abonnement Unibet Coolblue
pi_56455349
Na ruim vier jaar is Dublin vol .
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 12:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
Twaalf podcasts van wandelingen in en rond Dublin . Tien met een toelichting in PDF .
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zo, de foto's van m'n trip naar Dublin staan online. Check hier voor de geïnteresseerden .
Aanraders:
- Coastal walk van Bray naar Greystones
- Wandeling rond Howth Head
- Wandelen door Killiney (waar sterren als Bono (aan Vico Road), The Edge, Enya, Van Morrison enz. wonen.

(allen met DART bereikbaar)

Zie ook Éireann (oftewel Ierland) #4 .

Zal nog wat tips toevoegen als ik later wat meer tijd heb.

[ Bericht 5% gewijzigd door Roel_Jewel op 02-02-2008 20:28:10 ]
pi_56455451
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 11:36 schreef exode het volgende:
haak ook even in:

Gisteren 2 tickets naar Dublin geboekt. We vliegen vrijdag 14 maart heen, zijn pas om half 11 's avonds in Dublin. Vliegen dinsdagochtend heel vroeg terug (07:00).

What to do met hostel? en vervoer?

We hoeven niet perse in het centrum, zolang het centrum maar makkelijk te bereiken is met bus of trein. B&B heeft wel de voorkeur. Las al wat in dit topic over Bray, daar aanraders? Is het handig om een auto te huren als je nog wat wilt zien afgezien van Dublin zelf? Oh ja double of twin room is must (weekend als verassing voor mijn vriendin geboekt, beetje lullig als we dan op een slaapzaal liggen...)
Heb zelf eerder in twee B&B's in Bray gezeten. Lekker buiten het centrum en goed bereikbaar per DART. Ik zoek later nog ff wat info zoeken .
pi_56463327
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 11:36 schreef exode het volgende:
haak ook even in:

Gisteren 2 tickets naar Dublin geboekt. We vliegen vrijdag 14 maart heen, zijn pas om half 11 's avonds in Dublin. Vliegen dinsdagochtend heel vroeg terug (07:00).

What to do met hostel? en vervoer?

We hoeven niet perse in het centrum, zolang het centrum maar makkelijk te bereiken is met bus of trein. B&B heeft wel de voorkeur. Las al wat in dit topic over Bray, daar aanraders? Is het handig om een auto te huren als je nog wat wilt zien afgezien van Dublin zelf? Oh ja double of twin room is must (weekend als verassing voor mijn vriendin geboekt, beetje lullig als we dan op een slaapzaal liggen...)
Ik zou wel heel snel zijn, ik denk dat in dat weekend het meeste inmiddels vol zit .
  vrijdag 1 februari 2008 @ 22:30:31 #4
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_56468998
He Roel, jij als Howth fan zal dit wel bevallen
Mocht je wat zakcentjes overhebben kun je het nog kopen.

Censure House, Ceanchor Road, Baily, Howth Co. Dublin

Located in this sought after residential area, standing on approximately 3.61 Ha (8.928 Acres) on the southern slopes of Baily enjoying panoramic views of Dublin Bay, Dalkey Island and the Wicklow Mountains.
Seeing is believing! You will definitely have to see the views of this spectacular residence on the southern slopes of the Baily to appreciate its grandeur. Sails waving across Dublin Bay, waves rolling in, clouds skidding over the Wicklow Mountains, breathtaking scenes an understatement!

Price ¤10,000,000






www.lisney.ie

Ik zit al te kwijlen
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_56472130
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 12:07 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Heb zelf eerder in twee B&B's in Bray gezeten. Lekker buiten het centrum en goed bereikbaar per DART. Ik zoek later nog ff wat info zoeken .
Foto's doen mijn herinneringen van afgelopen zomer weer terugkomen. Je hebt bijna bij alle foto's een beschrijving alleen niet bij die 2 foto's van dat winkelcentrum?! waar is die foto precies genomen?
pi_56475949
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 10:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
Barrow Street? Dan woon je in de straat van Google HQ toch? Daar ben ik ook geweest (zie de pics) .
Ja, daar werk ik. In het "tweede" gebouw tegenwoordig, naast het spoor. Damn, ik heb echt zitten slapen toen ik de foto's bekeek volgens mij...

Dat rode gebouw kijk ik zo ongeveer op uit vanuit huis. Dat zou ook deel van het Gasworks appartementencomplex worden, maar er zijn nu plannen om er een hotel van te maken..
quote:
Heb in 't verleden twee keer de wandeling rond Howth Head gemaakt. Errug mooi! Nu de coastal walk van Bray naar Greystones voor de vierde keer gedaan (die kost wat minder tijd dan Howth) .

Ik wil weer terug .
Klinkt goed! Ben op zich nog maar 1x naar Howth gegaan, maar niet echt een cirkel gemaakt. Gewoon een beetje doelloos rondgelopen. Wel een mooi gebied daar! Bray->Greystones hoor ik hier ook veel over ja.. Nu een beetje winderig, ben ik bang.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_56475960
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 00:40 schreef MCH het volgende:
Foto's doen mijn herinneringen van afgelopen zomer weer terugkomen. Je hebt bijna bij alle foto's een beschrijving alleen niet bij die 2 foto's van dat winkelcentrum?! waar is die foto precies genomen?
Ziet er uit als het St. Stephen's Green winkelcentrum.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_56477452
schaam schaam schaam, het weekend is gewoon St Patricks day (ik die alle reizen altijd zo goed voorbereid....) ZUCHT, ach maken we dat ook weer eens mee, nu nog een slaapplaats
pi_56484147
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 00:40 schreef MCH het volgende:

[..]

Foto's doen mijn herinneringen van afgelopen zomer weer terugkomen. Je hebt bijna bij alle foto's een beschrijving alleen niet bij die 2 foto's van dat winkelcentrum?! waar is die foto precies genomen?
Is idd Stephen’s Green Shopping Centre, zoals iemand hierboven al postte .
pi_56484968
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 22:30 schreef Aurora025 het volgende:
He Roel, jij als Howth fan zal dit wel bevallen
Mocht je wat zakcentjes overhebben kun je het nog kopen.

Censure House, Ceanchor Road, Baily, Howth Co. Dublin

Located in this sought after residential area, standing on approximately 3.61 Ha (8.928 Acres) on the southern slopes of Baily enjoying panoramic views of Dublin Bay, Dalkey Island and the Wicklow Mountains.
Seeing is believing! You will definitely have to see the views of this spectacular residence on the southern slopes of the Baily to appreciate its grandeur. Sails waving across Dublin Bay, waves rolling in, clouds skidding over the Wicklow Mountains, breathtaking scenes an understatement!

Price ¤10,000,000

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
www.lisney.ie

Ik zit al te kwijlen
.
Dan woon je wel ergens.... Lekker rustig buiten de stad en een werkelijk prachtig uitzicht .

Maar ik ben als U2-fan toch meer geïnteresseerd in dit bescheiden optrekje.... Het voormalige huisje van de ambassadeur van Canada... Ligt in Killiney, waar Bono, The Edge, Enya, Van Morrison en andere Ierse sterren wonen. Minimale prijs voor een huis daar is iets van 5 miljoen euro ofzo.









Owja, dit kost slechts 17 miljoen euro........
pi_56552940
donderdag naar Dublin!! 6 dagen en helemaal alleen op reis! ben benieuwd wat ik allemaal ga meemaken
pi_56558008
21februari! VOlgens mij is het echt een leuke stad! Even lekker 3 dagen site seeing en stappen
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
pi_56900351
http://www.telegraaf.nl/p(...)ubliners_niet__.html :
quote:
Verbouwplan Bono zint Dubliners niet
DUBLIN - U2-zanger Bono is meestal vredelievend bezig, maar heeft het op dit moment aan de stok met een deel van de inwoners van Dublin. De beroemdste Ierse popster heeft in 1993 samen met bandlid The Edge een hotel gekocht in de hoofdstad van Ierland en hij wil dat verbouwen. Liefhebbers van het oude stadsgezicht van Dublin vrezen verwoesting van het huidige historische tafereeltje, meldde persbureau Bloomberg vrijdag.

Onderwerp van de twist is het 177 jaar oude Clarence Hotel. Bono wil het hotel in de uitgaanswijk Temple Bar drie keer zo groot maken met als toefje op de taart een glazen panoramabar bovenop het dak. Vier omliggende gebouwen moeten wijken voor de verniewingsdrift. Kosten: 150 miljoen euro.
Bono, doe es niet .
pi_56988816
ZIjn er nog meer mensen die St patricksday gaan vieren in Dublin? Ik vlieg 14 maart naar Belfast, blijf daar een dag en een nacht en de volgende dag naar Dublin, waar ik St patricksday ga vieren met mijn Ierse vriend! ik kan niet wachten!
pi_56990207
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 15:59 schreef _nouseforaname_ het volgende:
ZIjn er nog meer mensen die St patricksday gaan vieren in Dublin? Ik vlieg 14 maart naar Belfast, blijf daar een dag en een nacht en de volgende dag naar Dublin, waar ik St patricksday ga vieren met mijn Ierse vriend! ik kan niet wachten!
En ik kan ook niet wachten. Ik vertrek ook de 14de, alleen ga direct naar Dublin. Ben benieuwd
pi_57096030
Ik ben even aan het onderzoeken wat de beste optie is om van het vliegveld naar mijn hostel te komen. Het snelste is de Airlink 747. Kost ¤6 euro voor een enkeltje, dus totaal ¤12 retour. Ik blijf 5 dagen. Nu kan ik voor ¤18,50 een ramblerticket kopen, ook geldig in de airlink. Is dit rambler ticket ook geldig rond st Patricksday?
pi_57256162
Yeehaa, nog een paar nachtjes slapen en dan ga ook ik St. Patrick's day vieren in Dublin. Vrijdag komen we aan en dinsdag weer naar huis.

Ter info: St. Patrick's day wordt dit jaar niet op 17 maart (maandag) gevierd, maar op zaterdag. Dat wil overigens niet zeggen dat er op maandag niets te doen is, maar zaterdag is de dag waarop het allemaal gebeurt. Dit ivm heilige maandag o.i.d.

Ben erg benieuwd naar Dublin. Er schijnt in de Guiness fabriek een of ander festival te zijn.
pi_57488143
De tip in een eerder topic opgevolgd en naar Bray geweest. Was even klimmen, lekker door de modder. Het had de dag ervoor (uiteraard) geregend, maar zeker de moeite waard.
pi_57491802
quote:
Op zondag 9 maart 2008 02:03 schreef Kontiki het volgende:
Ter info: St. Patrick's day wordt dit jaar niet op 17 maart (maandag) gevierd, maar op zaterdag. Dat wil overigens niet zeggen dat er op maandag niets te doen is, maar zaterdag is de dag waarop het allemaal gebeurt. Dit ivm heilige maandag o.i.d.
Hmm, de parade was toch echt op maandag BTW. Wat was er op zaterdag dan?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_57504637
Volgende week vrijdag naar Dublin! Ik wil met de Airlink naar het centrum. Hotel is in Cumberland street (Alexander Hotel). Weet iemand bij welke halte ik uit moet stappen?
Is dat zo?
pi_57515934
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 00:36 schreef LintuxCx het volgende:
Hmm, de parade was toch echt op maandag BTW. Wat was er op zaterdag dan?
Ja, ik zat er naast kennelijk. Van tevoren hadden we te horen gekregen dat het op zaterdag gevierd zou worden, maar St. Patricks day was gewoon op maandag.

Ik vond Dublin een leuke stad. Veel te doen, wel erg duur. Saint Patrick's Day viel me een beetje tegen. Ik had verwacht dat er, net zoals bij Koninginnedag, allerlei podia zouden zijn en er in de stad van alles te beleven was. In de praktijk kwam het erop neer dat iedereen de kroeg in dook - er was buiten 1 podium en een klein kermisje. De parade was wel de moeite waard. Uiteraard kan het klimaat ervoor zorgen dat mensen minder buiten willen organiseren, maar dat geldt natuurlijk ook voor Koninginnedag.

Het nachtleven was erg goed vanaf vrijdag was het eigenlijk elke avond heel erg druk, vooral op zondagavond. Volgende keer wil ik naar de Pod/Tripod/Crawdaddy, dat zag er van buiten erg leuk uit.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 05:40:25 #22
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_58638286
dublin....
kwam er sinds 2001 zon 2 x per jaar (goede vreinden van mij woonden daar)
maar moet zeggen dat ik het wel mis hoor....
omdat je er zo vaak kwam was het op een gegeven moment geen vakantie meer maar gewoon ff langs bij je vrienden en als je de stad niet meer als vakantiebestmming gaat zien maar als een stad waar je gewoon vaak komt is het nog leuker....
dublin
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_58640360
tvp. ik ga 14 juli een weekje hier naar toe
is er qua uitgaan een beetje wat te doen doordeweeks in de zomer?
Too much is never enough!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 11:24:45 #24
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58641219
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 10:33 schreef The6thgate het volgende:
tvp. ik ga 14 juli een weekje hier naar toe
is er qua uitgaan een beetje wat te doen doordeweeks in de zomer?
Jahoor. Geen probleem .
  woensdag 14 mei 2008 @ 01:58:35 #25
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_58657594
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 10:33 schreef The6thgate het volgende:
tvp. ik ga 14 juli een weekje hier naar toe
is er qua uitgaan een beetje wat te doen doordeweeks in de zomer?
is dit een serieuse vraag?????
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_58666227
ben er nog nooit geweest dus dan krijg je dat
Too much is never enough!
  donderdag 15 mei 2008 @ 00:33:22 #27
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_58676517
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 15:51 schreef The6thgate het volgende:
ben er nog nooit geweest dus dan krijg je dat
ok, daar heb je dan ook wel weer gelijk in...
maar ik vind zelf de pubcultuur in ierland 1 van de relaxte, iedereen maakt een babbeltje met je (zeker als ze weten dat je uit nederland komt....maar das logisch )
maar het is overal gewoon altijd gezellig (druk) en aan live muziek geen gebrek!!!!!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_60074643
Nice, morgen naar dublin
zitten in een hotel op eden quay mooie locatie zie ik al op de kaart
Too much is never enough!
  zondag 13 juli 2008 @ 14:12:59 #29
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_60074822
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:05 schreef The6thgate het volgende:
Nice, morgen naar dublin
zitten in een hotel op eden quay mooie locatie zie ik al op de kaart
Veel centraler kan niet .
Even de Liffey oversteken en je bent in Temple Bar .

Veel plezier!
pi_60075098
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:12 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]
Even de Liffey oversteken en je bent in Temple Bar .
Daar maak ik me wel een beetje zorgen om In elk geval rollend naar je bed.
O ja hoe zit het ook alweer met de sluitingstijden? Hoorde dat er enkele clubs langer open waren?
Too much is never enough!
  zondag 13 juli 2008 @ 14:36:27 #31
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_60075308
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:25 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Daar maak ik me wel een beetje zorgen om In elk geval rollend naar je bed.
O ja hoe zit het ook alweer met de sluitingstijden? Hoorde dat er enkele clubs langer open waren?
Tegenwoordig zijn er wel wat tenten langer open. Dat zie je vanzelf wel daar. Daar waar de rijen staan .
  dinsdag 15 juli 2008 @ 01:07:03 #32
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_60112132
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:12 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Veel centraler kan niet .
Even de Liffey oversteken en je bent in Temple Bar .

Veel plezier!
persoonlijk geen fan van temble bar, mij iets te veel scheeuwende dronkenlappen, maar voor de eerste keer zeker een aanrader!
ga denk ik in oktober/november weer ff langs bij vrienden!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_60196623
zeer mooie week gehad Dinsdag zelfs de hele middag in de zon bij Trinity college gelegen.
Verder elke keer begonnen in The temple bar en daarna op zoek naar clubs waarbij we na een tip nog 2x in Hartcort st. zijn beland. Wel duur allemaal...500eu kwijt vanaf maandag
Too much is never enough!
pi_60205890
Dublin is geweldig! In mei vorig jaar een aantal dagen heengeweest, zat in Cork in een huis vanwege stage, op en neer naar Dublin per vliegtuig koste 25 euro, dus dat was wel een gezellig weekend!

Zat in een hotel in Castleknock (¤65,- pk/pn) en was met de bus kwartiertje rijden, was echt geweldig! Veel gezien en gedaan... Brouwerij Guinness is voor bierdrinkers echt aan te raden!
  maandag 21 juli 2008 @ 00:29:04 #35
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_60236353
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 12:30 schreef ILCILA het volgende:
Dublin is geweldig! In mei vorig jaar een aantal dagen heengeweest, zat in Cork in een huis vanwege stage, op en neer naar Dublin per vliegtuig koste 25 euro, dus dat was wel een gezellig weekend!

Zat in een hotel in Castleknock (¤65,- pk/pn) en was met de bus kwartiertje rijden, was echt geweldig! Veel gezien en gedaan... Brouwerij Guinness is voor bierdrinkers echt aan te raden!

Guiness brouwerij
maar vergeet dan ook niet om ff langs de Jameson brouwerij te aan!!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_60238701
quote:
Op maandag 21 juli 2008 00:29 schreef Kali-Mist1 het volgende:

[..]

