abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_56428204








Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_56428453
tvp, ik heb me weer opgegeven voor 14 weken modeatelier, en ik heb er weer zin in!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 31 januari 2008 @ 10:50:56 #3
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_56428535
omdat ik zelf wel een keer een overhemd wil maken een tvp
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_56428653
Zondag aanstande workshop bij Jolijt. Ben benieuwd!

En zaterdag ga ik kijken voor een nieuwe naaimachine. heb mijn oog laten vallen op de Brother XL 3600. Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft?
pi_56428865
Lichtgewicht lijkt me ook wel fijn. Ik heb zo'n oude naaimachine waar je je echt een breuk aan tilt. Ik zal eens checken wat voor merk en type het is.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_56435713
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 10:46 schreef teigan het volgende:
tvp, ik heb me weer opgegeven voor 14 weken modeatelier, en ik heb er weer zin in!
Dat dus..

En ik zag dat ze bij de Lidl binnenkort 2 verschillende naaimachine hebben, een goedkope en een wat duurdere, dus als iemand er nog eentje zoekt...
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_56437462
ff tvp-en

volgend weekend verjaardag van omi... dus nieuwe kleertjes




zal na het eten de carnavalspakken ff op de foto zetten en posten
pi_56438624
En dan eindelijk de foto's vn de carnavalsoutfits, de jongste als schrek (denk er alleen nog ff een donker bruine maillot onder en schoenen )

en dochter lief als bloemen-vlinder-ballerina-efljes-princes (valt niet mee om te kiezen )

saampjes:


nog een shrek:

('pak' is zo gemaakt dat ie het zaterdag niet koud gaat krijgen en lekker zijn jas er onder aan kan hebben

en nog een aantal van het ik kan niet kiezen dus doe maar allemaal outfit:




en ook met lekker dik vest tegen de kou
pi_56438692
Knorretje, wat leuk gedaan allemaal!!
pi_56439235
Leuk al die carnavalsoutfits! Het is dat hier geen carnaval gevierd wordt en ik geen kinderen heb... maar anders zou ik helemaal losgaan
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_56442712
Knorretje leuk gedaan zeg! Je kids boffen maar met zo'n handige moeder!
  vrijdag 1 februari 2008 @ 13:56:11 #12
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56457856
Heej! Ik was jullie ineens kwijt!

Ow Knor wat ontzettend leuke carnavalskleren zeg!
En dat setje van alicia is ook erg
(ik vind rolzoompjes zo leuk, zal trouwens eens kijken of mijn machientje dat ook kan )

* Noli. gaat nu eerst even post doen en dan strijken en foto maken om hier te posten
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  vrijdag 1 februari 2008 @ 14:13:56 #13
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56458253
Ik moet echt nog een stapeltje half-afgemaakte-projecten afmaken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56463799
Als ik me ooit nog eens zal voortplanten dan wil ik vast óók bergen pakjes voor mijn kroost maken! Leuk!

Een vraagje hè, dames..
Ik zit nu al een uur blauwe vingers te krijgen omdat ik twaalf stugge patroondelen (voor één rokje! ) keurig met rijggaren aan het doorslaan (lussen) ben, want zo heb ik het nu eenmaal ooit eens van mijn mams geleerd.
Ik kan wel probéren om overal netjes anderhalve centimeter naad aan te knippen en op basis daarvan de boel in elkaar te naaien, maar dat gaat ongetwijfeld vreselijk scheef, want ik ben een kluns.
En met carbonpapier en radarwieltjes ben ik voorheen ook wel aan de slag gegaan, maar daar heb ik heel wat stof mee verpest, en bovendien wil ik graag aan beide kanten van de stof kunnen zien hoe het patroon precies loopt.
Nog meer mensen hier die consequent patronen doorslaan, ondanks het feit dat het een vreselijk klusje is?
pi_56463896
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 18:33 schreef minilotje het volgende:

Nog meer mensen hier die consequent patronen doorslaan, ondanks het feit dat het een vreselijk klusje is?
nope, 1x gedaan maar vond dat zo'n niet leuk klusje dat ik wat dat betreft wellicht wat slordig tegen de regels in werk, neem het patroon over op de stof, knip ongeveer overal even veel naad aan waar tekentjes moeten komen een knipje (zit het halverwege/midden in het patroon een speldje) en dan gaat het hier de naaimachine onder door, bij stoffen die heel makkelijk verschuiven wil ik het nog wel eens hier en daar vastzetten met spelden.
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 13:56 schreef Noli. het volgende:
(ik vind rolzoompjes zo leuk, zal trouwens eens kijken of mijn machientje dat ook kan )

* Noli. gaat nu eerst even post doen en dan strijken en foto maken om hier te posten
vast wel, als je een passend rolzoomvoetje hebt/kan vinden voor jouw machine kan bijna iedere naaimachine het, het blijft niets anders dan in weze zigzaggen..(tenminste op mijn machine)

al klaar met strijken.... ??

[ Bericht 16% gewijzigd door knorretje op 01-02-2008 18:50:09 ]
pi_56463951
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 18:40 schreef knorretje het volgende:

[..]

nope, 1x gedaan maar vond dat zo'n niet leuk klusje dat ik wat dat betreft wellicht wat slordig tegen de regels in werk, neem het patroon over op de stof, knip ongeveer overal even veel naad aan waar tekentjes moeten komen een knipje (zit het halverwege/midden in het patroon een speldje) en dan gaat het hier de naaimachine onder door, bij stoffen die heel makkelijk verschuiven wil ik het nog wel eens hier en daar vastzetten met spelden.
Ja, dat doen schijnbaar wel veel mensen zo.
Ondanks de hekel die ik aan doorslaan heb, zou ik niet weten hoe ik het net zo goed zonder zou kunnen doen.
Ik ben als ik een patroon maak erg precies en pietluttig; doorslaan, spelden, rijgen, passen, rijgen, passen, rijgen, passen, en ongeveer twee weken later onder de naaimachine.
pi_56465291
Ploeter, hijg, stik, naai, puf, puf... Wat een ellende is dit jurkje-dat-nodig-af-moest!
Maar jeminee, wat hou ik toch enorm van de prinsessenlijn! Zó wonderbaarlijk flatteus!
Prinsessenlijnen, pofmouwtjes en onderrokjes die onder de bovenlaag uitpiepen; als ik nooit meer iets anders zou mogen dragen zou ik er nog blij om zijn ook.

Hebben jullie favoriete vormen en belijningen (en dergelijke elementen) voor jullie eigen kleding? Ikzelf heb een vrij specifieke smaak als het op de vorm van kleding aankomt, dus ik ben blij dat ik een beetje naaien kan. Kan ik in elk geval kleren aan als de mode toevallig iets anders voorschrijft dan wat ik graag draag en wat me goed staat.
Herkennen jullie dat?
  zaterdag 2 februari 2008 @ 13:18:24 #18
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_56478051
Doorrijgen heb ik een keer gedaan bij een galajurk van hele gladde stof die ik heel erg netjes wilde maken. Ik zette eerst altijd gewoon een lijntje krijt langs het patroon, maar op naailes ben ik nu een broek aan het maken waarbij ik gewoon netjes overal een even brede naad aan de stof knip, ik hoop dat het goed gaat, ik 'moest' het zo doen van de leraares.

