dankje grijs, ik ga eens kijken

er zitten herkenbaren dingen in, zoals bijvoorbeeld dit:
quote:
Ook dat is asynchroniteit. Een kleuter van 3 die aan een andere kleuter zegt “geef me dat rode vierkant eens aan”, zal wellicht hoogstens een vragend gezichtje zien bij die andere kleuter. Beide kinderen voelen zich wat ongemakkelijk. Het hoogbegaafde kind snapt helemaal niet waarom dat andere kind niet gewoon doet wat hij/zij vraagt (“Is die boos? Waarom wil die niet meespelen? Heb ik het niet juist gezegd? “). En het andere kind stelt zich misschien gewoon de vraag wat dat rare kind wil zeggen!
aan de andere kant, iets als werkjes maken op school, daar heeft Liam helemaal geen interesse voor, geen geduld voor. Maaaar, toen hij een werkje moest maken "van groot naar klein" (met plaatjes op de goeie volgorde leggen) dan doet hij dat wel heel snel en foutloos.
wat moet je hier toch mee he. zo lastig. perfectionisme en faalangst gaan samen.
veel weten en snappen gaat samen met veel huilen als het niet gaat zoals hij denkt dat het moet gaan.
ik wil me er ook weer niet al te druk om maken, maar het zet je wel enorm aan het denken.
[ Bericht 85% gewijzigd door Belana op 18-03-2008 11:34:42 ]