Guiness brouwerij
maar vergeet dan ook niet om ff langs de Jameson brouwerij te aan!!
We waren er maar 1 weekend heh, tussen de stages door... Als je trouwens bij die hoge paal een steegje ingaat (rechterkant als je van de brug komt) dan zit daar een heerlijk shoarmatentje
pi_60247220
Guinness brouwerij viel me vies tegen. Had verwacht ook daadwerkelijk wat van de brouwerij te zien ipv een museum en toeristischer kan het al helemaal niet, maar goed had me er ook niet over ingelezen. Iig nog een mooi uitzicht+pint bovenaan.
Waar was de Jameson brouwerij eigenlijk? Waren van plan daar op de laatste dag heen te gaan, maar brakheid hield ons tegen
Too much is never enough!
  maandag 21 juli 2008 @ 16:27:06 #38
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_60247346
quote:
Op maandag 21 juli 2008 16:21 schreef The6thgate het volgende:
Guinness brouwerij viel me vies tegen. Had verwacht ook daadwerkelijk wat van de brouwerij te zien ipv een museum en toeristischer kan het al helemaal niet, maar goed had me er ook niet over ingelezen. Iig nog een mooi uitzicht+pint bovenaan.
Waar was de Jameson brouwerij eigenlijk? Waren van plan daar op de laatste dag heen te gaan, maar brakheid hield ons tegen
Die ligt niet zo heel ver van de Guinness Brouwerij, aan de andere kant van de Liffey. Bow Street; zie http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&q=Bow+Street+dublin&sll=52.455068,-4.028034&sspn=0.035462,0.110893&ie=UTF8&ll=53.347119,-6.276369&spn=0.014475,0.027723&t=h&z=15
pi_60897220
Ik ben bezig een weekendje Dublin te regelen met wat vrienden. Half november vliegen vanaf Eindhoven, uiteraard met Ryanair. Hostelletje boeken op hostelworld, ook altijd handig. Voor zo'n 140,- euro zitten we dan in Dublin met een dak boven ons hoofd. Geen geld.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  zondag 17 augustus 2008 @ 15:23:43 #40
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_60900631
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 12:17 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik ben bezig een weekendje Dublin te regelen met wat vrienden. Half november vliegen vanaf Eindhoven, uiteraard met Ryanair. Hostelletje boeken op hostelworld, ook altijd handig. Voor zo'n 140,- euro zitten we dan in Dublin met een dak boven ons hoofd. Geen geld.

Dat is idd altijd wel relaxed want overleven in Dublin kost wel iets meer dan hier in nedereland!!
Eerste keer?
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_60903205
Eerste keer ja. Ben benieuwd. Ik moet wel eerlijk zeggen dta ik er redelijk blanco heen ga. Ik heb niet echt dingen die ik per se wil zien ofzo. Dat heb ik met andere stedentrips altijd wel. Maargoed, door niet echt een plan te hebben kom je nog wel eens op plekken waar je normaal niet terecht zou komen.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_60903226
Zo, eind september voor 2'de keer (3dagen). voor 4 euro incl. all met ryanair
pi_60903379
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 17:32 schreef jmac het volgende:
Zo, eind september voor 2'de keer (3dagen). voor 4 euro incl. all met ryanair
Je bent al 5 euro per enkele vlucht kwijt aan creditcardkosten. Of zaten die er nu niet in
pi_60903502
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 17:41 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Je bent al 5 euro per enkele vlucht kwijt aan creditcardkosten. Of zaten die er nu niet in
oh ja 4 = 6 euro

24 euro totaal voor 2 personen incl. kosten etc.
pi_60903913
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 17:32 schreef jmac het volgende:
Zo, eind september voor 2'de keer (3dagen). voor 4 euro incl. all met ryanair
Hoe krijg je dat voor elkaar? In het weekend? Ik kom qua tickets echt niet goedkoper dan een euro of 70?

Edit: Inderdaad, als ik de i.p.v. vrijdag op woensdag vertrek betaal ik maar 20,- euro. Helaas weet ik nu al dat vrienden van mij dan gaan zeiken dat het ze teveel vrije dagen gaat kosten. Geld hebben ze toch zat dus zal het wel gewoon 70+ euro worden.

[ Bericht 25% gewijzigd door Dutch_Courage op 17-08-2008 18:44:36 ]
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  zondag 17 augustus 2008 @ 18:55:08 #46
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_60904680
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 17:31 schreef Dutch_Courage het volgende:
Eerste keer ja. Ben benieuwd. Ik moet wel eerlijk zeggen dta ik er redelijk blanco heen ga. Ik heb niet echt dingen die ik per se wil zien ofzo. Dat heb ik met andere stedentrips altijd wel. Maargoed, door niet echt een plan te hebben kom je nog wel eens op plekken waar je normaal niet terecht zou komen.
ok cool!
kom er zelf al zon 3/4 keer per jaar voor de laatste 5 jaar.
en idd, als je gewoon een beetje rondhobbelt kom je vanzelf wel op leuke plekken, maar ga je een beetje voor cultuur of gewoon op de zuiptoer (dan kan je je geen betere stad wensen!!)
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_60905005
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 18:55 schreef Kali-Mist1 het volgende:

[..]

ok cool!
kom er zelf al zon 3/4 keer per jaar voor de laatste 5 jaar.
en idd, als je gewoon een beetje rondhobbelt kom je vanzelf wel op leuke plekken, maar ga je een beetje voor cultuur of gewoon op de zuiptoer (dan kan je je geen betere stad wensen!!)
Beide, maar aangezien ik met vrienden ga en niet met m'n vriendin zal de schaal wel doorslaan richting zuipen ben ik bang.

Die actie op Ryanair duurt helaas maar tot vandaag. En aangezien ik nog niet van iedereen weet welk weekend ze kunnen kan ik ook nog niet boeken. Zonde. Maarja, ze hebben wel vaker acties, even in de gaten houden dus.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_60905234
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 18:12 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat voor elkaar? In het weekend? Ik kom qua tickets echt niet goedkoper dan een euro of 70?

Edit: Inderdaad, als ik de i.p.v. vrijdag op woensdag vertrek betaal ik maar 20,- euro. Helaas weet ik nu al dat vrienden van mij dan gaan zeiken dat het ze teveel vrije dagen gaat kosten. Geld hebben ze toch zat dus zal het wel gewoon 70+ euro worden.
4-5 x per jaar heeft ryanair een actie dat je in een bepaalde maand voor 0-4 euro kan reizen. Je hoeft dus eigenlijk alleen Creditcard kosten dan nog te betalen. Dus standaard kom je dan op ca 24 uit incl. (zonder tas incheck/verzekering/incheck etc.

Gewoon abonneren op de newsletter van ze.
  zondag 17 augustus 2008 @ 21:53:07 #49
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_60908747
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:10 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Beide, maar aangezien ik met vrienden ga en niet met m'n vriendin zal de schaal wel doorslaan richting zuipen ben ik bang.

Die actie op Ryanair duurt helaas maar tot vandaag. En aangezien ik nog niet van iedereen weet welk weekend ze kunnen kan ik ook nog niet boeken. Zonde. Maarja, ze hebben wel vaker acties, even in de gaten houden dus.
hahaha...maar je kan de zuip goed combineren met het culturele gedeelte hoor, ik noem een guinness en een jameson fabrieks-tour!
en als je tips of whatever nodig hebt (waar haal ik de beste guinness) dan roept u maar!!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_60941890
Ik denk dat ik over 2 dagen ook maar gewoon alleen naar Dublin ga en dan zie ik wel wat ik ga doen:D
Ik moet en zal ook nog even langs Cork natuurlijk. Ik wil vooral muziek en gure wind
pi_60986037
Geboekt! Donderdag 9 oktbober tot maandag 13 oktober Dublin! Met die Ryanairactie voor maar 30,- euro p.p. tickets geboekt. Vriend van me vandaag nog snel ticket erbij gehaald, nu 20,- euro.
Goedkoop hostel in Temple Bar erbij geboekt. Totaal dus maar 110,- euro kwijt. Mooi.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  woensdag 20 augustus 2008 @ 17:13:44 #52
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_60986141
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:09 schreef Dutch_Courage het volgende:
Geboekt! Donderdag 9 oktbober tot maandag 13 oktober Dublin! Met die Ryanairactie voor maar 30,- euro p.p. tickets geboekt. Vriend van me vandaag nog snel ticket erbij gehaald, nu 20,- euro.
Goedkoop hostel in Temple Bar erbij geboekt. Totaal dus maar 110,- euro kwijt. Mooi.
Prijs:
Temple Bar:
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_60989832
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:13 schreef Kali-Mist1 het volgende:

[..]

Prijs:
Temple Bar:

Ach ja, weten we tenminste dat we een beetje centraal zitten en dat er wat te doen is. We kennen Dublin niet dus een beetje de geijkte paden volgen is dan niet zo erg.

We zitten in Avalon House hostel trouwens, iemand ervaringen mee hier?
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  woensdag 20 augustus 2008 @ 19:56:30 #54
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_60990064
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:49 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Ach ja, weten we tenminste dat we een beetje centraal zitten en dat er wat te doen is. We kennen Dublin niet dus een beetje de geijkte paden volgen is dan niet zo erg.

We zitten in Avalon House hostel trouwens, iemand ervaringen mee hier?

true, true....en het is idd niet dat je temple bar niet uitkomt!!
en je zit idd lekker dicht bij grafton en st stephens green, dat dan weer wel!!

st stephens green


grafton
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_60994151
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:49 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Ach ja, weten we tenminste dat we een beetje centraal zitten en dat er wat te doen is. We kennen Dublin niet dus een beetje de geijkte paden volgen is dan niet zo erg.

We zitten in Avalon House hostel trouwens, iemand ervaringen mee hier?
Kamers klein, sanitair gedeeld maar schoon. Ontbijt brak, maar typisch voor een hostel. Ligging kan centraler. Verder niet veel op aan te merken.
  Moderator woensdag 20 augustus 2008 @ 22:37:03 #56
45833 crew  Fogel
pi_60994703
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:13 schreef Kali-Mist1 het volgende:

[..]

Prijs:
Temple Bar:
Temple Bar "hoort erbij". Leuk voor een keer, en als ik eens voor een tweede keer in Dublin kom, zal ik er vast ook wel weer een Guinness pakken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_61270297
quote:
Altijd handig.

Hij zegt alleen iets over een buitenwijk waar qua stappen wat te doen is, en over een buurt waar ook veel nachtleven te vinden is. En dan bedoel ik dus niet Temple Bar. Ik kan alleen de namen niet goed verstaan. Iemand?
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  zondag 31 augustus 2008 @ 22:55:27 #59
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_61278480
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:37 schreef Fogel het volgende:

[..]

Temple Bar "hoort erbij". Leuk voor een keer, en als ik eens voor een tweede keer in Dublin kom, zal ik er vast ook wel weer een Guinness pakken.

vind mijzelf na een keer of 12 niet echt meer een toerist en laat daarom temple bar links liggen, kom er misschien om naar de chinees te gaan (charlie's) of als ik echt heel lam in een foute kroeg terecht kom!!!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_61287286
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 18:01 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Altijd handig.

Hij zegt alleen iets over een buitenwijk waar qua stappen wat te doen is, en over een buurt waar ook veel nachtleven te vinden is. En dan bedoel ik dus niet Temple Bar. Ik kan alleen de namen niet goed verstaan. Iemand?
Hij noemt verschillende plekken, ik zie in ieder geval O'Donogues langskomen.
pi_61288140
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:38 schreef lost95 het volgende:

[..]

Hij noemt verschillende plekken, ik zie in ieder geval O'Donogues langskomen.
Ik weet ze al:
quote:
These are the neighbourhoods in the same order they appear on the video:

Northside:
1. Howth
2. Malahide
3. Portmarnock

Southside:
1. Ranelagh
2. Dun Laoghaire
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  maandag 1 september 2008 @ 22:48:51 #62
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_61307820
1. Howth
2. Malahide

zeker heen gaan (met de DART goed te doen)!!!!!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_61308268
quote:
Op maandag 1 september 2008 22:48 schreef Kali-Mist1 het volgende:
1. Howth
2. Malahide

zeker heen gaan (met de DART goed te doen)!!!!!
.

En om in herhaling te vallen: Bray en Greystones (kustwandeling tussen beide dorpen) ook .
  maandag 1 september 2008 @ 23:13:02 #64
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_61308768
quote:
Op maandag 1 september 2008 22:59 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

.

En om in herhaling te vallen: Bray en Greystones (kustwandeling tussen beide dorpen) ook .

Bray is natuurlijk helemaal te gek...erg mooie rit om er te komen!!!!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_61308886
quote:
Op maandag 1 september 2008 23:13 schreef Kali-Mist1 het volgende:

[..]

Bray is natuurlijk helemaal te gek...erg mooie rit om er te komen!!!!
. Mooi strand .
pi_61378527
quote:
En ik ben ook gewoon overal geweest op EXACT dezelfde plaats. Toevallig. Is dit een nieuw filmpje eigenlijk?

Vond Dublin eerst een shithole, maar ik mis het nu toch wel... binnenkort misschien weer terug.
pi_61378638
J. Grogan is wel een leuke tent trouwens, heel erg oldskool, waar de schilderijen aan de wand nog te koop zijn en gemaakt worden door art students, waar dagelijks kunstenaars en schrijvers over de vloer komen en waar de Guinness NIET belachelijk duur is. Zit in William Street.

Eamon Dorans is trouwens ook wel okee voor een Temple Bar bar.
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:22:50 #68
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_61407035
quote:
Op donderdag 4 september 2008 16:42 schreef =HellFire= het volgende:
Eamon Dorans is trouwens ook wel okee voor een Temple Bar bar.
ga ik daar de volgende keer ff kijken als ik zin en tijd heb.
kijken of ik mijn visie op temple bar een beetje kan bijstellen
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_61806600
wij gaan missc een weekendje dublin doen... in oktober, dus even een tvp
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_61806903
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:22 schreef Kali-Mist1 het volgende:

[..]

ga ik daar de volgende keer ff kijken als ik zin en tijd heb.
kijken of ik mijn visie op temple bar een beetje kan bijstellen
Ik ga 't morgen nog eens testen Zal wel rustig zijn op een maandag maar goed
  maandag 22 september 2008 @ 08:54:44 #71
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_61817747
quote:
Op zondag 21 september 2008 20:03 schreef jmac het volgende:

[..]

Ik ga 't morgen nog eens testen Zal wel rustig zijn op een maandag maar goed

laat maar ff weten, ben wel benieuwd!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_61818769
Hebben we ook nog een topic voor andere steden in Ierland dan Dublin? Heb afgelopen weekend in Galway doorgebracht en dat was heerlijk. Sowieso doe je jezelf IMHO tekort als je naar Ierland gaat en niet verder kijkt dan Dublin.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_62358361
Zo, net terug uit Dublin. Echt een heel vet lang weekend gehad. Dikke aanrader.

Donderdagavond aangekomen, en gelijk wat eten en de pub in bij ons in de straat (Aungier street). Daar wat gedronken en toen toch even bij Temple Bar wezen kijken. We waren alleen best wel moe dus we hebben het niet laat gemaakt. De volgende dag naar het Irish National Museum en de Guinness brouwerij geweest. 's Avonds een vet technofeestje gevonden in Mc Gruders.
De dag erop hebben we gewoon een beetje rondgelopen en de stad bekeken. 's Avonds weer wat drinken in de buurt van het hostel en daarna in Whelan's geweest omdat daar een ierse ex-collega van een vriend van ons rondliep. Daar nog wat gedronken en toen Williamstreet in geweest. Helaas gaat alles om 3 uur dicht dus daarna nog een hele tijd buiten op straat staan ouwehoeren met Ierse dames.
Zondag zijn we de cliffwalk van Greystones naar Bray gaan doen. Mooie landschappen. s' Avonds Temple Bar in geweest en vandaag dus weer terug naar huis.
Het was iets duurder dan ik had verwacht vooraf, maar ik heb er totaal geen spijt van. Alle Ieren waren erg open en vriendelijk en overal hing een leuke sfeer. Ierse dames zijn ook echt mooi.

2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_62359276
Puik topic. Over een paar weken naar Ierland, dus even inlezen. Iemand overigens bekend met de Globetrotters Inn toevallig?
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
  donderdag 27 november 2008 @ 17:25:31 #75
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_63570335
Alles 21+ ? Qua pubs en bars e.d.
Of 18+?
------------------
pi_63578418
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:18 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ierse dames zijn ook echt mooi.

The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_63602734
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:18 schreef Dutch_Courage het volgende:
Zo, net terug uit Dublin. Echt een heel vet lang weekend gehad. Dikke aanrader.

Donderdagavond aangekomen, en gelijk wat eten en de pub in bij ons in de straat (Aungier street). Daar wat gedronken en toen toch even bij Temple Bar wezen kijken. We waren alleen best wel moe dus we hebben het niet laat gemaakt. De volgende dag naar het Irish National Museum en de Guinness brouwerij geweest. 's Avonds een vet technofeestje gevonden in Mc Gruders.
De dag erop hebben we gewoon een beetje rondgelopen en de stad bekeken. 's Avonds weer wat drinken in de buurt van het hostel en daarna in Whelan's geweest omdat daar een ierse ex-collega van een vriend van ons rondliep. Daar nog wat gedronken en toen Williamstreet in geweest. Helaas gaat alles om 3 uur dicht dus daarna nog een hele tijd buiten op straat staan ouwehoeren met Ierse dames.
Zondag zijn we de cliffwalk van Greystones naar Bray gaan doen. Mooie landschappen. s' Avonds Temple Bar in geweest en vandaag dus weer terug naar huis.
Het was iets duurder dan ik had verwacht vooraf, maar ik heb er totaal geen spijt van. Alle Ieren waren erg open en vriendelijk en overal hing een leuke sfeer. Ierse dames zijn ook echt mooi.

Hoe beviel je hostel?
pi_64563897
Ola,

Ik ga volgende week met twee vrienden een weekendje naar Dublin, voor de lol. Vliegreis en hostel zijn geregeld, en uiteraard zal een deel van het bezoek bestaan uit Irish Pubs bekijken, maar daar willen we het niet bij laten. Drie dagen pubs kijken gaat ook vervelen, dus ik vroeg me af of er hier nog mensen zijn met tips wat te doen? Wat is wél de moeite waard en wat zeker niet? En zijn er nog dingen in de buurt van Dublin die misschien de moeite waard zijn?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 1 januari 2009 @ 20:50:30 #79
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_64564069
*pak de dart (dublin area rapid transport) naar malahide, bray of howt
*guinness of jameson fabriek
*de oude gevangenis
*dierentuin (is niet verkeerd!)
*op zaterdagavond naar de hondenraces

Pub-tips:
The Cobblestone
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_64564687
Oude gevangenis? Dat klinkt interessant! En die hondenraces lijkt me ook wel een keer geinig. Die fabrieken had ik inderdaad ook over gelezen .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_64565026
Ga naar de Templebar
  donderdag 1 januari 2009 @ 21:23:33 #82
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_64565126
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 20:50 schreef Kali-Mist1 het volgende:
*pak de dart (dublin area rapid transport) naar malahide, bray of howt
*guinness of jameson fabriek
*de oude gevangenis
*dierentuin (is niet verkeerd!)
*op zaterdagavond naar de hondenraces

Pub-tips:
The Cobblestone
-Nog wat pubs: Porterhouse TB, Keatings (een pub in een kerk, Henry Street), Whelan's (heeft regelmatig liveoptredens).
-Bray, Howth (de Cliffwalk is best indrukwekkend), Dún Laoghaire zijn met goed weer erg leuk.
-Guinness fabriek vond ik zelf wat minder maar Jameson fabriek en de Gaol (gevangenis) hebben interessante rondleidingen.
-St. Patricks Cathedral
-Dublinia over de geschiedenis van Dublin e.o.
-Als je voor de natuur komt zou ik een auto huren en naar de Wicklow Mountains rijden. Evt. langs de kust naar het zuiden (kun je nog stoppen bij DL en Bray) en bij Wicklow de bergen in. Heel erg mooi, goed weer is wel een aanrader.
-Ik vind het zelf leuk om over de boulevard vanaf Clontarf/Fairview richting Bull's Island te lopen, kun je St. Anne's Park ook nog meepakken. Maar dat is toeristisch gezien misschien niet zo interessant.