Qua vormen, ik vind het ook altijd wel leuk om juist een vorm te kiezen die een gedeelte van je lichaam benadrukt. Zo ben ik nu een skinyjeans aan het maken waarbij het wel erg op valt dat ik een beetje brede heupen en erg dunnen benen heb. Eerder liep ik echt altijd in broeken met pijpen die of helemaal wijd van heupen naar beneden liepen of met wijde pijpen onder aan. Het is niet zo dat ik alles wat in de mode is leuk vind (zoals die skinyjeans) maar ik haal er altijd wel leuke ideeen vandaan, maar ik blijf (voorlopig) nog wel in heupbroeken lopen ipv die hoge tailes die het nu wel moeten zijn geloof ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door maok op 02-02-2008 13:29:17 ]
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_56478178
Mooie pakjes knorretje
  zaterdag 2 februari 2008 @ 13:47:27 #20
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_56478494
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 19:46 schreef minilotje het volgende:
Ploeter, hijg, stik, naai, puf, puf... Wat een ellende is dit jurkje-dat-nodig-af-moest!
Maar jeminee, wat hou ik toch enorm van de prinsessenlijn! Zó wonderbaarlijk flatteus!
Prinsessenlijnen, pofmouwtjes en onderrokjes die onder de bovenlaag uitpiepen; als ik nooit meer iets anders zou mogen dragen zou ik er nog blij om zijn ook.

Hebben jullie favoriete vormen en belijningen (en dergelijke elementen) voor jullie eigen kleding? Ikzelf heb een vrij specifieke smaak als het op de vorm van kleding aankomt, dus ik ben blij dat ik een beetje naaien kan. Kan ik in elk geval kleren aan als de mode toevallig iets anders voorschrijft dan wat ik graag draag en wat me goed staat.
Herkennen jullie dat?
Wat houdt dat in, 'prinsessenlijn'?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 2 februari 2008 @ 14:00:07 #21
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56478685
Prinsessenlijn is toch een hoge taille? (tailleband vlak onder je borsten bij shirts, zeg maar. En dan daaronder wat wijder)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 14:02:00 #22
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_56478717
Oh, da's idd wel mooi. Bij mij staat het alleen niet omdat mijn borsten dan helemaal belachelijk groot lijken.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 2 februari 2008 @ 14:04:39 #23
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56478767
Bij mij staat 't ook niet.. ik wordt daar heel breed en dik in. (misschien is het wel dat ik me er alleen maar lomp in voel en dat dan ook meteen uitstraal ofzo )

Ik ben meer van getailleerd
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 14:10:30 #24
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_56478870
Ik ook. En erbij lange, zwierige rokken. Ik heb nl. een mooie taille en bovenlijf, maar flink stevige benen en kont. Ik vind het soms echt jammer dat ik niet geboren ben in de tijd dat vrouwen nog prachtige japonnen droegen.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 2 februari 2008 @ 16:04:24 #25
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56480772
Ik ben idd ook meer van de getailleerde kleding.

Blousjes en stirtjes moeten bij mij getaileerd. Ik ben vrij groot/breed (hoe je het maar wilt zeggen) maar alles is wel ongeveer gelijk geproportioneerd.

Ik val qua maat in 46/48 maar als ik bijvoorbeeld ergens (noem een Henk ten Hoor/Bentex/of iets in die richting) iets in een plus-maat koop dan is dat juist meestal erg recht of juist in A-lijn *gruwel* En laat dat bij mij juist averechts werken! Ik word er dik, lomp en heel hobbezakkerig in.

Getailleerd it is dus

Ik ben trouwens helemaal gek van jaren vijftig jurken..




Ik vind ze zoooo mooi!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_56480795
Die vind ik ook zo leuk, die jaren vijftig jurken.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 16:06:31 #27
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56480802
Ik heb al eens wat gezocht en weet dat ik voornamelijk op patronen van Butterick en Simplicity zou moeten zoeken.


Oja.. Husb probeert zo even foto's van de camera te krijgen. Ik heb ruzie met camera en pc.

[ Bericht 45% gewijzigd door Noli. op 02-02-2008 16:15:32 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  † In Memoriam † zaterdag 2 februari 2008 @ 16:48:34 #28
37843 lady-wrb
kortaf
pi_56481376
hoe is het met de zitzak die je aan het maken was, noli?

enne.....stiemie (jij was het toch? ) hoe is het met de vlaggetjeslijn?
  zaterdag 2 februari 2008 @ 17:15:11 #29
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_56481720
Butterick heeft mooie patronen ja.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_56481859
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:00 schreef E.T. het volgende:
Prinsessenlijn is toch een hoge taille? (tailleband vlak onder je borsten bij shirts, zeg maar. En dan daaronder wat wijder)
Neeneeee! Dát is een 'empire waist'!
Dat staat me juist verschrikkelijk, dan ben ik net zo'n aardappel!

Ik zoek zo een plaatje op.
  zondag 3 februari 2008 @ 00:18:30 #31
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56491589
De foto's van de (omslag)spijkerrok:
voor

achter

Zo op de foto's ziet het er toch nog weer iets anders uit dan in het echt maar ik krijg het er niet duidelijker op.

Lady_wrb, de zitzak was in de kast beland.. Ik wou voor de zekerheid een heel breed stuk klittenband ertussen maar dat verkochten ze hier niet, toen kwamen er wat dingetjes tussendoor en bleef het liggen. Maar vandaag hebben we een bank gesloopt en daar kwam toevallig precies een stuk klittenband uit wat ik nodig had.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  zondag 3 februari 2008 @ 00:24:19 #32
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56491709
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 17:23 schreef minilotje het volgende:

[..]

Neeneeee! Dát is een 'empire waist'!
Dat staat me juist verschrikkelijk, dan ben ik net zo'n aardappel!

Ik zoek zo een plaatje op.
Wat ik zo kon vinden:
quote:
De belijning van een jurk
Aan de lijn! Je kunt dan wel precies dezelfde avondjurk willen als die van Jennifer Lopez, Gwen Stefani of Christina Aguilera, maar niet elk silhouet is voor elk lijf geschikt! Ontdek het scala aan silhouetten en bekijk welke belijning het beste bij jouw body past.

A-lijn
De naam zegt het eigenlijk al: een A-lijn loopt zoals de letter A. En dat betekent: boven wat smaller en wijd uitlopend aan de onderkant. Dat kan vanaf de schouders zijn, maar ook onder de buste. En welk figuur je dan ook hebt, de A-lijn flatteert in principe elk figuur. Fijn, die A-lijn!

Prinsessenlijn
Laat je niet in de war brengen: de prinsessenlijn is hetzelfde als de A-lijn. En dus even prettig voor je figuur.

Empirelijn
De empirelijn loopt ook uit aan de onderkant, maar heeft een hogere taille dan de A- of prinsessenlijn en daarmee een heel kort lijfje. Bovendien valt de empirelijn wat rechter naar beneden, waardoor je langer lijkt. Dit silhouet is vooral geschikt voor vrouwen met een normale tot grote boezem en een niet duidelijk zichtbare taille.

Baljurk
De klassieke baljurk heeft veel weg van de jurk van Alice in Wonderland: een nauwsluitend lijfje en een taille die enorm bol uitloopt. Ideaal voor vrouwen met lovehandles, dikkere billen en brede heupen.

Zeemeerminlijn
Deze pasvorm heeft veel weg van een zeemeerminstaart: een slanke pasvorm en helemaal beneden (vaak vanaf onder de knie) uitlopend. De zeemeerminlijn is voornamelijk geschikt voor ladies die lang zijn en die willen pronken met hun figuur.

Nauwsluitend
Wie voor een klassiek silhouet wil gaan, kan het beste een nauwsluitende japon kiezen. De jurk volgt je lichaamsvormen van boven naar beneden. Het is een hele simpele pasvorm, maar ideaal voor ladies die hun (afgetrainde) lijf willen tonen aan de overige gasten. Want hen staat een nauwsluitende belijning vaak erg sexy...
Bron
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  zondag 3 februari 2008 @ 00:29:09 #33
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_56491822
Ik moet dus aan de baljurken.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 3 februari 2008 @ 08:43:31 #34
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56494725
Dat die A-lijn ieder figuur flatteert, kan ik het toch echt niet mee eens zijn... Over het algemeen vind ik het alleen leuk staan bij hele slanke meiden, de rest wordt er al gauw 'lomper' en 'zwaarder' door (waaronder ikzelf).

