abonnement Unibet Coolblue
  Jubileum moderator dinsdag 5 februari 2008 @ 20:44:24 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56548905
ET was briljant, had gelijk door dat het topic dan veel te vol zou staan, en dat is ook gebeurd.

Vorige topic De leukste kinderboeken vol, hier weer verder...
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 5 februari 2008 @ 21:33:31 #2
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56549681
Ik lees dit topic ook graag voor..
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 22:47:53 #3
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_56551178
Max en de Maximonsters ftw!
je oogst wat je zaait
pi_56552879
vivi, ik heb je nachtlichtjes-boek aangeschaft maar hier 'werkt' 't niet zo fantastisch moet ik zeggen. misschien komt 't nog hoor, maar 't past denk ik toch ook echt niet zo bij mijzelf als voorlezer. dus als iemand interesse heeft, die van ons is te koop. (jaja, ik weet 't, daar is een ander topic voor ).

ontopic dan ook maar nog even antwoord geven op de 'wanneer beginnen met voorlezen' vraag: wij zijn wel al heel vroeg begonnen met samen in boekjes kijken. echt voorlezen noem ik dat nog niet, maar wel benoemde ik dan al vroeg wat er te zien was. hoe jong piet en anna toen waren weet ik niet eens meer precies maar zodra ze die simpele knisperboekjes zelf een beetje leuk begonnen te vinden geloof ik.
  woensdag 6 februari 2008 @ 08:41:42 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56555297
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 20:44 schreef Lois het volgende:
ET was briljant
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 6 februari 2008 @ 10:21:15 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_56556729
Zondag hebben we het boek "Kleine muis zoekt een huis" gekregen. Hilarisch om Bert te zien met dat boek en het bijpassende muisje


troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 6 februari 2008 @ 18:44:27 #7
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56566280
Ah, ik was mijn topic al kwijt
Gevonden!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_57175846
weet niet zeker of dit het goede topic is, maar wel een goed boek: toptuinen voor kinderen.
  Jubileum moderator woensdag 5 maart 2008 @ 21:21:40 #9
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57183006
Soms lees ik voor omdat het gewoon erg leuk is om te doen, onze nieuwe favoriet is:

Ik zou wel een kindje lusten.
Geweldig grappig verhaaltje, wat Iris heel leuk en spannend vind.

Soms lees ik voor omdat ik iets wil bereiken, of uitleggen. Nu lezen we bijv:

Het gaat over een meisje, die heeft een broertje met autisme.
Iris pakte het gelijk op "heee ik heb ook een zusje die anders is" en daardoor had ik wat meer ingangen om wat uit te leggen over Eva.
Ook hebben we vorige week een boek gelezen over groente, fruit en vitamines:

Bas, het groentemannetje
Hierin staat een tekening van een lichaam met het maag/darmstelsel. Erop staat aangegeven wat er precies met je eten gebeurd, en dat vond Iris machtig interessant.
Sindsdien eet ze 's avonds weer 2 hapjes groente waarbij steevast verteld wat er mee gebeurd "kijk papa, nu gaat het naar mijn maagje, en dan naar mijn darmen. Dan gaan alle vitamientjes naar mijn armen en benen zodat ik kan groeien en sterk kan worden, en alles wat overblijft wordt poep"

[ Bericht 3% gewijzigd door Lois op 05-03-2008 21:26:50 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_57254266
leuk lois!

hier momenteel weer erg in trek bij Anna: Rambamboelie.
.
pi_57255177
Misschien vindt ze dit boek dan ook leuk Lois?

Of de tv-serie Bibaboerderij, was pas een aflevering over groentes.

Myrthe heeft eens dit boek over 'het menselijk lichaam' gekregen van een vriendin, is nu erg populair.


En 'Monkie' van Dieter Schubert is ook leuk, je moet wel nog een tekst erbij (laten) bedenken.
pi_57258262
die hebben wij ook, poemojn! (monkie & het menselijk lichaam, al is die laatste bij ons toch een wat andere versie geloof ik- toevallig hier momenteel ook razend interessant, vindt Piet).
  zondag 9 maart 2008 @ 10:46:31 #13
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_57258710
Ik heb afgelopen week bij het Kruidvak het boekje Liselotje krijgt een fiets gekocht.
F vindt het een erg grappig boekje, ik heb hem al een paar keer voorgelezen .
Het Kruidvat heeft vaak leuke boekjes tegen zachte prijsjes, vind ik.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_57259274
Liselotje-boekjes zijn erg leuk idd, we hebben hier een pop naar haar vernoemd

Myrthe heeft gisteren 'Tuintje voor thuis' gekregen van opa en oma, erg leuk! Samen thuis groente(scheuten) kweken in de vensterbank met bijgeleverde zaden en potjes. Er zit een boekje bij met uitleg.
http://www.gardenfriends.nl/ voor info, daar ook op internet te koop voor ¤12,50.
  zondag 9 maart 2008 @ 20:52:10 #15
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57270180
Weet iemand leuke boekjes voor kinderen die net beginnen met "lezen"?
Noah vraagt de laatste tijd vaak bij woorden wat er staat en welke letters het zijn. Ik dacht misschien zijn daar ook leuke boekjes voor
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 9 maart 2008 @ 21:06:24 #17
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57270478
Botjes?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 9 maart 2008 @ 22:53:54 #18
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57273184
Die picto boekjes lijken me wel grappig, ik kende dat helemaal niet

Ynske, wat zijn Botjes?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_57273203
Volgens mij nog niet genoemd maar hier een enorm groot succes:


Het dierenbal + cd van Kleintje Kaf
quote:
Op de boerderij wonen heel veel dieren: kippen, koeien, varkens, een hond,,,,en ook ganzen. Olaf, het kleine gansje, denkt over alles heel diep na. Bijvoorbeeld over de wijde wereld. Olaf is zo nieuwsgierig dat hij op pad gaat. Hij gaat het hek uit, hij slaat linksaf en loopt zonder om te kijken de weg af. In de wijde wereld ontmoet Olaf allerlei dieren, zoals een cavia die hem met zijn bootje naar Amerika brengt. Zijn reis eindigt met een groot feest op zijn eigen boerderij.
Ook de cd erbij is een groot succes. Alle liedjes staan er 'gewoon' op maar je kunt ook kiezen voor het ingesproken verhaal en dan liedjes tussendoor. De liedjes zijn echt enorm leuk en ook het ingesproken verhaal is leuk om te horen (niet zo'n vervelende tuttige vertelstem)

Link naar de teksten en mp3-fragmenten van de liedjes

[ Bericht 6% gewijzigd door TearSong op 10-03-2008 16:24:35 ]
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 10 maart 2008 @ 11:00:58 #20
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57280243
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:53 schreef texelonia het volgende:
Die picto boekjes lijken me wel grappig, ik kende dat helemaal niet

Ynske, wat zijn Botjes?
dat zijn kleine kartonnen boekjes, vierkant, met korte verhaaltjes, grote letters, mooie tekeningen
botjes serie
1 deel ervan is bv Vuur in het bos
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 10 maart 2008 @ 16:54:00 #21
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57286656
Bedoel je dit? Onderaan bij 1975. Klinkt wel leuk!

Ik kan verder niet veel over vinden, dus ook niet waar je het kan kopen...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 10 maart 2008 @ 17:10:53 #22
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57286936
dat zijn ze

ik weet dat de bieb ze wel nog heeft
hier is er 1 te bestellen

en verder vind ik ze alleen op marktplaats
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 10 maart 2008 @ 17:27:44 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_57287194
Botjes

Het ik leer lezen boekje van Dick Bruna is ook een leuke misschien?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 10 maart 2008 @ 18:52:01 #24
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57288633
quote:
Op maandag 10 maart 2008 17:10 schreef Ynske het volgende:
dat zijn ze

ik weet dat de bieb ze wel nog heeft
hier is er 1 te bestellen

en verder vind ik ze alleen op marktplaats
Volgens mij ken ik die nog wel van vroeger Jeugdsentiment
De bieb is wel een goeie Die is hier op 2 minuten lopen maar ik moet Noah nog steeds inschrijven Deze week meteen even doen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:40:47 #25
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58513850
Nieuw op mijn verlanglijstje!



Op één mei 2007 is de kinderboekencollectie "Zenverhalen (met een staartje)" op de planken verschenen. De collectie bestaat uit drie kinderboeken van uitzonderlijke kwaliteit in een handige handgemaakte box.

De zenverhalen zijn gebaseerd op klassieke filosofische anekdotes, en speciaal bewerkt en geïllustreerd voor kinderen. Elk boek bevat zowel een levensles(staartje) als een origineel zenverhaal.

De zenverhalen zijn gebaseerd op duizenden jaren oude wijsheden uit de grote filosofische tradities.

De boeken roepen wezenlijke vragen op die door een ieder van ons beantwoordt zullen moeten worden gedurende onze reis door het leven. Deze vragen zijn eenvoudig te begrijpen door jonge kinderen en zullen hen een stevige basis geven voor de rest van hun leven.

De verhalen worden verbeeld door dieren die in drie groepen zijn te verdelen nl. De Leraren-Verlichte Geesten // De studenten-Zij die nog op weg zijn // De Dwazen-Zij die de weg kwijt zijn.

Elke categorie is verder onder te verdelen in drie Meesters die aktie, liefde, en kennis vertegenwoordigen. Zij worden gepersonificeerd door Sint Bernard, Goeroe Walter Wombat en Sri Schillie.

De Studenten hebben leercapaciteiten nl. die van onverschrokkenheid, compassie, en intellectuele nieuwsgierigheid. Zij worden gepersonificeerd door Bruno de Jachthond, Pierre Potamus, en Gilbert B.Bever.

Ten slotte de Dwazen die de negatieve kwaliteiten en emoties representeren en geportretteerd worden door Bontebal, Aap, en Grom.

De kinderboeken zijn inmiddels in vele landen uitgegeven. Er is ook lesmateriaal voor de basisschool waar momenteel aan gewerkt wordt.

Titel: Zen-verhalen (met een staartje)
Auteur: Peter Whitfield
Illustratie: Nancy Bevington
Vertaling: George Hulskramer

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_59713643
Wij hebben vandaag dit boek gekocht:

quote:
De Japanse ontwerper Taro Gomi heeft in Japan al meer dan 300 boeken gemaakt, voor alle leeftijden. Dit is het eerste boek van hem dat in het Nederlandse taalgebied verschijnt. En wat voor een boek! Een ongelooflijk leuk en inspirerend tekenboek waar kleine en grote vingers van gaan jeuken… Op elke bladzijde van dit dikke boek staat iets getekend, met een opdracht erbij. Sommige opdrachten zijn duidelijk en voor de hand liggend, zoals blaadjes tekenen bij een boom, figuurtjes afmaken door ze een snor, haar of kleren te geven of gewone kleuropdrachten. Andere opdrachten vragen iets meer tekenkunst, zoals het tekenen van een clown op een bal en een paard, of een kuiken in en uit een ei. Er zitten opdrachten tussen die de fantasie prikkelen, zoals enkele abstracte figuurtjes waar “wat zijn dit?” naast staat en de tekenaar zijn eigen fantasie op hol kan laten slaan. Het boek bevat ook schrijfopdrachtjes: tekstballonnen bij figuurtjes met een zeer uitgesproken gezichtsuitdrukking. Lucht of water waar vliegtuigen of boten ingetekend mogen worden, een muur waar je graffiti op mag tekenen, een dierentuin waar je dieren moet in tekenen, … Kortom: een origineel boek dat de creativiteit van jong en oud stimuleert. Een aanrader!
Ik heb net al samen met Morris zitten tekenen en het is erg leuk

[ Bericht 1% gewijzigd door snoopy op 26-06-2008 21:20:19 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 26 juni 2008 @ 21:07:21 #27
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59715008
het plaatje van de kaft doet het niet
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 26 juni 2008 @ 21:17:15 #28
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_59715306
Klinkt erg leuk, Snoopy
Die gaat hier ook op een verlanglijstje.

Wij hebben nu dit boek uit de bibliotheek en het mag van Job eigenlijk niet meer terug.



Het is een lief verhaaltje over een ijsbeer in een speelgoedzaak die maar niet verkocht wordt en die heel graag geknuffeld wil worden. De grootste charme van het boek voor Job is wel dat de ijsbeer zo lijkt op zijn eigen IJsbeer, die gelukkig wel een jongetje heeft gevonden die hem heel graag wilde hebben om hem helemaal plat te knuffelen
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_59715414
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 21:07 schreef E.T. het volgende:
het plaatje van de kaft doet het niet
nu wel?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 26 juni 2008 @ 21:21:20 #30
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59715434
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 21:20 schreef snoopy het volgende:

[..]

nu wel?
yep
Nu kan ik ook zien hoe het heet
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_59716573
hier erg in trek momenteel:



en dit leest piet helemaal stuk:


leuke tip, dat tekenboek!

[ Bericht 23% gewijzigd door bixister op 26-06-2008 21:59:07 ]
  donderdag 26 juni 2008 @ 22:29:26 #32
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_59718016
Kleine Aap's grote plascircus is hier ook een tijd een hit geweest. Ik vind hem zelf ook wel erg leuk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_59718102
ja, hilarisch!
  Jubileum moderator vrijdag 27 juni 2008 @ 20:51:26 #34
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59739803
Dat ziet er hartstikke leuk uit Snoop! Die ga ik ook eens opsnorren.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_59739890
Voor de wat oudere kinderen is deze aan te raden... heb hem kado gegven aan mijn zoon maar eerst zelf gelezen
Van de website
De tienjarige Rens Muldoorn is een wees en hoogbegaafd. Tijdens een privéles ziet hij een vreemde advertentie in de krant: ‘Ben jij een begaafd kind en op zoek naar bijzondere kansen?’ Nieuwsgierig meldt Rens zich aan. Er volgt een bizarre test, waarvoor slechts vier kinderen slagen: Rens is er één van. De vier hebben allemaal een uniek talent. Ze zijn geselecteerd door meneer Benedict, een vriendelijke maar mysterieuze man die hen heeft uitgezocht voor een gevaarlijke missie. Ze moeten infiltreren in het Instituut voor hoogbegaafde kinderen, dat op een afgelegen eiland ligt. Behalve het personeel en de leerlingen komt er niemand. Vanuit het Instituut worden geheime boodschappen verzonden waardoor mensen worden gehersenspoeld. Rens moet met de andere kinderen uitzoeken wie de ‘Zender’ is die de wereld in zijn macht probeert te krijgen. Kan het Benedict Genootschap het mysterie van de geheime boodschappen ontrafelen? En zullen ze het eiland kunnen verlaten voordat de Zender hen te pakken krijgt?

De geheime missie van het Benedict genootschap is een spannend boek voor kinderen in de laatste jaren van de basisschool. We volgen Rens en zijn vrienden op een zoektocht naar de waarheid. Ze moeten verschillende mysteries en raadsels oplossen, om uiteindelijk misschien wel de hele wereld te redden. Gelukkig hebben ze allemaal hun hersenen en elkaar.