* Heremeteit heeft zelf een jaar in Dublin gewoond en gaat er in februari ook weer een weekendje heen.
  donderdag 1 januari 2009 @ 21:26:00 #83
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_64565203
Kilmainham Gaol:

http://en.wikipedia.org/wiki/Kilmainham_Gaol

Dog races:

http://www.shelbournepark.com/


Oh, en ga NIET naar temple-bar, of je moet van engelse dronken chicks houden, dan moet je zeker naar temple-bar, succes verzekerd!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
  donderdag 1 januari 2009 @ 21:27:02 #84
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_64565231
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 21:23 schreef Heremeteit het volgende:

Porterhouse Brainblaster!!!!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_64565235
Toevallig was ik half november voor vier dagen stappen in Dublin. Viel eigenlijk alleszins mee, nu hadden we erg geluk met het weer omdat het stralend weer was, maar toch best een aardige stad. Aantal aanraders zijn Guinness brewery, Grafton street (aardige winkelstraat), St. Stephen's Green (park), St. Patricks Cathedral (wel mooi, niet in geweest verder), Jameson distillery. Verder natuurlijk Temple bar, voor alle pubs en clubs. Zelf vond ik The Purty Kitchen (http://www.purtykitchen.com/temple-bar/index.html) wel aardig, zeker op woensdagavond als alle studenten uitgaan. Wat overigens altijd werkt is een paar chicks achterna lopen, kom je altijd op de juiste plaats terecht. Op die manier belandden wij midden in een schuimparty, tussen alle locals. Wel okay. Herinner Porterhouse me nu ook weer inderdaad. Leuke tent.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
  donderdag 1 januari 2009 @ 21:30:11 #86
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_64565326
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 21:26 schreef Kali-Mist1 het volgende:

Oh, en ga NIET naar temple-bar, of je moet van engelse dronken chicks houden, dan moet je zeker naar temple-bar, succes verzekerd!
TB hoort gewoon bij een bezoek aan Dublin, bovendien is het zo centraal gelegen dat je moeite moet doen met omlopen wil je van noord naar zuid. Kun je meteen ook de Happenny bridge nog meenemen
  donderdag 1 januari 2009 @ 21:36:00 #87
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_64565492
The Duke is trouwens ook een leuke pub, zit vlakbij Grafton Street. Eén van de keren dat ik er was zat er een meisje harp te spelen maar of dat vaker voorkomt weet ik niet.
  donderdag 1 januari 2009 @ 21:40:28 #88
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_64565654
En als je flink 'pissed' bent lekker vette bek halen bij Rick's op Dame Street of één van de vele Eddy Rocket's tenten

Herinneringen, lang leve de craic
  donderdag 1 januari 2009 @ 21:42:39 #89
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_64565735
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 21:30 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

TB hoort gewoon bij een bezoek aan Dublin, bovendien is het zo centraal gelegen dat je moeite moet doen met omlopen wil je van noord naar zuid. Kun je meteen ook de Happenny bridge nog meenemen

ok ok true, wordt alleen altijd zo moe van die roma/sinti figuren die met hun kleine broertje geld lopen te bietsen!
maar zit op TB ook niet die chinese fast-food zaak, Charlie's????
Die zaak is voor ierse begrippen redelijk goed, je krijgt er iig geen slappe patat bij!!!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
  donderdag 1 januari 2009 @ 21:43:29 #90
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_64565763
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 21:40 schreef Heremeteit het volgende:
En als je flink 'pissed' bent lekker vette bek halen bij Rick's op Dame Street of één van de vele Eddy Rocket's tenten

Herinneringen, lang leve de craic

Ricks Burger, patatje met cheddar en knoflooksaus!!!!
IDD, the memories!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_64565952
Ik voel gewoon dat dit topic een goudmijntje wordt voor ons tripje .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 1 januari 2009 @ 21:54:09 #92
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_64566108
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 21:42 schreef Kali-Mist1 het volgende:

[..]

ok ok true, wordt alleen altijd zo moe van die roma/sinti figuren die met hun kleine broertje geld lopen te bietsen!
maar zit op TB ook niet die chinese fast-food zaak, Charlie's????
Die zaak is voor ierse begrippen redelijk goed, je krijgt er iig geen slappe patat bij!!!
Ja, die zigeuners zijn wel irritant maar die zie je ook veel op bijvoorbeeld O'Connell. Die idiote hen-party wijven vind ik daarentegen vaak wel komisch met van die zatte Engelse wijven in die roze pakjes

De Charlies zit daar ook ja, maar die zit op meerdere plekken. Volgens mij zit er ook eentje op Dame Street niet zover van Eddy Rocket's en op Westmoreland Street. Dat is een prima tent en voor Dublinese begrippen niet duur.

Overigens, als je van Italiaans houdt kan ik La Gondola (ook in TB) erg aanraden, vooral de Garlic Mushrooms

[ Bericht 13% gewijzigd door Heremeteit op 01-01-2009 22:02:06 ]
pi_64567273
Even een mooie post hier. Volgend weekend ga ik er voor een paar dagen heen .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_64584484
Mijn "lijstje"
1. Guiness Brouwerij + store 09:30 – 17:00
2. Kilmainham Goal, Inchicore Rd. 10:00 – 16:00
3. St. Patricks Cathedral, op één na grootste van ierland, 16de eeuws gedenkplaats
4. Christ Curch cathedral, oudste kerk van ierland, voor vikingen
5. Dublin Castle, 10:00 – 17:00, mooie zalen, powder tower, chapel room
6. Four Courts
7. Temple Bar, 18de eeuws met cafe’s
8. Bank of ireland, 10:00 – 16:00, house of lords kroonluchters
9. Ha’penny bridge + Woolen Company + The hags with the bags
10. O’Connell street, goedkope winkels
11. O’Connelbridge (brug die groter is de breedte dan in de lenge) + monument
12. Trinity College, 09:30 – 17:00, Universiteit, Bibliotheek, Book of Kells
13. Grafton Street. Drukste winkelstraat, molly malone,
14. St. Stephens Green, Park
15. Dublin Tourism, VVV
16.
17. City Hall 10:00 – 17:00
18. Post Office, van hier werd de republiek uitgeroepen in 1916. Paasopstand
19. Chapter House

20. Brazen Head, oudste pub van Ierland
21. O’Donoghue’s 5 merrion row, de zingende pub, bekend van de dublinners christy Moore etc
22. John Mulligans, Poolberg street (TB) 1782, beste guiness
23. Kehoe’s

24. Jameson Brewery, Bow street
25. Arlington Pub
26. O’Sullivans pub – 10 keer groter
27. Fitzwilliam Square

Eten:
- Gruel, dame street temple bar (lunch)
- The mermaid café, dame street temple bar (dinner)
- Stags head, Dame Court Dame street uitlopen, bij zwart steegje zit deze pub
- Market Bar, Fade street by South George street, o.a. guiness stew

Heb een kaartje gemaakt waarin de nummers op terug te vinden zijn, zal eens kijken of ik die kan inscannen.

Meeste dingen zijn hier al genoemd, maar Arlington geloof ik nog niet. Zit aan de liffey, vlakbij o' connel bridge. Hebben livemuziek en ook ierse dans (begint doordeweeks geloof ik rond 20:30):

  zaterdag 3 januari 2009 @ 00:12:30 #95
203994 xavera
Good For You.
pi_64601296
TVP voor later... Sta op het moment ingeschreven voor een halfjaar Dublin/Tallaght. Het word een halfjaar buitenlandse studie (Yeah Right) op de ITT in Tallaght. Aangezien het vrij op elkaar ligt word het waarschijnlijk een huis huren in Dublin, want als student ben in meer voor het stappen (En na het horen van verhalen moet je toch wel in Dublin zijn) en af en toe naar school gaan als andersom natuurlijk. Ik kijk hier gewoon lekker mee voor verdere tips, als iemand natuurlijk ervaring heeft met zoiets, roep het maar, want alle hulp is natuurlijk mooi meegenomen.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 08:28:46 #96
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_64606682
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 00:12 schreef xavera het volgende:
TVP voor later... Sta op het moment ingeschreven voor een halfjaar Dublin/Tallaght. Het word een halfjaar buitenlandse studie (Yeah Right) op de ITT in Tallaght. Aangezien het vrij op elkaar ligt word het waarschijnlijk een huis huren in Dublin, want als student ben in meer voor het stappen (En na het horen van verhalen moet je toch wel in Dublin zijn) en af en toe naar school gaan als andersom natuurlijk. Ik kijk hier gewoon lekker mee voor verdere tips, als iemand natuurlijk ervaring heeft met zoiets, roep het maar, want alle hulp is natuurlijk mooi meegenomen.
Tallaght zelf is niet veel aan, maar gelukkig kom je er met de Luas heel makkelijk vanuit Dublin city center. Als je echt een huis wil huren mag je nogal wat geld meebrengen, wonen is duur in Dublin.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:51:40 #97
203994 xavera
Good For You.
pi_64611746
Klopt het is inderdaad niet goedkoop. Mijn ouders hebben kennissen wonen in Dublin die wel wat konden vertellen over de prijzen van het huren van een huis. Ik moet zeggen het kost aardig wat geld, had ik zelf ook niet verwacht, maar gelukkig ga ik samen met een studiegenoot en mijn ouders hebben al een flinke bijdrage toegezegd, dus dat zit gelukkig wel snor.
Over de Luas hoor ik aardig goede verhalen allemaal.. maar is het iets om dat als echt vervoersmiddel te gebruiken? Dus als dagelijks vervoer, maar ook als ik een uitstapje wil maken een keer? Hoe zit het verder met openbaar vervoer? Allemaal vragen waar jullie misschien wel een antwoord op hebben? Alvast bedankt.
pi_64613639
Alles kan met de LUAS/DART, met de bus, taxi of gewoon lopend. Het OV is niet extreem duur en ook de taxi's vallen vergeleken Nederland bijzonder mee. Het leven op zich is wel een stuk duurder in Dublin, dus verkijk je er vooral niet op. Een auto kan handig zijn, maar de verzekeringen zijn gigantisch duur in Ierland dus eigenlijk als buitenlander niet aan te raden.
pi_64683502
Ik overweeg eens tedentripje naar Dublin dit voorjaar.
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 17:24 schreef lost95 het volgende:
Mijn "lijstje"
Zijn dit zo'n beetje alle must-sees in de stad?
Zijn er geen interessante musea? Of iets van moderne architectuur?

Ik zal er waarschijnlijk 5 of 6 dagen zijn (incl dag van aankomst en dag van vertrek, dus netto vier echte volledige dagen). Is dat te veel, te weinig voor een goede indruk/ En als het wat ruim is, zijn er dan nog interessante dagtripjes te maken?

Oh, en dat hotel van Bono, is dat een beetje leuk? Kostbaar?

Hellup!!
pi_64683691
quote:
Op donderdag 27 november 2008 21:53 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]


Gast, ik heb echt enorm veel mooie blonde, goed verzorgde dames gezien. Het viel gewoon op.

Ik had ook veel roodharige bosmieren verwacht, maar dat was echt niet zo.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_64683845
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 19:46 schreef lost95 het volgende:

[..]

Hoe beviel je hostel?
Ja, beviel prima. Het zat op 10 minuutjes lopen van het echte centrum, maar we zaten wel vlakbij het Ierse uitgaansgebied (Williamstreet). Dat was ideaal, veel leuke pub's in de straat (Hogan's, Whelan's). Plus, een beetje lopen is ook geen ramp, zo zie je nog eens iets.
Hostel was verder schoon en netjes. Ik vind het al snel prima hoor, dus ik spreek puur voor mezelf. Verder alles goed geregeld.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  Moderator maandag 5 januari 2009 @ 13:33:28 #102
45833 crew  Fogel
pi_64683896
quote:
Op maandag 5 januari 2009 13:22 schreef k_man het volgende:
Ik overweeg eens tedentripje naar Dublin dit voorjaar.
[..]
Of iets van moderne architectuur?
Hier kan je vast wat vinden:
http://www.riai.ie/gallery.html?type=regional
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_64684169
Oh, voor underground techno moet je op vrijdagavond in Mc Gruders zijn. Ik weet het adres niet meer precies, maar zit net buiten het centrum, 15 min lopen vanaf Temple Bar zegmaar (zit meer richting Guinness). Lekker vaag sfeertje, al was het niet heel erg druk toen wij er waren. Zeker geen grote club of iets dergelijks, maar wel lekkere muziek.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_64705242
quote:
Op maandag 5 januari 2009 13:22 schreef k_man het volgende:
Ik overweeg eens tedentripje naar Dublin dit voorjaar.
[..]

Zijn dit zo'n beetje alle must-sees in de stad?
Zijn er geen interessante musea? Of iets van moderne architectuur?

Ik zal er waarschijnlijk 5 of 6 dagen zijn (incl dag van aankomst en dag van vertrek, dus netto vier echte volledige dagen). Is dat te veel, te weinig voor een goede indruk/ En als het wat ruim is, zijn er dan nog interessante dagtripjes te maken?

Oh, en dat hotel van Bono, is dat een beetje leuk? Kostbaar?

Hellup!!
Dublin kun je in 2 volle dagen bezichtigen denk ik. Misschien 3 als je echt alles op 't lijstje af wil gaan. Kun je de laatste dag kapotgaan in Temple Bar ofzo. Moderne architectuur is er niet echt: ze houden toch 't meeste van het neo-classicisme, wat er op neerkomt dat je veel oude gebouwen in de Romeinse sfeer (pilaren en dergelijke) ziet. Niet slecht, ik hou er wel van, maar echt modern spul valt wat tegen. Musea ben ik nooit in geweest, maar schijnt wel okee te zijn. En natuurlijk is er Trinity College waar genoeg rondleidingen te vinden zijn.

Als je van Engelse/Ierse schrijvers houdt, is het misschien leuk om alle woningen/geboortehuizen van menig wijlen auteur bij langs te gaan.
pi_64706235
Hmm, ok, dank je.

Ik word er niet heel enthousiast van eigenlijk.
pi_64706464
quote:
Op maandag 5 januari 2009 13:31 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Ja, beviel prima. Het zat op 10 minuutjes lopen van het echte centrum, maar we zaten wel vlakbij het Ierse uitgaansgebied (Williamstreet). Dat was ideaal, veel leuke pub's in de straat (Hogan's, Whelan's). Plus, een beetje lopen is ook geen ramp, zo zie je nog eens iets.
Hostel was verder schoon en netjes. Ik vind het al snel prima hoor, dus ik spreek puur voor mezelf. Verder alles goed geregeld.
Ik ben er inmiddels al geweest. Lokatie was echt perfect (vorige keer zat ik 35 min lopen van t centrum). Hostel was erg goedkoop, schone douches, matrassen waren k*t (maarja, voor die paar uurtjes..), vriendelijk personeel. Dus volgende keer wellicht weer naar Avalon.
  maandag 5 januari 2009 @ 22:30:43 #107
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_64709035
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:40 schreef k_man het volgende:
Hmm, ok, dank je.

Ik word er niet heel enthousiast van eigenlijk.
Dat word je wel als je er eenmaal geweest bent (aldus deze Ierlandgek ).

Je hebt met 5/6 dagen voldoende tijd om ook even buiten Dublin te kijken. Al vaker in dit en het Ierland-topic genoemd: de coastal walk van Bray naar Greystones en de rondwandeling om Howth Head. Beiden erg goed met de DART te bereiken. Heb je iets meer dan een halve dag voor nodig. En nog een werkelijk geweldige treinreis vlak langs de Ierse zee .

In Dublin ligt ook de National Gallery (www.nationalgallery.ie ; Merrion Sq West). Gratis entree. Ben er vorig jaar een keer naar binnen gewandeld en heb er genoten van schitterende meesterwerken, waaronder Rembrandts, Van Goghs en een Caravaggio. Meer dan 12.500 kunstwerken, dus genoeg te zien .

Elders in Dublin ligt Chester Beatty Library (www.cbl.ie ; ook gratis entree), wat ik ook errug mooi vond. Volgens de Lonely Planet een van de mooiste musea van Europa en dat zeggen ze niet voor niets . Gave collecties van wereldreligies, met zeer oude Korans etc. Je kunt er ook nog es lekker eten.

Wat ik zelf ook erg leuk vind, is wandelen door het havengebied. Iedere keer dat ik er kom is het weer helemaal veranderd door de vele bouwwerkzaamheden daar. Leuk om het te zien veranderen .

Je kunt die 5/6 dagen dus prima vullen met afwisselende dingen .
pi_64709343
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:30 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat word je wel als je er eenmaal geweest bent (aldus deze Ierlandgek ).
Inderdaad
Ik heb er 6 maanden gewoond en ik vond het jammer weer te moeten vertrekken. Die wandelingen in Howth en Bray zijn inderdaad de moeite waard. Heerlijk uitwaaien in een heerlijke omgeving.. Ik moet zeggen dat ik ook Glendalough práchtig vond (zoiets).. Alleen jammer dat daar maar 1 of 2 bussen per dag naartoe gaan vanuit Dublin.

[ Bericht 2% gewijzigd door Janetje op 05-01-2009 22:55:24 (moet ik het wel goed schrijven..) ]
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_64728609
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:30 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat word je wel als je er eenmaal geweest bent (aldus deze Ierlandgek ).