Maar het was wel ongeveer wat ik bedoelde, veel shirtjes hebben tegenwoordig ook een naad vlak onder de borsten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56495576
Nou, de prinsessenlijn is niet helemáál hetzelfde als de A-lijn.
Het is een specifiek soort belijning die een heel herkenbare soort coupe aan je kleding geeft:







De voorkant van een kledingstuk in prinsessenbelijning bestaat over het algemeen uit drie delen: een middendeel in zandlopervorm en twee zijdelen die over de borsten heenlopen.
Je ziet het bijvoorbeeld heel vaak in trouwjurken, maar het staat ook écht fantastisch in vestjes, shirtjes en simpele jurkjes omdat het optisch gezien een zandloperfiguur en een platte buik creëert. Heel fijn dus.
En jammer dat je het in de winkel zo weinig tegenkomt. Als ik tijd heb zal ik wel eens wat foto's maken van mijn 'normale' kleding (geen feestjurken dus ) met deze belijning.
pi_56495646
Maar waar ik eigenlijk even voor in dit topic sprong..

Maakt iemand van jullie gebruik van een paspop?
Ik wil er al tijden eentje, maar verstelbare paspoppen zijn zó vreselijk duur!
Nu heb ik mijn lief zover gekregen dat -ie strakjes zijn zondagmiddag besteedt aan het maken van een gipsafdruk van mijn bovenlijf en heupen!
Deze gipsmal vullen we dan met purschuim, laten we uitharden, gips eraf, bekleden met stretchfluweel en op een lampenstandaard zetten..
En dan heb ik als het goed is een perfect model van mijn lijf, om kleding omheen te draperen tijdens het naaien. Nooit meer steeds omkleden en naar de slaapkamerspiegel lopen om bij slecht licht te zien of iets te wijd of iets te strak zit.
Het gaat vast vreselijk mis, maar het is het proberen waard!
Als ik jullie niet meer terugzie omdat ik een ellendige dood sterf door verstikking en gipsverband-allergie, wil iemand dan de groeten doen aan de lieve kinders in het Slank de Lente In-topic?
Alvast bedankt!
  † In Memoriam † zondag 3 februari 2008 @ 11:18:30 #37
37843 lady-wrb
kortaf
pi_56495712
quote:
Op zondag 3 februari 2008 11:12 schreef minilotje het volgende:
Maar waar ik eigenlijk even voor in dit topic sprong..

Maakt iemand van jullie gebruik van een paspop?
Ik wil er al tijden eentje, maar verstelbare paspoppen zijn zó vreselijk duur!
Nu heb ik mijn lief zover gekregen dat -ie strakjes zijn zondagmiddag besteedt aan het maken van een gipsafdruk van mijn bovenlijf en heupen!
Deze gipsmal vullen we dan met purschuim, laten we uitharden, gips eraf, bekleden met stretchfluweel en op een lampenstandaard zetten..
En dan heb ik als het goed is een perfect model van mijn lijf, om kleding omheen te draperen tijdens het naaien. Nooit meer steeds omkleden en naar de slaapkamerspiegel lopen om bij slecht licht te zien of iets te wijd of iets te strak zit.
Het gaat vast vreselijk mis, maar het is het proberen waard!
Als ik jullie niet meer terugzie omdat ik een ellendige dood sterf door verstikking en gipsverband-allergie, wil iemand dan de groeten doen aan de lieve kinders in het Slank de Lente In-topic?
Alvast bedankt!
ik heb wel zo'n pop. heb m van marktplaats daar zijn ze soms best goed te betalen.
(ik heb alleen nog geen tijd gehad om m in te stellen )
  zondag 3 februari 2008 @ 11:36:16 #38
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_56495929
quote:
Op zondag 3 februari 2008 11:12 schreef minilotje het volgende:
Maar waar ik eigenlijk even voor in dit topic sprong..

Maakt iemand van jullie gebruik van een paspop?
Ik wil er al tijden eentje, maar verstelbare paspoppen zijn zó vreselijk duur!
Nu heb ik mijn lief zover gekregen dat -ie strakjes zijn zondagmiddag besteedt aan het maken van een gipsafdruk van mijn bovenlijf en heupen!
Deze gipsmal vullen we dan met purschuim, laten we uitharden, gips eraf, bekleden met stretchfluweel en op een lampenstandaard zetten..
En dan heb ik als het goed is een perfect model van mijn lijf, om kleding omheen te draperen tijdens het naaien. Nooit meer steeds omkleden en naar de slaapkamerspiegel lopen om bij slecht licht te zien of iets te wijd of iets te strak zit.
Het gaat vast vreselijk mis, maar het is het proberen waard!
Als ik jullie niet meer terugzie omdat ik een ellendige dood sterf door verstikking en gipsverband-allergie, wil iemand dan de groeten doen aan de lieve kinders in het Slank de Lente In-topic?
Alvast bedankt!
Is de eerder genoemde Ducttape-oplossing niet een stuk makkelijker?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 3 februari 2008 @ 12:14:24 #39
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56496507
quote:
Op zondag 3 februari 2008 11:36 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Is de eerder genoemde Ducttape-oplossing niet een stuk makkelijker?
die schoot mij ook te binnen

Ben erg benieuwd naar foto's van normale kleding met de door jou beschreven belijning, minilotje Idd, die topjes en trouwjurken geven altijd een heel slank silhouet
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56507697
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 16:48 schreef lady-wrb het volgende:
enne.....stiemie (jij was het toch? ) hoe is het met de vlaggetjeslijn?
Helaas de vlaggetjeslijn staat even op een heel laag pitje vanwege het ontbreken van een naaimachine. De naaimachine die ik van mijn schoonmoeder had, was weg voor een onderhoudsbeurt en die gaat toch meer kosten dan verwacht (95 euro) Daarom heb ik besloten om hiervan af te zien en voor een nieuwe machine te gaan. Helaas ben ik er nog niet echt uit wat voor machine dat dan moet gaan worden dus daarom nog even geduld voor de vlaggenlijn.

Wel heb ik in de tussentijd met de hand een dekbedje en kussen voor het poppenbedje gemaakt. Ben nu bezig met het matrasje en dan alleen nog het bedje verven. Zodra het af is, komt er een foto.

En vandaag ben ik naar de naaiworkshop geweest. Ik heb een jurkje voor Linde gemaakt en ben helemaal trots op mijn eerste echte naaiprojectje.

pi_56540916
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:51 schreef knorretje het volgende:
En dan eindelijk de foto's vn de carnavalsoutfits, de jongste als schrek (denk er alleen nog ff een donker bruine maillot onder en schoenen )

en dochter lief als bloemen-vlinder-ballerina-efljes-princes (valt niet mee om te kiezen )

saampjes:
[ afbeelding ]

nog een shrek:
[ afbeelding ]
('pak' is zo gemaakt dat ie het zaterdag niet koud gaat krijgen en lekker zijn jas er onder aan kan hebben

en nog een aantal van het ik kan niet kiezen dus doe maar allemaal outfit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en ook met lekker dik vest tegen de kou
oooh die zijn gaaf geworden knorretje, en dat verjaardagspakje ook.

ik moet nog even wachten op de foto`s van de vriendinnen van mn dochter, want daar had ik ook nog carnavalspakken voor gemaakt, dan zal ik ze hier ook plaatsen.
ik kwam helaas uiteindelijk wel tijd te kort voor het pak van mn dochter dus heb wat moeten kopen
nou ja ik had het nog kunnen redden, maar ik raakte zo gestresst van mn huis dat op zn kop stond, de spullen die ik nog moest pakken voor ons weekendje weg etc etc...dat ik maar ben gaan cleanen ipv naaien
mn zoontje de flamingo maakte wel helemaal de blits met zn pak...hahaha alle meiden zaten achter m aan.

en ik ben ook nog bezig met een jurk en jasje voor mn dochter die ik weer even moet oppakken, ik hoef alleen nog maar de kraag en de zoom van het jasje te maken.
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 18:33 schreef minilotje het volgende:
Als ik me ooit nog eens zal voortplanten dan wil ik vast óók bergen pakjes voor mijn kroost maken! Leuk!