Vriendschap speelt dan ook een grote rol in dit boek. De vier kinderen worden in korte tijd met elkaar op een missie gezet. Ze kennen elkaar in het begin nog niet, maar naarmate het boek verder vordert krijg je inzichten in de verschillende kinderen en kom je erachter waarom ze geworden zijn, zoals ze zijn. Dit proces is leuk beschreven, doordat je mondjesmaat informatie krijgt, wil je steeds meer weten over de verschillende karakters.
Verder is het boek een echt avonturenboek, geschikt voor zowel jongens als meisjes. Rens en zijn vrienden maken de meest fantastische dingen mee. Ze beleven avonturen waar ieder kind jaloers op zou zijn. Toch blijven de personages wel menselijk, met hun eigen sterke en zwakke punten. Rens is soms vervuld van twijfel aan zichzelf en ook de andere kinderen hebben soms te maken met een innerlijke strijd.

Het boek leest lekker snel weg, het bestaat uit korte duidelijke hoofdstukken en is erg overzichtelijk geschreven. Het tempo van het boek is ook prima, het voelt nergens alsof het verhaal stilstaat, maar het is ook nergens afgeraffeld. Daarnaast zitten er een aantal leuke plotwinst elementen in, die ik absoluut niet zag aankomen. Daarnaast krijg je als lezer ook net genoeg aanwijzingen als er weer een raadsel of mysterie is, waardoor je meestal tegelijkertijd met de hoofdpersonen in het boek, het antwoord raadt. Dit geeft de lezer toch elke keer weer een triomfgevoel.

Klein nadeel is dat sommige zaken in het boek wel erg lastig beschreven zijn, waardoor sommige delen misschien wat moeilijk te volgen zullen zijn voor jonge kinderen.

Eigenlijk heeft dit boek alles wat een kind van een avonturenboek kan vragen. Sympathieke hoofdfiguren, leuke mysteries en een spannende missie. Je ogen blijven van begin tot het einde aan de bladzijden gekleefd. Wacht dus niet, maar ren naar de (school)bibliotheek en haal dit boek!

Ik vond het een prachtig verhaal, spannend geschreven en goed te lezen.
pi_59741787
Deze is trouwens ook erg leuk

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_59743979
aah! charlie & lola (op TV) zijn hier zeer populair. leuk dat er ook boekjes van zijn.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 23:37:31 #38
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59744151
Grote hit hier, Toon Tellegen, "Plotseling ging de olifant aan".

Erg leuk voor peuters en kleuters!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_59744322
Oooh Charlie en Lola

Ik wist niet dat er boekjes van zijn, oooh wat leuk!
Variety is the spice of life
  vrijdag 27 juni 2008 @ 23:52:12 #40
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_59744534
Dat tekenboek lijkt me hartstikke leuk snoopy! Wie weet houdt Noah het dan wat langer vol dan een halve minuut en probeert ie ook echt wat te tekenen ipv wat krassen

Charlie en Lola Ik vind het zelf leuker dan Noah volgens mij, maar Noah vindt het ook wel leuk. Maar de boekjes kende ik ook nog niet
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_59744601
Charlie en Lola! Die moet ik hebben *kuch* voor Tomas dan he?

(ik ben Charlie en Lola fan en hij kijkt mee )
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_59744771
en wij lezen nu veel uit


en ook uit



en in navolging van Myrthe op die leeftijd is Juliette nu gek op

http://www.postorderboekh(...)000/Schaapje_is_weg/
pi_59744802
Piet is helemaal weg van Charlie & Lola. 't is natuurlijk prachtig identificatie-materiaal, al was hij vandaag wel erg onder de indruk van 't feit dat Charlie al in groep 4 zit (tenminste, dat had hij eruit opgemaakt). Maar ze kijken het hier ademloos.
pi_59744884
Dat heeft Tomas nog niet zo door. Al ziet hij zichzelf wel als Charlie en Yara mag dan Lola spelen want hij speelt de verhalen graag na. Papa is Soren Lorensen en ik mag Lotta spelen
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_59745035
haha ik werd vandaag ook al tot Lotta gebombardeerd.
pi_59745055
Ik weet niet wat mijn dochter er van snapt eigenlijk , maar ze is er helemaal dol op. ' SjarrieLola, mama' roept ze als het begint helemaal blij (na Knofje waar ze ook al dol op is ) en dan juicht ze helemaal
Variety is the spice of life
pi_59745516
Knofje vind ik zelf erg leuk maar Piet & Anna vinden 't wat eng. een enorme opluchting als 't afgelopen is, en als dan ook nog C&L erachteraan komen, feest compleet!
  zaterdag 28 juni 2008 @ 06:43:37 #48
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_59747572
Dit boek vindt Anna hilarisch: Knetter Keesje

Knetter Keesje is een hondje met een lekkere ronde buik en een zachte, wilde vacht.

Hij kan de mooiste trucs uithalen: op twee pootjes staan, netjes zitten en grote sprongen maken.

Voordat hij met Oma naar de grote hondenshow gaat, krijgt hij eerst zijn lievelingskoekjes te eten. Maar terwijl Keesje zijn kunstjes laat zien, zorgen de koekjes van Oma ervoor dat Keesje heel nodig een scheetje moet laten..





En de lekkere ronde buik en de zachte vacht is dan zeg maar een harig scheetkussen dat is ingebouwd. En daar trapt ze dus steeds op en ligt dan helemaal in een deuk. Te koop bij de witte boekenmarkt voor 2 euro.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_59747622
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 23:43 schreef nebelung het volgende:
Oooh Charlie en Lola

Ik wist niet dat er boekjes van zijn, oooh wat leuk!
Ze hadden niet alleen boekjes maar ook schortjes en slabbetjes. Ik moest me echt inhouden
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 28 juni 2008 @ 08:29:27 #50
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_59747800
Charlie en Lola zijn inderdaad heel erg leuk en de boekjes ook. Ik heb alleen de wat oudere versies thuis van de boeken, want daar heet Charlie dan Karel (keurig mee vertaald). Dus dan moet ik tijdens het voorlezen echt opletten dat ik Karel weer vertaal naar Charlie.

Het leukste boekje dat wij hebben van Charlie en Lola is Dat lust ik niet!

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 09:35:16 #51
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59748160
Devin vindt boekjes lezen ook leuk, hij heeft er ook best veel al. Hoewel ik soms het idee heb dat het hem voornamelijk om het omslaan van de bladzijden te doen is
De laatste tijd echter zie ik hem steeds vaker wijzen naar plaatjes waarbij hij van alles brabbelt, hij heeft dus wel interesse.
Mijn Zijn lievelingsboekjes zijn "Rupsje Nooitgenoeg" en "Mijn eerste boekje over kleuren" van Eric Carle en het grote flapjesboek van Nijntje. Maar simpele kartonnen boeken met groot plaatje-per-pagina doen het ook goed.
.... met gevoel voor drama....
  zaterdag 28 juni 2008 @ 20:24:26 #52
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59759858
Die Karel en Lola zien er leuk uit, eens opletten of ik die tegenkom.

Anna is nu gek op een sesamstraat woordenboek en verschillende boeken van scarry.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 29 juni 2008 @ 10:50:34 #53
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_59768398
Ik haal bijna al mijn kinderboeken uit de bakken met afgeschreven boeken van de bibliotheek. Ik werk vlakbij de bibliotheek van Nieuwegein en daar haal ik heel veel weg, ook veel jeugdboeken die ik vroeger zelf verslond.
Het is echt een walhalla om in die bakken te snuffelen en dan met een hele tas boeken te vertrekken voor nog geen 5 euro.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_59783616
ik zoek trouwens nog een mooi sprookjesboek. iemand een tip? we hebben nu 'beestenboel' van jacques vriens, en dat is best aardig, maar bevat slechts een handvol sprookjes (over dieren).
pi_59784041
De 'nieuwe' van Annie MG Schmidt? 'Allemaal sprookjes'. http://www.allemaalsprookjes.nl/web/show/id=81818 of
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?Section=BOOK&BOL_OWNER_ID=1001004005773649
Myrthe heeft hem voor haar verjaardag gekregen maar we moeten er nog in beginnen.
pi_59784096
Wij hebben deze , ik vind hem wel mooi.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_59784164
ja, ik zoek juist ook wel een boek met klassieke sprookjes, dus zoiets GRIMM-igs lijkt me wel wat. ze worden daarin dus goed verteld, igraine?
pi_59784202
Ja, en het is een mooi, dik boek met mooie illustraties vind ik.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  Jubileum moderator maandag 30 juni 2008 @ 07:29:49 #59
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59786219
Wij hebben " het grote sprookjesboek"

uitgebreide uitleg

Ik vind het wel een fijn voorleesboek omdat de sprookjes wat meer aansluiten op het taalgebruik van Iris, en ze zijn niet zo eng. We hebben ook een boek met de originele sprookjes en dat is vaak nog even te hoog gegrepen voor Iris, hoewel ik hele zinnen verander en stukken oversla.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 30 juni 2008 @ 08:54:00 #60
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_59786694
Wij hebben ook een sprookjesboek van Jacques Vriens, namelijk Grootmoeder, wat heb je grote oren



Daar ben ik eigenlijk ook heel blij mee. Precies de goede sprookjes en op een prettige manier geschreven. Hele mooie illustraties ook.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 30 juni 2008 @ 09:28:53 #61
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59787056
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 06:43 schreef Memmel het volgende:
Dit boek vindt Anna hilarisch: Knetter Keesje

Knetter Keesje is een hondje met een lekkere ronde buik en een zachte, wilde vacht.

Hij kan de mooiste trucs uithalen: op twee pootjes staan, netjes zitten en grote sprongen maken.

Voordat hij met Oma naar de grote hondenshow gaat, krijgt hij eerst zijn lievelingskoekjes te eten. Maar terwijl Keesje zijn kunstjes laat zien, zorgen de koekjes van Oma ervoor dat Keesje heel nodig een scheetje moet laten..


[ afbeelding ]


En de lekkere ronde buik en de zachte vacht is dan zeg maar een harig scheetkussen dat is ingebouwd. En daar trapt ze dus steeds op en ligt dan helemaal in een deuk. Te koop bij de witte boekenmarkt voor 2 euro.
Ohh die vond ik zooo leuk. Hebben we een paar jaar geleden eens aan het zoontje van vrienden van ons gegeven. Helaas was ie toen gewoon via Bol wel wat duurder. Ik ga er nu zeker eens bij de witte boekenmarkt voor kijken voor Linde
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:01:52 #62
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_59841325
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 23:43 schreef nebelung het volgende:
Oooh Charlie en Lola

Ik wist niet dat er boekjes van zijn, oooh wat leuk!
Amen!

Simon is er nog wat te klein voor misschien, maar ik vind het zelf zo'n leuke serie, dat ik de boekjes ook wel wil hebben.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_60175568
En nu lezen we hier 's avonds voor uit 'Hier is de boze heks' van Hanna Kraan.



Hij is er ook als luisterboek.
Ik vind deze grote uitgave/verzamelbundel voorlopig nog geschikter dan de kleinere boeken doordat er meer plaatjes in staan; vindt Myrthe iig nog erg leuk bij een voorleesverhaal.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 08:15:28 #64
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_60181326
Charlie en Lola is hier ook helemaal hot.

En verder doet de klassieker Floddertje het hier heel goed momenteel. Vrijwel iedere avond kiest F een verhaal van Floddertje. Ik vind dat zelf ook erg leuk en dat weet F.
"Vanavond doen we jouw lievelingsverhaaltje mama! Die met die soep! * begint al te glunderen en te lachen* "
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 18 juli 2008 @ 08:25:36 #65
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60181404
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 23:43 schreef nebelung het volgende:
Oooh Charlie en Lola

Ik wist niet dat er boekjes van zijn, oooh wat leuk!
Ik heb ook nog een ander boek van Lauren Child, "Klaartje Boon heeft een kanjer van een oom" heet het. Ook leuk en toevallig ook bij de "afgedankte boeken" van de bieb vandaan . Hij is nog wel 2e hands leverbaar bij Bol.

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 21 juli 2008 @ 20:46:48 #66
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60252659
Wij hebben van de bibliotheek zo'n leuk boek!

Het heet Pinguin , van Polly Dunbar.
Ook voor een klein draaikontje als Simon is het boeiend genoeg, omdat je veel dingen na kunt doen.


Volgens mij hebben we ook een Klaartje Boon ingeladen, dus die volgt van de week een keer!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_60267275
Ik weet niet of ik in herhaling val, maar deze is ook zo leuk:



Willem is een humeurige en mopperende zeerover, maar met het jongetje Frank sluit hij vriendschap en aan hem vertelt hij al zijn avonturen...

[ Bericht 9% gewijzigd door snoopy op 22-07-2008 22:09:17 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 22 juli 2008 @ 14:33:42 #68
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60268970
Het plaatje werkt niet Snoopy.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 22 juli 2008 @ 21:47:32 #69
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_60279597
Het plaatje werkt inderdaad niet, maar ik ken het boek wel. Woeste Willem is het toch? Ik heb hem een aantal keer uit de bibliotheek gehaald. Vooral Job vindt het een leuk boek.

Wat hier ook wel een succes is, is het boek De Viezerdjes.




Leuk boek, waarin de hele wereld vies gaat worden, compleet met een viezerette, waar kleren vies gemaakt worden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 23 juli 2008 @ 16:27:48 #70
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60298090
Voor de kleintjes is dit een erg leuk boek:



Mijn grote dierenboek van Roger Priddy

Het zijn mooie duidelijke foto's en Linde vindt het geweldig om ze allemaal aan te wijzen Sommige namen moet je bij het voorlezen nog wat aanpassen (het olifantenkalfje ) maar zeker leuk om samen te kijken
  donderdag 24 juli 2008 @ 12:56:21 #71
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_60317725
Hier zijn de "Heks Lotje" boeken van Lieve Beaten een groot succes!





❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_60318713
heeeeee wat leuk! Nu weet ik eindelijk van welk boek de poster komt die ronja op haar deur heeft hangen!
pi_60366560
Ik kwam net dit boek tegen, en wil het hier plaatsen omdat er wel eens vragen komen over rouw en jonge kinderen. Dit boek schijnt daar goed voor te zijn:
'Als afscheid voor altijd is'


Recensie
pi_60537539
Gezocht: grote hardkartonnen prentenboeken

we hebben hier al het grote boek van kikker en varkentje.
en ik zag vandaag ook een mega uitvoering van de gruffalo
maar er moeten vast meer van dat soort boeken bestaan.

wie weet ze te vinden, google en bol.com krijgt ik ze niet gevonden.
pi_60537796
is dit iets?

