abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_57342009
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 23:46 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Er bestaat ook nog een line-height
Daar kan ik nog wel mee gaan spelen morgen.
quote:
-edit-
en ik wil je erop wijzen dat links met een plaatje ipv tekst lastig zijn voor zoekmachines, textbrowsers, enz.
Een herhaalde achtergrondafbeelding met tekst is een betere optie.
Ik gebruik wel alt-teksten En de ontwerper van de layout heeft een lettertype gekozen dat niet standaard als font beschikbaar is.
  donderdag 13 maart 2008 @ 00:07:06 #202
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57342074
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 00:03 schreef Light het volgende:

Ik gebruik wel alt-teksten En de ontwerper van de layout heeft een lettertype gekozen dat niet standaard als font beschikbaar is.
Dan nog horen de afbeeldingen wat mij betreft in de CSS, en niet in de HTML
pi_57342706
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 00:03 schreef Light het volgende:

[..]

Daar kan ik nog wel mee gaan spelen morgen.
[..]

Ik gebruik wel alt-teksten En de ontwerper van de layout heeft een lettertype gekozen dat niet standaard als font beschikbaar is.
Er bestaan ook manieren om je eigen font mee te sturen.
pi_57344533
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 00:07 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Dan nog horen de afbeeldingen wat mij betreft in de CSS, en niet in de HTML
Zoveel mogelijk, dat ben ik met je eens. Als je suggesties hebt hoe ik tekst in de HTML kan gebruiken en dat kan vervangen met een afbeelding in CSS zonder dat de functionaliteit aangetast wordt dan houd ik me aanbevolen. Bij voorkeur zo dat ik een andere afbeelding kan kiezen op het moment dat iemand met z'n muis over het plaatje fietst.
pi_57344542
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 00:31 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Er bestaan ook manieren om je eigen font mee te sturen.
Geen nette manier, lijkt me. Sowieso vind ik niet dat je mensen kunt verplichten iets te installeren als ze op je site komen.
  donderdag 13 maart 2008 @ 08:24:30 #206
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57344900
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 07:30 schreef Light het volgende:

Zoveel mogelijk, dat ben ik met je eens. Als je suggesties hebt hoe ik tekst in de HTML kan gebruiken en dat kan vervangen met een afbeelding in CSS zonder dat de functionaliteit aangetast wordt dan houd ik me aanbevolen. Bij voorkeur zo dat ik een andere afbeelding kan kiezen op het moment dat iemand met z'n muis over het plaatje fietst.
HTML:
1
2
<a href="link.html" class="link_met_plaatje_als_achtergrond">Tekst die Google,
screenreaders en mensen zonder CSS zien</a>


CSS:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
a.link_met_plaatje_als_achtergrond {
   width: 100px;
   height: 20px;
   display: block;
   background: url(plaatje.gif);
   text-indent: -9999px;
   overflow: hidden
}

a.link_met_plaatje_als_achtergrond:hover {
   background: url(plaatje2.gif);
}
pi_57346388
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 08:24 schreef CraZaay het volgende:

[..]

HTML:
[ code verwijderd ]

CSS:
[ code verwijderd ]
Daar kan ik wel wat mee, dank Het lost ook het eerdere probleem op, waarbij de plaatjes niet goed aansloten.
pi_57353931
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 07:32 schreef Light het volgende:

[..]

Geen nette manier, lijkt me. Sowieso vind ik niet dat je mensen kunt verplichten iets te installeren als ze op je site komen.
Je hebt gelijk. Ik dacht ooit dat ik zoiets gezien had, maar de enige mogelijkheden werken óf alleen in IE, óf werken met flash.
pi_57355094
Bij gebrek aan een centraal html topic vraag ik het hier maar even..

In html4.01 sluit je enkele tags zo af <br> en in xhtml <br />
Maar de validator keurt mijn <br /> wel gewoon goed, terwijl ik ik 4.01 doctype heb, waarom is dit?
Ik kon het in de officiële documentatie niet terug vinden.
-
pi_57355892
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 17:14 schreef splendor het volgende:
Bij gebrek aan een centraal html topic vraag ik het hier maar even..