Je hebt met 5/6 dagen voldoende tijd om ook even buiten Dublin te kijken. Al vaker in dit en het Ierland-topic genoemd: de coastal walk van Bray naar Greystones en de rondwandeling om Howth Head. Beiden erg goed met de DART te bereiken. Heb je iets meer dan een halve dag voor nodig. En nog een werkelijk geweldige treinreis vlak langs de Ierse zee .

In Dublin ligt ook de National Gallery (www.nationalgallery.ie ; Merrion Sq West). Gratis entree. Ben er vorig jaar een keer naar binnen gewandeld en heb er genoten van schitterende meesterwerken, waaronder Rembrandts, Van Goghs en een Caravaggio. Meer dan 12.500 kunstwerken, dus genoeg te zien .

Elders in Dublin ligt Chester Beatty Library (www.cbl.ie ; ook gratis entree), wat ik ook errug mooi vond. Volgens de Lonely Planet een van de mooiste musea van Europa en dat zeggen ze niet voor niets . Gave collecties van wereldreligies, met zeer oude Korans etc. Je kunt er ook nog es lekker eten.

Wat ik zelf ook erg leuk vind, is wandelen door het havengebied. Iedere keer dat ik er kom is het weer helemaal veranderd door de vele bouwwerkzaamheden daar. Leuk om het te zien veranderen .

Je kunt die 5/6 dagen dus prima vullen met afwisselende dingen .
Inderdaad! Ik mag dan wel enigszins negatief klinken, als je eenmaal de sfeer weet te proeven en ziet hoe mooi de omgeving is, dan kom je graag nog eens terug. Het centrum zelf heb je alleen wel in een paar dagen gezien (en daar vroeg je om ).

Ik vond Dublin trouwens in 't begin een shithole (vrij naar In Bruges - heb ook meermaals de quotes uit de film gelinkt naar Dublin i.p.v. dat Vlaamse hok), maar als ik morgen een e-mail krijg met de vraag of ik weer wil werken/wonen/leven in Dublin voor x aantal weken, zeg ik zo weer ja!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:56:02 #110
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_64732124
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:37 schreef Janetje het volgende:

[..]

Inderdaad
Ik heb er 6 maanden gewoond en ik vond het jammer weer te moeten vertrekken. Die wandelingen in Howth en Bray zijn inderdaad de moeite waard. Heerlijk uitwaaien in een heerlijke omgeving.. Ik moet zeggen dat ik ook Glendalough práchtig vond (zoiets).. Alleen jammer dat daar maar 1 of 2 bussen per dag naartoe gaan vanuit Dublin.
Als je buiten de stad gaat moet je eigenlijk ook gewoon met auto, zeker Glendalough is jammer om te doen zonder een tour door de Wicklow Mountains te maken.
pi_64735678
En laat je die als tijdelijk ex-pat nou niet zo snel hebben. En dan is er ook nog zoiets als tijd. Maar goed, met de DART kom je een heel end. Letterlijk!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 19:02:20 #112
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_64739691
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:15 schreef =HellFire= het volgende:
En laat je die als tijdelijk ex-pat nou niet zo snel hebben. En dan is er ook nog zoiets als tijd. Maar goed, met de DART kom je een heel end. Letterlijk!
Een auto huren is daarom erg de moeite waard Wat natuurlijk niet betekent dat je met de DART niet op mooie plekken kunt komen. Sterker nog, de DART rit naar Bray is echt een must.
pi_64751409
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dat word je wel als je er eenmaal geweest bent (aldus deze Ierlandgek ).
Tja, ik denk toch dat ik dit voorjaar nog maar wat extra vrije dagen opneem en dan twee weken naar Iran ga, of misschien een weekje Jordanië.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:23:54 #114
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_64752102
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:08 schreef k_man het volgende:

[..]

Tja, ik denk toch dat ik dit voorjaar nog maar wat extra vrije dagen opneem en dan twee weken naar Iran ga, of misschien een weekje Jordanië.
Damn, blauwe vingers getypt en nog niet weten te overtuigen .

Maar goed, genoemde bestemming zijn ook wel leuk ja
pi_64766373
Zaterdag is het zover:in de avond aankomst(ryanair) en woensdag vlieg ik dan naar Berlijn.
Heb dus 3 volle dagen!
Zijn er ook (grote) supermarkten in het centrum te vinden of meer erbuiten?
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_64776005
In het centrum van Berlijn? Of in het centrum van Dublin?
  woensdag 7 januari 2009 @ 18:30:24 #117
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_64780249
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:05 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Zaterdag is het zover:in de avond aankomst(ryanair) en woensdag vlieg ik dan naar Berlijn.
Heb dus 3 volle dagen!
Zijn er ook (grote) supermarkten in het centrum te vinden of meer erbuiten?
Ja, bijv aan Henry Street ligt het Jervis Shopping Center. Daar beneden in de kelder zit een vrij grote Tesco. Maar er zit bijvoorbeeld ook een Lidl en een Aldi in het centrum alleen die zijn niet zo heel groot.
pi_64786818
En Grafton Street heeft St. Stephen's Green Shopping Centre met daarin een Dunnes Store. Maar er zijn genoeg kleine Centra's (wel duur) in en rondom het centrum te vinden.
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:01:29 #119
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_64789361
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:07 schreef =HellFire= het volgende:
En Grafton Street heeft St. Stephen's Green Shopping Centre met daarin een Dunnes Store. Maar er zijn genoeg kleine Centra's (wel duur) in en rondom het centrum te vinden.
Ja je hebt overal wel van die Spar, Londis en Centra winkeltjes, maar dat is pure afzetterij. Hoewel de Egg-Mayo&Rocket sandwiches wel lekker zijn die ze daar hebben. Binnenkort krijg ik Ierse vrienden op bezoek en die weten wel wat ze voor mij moeten meenemen.
pi_64806052
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:30 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Ja, bijv aan Henry Street ligt het Jervis Shopping Center. Daar beneden in de kelder zit een vrij grote Tesco. Maar er zit bijvoorbeeld ook een Lidl en een Aldi in het centrum alleen die zijn niet zo heel groot.
Ok,relaxt! Zit ik vlakbij (Lower Gardiner St) Ben een beetje on a low budget dus veel in 't hostel koken
Nog 2 dgn! Weet er iemand ook leuke pubs met live music?
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:01:52 #121
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_64807154
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:26 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Ok,relaxt! Zit ik vlakbij (Lower Gardiner St) Ben een beetje on a low budget dus veel in 't hostel koken
Lidl en Aldi zitten allebei op Parnell Street. Loop vanaf de Henry Street door het straatje waar de markt altijd is (kun je niet missen, volg je neus), langs het Ilac Center en je bent bij de Lidl (tegenover Chapters). Voor de Aldi moet je nog een stukje linksaf.
quote:
Nog 2 dgn! Weet er iemand ook leuke pubs met live music?
Ik ben jaloers! Porter House TB heeft vaak live muziek. Je kunt ook kijken of Whelan's iets te bieden heeft, die hebben een zaaltje achter met soms optredens.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:10:02 #122
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_64855759
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:56 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Als je buiten de stad gaat moet je eigenlijk ook gewoon met auto, zeker Glendalough is jammer om te doen zonder een tour door de Wicklow Mountains te maken.

Als je om een uur of 6 / 7 in de ochtend vertrekt kan je zelfs een paar uur in Galway doorbrengen!

-edit-
maar het ging over Dublin...
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_64928394
Wij gaan via een stopover in Dublin naar Tenerife toe in september. We komen 's ochtends aan en dan willen we lekker een dagje sightsee-en. Het volgende probleem kom ik dan helaas tegen. We vliegen namelijk al om 6 uur 's ochtends vanuit Dublin naar Tenerife, nu is mijn vraag of die bussen (die ik me nog kan herinneren van mijn vorige 2 bezoeken aan Dublin) ook in de nacht (of in de hele vroege ochtend) rijden.

Zo niet, heeft iemand andere tips (wat zou een taxi bv kosten in de nacht van uit het centrum naar de airport)

Wat vinden jullie absoluut wat ik tijdens mijn enige dag moet doen ?
  zondag 11 januari 2009 @ 22:21:51 #124
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_64931178
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:20 schreef DutchieBre het volgende:
Wij gaan via een stopover in Dublin naar Tenerife toe in september. We komen 's ochtends aan en dan willen we lekker een dagje sightsee-en. Het volgende probleem kom ik dan helaas tegen. We vliegen namelijk al om 6 uur 's ochtends vanuit Dublin naar Tenerife, nu is mijn vraag of die bussen (die ik me nog kan herinneren van mijn vorige 2 bezoeken aan Dublin) ook in de nacht (of in de hele vroege ochtend) rijden.

Zo niet, heeft iemand andere tips (wat zou een taxi bv kosten in de nacht van uit het centrum naar de airport)

Wat vinden jullie absoluut wat ik tijdens mijn enige dag moet doen ?
's Nachts heb je wel nachtbussen maar die zijn erg onbetrouwbaar. Een taxi vanuit het centrum zal zo'n 20-25 euro kosten, goed te doen dus. Je vliegt zeker met Ryan naar Tenerife?
pi_64934686
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:21 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

's Nachts heb je wel nachtbussen maar die zijn erg onbetrouwbaar. Een taxi vanuit het centrum zal zo'n 20-25 euro kosten, goed te doen dus. Je vliegt zeker met Ryan naar Tenerife?
Yes .. Wilde eerst via Madrid en Vueling gaan. Maar ik ken Madrid ondertussen ook wel, dus leek me leuker via Dublin te gaan. Een taxi 's nachts is net zo duur als overdag ?

Ik wil deze dag wel echt iets zien van Dublin, mijn vorige bezoeken waren echt bliksembezoeken (zelfde dag heen en terug) vanwege werk en een sollicitatie die ik er had (ze vlogen me wel in dat was wel beter )

Tell me, wat moet ik echt doen die dag ?
pi_64935127
Taxi's zijn 's nachts en op zondag duurder dan de rest van de week dacht ik. Maar inderdaad, ontzettend veel fijner dan iig de aircoach. Die neem ik hooguit soms van vliegveld naar huis. Naar het vliegveld toe is 'ie te onbetrouwbaar en te onvoorspelbaar. Je weet nooit of en wanneer 'ie komt, en hij is me ook al een keer gewoon voorbij gereden!

De port tunnel kun je in weekends en mogelijk de nacht wel voor een fatsoenlijke prijs nemen. Zaterdag en zodag iig maar drie euro, en dat bespaar je jezelf wel op de rest van de route misschien. Doordeweeks tijdens de spits twaalf, dan kun je 'm beter niet nemen tenzij je haast hebt.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_64937171
Laatste keer Aircoach kon ik beginnen vanaf Bewley's Hotel in Leopardstown (want daar woonde ik). Ideaal. Vreemd genoeg werd ik verwezen naar de verkeerde bus op de heenweg, dus toen was ik via een stadsbus en LUAS gelopen (voor slechts 4 euro)...
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:48:46 #128
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65013062
Eerste impressie van drie dagen Dublin:

- Temple Bar is te duur en overrated;
- Heel Dublin is duur, ¤ 15,- voor een simpele pizza is schandalig;
- Er zijn geinige dingen te zien, maar bijvoorbeeld City Hall en Christ Church Cathedral vond ik weinig bijzonder;
- Kilmainham Gaol was erg gaaf en zeer de moeite waard;
- De pubs zijn gezellig en over het algemeen ben je overal welkom: Ieren zijn vriendelijk.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_65908969
Ik ga vrijdag a.s. naar Dublin, is het noodzakelijk dat het weer goed is voor die wandeling van Bray naar Greystones?
't Is een goed jaar voor de tijd van het weer...
pi_65910082
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:21 schreef RicknRoll het volgende:
Ik ga vrijdag a.s. naar Dublin, is het noodzakelijk dat het weer goed is voor die wandeling van Bray naar Greystones?
Da's wel het beste. Het zijn geen aangelegde paden (als in: met klinkers of asfalt), dus kan wel wat modderig worden als 't regent, lijkt me .
pi_65911463
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:05 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Da's wel het beste. Het zijn geen aangelegde paden (als in: met klinkers of asfalt), dus kan wel wat modderig worden als 't regent, lijkt me .
hmm, de voorspellingen voor het weekend zijn niet al te best. Maar goed, een goed excuus om komende zomer weer te gaan toch?
't Is een goed jaar voor de tijd van het weer...
pi_65914801
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:21 schreef RicknRoll het volgende:
Ik ga vrijdag a.s. naar Dublin, is het noodzakelijk dat het weer goed is voor die wandeling van Bray naar Greystones?
Op de dag dat ik naar Bray was, hebben we Bray Head 'beklommen'. Toen we halverwege waren -> stromende regen, het pad was compleet verdwenen of was een grote modderpoel.. Uiteindelijk zijn we toch doorgegaan en kwamen glijdend en volledig, van kop tot teen onder de modder, weer beneden aan. Het was erg leuk, maar niet heel geschikt als je nog iets anders wilt doen.. Prachtig uitzicht vanaf daar wel trouwens..
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_65914951
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:45 schreef RicknRoll het volgende:

[..]

hmm, de voorspellingen voor het weekend zijn niet al te best. Maar goed, een goed excuus om komende zomer weer te gaan toch?
.
En om bij slecht weer de pub in te duiken met een heerlijke pint van het zwarte goud .
pi_65917338
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:30 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

.
En om bij slecht weer de pub in te duiken met een heerlijke pint van het zwarte goud .
Haha, dat ben ik ook zeker met je eens... Ik vraag me alleen af wat mijn vriendin daarvan gaat vinden
't Is een goed jaar voor de tijd van het weer...
pi_65917405
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:28 schreef RicknRoll het volgende:

[..]

Haha, dat ben ik ook zeker met je eens... Ik vraag me alleen af wat mijn vriendin daarvan gaat vinden
Die vermaakt zich daar ook wel . Super gezellig. Zeker als er nog wat muzikanten gaan spelen .
pi_65917513
Hmm. Guinness. Had laatst in Alkmaar Guinness gehad die háást identiek was aan de Dublinse. Echt heerlijk. Het kan natuurlijk nooit zo goed zijn als het ware zwarte goud... but still.
pi_65917806
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:29 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Die vermaakt zich daar ook wel . Super gezellig. Zeker als er nog wat muzikanten gaan spelen .
Ja, dat denk ik ook wel, ze ging ook regelmatig mee als ik achter de bar stond in O'Ceallaigh Irish Pub in Groningen, vond ze ook erg gezellig!
't Is een goed jaar voor de tijd van het weer...
  zaterdag 14 maart 2009 @ 13:23:15 #138
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_67036898
Ik had voor juni al een bezoek aan Slane Castle en Dublin op de agenda staan. Moet echter over twee weken ook werken in Dublin. Nou ja, Loughlinstown.

Wat is aan te bevelen om daar te komen vanaf Dublin Airport. Ik heb al wat gehoord over LUAS. Gaat die vanaf het vliegveld en brengt die mij daar? Volgens mij zit daar een business park? Zitten er wat hotels daar? Is het groot? Autootje huren misschien?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_67041451
Treinen vanaf het vliegveld? Wat is dat voor nieuwerwets idee?

Je kunt het beste een auto huren of een taxi nemen. Het OV is hier alleen binnen het centrum nog enigszins bruikbaar, en vanaf het centrum naar bepaalde plekken.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 15 maart 2009 @ 11:15:35 #140
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_67062959
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 15:54 schreef LintuxCx het volgende:
Treinen vanaf het vliegveld? Wat is dat voor nieuwerwets idee?

Je kunt het beste een auto huren of een taxi nemen. Het OV is hier alleen binnen het centrum nog enigszins bruikbaar, en vanaf het centrum naar bepaalde plekken.
Ik ben er vorig jaar ook een paar dagen geweest, kon het me al niet herinneren. Die Luas ken je die een beetje? Ik heb begrepen dat Sandyford niet ver is van waar ik moet zijn. Het lijkt wel betrekkelijk de middle of nowhere. Ik denk dat ik dus sowieso maar even bel of ze liever taxi-bonnetjes of liever een huurauto-rekening zien. Die Luas is dan wellicht een mooie oplossing om bij Cafe en Seine te komen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_67064093
De Luas is op zich okay als het in de buurt komt van waar je heen wil. Dan moet je beginpunt dus ook ergens op die lijn liggen. Zie http://www.luas.ie/ voor een omschrijving van de twee routes. Het meest bizarre blijft toch dat er twee Luas lijnen zijn die niet op elkaar aansluiten...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 15 maart 2009 @ 12:58:35 #142
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_67065815
van de site:
quote:
How do I get from the Green Line to the Red Line?
There is no public transport linking the two. The most direct route is down Grafton Street, across College Green and up O ‘Connell Street to Abbey Street. It is a 15 minute walk.


In Nederland zouden ze dit soort kunstjes ook kunnen flikken, maar dan verzinnen ze tenminste wel nog een busverbinding (2x overstappen) die 3x per dag tussen beide haltes gaat.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 16 maart 2009 @ 12:12:28 #143
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_67097807
quote:
Op zondag 15 maart 2009 12:58 schreef XL het volgende:
van de site:
[..]



In Nederland zouden ze dit soort kunstjes ook kunnen flikken, maar dan verzinnen ze tenminste wel nog een busverbinding (2x overstappen) die 3x per dag tussen beide haltes gaat.