En voor Bix een sprookjesboek dat wij nu hebben liggen, mocht je er nog een zoeken: klik .
pi_60537871
ja zoiets poemojn, alleen is deze met 20 bij 26cm nog niet heeeeeel groot

kikker en varkentje is 32 bij 32.... en die van de gruffalo zelfs 50x 40cm
pi_60538681
is het voor in de klas oid?
als je zoekt op reuzenprentenboek moet je wel wat titels kunnen vinden.
pi_60538805
nee gewoon voor thuis omdat ik ze leuk vind
en omdat ik een absolute boekenverslaving heb, maar zelf niet aan lezen toe kom.
dus kan die verslaving nu mooi op pepijn botvieren
hij vind boekjes gelukkig ook helemaal geweldig "die, die, DIE, DIE, JAAAAA voor de boekenkast)
pi_60542651
Anna's favoriet op het moment is een boekje over de verzorging van hamsters. Heb ik gekocht toen ik 13 was en een hamster had.

Boeken van Thea van Mierlo vindt ze ook erg leuk. Je kunt niet vroeg genoeg beginnen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60542965
Leuk he, die grote boeken? Reuzenformaat heet dat, of gewoon groot formaat. Even googlen en je vindt er best veel.
Bijvoorbeeld: hier en hier.

Bij deze boekhandel in Utrecht staat een aparte bak met grote boeken, ze zitten op meerdere plaatsen. Succes met zoeken.
pi_60543441
Max zn favoriet:


koen wil een wolk

boekenvoordeel v&d uitverkoop (ik wil boeken altijd gewoon hebben )
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 13 augustus 2008 @ 21:32:23 #82
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60807050
Minuscule kick...

Sinds een paar dagen lezen wij Eli voor als onderdeel van het nachtritueeltje, maar ik kom niet verder dan bladzijde twee hij slaat het boek dicht en open, bladzijde heen, bladzijde terug, totaal geen benul dat ik een verhaaltje probeer voor te lezen.
En om nou het boek stevig vast te houden en hem vast te pinnen van, je hoort het verhaal af, schiet dan zijn doel voorbij...

Is dit herkenbaar? En wat hebben jullie eraan gedaan?

Wellicht valt het kwartje wel binnenkort dat de bladzijden in volgorde gelezen / bekeken worden, maar ben gewoon nieuwsgierig naar de "beginnerservaringen" bij het voorlezen van (bijna) dreumesen.

We lezen trouwens rupsje nooitgenoeg.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 21:48:12 #83
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_60807755
Eli is bijna één? Op die leeftijd was F ook nog totaal niet geboeid door langere verhalen . Sowieso nog niet echt door verhalen .

Wat ze wél interessant vond, waren van die kartonnen boekjes met foto's van dieren erin. En dan gingen wij aanwijzen en benoemen wat voor dieren het waren.
Wat haar verder vrij vlot boeide, waren verhaaltjes op rijm, bijvoorbeeld Nijntje.

Dus misschien kun je dat soort boekjes eens proberen? En als Eli nog niet geinteresseerd is in voorlezen: één is ook nog wel errug jong, het komt vanzelf wel .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_60808025
Tot nu toe is het 1 iemand gelukt Anna een heel verhaal voor te lezen en dat was PM. Wij bladeren door een boekje en vertellen iets bij. Soms is een boekje na 10 seconden uit, soms duurt het iets langer. Het gaat wel steeds beter, maar toen ze jonger was hield het echt op bij plaatjes kijken. Pop-up boeken vond ze al jong leuk, en een boek met dierentekeningen. Varkentje Jan (lag een tijd terug bij de AH) met allemaal uitklappagina's gaat ook goed. En het boekje van de verschrikkelijk princessentelefoon van de action, heeft ze niet van ons gehad. Gelukkig is de muziek nu kapot.

Nu is ze fan van mijn knutselboeken en richard scary, en een boek met gekleide dieren dat ze met Sinterklaas heeft gehad. O ja, en sesamstraat boeken natuurlijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 13 augustus 2008 @ 22:04:06 #85
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60808587
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:53 schreef YPPY het volgende:
Tot nu toe is het 1 iemand gelukt Anna een heel verhaal voor te lezen en dat was PM.


Mijn moeder werkte vroeger in de bibliotheek, zou het dat zijn?

Ik heb me zelf overigens ziek gelachen om dit boek, soms heb ik een vreemde humor
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_60824623
Ik weet dat we lekker vroeg zijn, m'n vrouw is nu goed en wel 14 weken zwanger, maar ik moest meteen denken aan "de muizen van jewelste", dat lazen mijn ouders aan ons alledrie voor, kent iemand anders die boeken nog?
pi_60824894
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:32 schreef DaviniaHR het volgende:
Minuscule kick...

Sinds een paar dagen lezen wij Eli voor als onderdeel van het nachtritueeltje, maar ik kom niet verder dan bladzijde twee hij slaat het boek dicht en open, bladzijde heen, bladzijde terug, totaal geen benul dat ik een verhaaltje probeer voor te lezen.
En om nou het boek stevig vast te houden en hem vast te pinnen van, je hoort het verhaal af, schiet dan zijn doel voorbij...

Is dit herkenbaar? En wat hebben jullie eraan gedaan?

Wellicht valt het kwartje wel binnenkort dat de bladzijden in volgorde gelezen / bekeken worden, maar ben gewoon nieuwsgierig naar de "beginnerservaringen" bij het voorlezen van (bijna) dreumesen.

We lezen trouwens rupsje nooitgenoeg.
Davinia bij Linde gaat een boekje voorlezen net zo. Ik lees vaak een verhaaltje van Nijntje of Dikkie dik want die zijn lekker kort maar zelfs dan is ze alleen maar in de ban van het boekje zelf Ik laat haar dan maar een beetje. Als het echt is om rustig te worden voor ht slapen gaan dan leg ik haar soms in bed en ga dan met mijn rug tegen haar bedje voorlezen zodat ze mee kan kijken in het boekje terwijl het boekje buiten grijpafstand blijft
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:00:21 #88
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60835425
Nu het er zo staat, klinkt het ook wel logisch, eerst gewoon plaatjes kijken en zo...

We hebben gewoon hersenloos rupsje nooitgenoeg uit de kast getrokken (we hebben ook nog niet zoveel boekjes)... vanavond kikker en haas kijken ging al ietsjes beter

IARL, ken ik niet. foe eens een foto of zo?

Dikkie dik ja, dat is een goede!

(Had je trouwens mn/eli's mail nog gehad?)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_60835915
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:00 schreef DaviniaHR het volgende:
Nu het er zo staat, klinkt het ook wel logisch, eerst gewoon plaatjes kijken en zo...

We hebben gewoon hersenloos rupsje nooitgenoeg uit de kast getrokken (we hebben ook nog niet zoveel boekjes)... vanavond kikker en haas kijken ging al ietsjes beter

IARL, ken ik niet. foe eens een foto of zo?

Dikkie dik ja, dat is een goede!

(Had je trouwens mn/eli's mail nog gehad?)
M'n ouders hebben een of twee boeken van de muizen van jewelste, zal eens vragen of ik die nu mag hebben

Dikkie Dik doet me denken aan de jeugdvereniging
pi_60840013
Juliette vindt boeken met dierenfoto's leuk. En dan graag de geluiden erbij.
Plus de serie Clavis boeken over Léon. Met Dikkie Dik komt ze ook vaak aanlopen idd.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:52:22 #91
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_60847135
Tonke Dragt - een brief voor de koning
je oogst wat je zaait
pi_60848278
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:00 schreef DaviniaHR het volgende:
Nu het er zo staat, klinkt het ook wel logisch, eerst gewoon plaatjes kijken en zo...

We hebben gewoon hersenloos rupsje nooitgenoeg uit de kast getrokken (we hebben ook nog niet zoveel boekjes)... vanavond kikker en haas kijken ging al ietsjes beter

IARL, ken ik niet. foe eens een foto of zo?

Dikkie dik ja, dat is een goede!

(Had je trouwens mn/eli's mail nog gehad?)
Bij Rupsje Nooitgenoeg heeft Linde alleen zin om met haar vingers in de gaatjes in de etenswaren te prikken

Nijntje is ook altijd leuk hier. En net lang genoeg

Ik weet nu meteen een leuk verjaardagscadeautje voor Eli
pi_60848705
Leuk, al die suggesties die hier voorbij komen!
Ik kijk echt uit naar de dag dat ik Thomas echt kan gaan voorlezen. Dikkie Dik, Jip&Janneke, Pluk, Kikker&Pad en dan zijn er ook nog ontelbaar veel boekjes die heel leuk zijn en die er nog niet waren toen ik klein was. Raad Eens Hoeveel Ik Van Je Hou, Van de Mol die wilde weten wie er op zijn Hoofd had Gepoept, enz. enz. enz.


Vanaf wanneer begin je met kijkboekjes, om woordenschat te stimuleren? Ik las ergens vanaf een maand of 6?
Hardloper.
IG @webkim
pi_60850063
Webkim Linde heeft een paar kartonnen boekjes in de box liggen en zodra ze daar zelf in begon te bladeren zijn er begonnen met vaker samen lezen.

Van de Mol die wilde weten wie er op zijn Hoofd had Gepoept Die is zo leuk En gisteren mijn dikke Jip en Janneke tevoorschjn gehald waar ik ook nog uit voorgelezen ben door mijn moeder
pi_60851071
Wij begonnen met een paar weken met kijkboekjes. Omdat Anna dan afgeleid was en niet huilde van de krampjes.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62199828
leuk (oud) topic, nu weer redelijk actueel door de lopende kinderboekenweek (t/m 11 oktober).

mijn favorieten van vroegah (zelf 'nog' geen kindjes.... )

de puike postbode/briefgeheimpjes. prentenboekje met verhaal in versvorm met als extraatje allemaal 'echte' briefjes in envelopjes

voor de wat oudere kinderen:

de japie serie van paul biegel - ziek jongetje krijgt elke avond van zijn vader een bijzonder voorwerp, verhaal er bij, en is dat verhaal nu verzonnen of....
momo en de tijdspaarders. (volgens mij zou ik het nu afschuwelijk vinden)
de zevensprong
koning van katoren
pluk
good old wipneus en pim (stúkgelezen die boekjes)

denk dat ik dat boekje over die krokodil toch maar eens ga halen (voor *hoest* neefje *kuch* )
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_62200055
Foutje!!

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2008 13:12:59 ]
pi_62200070
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:11 schreef Ardenlyn het volgende:

[..]

Die hebben wij gekregen toen hij geboren werd
Erg leuk boekje!

Lijkt mij ook zo leuk voorlezen maar als ik het nu doe dan word hij alleen maar heel erg druk omdat hij de fles zo snel mogelijk leeg aan het drinken is en naar bed wil
Hij kijkt ons nog net niet weg
pi_62211247
welk boekje bedoelde jij ardenlyn?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_62215526
quote:
Op woensdag 7 september 2005 15:20 schreef Snowwww het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat ik toen ik klein was helemaal weg was van een prenten ABC boek.. Weet alleen de titel niet meer.. Het ging in ieder geval over een jongetje, en dat had allemaal hemdjes, en op elk hemdje stond een letter.... En dan kon je op de prent alle dingen aanwijzen die met die letter begonnen... Komt iemand dit bekend voor???
sorry, mega-oude vraag. loopt snowww hier nog rond? volgens mij weet ik welk boek hier bedoeld wordt. nl 'mijn eerste winklerprins'


mijn kinderboeken staan bij mijn moeder, dus kan het niet voor je nakijken. wellicht herken je de kaft?

edit; heb een beschrijving gevonden!
quote:
Als japie op een dag van zijn oma een apepak en een tas met hemdjes krijgt, gaat er een kleurrijke en avontuurlijke wereld voor hem open. Bij iedere letter van het alfabet staan hem en zijn vriendjes en vriendinnetjes nieuwe verassingen te wachten!
klinkt dus als het boek van snowwwww
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:58:39 #101
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62217535
Luuke en haar papa hebben Jip en Janneke nu al 3 keer gelezen, dus het was tijd voor een nieuw 'voor het slapen' boek.
Roosmarijn kan alles!

Ik heb wat verhaaltjes gelezen en ik vond het erg grappig.
Ik vond het wel opvallend hoeveel mooie prentenboeken er zijn maar naar een vrolijk en fijn voorleesboek voor een 3-jarige moest ik echt even zoeken.

Iemand nog een boek wat aansluit bij verlatingsangst?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_62218167
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:00 schreef Webkim het volgende:
Vanaf wanneer begin je met kijkboekjes, om woordenschat te stimuleren? Ik las ergens vanaf een maand of 6?
't begon bij ons al bij die knisperboekjes in de box, waar ook (voor de baby) interessante plaatjes in staan. precies moment van starten met 'voorlezen' (simpele plaatjesboeken) weet ik niet meer, maar zodra hij maar enigszins op schoot kon zitten/hangen hebben we dat wel gedaan. ook bij anna, die keek natuurlijk deels ook al mee met wat we met piet lazen.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:03:42 #103
56471 pinquit
oh my lama!
pi_62223776
ik heb ein-de-lijk een 'ganouslapen'boek gevonden het heet slaap schildpad slaap en het is echt geweldig en maar 2.50

het is een heel rustig boekje met een hele simpele tekst, weinig tekst ook.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:10:14 #104
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_62293294
Voor iedereen die thuis ook wel een af en toe Bang Mannetje heeft is dit een geweldig boek.

Bang Mannetje is overal bang voor en maakt een afspraak met de Toverboom, die hem van zijn angst af kan helpen. De Toverboom staat in het Wilde Woeste Woud en het is maar goed dat de Toverboom aan de telefoon heeft gezegd dat Bang Mannetje niet bang hoeft te zijn, want onderweg komt hij een draak, een reuzenspin en een heks en nog veel meer enge dingen tegen.
Bij de Toverboom aangekomen zegt Bang Mannetje dat hij geen Bang Mannetje meer wil zijn. "Ik zou zo graag een Minder Bang Mannetje zijn". "Dat, zegt de Toverboom plechtig, "is dan bij deze gebeurd. Je bent nu zelfs een Best Wel Dapper Mannetje! En dit was het spreekuur. Goedemiddag"

Echt een boek dat voor de kinderen als voor de volwassenen leuk is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator zondag 26 oktober 2008 @ 21:01:36 #105
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_62700527
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 14:06 schreef snoopy het volgende:
ik heb een prachtig prentenboek over Sinterklaas gekocht
Ik heb dit boek deze week voor Iris gekocht en ik kan alleen maar zeggen geweldig. Wat een ontzettend leuke tekeningen. Achterop het boek staat dat op elke pagina een sinterklaasliedje verwerkt is, dat heb ik nog niet kunnen ontdekken maar we hebben wel al Pipi Langkous, Roodkapje en Harry Potter gespot in de tekeningen
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:17:54 #106
593 sjak
Juffie Bloem
pi_62701174
Wat gaaf, ik heb van haar het boek "de gele ballon. Het is zo prachtig. Ik denk dat ik deze ook ga bestellen! (t/m maandag geen verzendkosten bij bol.com )
En dan nog een leuk schoenkadootje (2,50):


[ Bericht 12% gewijzigd door sjak op 26-10-2008 21:35:04 ]
Lekker douchen!
pi_62711102
ik heb dat prentenboek ook klaarliggen, als eerste schoencadeautje voor de twee kinderen samen
pi_62712231
bol.com wordt weer rijk van me... veel te veel leuke tips hier!
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:55:08 #109
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62712399
Wat een leueke ideeen! Livelink, ik ga 's kijken voor Bang mannetje, gezien mijn heldin op sokken. En dat Sint boek, leuk!
Fiets kregen wij laatst met de post van mijn tante. Die doet altijd aan kinderboekenweek voor mijn kinderen. Lief!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_62712405
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:01 schreef Lois het volgende:

[..]