Een vraagje hè, dames..
Ik zit nu al een uur blauwe vingers te krijgen omdat ik twaalf stugge patroondelen (voor één rokje! ) keurig met rijggaren aan het doorslaan (lussen) ben, want zo heb ik het nu eenmaal ooit eens van mijn mams geleerd.
Ik kan wel probéren om overal netjes anderhalve centimeter naad aan te knippen en op basis daarvan de boel in elkaar te naaien, maar dat gaat ongetwijfeld vreselijk scheef, want ik ben een kluns.
En met carbonpapier en radarwieltjes ben ik voorheen ook wel aan de slag gegaan, maar daar heb ik heel wat stof mee verpest, en bovendien wil ik graag aan beide kanten van de stof kunnen zien hoe het patroon precies loopt.
Nog meer mensen hier die consequent patronen doorslaan, ondanks het feit dat het een vreselijk klusje is?
wat ik tegenwoordig altijd doe is het patroon overtrekken en dan op het patroonpapier een cm naad bijtekenen (of anderhalf als je dat liever hebt) en dan op de stof leggen en dan heb je overal precies zoveel naad als je wilt, de extra lijntjes kun je dan wel doorslaan.
op die manier weet je zeker dat het recht gaat, zelf ongeveer anderhalve cm extra naad aanknippen lukt mij ook nooit netjes.
ik heb hier een handig aftekendingetje voor maar ik kan nergens een plaatje en/of voorbeeldje op internet vinden. een gütermannetje heet dat ding geloof ik. als ik tijd en zin heb zal ik m eens inscannen., maar ja met een gewone lineaal gaat het ook natuurlijk.

@ stiemie...jammer ik zie je jurkje nu niet
pi_56541083
Leuk topic.

Ik kan zelf niet naaien - ooit wel eens begonnen aan een mantel met "hood" (kap, muts..hoe het mag heten in het NL) voor festivals zoals Elf Fantasy Fair en Castlefest... maar... na bijna een jaar nog steeds niet af Tijdgebrek, naaimachine die begon te roken.. achteraf veel te moeilijke stof uitgekozen voor beginnelingen... etc

Heeft iemand hier wel eens een jurk gemaakt in de (geromantiseerde) Middeleeuwse stijl? (geloof dat dat ook wel victoriaans heet?) Vind ik persoonlijk vaak prachtige jurken. Het is alleen altijd zo jammer dat je dan gelijk voor "emo", of "weirdo" wordt uitgemaakt, als je zo'n mooie jurk draagt
  dinsdag 5 februari 2008 @ 09:39:28 #43
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_56541299
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 09:08 schreef truttebosje het volgende:

[knip]

ik heb hier een handig aftekendingetje voor maar ik kan nergens een plaatje en/of voorbeeldje op internet vinden. een gütermannetje heet dat ding geloof ik. als ik tijd en zin heb zal ik m eens inscannen., maar ja met een gewone lineaal gaat het ook natuurlijk.

@ stiemie...jammer ik zie je jurkje nu niet
Mijn naailerares kwam daarvoor met iets heel simpels: Neem een papiertje, knip daar een hoekje uit en hou deze langs de rand waar je het lijktje wilt tekenen. Dus met 2 handen, met de ene krijten en met je andere dat papiertje opschuiven.
Dit zeg maar:

Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_56541400
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 09:39 schreef maok het volgende:

[..]

Mijn naailerares kwam daarvoor met iets heel simpels: Neem een papiertje, knip daar een hoekje uit en hou deze langs de rand waar je het lijktje wilt tekenen. Dus met 2 handen, met de ene krijten en met je andere dat papiertje opschuiven.
Dit zeg maar:

[ afbeelding ]
ja komt ongeveer op hetzelfde neer.
ik bedoel deze, daar staan verschillende maten op.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 09:48:47 #45
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56541407


kost iets van 2 euro op de markt ofzo.. ideaal om overal een gelijke naad te hebben
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56541526
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 09:08 schreef truttebosje het volgende:

@ stiemie...jammer ik zie je jurkje nu niet
Huh hoe kan dat nou? Ik zie 'm hier wel gewoon en in het andere forum ook... Ik zet 'm hieronder nog eens neer, kijken of ie het dan doet: Ah ik zie dat er onderhoud is bij het fotoalbum waar mijn plaatje staat

Even een beginnersvraagje tussendoor: Waarom is het trouwens zo belangrijk dat je overal precies evenveel naad rondom hebt?
  dinsdag 5 februari 2008 @ 10:14:49 #47
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_56541760
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 09:58 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Huh hoe kan dat nou? Ik zie 'm hier wel gewoon en in het andere forum ook... Ik zet 'm hieronder nog eens neer, kijken of ie het dan doet: Ah ik zie dat er onderhoud is bij het fotoalbum waar mijn plaatje staat

Even een beginnersvraagje tussendoor: Waarom is het trouwens zo belangrijk dat je overal precies evenveel naad rondom hebt?
Patroondelel zijn zo dat ze precies allemaal aan elkaar passen, als je nou niet overal een even breedenaad hebt, heb je kans dat je delen scheef aan elkaar naait (op een plek naast de bedoelde plek) en dan op het laatst niet uitkomt of andere niet kloppende gedeelten krijgt.
Bij doorrijgen heb je er overigens geen last van omdat je dan precies weet waar wat aan elkaar moet gezet worden.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_56542642
Ik heb afgelopen weekend op cursus zo gedaan dat je met van dat carbonpapier en een radarmesje langs het patroon gaat en zo de patroondelen op de stof overneemt. Is dat een beetje net zoiets als doorrijgen? Dan snap ik het namelijk wel van die gelijke naden
  dinsdag 5 februari 2008 @ 11:10:11 #49
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_56542688
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 11:08 schreef Stiemie het volgende:
Ik heb afgelopen weekend op cursus zo gedaan dat je met van dat carbonpapier en een radarmesje langs het patroon gaat en zo de patroondelen op de stof overneemt. Is dat een beetje net zoiets als doorrijgen? Dan snap ik het namelijk wel van die gelijke naden
Ja het zelfde idee, dan weet je waar de rand van het patroon loopt.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_56542728
Ah Dankjewel! Als je de patroondelen niet overneemt op de stof is een naad die overal even breed is inderdaad wel erg handig ja
pi_56557206
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 09:08 schreef truttebosje het volgende:

wat ik tegenwoordig altijd doe is het patroon overtrekken en dan op het patroonpapier een cm naad bijtekenen (of anderhalf als je dat liever hebt) en dan op de stof leggen en dan heb je overal precies zoveel naad als je wilt, de extra lijntjes kun je dan wel doorslaan.
Nou ja, waar het me vooral om gaat is dat doorslaan zorgt voor een heel precieze lijn aan beide kanten van de stof. En dat vind ik zelf wel erg handig.
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 16:06 schreef Noli. het volgende:
Ik heb al eens wat gezocht en weet dat ik voornamelijk op patronen van Butterick en Simplicity zou moeten zoeken.
Aaah, de beroemde Walk Away Dress van Butterick! Oorspronkelijk uit begin jaren vijftig, maar in 2006 opnieuw in de retro-lijn uitgebracht wegens grote populariteit! Ik heb het patroon, maar ik heb 'm nog niet gemaakt. Toch eens doen. Alle tientallen versies die ik er online van gezien heb waren erg gaaf!