Die keuze is er in Dublin ook, genoeg busverbindingen tussen de 2 LUAS lijnen (tientallen bussen per uur), maar je moet weten waar je moet uitstappen en welke bussen je kunt nemen.
Treinen in Dublin is ook weer zo'n verhaal: 2 hoofdstations, maar geen verbinding ertussen: Ze gaan OF vanaf Connolly Station OF van Heuston Station en de afstanden tussen de 2 stations is 45 min lopen (een keer gedaan, foute inschatting) maar er gaat gelukkig een LUAS tussen de 2 stations.
The best firms advertise the least...
  maandag 16 maart 2009 @ 12:34:38 #144
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_67098327
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:48 schreef Mikkie het volgende:
Eerste impressie van drie dagen Dublin:

- Temple Bar is te duur en overrated;
- Heel Dublin is duur, ¤ 15,- voor een simpele pizza is schandalig;
- Er zijn geinige dingen te zien, maar bijvoorbeeld City Hall en Christ Church Cathedral vond ik weinig bijzonder;
- Kilmainham Gaol was erg gaaf en zeer de moeite waard;
- De pubs zijn gezellig en over het algemeen ben je overal welkom: Ieren zijn vriendelijk.
Jij hebt in 3 dagen een goede indruk van Dublin gekegen: Het is een leuke stad voor de kroegen (maar dan bij voorkeur in de suburbs) voor een snelle kennismaking met het land, maar voor het mooie Ierland ga je naar de rest van het land.
The best firms advertise the least...
  maandag 16 maart 2009 @ 14:18:31 #145
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_67101220
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:48 schreef Mikkie het volgende:
Eerste impressie van drie dagen Dublin:

- Temple Bar is te duur en overrated;
- Heel Dublin is duur, ¤ 15,- voor een simpele pizza is schandalig;
- Er zijn geinige dingen te zien, maar bijvoorbeeld City Hall en Christ Church Cathedral vond ik weinig bijzonder;
- Kilmainham Gaol was erg gaaf en zeer de moeite waard;
- De pubs zijn gezellig en over het algemeen ben je overal welkom: Ieren zijn vriendelijk. Irish Pubculture FTW!!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_67143010
Je kan er goed winkelen.
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:14:29 #147
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_67182037
Hoe is het verkeer rond Dublin op vrijdagmiddag. Ik moet met auto naar het vliegveld vanaf M50 ten zuiden van Dublin (Druid Valley) tot aan het vliegveld. Hoe lang gaat dat duren?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_67194762
Mjah, vanaf een uur of vier-vijf kan dat wat hectisch worden, al hoef jij misschien niet via de stad, misschien dat het dan meevalt.

Als je per taxi gaat kun je de taxi toko om advies vragen, denk dat die dat wel een beetje weten.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 19 maart 2009 @ 06:59:53 #149
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_67195361
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 01:53 schreef LintuxCx het volgende:
Mjah, vanaf een uur of vier-vijf kan dat wat hectisch worden, al hoef jij misschien niet via de stad, misschien dat het dan meevalt.

Als je per taxi gaat kun je de taxi toko om advies vragen, denk dat die dat wel een beetje weten.
Ik heb maar een huurautootje genomen. Ik zal wel eens op kantoor rondvragen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_67244511
Volgende week vrijdag 3 dagen naar Dublin

't wordt wel een gezinstrip dus het zal wel veel sightseeing worden.

Nu nog even alle tips hier verzamelen want ik kijk er niet laaiend enthousiast naar uit haha
  vrijdag 20 maart 2009 @ 19:37:03 #151
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_67248584
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:19 schreef Maisnon het volgende:
Volgende week vrijdag 3 dagen naar Dublin

't wordt wel een gezinstrip dus het zal wel veel sightseeing worden.

Nu nog even alle tips hier verzamelen want ik kijk er niet laaiend enthousiast naar uit haha
Ik ook, maar dan geen gezinstrip gelukkig Lekker zuipen met m'n vrienden daar
pi_67557571
En hoe heb jij het gehad Heremeteit

Het was uiteindelijk best leuk

't Is niet dat ik verliefd ben geworden op Dublin, helaas. We hebben gewoon alle must see dingen wel gehad, kroegen geweest overal in het centrum, zondag's de DART naar Howth genomen en daar die wandeling gedaan helemaal rondom, jezus

Begin was erg koud en winderig en kaal, en uiteindelijk werd het allemaal meer bosserig en begroeid, dat stuk was wel gaaf maar ik heb nu nog spierpijn in m'n voeten.

Supergrappig trouwens, al die jeugd die in trainingspakken uitgaat enzo en dan ook een boel in kort rokje met blote benen... het vroor bijna man! Ik zie het wel vaker maar hier was het echt populair op die manier

Verder was alles naar verwachting duur maar heb ik het wat dat betreft wel weten te overleven. We bleven overnachten in het Abraham House, een hostel in.. Lower Gardener Str denk ik, in de buurt van de Spire.

Op zich een okay hostel, de bedden waren heerlijk en het was redelijk schoon enzo, maar beetje karig ontbijtje... geroosterd brood met of pasta, of van die ranzige marmelade. En het huis stond dan weer wel op instorten leek het maar het zag er wel goed uit.

De zwervers zien er allemaal hetzelfde uit
pi_67557609
Ohja en buschauffeur, niet iedereen weet automatisch dat je alleen met munten kan betalen dus je hoeft ook niet kei hard for fucks sake te schreeuwen als het dan even wat langer duurt
  maandag 30 maart 2009 @ 21:05:05 #154
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_67558703
Ik heb het erg naar mijn zin gehad in Dublin. Niet in de 'stad' geweest, maar een fantastisch leuke klant! In juni weer eens voor vermaak naar Dublin!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_67576226
Afgelopen weekend ben ik geweest. Helaas mijn enkel gebroken afgelopen donderdag dus heb weinig afstanden kunnen afleggen, gelukkig is het openbaar vervoer goed geregeld met een bus die voor het guesthouse stopte.

Heerlijk in Temple bar gehangen en voebal gekeken. Ff St Stevens Green Park in geweest. Ik kom wederom een keer terug, maar dan met een heel pootje !

Leeson Bridge Guesthouse is overigens een echte aanrader mocht je nog een goede slaapplaats zoeken !
  donderdag 2 april 2009 @ 15:48:56 #156
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_67647857
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:05 schreef XL het volgende:
Ik heb het erg naar mijn zin gehad in Dublin. Niet in de 'stad' geweest, maar een fantastisch leuke klant! In juni weer eens voor vermaak naar Dublin!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_67807209
Ik ga waarschijnlijk met een paar vrienden naar Dublin begin juni en heb al een paar mooie verhalen gelezen hier, maar wat is nou een redelijk hostel? Ik heb zelf het Avalon House gevonden, maar daar zijn nogal gemengde recensies van. Dus wie is er in een hostel geweest voor een schappelijke prijs/kwaliteit verhouding?
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:05:20 #158
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67807621
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:53 schreef Rookert het volgende:
Ik ga waarschijnlijk met een paar vrienden naar Dublin begin juni en heb al een paar mooie verhalen gelezen hier, maar wat is nou een redelijk hostel? Ik heb zelf het Avalon House gevonden, maar daar zijn nogal gemengde recensies van. Dus wie is er in een hostel geweest voor een schappelijke prijs/kwaliteit verhouding?
Ik vond The Bunkhouse vorig jaar januari erg goed. Was nog heel nieuw op dat moment . Check http://www.hostelworld.com/hostels/Dublin voor de diverse hostels die beschikbaar zijn voor je reisperiode en recente beoordelingen.
pi_67808317
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:05 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ik vond The Bunkhouse vorig jaar januari erg goed. Was nog heel nieuw op dat moment . Check http://www.hostelworld.com/hostels/Dublin voor de diverse hostels die beschikbaar zijn voor je reisperiode en recente beoordelingen.
Daar had ik al gekeken, maar deze nog niet gezien, ziet er best goed uit Goed ontbijt ook, is meestal hetgene wat karig is bij hostels geloof ik, ook al is het de enige maaltijd die je krijgt.

Ben verder nog nooit in een hostel geweest, maar als je met 4 vrienden in een dorm van 6 zit zal het wel prima zijn lijkt me?
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:40:13 #160
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67808964
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:24 schreef Rookert het volgende:

[..]

Daar had ik al gekeken, maar deze nog niet gezien, ziet er best goed uit Goed ontbijt ook, is meestal hetgene wat karig is bij hostels geloof ik, ook al is het de enige maaltijd die je krijgt.

Ben verder nog nooit in een hostel geweest, maar als je met 4 vrienden in een dorm van 6 zit zal het wel prima zijn lijkt me?
Yup. Ruimte genoeg dan. En 't voordeel is dat je op je kamer met niemand hoeft rekening te houden .
pi_67809480
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:53 schreef Rookert het volgende:
Ik ga waarschijnlijk met een paar vrienden naar Dublin begin juni en heb al een paar mooie verhalen gelezen hier, maar wat is nou een redelijk hostel? Ik heb zelf het Avalon House gevonden, maar daar zijn nogal gemengde recensies van. Dus wie is er in een hostel geweest voor een schappelijke prijs/kwaliteit verhouding?
Ik zelf ben ik Avalon geweest en vond het goed te doen. Locatie is echt perfect. Matrassen vond ik wat minder, maar t was er in ieder geval schoon. Zou er zelf zo weer heen gaan.
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:31:56 #162
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_67811113
Waarom zou je in een hostel gaan zitten? Dan kun je veel beter een B&B nemen. Aan Clontarf Road zitten een paar op een leuke locatie en niet ver van het centrum (paar minuten met de bus).
pi_67813307
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:31 schreef Heremeteit het volgende:
Waarom zou je in een hostel gaan zitten? Dan kun je veel beter een B&B nemen. Aan Clontarf Road zitten een paar op een leuke locatie en niet ver van het centrum (paar minuten met de bus).
Tja, hoe laat kom je daar meestal terug? We blijven maar 2 nachten, maar een Ierse pub willen we natuurlijk wel even goed bekijken Ook omdat we er maar kort zijn wil ik gewoon dicht bij het centrum zitten en eigenlijk geen geld uitgeven aan de bus, ook al is het openbaar vervoer relatief cheap.

Die cliff wandeling vanuit Bray kon je in een half dagje doen? Lijkt me wel leuk om ook iets van het Ierse landschap te zien en niet alleen de pub en kathedralen/gevangenissen
  woensdag 8 april 2009 @ 15:06:17 #164
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_67830118
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:24 schreef Rookert het volgende:

[..]

Tja, hoe laat kom je daar meestal terug? We blijven maar 2 nachten, maar een Ierse pub willen we natuurlijk wel even goed bekijken Ook omdat we er maar kort zijn wil ik gewoon dicht bij het centrum zitten en eigenlijk geen geld uitgeven aan de bus, ook al is het openbaar vervoer relatief cheap.

Maar op tijd rijden hebben de ieren nog nooit van gehoord

Die cliff wandeling vanuit Bray kon je in een half dagje doen? Lijkt me wel leuk om ook iets van het Ierse landschap te zien en niet alleen de pub en kathedralen/gevangenissen
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
  woensdag 8 april 2009 @ 18:08:20 #165
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_67836496
Ik kom volgende week ook weer terug waarschijnlijk.
Er is nog meer werk.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 8 april 2009 @ 18:10:36 #166
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67836550
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:24 schreef Rookert het volgende:

[..]


Die cliff wandeling vanuit Bray kon je in een half dagje doen? Lijkt me wel leuk om ook iets van het Ierse landschap te zien en niet alleen de pub en kathedralen/gevangenissen
Kun je idd in een halve dag doen . En dan in een pub in Greystones fish & chips met een goede pint Guinness .
pi_67838946
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:10 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Kun je idd in een halve dag doen . En dan in een pub in Greystones fish & chips met een goede pint Guinness .
Klinkt goed

In verband met een verjaardag van iemand gaan we nu misschien een paar dagen later, van dinsdag t/m donderdag ipv van donderdag t/m zaterdag. Maakt dit veel uit qua gezelligheid in de stad 's avonds? We missen wel een vrijdag avond

En moet ik een hostel nemen of toch maar een B&B? We zullen niet idioot laat terugkomen (uur of 2 's nachts als we nog wat willen doen de volgende dag), maar heb een beeld dat je daar eerder terug moet zijn...
pi_67866503
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:29 schreef Rookert het volgende:

[..]

Klinkt goed

In verband met een verjaardag van iemand gaan we nu misschien een paar dagen later, van dinsdag t/m donderdag ipv van donderdag t/m zaterdag. Maakt dit veel uit qua gezelligheid in de stad 's avonds? We missen wel een vrijdag avond

En moet ik een hostel nemen of toch maar een B&B? We zullen niet idioot laat terugkomen (uur of 2 's nachts als we nog wat willen doen de volgende dag), maar heb een beeld dat je daar eerder terug moet zijn...
Klein kickje omdat ik het graag vandaag wil weten ivm actie Ryanair
pi_67887173
Hangt volgens helemaal af van het hostel/B&B waar je precies zit. Ik zat in een B&B in Galway vorig jaar en daar kon ik om elke tijd terugkomen, we hadden gewoon een sleutel van de voordeur.

Qua avonden zal dat wel goedkomen. Sowieso mis je nu de vrijdag en maandag van Pasen (of die zou je sowieso al missen) waarop je geen alcohol kunt kopen hier.

Iedereen klaagt er steen en been over, ik ben nog blijer dat ik de alcohol hype overgeslagen heb.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_67890344
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:36 schreef LintuxCx het volgende:
Hangt volgens helemaal af van het hostel/B&B waar je precies zit. Ik zat in een B&B in Galway vorig jaar en daar kon ik om elke tijd terugkomen, we hadden gewoon een sleutel van de voordeur.

Qua avonden zal dat wel goedkomen. Sowieso mis je nu de vrijdag en maandag van Pasen (of die zou je sowieso al missen) waarop je geen alcohol kunt kopen hier.

Iedereen klaagt er steen en been over, ik ben nog blijer dat ik de alcohol hype overgeslagen heb.
Ja, daar verbaasde ik me ook al zo over. We gingen niet al te laat terug naar ons guesthouse waar we graag nog wat biertjes wilde nuttigen, dus ik stond in de rij om af te rekenen bleek het al 10 uur geweest te zijn, dus mochten ze niets meer verkopen. Ik stond echt met mijn mond vol tanden, ik dacht echt dat hij me diste, haha. Maar het was bittere waarheid volgens onze taxi chauffeur John Lennon !!
pi_67904121
Is inderdaad waar. Zelfs op concerten en muziekfestivals mag alcohol maar tot tien uur 's avonds verkocht worden. Vraag me af of dat echt het gewenste effect heeft of dat het alleen maar een winstvernietiger is.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_67974550
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:36 schreef LintuxCx het volgende:
Hangt volgens helemaal af van het hostel/B&B waar je precies zit. Ik zat in een B&B in Galway vorig jaar en daar kon ik om elke tijd terugkomen, we hadden gewoon een sleutel van de voordeur.

Qua avonden zal dat wel goedkomen. Sowieso mis je nu de vrijdag en maandag van Pasen (of die zou je sowieso al missen) waarop je geen alcohol kunt kopen hier.

Iedereen klaagt er steen en been over, ik ben nog blijer dat ik de alcohol hype overgeslagen heb.
Op de zaterdag en zondag wordt er wel alcohol verkocht? Beetje inconsistent ander..

Maar we gaan nu van 13 t/m 16 juni naar Dublin, zaterdag - dinsdag is dat Even wat van de Ierse cultuur proeven, al dan niet in de pub
pi_67976342
Ah vorig jaar een weekje geweest. Goeie herinneringen aan.

Ergens in Temple Bar zit ook een of andere snackbar waar je even Taco Fries moet halen als de pubs sluiten. Goeie uitvinding
Too much is never enough!
pi_67977114
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:40 schreef The6thgate het volgende:
Ah vorig jaar een weekje geweest. Goeie herinneringen aan.

Ergens in Temple Bar zit ook een of andere snackbar waar je even Taco Fries moet halen als de pubs sluiten. Goeie uitvinding
Of anders Shish kebab bij zo'n toko in Dame Street (zit volgens mij vlak bij thomas read)
  zaterdag 13 juni 2009 @ 17:07:17 #175
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_70004920
In augustus ga ik een paar dagen naar Dublin. Tickets al geboekt voor 24 euro per persoon. Aankomende week even de hostels bekijken.
Resistance is futile
  maandag 15 juni 2009 @ 01:32:45 #176
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_70014088
quote:
Op maandag 13 april 2009 15:15 schreef lost95 het volgende:

[..]

Of anders Shish kebab bij zo'n toko in Dame Street (zit volgens mij vlak bij thomas read)

Hier heb ik ook vaak genoeg een kebab gehaald!

http://www.abrakebabra.com/main.html
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_70033235
quote:
Op maandag 15 juni 2009 01:32 schreef Kali-Mist1 het volgende:
Hier heb ik ook vaak genoeg een kebab gehaald!

http://www.abrakebabra.com/main.html
Huk.. mijn vriendin en ik zijn er ook een (1, één) keer geweest.
Allebei hebben we ons de volgende dag ziek moeten melden wegens hévige racekak.

Enjoy your meal!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 15 juni 2009 @ 19:17:06 #178
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_70034732
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:29 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Huk.. mijn vriendin en ik zijn er ook een (1, één) keer geweest.
Allebei hebben we ons de volgende dag ziek moeten melden wegens hévige racekak.

Enjoy your meal!

Volgende keer dus maar niet de specialiteit van het huis halen....
Kan me voorstellen dat je er daarna niet meer eet!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
  maandag 15 juni 2009 @ 20:49:42 #179
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_70038563
Ik kom donderdag weer naar Dublin, om zaterdag naar Oasis op Slane Castle te gaan.

Waar krijg ik in Dublin het beste full Irish breakfast?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 15 juni 2009 @ 20:55:08 #180
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_70038807
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:49 schreef XL het volgende:
Ik kom donderdag weer naar Dublin, om zaterdag naar Oasis op Slane Castle te gaan.

Waar krijg ik in Dublin het beste full Irish breakfast?