Ik heb dit boek deze week voor Iris gekocht en ik kan alleen maar zeggen geweldig. Wat een ontzettend leuke tekeningen. Achterop het boek staat dat op elke pagina een sinterklaasliedje verwerkt is, dat heb ik nog niet kunnen ontdekken maar we hebben wel al Pipi Langkous, Roodkapje en Harry Potter gespot in de tekeningen
Ik heb het boek ook gekocht naar aanleiding van post van Snoopy. Ontzettend leuk boek, heb het ook later gekocht als kadootje voor zoontje van beste vriendin. Heb ook de sinterklaasliedjes niet kunnen vinden, alleen de snoeppiet nog .
pi_62872065
had iemand dit boek eigenlijk al genoemd?



http://www.bol.com/nl/p/b(...)tml#product_overview
  maandag 22 december 2008 @ 20:57:53 #112
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64258154
even deze weer omhoog.
Door de enthousiaste verhalen hier heeft Stijn van Sinterklaas "De Gruffalo" gekregen. Aangezien Stijn nog wat te klein is, mag Jetske 'm zolang lenen. En zij vindt het een GEWELDIG boek. Ik ook trouwens. Echt supertip
Ik wil er meer
Lekker douchen!
  maandag 22 december 2008 @ 21:05:53 #113
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_64258480
Ik heb vorige maand Het Boompje gekocht voor mijn dochter (4,5) en ze vindt het een erg mooi verhaal. Past prima in deze kerstperiode, en heeft een goede moraal .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_64262475
Ook een leuk boek wat ik echt kan aanraden:



Kolletje!
quote:
NBD|Biblion recensie:

Kolletje is een grappig, klein meisje. Voor haar vierde verjaardag krijgt ze toversokken van haar tante Laetitia. Als ze die aanheeft, kan ze echt toveren. En dat doet ze! Haar bord vieze spaghetti tovert ze leeg, haar natte sokken tovert ze droog en als ze wil, kan ze vliegen! Dat mogen andere mensen niet weten van papa en mama, want anders schrikken ze zich een ongeluk. Soms doet Kolletje ook erg ondeugende dingen en moet ze de sokken uitdoen. Dat geeft niet: dan bedenkt ze gewoon leuke spelletjes om te spelen met haar beste vriend Dirk. Dit verhalenboek is een bundeling van de eerder verschenen boeken 'Kolletje', 'Kolletje tovert sterren' en 'Kolletje tovert voor twee'*. Het boek is opgedeeld in drie delen die steeds uit twaalf korte verhaaltjes bestaan. Leuke, humoristische schrijfstijl, ideaal om voor te lezen. Boordevol kleurige, grappige illustraties. Vanaf ca. 4 jaar.
Het is zo'n geweldig leuk boek. Echt favoriet bij Tomas momenteel en echt een boek wat voor de ouders ook leuk is om te lezen (ik heb, toen Tomas op bed lag zelf dus ook al wat verhaaltjes vooruit en zitten gniffelen omdat de opmerkingen en streken van Kolletje zo herkenbaar zijn als ik naar Tomas kijk).
Zijn favoriete verhaal? De blootcamping Waarbij Kolletje met haar ouders naar een camping gaat en niet snapt waarom al die mensen die buiten hun caravan zitten niet gewoon hun kleren uitdoen als ze het zo warm hebben in de zon. Met haar toversokken 'tovert' ze de kleding van die mensen weg.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 23 december 2008 @ 08:41:05 #115
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_64273786
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:28 schreef TearSong het volgende:
Ook een leuk boek wat ik echt kan aanraden:

[ afbeelding ]

Kolletje!
[..]

Het is zo'n geweldig leuk boek. Echt favoriet bij Tomas momenteel en echt een boek wat voor de ouders ook leuk is om te lezen (ik heb, toen Tomas op bed lag zelf dus ook al wat verhaaltjes vooruit en zitten gniffelen omdat de opmerkingen en streken van Kolletje zo herkenbaar zijn als ik naar Tomas kijk).
Zijn favoriete verhaal? De blootcamping Waarbij Kolletje met haar ouders naar een camping gaat en niet snapt waarom al die mensen die buiten hun caravan zitten niet gewoon hun kleren uitdoen als ze het zo warm hebben in de zon. Met haar toversokken 'tovert' ze de kleding van die mensen weg.
Oe die lijkt me leuk!
* noteert
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:54:20 #116
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_64595350
Dit boek is erg leuk en mooi! Er zitten reliefpagina's in, waarop je allemaal draken kunt zoeken:
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:57:44 #117
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_64595517
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:01 schreef Lois het volgende:

[..]

Ik heb dit boek deze week voor Iris gekocht en ik kan alleen maar zeggen geweldig. Wat een ontzettend leuke tekeningen. Achterop het boek staat dat op elke pagina een sinterklaasliedje verwerkt is, dat heb ik nog niet kunnen ontdekken maar we hebben wel al Pipi Langkous, Roodkapje en Harry Potter gespot in de tekeningen
Dan moet je de Gele Ballon ook lezen, is een hit hier.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:09:12 #118
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64596021
Die met die draak ziet er ook super uit. En de gele ballon is in 1 woord GEWELDIG!!!
Lekker douchen!
pi_64596102
PM-girl, die hebben wij ook ja, dat drakenboek. maar wat ons erg frustreert is dat er aan 't eind staat dat je het antwoord op de vraag hoeveel draken er nou in totaal in het boek voorkomen ergens terug zou moeten kunnen vinden. maar wij ZIEN HET NIET!!!!

de gele ballon (en 't sinterklaasboek trouwens ook) zijn hier ook nog steeds heel populair.
pi_64596191
quote:
Dit verhaal gaat over Joris en zijn opa. Ze gaan op drakenjacht! Joris heeft de reis van zijn leven: hij ontdekt de ene verborgen draak na de andere. Zie jij ze ook? Een fantastisch zoek- en ontdekboek. Vind jij alle 76 draken?
http://www.defonteinkinderboeken.nl/boek.php?boek=233
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:17:27 #121
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64596353
Toevallig, dat is ook het huisnummer van de opa
Lekker douchen!
pi_64596359
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:20:22 #123
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_64596450
Dat is het eerste wat ik deed, die oplossing zoeken, ik heb nog niet nageteld of het klopt
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_64596470
wij hebben ons rotgeteld!
pi_64596868
Ik zoek een leuk boek als verjaardagscadeautje voor Pepijn's nichtje die 2 wordt.
Liefst een echt meisjes boek, zodat grote broer van bijna 4 er niet continue mee aan de haal gaat.

Iemand ideeen?
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:46:33 #126
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64597513
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:57 schreef dutchie het volgende:

[..]

Dan moet je de Gele Ballon ook lezen, is een hit hier.
[ afbeelding ]
Dat is echt een superleuk boek! Wát een details zijn daar in verwerkt!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_64810934
Troel ik zag deze en moest meteen aan jou en Ruben denken

  donderdag 8 januari 2009 @ 19:45:04 #128
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_64822926
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:30 schreef p_iglet het volgende:
Ik zoek een leuk boek als verjaardagscadeautje voor Pepijn's nichtje die 2 wordt.
Liefst een echt meisjes boek, zodat grote broer van bijna 4 er niet continue mee aan de haal gaat.

Iemand ideeen?
Prinses Lillifee is het meest echte meidenboekje dat ik heb. Echt zo'n lief boekje, misschien nog niet het meest geschikt voor 2-jarigen, maar om voor te lezen of alleen maar om het hebben al erg lief.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator donderdag 8 januari 2009 @ 19:49:03 #129
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64823086
*prinses Lillifee besteld* ik wist niet dat daar boekjes van waren, dit is echt wat voor Iris.

De gele ballon is inmiddels binnen en het is inderdaad een fantastisch boek. Iris moest echt vreselijk lachen toen de "boef" tussen de zebra's stond, we hebben ons echt suf gezocht naar hem op het plaatje. Groot succes hier!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:30:43 #130
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64824909
Heb je Zwarte Piet al ontdekt in de stad Lois?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_64827720
dank je voor de tip!

ik heb uiteindelijk de pyjama prinses gekocht, dat was het enige boekje wat ik zo snel kon vinden dat wel meisjesachtig was maar niet veeeeel te makkelijk of veeeeeel te moeilijk
pi_64995604
Wat een leuke boeken komen er voorbij!
Ik heb gelijk m'n verlanglijstje voor bol.com aangevuld
pi_64995930
Ik ben voor Mikael op zoek naar een leuk duidelijk boekje over dat ie een broertje of zusje krijgt. Hij wil namelijk steeds vanalles weten en nu lijkt me zo'n boekje voor hem wel heel erg leuk. Iemand leuke tips!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_64996035
Wat vind je van deze MeNicole?

De buitelende baby in mama's buik
quote:
Beschrijving

Jacob krijgt een nieuw broertje of zusje en hij maakt zich een voorstelling hoe de baby eruit ziet. Ook vraagt hij zich af wat het kindje zoal de hele dag doet: klapt hij in zijn handjes? Schopt het tegen de gehaktballetjes die mama eet? Schijnt de zon ook binnen in mama's buik? Weet het baby'tje of het dag of nacht is? Luistert het als zij praten? Zou het benieuwd zijn hoe Jacob eruitziet? In rake humoristische tekeningen, is achter flapjes te zien hoe Jacob zich alles voorstelt. De eenvoudige tekst maakt dit tot een heerlijk voorleesboek voor kinderen die een broertje of zusje krijgen.
http://www.bol.com/nl/p/b(...)666819808/index.html
pi_64996147
Of deze:
Beschuit met heel veel muisjes
quote:
Beschrijving

Lisa's moeder krijgt een baby en dat vindt Lisa heel erg leuk. Ze gaat mee naar de dokter en daar mag ze met een toeter naar mama's buik luisteren. Samen met mama maakt ze het babykamertje klaar en zoekt ze alle kleertjes en knuffels op uit de doos. En natuurlijk vertelt ze alles aan haar vriendje Jimmy. Op een dag heeft Jimmy ook groot nieuws: zijn moeder krijgt een tweeling! Maar het duurt wel lang voordat de baby's er zijn.
http://www.bol.com/nl/p/b(...)002050290/index.html
pi_64997884
Oh die eerste is het helemaal Precies de vragen die Mikael stelt!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_64997967
Fijn!
pi_66420640
Ik ben al verschillende boekenwinkels en de bibliotheek afgeweest voor een boek waarmee ik vragen van Morris kan helpen uitleggen. Vragen zoals 'kan ik van de wereldbol vallen' en 'waar komt het donker vandaan'. Bijna alle boeken zijn toch echt alleen geschikt voor oudere kinderen. De vragen zijn wel het zelfde maar de antwoorden echt veel te moeilijk

Vandaag heb ik dit boek gekocht:



Het is geschikt voor kinderen vanaf 7 jaar maar als ik met hem meekijk/-lees komen we er wel uit denk ik
quote:
Over WOW!: ‘WOW! is een traditionele encyclopedie in een nieuw 21e-eeuws jasje: op levendige en fascinerende wijze presenteert dit boek talloze interessante feitjes die zelfs de meest nieuwsgierige kinderen blijven boeien. (…) WOW! is een lust voor het oog, een boek waarbij op iedere pagina iets nieuws te ontdekken valt en waarvan je telkens weer uitroept: “Wow!”’ The Parents Guide UK ‘Dit is absoluut een encyclopedie van deze tijd. De informatie springt van de pagina’s, je kunt er heerlijk in bladeren en de inhoud is zeer toegankelijk voor jonge lezers. (…) Ook volwassenen beleven veel plezier aan dit boek. (…) Museum, zoekmachine en visueel plezier gezocht? Hou maar op met zoeken, met WOW! heb je het allemaal.’ Lancashire Evening Post Dit prachtige naslagwerk mag in geen enkele boekenkast ontbreken! Een encyclopedie zoals je nog nooit gezien hebt! Wow! staat boordevol fascinerende weetjes en feitjes. Door de spectaculaire fotografie, de originele layout en de veelheid aan onderwerpen is deze encyclopedie een must voor ieder gezin en iedere school. Het ruim 300 pagina’s tellende, kleurrijke boek is verdeeld in acht hoofdthema’s: natuur, het menselijk lichaam, wetenschap en technologie, de ruimte, de aarde, landen en volkeren, kunst en cultuur en geschiedenis.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_66420885
Klinkt goed Snoopy!

Ik heb onlangs dit boekje gekocht voor Lotte

Kiekeboe Olifant
Erg leuk boekje, past goed bij het kiekeboe-en wat ze momenteel graag doet

Ik zie echt veel te veel leuke kinderboeken
Mijn verlanglijstje bij bol.com wordt iets te groot momenteel
pi_66498654
Erg is dat he? Ik vind het zo leuk om door de bruna of andere boekwinkels te lopen en dan te kijken wat er allemaal voor leuks is. Zo jammer dat we niet meer boekenkasten hebben of een eindeloos budget.

Iemand misschien een tip voor een peuterboek over ziek zijn?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66513521
Echt heel erg
Ik heb zelfs nog bonnen van bol.com gewonnen pas (40 euro) maar zie zoveel leuke boeken, dat ik eerst m'n verlanglijstje maar aan het bijwerken ben, voor ik beslis welke ik ga nemen
Toch nog overgehouden van de Pabo
pi_66514254
Mrien Linde heeft dat kiekeboe boekje ook en ze vindt 'm erg leuk. Vooral het spiegeltje helemaal achterin.
pi_66514762
Ik heb m'n bonnen net in 1 keer uitgegeven

Gekozen voor:

Kiekeboe eend


Nijntje aan zee


Nijntje in de tent


Wil jij mijn vriendje zijn


Ik wil de maan (kartonboek


Welterusten kleine beer (kartonboek)

@Stiemie, Lotte vind dat spiegeltje inderdaad ook erg leuk
pi_66517065
Leuke boekjes zeg! En verstandig om ook de kartonnen versie te nemen want die kunnen ze dan al snel zelf 'lezen'.