In html4.01 sluit je enkele tags zo af <br> en in xhtml <br />
Maar de validator keurt mijn <br /> wel gewoon goed, terwijl ik ik 4.01 doctype heb, waarom is dit?
Ik kon het in de officiële documentatie niet terug vinden.
de validator van W3c is eigenlijk gewoon een xml-based validator, traditioneel HTML kent eigenlijk geen validatie aangezien de browsers gewoon sowieso altijd moeite moeten doen een document weer te geven en ook 'interpretaties' te doen van elementen... HTML4.01 'herkent' dus ook gewoon een BR mét een traling slash.

'officiele' HTML dient eigenlijk zo streng te zijn dat als iets _niet_ valideert, het hele document eigenlijk niet verder verwerkt 'mag' worden (om data-integriteit te waarborgen, non-validatie betekent dat er iets mis is met de data)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_57355901
Heb je een voorbeeld?
Bij mij pikt'ie ze er gewoon tussenuit hoor met html4.01 transitional!

en idd wat RM-rf zegt. Als je site het in alle browsers prima doet ondanks een paar 'bugs' in de html, dan is dat geen probleem. Valideren is meer een hulpmiddel om fouten op te sporen, maar niet per se de enige heilige manier.
pi_57371730
Na wat problemen met een ander CSS menu op mijn website (in mijn sig.) heb ik op advies een ander CSS menu geprobeerd. Maar nu werkt het alsnog niet op IE6. In IE7 en Firefox en de rest werkt het perfect, maar in IE6 krijg ik niet eens de links te zien.

Weet iemand wat dit kan zijn? Fout in de code?

http://www.meesterbrein.com/menu_style.css

Ik heb trouwens de code hiervandaan: http://www.deansabatino.com/suckerfish/suckerfish.html
Heb dezelfde code gebruikt, maar hier werkt het wel gewoon met IE6 en op mijn site niet.

Erg vreemd, want voor zover ik weet ligt het verschil tussen IE6 en IE7 vooral in de hover. Waarom werkt bij mij het halve menu dan niet?
If you don't read the newspaper, you are uninformed; if you do read the newspaper, you are misinformed.
pi_57371901
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:07 schreef HetMeesterbrein het volgende:
Na wat problemen met een ander CSS menu op mijn website (in mijn sig.) heb ik op advies een ander CSS menu geprobeerd. Maar nu werkt het alsnog niet op IE6. In IE7 en Firefox en de rest werkt het perfect, maar in IE6 krijg ik niet eens de links te zien.

Weet iemand wat dit kan zijn? Fout in de code?

http://www.meesterbrein.com/menu_style.css

Ik heb trouwens de code hiervandaan: http://www.deansabatino.com/suckerfish/suckerfish.html
Heb dezelfde code gebruikt, maar hier werkt het wel gewoon met IE6 en op mijn site niet.

Erg vreemd, want voor zover ik weet ligt het verschil tussen IE6 en IE7 vooral in de hover. Waarom werkt bij mij het halve menu dan niet?
Bij dat suckerfish menu gebruiken ze een javascript hack voor IE6, omdat die de psuedo-class :hover niet kent voor list-items.

Enneuh, heb je wel eens gehoord van relatieve url paden?
pi_57373045
Ja, maar hoorde dat het beter is voor SEO als je hele pad neerzet. Zie ook het nadeel er niet van eigenlijk.

Dat ze een javascript hack voor hover gebruiken weet ik al. Die gebruik ik ook.

Weet je misschien waarom het menu niet werkt? Dat was namelijk mijn vraag
If you don't read the newspaper, you are uninformed; if you do read the newspaper, you are misinformed.
pi_57373197
Absolute paths vind ik wel fijn, vooral als je veel met mod_rewrite werkt.
pi_57373323
Oh, euh...
155 fouten gevonden in je html-code. Misschien moet je er daar eens een paar van wegwerken?