Als je er maar een pint guiness bij drinkt!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
  woensdag 1 juli 2009 @ 19:03:11 #181
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_70555832
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 17:07 schreef Seven.of.Nine het volgende:
In augustus ga ik een paar dagen naar Dublin. Tickets al geboekt voor 24 euro per persoon. Aankomende week even de hostels bekijken.
Weet iemand een goed hostel? We vertrekken op 6 augustus en we komen de 10e weer terug.
Resistance is futile
  woensdag 1 juli 2009 @ 19:24:33 #182
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_70556448
Ik zat in Kinlay House, lekker goedkoop. Was een prima hostel voor mij. Schoon, rustig, internet beschikbaar. Je kon 's ochtends zelfs gratis toast met jam krijgen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_70562936
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 19:03 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Weet iemand een goed hostel? We vertrekken op 6 augustus en we komen de 10e weer terug.
Ik zat 2 weken geleden in Camden Place Hostel Was echt perfect, zat met nog 3 vrienden in een 4 persoonskamer met ensuite badkamer en deze kamer was echt stukken beter dan een 2 sterren hotel in Rome vorig jaar. Ik weet niet of je helemaal op een budget bent en alleen op een slaapzaal kan/wil, maar ook dit is aan te raden. Het personeel is heel vriendelijk en relaxed (ik had een plastic deksel van het hostel per ongeluk laten smelten in de magnetron daar Deden ze helemaal niet moeilijk over, moesten lachen en vroeg meteen of mijn eten nog wel goed was ). Ook de locatie is heel prima, het ligt in een brede steeg met aan de ene kant een iets drukkere weg met veel internationale eettentjes en aan de andere kant van de steeg begint een wat duurdere wijk (lees: veliger) waar elke avond wel een upperclass feestje was . Het is 4 minuten lopen van St. Stephen Green's Park, toch wel een van de meest relaxte parken in Dublin vond ik . Ter illustratie, als je de deur uit gaat van het hostel, naar rechts gaat, 100 meter loopt en naar links gaat zie je het al liggen, zo dichtbij zit je er. Verder ligt het ook ten zuiden van de rivier de Liffey, waar het wat meer welvarend gedeelte van Dublin ligt. Ik kan het het je echt aanraden, prima tijd gehad

www.camdenplacehostel.com
  vrijdag 3 juli 2009 @ 15:39:55 #184
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_70615166
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:21 schreef Rookert het volgende:

[..]

Ik zat 2 weken geleden in Camden Place Hostel Was echt perfect, zat met nog 3 vrienden in een 4 persoonskamer met ensuite badkamer en deze kamer was echt stukken beter dan een 2 sterren hotel in Rome vorig jaar. Ik weet niet of je helemaal op een budget bent en alleen op een slaapzaal kan/wil, maar ook dit is aan te raden. Het personeel is heel vriendelijk en relaxed (ik had een plastic deksel van het hostel per ongeluk laten smelten in de magnetron daar Deden ze helemaal niet moeilijk over, moesten lachen en vroeg meteen of mijn eten nog wel goed was ). Ook de locatie is heel prima, het ligt in een brede steeg met aan de ene kant een iets drukkere weg met veel internationale eettentjes en aan de andere kant van de steeg begint een wat duurdere wijk (lees: veliger) waar elke avond wel een upperclass feestje was . Het is 4 minuten lopen van St. Stephen Green's Park, toch wel een van de meest relaxte parken in Dublin vond ik . Ter illustratie, als je de deur uit gaat van het hostel, naar rechts gaat, 100 meter loopt en naar links gaat zie je het al liggen, zo dichtbij zit je er. Verder ligt het ook ten zuiden van de rivier de Liffey, waar het wat meer welvarend gedeelte van Dublin ligt. Ik kan het het je echt aanraden, prima tijd gehad

www.camdenplacehostel.com
Thanks, heb geboekt!
Resistance is futile
pi_71367270
Hoeveel tijd zou ik moeten rekenen om vanaf het vliegveld in het centrum te komen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2009 15:30:39 ]
  maandag 27 juli 2009 @ 15:31:24 #186
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_71367300
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:30 schreef k_man het volgende:
Hoeveel tijd zou ik moeten rekenen om vanaf het vliegveld in het centrum te komen?
Een dik halfuur met de bus zoiets. Zie o.a. http://www.terravision.eu/dublin.html
pi_71367766
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
Een dik halfuur met de bus zoiets. Zie o.a. http://www.terravision.eu/dublin.html
De stadsbus doet er even lang over, rijdt vaker en kost nog geen 2 euro. Ze rijden dezelfde route achter elkaar aan. Alleen met grote bagage is de Terravision bus aan te raden.
Overigens is het verkeersinfarct in Dublin zo groot dat je nooit weet hoe lang je er over doet als je in of rond de spits gaat reizen. Ik heb er een keer bijna 1,5 uur over gedaan en 's ochtends om 6.00 uur ruim een half uur. Maar kwam toen op het het vliegveld er achter dat alles wat ze over Dublin Airport zeggen, ook waar is. Dat was nog wel in de tijd van voor online inchecken.
pi_71368526
Wat zeggen ze dan over Dublin Airport?
pi_71369296
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=dublin+airport+worst+airport+in+the+world&meta=&aq=f&oq= of meer in het bijzonder => http://www.airlinequality.com/Airports/Airport_forum/dub.htm

Staat al jarenlang bovenaan de lijst van slechtste vliegvelden ter wereld.

Uit eigen ervaring:
- slechte bereikbaarheid (over een paar jaar rijdt er een trein)
- enorme loopafstanden (er wordt een pier bijgebouwd)
- onlogische routes door de luchthaven (ik moest door een keuken en via een nooduitgang om een stuk af te snijden)
- te weinig beveiliging (rijen mengden zich met mensen die voor incheckbalies stonden)
- trage check-in (mensen stonden buiten, waardoor ook de bussen niet meer konden rijden)
- te weinig plekken om wat te eten / drinken (dus lange rijen waar je wel wat kunt krijgen)
- onduidelijke gates / ongemotiveerd personeel (2 vluchten gingen boarden via dezelfde gate, beneden aan de trap op het platform stonden 2 vliegtuigen en moest je links (Wenen) of rechts (Barcelona), maar velen stapten in het verkeerde vliegtuig, wat pas bij het tellen van de passagiers werd opgemerkt.
  maandag 27 juli 2009 @ 17:19:43 #190
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_71370410
Dublin Airport is wellicht wat klein voor de aantallen bezoekers die ze verwerken, maar ik vind het echt geen slecht vliegveld. Ik herken ook weinig van de opgesomde klachten, terwijl ik dit jaar toch zeker een keer of 12 op en vanaf Dublin heb gevlogen. Ze bouwen er inderdaad een nieuwe Terminal. Ik weet niet of dat de huidige terminal gaat vervangen of dat het erbij komt... dat ding had er eerder kunnen zijn, maar het is echt geen slecht vliegveld.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_71483053
Ik neem aan dat een deel van de klachten al wat gedateerd is.. Ik kom zelf ook elke maand meer dan eens op het vliegveld hier en heb ook wel ergere vliegvelden meegemaakt.

Wat XL zegt, het is gewoon een wat klein vliegveld voor hoeveel passagiers het verwerkt. Qua passagiers groeide het een tijdje als kool, maar fysiek is er tot ze begonnen met bouwen 2 jaar geleden (?) ws weinig gebeurd.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 10:58:59 #192
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_71484000
Ik heb zelfs na de post van DutchTrain eens gekeken wat volgens google daadwerkelijk de slechtste luchthavens zijn. Als je objectiever zoekt (dus zonder Dublin in de criteria) kom je Dublin niet meer tegen. Veel Amerikaanse vliegvelden en Charles de Gaulle en Heathrow scoren consequent slecht. Daar kan ik me beter in vinden, die vliegvelden zijn vele malen slechter dan Dublin.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:14:38 #193
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71502538
OK. We vertrekken woensdag. Ik wil graag naar St. Stephens Green om een dag te chillen, die wandeling. Verder wil ik nog wat sightseeing doen, shoppen sla ik over. Verder moet het een uitgaansvakantie worden .

Maar hoe druk je de kosten? Ik ben sowieso van plan om op de eerste dag supplies in te slaan bij Lidl/Aldi, dus dat wordt denk ik ook vaak indrinken. Verder neem ik gewoon per avond niet meer dan 20 euro mee, dan moet ik het maar doen met 3 of 4 Guinness. Weiter kan ik nog elke dag patat, shoarma en dat soort dingen eten, kom er niet voor de culinaire geneugten.

Is er een overzicht van leuke betaalbare kroegen? Ik hou zelf trouwens van dansvloeren met gewoon hitjes enzo. Lekker simpel vermaak. .

En wat zijn de leukere suburbs want lijkt me veel toffer om daar uit te gaan i.p.v. centrum.
Resistance is futile
pi_71502987
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:14 schreef Seven.of.Nine het volgende:

Is er een overzicht van leuke betaalbare kroegen? Ik hou zelf trouwens van dansvloeren met gewoon hitjes enzo. Lekker simpel vermaak. .
http://www.dublinpubscene.com/index2.html

  zondag 2 augustus 2009 @ 21:31:54 #195
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71548930
En weet iemand waar de lesbo's uithangen in het weekend?
Resistance is futile
pi_71550021
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:31 schreef Seven.of.Nine het volgende:
En weet iemand waar de lesbo's uithangen in het weekend?
Bij hun vriendin?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:38:38 #197
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71550761
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:11 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Bij hun vriendin?
Veel lesbo's zijn single. En die meiden zoek ik.
Resistance is futile
  Moderator zondag 2 augustus 2009 @ 22:49:15 #198
45833 crew  Fogel
pi_71551104
quote:
Op maandag 27 juli 2009 16:42 schreef DutchTrain het volgende:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=dublin+airport+worst+airport+in+the+world&meta=&aq=f&oq= of meer in het bijzonder => http://www.airlinequality.com/Airports/Airport_forum/dub.htm

Staat al jarenlang bovenaan de lijst van slechtste vliegvelden ter wereld.

Uit eigen ervaring:
- slechte bereikbaarheid (over een paar jaar rijdt er een trein)
- enorme loopafstanden (er wordt een pier bijgebouwd)
- onlogische routes door de luchthaven (ik moest door een keuken en via een nooduitgang om een stuk af te snijden)
- te weinig beveiliging (rijen mengden zich met mensen die voor incheckbalies stonden)
- trage check-in (mensen stonden buiten, waardoor ook de bussen niet meer konden rijden)
- te weinig plekken om wat te eten / drinken (dus lange rijen waar je wel wat kunt krijgen)
- onduidelijke gates / ongemotiveerd personeel (2 vluchten gingen boarden via dezelfde gate, beneden aan de trap op het platform stonden 2 vliegtuigen en moest je links (Wenen) of rechts (Barcelona), maar velen stapten in het verkeerde vliegtuig, wat pas bij het tellen van de passagiers werd opgemerkt.
En 1 pluspunt, ze verkopen 10-packs met Guinness
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_71552222
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:38 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Veel lesbo's zijn single. En die meiden zoek ik.
Ik weet niet of je Ierse meiden wilt hoor..
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:34:32 #200
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71552554
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:24 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik weet niet of je Ierse meiden wilt hoor..
Connecties leggen kan nooit kwaad.
Resistance is futile
pi_71552921
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:31 schreef Seven.of.Nine het volgende:
En weet iemand waar de lesbo's uithangen in het weekend?
The George op George street. Ik kwam eens een stel leuke (ja, het kan! geintje hoor! ) lesbo's tegen en die nodigden mij en een maat uit om eens naar die tent te gaan. Absoluut niet mijn ding, die tent, maar vond 't best oké om eens in een andere... vibe te zetten. Naar 't toilet gaan was wel ontzettend awkward.

Na enen werd het publiek allemaal wel erg dronken en shit, dus toen zijn we maar weer vertrokken. Ierse meiden zijn overigens wel aardig, maar vreemd genoeg zijn het de buitenlandse meiden die het leukst blijven. Voor de inheemse bevolking hoef je het dus niet per se te doen.
pi_71552932
Rondhangen op Temple Bar bij de pub Eamon Dorans wil ook nog wel eens helpen trouwens. Denk ik.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:25:38 #203
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71608231
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:46 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

The George op George street. Ik kwam eens een stel leuke (ja, het kan! geintje hoor! ) lesbo's tegen en die nodigden mij en een maat uit om eens naar die tent te gaan. Absoluut niet mijn ding, die tent, maar vond 't best oké om eens in een andere... vibe te zetten. Naar 't toilet gaan was wel ontzettend awkward.

Na enen werd het publiek allemaal wel erg dronken en shit, dus toen zijn we maar weer vertrokken. Ierse meiden zijn overigens wel aardig, maar vreemd genoeg zijn het de buitenlandse meiden die het leukst blijven. Voor de inheemse bevolking hoef je het dus niet per se te doen.
Die ga ik zeker opzoeken. De hele week bewolking en 18 graden. Mag de pret niet drukken.

Via een beoordeling ook nog terecht gekomen op The Dragon.
Resistance is futile
pi_71610294
Schijnt ietwat dodgy te zijn, maar eerlijk gezegd heb ik ook geen behoefte gehad om dáár naar binnen te lopen. Zit wel op dezelfde straat, maar dan iets meer naar links, de straat in.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 08:50:24 #205
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71672931
Ik zal het vanavond wel zien .
Resistance is futile
pi_71681878
Enjoy!
  zondag 9 augustus 2009 @ 11:32:28 #207
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71726496
The George heeft inderdaad een hoger lesbogehalte dan de gemiddelde gaybar in Nederland. Leuke meiden ook, vooral meiden van 20-25. The Dragon ben ik nog niet geweest. Hoe dan ook, Dublin is gaycapital wat mij betreft, ik zie hier toch echt veel meer lezzers rondlopen dan in Amsterdam. Homo's zijn hier veel meer geintegreerd in het heterogebeuren. Zodirect meelopen aan een pro gaymarriage mars.
Resistance is futile
pi_71737102
Haha, mijn zegen heb je. Nog wat meiden gescoord dan? Was mij niet gelukt in The George. lol. Is ook niet heel vreemd though... Offeh... what happens in Dublin, stays in Dublin?
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:04:22 #209
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71742668
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 17:36 schreef =HellFire= het volgende:
Haha, mijn zegen heb je. Nog wat meiden gescoord dan? Was mij niet gelukt in The George. lol. Is ook niet heel vreemd though... Offeh... what happens in Dublin, stays in Dublin?
Neh, ik heb geen geheimen/relatie. En er wordt wel wat geflirt, ik sta te popelen om terug te gaan naar de afterparty van de gaymarch maar mijn maat komt maar niet opdagen. . Ik wacht.
Resistance is futile
pi_71754894
Volgende week ga ik voor het eerst in mijn leven naar Ierland en een bezoekje aan Dublin hoort daar natuurlijk bij. Nou vroeg ik me af of de Old Jameson Distillery een bezoekje waard is voor iemand die niks om whiskey geeft... Als gematigd whisk(e)y-drinker wil er graag even heen, maar als mijn vriendin er echt niks aan gaat vinden is dat natuurlijk wel een beetje jammer.....
pi_71757135
De Distillery ik niet, maar ben wel naar de Guinness-fabriek geweest en dat vind ik als Guinnessliefhebber wel tof. Gratis drankje bij afloop (je krijgt een ticket): als je een beetje tickets gaat sparen van mensen die het zwarte goud niets vinden, kun je goedkoop dronken worden. Da's nog eens VOC-mentaliteit in 't buitenland he.

En ik was niet eens toerist, maar werkte in Dublin!
  maandag 10 augustus 2009 @ 18:50:54 #212
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_71767699
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:18 schreef xibalba het volgende:
Volgende week ga ik voor het eerst in mijn leven naar Ierland en een bezoekje aan Dublin hoort daar natuurlijk bij. Nou vroeg ik me af of de Old Jameson Distillery een bezoekje waard is voor iemand die niks om whiskey geeft... Als gematigd whisk(e)y-drinker wil er graag even heen, maar als mijn vriendin er echt niks aan gaat vinden is dat natuurlijk wel een beetje jammer.....
Jameson distillery heeft leuke tours. Ik vond het leuker dan de guinness brewery. Mijn (ex-)vriendin vond het ook leuk maar dan vanwege die gast die de rondleiding gaf (rustig maar, is geen ex vanwege dat ).
pi_71786092
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:18 schreef xibalba het volgende:
Volgende week ga ik voor het eerst in mijn leven naar Ierland en een bezoekje aan Dublin hoort daar natuurlijk bij. Nou vroeg ik me af of de Old Jameson Distillery een bezoekje waard is voor iemand die niks om whiskey geeft... Als gematigd whisk(e)y-drinker wil er graag even heen, maar als mijn vriendin er echt niks aan gaat vinden is dat natuurlijk wel een beetje jammer.....
De Old Jameson Distillery is zeker aan te raden, mijn vriendin houdt ook absoluut niet van whiskey, maar heeft zelfs meegedaan aan een proeferij. Ik vond de Old Jameson veel leuker dan de Guinness brewery, vooral omdat je een persoonlijke rondleiding krijgt in kleine groepen. In de Guinness brewery wordt je naar binnen geschopt met een koptelefoon op en moet je maar zien of je er wat van opsteekt.
't Is een goed jaar voor de tijd van het weer...
pi_71786514
Tsja....als ik moet kiezen tussen de twee lijkt me de Jameson distillery ook leuker. Mijn vriendin krijg ik toch niet mee naar allebei Aan het proeven krijg ik haar zeker niet, maar het is dus geen verspilde moeite/tijd om er heen te gaan? Hoe veel tijd ben je d'r ongeveer mee kwijt?
pi_71787252
Stelletje Guinness-haters. Grmbl.
pi_71788200
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:06 schreef =HellFire= het volgende:
Stelletje Guinness-haters. Grmbl.
Ow...Ik heb niks tegen Guinness hoor Ik ga d'r waarschijnlijk genoeg drinken volgende week, maar die 'rondleiding' daar lijkt me iets te toeristisch......
pi_71790919
Mwoah, technisch gezien zijn alle musea toeristisch, dus wat dat aangaat... Maar de Distillery lijkt me ook wel tof. Toch maar eens heengaan wanneer ik weer eens een keertje in Dublin ben.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:09:48 #218
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71802817
OK, ik ben op zoek naar het addertje onder het gras. Wat is er mis met Dublin? Het was allemaal te mooi om waar te zijn, op de prijzen voor uitgaan en woninghuur na.
Resistance is futile
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:41:30 #219
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_71805705
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:09 schreef Seven.of.Nine het volgende:
OK, ik ben op zoek naar het addertje onder het gras. Wat is er mis met Dublin? Het was allemaal te mooi om waar te zijn, op de prijzen voor uitgaan en woninghuur na.
Uhm.. dat het kraanwater smerig is?
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:47:04 #220
45833 crew  Fogel
pi_71805839
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:09 schreef Seven.of.Nine het volgende:
OK, ik ben op zoek naar het addertje onder het gras. Wat is er mis met Dublin? Het was allemaal te mooi om waar te zijn, op de prijzen voor uitgaan en woninghuur na.
Zover ik me kan herinneren is bier er juist spotgoedkoop!?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_71805916
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:47 schreef Fogel het volgende:

[..]