Linde vindt het vooral leuk om met het spiegeltje te draaien zodat ze ook ons kan zien en dan kijkt ze echt vol verbazing hoe we toch allemaal in dat kleine spiegeltje passen
pi_67477122
Pepijn is dol op beestjes en vind het leuk er zo veel mogelijk te benoemen.

Vanavond kwam hij met papa in de boekwinkel dit boek tegen:



heeeeel veeeeel beestjes in een heeeel groot boek, en ook heel handig voor papa en mama, de namen staan er bij
pi_67503189
Prins Vads Jet is er gek op!

Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zaterdag 28 maart 2009 @ 21:23:33 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67504322
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 20:48 schreef Beaker het volgende:
Prins Vads Jet is er gek op!

[ afbeelding ]
Ik zit me echt net te bedenken dat we je zo weinig zien en ineens zie ik deze reactie van je!
Hoe is het met jou/jullie? Doe eens een Jetje update.
***
pi_67527446
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 21:23 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik zit me echt net te bedenken dat we je zo weinig zien en ineens zie ik deze reactie van je!
Hoe is het met jou/jullie? Doe eens een Jetje update.
Speciaal een update voor jou gedaan in het dreumestopic
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:21:02 #149
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_69910624
Ik heb zojuist in de bibliotheek een leuk boek meegenomen, voor 'later'. Het is bedoeld voor kinderen vanaf 8 jaar, wordt erop aangegeven. Het heet 'mensen mensen, wàt een mensen' en gaat over alle verschillen tussen bevolkingen, rassen en culturen.


Het lijkt me voor kinderen erg interessant!

Ook heb ik waar is Wally meegenomen, en deze, een van mijn jeugdfavorieten!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_69933691
ook leuk:

alsook al de rest van fiona land.







heel groot boek met hele grote leuke flappen
pi_69934477
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:21 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb zojuist in de bibliotheek een leuk boek meegenomen, voor 'later'. Het is bedoeld voor kinderen vanaf 8 jaar, wordt erop aangegeven. Het heet 'mensen mensen, wàt een mensen' en gaat over alle verschillen tussen bevolkingen, rassen en culturen.
[ afbeelding ]
hoe lang mag je bij jullie bieb het boek houden?
  donderdag 11 juni 2009 @ 17:16:06 #152
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_69942564
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:53 schreef bixister het volgende:

[..]

hoe lang mag je bij jullie bieb het boek houden?
Wanneer ze afgeschreven zijn best lang!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_69943223
Oudste kreeg voor zijn verjaardag dit boek:
Mag ik in je luier kijken? van Guido van Genechten.
Schitterend! Hij vindt het echt geweldig om elke keer weer de poepjes in het flapje (luier) te bekijken. Nu het nog zelf doen op een potje..

♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  donderdag 11 juni 2009 @ 17:43:41 #154
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69943616
Ja, jij zei dat Icicle, dat dat zo'n leuk boek is.
Toch blijf ik de titel wat vreemd vinden...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 11 juni 2009 @ 19:45:43 #155
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_69948293


Deze heb ik besteld.
Ik weet niet of het echt thuishoort hier, maar weet ook niet goed waar ik het anders moet plaatsen.
Het zijn luisterboeken van Roald Dahl, een aanbieding van de Volkskrant.
Ik vond het vroeger zelf altijd leuk om sprookjes van cassettebandjes te luisteren, dus misschien is dit ook wel leuk.
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:10:55 #156
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_69954730
O, Roald Dahl is altijd leuk denk ik!

Icicle, Guido van Genechten heeft meer leuke boeken gemaakt, zo hebben wij onlangs (gedurende 3 weken bix ) dit boek geleend van de bibliotheek:


Billen zijn altijd goed!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:14:43 #157
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_69954928
Dat boek is zo grappig PM! Ik had er 3, volgens mij is dat echt een hint van de gevers. Hmm.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:22:22 #158
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_69955300
Hihi Lishe, welke ook leuk is, 'dat is vies'.

Elke pagina beeldt iets vies uit (soms echt heel goor!!) en dan staat er bijvoorbeeld bij: Snot smeren, dát is pas vies!
Nou, dat kende het manneke zo uit zijn hoofd!

En heb ik deze al eens gespamd hier?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_69955877
Wij hebben hier:
' Over een kleine mol die wil weten wie op zijn kop gepoept heeft...'

Past wel bij jouw avatar PM
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 12 juni 2009 @ 15:05:13 #160
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_69974222
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:34 schreef Estrys het volgende:
Wij hebben hier:
' Over een kleine mol die wil weten wie op zijn kop gepoept heeft...'

Past wel bij jouw avatar PM
Sinds kort wel ja! Daarvoor paste mijn tip van 365 pinguins beter!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:03:06 #161
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_71830011
Ik ben op zoek naar een sprookjesboek voor peuters. Dus met niet al te lange verhaallijnen, maar wel met de bekende sprookjes zoals roodkapje, sneeuwwitje ed.

Heeft er iemand een tip?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_71830830
Namens Anna post ik voor jullie het succes van de maand: het ongedierte/schimmel/infectieziekte-informatieboekje van boerenbond/welkoop. Heb het al zeker een triljoen keer voorgelezen. De folder over het meten van de pH van je grond doet het ook goed.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:29:18 #163
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_71830953
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:26 schreef YPPY het volgende:
Namens Anna post ik voor jullie het succes van de maand: het ongedierte/schimmel/infectieziekte-informatieboekje van boerenbond/welkoop. Heb het al zeker een triljoen keer voorgelezen. De folder over het meten van de pH van je grond doet het ook goed.

Haha, die Anna!

Mijn peuter vindt dit boekje ook erg leuk, papa leest de Quote en peuter dus dit:
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_71832507

Deze vind ik zelf zo leuk..

Een hondje bezoekt alle andere boerderijdieren om ze gedag te wensen. Een voor een komen ze met een tweeregelig rijmpje aan bod waarna er gedag wordt gezegd met het geluid dat ze maken.

Dag haantje op de boerderij.
Ik ben vroeg wakker, net als jij.
Dag haan kukeleku!!!

Jje kan de dieren ook voelen. (wel allemaal dezelfde structuur)
En het zijn 20 pagina's en de prenten vullen de hele bladzijde!
Bij bol.com is die 13.50 ik was bij de Bruna maar 6 euro kwijt.
pi_71835442
oooh even een tvp in dit topic ik ben gek op voorleesboekjes.

Om niet geheel nutteloos te tvpen...
mn zusje kwam gister met dit boek aanzetten dat ze gekocht had:



ze is er helemaal lyrisch over omdat het volgens haar zo goed uitlegt wat dood is en dat het bij het leven hoort enzo. Het boek is helemaal op rijm. Als ik het goed heb dan is de tekst ook hier te vinden.

Voor mezelf hou ik het nog even bij boekjes voor wat kleinere kindjes maar wellicht biedt dit boekje ooit eens uitkomst.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_71838024
Ik vind Hotze de botskabouter errug leuk! Weet even niet wie het geschreven heeft. En de Mol die wilde weten wie er op z'n kop gepoept had natuurlijk. Een klassieker, maar wordt hier verslonden door mijn dochter van 2,5 jaar. Ik heb de dieren en de poepjes gekopieerd (kleurenkopie) en na afloop van het voorlezen mag ze nu de poepjes bij het juiste diertje leggen. GEWELDIG vind ze dat!
Voor de hipste papa's en mama's: http://www.hipenhot.nl & de leukste site met originele baby- en kinderkleding: http://www.jeej.nl
pi_71840978
Wij hebben hier de luistersprookjesboeken van Lekturama die ik vroeger heb verslonden
verhaaltjes zijn zeker voor Dana vaak aan de lange kant dus dan deel ik ze vaak in drie of we kijken alleen plaatjes

verder hebben we een blauw sprookjesboek waar ik even de naam van kwijt ben , zal thuis even kijken...erg leuk boek
En 2 boeken waar mijn moeder me vroeger uit voorlas en haar moeder haar vroeger uit voorlas
pi_71841290
Zelf ben ik gek op lezen en ik hoop dat Senna dat ook ooit wordt.
In ieder geval zal ze zeker boeken hebben/krijgen. UIteraard zijn er al wat nijntje boekjes en een kikker-boekje en als kado hebben we van iemand ook (jeugdsentiment, zoo leuk) een Jip & Janneke boek gekregen. Is wel voor iets later om voor te lezen, maar zo leuk om al te hebben.

Andere mensen kwamen ook met een heel leuk boek om uit voor te lezen als ze ietsje groter is: Grappen Grollen Ragebollen. Een boek met 35 verhaaltjes in dichtvorm met echt superleuke tekeningen erbij. http://www.roddelklets.nl/?x=6



Nu nog een boekenplankje/rekje maken op haar kamertje
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71842044
Hier doen korte verhalen het heel goed. Max is dik fan van Pluk natuurlijk, verhaaltjes waar echt een groot verhaal inzit zegmaar.

dus ik ga ook maar eens aan de andere boeken van annie, het zijn ideale bedverhaaltjes.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_71846317
Ik zet hier even een tvp Heb zelf nog geen kids maar ben bezig met een kinderboek te maken en een geboortekaartjes website op te zetten en vind het leuk om te lezen wat jullie zoal aanspreekt
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:12:36 #171
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_71962062
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 09:32 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wij hebben hier de luistersprookjesboeken van Lekturama die ik vroeger heb verslonden
verhaaltjes zijn zeker voor Dana vaak aan de lange kant dus dan deel ik ze vaak in drie of we kijken alleen plaatjes

verder hebben we een blauw sprookjesboek waar ik even de naam van kwijt ben , zal thuis even kijken...erg leuk boek
En 2 boeken waar mijn moeder me vroeger uit voorlas en haar moeder haar vroeger uit voorlas
Weet je toevallig al hoe het sprookjesboek heet?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:17:44 #172
11682 Moonah
Jolie femme
pi_71962246
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:26 schreef YPPY het volgende:
Namens Anna post ik voor jullie het succes van de maand: het ongedierte/schimmel/infectieziekte-informatieboekje van boerenbond/welkoop. Heb het al zeker een triljoen keer voorgelezen. De folder over het meten van de pH van je grond doet het ook goed.


En PM, ik hou me aanbevolen wat betreft een peutersprookjesboek! Goed idee!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Licht Ontvlambaar maandag 17 augustus 2009 @ 21:22:51 #173
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_71962487
Wondere 1-minuut verhalen



Wij zijn nu bezig in Het geheim van Toermalijn
Doet het erg goed hier!

You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:34:52 #174
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_71963017
Sjeen, die lijkt me erg leuk, dat sprookjesboek, maar wel voor kinderen die sprookjes al kennen. Het borduurt er een beetje op voort, begrijp ik uit de omschrijving.
De basics moeten er nog in, zeg maar!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 17 augustus 2009 @ 23:15:55 #175
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_71967035
Basic sprookjesboeken zijn helaas nooit zo leuk is mijn ervaring. Slecht geschreven en zo.
Ik heb zelf het boek Grootmoeder, wat heb je grote oren



Het is voor kleine kinderen te moeilijk, maar in het begin vertelde ik de sprookjes zelf aan de hand van de illustraties op peuterniveau. En nu leest Katja hem gewoon zelf.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 17 augustus 2009 @ 23:22:43 #176
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_71967250
Inderdaad Lady, het valt niet mee, heb ik inmiddels ook via Google ontdekt. Ik zoek nog verder, wanneer ik iets vind, laat ik het weten!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:33:07 #177
11682 Moonah
Jolie femme
pi_72256609
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:03 schreef PM-girl het volgende:
Ik ben op zoek naar een sprookjesboek voor peuters. Dus met niet al te lange verhaallijnen, maar wel met de bekende sprookjes zoals roodkapje, sneeuwwitje ed.

Heeft er iemand een tip?
Ja! Ineens schoot het me te binnen! Vier boekjes van Dick Bruna.
http://www.bol.com/nl/p/b(...).html#product_images

*nu bestellen gaat
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:15:06 #178
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_72778519
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:33 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja! Ineens schoot het me te binnen! Vier boekjes van Dick Bruna.
http://www.bol.com/nl/p/b(...).html#product_images

*nu bestellen gaat
Hier zijn ze inmiddels ook binnen en een succes! Precies genoeg tekst per plaatje, de rode draad is goed te volgen. De wat enge details vallen goed weg binnen het geheel, goede tip dus!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 15 september 2009 @ 20:17:28 #179
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_72778639
Paul Biegels - Vergillius van Tuil serie





Virgilius van Tuil is het honderd-en-éénste Veluwse kaboutertje. Geen mens gelooft dat hij werkelijk bestaat. Hij leeft met zijn honderd soortgenoten op de hei. Maar waar d andere dwergen tevreden zijn op de hei, kiest Virgilius voor het avontuur. En voor échte avonturen moet je bij de mensen zijn.

Dus gaat Virgilius naar de mensen: om een taart te kopen voor stamoudste Ate, die duizend wordt. Om in een spiegel te kijken of hij werkelijk zo dik is als de andere dwergen zeggen. Of gewoon zomaar, omdat de hei zo druilerig is in de herfst. Bang is hij nooit. Hij weet niet eens wat het woord betekent. Maar hij belandt natuurlijk wel voortdurend in hachelijke situaties; in kooien en laboratoria en bij een prinses die rariteiten verzamelt.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_72831869
oh grappig, zo lezen wij momenteel:


ook van Biegel, ook vol avonturen. nog wel net iets te spannend eigenlijk, vindt Piet.
pi_72831927
Paul Biegel is goed Ik heb zijn boeken verslonden vroeger
De rode prinses en de tuinen van dorr
pi_72832115
Deze heb ik voor mijn nichtje van 3 gekocht en is echt een succes


En deze zag ik in de kinderboekenwinkel, maar die is vast al wel genoemd
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_74402443
Ja die van het krokodilletje is hier ook favoriet!

Vandaag bij Helden en boeven dit boek voor de decembermaand gekocht:



- Op elke bladzijde die je openslaat komt een dier tot leven: een zwemmende schildpad, een hond die voorbij loopt, een kat die springt, enz.
- Dit boek zal zowel kinderen als hun ouders verbazen
- De bewegende beelden komen tot stand door de nieuwe techniek van 'Scanimation'
- Van de Engelstalige editie werden al meer dan 750.000 exemplaren verkocht in een half jaar tijd
  donderdag 5 november 2009 @ 00:16:04 #184
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74407271
toevallig zag ik gisteren ook een boek uit die serie ergens staan, stiemie. heel fascinerend, de hoeveelheid bewegingen in 1 plaatje!
in de haak.
  donderdag 5 november 2009 @ 06:51:14 #185
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_74409040
Kennen jullie het leesboek "Juffrouw Pots" ?
Ik heb dat boek voorgelezen in de klas (groep 3,4 en 5) en ze vonden het fantastisch.
Echt een aanrader !
  Licht Ontvlambaar donderdag 5 november 2009 @ 09:26:16 #186
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_74410396
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:17 schreef Ynske het volgende:
Paul Biegels - Vergillius van Tuil serie

[ afbeelding ]



Virgilius van Tuil is het honderd-en-éénste Veluwse kaboutertje. Geen mens gelooft dat hij werkelijk bestaat. Hij leeft met zijn honderd soortgenoten op de hei. Maar waar d andere dwergen tevreden zijn op de hei, kiest Virgilius voor het avontuur. En voor échte avonturen moet je bij de mensen zijn.