Enneuh ik weet niet wie je dat van die SEO verteld heeft, maar dat slaat echt als een tang op een varken. Eén ding kan ik je wel vertellen: google e.d. worden niet blij van bestandsnamen als "onze-ogen-hebben-vanaf-de-geboorte-dezelfde-grootte-maar-onze-neus-en-oren-groeien-altijd.html". Kijk niet raar op als ze besluiten je niet te indexen.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 13:19:27 #217
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57373363
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:05 schreef HetMeesterbrein het volgende:

Dat ze een javascript hack voor hover gebruiken weet ik al. Die gebruik ik ook.

Weet je misschien waarom het menu niet werkt? Dat was namelijk mijn vraag
Ja, je JS werkt niet. Er hoort on hover een class op de LI gezet te worden, maar Firebug ziet dat niet gebeuren.
pi_57373887
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:19 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Ja, je JS werkt niet. Er hoort on hover een class op de LI gezet te worden, maar Firebug ziet dat niet gebeuren.
Oooh dan moet ik daar eens naar gaan kijken. Heb het script in een apart .js bestand gezet.
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:17 schreef mcDavid het volgende:
Oh, euh...
155 fouten gevonden in je html-code. Misschien moet je er daar eens een paar van wegwerken?

Enneuh ik weet niet wie je dat van die SEO verteld heeft, maar dat slaat echt als een tang op een varken. Eén ding kan ik je wel vertellen: google e.d. worden niet blij van bestandsnamen als "onze-ogen-hebben-vanaf-de-geboorte-dezelfde-grootte-maar-onze-neus-en-oren-groeien-altijd.html". Kijk niet raar op als ze besluiten je niet te indexen.
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:12 schreef Geqxon het volgende:
Absolute paths vind ik wel fijn, vooral als je veel met mod_rewrite werkt.
Klopt. Ook bij cutenews is het handig, omdat hij anders gaat openen in view.php/index.php en dan werkt het niet goed.
If you don't read the newspaper, you are uninformed; if you do read the newspaper, you are misinformed.
pi_57373931
Je moet het zelf weten
  vrijdag 14 maart 2008 @ 16:41:16 #220
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_57377884
Ik heb dit:

1Bier en tieten <div id="bier">zijn okee oleeee</div>


Probleem is dat ik dit als output krijg:

1
2
Bier en tieten 
zijn okee oleeee


maar ik wil het zo
1Bier en tieten zijn okee oleeee
  vrijdag 14 maart 2008 @ 17:13:14 #221
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57378542
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 16:41 schreef wobbel het volgende:
Ik heb dit:
[ code verwijderd ]

Probleem is dat ik dit als output krijg:
[ code verwijderd ]

maar ik wil het zo
[ code verwijderd ]
Een div is een block level element van 100% breed. Waar heb je die div voor nodig?
pi_57381442
Ik heb het menu aangepast in een ander menu. Heb geen IE6 hier bij de hand.. kan iemand even zeggen of het werkt met IE6?
If you don't read the newspaper, you are uninformed; if you do read the newspaper, you are misinformed.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 20:04:18 #223
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57382305
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 19:27 schreef HetMeesterbrein het volgende:
Ik heb het menu aangepast in een ander menu. Heb geen IE6 hier bij de hand.. kan iemand even zeggen of het werkt met IE6?
Werkt prima.
pi_57382456
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 16:41 schreef wobbel het volgende:
Ik heb dit:


[ code verwijderd ]


Probleem is dat ik dit als output krijg:


[ code verwijderd ]


maar ik wil het zo

[ code verwijderd ]
zou je dat niet liever met een <span> doen?
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 19:27 schreef HetMeesterbrein het volgende:
Ik heb het menu aangepast in een ander menu. Heb geen IE6 hier bij de hand.. kan iemand even zeggen of het werkt met IE6?
deze doet het wel goed
pi_57383218
Oke mooi. Dan nog iets kleins. Tussen het menu en de adsense reclame zit een regel wit. Ik heb dit niet ingesteld, heb het liefst dat het tegen elkaar aan zit, maar ik weet niet hoe ik het weg kan krijgen...
If you don't read the newspaper, you are uninformed; if you do read the newspaper, you are misinformed.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')