Zover ik me kan herinneren is bier er juist spotgoedkoop!?
Nee, zeker niet. Vijf euro voor een pint Guinness (in Temple Bar e.o. tenminste) als 't niet inmiddels meer is...
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:51:42 #222
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71806001
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:47 schreef Fogel het volgende:

[..]

Zover ik me kan herinneren is bier er juist spotgoedkoop!?
Was het maar waar. Je betaalt je blauw aan drank, sigaretten en eten in de eettentjes. Boodschappen zijn weer niet zo gek duur.
Resistance is futile
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:53:14 #223
45833 crew  Fogel
pi_71806049
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:49 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Nee, zeker niet. Vijf euro voor een pint Guinness (in Temple Bar e.o. tenminste) als 't niet inmiddels meer is...
Dat zeg ik, spotgoedkoop, zeker voor de locatie
In Amsterdam betaal je 2,75¤ ofzo voor 0,25l in een willekeurige shitkroeg zonder ambiance.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_71807298
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:49 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Nee, zeker niet. Vijf euro voor een pint Guinness (in Temple Bar e.o. tenminste) als 't niet inmiddels meer is...
J. Grogans toch gewoon 4,50? (tegen over Powerhouse court gevalletje) Prima te doen voor een halve liter. Zit je ook nog naast kunstenaars/schrijvers. Alsof het 1909 is en je James Joyce/Wilde tegenkomt. Well... almost. Woninghuur is duur, maar je hebt wel gelijk de inboedel erbij in.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 14:00:17 #225
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71818169
Zijn Ieren racistisch en anti-homo enzo?
Resistance is futile
pi_71820179
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:00 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Zijn Ieren racistisch en anti-homo enzo?
De oudere bevolking? Absoluut.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 15:17:44 #227
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71820327
Ik zag ook weinig buitenlanders in het centrum.

En verder een of andere aso die begon te schreeuwen tegen mij omdat zijn zoontje bijna tegen me aanliep. Ik zag er die dag nogal lesbo uit. Ik had geen zin in ruzie op dat moment, achteraf had ik hem zijn huid vol moeten schelden.
Resistance is futile
pi_71826675
Ik vroeg me af hoe het zit met de veiligheid savonds laat/snachts. Ik ga binnenkort in mn uppie naar een concert in the academy 2 en verblijf in 't marlborough hostel. Is maar zo'n 700 a 800 meter lopen volgens google maps. Is dat wel te doen op een zondag?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:22:35 #229
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71835139
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:14 schreef detoardin het volgende:
Ik vroeg me af hoe het zit met de veiligheid savonds laat/snachts. Ik ga binnenkort in mn uppie naar een concert in the academy 2 en verblijf in 't marlborough hostel. Is maar zo'n 700 a 800 meter lopen volgens google maps. Is dat wel te doen op een zondag?
Ik heb op zaterdag en op zondagavond in mijn eentje door de stad gezworven. In het centrum volgens mij veilig genoeg.
Resistance is futile
pi_71835914
Yup. Je moet alleen niet in het Noorden van Dublin in je eentje gaan struinen, zelfs niet als man zijnde. Maar ach, da's in elke wereldstad zo. The Academy 2 leuk venue trouwens... welke show wordt het btw?
pi_71840496
Zolang je niet in Mulhuddart komt (en nee, daar kom je niet), dan is er weinig aan het handje
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72290568
Vanaf 1 november werk ik voor 6 maanden in Dublin dus vandaar een tvp.
pi_72295909
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 20:09 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Vanaf 1 november werk ik voor 6 maanden in Dublin dus vandaar een tvp.
Wat ga je doen?
pi_72319318
Een half jaar werken bij een verzekeringsmaatschappij daar. Ik weet nog niet waar ik daar ga wonen, dat wordt voor me geregeld. Heeft iemand nog een suggestie voor een bepaalde wijk, dan kan ik daar wellicht nog wat invloed op uitoefenen.
pi_74335048
ik ga in November een midweek naar Dublin! van maandag t/m donderdag..

De vlucht is inmiddels geboekt, nu zoeken we nog een hotel.
We twijfelen nog tussen 2 hotels:

1) een hotel op Swords Road (net iets buiten het centrum)
Dit hotel heeft eigenlijk wel onze voorkeur, maar het nadeel is dat het iets buiten het centrum is.

2) een hotel op Parliament Street (in het hard van Temple Bar)
Dit hotel is iets minder dat het eerste, maar wel lekker in het centrum.

Mijn vraag is dus:
Hoe zit het met het uitgaansleven in Dublin op doordeweekse dagen in November? Is er überhaupt wat te doen?
En hoe zit het met het openbaar vervoer savonds / snachts? Is het savond laat en snachts nog een beetje normaal te doen om dat eerste hotel te bereiken met OV?
pi_74336893
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:08 schreef BoniBoni het volgende:
ik ga in November een midweek naar Dublin! van maandag t/m donderdag..

De vlucht is inmiddels geboekt, nu zoeken we nog een hotel.
We twijfelen nog tussen 2 hotels:

1) een hotel op Swords Road (net iets buiten het centrum)
Dit hotel heeft eigenlijk wel onze voorkeur, maar het nadeel is dat het iets buiten het centrum is.

2) een hotel op Parliament Street (in het hard van Temple Bar)
Dit hotel is iets minder dat het eerste, maar wel lekker in het centrum.

Mijn vraag is dus:
Hoe zit het met het uitgaansleven in Dublin op doordeweekse dagen in November? Is er überhaupt wat te doen?
En hoe zit het met het openbaar vervoer savonds / snachts? Is het savond laat en snachts nog een beetje normaal te doen om dat eerste hotel te bereiken met OV?
Succes met slapen in Temple Bar Heb je wel al veel reviews gelezen van mensen die er zijn geweest? Zou ik zeker even doen ivm geluidsoverlast en sowieso over kwaliteit in het algemeen. www.zoover.com en www.booking.com kunnen je daarbij helpen.

Je kan ook een taxi nemen, was vergelijkbaar qua kosten met NL dacht ik.. Neem iig niet de Airport shuttle bus naar het vliegveld, veel te duur en het is 100x leuker om tussen de Ieren te zitten in de bus. Ik zat in juni met een meisjesklas van jaar of 8 in zo''n dubbeldekkerbus en ze hadden allemaal de grootste mond. Op een gegeven moment stapt een oudere man in, de kinderen worden stil en roepen dan allemaal in koor: "CHARLIE!! " Bleek een oude baas van hun school te zijn van begin 70 en alle kindjes waren fan van hem. Dat kom je dus niet tegen in die Airport shutlebus. Bus 16A was het geloof ik, iets van 3 euro voor enkeltje vliegveld naar het centrum
pi_74363504
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:20 schreef Rookert het volgende:

[..]

Succes met slapen in Temple Bar Heb je wel al veel reviews gelezen van mensen die er zijn geweest? Zou ik zeker even doen ivm geluidsoverlast en sowieso over kwaliteit in het algemeen. www.zoover.com en www.booking.com kunnen je daarbij helpen.

Je kan ook een taxi nemen, was vergelijkbaar qua kosten met NL dacht ik.. Neem iig niet de Airport shuttle bus naar het vliegveld, veel te duur en het is 100x leuker om tussen de Ieren te zitten in de bus. Ik zat in juni met een meisjesklas van jaar of 8 in zo''n dubbeldekkerbus en ze hadden allemaal de grootste mond. Op een gegeven moment stapt een oudere man in, de kinderen worden stil en roepen dan allemaal in koor: "CHARLIE!! " Bleek een oude baas van hun school te zijn van begin 70 en alle kindjes waren fan van hem. Dat kom je dus niet tegen in die Airport shutlebus. Bus 16A was het geloof ik, iets van 3 euro voor enkeltje vliegveld naar het centrum
Lol, ik ben gister aangekomen in dublin om hier voor de komende 6 maanden te werken en ik dacht dat het wel erg slim van me was om de aircoach te nemen in plaats van een taxi .
pi_74371783
Oh absoluut. Aircoach is maar 8 euro voor een heel traject. Taxi absoluut niet. Ik heb vaak de busreis van Airport naar Leopardstown genomen. Best een lange busreis, maar ach, het is wel rustig. Maar voor de reizigers onder ons misschien minder interessant. (Dit is TRV, niet KAA ).
pi_74378593
Vanaf het vliegveld is de Aircoach ook prima te doen als 'ie dicht bij je stemming langs rijdt. Al kan het vaak al niet meer uit als je met z'n drieën bent. Per Aircoach naar het vliegveld doe ik gewoon niet meer. Je weet nooit wanneer het kreng komt en vanaf "mijn halte" krijg je dan eerst nog een hele tour door Dublin Zuid en Noord voor je ook echt naar het vliegveld gaat.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_74383877
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:13 schreef LintuxCx het volgende:
Vanaf het vliegveld is de Aircoach ook prima te doen als 'ie dicht bij je stemming langs rijdt. Al kan het vaak al niet meer uit als je met z'n drieën bent. Per Aircoach naar het vliegveld doe ik gewoon niet meer. Je weet nooit wanneer het kreng komt en vanaf "mijn halte" krijg je dan eerst nog een hele tour door Dublin Zuid en Noord voor je ook echt naar het vliegveld gaat.
Ik vind die tour wel leuk, nog even langer onderweg Ik ging 3 uur voor vertrek naar het vliegveld, was er na 3 kwartier ofzo, na de douane hadden we nog 2 uur om rond te hangen. Ben wel benieuwd naar die nieuwe terminal, is wel nodig, want de huidige is een beetje benauwend
pi_74384910
Benauwend? Mjah, het is niet alles, maar ik liep daarnet nog op Heathrow rond, dat is me pas echt een broeikas.

Schiet wel mooi op met T2 iig. Elke keer dat ik op het vliegveld kom ziet het er weer wat anders uit. Ben benieuwd of er ook inderdaad meer vluchten (en meer direct bereikbare bestemmingen) bij gaan komen; de directe vlucht naar San Francisco is in elk geval juist geschrapt.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_74386108
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:21 schreef LintuxCx het volgende:
Benauwend? Mjah, het is niet alles, maar ik liep daarnet nog op Heathrow rond, dat is me pas echt een broeikas.

Schiet wel mooi op met T2 iig. Elke keer dat ik op het vliegveld kom ziet het er weer wat anders uit. Ben benieuwd of er ook inderdaad meer vluchten (en meer direct bereikbare bestemmingen) bij gaan komen; de directe vlucht naar San Francisco is in elk geval juist geschrapt.
Als je Ryanair's propaganda mag geloven horen zij ongeveer het alleenrecht te hebben op Dublin AIrport

Overigens Ryanair
pi_74892508
Maandag ga ik dan eindelijk naar Dublin!
we komen maandagavond aan, en donderdagmiddag vertrekken we weer..
We gaan iig naar de Guiness brouwerij, en uiteraard in de avond naar temple bar
verder nog iemand tips waar we absoluut heen moeten?
pi_74893067
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:22 schreef BoniBoni het volgende:
Maandag ga ik dan eindelijk naar Dublin!
we komen maandagavond aan, en donderdagmiddag vertrekken we weer..
We gaan iig naar de Guiness brouwerij, en uiteraard in de avond naar temple bar
verder nog iemand tips waar we absoluut heen moeten?
De gevangenis
pi_74893134
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:22 schreef BoniBoni het volgende:
Maandag ga ik dan eindelijk naar Dublin!
we komen maandagavond aan, en donderdagmiddag vertrekken we weer..
We gaan iig naar de Guiness brouwerij, en uiteraard in de avond naar temple bar
verder nog iemand tips waar we absoluut heen moeten?
De trein naar Howth pakken en schiereiland rondlopen, heb je mooi uitzicht op een paar Ierse kliffen en de zee, plus een avontuurlijk pad. Treintje pakken vanaf Connolly Station dacht ik
pi_74893708
Of juist de DART (niet trein) naar Bray/Greystones.
pi_74893777
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:07 schreef =HellFire= het volgende:
Of juist de DART (niet trein) naar Bray/Greystones.
Volgens mij reed de DART ook naar Howth? Het was iig een stinkende dieselbak
pi_74893831
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:09 schreef Rookert het volgende:

[..]

Volgens mij reed de DART ook naar Howth? Het was iig een stinkende dieselbak
Gaat beide kanten op ja. Howth in noorden en Bray/Greystones (clifwalk ) in het zuiden.
pi_74894662
ok maar ik bedoelde eigenlijk meer in de stad
die gevangenis, wat valt daar te beleven?
pi_74896169
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:34 schreef BoniBoni het volgende:
ok maar ik bedoelde eigenlijk meer in de stad
die gevangenis, wat valt daar te beleven?
http://en.wikipedia.org/wiki/Kilmainham_Gaol
pi_74897921
klopt het trouwens dat Ryanair niet meer vliegt van Weeze naar Dublin? ik probeerde net tickets te boeken, maar tot mij grote verbazing bestaat die route niet meer!
ik kan er verder ook helemaal niets over vinden.
pi_74898383
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:49 schreef Eggos het volgende:
klopt het trouwens dat Ryanair niet meer vliegt van Weeze naar Dublin? ik probeerde net tickets te boeken, maar tot mij grote verbazing bestaat die route niet meer!
ik kan er verder ook helemaal niets over vinden.
Dat lijkt me nou niet, Weeze is een van hun best lopende vliegvelden en Dublin is hun thuisbasis, die gaat er echt niet uit hoor
pi_74898545
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:01 schreef Rookert het volgende:

[..]

Dat lijkt me nou niet, Weeze is een van hun best lopende vliegvelden en Dublin is hun thuisbasis, die gaat er echt niet uit hoor
Lijkt mij ook, maar hij staat er echt niet meer bij!
pi_74902374
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:09 schreef Rookert het volgende:
Volgens mij reed de DART ook naar Howth? Het was iig een stinkende dieselbak
De DART is een elektrische trein normaal gesproken, de dieseltreinen op het DART trajecten heten volgens mij Commuter en dekken een wat groter gebied (die gaan of Greystones of Malahide voorbij).

Ontzettende rotherrie maken die, en ze rijden dagelijks mijn slaapkamerraam voorbij.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_75707386
Kan iemand duidelijkheid geven over de minimumleeftijd in de kroegen? Het is wettelijk 18 jaar, maar sommige kroegen hanteren de 21-grens las ik op het grote wereldwijde web. Ik ben van plan om een paar dagen naar Dublin te gaan, maar er zijn mede-reizigers die nog 20 zijn...
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_75708638
In veel kroegen / cafe's is het overdag geen probleem om binnen te komen. Grotere kroegen en clubs kunnen in de avond nog wel een 21-jaarsgrens hanteren. Maar vaak kom je als toerist van 20 wel binnen.
  vrijdag 18 december 2009 @ 11:52:06 #257
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_75762863
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:10 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Gaat beide kanten op ja. Howth in noorden en Bray/Greystones (clifwalk ) in het zuiden.
Howth/malahide en bray zijn idd wel "must-see" stadjes rondom dublin!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_76437136
tvp
pi_76502426
We gaan a.s. vrijdag naar Dublin, maar mijn vriend kan erg moeilijk lopen door een knieblessure. Annuleren was geen optie omdat onze verzekering dat niet dekt.
Wat zijn leuke dingen om te doen in Dublin waarbij je niet veel hoeft te lopen? Het openbaar vervoer binnen de stad is best goed geregeld las ik, dus dat is fijn.
pi_76504284
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:52 schreef tijdrenner het volgende:
We gaan a.s. vrijdag naar Dublin, maar mijn vriend kan erg moeilijk lopen door een knieblessure. Annuleren was geen optie omdat onze verzekering dat niet dekt.
Wat zijn leuke dingen om te doen in Dublin waarbij je niet veel hoeft te lopen? Het openbaar vervoer binnen de stad is best goed geregeld las ik, dus dat is fijn.
In een pub crashen en Ierse pints drinken onder het genot van een bord eerlijk eten en live muziek van een bandje
pi_76504347
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:25 schreef Rookert het volgende:

[..]

In een pub crashen en Ierse pints drinken onder het genot van een bord eerlijk eten en live muziek van een bandje
Haha, dat stond inderdaad op de planning, maar om dat nou 3 dagen lang te doen.
  woensdag 6 januari 2010 @ 23:25:14 #262
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_76506951
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:52 schreef tijdrenner het volgende:
We gaan a.s. vrijdag naar Dublin, maar mijn vriend kan erg moeilijk lopen door een knieblessure. Annuleren was geen optie omdat onze verzekering dat niet dekt.
Wat zijn leuke dingen om te doen in Dublin waarbij je niet veel hoeft te lopen? Het openbaar vervoer binnen de stad is best goed geregeld las ik, dus dat is fijn.
Zou sowieso niet teveel plannen. Van m'n Ierse vrienden hoor ik dat het daar nog een stukje erger is dan hier met gladde wegen en barre weersomstandigheden. Op Dublin Bus hoef je met dit weer ook niet te vertrouwen.

Van de website:
quote:
Adverse weather conditions developed early this afternoon which made bus operation extremely difficult. Dublin Bus attempted to continue to operate services during the evening peak. Unfortunately operating conditions have deteriorated and in the interests of safety Dublin Bus will be unable to continue to provide a service this evening. Dublin Bus has been informed that a heavy programme of gritting is planned for tonight and therefore expects to be able to restore services tomorrow morning.
Het centrum is gelukkig redelijk compact, dus als je daar in een hotel zit, zit je goed.
pi_76514250
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:25 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Zou sowieso niet teveel plannen. Van m'n Ierse vrienden hoor ik dat het daar nog een stukje erger is dan hier met gladde wegen en barre weersomstandigheden. Op Dublin Bus hoef je met dit weer ook niet te vertrouwen.

Van de website:
[..]

Het centrum is gelukkig redelijk compact, dus als je daar in een hotel zit, zit je goed.
We verblijven in het North Star hotel op Amiens Street, tegenover Connolly station..
Ik hoop dat de bussen vrijdag en zaterdag weer redelijk rijden, want zelfs naar Temple Bar lopen is te ver..
pi_76515825
Veel straten hier zijn momenteel meer ijsbanen. Het zout is zo goed als op, er rijden door de hele stad maar 6 strooiwagens rond. Vliegveld was gisteren ook een paar uur dicht.