Al vind ik deze versie uit begin jaren zestig nét iets leuker:



Maar ja, dat patroon is heel wat lastiger te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door minilotje op 06-02-2008 11:04:01 ]
pi_56557265
Die is wel heel leuk minilotje!!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_56557482
quote:
Op zondag 3 februari 2008 11:36 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Is de eerder genoemde Ducttape-oplossing niet een stuk makkelijker?
Oh, dat was het vast wel geweest. Maar ik wilde graag een echt stevige, perfect gelijkende versie van mezelf. Dat is moeilijk, omdat bij een ducttape-variant heel veel afhangt van de vulling, omdat de tape nogal meegeeft. En daarnaast worden spelden kleverig als je ze vaak in ducttape steekt.

Het was trouwens een erg merkwaardige ervaring, van mijn nek tot aan het begin van mijn bovenbenen ingepakt worden met kledderig gipsverband!
En best een beetje eng ook: ik had stom genoeg amper ontbeten en na twee uur doodstil gestaan te hebben, niet al te diep kunnen ademhalen en het gewicht van het gips ging ik uiteindelijk bijna onderuit.
Nét toen het gips uitgehard was en mijn vriendje me zorgvuldig uit begon te zagen werd het zwart voor mijn ogen, begonnen mijn oren te suizen en stond ik op het punt van flauwvallen. Wat ik natuurlijk niet wilde, want dan was al het werk voor niets geweest, en bovendien is op de grond vallen met twee kilo gips strak om je heen vast ook geen pretje!
Mijn lief heeft me doodsbang en snel, maar zo precies mogelijk uit mijn gipsen harnas gebikt en daarna heb ik nog een half uur op de bank zitten bibberen met een boterhammetje. Maar ik had wél een mal, en daar ging het om.

De volgende dag de gipsen mal stevig terug in elkaar gezet en volgespoten met purschuim. Nadat dat uitgehard was het gips eraf gepulkt, het schuim een beetje bijgeschuurd en voor de stevigheid beplakt met een flinterdun laagje papier maché. Dat staat nu te drogen, en ik wrijf langzaam maar zeker de laatste bubbeltjes eruit:


(Achterkant, slechte telefoonfoto. Er zijn betere, maar die heb ik niet bij de hand. En het voelt ook nogal privé. )

Vanavond schilderen en met dunne stof bekleden en dan kan -ie op z'n stok.

De vorm lijkt ontzettend veel op een blote ik, en dat is raarder dan ik verwacht had.
Ribbenkast, schouderbladen, sleutelbeenderen, mijn niet perfect symmetrische borsten, mijn navel, het begin van mijn bilspleet: echt helemaal precies! Vrij bizar om om jezelf heen te kunnen lopen.
Ik heb zelf zó erg het gevoel dat ik ineens een kopie van mijn bovenlijf in mijn nakie heb, dat ik de uiteindelijke paspop beslist uit het zicht zet als ik mensen over de vloer heb!

Iemand trouwens nog tips over hoe ik 'm straks het beste kan 'bekleden' zonder dat de toffe anatomische correctheid van het ding eraan gaat?
  woensdag 6 februari 2008 @ 11:15:57 #54
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_56557731
Wordt mooi zeg Misschien kun je hem wel gewoon verfen maar als ik hem zou bekleden zou ik een stof nemen die heel erg stretcht, een soort dikke panty/malot stof ofzo.

Eng zeg om bijna flauw te vallen als je niet kunt gaan zitten
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_56557751
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 11:15 schreef maok het volgende:
Wordt mooi zeg Misschien kun je hem wel gewoon verfen maar als ik hem zou bekleden zou ik een stof nemen die heel erg stretcht, een soort dikke panty/malot stof ofzo.

Eng zeg om bijna flauw te vallen als je niet kunt gaan zitten
Was ook eng.

Verven doe ik sowieso wel denk ik, maar het is juist handig om er stof omheen te hebben zodat je eenvoudig kunt speldeen enzo.
Ik zat zelf ook al aan een dikke panty te denken, maar ik ben een beetje bang dat die niet goed aansluit bij 'holle' ruimtes zoals onder mijn borsten en tussen mijn schouderbladen.
  woensdag 6 februari 2008 @ 11:18:55 #56
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56557788
Ik zou een dunne velours nemen en dan met spuitlijm plakken denk ik

Hij is wel mooi geworden!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56557813
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 11:18 schreef E.T. het volgende:
Ik zou een dunne velours nemen en dan met spuitlijm plakken denk ik

Hij is wel mooi geworden!
Oeh, lijm.. Ik ben nogal bang voor extra bobbeltjes en rimpeltjes enzo!
Maar het is een optie natuurlijk.
  woensdag 6 februari 2008 @ 11:21:26 #58
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_56557844
Spuitlijm is makkelijk te corigeren, als je het los trekt kun je het ook zo weer vast plakken.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_56564140
Spuitlijm heb ik volgens mij bij de Action zien liggen.
pi_56564907
ik heb van alicia dus de ductape variant gemaakt een weekje of 2 geleden naar aanleiding van dit topic en die inderdaad bekleed met velours de panne (strakzittend patroon van een shirt genomen en die op de nieuwe pop zoveel steeds ingenomen dat hij echt strak en aansluitend zit) , nou was bij een paspop van haar het veel minder belangrijk om een zeer nauwkeurige kopie te krijgen (immers over een maand of 3 moet ik weer een nieuwe maken. ik heb hem dan ook niet opgevuld (op een standaard van een kaars, vlug bij de kringloop gehaald op de prikker een stuk karton geprikt vervolgs de pop erover heen geschoven en klaar genoeg voor hier en snel vervangbaar)
  woensdag 6 februari 2008 @ 18:36:19 #61
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_56566117
Tof minilotje.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2008 @ 22:30:26 #62
37843 lady-wrb
kortaf
pi_56571460
zouden er eigenlijk paspoppen bestaan op kinderformaat?
  donderdag 7 februari 2008 @ 11:11:17 #63
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_56578464
Kinderen in het gips mikken.

Ik heb die naaimachine van de Lidl gekocht, van 70 euro. Ik weet niet of het veel voorstelt, maar ik weet ook nog niet of ik 'm echt veel ga gebruiken, dus ik wilde niet meteen een dure kopen. En ik heb ook nog die oude, mocht ik spijkerstof e.d. moeten naaien.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_56578605
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 10:50 schreef teigan het volgende:
Die is wel heel leuk minilotje!!
Nu ben ik wel heel benieuwd naar het plaatje, maar dat kan ik hier natuurlijk niet zien.
Vanavond thuis nog maar even kijken.
pi_56587221
mijn machine is ziek/overleden, kortom hij wil het niet meer doen was bezig met het laatste verjaardagssetje voor morgen, maar hij is eigenwijs, slaat steken over, vertikt te zigzaggen of maar iets te doen anders dan rijgen of er een prikplaatje van te maken. Heb van alles al geprobeerd, maar niets lijkt te werken
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2008 @ 19:40:24 #66
37843 lady-wrb
kortaf
pi_56588591
een andere spoel erin doen misschien?
pi_56588893
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 19:40 schreef lady-wrb het volgende:
een andere spoel erin doen misschien?
heb spoeltje gewisseld, klosje gewisseld, aan en uit gezet, aan de spanning lopen draaien, zowel de onder als de boven spanning, nieuwe naald er in gehad, ander merk naald er in gehad, ander lappie maar niets lijkt te helpen helaas.
pi_56588898
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 19:40 schreef lady-wrb het volgende:
een andere spoel erin doen misschien?
Dit wou ik ook als suggestie geven! Ik dacht een tijdje geleden ook dat mijn machine overleden was, maar dat bleek uiteindelijk een vervormd spoeltje te zijn! Nu gaat het weer prima..
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2008 @ 19:56:58 #69
37843 lady-wrb
kortaf
pi_56588958
naald verkeerd om erin misschien? dan gaatie ook gek doen
pi_56589700
misschien issie gewoon overwerkt.
heb ik ook weleens gehad, ik dacht dat mn machine overleden was, echt alles al geprobeerd....en na een paar dagen niet genaaid te hebben, heb ik het toch nog een keer geprobeerd, en ineens deed ie het weer perfect.
pi_56590332
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 19:56 schreef lady-wrb het volgende:
naald verkeerd om erin misschien? dan gaatie ook gek doen
naald er verkeerd om gaat op deze machine gelukkig niet, past er maar op 1 manier in (heb op een andere daar wel eens naalden mee gesloopt )
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 20:34 schreef truttebosje het volgende:
misschien issie gewoon overwerkt.
heb ik ook weleens gehad, ik dacht dat mn machine overleden was, echt alles al geprobeerd....en na een paar dagen niet genaaid te hebben, heb ik het toch nog een keer geprobeerd, en ineens deed ie het weer perfect.
dat zou wel superfijn zijn, behalve het verjaardagssetje voor de jongste ligt hier ook nog een valentijnsjurkje geknipt voor de oudste.