Dus gaat Virgilius naar de mensen: om een taart te kopen voor stamoudste Ate, die duizend wordt. Om in een spiegel te kijken of hij werkelijk zo dik is als de andere dwergen zeggen. Of gewoon zomaar, omdat de hei zo druilerig is in de herfst. Bang is hij nooit. Hij weet niet eens wat het woord betekent. Maar hij belandt natuurlijk wel voortdurend in hachelijke situaties; in kooien en laboratoria en bij een prinses die rariteiten verzamelt.
Lijkt me een geweldig boek voor Isa!

We zijn hier nu Annie MG Schmidt aan het verzamelen Floddertje, Otje, Pluk, Toermalijn en natuurlijk Jip en Janneke. Heerlijk om voor te lezen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 5 november 2009 @ 10:00:51 #187
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74411106
KP, ik kende 't niet maar ik heb 't even opgezocht en de beschrijving vind ik wel wat heftig klinken. ik weet niet of mijn kinderen daar al echt de lol van in zouden zien.
in de haak.
  donderdag 5 november 2009 @ 10:01:39 #188
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74411126
sjeen, in die collectie mag Wiplala natuurlijk niet ontbreken!
in de haak.
pi_74411312
'De boze heks' van Hanna Kraan is ook leuk
  Licht Ontvlambaar donderdag 5 november 2009 @ 10:15:05 #190
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_74411473
quote:
Op donderdag 5 november 2009 10:01 schreef trui het volgende:
sjeen, in die collectie mag Wiplala natuurlijk niet ontbreken!
Ik ga meteen even zoeken op Bol, heb nog bonnen en vind boeken zo'n mooi kado
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 5 november 2009 @ 10:33:13 #191
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_74411946
Wij hebben afgelopen week onze verzameling ook weer 's aangevuld.
Mannetje Koek schrijft een boek. De kinderen vinden 'm niet zo leuk nog maar pap en mam vinden hem zo leuk getekend.

Ik zie net dat de tekenaar ook een hele leuke website heeft: www.gaudesaboos.be

En Tipper, Tijgerbaby en de rest.

Goedgekeurd als voorleesboek. Luuke houdt van Tipper en ik van haar moeder, Mevrouw Hipper. Die heeft een hele coole stem in mijn hoofd.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_74412160
ik heb laatst nog wat dozen met spullen bij mijn ex opgehaald, en daar zayen ook nog boeken tussen, waaronder de hele serie over het kleermakertje Pietje Prik
op zoek naar info kwam ik op een hele toffe site :
http://www.oudejeugdboeke(...)eken/pietjeprik.html

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 5 november 2009 @ 11:00:55 #193
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_74412691


Zo'n prachtig boek!

Het gaat over een meisje, Sofie. Ze al heel lang ziek en kan alleen maar in bed liggen. 's Avonds komen in haar kamer plotseling haar poppen en beren tot leven. Met mijnheer Beer en lange Wapper beleeft ze spannende, treurige en confronterende avonturen over 'wat er in de wereld te koop is'. En dat is niet altijd even mooi. Sofie maakt in 1 nacht genoeg mee voor in een mensenleven. De volgende ochtend blijkt dat het meisje die nacht in haar koortsdroom gestorven is.
Kleine Sofie en lange Wapper is een pittig kinderboek, met een heel volwassen thematiek. Maar ontzettend bijzonder! Een aanrader voor mensen met iets oudere kinderen (ik denk vanaf 8 ongeveer). En met prachtige illustraties van The Tjong King.

[ Bericht 2% gewijzigd door renzell op 05-11-2009 11:10:31 ]
pi_74412794
goh renz, ik heb dat boek al 12 jaar denk ik, idd een prachtig boek, maar zelfs toen ik 12 was vond ik het nog heel spannend maar k lees t nogsteeds
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_74412826
ik heb dat trouwens bij heel veel jeugdboeken, die heb ik gelezen toen ik er de leeftijd voor had, maar vond ze veel mooier toen ik ouder was
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 5 november 2009 @ 11:07:10 #196
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_74412861
Ik ben hem kwijtgeraakt. Moet die echt weer eens een keer kopen! Zo mooi inderdaad. Ik heb hem (ook als volwassene) steeds weer opnieuw gelezen. En hij is wel spannend inderdaad. Toch las ik hem al wel met 8 of 9 hoor. maar goed, ik verslond dan ook alles wat los en vast zat toen.
  donderdag 5 november 2009 @ 11:09:49 #197
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_74412938
Ik heb dat ook idd Pinq. Ik verslind al mijn kinderboeken nog steeds, van tijd tot tijd. En ze worden er alleen maar mooier van!
pi_74413047
Het klinkt wel heftig, renzell. Vond je dat niet lastig, toen je klein was, dat Sofie dood ging?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 5 november 2009 @ 11:18:53 #199
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_74413200
Ik vond dat treurig, maar ook mooi. Het klopte gewoon. Ik geloof zelf niet zo dat er thema's zijn die je als kind niet 'aankunt'. Als het maar op de juiste manier aangeboden wordt. En juist dat is zo krachtig gedaan in dit boek! Het neemt een kind ontzettend serieus, schuwt de grote thema's niet, maar blijft toch echt een kinderboek, dat aansluit bij de belevingswereld van het kind.
pi_74413486
Ik ga het op mijn lijstje boeken voor Senna zetten!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74413544
Trui er is inderdaad ook een voetbalversie van het boekje. Ik vind het echt zo knap gemaakt!

Renzel ik ken het boek van Sofie alleen van naam, maar denk dat ik 'm mezelf binnenkort maar eens cadeau ga doen. Het klinkt erg mooi, maar ook wel treurig.
  donderdag 5 november 2009 @ 11:32:59 #202
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_74413694
Het valt uiteindelijk wel mee hoor, met de treurigheid. Confronterend, zou ik eerder zeggen. Grootste thema's. Dat voelde ik als kind al heel goed, dat dit over grote dingen ging. Dat heeft me er altijd heel erg in aangesproken.

Ik geloof dat ik het mezelf ook maar weer cadeau moet doen.
pi_74413809
Ik ga het zelf ook gewoon nog lezen voor Senna er groot genoeg voor is
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 5 november 2009 @ 12:17:04 #204
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_74415132
quote:
Op donderdag 5 november 2009 10:00 schreef trui het volgende:
KP, ik kende 't niet maar ik heb 't even opgezocht en de beschrijving vind ik wel wat heftig klinken. ik weet niet of mijn kinderen daar al echt de lol van in zouden zien.
serieus ?

*gaat beschrijving lezen...*
  donderdag 5 november 2009 @ 12:18:39 #205
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_74415171
quote:
Op donderdag 5 november 2009 12:17 schreef kapiteinpannekoek het volgende:

[..]

serieus ?

*gaat beschrijving lezen...*
Beschrijving gelezen (bol.com), inderdaad heftiger dan dat het daadwerkelijk is.
Kinderen zagen er absoluut de humor van in.
  vrijdag 6 november 2009 @ 22:40:44 #206
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74470713
Hier vandag gekocht:

Beegu

Beegu hoort niet op aarde. Ze is een ruimtewezentje en ze is verdwaald. De aardbewoners zijn niet erg aardig voor haar, ze mist haar moeder en wil graag terug. Maar hoe?

Een verhaaltje met een staartje

Lin-Lin heeft dolle pret: ze kan voor één keer met haar staartjes naar bed! Samen met haar knuffel Sjeesje beleeft ze een heerlijk avontuur. Ze vliegen naar landen waar kikkers kroontjes dragen, waar krekels spreken en waar er een konijn woont op de maan.
Een prettig boekje in versjes over het vervullen van je diepste wens.


Ik vind je lief mama

Kleine Beer kan haast niet wachten om zelf op onderzoek uit te gaan en hij heeft al helemaal geen tijd om naar de goede raad van Mama Beer te luisteren. Maar als hij merkt dat hij toch niet alles zelf kan, staat Mama Beer gelukkig voor hem klaar.
Lijkt mij persoonlijk een simpel boekje om voor te lezen dat ze weet dat ze best dingen mag uit proberen, maar mama er altijd voor haar is.

Stempelneuzen en een beetje ruzie

Dit is Jan en dat is Noortjebroertje-zusje - even oudelke dag doen ze iets anderszijn ze lief en zijn ze stout.Waarin Jan en Noortje samen spelen én samen ruzie maken. En dan valt er dus een vaas op de grond. Daar is mama niet heel blij mee. Maar gelukkig komt het allemaal weer goed. Als ze daarna stempelneuzen gaan maken, wordt het helemáál groot feest. Al eindigt het avontuur wel in bad...

Kiekje ( door Arwen uitgekozen omdat er een kikker op staat )
(helaas geen plaatje, maar de illustratie vind ik erg leuk, zal een dezer dagen een foto maken)
Morgen wordt er een foto gemaakt op school. Iedereen is door het dolle heen, vooral Gina. Maar voor de anderen is Gina een grooooooooot probleem...

En voor als ze ouder is:

Meester Kikker ( paul van loon)

Soms ben ik een kikker. Dat is mijn supergeheim. Niemand mag het weten, behalve jullie.''Sita, Wouter en de andere kinderen in de klas lachen. Leuke grap van de meester. Totdat hij op een dag de klas in komt met kroos in zijn haar. Zijn kleren zijn nat en gescheurd. De meester is aangevallen door een ooievaar, zegt hij...
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Moderator vrijdag 6 november 2009 @ 23:52:02 #207
5428 crew  miss_sly
pi_74472880
Heeft er iemand ook een tip voor een behoorlijk slim meisje dat 7 jaar wordt? Ze heeft een groep overgeslagen, dus ze loopt wat voor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74473058

De nederlandse geschiedenis in 50 voorleesverhalen. Is vanaf 7 jaar. Ik kan iedere keer als het boek tegenkom het niet na laten om er uitgebreid in te bladeren. Helaas is Pepijn er voorlopig nog wel even te klein voor.
  zaterdag 7 november 2009 @ 09:58:27 #209
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_74477002
Ik zoek een boek waarin op een peutergerichte manier wordt uitgelegd wat dood zijn is. Het hoeft niet specifiek over een bepaald familielid te gaan, mijn peuter heeft namelijk allerlei algemene vragen over de dood. (waar woon je dan, hoe zie je er dan uit, doen je oren het dan nog etc. etc.)

Heeft iemand een tip voor een boek waarin nuchter het een en ander wordt uitgelegd (maar uiteraard niet te griezelig)?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 7 november 2009 @ 10:10:54 #210
11682 Moonah
Jolie femme
pi_74477118
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 23:52 schreef miss_sly het volgende:
Heeft er iemand ook een tip voor een behoorlijk slim meisje dat 7 jaar wordt? Ze heeft een groep overgeslagen, dus ze loopt wat voor.
"Meester Kikker", die Evenstar heeft gekocht.
Is mijn favoriete voorleesboek in groep 4.

Of verhalen van Vos en Haas.
Grappige verhalen waar een 'les' in zit. Heel leuk!
(Je moet even doorscrollen, want de lijst begint met de makkelijke versies).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 7 november 2009 @ 10:11:40 #211
11682 Moonah
Jolie femme
pi_74477123
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 09:58 schreef PM-girl het volgende:
mijn peuter heeft namelijk allerlei algemene vragen over de dood. (waar woon je dan, hoe zie je er dan uit, doen je oren het dan nog etc. etc.)
Jeuj... Interessant.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 7 november 2009 @ 10:31:47 #212
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74477336
PM girl kikker en het vogeltje is vrij direct en duidelijk vind ik
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 7 november 2009 @ 10:36:31 #213
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_74477391
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 10:31 schreef _evenstar_ het volgende:
PM girl kikker en het vogeltje is vrij direct en duidelijk vind ik
Dat ziet er wel goed uit ja! Ik ga er eens achteraan!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  Moderator zaterdag 7 november 2009 @ 11:15:43 #214
5428 crew  miss_sly
pi_74477886
Dank voor de tips, dames! Het is Meester Kikker geworden. Ik vind zelf het verhaal nog wel leuk klinken
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 7 november 2009 @ 11:17:57 #215
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74477910
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 11:15 schreef miss_sly het volgende:
Dank voor de tips, dames! Het is Meester Kikker geworden. Ik vind zelf het verhaal nog wel leuk klinken
ik heb hem vannacht nog gelezen, en ik vind hem ook erg leuk, ik kon hem voor 3 euro en gloedje nieuw niet laten liggen.
Die kan hier dus wel even in de kast. Maar ben er erg blij mee
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_74478344
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 10:11 schreef Moonah het volgende:

[..]

Jeuj... Interessant.
Bij jullie niet? Hier wil ze van alles weten. Ik laat d'r zoveel mogelijk zelf antwoorden verzinnen, dat het haar eigen 'verhaal' blijft. Komt ook door de poes natuurlijk. Voor haar gaat het leven door, maar dan boven, als sterretje. Dus zwaaien we nu naar elke ster. Dat vond ik wel fijn aan het Dikkie Dik verhaal. Het gaat duidelijk over 'dood', maar een verdere invulling is er niet aan gegeven.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 7 november 2009 @ 15:32:16 #217
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_74483191
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 11:17 schreef _evenstar_ het volgende:
ik heb hem vannacht nog gelezen, en ik vind hem ook erg leuk, ik kon hem voor 3 euro en gloedje nieuw niet laten liggen.
Iets zegt me dat jij in Eindhoven bent geweest!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 7 november 2009 @ 16:11:44 #218
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74484182
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 10:36 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Dat ziet er wel goed uit ja! Ik ga er eens achteraan!
niet dat kikker en 't vogeltje antwoord geeft op die vragen trouwens!
in de haak.
  zaterdag 7 november 2009 @ 16:15:25 #219
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_74484277
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 16:11 schreef trui het volgende:

[..]

niet dat kikker en 't vogeltje antwoord geeft op die vragen trouwens!
Heb je een andere tip?
Ik hoop dat door het lezen van dat boekje er zelf antwoorden bij worden bedacht.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 7 november 2009 @ 16:19:31 #220
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74484394
ik geef zelf meestal de antwoorden. en dat houdt vaak in dat ik 't niet weet... wij hebben 'Kikker en 't vogeltje' ook wel hoor. maar je moet 't ook niet overschatten, wilde ik maar zeggen.
in de haak.
  zaterdag 7 november 2009 @ 16:23:12 #221
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_74484494
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 16:19 schreef trui het volgende:
ik geef zelf meestal de antwoorden. en dat houdt vaak in dat ik 't niet weet... wij hebben 'Kikker en 't vogeltje' ook wel hoor. maar je moet 't ook niet overschatten, wilde ik maar zeggen.
Ik denk dat het boekje iets meer ondersteund in de beeldvorming van het begrip dood. Nu denkt hij dat alleen mijn oma dood is, net zoals dat maar 1 iemand juf is en maar 1 iemand Suzanne heet (in zijn wereld).
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_74484588
Leuke boeken komen hier voorbij!!
  Moderator zaterdag 7 november 2009 @ 19:47:46 #223
5428 crew  miss_sly
pi_74489855
Het boek viel in de smaak Ze kende het in de zin dat het digibord het wel eens voorlas...er moest ons even uitgelegd worden hoe dat nou zat
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 7 november 2009 @ 20:29:06 #224
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74490937
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 15:32 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Iets zegt me dat jij in Eindhoven bent geweest!
Nee de locale boekenwinkel had uitverkoop
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_74497376
Ook een leuk boek: "Prinsessen en zo..." van Henri van Daele. Er staat bij voorlezen vanaf 6 jaar, zelf lezen vanaf 8 jaar. Vanavond het eerste verhaal voorgelezen aan Myrthe. De dingen die te ingewikkeld voor haar zijn zijn juist voor volwassenen weer leuk.