Met dar ijs en die blessure wordt het wel heel gevaarlijk...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_76515903
Sleetje kopen daar en je vriend meesleuren
pi_76515964
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:25 schreef Heremeteit het volgende:
Op Dublin Bus hoef je met dit weer ook niet te vertrouwen.

Op Dublin Bus hoef je nooit te vertrouwen.
Ik stond ooit drie kwartier te wachten op een bus, kwamen er opeens drie bussen tegelijk die alledrie doorreden (en dat bij normale weersomstandigheden).
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_76516185
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:16 schreef LintuxCx het volgende:
Veel straten hier zijn momenteel meer ijsbanen. Het zout is zo goed als op, er rijden door de hele stad maar 6 strooiwagens rond. Vliegveld was gisteren ook een paar uur dicht.

Met dar ijs en die blessure wordt het wel heel gevaarlijk...
Wat kut allemaal zeg En we hadden ons er zo op verheugd.. Denk dat we een beetje vast zitten in het hotel dan..
Als we niet gaan is het 450 euro down the drain. Wat een pech.
  donderdag 7 januari 2010 @ 11:31:50 #268
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_76516334
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:28 schreef tijdrenner het volgende:

[..]

We verblijven in het North Star hotel op Amiens Street, tegenover Connolly station..
Ik hoop dat de bussen vrijdag en zaterdag weer redelijk rijden, want zelfs naar Temple Bar lopen is te ver..
Dan stap je zo op de Luas. Die brengt je niet helemaal tot in Temple Bar maar wel helemaal het centrum in. Om in Tempel Bar te komen hoef je dan alleen maar de Liffey over.

Of je pakt taxi's, hoewel ook daar minder van schijnen rond te rijden.

Als het overal glad is zou ik wel iets van Yaktrax onderbinden. Zeker als je al een knieblessure hebt wil je niet nog eens een paar keer onderuit gaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Heremeteit op 07-01-2010 11:37:31 ]
pi_76517487
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:31 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Dan stap je zo op de Luas. Die brengt je niet helemaal tot in Temple Bar maar wel helemaal het centrum in. Om in Tempel Bar te komen hoef je dan alleen maar de Liffey over.

Of je pakt taxi's, hoewel ook daar minder van schijnen rond te rijden.

Als het overal glad is zou ik wel iets van Yaktrax onderbinden. Zeker als je al een knieblessure hebt wil je niet nog eens een paar keer onderuit gaan.
Dankjewel voor de fijne tips! De Luas is inderdaad handig.

En die yaktrax zien er ook goed uit! Al lees ik wel dat je daar binnen niet op kunt lopen en we zullen ook winkels en bars in en uit lopen.. En om ze nou telkens af te doen?
  maandag 11 januari 2010 @ 13:54:56 #270
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_76676826
Nog een paar weken . Ik heb d'r zin in.

IJsproblemen zijn dan vast allang verleden tijd
pi_76681665
quote:
Op maandag 11 januari 2010 13:54 schreef PLAE@ het volgende:
Nog een paar weken . Ik heb d'r zin in.

IJsproblemen zijn dan vast allang verleden tijd
Maar mischien zijn er dan wel erge problemen! Wie weet bestaat Dublin dan wel niet meer! Misschien heel Ierland niet meer! Misschien bestaan wij dan wel niet meer!!! *alu-hoedje opzet*
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_76693124
ik probeer een goed hostel/hotel te vinden voor het weekend van 12 maart t/m 14 maart

maar het is wel duur zeg :S iemand die mij nog een goedkoop hostel/hotel kan aanraden?
pi_76703730
Nee, geen ijsproblemen nu. Gisteren was de stad één grote slush puppy.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_76703964
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:20 schreef DancePlaza het volgende:
ik probeer een goed hostel/hotel te vinden voor het weekend van 12 maart t/m 14 maart

maar het is wel duur zeg :S iemand die mij nog een goedkoop hostel/hotel kan aanraden?
Net voor Paddy's Day zijn er geen goedkope slaapplaatsen te vinden in Dublin.
Iets met vraag en aanbod.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_76704454
Camden Place Hostel vond ik geweldig

Had wel een 4 bed dorm met ensuite bathroom met 3 vrienden, dus niet echt hostel-like, maar heerlijke douche, ruime kamer, lekkere bedden, schoon en vriendelijke staff. Heb een plastic spatdeksel laten smelten in de magnetron en ze moesten alleen lachen

Verder ligt het op paar minuten lopen van St. Stephen's Green, heerlijk park en zit het wel in een goede buurt
pi_76803999
Lekker, ik heb van de week voor het weekend met pasen (zaterdag heen en maandagavond terug) een vliegreis + hostel geboekt in Dublin.. krijg ik vandaag een bericht van RyanAir dat de heenvlucht is verzet naar zondag

Uiteraard kan ik m'n geld terug krijgen maar er is niet echt een goed alternatief (zeker kijkend naar de prijs).

Iemand nog tips\ideeen?
pi_76804155
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:17 schreef ChuckBartowski het volgende:
Lekker, ik heb van de week voor het weekend met pasen (zaterdag heen en maandagavond terug) een vliegreis + hostel geboekt in Dublin.. krijg ik vandaag een bericht van RyanAir dat de heenvlucht is verzet naar zondag

Uiteraard kan ik m'n geld terug krijgen maar er is niet echt een goed alternatief (zeker kijkend naar de prijs).

Iemand nog tips\ideeen?
Afhankelijk van de plek waar je woont: ander vliegveld waar je vertrekt?

Wel erg vervelend van Ryanair .
pi_76804205
Ja er zijn wel wat mogelijkheden, ze zijn alleen totaal niet relaxed... Ik vloog eerst vanaf Eindhoven, half uurtje met de auto, voor 92 euro ofzo... op mooie tijden (zaterdag 2 uur, maandag 6 uur terug ofzo).

Nu moet ik vliegvelden zoeken die op 1.5\2 uur rijden liggen, voor minimaal 150\160 en dan zijn de tijden nog niet altijd prettig... fijn dat RyanAir dat zomaar ff kan maken
pi_76804343
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:23 schreef ChuckBartowski het volgende:
Ja er zijn wel wat mogelijkheden, ze zijn alleen totaal niet relaxed... Ik vloog eerst vanaf Eindhoven, half uurtje met de auto, voor 92 euro ofzo... op mooie tijden (zaterdag 2 uur, maandag 6 uur terug ofzo).

Nu moet ik vliegvelden zoeken die op 1.5\2 uur rijden liggen, voor minimaal 150\160 en dan zijn de tijden nog niet altijd prettig... fijn dat RyanAir dat zomaar ff kan maken
Hmja, da's ook nog vervelend dat het zo'n dure periode (Paasweekend is). Dan boek je niet ff goedkoop om .
pi_76805371
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:17 schreef ChuckBartowski het volgende:
Lekker, ik heb van de week voor het weekend met pasen (zaterdag heen en maandagavond terug) een vliegreis + hostel geboekt in Dublin.. krijg ik vandaag een bericht van RyanAir dat de heenvlucht is verzet naar zondag

Uiteraard kan ik m'n geld terug krijgen maar er is niet echt een goed alternatief (zeker kijkend naar de prijs).

Iemand nog tips\ideeen?
uhuh.. ik kijk net via sky scanner voor 3 april:

13:25 EIN– DUB 14:00 1h 35 met ryanair voor 40 euro incl.
15:10 AMS– DUB 15:45 met aerlingus voor 84 euro incl.
pi_76805471
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:55 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

uhuh.. ik kijk net via sky scanner voor 3 april:

13:25 EIN– DUB 14:00 1h 35 met ryanair voor 40 euro incl.
15:10 AMS– DUB 15:45 met aerlingus voor 84 euro incl.
Raar dat je NRN-DUB niet meer kan boeken

Ik zou het wel doen, redelijk alternatief, ook al is het relatief erg duur.

Ik vloog in juni vorig jaar voor 29,40 heen en terug vanaf Eindhoven naar Dublin
pi_76806943
Heb inmiddels een goed alternatief @ 114 euro gevonden
Tis wel dusseldorf en 25 euro duurder ofzo, maar ik ben er wel een halve dag langer in totaal.

Bedankt voor het meedenken Heb er zin in!
pi_76843013
RyanAir doen inderdaad waar ze zin in hebben, heb van collega's al genoeg verhalen gehoord dat ik het niet eens uit wil proberen. Als een vlucht vertraagd of geannuleerd is, is dat vooral jouw probleem. De EU reglementen proberen ze zo veel mogelijk te negeren, alsof die voor hun niet gelden.

Vlieg vooral gewoon met een echte maatschappij, als je alles bij elkaar optelt zijn die ook amper duurder dan RyanAir, en je krijgt waar je voor betaalt.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_76844767
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:00 schreef LintuxCx het volgende:
RyanAir doen inderdaad waar ze zin in hebben, heb van collega's al genoeg verhalen gehoord dat ik het niet eens uit wil proberen. Als een vlucht vertraagd of geannuleerd is, is dat vooral jouw probleem. De EU reglementen proberen ze zo veel mogelijk te negeren, alsof die voor hun niet gelden.

Vlieg vooral gewoon met een echte maatschappij, als je alles bij elkaar optelt zijn die ook amper duurder dan RyanAir, en je krijgt waar je voor betaalt.
Bij Ryanair krijg je ook waarvoor je betaald. Wat moet ik verwachten voor een retourtje Dublin, alles inclusief 29,40 euro? EU recht geldt ook voor hen, je kan ze zo erop pakken. Ze hadden trouwens paar maanden terug nog een campagne op hun site voor de Ieren om vóór het Verdrag van Lissabon te stemmen, ze zijn blij met de EU omdat ze daardoor überhaupt mogen vliegen
  woensdag 20 januari 2010 @ 09:56:39 #285
288121 Viaxeiro
Altijd druk!
pi_77042595
Ryan air is een nachtmerrie.
Afgelopen zomer 7 uur vertraging gehad op Charleroi.
7 uur op plastic bankjes wachten, geen informatie en geen kopje koffie.
Koste ons zoveel tijd en energie.
op internet was bij vertrek niets bekend, dus zijn we om 02,00 gaan rijden. Wat een hel.

Terug ging wonder wel goed.

We gaan nu met Air Lingus!
Vakantie, reizen en paarden. Dat zijn mijn passies!
  woensdag 20 januari 2010 @ 12:09:14 #286
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_77046953
1x een negatieve ervaring en het is een nachtmerrie? Ik heb 20 positieve ervaringen.
Het kost je geen drol dus kun je ook niet teveel betalen. Waarschijnlijk roep je hetzelfde over Air Lingus wanneer je een keer hetzelfde overkomt.

Ryanair voert nu overigens oorlog met hun 'homebase' verkeersleiders zo te zien?
quote:
ATC SEEK 6% PAYRISE DESPITE 25% FALL IN WORKLOAD

Due to industrial action by overpaid and underworked air traffic controllers in Ireland, Ryanair has been forced to cancel 52 flights today (20th Jan) affecting over 6,000 passengers. Please see the below list of cancelled flights which were scheduled to operate to and from Ireland today (20th Jan).

Passengers affected by these flight cancellations should seek compensation from IMPACT General Secretary Peter McLoone at tgriffin@impact.ie or on +353-1- 8171529.

Traffic at Irish Airport fell 15% in 2009, and is set to fall further. National air traffic controllers are seeking a 6% pay rise, yet their workload has reduced by 25%. These overpaid air traffic controllers should agree to substantial pay cuts to reflect the reduced productivity being demanded of them at Irish airports this year.
http://www.ryanair.com/nl(...)IAA_STRIKE_20_JAN-GB
  woensdag 20 januari 2010 @ 12:19:54 #287
288121 Viaxeiro
Altijd druk!
pi_77047397
Ik noem 1 voorbeeld.
Jeetje, ik ben redelijk nieuw op fok, maar echt vriendelijk is de sfeer niet te noemen zeg.
Vakantie, reizen en paarden. Dat zijn mijn passies!
pi_77048280
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 12:19 schreef Viaxeiro het volgende:
Ik noem 1 voorbeeld.
Jeetje, ik ben redelijk nieuw op fok, maar echt vriendelijk is de sfeer niet te noemen zeg.
Valt wel mee toch? Er worden gewoon ervaringen gedeeld. Voor de een een wat betere dan voor de andere .
  woensdag 20 januari 2010 @ 12:47:47 #289
288121 Viaxeiro
Altijd druk!
pi_77048561
Bedoel gewoon te zeggen dat het een hel was, en dat je geen inf krijgt, geen koffie, geen excuus, dat zegt nogal wat over de maatschappij.

Dat de meeste vluchten goed gaan is logisc, anders hadden ze niet meer bestaan. Bij Dutchbird vroeger, ook goedkoop, kreeg je koffie of een ijsje, en de sterwardessen waren gewoon aanwezig. Ze probeerden er wat van te maken. Je betaald toch!!?
Vakantie, reizen en paarden. Dat zijn mijn passies!
pi_77048697
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 12:47 schreef Viaxeiro het volgende:
Bedoel gewoon te zeggen dat het een hel was, en dat je geen inf krijgt, geen koffie, geen excuus, dat zegt nogal wat over de maatschappij.

Dat de meeste vluchten goed gaan is logisc, anders hadden ze niet meer bestaan. Bij Dutchbird vroeger, ook goedkoop, kreeg je koffie of een ijsje, en de sterwardessen waren gewoon aanwezig. Ze probeerden er wat van te maken. Je betaald toch!!?
Klopt Maar wat heb je er nog aan gedaan? Je had recht om centjes volgens EU richtlijnen, wel gedaan toch?
  woensdag 20 januari 2010 @ 12:52:08 #291
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_77048715
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 12:19 schreef Viaxeiro het volgende:
Ik noem 1 voorbeeld.
Jeetje, ik ben redelijk nieuw op fok, maar echt vriendelijk is de sfeer niet te noemen zeg.
Niet te zwaar opvatten hoor
  woensdag 20 januari 2010 @ 12:56:17 #292
288121 Viaxeiro
Altijd druk!
pi_77048897
@ rookert

Nope, NIEMAND kon ons aan de juiste formulieren helpen, die belgen op Charleroi hadden geen idee wara we het over hadden, de Ryan Air mensen stuurden ons van het kastje naar de muur.

Ik heb toen gekozen het te laten. Kwam er niet uit.
Vakantie, reizen en paarden. Dat zijn mijn passies!
pi_77049169
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 12:56 schreef Viaxeiro het volgende:
@ rookert

Nope, NIEMAND kon ons aan de juiste formulieren helpen, die belgen op Charleroi hadden geen idee wara we het over hadden, de Ryan Air mensen stuurden ons van het kastje naar de muur.

Ik heb toen gekozen het te laten. Kwam er niet uit.
Staan gewoon op internet hoor, bovendien hebben die mensen er, hoe erg het ook is, niet direct baat bij om dat te doen. Moet je zelf regelen meestal.

http://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/index.html
pi_77057132
quote:
Op maandag 11 januari 2010 23:34 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Net voor Paddy's Day zijn er geen goedkope slaapplaatsen te vinden in Dublin.
Iets met vraag en aanbod.
dat wist ik helelmaal niet

vriendin had me meegevraagd en ik wist helemaal niet dat het een drukke week was in dublin.
pi_77081556
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 12:51 schreef Rookert het volgende:
Klopt Maar wat heb je er nog aan gedaan? Je had recht om centjes volgens EU richtlijnen, wel gedaan toch?
Zie dat recht maar eens te halen met RyanAir. Dat kost je al met al meer dan het oplevert. Zonde van je tijd.

Het is idd dat je krijgt waar je voor betaalt. Nee bedankt, dan betaal ik wel een klein beetje meer.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_77086763
Ik vlieg alleen maar met Ryanair vanaf Dublin naar Stansted omdat mijn moeder daar in de buurt woont, verder Ryanair ontwijken als de pest. Hun personeel scheld je gewoon uit. Echt ik heb de meest obscene scheldwoorden naar me toegekregen van een paar van die huppelkutten toen ik gewoon vroeg wanneer de vlucht zou vertrekken aangezien we al een vertraging van 3 uur hadden.

Ik vlieg Aer Lingus.
pi_77158671
Ik ook alleen maar Aer Lingus. Ook omdat ik anders in Eindhoven op moet stappen... en daarnaast betaalt het werk m'n vliegtickets toch, dus voor het geld hoef ik het niet te doen. RyanAir is daarentegen ook het uitschot in de lucht, maar ja.... als je wel een goeie vlucht hebt en je betaalt slechts een paar euro, dan valt er weer niets te klagen natuurlijk...
pi_77159213
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 21:59 schreef =HellFire= het volgende:
Ik ook alleen maar Aer Lingus. Ook omdat ik anders in Eindhoven op moet stappen... en daarnaast betaalt het werk m'n vliegtickets toch, dus voor het geld hoef ik het niet te doen. RyanAir is daarentegen ook het uitschot in de lucht, maar ja.... als je wel een goeie vlucht hebt en je betaalt slechts een paar euro, dan valt er weer niets te klagen natuurlijk...
Ben je wel eens in Hellfire Wood geweest?
pi_77159536
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 21:59 schreef =HellFire= het volgende:
Ik ook alleen maar Aer Lingus. Ook omdat ik anders in Eindhoven op moet stappen... en daarnaast betaalt het werk m'n vliegtickets toch, dus voor het geld hoef ik het niet te doen. RyanAir is daarentegen ook het uitschot in de lucht, maar ja.... als je wel een goeie vlucht hebt en je betaalt slechts een paar euro, dan valt er weer niets te klagen natuurlijk...
3x Ryanair retour gevlogen, dus 6 vluchten gehad, nooit problemen gehad
pi_77159627
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:11 schreef laforest het volgende:

[..]

Ben je wel eens in Hellfire Wood geweest?
Had je al eens gevraagd... en nee.
pi_77159642
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:17 schreef Rookert het volgende:

[..]

3x Ryanair retour gevlogen, dus 6 vluchten gehad, nooit problemen gehad
Tsja, dan blijf je er ook wel mee vliegen lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')