abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 februari 2008 @ 21:23:54 #51
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_56549514
Opel Manta
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
  dinsdag 5 februari 2008 @ 21:35:27 #52
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_56549724
M'n eerste en huidige voertuig:
een VW T3 1.6D uit 87. Zo traag, maar zo fantastisch om mee te rijden, en goedkoop in onderhoud, degelijk en superpraktisch.


En ik heb ook nog een '83-er Vespa PK50XL 70cc-tje. Even degelijk en jaren 80 als m'n T3
  dinsdag 5 februari 2008 @ 23:14:44 #53
53151 T42
Pinball Wizard
pi_56551768
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:35 schreef MMach het volgende:
M'n eerste en huidige voertuig:
een VW T3 1.6D uit 87. Zo traag, maar zo fantastisch om mee te rijden, en goedkoop in onderhoud, degelijk en superpraktisch.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ik heb ook nog een '83-er Vespa PK50XL 70cc-tje. Even degelijk en jaren 80 als m'n T3
klopt zeer fijne busjes en mijn 1.6 diesel deed 1:18/1:20 alle ruimte van de wereld
onderdelen kon je ook van een 1.6 diesel golf halen als het moest.
mijne haalde 105kmh

jammer dat toen de belasting voor datr ding 3x zo duur werd
  dinsdag 5 februari 2008 @ 23:20:35 #54
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_56551902
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 23:14 schreef T42 het volgende:

[..]

klopt zeer fijne busjes en mijn 1.6 diesel deed 1:18/1:20 alle ruimte van de wereld
onderdelen kon je ook van een 1.6 diesel golf halen als het moest.
mijne haalde 105kmh

jammer dat toen de belasting voor datr ding 3x zo duur werd
Haha, hier ook 106kmh op de gps, en over de 30 seconden om daar te raken
Hier in België is de belasting op bedrijfsvoertuigen veel minder, idem voor de wegentaks. En wij hebben een verzekering op pk's, niet op gewicht, dus met 50 pk is de verzekering ongveer 3 keer die van m'n Vespa. Maar ik denk dat het mooie liedje voor oude auto's niet lang meer gaat duren door de hele CO2 hype, dus ik geniet ervan zolang ik kan. Als ik hem ooit moet weg doen, dan zal ik echt een traantje moeten wegpinken, idem voor mijn vriendin die dat ding echt graag heeft
pi_56552117
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:23 schreef SilentChaos het volgende:
Opel Manta
Volk met amerikanen en volk met mantas hebben smaak dicht bij elkaar liggen blijkt wel weer, superwagens in je fotoboek
And then there were syntax-errors
  woensdag 6 februari 2008 @ 09:00:55 #56
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_56555531
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 23:31 schreef UberPhreak het volgende:

[..]

Volk met amerikanen en volk met mantas hebben smaak dicht bij elkaar liggen blijkt wel weer, superwagens in je fotoboek
Thanks

Ik ben gek op oldtimers/klassiekers....De Manta valt daar zeker onder
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
  woensdag 6 februari 2008 @ 10:26:44 #57
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_56556817
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 09:00 schreef SilentChaos het volgende:

[..]

Thanks

Ik ben gek op oldtimers/klassiekers....De Manta valt daar zeker onder
Niks mis met een originele Manta.
(en met origineel bedoel ik niet origineel 'versjonnied' )
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_56564400
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 10:26 schreef Dromer het volgende:

[..]

Niks mis met een originele Manta.
(en met origineel bedoel ik niet origineel 'versjonnied' )
Vaak zijn ze dan juist nog meer 80er jaren dan origineel
eigenlijk horen ze versjonnied
And then there were syntax-errors
pi_56564654
Ford Fiesta 1979
Honda CRX 1987

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_56564662
De jaren 80 auto van Volvo natuurlijk, de 480 . Zowel gereden in de turbo als de non-turbo versie. De eerdere types, van 1986 / 1987 hadden zo de nodige elektrische storingen, maar rijden dat ze deden. Heerlijk. Een scherpe bocht?? Geen probleem, gewoon gas erop en gaan, menig auto kon je niet bijhouden .
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2008 @ 17:43:21 #61
25682 2cv
Niet subtiel
pi_56565230
Citroën 2cv6 Special uit 1987
Citroën BX 19 TGD Break Service van 1 oktober 1990 (ik vind dat dioe nog meetelt )
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 6 februari 2008 @ 19:17:14 #62
53151 T42
Pinball Wizard
pi_56566911
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 23:20 schreef MMach het volgende:

[..]