super tof overigens voor het meedenken om dat ding te reanimeren. (heb hem net krap 2 - 2,5 jaar en was nog niet financieel gezien toe aan een nieuwe)
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2008 @ 21:06:08 #72
37843 lady-wrb
kortaf
pi_56590414
is het die borduurmachine?

en als je morgen naar de naaimachinehandel belt? zouden die je niet kunnen helpen?
pi_56590657
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:06 schreef lady-wrb het volgende:
is het die borduurmachine?
yep mijn brother is het die moeilijk doet (das de enige die ik echt nog gebruik met het voetpendaal naaien levert me te veel pijnklachten op dus dan is zo'n computergestuurd machientje ideaal)
quote:
en als je morgen naar de naaimachinehandel belt? zouden die je niet kunnen helpen?
ik heb hem destijds in r'dam gekocht en tja das nu natuurlijk niet meer om de hoek, hier in zwolle zelf zitten geen brother dealer en de naaimachinehandel die hier wel zit vind brother minderwaardig en wou nog niet eens nadenken over een onderhoudsbeurt geven aan dat ding toen ik er een tijdje geleden was. Heb inmiddels twee andere naaimachinehandels gemaild die hier op korte afstand vandaan zitten met mijn probleem en of ze hem na kunnen kijken en evt het probleem kunnen en willen vermaken, anders moet ie naar brother zelf (amstelveen) en dan ben ik hem natuurlijk sowieso wel een tijdje kwijt
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2008 @ 22:20:08 #74
37843 lady-wrb
kortaf
pi_56591944
heb je hier misschien iets aan?
quote:
Naaistoringen

De machine slaat steken over

De Naald is niet goed ingezet
Er is een verkeerde naald ingezet
De Naald is krom/bot
De machine is niet goed ingeregen
De naald is te dun voor het garen

De bovendraad stroopt

Boven genoemde punten
Te strakke draadspanning
Slechte kwaliteit, oud of te droog bewaarde naaigaren
Te dik naaigaren, dit is op te lossen door een naald met langer oog in te zetten

De naald breekt

De naald is niet hoog genoeg ingezet
De naald is krom
De naald is te dun/dik
Je trekt of duwt tijdens het naaien te veel aan de stof, hierdoor verbuigt de naald op de steekplaat. Laat de machine de stof transporteren, zelf alleen de stof begeleiden.
De spoelhuis is niet goed ingezet, bij het inzetten, de spoelhuis op de as aandrukken tot hij vast klikt

De naad is niet regelmatig

De Spanningen zijn veranderd, controleer zowel boven- als ondertransport.
Te dik, onregelmatig of te hard garen
De onderdraad is onregelmatig opgespoeld

Lussen

Bij grote lussen onder- of boven de stof, de machine opnieuw inrijgen. Boven- en onderspanning controleren.


Het transport werkt onregelmatig

Er zit teveel stof tussen de tanden van de transporteur geperst. Verwijder de steekplaat en verwijder het stof met een kwasje
De Transporteur staat omlaag, deze mogelijkheid zit niet op alle naaimachines

De naaimachine loopt zwaar

Draadresten in de grijperbaan, deze zijn te verwijderen door een druppel olie in de grijperarm te druppelen
ik vond het hier
misschien ook handig voor anderen
pi_56632068
Handig lijstje Lady wbr!

Ik he vandaag een naaimachine gekocht Het is een Janome 525s. Heerlijke machine met 1 staps knoopgat en nog veel meer handige dingetjes. Heb er al wat mee zitten oefenen en hij gaat zooooo lekker! Nu snel door met de vlaggetjes!
  † In Memoriam † zaterdag 9 februari 2008 @ 22:17:26 #76
37843 lady-wrb
kortaf
pi_56632545
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 21:59 schreef Stiemie het volgende:
Handig lijstje Lady wbr!

Ik he vandaag een naaimachine gekocht Het is een Janome 525s. Heerlijke machine met 1 staps knoopgat en nog veel meer handige dingetjes. Heb er al wat mee zitten oefenen en hij gaat zooooo lekker! Nu snel door met de vlaggetjes!
ik ben benieuwd.
valt er al wat te zien?
pi_56639509
Nou ik heb hem gisterenmiddag om 4 uur gekocht en heb hier een ziekig meisje dus veel verder dan wat dingetjes proberen (knoopsgat enzo) is het nog niet gekomen helaas.
  zondag 10 februari 2008 @ 11:00:55 #78
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_56639643
Ik heb gisteren op de markt een onwijs toffe retro-jurk gekocht. Ik wil er een rok van gaan maken (bovenlijfje is te klein en als jurk zou ik 'm toch niet kunnen dragen).



D'r is vast ooit iemand in getrouwd.

[ Bericht 18% gewijzigd door Isegrim op 10-02-2008 11:13:02 ]
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_56639674
tvp! ik verstel/ verbeter sinds jaar en dag mn kleding, alleen wil ik mijzelf nu eens de goede technieken aanleren en ook kleding zelf leren maken. Ik ga nu op zoek naar een goede cursus. Hebben jullie cursussen gevolgd of het jezelf aangeleerd? Nog tips voor het zoeken van cursussen?
  † In Memoriam † zondag 10 februari 2008 @ 19:00:04 #80
37843 lady-wrb
kortaf
pi_56649079
quote:
Op zondag 10 februari 2008 10:44 schreef Stiemie het volgende:
Nou ik heb hem gisterenmiddag om 4 uur gekocht en heb hier een ziekig meisje dus veel verder dan wat dingetjes proberen (knoopsgat enzo) is het nog niet gekomen helaas.
ach jee. nou beterschap maar linde. laat mama je maar opvrolijken met een mooie vlaggetjesslinger

heb je m nieuw gekocht of tweedehands?
pi_56651311
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 16:04 schreef Noli. het volgende:

Ik ben trouwens helemaal gek van jaren vijftig jurken..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind ze zoooo mooi!
Ken je deze site al?

ilovevintage.nl

Staan toffe dingen tussen .
pi_56652281
quote:
Op zondag 10 februari 2008 19:00 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ach jee. nou beterschap maar linde. laat mama je maar opvrolijken met een mooie vlaggetjesslinger

heb je m nieuw gekocht of tweedehands?
Ik heb 'm nieuw gekocht bij Wildschut in Amsterdam. Mooie zaak en nette service.
Linde heeft ons nu al 2 nachten volledig uitgeput, dus ik ga eerst wat slaap inhalen en dan zeker verder met de slinger
  † In Memoriam † zondag 10 februari 2008 @ 21:27:48 #83
37843 lady-wrb
kortaf
pi_56652501
ik hoop dat ze snel beter is.
hier is zoonlief al dagen niet in orde maar het wil maar niet doorzetten. hij blijft maar hangen in niet willen eten en klagen dat hij zich niet goed voelt. en hij ziet zo wit als een doek.
pi_56659560
Oef dat klinkt ook niet fijn Beterschap!