Hij heeft enorm veel boeken geschreven en afgaand op de titels ook veel leuke boeken.
  vrijdag 4 december 2009 @ 19:19:00 #226
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_75292991
Ik heb weer een hele leuke gevonden:


Tommie en de torenhoge boterham. Een jongetje heeft reuzenhonger en maakt véél boterhammen met allerlei soorten beleg. Erg leuk om samen te lezen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_75301890
klinkt leuk, PM!

doet me (in de verte) denken aan een boek dat wij laatst van de bieb hadden:


dat vond vooral Anna erg leuk. al was ze het niet eens met de titel, want de jongen knipt veel meer dan zijn brood.
  vrijdag 4 december 2009 @ 23:09:42 #228
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_75302035
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 23:04 schreef bixister het volgende:
klinkt leuk, PM!

doet me (in de verte) denken aan een boek dat wij laatst van de bieb hadden:
[ afbeelding ]

dat vond vooral Anna erg leuk. al was ze het niet eens met de titel, want de jongen knipt veel meer dan zijn brood.
Volgens mij hebben wij die pas ook een keer meegenomen, was inderdaad leuk ja!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 4 december 2009 @ 23:13:56 #229
56471 pinquit
oh my lama!
pi_75302169
PM ziet er leuk uit!! superleuk getekend
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 4 december 2009 @ 23:17:25 #230
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_75302300
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 23:13 schreef pinquit het volgende:
PM ziet er leuk uit!! superleuk getekend
Ik moest aan Lishe denken toen ik de plaatjes zag
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 4 december 2009 @ 23:18:36 #231
56471 pinquit
oh my lama!
pi_75302341
ik ook
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 4 december 2009 @ 23:20:05 #232
56471 pinquit
oh my lama!
pi_75302420
oh! ik denk dat het komt door haar post op de vorige pagina daar postte ze namelijk deze website

erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 4 december 2009 @ 23:21:39 #233
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_75302499
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 23:20 schreef pinquit het volgende:
oh! ik denk dat het komt door haar post op de vorige pagina daar postte ze namelijk deze website

Bij mij kwam het door haar avatar elders!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 4 december 2009 @ 23:26:26 #234
56471 pinquit
oh my lama!
pi_75302683
nu je het zegt
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 5 december 2009 @ 10:25:31 #235
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_75308322
<3 da's dan dubbelop, die link zag ik zelf niet eens, met andere avatar.
Joehoe PM! Dat jet het maar vaak leest!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_75413002
quote:
Op maandag 7 december 2009 23:52 schreef Reese het volgende:
Ik zoek een mooi boek voor mijn neefje die binnenkort vier jaar wordt
Dank voor alle goede tips in dit topic!

Ik heb uiteindelijk "De Gele Ballon" en "Kolletje, het grote verhalenboek" besteld. Vond die laatste wel heel toepasselijk, geef ik er een paar echte toversokken bij en dan is het feest compleet.
quote:
NBD|Biblion recensie:

Kolletje is een grappig, klein meisje. Voor haar vierde verjaardag krijgt ze toversokken van haar tante Laetitia. Als ze die aanheeft, kan ze echt toveren. En dat doet ze! Haar bord vieze spaghetti tovert ze leeg, haar natte sokken tovert ze droog en als ze wil, kan ze vliegen! Dat mogen andere mensen niet weten van papa en mama, want anders schrikken ze zich een ongeluk. Soms doet Kolletje ook erg ondeugende dingen en moet ze de sokken uitdoen. Dat geeft niet: dan bedenkt ze gewoon leuke spelletjes om te spelen met haar beste vriend Dirk. Dit verhalenboek is een bundeling van de eerder verschenen boeken 'Kolletje', 'Kolletje tovert sterren' en 'Kolletje tovert voor twee'*. Het boek is opgedeeld in drie delen die steeds uit twaalf korte verhaaltjes bestaan. Leuke, humoristische schrijfstijl, ideaal om voor te lezen. Boordevol kleurige, grappige illustraties. Vanaf ca. 4 jaar.
Eeuwig vijfentwintig
  dinsdag 15 december 2009 @ 10:39:59 #237
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_75642872
Het boek mannetje tak is hier momenteel helemaal in, een grappig verhaal over een tak die van thuis verdwaald raakt:
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_77267944
Kent iemand het boek Knofje?



Ik ben op zoek naar een leuk voorleesboek met niet te lange, maar ook niet te korte voorleesverhalen over 1 thema. Zoiets als Jip en Janneke, maar die ben ik soms een beetje zat aan het worden Knofje op dvd vinden we allemaal heel leuk
pi_77268066
Ot en Sien!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 25 januari 2010 @ 21:34:21 #240
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77268079
die hebben wij ook, stiemie. leuk boek, maar moet wel goed gedoseerd worden is mijn ervaring. de verhaaltjes in 't begin zijn namelijk nogal veel van 't zelfde, telkens is moeder knofje kwijt en vindt ze haar uiteindelijk wel weer (een beetje zoals op de dvd). later is knofje wat groter en maakt ze wel wat meer gevarieerde avonturen mee.
in de haak.
pi_77268225
Ot en Sien zijn toch een beetje ouderwetsch? De Jip en Janneke die ik heb, is nog van mijzelf geweest Daar heeft mijn moeder mij vroeger nog uit voorgelezen Nadeel is wel dat ik tijdens het lezen alles moet 'updaten'. Zo krijgt Jip levertraan, krijgen ze bij de dokter een echte toffee, en krijgt janneke een negerpopje

Knofje is dus leuk, mits in eigen volgorde? Het lijkt me zo leuk om elke avond weer iets verder over hetzelfde te lezen "Gaan we zo kijken wat Jip en Janneke vandaag gedaan hebben?"

Of heeft iemand nog een andere tip?
  maandag 25 januari 2010 @ 21:38:58 #242
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77268304
ach, negerpopjes zijn nog steeds te koop hoor. en ik heb nog heel veel leuke boekentips gezien laatst ergens, even zoeken.
in de haak.
pi_77268305
Ot en Sien las mijn schoonzusje voor op vakantie en ik vond het best meevallen wat betreft ouderwetsheid.

Echte verhaaltjes voorlezen doen we nog niet, er moeten wel veel tekeningen in staan, anders is d'r aandacht snel weg. Bij de bieb maar eens het Grote boek van Kiki gehaald, die kleine eend blijft populair.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 25 januari 2010 @ 21:40:49 #244
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77268400
hmm, dat was in een of ander tijdschrift, dat ik bij iemand anders thuis las realiseer ik me nu.

heb je pluk al eens voorgelezen?
in de haak.
pi_77268450
Nou laatst bij de bieb het boek van Pluk van de petteflat gehaald, maar die verhalen zijn te lang. En ze zei al snel bij het naar bed gaan: "Mama niet lezen van pukkeflat hoor". Het grote voorleesboek van Annie MG was het ook niet helemaal helaas.

Jip en Janneke zijn zo lekker herkenbaar met hun kleine grote avonturen. Ze gaan gewoon naar de dokter, meoten opruimen en gaan naar Artis.

Volgens mij heb ik ook nog een oud boek van Ot en Sien liggen dat vroeger van mij was bedenk ik me nu. Morgen maar eens op zoek gaan!
pi_77268575
Ik vind het boek van Knofje heel leuk, lees het om de dag voor aan mijn dochter. Hoewel ze me nu weeer (2e keer) gestrikt heeft voor inderdaad Pluk

In elk geval nooit doen: 365 verhaaltjes... Vre-se-lijk!!!!!
  maandag 25 januari 2010 @ 21:44:43 #247
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77268612
hmm, dan is ze daar nog iets te klein voor. misschien is 't dan ook nog wat te vroeg voor het knofjeboek.

ot en sien heb ik vroeger ook wel gelezen. lekker korte verhaaltjes inderdaad. en rara hoe ot z'n zus heet.
in de haak.
  maandag 25 januari 2010 @ 21:45:32 #248
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77268649
quote:
Op maandag 25 januari 2010 21:44 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
In elk geval nooit doen: 365 verhaaltjes... Vre-se-lijk!!!!!
dat vind ik ook helemaal niks. en alle varianten erop liggen hier ook alweer bij de boekenruilbeurs op school. woensdag nieuwe boeken scoren!
in de haak.
pi_77268652
Stiemie, ik vind voor die leeftijd de boekjes van Dick Bruna toch echt ideaal. Nijntje dus vooral!
pi_77268946
Ja nIjntje lezen we ook vaak, maar daar word ik zelf een beetje simpel van. Sommige ken ik gewoon helemaal uit mijn hoofd (vader pluis en moeder pluis, die hadden een geheim. En op een mooie voorjaarsdag vertelden ze het nijn )

Maar Knofje is dus waarschijnlijk ook nog iets te moeilijk

We lezen nu vaak van de muis die een huis zoekt en de poep-mol. Die zijn naast J & J wel favoriet

Zo'n gruwelijk cadeau gekregen 365 beren-verhalen-boek ligt hier ook al een tijdje bij het oud-papier
  maandag 25 januari 2010 @ 21:52:03 #251
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77269013
ja! maar ook niet-nijntjes worden hier graag (voor)gelezen. deze bijvoorbeeld:




we hebben hier ook een aantal hele leuke 'gouden boekjes'. maar die verhaaltjes zijn voor linde ook wat te lang nog misschien.

[ Bericht 31% gewijzigd door trui op 25-01-2010 21:57:42 ]
in de haak.
pi_77269145
Oh ja het gouden boekje van de gele taxi vindt ze wel erg leuk. Maar die kort ik tijdens het lezen soms wat in
pi_77269219
Dikkie Dik of Kikker
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_77269541
We hebben ook Boris Beer en Poesje Nel inderdaad

Dikkie dik is zo enorm kort vind ik. Of ligt dat aan de boekjes die ik heb? Zo'n heel verhaal bestaat soms uit 10 zinnetjes maximaal...

Kikker is leuk inderdaad. Die haal ik wel eens bij de bieb!
  maandag 25 januari 2010 @ 22:01:21 #255
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_77269571
Pluk van de Petteflat is hier momenteel een grote hit, helaas gisteren uitgelezen dus voor de verjaardag a.s. donderdag komt " Pluk redt de dieren" .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_77269698
ik vond dit boek geweldig toen ik klein was..

pi_77270070
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:00 schreef Stiemie het volgende:
We hebben ook Boris Beer en Poesje Nel inderdaad

Dikkie dik is zo enorm kort vind ik. Of ligt dat aan de boekjes die ik heb? Zo'n heel verhaal bestaat soms uit 10 zinnetjes maximaal...

Kikker is leuk inderdaad. Die haal ik wel eens bij de bieb!
Stiemie, Lotte heeft voor Kerst het Dikkerdandikke Avondturenboen van Dikkie Dik gekregen. Dat zijn 6 plaatjes met 1 regeltje, maar dat kan je opzich wel uitbreiden. Het zijn 88 verhaaltjes in totaal geloof ik. Als je wil kan ik morgen wel een scan maken voor je, dat je kan kijken of het iets is?

eigenlijk wilde ik het boek zelf gewoon stiekem hebben en heb ik het op Lotte afgeschoven

Edit: Op bol.com staat een inkijkexemplaar, maar daar valt de tekst weg. Hier
Lotte!
Noah!
pi_77270521
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:10 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Stiemie, Lotte heeft voor Kerst het Dikkerdandikke Avondturenboen van Dikkie Dik gekregen. Dat zijn 6 plaatjes met 1 regeltje, maar dat kan je opzich wel uitbreiden. Het zijn 88 verhaaltjes in totaal geloof ik. Als je wil kan ik morgen wel een scan maken voor je, dat je kan kijken of het iets is?

eigenlijk wilde ik het boek zelf gewoon stiekem hebben en heb ik het op Lotte afgeschoven

Edit: Op bol.com staat een inkijkexemplaar, maar daar valt de tekst weg. Hier
Hnadige inscanner daar bij bol Tsja ik vind Dikkie dik te korte verhaaltjes hebben want dat is dus bij alle verhaaltijes van die dikke poes blijkbaar zo We hebben een paar losse boeken en zo'n blokboekje.

Maar ik wil dus het liefst zo'n heul dik boek met veel verschillende verhaaltjes over hetzelfde a la Jip en Janneke.
pi_77270867
quote:
Op maandag 25 januari 2010 21:50 schreef Stiemie het volgende:
Ja nIjntje lezen we ook vaak, maar daar word ik zelf een beetje simpel van. Sommige ken ik gewoon helemaal uit mijn hoofd (vader pluis en moeder pluis, die hadden een geheim. En op een mooie voorjaarsdag vertelden ze het nijn )

Maar Knofje is dus waarschijnlijk ook nog iets te moeilijk

We lezen nu vaak van de muis die een huis zoekt en de poep-mol. Die zijn naast J & J wel favoriet

Zo'n gruwelijk cadeau gekregen 365 beren-verhalen-boek ligt hier ook al een tijdje bij het oud-papier
Wat een herkenbaar probleem.
Dat gruwelijke 365 beren-verhalen-boek hebben we hier ook. Van mijn oma gekregen , die het zo trots aan pepijn (haar enige achterkleinkind) cadeau gaf, dat ik het alleen al daarom niet weg kan doen. Maar het staat hier echt boekenkast vulling te wezen.