Haha, hier ook 106kmh op de gps, en over de 30 seconden om daar te raken
Hier in België is de belasting op bedrijfsvoertuigen veel minder, idem voor de wegentaks. En wij hebben een verzekering op pk's, niet op gewicht, dus met 50 pk is de verzekering ongveer 3 keer die van m'n Vespa. Maar ik denk dat het mooie liedje voor oude auto's niet lang meer gaat duren door de hele CO2 hype, dus ik geniet ervan zolang ik kan. Als ik hem ooit moet weg doen, dan zal ik echt een traantje moeten wegpinken, idem voor mijn vriendin die dat ding echt graag heeft
mijne deed er denk ik een hele week over om aan 100kmh te komen
verzekering was verzamelverzekering van de VW bussen club nederland en koste maar 200 euro per jaar.
belasting was eerst iets van 12 euro permaand en werd ongeveer 78/88 euro permaand
hier hebben oude auto''s gelukkig nie zo''n last van die co2 hype als je em verkoopt mail me dan effe
pi_56574748
In volgorde van aanschaf;

Renault 19 1989
Peugeot 205 1987
Citroën 2cv6 Special 1981 *
Fiat 128 1977
Citroën GS Club C-matic 1978 *
Citroën BX 16 TRS 1985
Citroën HY 1971 (productie 1947 > 1982] *
Citroën BX basis *

* nog in bezit
pi_56580861
Mijn jaren '80 automobiel: Volkwasgen Golf 1.8 GT4 uit 1988. Een limited edition van de GT met wel 4 luidsprekers!



Heb hier in 2006 een half jaar in gereden, reed heel niet slecht voor zou'n oude auto. Nu een saaie leaseauto... oude auto's hebben toch meer charme.
pi_56583137


87'er
  donderdag 7 februari 2008 @ 15:06:08 #66
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_56583361
Dé ultieme jaren 80 GTI;

205 GTi 1.9



als in goochelaar
pi_56604775
me eerste autootje was uit '85 een bruine toyota corolla AE80
4 versnellingen

zal vanavond ff footootje ervan uploaden.

me ubergare 323F uit 89, gelukkig maar 2 weken gehad soort van miskoop


me verhuisbakkie... een nissan micra uit 89


en op het randje... me BMW uit '91 heb 5 jaar met veel liefde in deze auto rondgetoert.
geef iemand macht en je leert 'm kennen
pi_56607354
De laatste dagen ben ik serieus aan het overwegen om een Alfa 75 3.0 V6 aan te schaffen.

Altijd al willen hebben maar de gebruikskosten zetten me aan het denken.

Heb al een keer een Alfa gehad als eerste auto en die heb ik uiteindelijk weggedaan. Hoewel ik al rekening had gehouden met exhorbitante onderhoudskosten viel dit toch nog erg tegen.

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Voor mij de ultieme jaren 80 auto.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_56607502
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 18:47 schreef Tomatenboer het volgende:
De laatste dagen ben ik serieus aan het overwegen om een Alfa 75 3.0 V6 aan te schaffen.

Altijd al willen hebben maar de gebruikskosten zetten me aan het denken.

Heb al een keer een Alfa gehad als eerste auto en die heb ik uiteindelijk weggedaan. Hoewel ik al rekening had gehouden met exhorbitante onderhoudskosten viel dit toch nog erg tegen.

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Voor mij de ultieme jaren 80 auto.
Niet vergeten mee te nemen voor onderweg:

How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_56607737
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 18:57 schreef charon het volgende:

[..]

Niet vergeten mee te nemen voor onderweg:

[ afbeelding ]
Gevuld met brandstof?
Of motor-olie?
pi_56607980
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 19:09 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Gevuld met brandstof?
Of motor-olie?
Motorolie. De mijne liep op een gegeven moment zo'n beetje 1:1.
Olie:Benzine dan he..
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_56608501
Ja ik zal maar aandelen Shell nemen als ik de knoop heb doorgehakt en zo'n Alfa 75 besluit te kopen.

Maar Charon 42, jij hebt er één gehad?

Alle gebruikers-ervaringen zijn welkom.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 8 februari 2008 @ 19:57:39 #73
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_56608646
ik heb een escort 1.4 uit 89 gehad, die heb ik na een ongelukje naar de sloop gebracht.
daarna heb ik een sierra 2.0 uit 92 gekocht waar ik nu al bijna 2 jaar tevreden in rond rij
  zaterdag 9 februari 2008 @ 09:50:01 #74
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_56618909
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 19:50 schreef Tomatenboer het volgende:
Ja ik zal maar aandelen Shell nemen als ik de knoop heb doorgehakt en zo'n Alfa 75 besluit te kopen.