En om ook ontopic te gaan Weet iemand misschien waar je (eenvoudige) babypatronen kunt kopen? Liefst maat 74 - 80. Ik heb de Ottobre kids gekocht en er staan echt leuke dingen in, maar er staat niet bij de patronen aangegeven of ze makkelijk of moeilijk zijn dus ik loop soms bij het doorlezen van het patroon al vast
pi_56660800
mijn papa is een held Terwijl ik dit weekend lekker verjaardag aan het vieren was heeft hij mijn machientje gewoon weer aan de praat gekregen, hij heeft aan van alles lopen draaien en stellen en hij doet het

stiemie: wat zoek je voor patroontjes ? wil wel kijken wat ik nog heb liggen in die maat aan makkelijke patronen, kan ze dan evt gewoon overnemen voor je en opsturen ? (mijn kids maken nog steeds gebruik van die zelfde 'categorie' (vaak lopen de patronen tot maat 92/104 dus weggeven gaat nog niet)
pi_56660831
quote:
Op zondag 10 februari 2008 11:04 schreef liesell het volgende:
tvp! ik verstel/ verbeter sinds jaar en dag mn kleding, alleen wil ik mijzelf nu eens de goede technieken aanleren en ook kleding zelf leren maken. Ik ga nu op zoek naar een goede cursus. Hebben jullie cursussen gevolgd of het jezelf aangeleerd? Nog tips voor het zoeken van cursussen?

niemand?
pi_56661317
quote:
Op maandag 11 februari 2008 10:37 schreef liesell het volgende:

[..]

niemand?
ik heb het mezelf geleerd.
mn moeder heeft me in het begin af en toe geholpen.
en later heb ik een cursus patroontekenen gedaan, en dan moet je ook naaien wat je getekend hebt, dus toen heb ik nog wel wat handigheidjes geleerd.
en later nog wat lingeriecursusjes gevolgd.
maar echt naailes heb ik nooit gehad.

ik zou voor een naaicursus gewoon iets in de buurt zoeken als ik jou was.
pi_56661340
of toch eens met iemand afspreken die goed kan naaien, of diegene jou wat handigheidjes wil bijbrengen.
zo moeilijk is het allemaal niet (zolang je simpele patroontjes gebruikt)
pi_56661544
quote:
Op maandag 11 februari 2008 10:37 schreef liesell het volgende:

[..]

niemand?
idem als truttebosje, in het begin hulp van mijn moeder en de rest mezelf aangeleerd
pi_56661776
Liesell ik kan in je profiel niet zien uit welk deel van het land je komt, maar ik heb laatst een workshop gedaan bij jolijt in Amsterdam. (www.jolijt.nl) en zo kan je er op internet nog veel meer vinden

Knorretje ik ben op zoek naar patroontjes die niet zo heel moeilijk zijn om te maken. Echt voor de beginner zeg maar. Ik heb nu alleen nog een overgooiertje gemaakt en dat ging prima, maar dingen als mouwen inzetten, ritsen en moeilijk uitziende biesjes lijken me nog vrij ingewikkeld. Of is dat een kwestie van gewoon proberen?
Ik hou zelf altijd wel van vrij basic kleertjes, dus niet allerlei rouches, strikjes enzo

Mocht je iets in de categorie hebben, dan maak ik er graag gebruik van
pi_56661916
Dankje,

Ik kom uit Leiden; bij het zoeken naar cursussen zag ik idd Jolijt goed aangeschreven staan, liefst zoek ik toch iets in de buurt. Welke workshop heb je bij Jolijt gedaan Stiemie?
Mouwen inzetten en biesjes ed wil ik graag onder de knie krijgen en ook patroon tekenen.
pi_56662081
quote:
Op maandag 11 februari 2008 11:25 schreef Stiemie het volgende:
Knorretje ik ben op zoek naar patroontjes die niet zo heel moeilijk zijn om te maken. Echt voor de beginner zeg maar. Ik heb nu alleen nog een overgooiertje gemaakt en dat ging prima, maar dingen als mouwen inzetten, ritsen en moeilijk uitziende biesjes lijken me nog vrij ingewikkeld. Of is dat een kwestie van gewoon proberen?
Ik hou zelf altijd wel van vrij basic kleertjes, dus niet allerlei rouches, strikjes enzo

Mocht je iets in de categorie hebben, dan maak ik er graag gebruik van
ik zal vanmiddag even voor je kijken wat ik voor je heb (nog voorkeur voor jurkjes/broekjes ? mouw inzetten vond ik ook altijd een beetje 'eng' om te doen maar eigenlijk wijst het zich heel snel en kan hij er maar op 1 manier in, biesjes, strikjes en tierelantijntje bepaal je eigenlijk altijd zelf en hoe je niet perse natuurlijk te doen omdat het op het patroon staat, soms moet je helaas wel een heel patroon 'verbouwen' om het te kunnen weglaten, maar meestal zijn het toevoeging die niets verder te maken hebben met het basis patroon (vind jij het zonder roesje mooier, prima dan zet je er geen roesje op, etc etc)
pi_56662261
Fijn dat je wilt kijken! Alvast heel erg bedankt!

Zijn broekjes veel moeilijker om te maken dan jurkjes? Die overgooier (zie foto eerder in dit topic) was vrij rechttoe rechtaan. Alleen een beetje rimpelen voor en achter. Ik heb zelf alleen maar patronen van broekjes met een beetje een pofmodel en dan van onderen afgezet met biesjes enzo. Die zien er meteen zo ingewikkeld uit.

Liesll bij Jolijt was hel echt heel leuk. Je krijgt een uitleg en dan ga je zelf prutsen en als je wat wilt weten, kan je het gewoon vragen. Ik heb de absolute beginnersworkshop gedaan (B1) en ik ga zeker nog voor b2! Vanaf het station zijn ze trouwens prima te bereiken met de tram

Overigens heb je deze nog in Leiderdorp, maar ik heb er geen ervaring mee: http://www.modevakschool.net/school/349
pi_56662752
broekjes met elastiek bv boven in is supermakkelijk (afhankelijk van de methode die je gebruikt om ze in elkaar te zetten, sommige bladen willen het nog wel eens veel moeilijker beschrijven dan het is) ik heb best wel eens geworsteld met een broek door het op de manier van de beschrijving te doen terwijl hij veel makkelijker in elkaar te zetten was door logisch na te denken)

als het je lukt om een beetje door de drukke patroontjes, versieringen en roesels heen te kijken (het merendeel kun je gewoon weglaten als je dat niet wil, heeft farbenmix ook best veel makkelijke patronen (ff linkje via patronenwinkel, was net bezig met bestellen http://www.patronenwinkel.nl/index.php?main_page=index&cPath=2_10 het voordeel van de farbenmix patronen is misschien de diverse handleidingen die je er bij kunt vinden, bij het patroon zelf heb je stapsgewijs een tekst beschrijving en online heb je ook een stap voor stap handleiding staan (soms nog niet vertaald maar de meesten al wel) met foto's. Patronenwinkel heeft er bij de meeste patronen wel bij staan staan welke patronen erg makkelijk zijn en goed te doen zijn voor beginners.

en anders http://www.farbenmix.de zelf voor meer tips en handleidingen ook basisstappen als rits inzetten etc etc
pi_56664021
O wat een leuke link zeg!