Hier ook nog steeds zoekende naar een leuk verhalen boek. Ik heb nu kolletje op het oog.
Kolletje, het grote verhalen boek



Kolletje is een vrolijk en eigenwijs meisje. Voor haar vierde verjaardag krijgt Kolletje toversokken. Telkens als ze 'Katharina Orselia Laetitia' zegt, gebeuren er wonderlijke dingen!
Samen met haar buurjongetje Dirk beleeft ze allerlei spannende avonturen. En dan krijgt ze ook nog een broertje of zusje…
pi_77270962
* Stiemie zwengelt bol aan en gaat op zoek naar kolletje
  zaterdag 30 januari 2010 @ 21:44:07 #261
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77462082
Hier ondanks dat Roy nog maar 6maand is, al aan het voorlezen geslagen
En dat vind hij fijn, komt hij helemaal knus tegen me aanhangen,duimpje in de mond en met de andere hand over de plaatjes wrijven

Van de goudenserie heb ik de 5 brandweermannetjes.
Woezel en pip deel 1
Weltrusten kleine beer, waar ben je kleine beer

Binnenkort maar weer eens langs een boekenwinkel
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_77467778
Oja, Kolletje, daar wilde ik ook nog naar kijken voor Myrthe

We hebben nu Kiki liggen (voor Juliette eigenlijk, maar Myrthe pakte 'm eerder ), het dikke boek van Vos en Haas. Juliette houdt van Liselotje, en allerlei verhalen uit

Myrthe vindt 'Meer verhalen van de sprookjesverteller' ook leuk (sprookjes): http://www.thetjongkhing.(...)ookjesverteller.aspx

ze is nu bezig met een verhaal over eenoogje, tweeoogje, drieoogje.
Knofje vind t Juliette ook erg leuk, en Myrthe Charlie en Lola. Veel dingen dus die hier veel langs komen.
  zondag 31 januari 2010 @ 13:11:37 #263
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_77474786
Deze heb ik laatst gekocht, en het is hier een groot succes (voor kindje van bijna 2)
Andere boerderijboekjes zijn vaak getekend of hebben maar een enkele foto van elk dier er in staan.
In dit boek staan veel foto's van oa. koeien, varkens en geiten van verschillende rassen dus niet alleen een zwart/witte koe maar ook een schotse hooglander bijvoorbeeld, en verschillende soorten trekkers dat is voor jongetjes vaak wel interessant.



  zondag 31 januari 2010 @ 13:25:48 #264
108648 cattie
lieve moeder
pi_77475211
Ik lees ook even mee. Voor Fee vind ik Dikkie Dik, Gonnie en Gijsje enz wel leuk (en hebben we al bergen liggen), maar voor Ive weet ik het zo niet. Een langer verhaal is misschien wel leuk. Als het maar niet op rijm is, want daar word ik zo moe van.
pi_77475396
Thomas (23 mnd.) is fan van Klipperdeklop.



En verder is hij sinds gisteren lid van de bieb, waardoor we lekker steeds wat anders kunnen meenemen.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 31 januari 2010 @ 13:42:18 #266
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_77475737
Jaaaa klipperdeklop Sneller meneer paard sneller!!! klipperdeklop! KLIPPERDEKLOP! Ho meneer paard we vallen eraf!!! En poes en hond en eend en big vliegen door de lucht

Lezen we hier dus ook heel erg vaak.
  zondag 31 januari 2010 @ 13:56:06 #267
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77476120
ook een mooi boek dat het vermelden waard is: De prinses met de lange haren.

in de haak.
  zondag 31 januari 2010 @ 14:01:49 #268
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_77476346
En ik hoor net van mijn moeder dat ze op een brocanterie een boekje van Rie Cramer heeft gevonden, dat zijn echt oude boekjes met mooie tekeningen en onzettend leuk.
Deze had ik al.
  zondag 31 januari 2010 @ 14:07:13 #269
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_77476529
Oh ik heb mijn oude Ot en Sien boek gevonden. Ben benieuwd wat Linde ervan vindt.
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:26:38 #271
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_77642533
Klipperdeklop is heel leuk!

Ik heb pas 'een hapje van de maan' geleend, dat viel erg in de smaak!

Ik zoek eigenlijk nog leuke titels voor peuters/jonge kleuters met zoekplaatjes, waarin allerlei dingen verstopt zitten. De gele ballon is een goed voorbeeld, maar die is nog iets té uitgebreid.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_77645182
In sommige van die Richard Scarry boeken staat op elke pagina een goud kevertje dat je kunt zoeken.
pi_77650674


erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 4 februari 2010 @ 23:09:14 #274
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_77650847
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 23:05 schreef pinquit het volgende:
[ afbeelding ]

Hebben we, maar die is nog net te moeilijk voor een 3-jarige! Mama en papa lezen die wel!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_77651111
Waar is wally

Ik ken verder nog deze serie, bestaat met alle seizoenen



of van The tjong khing
  donderdag 4 februari 2010 @ 23:29:39 #277
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77651776
ik weet dat bijou (een fok!ster) ook een heel mooi kinderboek gemaakt heeft met leuke zoek-dingetjes erin. maar ik weet niet of 't inmiddels al is uitgegeven... / te koop is. en ik kan zo gauw ook niet meer op de naam komen van 't boek.
in de haak.
pi_77652039
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 23:29 schreef trui het volgende:
ik weet dat bijou (een fok!ster) ook een heel mooi kinderboek gemaakt heeft met leuke zoek-dingetjes erin. maar ik weet niet of 't inmiddels al is uitgegeven... / te koop is. en ik kan zo gauw ook niet meer op de naam komen van 't boek.


Ik ben nog aan het praten met twee uitgevers over 'Waar is Kiko?', het streven is om hem voor aankomende kinderboekenweek in de winkel te hebben
  donderdag 4 februari 2010 @ 23:40:50 #279
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77652280
ojaaa, Waar is Kiko! het heeft zelfs een eigen site!
in de haak.
pi_77655545
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 23:13 schreef p_iglet het volgende:
Waar is wally

Ik ken verder nog deze serie, bestaat met alle seizoenen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

of van The tjong khing
[ afbeelding ]
Jaaah we hebben zo'n seizoensboek over de winter Daarin is echt zoveel te zien!

Trouwens voor nog geen 7 euro bij Dille en Kamille gekocht, veel goedkoper dan bij bol.

En deze hebben we eens van de bieb geleend. Ook erg leuk


[ Bericht 8% gewijzigd door Stiemie op 05-02-2010 02:00:39 ]
pi_77680523
Vandaag naar de uitverkoop van selexys geweest.

En daar weer wat leuke boeken gescoord. 75% korting op veel boeken

Onder andere deze 2.

eskimo gaat op reis, een zoekboek


Boos, over een eendje dat boos is en dan langzaam weer vrolijk wordt, hele mooie platen.
pi_77681549
Naast Kolletje (ik geloof dat ik die hier een jaartje geleden ook geplaatst had, erg leuk boek) hebben we hier nu een nieuwe favoriet:



Hannes van Aart Staartjes.
quote:
Hannes is vijf jaar. Hij woont in een klein dorpje. Als je langs de kerk de brug overgaat en linksaf de straat uit loopt tot je niet meer verder kunt, dan zie je een piepklein huis op een eilandje. Daar woont Hannes met zijn pappa en mamma. In dit boek staan negen voorleesverhalen over de avonturen van deze lieve en eigenwijze kleuter. Hannes gaat voor het eerst naar school, hij maakt kennis met de nieuwe buren en hij ontdekt dat het leven soms ineens ophoudt. Ook gaat Hannes met pappa en mamma op vakantie: met de fiets naar zee en zelfs een keer helemaal naar Afrika!
De verhaaltjes zijn echt leuk en Tomas wil elke avond even 'Hannes' lezen. Er zit ook een cd bij met de verhaaltjes er op, voorgelezen door Aart Staartjes zelf <3
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_77760691
Mijn kind en ik vinden de boekjes van Daniela Drescher helemaal geweldig. Zulke mooie, dromerige plaatjes waarop zo veel te ontdekken valt, en van die heerlijke compleet geweldloze verhalen die de fantasie alleen maar aanmoedigen.




De boeken die jullie hierboven en in het eerste topic noemen, gaan grotendeels aan ons voorbij. Ik kies ook heel bewust bepaalde (soorten) boeken wel en niet. Ze moeten aansluiten bij mijn wereldbeeld en wat ik mijn kind wil meegeven. Gelukkig komt mijn kind bij de bibliotheek hoogst zelden met een boek aanzetten dat ik niet zie zitten.
  maandag 8 februari 2010 @ 10:24:48 #284
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_77760826
Die 365 verhalen-boeken zijn hier juist favoriet! Na de olifanten en de knijnen zitten we nu in de eendjes. De poesjes liggen ook al klaar. Dat is voor ons echt de afsluiter. Eerst samen leven op avi niveau of iets voorlezen en als allerlaatste dan een 365-verhaaltje

Wij hebben nu ook vaak de Hennie de Heks boeken uit de bibliotheek, zijn ook erg leuk!

❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  maandag 8 februari 2010 @ 11:03:01 #285
56471 pinquit
oh my lama!
pi_77761749
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:21 schreef TearSong het volgende:
Naast Kolletje (ik geloof dat ik die hier een jaartje geleden ook geplaatst had, erg leuk boek) hebben we hier nu een nieuwe favoriet:

[ afbeelding ]

Hannes van Aart Staartjes.
[..]

De verhaaltjes zijn echt leuk en Tomas wil elke avond even 'Hannes' lezen. Er zit ook een cd bij met de verhaaltjes er op, voorgelezen door Aart Staartjes zelf <3
Aart Staartjes die ga ik ook even halen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:07:47 #286
593 sjak
Juffie Bloem
pi_81152685
Wij hebben zo'n geweldig boek aangeschaft vandaag. Perfect voor meisjes van (bijna) 4:
Lekker douchen!
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:11:34 #287
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_81152911
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:07 schreef sjak het volgende:
Wij hebben zo'n geweldig boek aangeschaft vandaag. Perfect voor meisjes van (bijna) 4:
[ afbeelding ]
Ook meisjes van 6 vinden het nog een leuk boek, mijn dochter is ook dol op de verhaaltjes van Kolletje

Momenteel is echter Pluk van de Petteflet het favoriete boek. Ik vind het zelf ook heel leuk om weer (voor) te lezen
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:21:18 #288
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_81153528
En van 19 mei tot 30 mei is het Annie MG Schmidt week met als thema Pluk! Er komt een vernieuwde versie van Pluk van de Petteflet uit met niet eerder verschenen illustraties van Fiep Westerdorp. Ook is er dan een klein prentenboekje voor de kleintjes te koop met Pluk en zijn vriendjes.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:23:00 #289
56471 pinquit
oh my lama!
pi_81153647
ik vind de verhalen van pluk eigenlijk nét ietsje te lang, maar ze zijn wel geweldig
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:27:49 #290
593 sjak
Juffie Bloem
pi_81153952
Die van Pluk en zijn vriendjes zag ik vandaag liggen in de kinderboekenwinkel. Zag er leuk uit, maar ook wel heel kort.
Lekker douchen!
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:36:38 #291
302032 GekruldeMondhoek
'Allo, bonjour.
pi_81154447
Ik had vroeger altijd een heel leuk kinderboekje, in rijm-vorm.

Schoppen, bijten, vechten, slaan
Alles heb je al gedaan,
Als je nog een keer begint,
Vind ik jou een heel stout kind.


Zoiets was het.. weet helaas de titel niet meer..
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:44:50 #292
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_81154993
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:27 schreef sjak het volgende:
Die van Pluk en zijn vriendjes zag ik vandaag liggen in de kinderboekenwinkel. Zag er leuk uit, maar ook wel heel kort.
Ik heb hem nog niet gezien bij de ako, maar kinderboekenwinkel dus! Altijd leuk (en slecht voor de portemonnee) om even te snuffelen daar En kort is goed voor mijn dochter van 1,5
  zaterdag 8 mei 2010 @ 09:26:54 #293
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_81169193
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:23 schreef pinquit het volgende:
ik vind de verhalen van pluk eigenlijk nét ietsje te lang, maar ze zijn wel geweldig
Wij hakken de verhalen vaak in tweeën . Want F wil bij het naar bed gaan behalve een verhaaltje ook nog een paar liedjes of versjes en dan wordt het ritueel écht te lang .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_81345179


[ Bericht 100% gewijzigd door Joshua. op 12-05-2010 16:06:17 ]
pi_84717140

quote:
De leeuw kon niet schrijven, maar dat stoorde hem niet. De leeuw kon immers brullen als de beste en zijn tanden laten zien. En meer hoefde hij niet. Maar op een dag ontmoette hij een leeuwin….

quote:
NEDERLAND IS MEER dan klompen, kaas en tulpen. Overal en ergens… reist door de twaalf provincies en vertelt over alles wat ons land zo bijzonder maakt: de duinen, de dijken, de sluizen, de havens, de polders en de bollenvelden. Op speelse wijze vertelt Arend van Dam over het unieke karakter van Nederland in vijftig levendige verhalen: over de grachtengordel van Amsterdam, de droogmaking van de Beemster, het planetarium van Eise Eisinga en De aardappel eters van Vincent van Gogh. Alex de Wolf geeft de verhalen op geheel eigen wijze kleur in zijn sfeervolle schilderijen. Voor de nieuwsgierige lezer is achter in het boek een kaart van Nederland opgenomen, met daarop alle plaatsen die in de verhalen worden beschreven.

quote:
Beer is verliefd op Vlinder, die zo mooi is als een uitgeknipt stukje hemel. Hij probeert te zeggen hoeveel hij van haar houdt. Maar Vlinder verstaat hem niet...Annemarie van Haeringen ontving voor dit boek het Gouden Penseel 2005, eerder kreeg ze het Gouden Penseel: in 1999 voor 'Malmok' en in 2000 voor 'De prinses met de lange haren'. In 2003 werd 'Het begin van de zee' bekroond met een Zilveren Griffel.
pi_84721974
Beer is op Vlinder is inderdaad erg leuk en lief vooral :Y
  zondag 1 augustus 2010 @ 01:23:36 #297
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84725582
oh die ken ik nog niet, bedankt voor de tip! ik vind andere boeken van annemarie van haeringen ook erg leuk O+ bijvoorbeeld:

of

en
in de haak.
  zondag 1 augustus 2010 @ 01:26:39 #298
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84725670
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 23:35 schreef Bijou het volgende:

*O* :*

Ik ben nog aan het praten met twee uitgevers over 'Waar is Kiko?', het streven is om hem voor aankomende kinderboekenweek in de winkel te hebben :s)
en, gaat dat lukken? :)
in de haak.
pi_84725920
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 01:26 schreef trui het volgende:

en, gaat dat lukken? :)
Ja! *O* 15 september komt hij uit!! *O*
  zondag 1 augustus 2010 @ 01:53:31 #300
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84726360
jippieee! ^O^
in de haak.
pi_84729372
en vol dus blijkbaar
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')