Maar Charon 42, jij hebt er één gehad?

Alle gebruikers-ervaringen zijn welkom.
Ik heb een 1990 75 2.0 TS gehad. Twinsparkblokkie is eigenlijk bullitproof, dus was nooit iets mee (laatste 70000 km tot 275K kms oid.) V6 is veel gevoeliger/kwetsbaarder/wordt meer getrapt, en is nu al bijna 20 jaar oude auto natuurlijk.

De rest was kwetsbaarder. Iedere jaar alle aardcontacten uit elkaar halen, schoonmaken en weer invetten/vaseline oid zorgde eigenlijk voor relatief weinig electronische storingen. Maar oliedruksensoren, dashboardlampjes en dat soort kleine dingetjes zorgden toch redelijk vaak voor een nuttige zaterdagochtend prutsen.
Versnellingbakken blijven kwetsbaar/matig te bedienen, maar als de rest goed is leer je daar mee leven.
V6 en Turbo hebben wel aangepaste bak en cardan ed; die zijn in principe wat steviger.

Het is gewoon een auto uit een andere tijd. Transaxle/De Dion as/schijven achter tegen de versnellingsbak aan ipv. bij de wielen.Ingewikkelde constructies die goedkoop zijn uitgevoerd. (Ze verloren geld op iedere exemplaar dat er is verkocht, en ALFA had nooit genoeg geld om het product te verbeteren/verder te ontwikkelen. Bij Ferrari en bv. Porsche 944/928 hadden ze iets meer budget/development en is de techniek veel sterker. Techniek zorgt dus voor veel arbeidsuren en de gemiddelde garage verklooit de boel vaker dan ze het fixen. Als je veel zelf doet is het prima te doen, behalve mi. motorblokken en verseliingsbakken revisie ed. Ik zou er niet aan beginnen als je niet ergens een geschikte garage in de buurt hebt die wat in die dingen gespecialiseerd is.

Ander probleem is bv. dat materialen van het interieur ed. van matige kwaliteit zijn en dat er heel veel niet meer leverbaar is. ALFA zelf doet niets, je bent dus afhankelijk van specialisten. Duitse merken (weet ik tenminste uit eigen ervaring met BMW/Porsche) kan je veel meer en veel langer onderdelen bij de dealer krijgen. Wel duur; maar je auto staat tenminste niet 3 maanden stil omdat een suf onderdeel niet leverbaar is. eBay en internet zijn natuurlijk ook goede bronnen.

Roest viel wel mee, ik heb de mijne weggedaan 12 jaar oud.
Ik heb eigenlijk alleen roest onder de achterlichten gehad, dat is een kwetsbare plek, vooral als er een trekhaak onder zit/zat. Onder de skirts/randen rond de wielkasten wil het ook wel roesten. Maar volgens mij niet meer dan andere auto's uit die tijd.
Vergeet niet dat het al oude auto's zijn. Ik heb net een 1990 BMW 325iX verkocht, die was stukken sneller dan mijn 75 TS. Maar bv. tov. mijn huidige BMW 330i is het helemaal niks qua vermogen/prestaties.

Zelf zou ik, als je belangstelling hebt voor exotische techniek en prestaties, momenteel gaan voor bv. een Porsche 944 wel of niet met turbo (afh. van budget) Zolang ze geen slecht herstelde ongevalschade hebben roestvrij, snel, licht en er zijn genoeg specialisten die je verder helpen tegen redelijke prijzen. Uiteindelijk een betere, goedkopere en minder frustrerende auto dan een 75 V6.
Als je vnl. voor het uiterlijk valt moet je natuurlijk gewoon een 75 nemen; maar dan is een 2.0 TS een betaalbaarder avontuur, en een Turbo technisch leuker.

Het mooiste aan een goede 75 met een beetje aangepast onderstel is dat het een perfecte stuurauto is; daar zijn de 2 liter en de Turbo beter dan de veel zwaardere (op de voor-as) V6.

Laatste opmerking; totaal ongeschikt als dagelijkse auto natuurlijk. In gebruik te duur/kwetsbaar, en als het een goede is, gewoon zonde van het ding.

Ze zijn wel deskundige en serieuze clubs:
http://www.alfaclub.nl/
http://www.varln.nl/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
http://www.alfa75.info/


Sorry voor off-topic.
gelukkig wel over 80-er jaren bakkies

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 09-02-2008 10:04:29 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 9 februari 2008 @ 10:11:23 #75
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_56619120
In totaal 5x een W123 van 76~82


En een W124 uit 86
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')