Deze vind ik echt heel leuk. Helaas nog wel flink te groot, maar wel leuk genoeg om alvast te bestellen. Zal zoiets heel erg moeilijk zijn om te maken?

pi_56678554
Bedankt voor de links!
Ik zag dat er in Oegstgeest ook een "modevakschool" zat, JOlijt lijkt me wel iets leuker.
Maar ik ga eerst maar eens naar de bieb.
pi_56678834
Leuke rokjes zijn dat Stiemie!
Saartje
pi_56679027
Ik heb even bij Farbenmix op de site gekeken en met die stap-voor-stap uitleg is het volgens mij helemaal niet zo ingewikkeld . Ik ga het gewoon eerst met een niet zo duur lapje proberen en als iets verkeerd gaat uithalen etc. Als ik dan helemaal weet hoe het precies moet, kan ik met een duurder stofje voor het echie
Ik ga meteen het patroon bestellen!
pi_56679170
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 09:36 schreef Stiemie het volgende:
Ik heb even bij Farbenmix op de site gekeken en met die stap-voor-stap uitleg is het volgens mij helemaal niet zo ingewikkeld . Ik ga het gewoon eerst met een niet zo duur lapje proberen en als iets verkeerd gaat uithalen etc. Als ik dan helemaal weet hoe het precies moet, kan ik met een duurder stofje voor het echie
Ik ga meteen het patroon bestellen!
heel veel succes

(ik ken dit patroon niet hoor, maar misschien zou je om hem iets kleiner te krijgen zonder naad kunnen knippen ? ) Ik heb hier nog wel wat patronen liggen van farbenmix, weet niet welke je nog meer leuk vond dan kan ik er ook nog 1 voor je overnemen en opsturen, heb ook nog een zwikkie roospatronen liggen ow en tig jaargangen knippie, ottobre, stenzo, bizzkids en sue & blu maar dat zoekt lastiger op internet alhoewel je van de bizzkids & ottobre bijna alle jaargangen online kan terug kijken)
pi_56680335
Dankjewel!

Ik zat er ook aan te denken om misschien alles van het patroon bij de kopieershop iets te laten verkleinen. En ach anders heeft ze alvast iets voor als ze wat ouder is. Ik vind het leuk om te maken en het is zo nog nuttig ook (in de verre toekomst dan ).

Ik ga nu eerst het rokje proberen te maken, maar mocht ik een ander leuk patroon zien dan hou ik je aanbod zeker in gedachten. Alvast heel erg bedankt!

O ja tijdens mijn zoektocht (ja ja het is momenteel heel druk op mijn werk) kwam ik nog een andere leuke link tegen: http://deknopenshop.nl/ Ze hebben erg leuke dingen en je betaalt volgens mij niet meteen idioot veel verzendkosten zoals bij sommige andere online shops.

Nu eerst maar hopen dat het donderdag lekker weer is zodat ik op mijn vrije dag met mijn meisje stof kan gaan kopen op de Albert Cuijp.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 12 februari 2008 @ 17:05:41 #101
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_56686483
Houden ze bij winkels met stofjes, wel eens restanten over denk je?
Ik zoek eigs alleen maar kleine restjes en stukjes, maar maar kan je zoiets vinden?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 17:55:58 #102
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_56687148
Bij Jan Sikkens hebben ze tafels vol met couponnen (zo heten die restjes)
Ook op de markt bij die kraam die op dinsdag schui tegen over de V&D staat hebben ze altijd een bult met couponnen.

Zijn meestal lapjes van max 2 meter voor een klein bedrag.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  donderdag 14 februari 2008 @ 16:05:23 #104
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_56729357
Cool. Die applicatie is met iets te luguber maar ik vind het zwart met blauw erg leuk.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2008 @ 21:51:08 #105
37843 lady-wrb
kortaf
pi_56736542
wat toevallig, met die applicatie heb ik vandaag in mijn handen gestaan.
(heb m overigens niet gekocht, ik vond hem te meisjesachtig )
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:07:05 #106
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56736932
Ik bedacht me van de week ineens dat ik andere bekleding in de wieg wil (lekker op tijd ook )
Vandaag dus een paar lekker frisse ruitjes gekocht en van de week maar eens wat mee doen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † vrijdag 15 februari 2008 @ 19:25:43 #108
37843 lady-wrb
kortaf
pi_56756203
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 09:35 schreef truttebosje het volgende:
hihi ok...applicatie is een beetje fout...ik geef t toe.
ik vind m niet fout hoor. past juist leuk bij zo'n klein jurkje.
(mijn zoon van 8 zie ik er idd niet snel mee lopen )
pi_56758608
Zo, mijn rokje is af! Nu verder met het volgende project.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:04:11 #110
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_56760153
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 21:00 schreef teigan het volgende:
Zo, mijn rokje is af! Nu verder met het volgende project.
zien, zien
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_56760372
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 16:02 schreef truttebosje het volgende:
zo....ik ben net klaar met een babyjurkje.
wat vinden jullie ervan?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
hihi jij moet met mijn zus gaan praten.
Ik vind hem leuk, de skullie ook, als je een dhirt vol met die dingen kan kopen bij de h&m dan kan dit ook.

tevens tvp om ,mijn laatste projectje te showen
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 00:03:10 #112
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_56763204
Ik heb mijn Lidl-naaimachine binnen.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_56765881
Help

Heb vol enthousiasme een Farbenmix-patroon gekocht en heb een dun spijkerstofje op de markt gekocht. Gisteravond meteen begonnen, maar ik loop nu al vast

Na het overtrekken van het patroon en het uitknippen etc wilde ik beginnen en dan krijg je dit plaatje:


Geef de plaats waar de plooien komen met spelden aan op de verkeerde kant van de stof.

En daarna:

Vouw de plooien op de aangegeven plaatsen en speld ze aan de bovenkant vast. Steek ook een speld precies in het eindpunt van de plooi. Stik de plooien nu van de bovenste tot de onderste speld.

Ik ben er echt een tijdje mee bezig geweest, maar ik zie 't gewoon niet.

Het patroon ziet er zo uit:


Maar wat moet ik dan op wat naaien?

Is er hier misschien iemand die het wel snapt zodat ik straks weer verder kan?
  zaterdag 16 februari 2008 @ 08:48:05 #114
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56765919
Heb je ook een plaatje van 'het voorbeeld'? (of linkje naar de foto's?)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56765938
ik zou zeggen dat er op het rokdeel (op het patroon) tekentjes moeten staan wat de plooien zijn (iets van kleine streepjes of iets dergelijks) (het getekende patroon van je zelf.. is dat het rokdeel ? vind het zo klein om een (voor/achter)rokdeel te zijn)
pi_56765992
http://www.farbenmix.de/index.php?option=com_content&task=view&id=386&Itemid=432

als ik kijk naar de beschrijving lijkt het alsof je jouw rokdeel niet volledig hebt maar alleen een plooi getekend heeft (op het plaatje van het doorstikken van de plooien aan de voorzijde lijkt de vorm heel erg op jouw getekende patroon) als dat klopt dan zou je dus meer moeten bij tekenen/overnemen van het patroon. Jouw stukje komt dan overeen met een spelden groepje van 3 zoals je eerste foto die je hier plaats. (waarbij speld 1 naar speld 3 gaat en de plooi word (speld 2 is het midden van de plooi)
pi_56765993
Dit is zoals het moet worden: http://www.farbenmix.de/index.php?option=com_content&task=view&id=387&Itemid=433

En die foto is een voorbeeld van zo'n plooi. Er zitten er zo 4 naast elkaar op het rokje. Dit is zeg maar een iets meer overzichtsfoto
pi_56766021
ok dan moet je dus patroon op stof leggen en waar jij die plooien hebt speld je dus steeds een speld in de stof (worden groepjes van 3)waarbij de schuine lijnen dus straks op elkaar vallen en de loodlijn het midden van de plooi is) (dus speld 1 van het groepje leg je op speld 3, zodra je speld 1 en 3 bji elkaar vast hebt zitten haal je speld 2 eruit en die gebruik je om het einde van de plooi aan te geven (iets schuinweg lopen de plooien en steek je daar weer in de stof)
pi_56766133
Ah moet dat zo! Ik was die lijnen al op alle mogelijke manieren op elkaar het puzzelen. Ik neem aan dat ik dan de goede kant van de stof tegen elkaar aandoe zodat ik die soort "lus" aan de niet goede kant van de stof krijg?

Heel erg bedankt!
pi_56766305
yep, je hebt de verkeerde kant van de stof voor je liggen als je de plooien speld (speld 1 op speld 3 legt) succes
pi_56766386
Heel erg bedankt voor de hulp want volgens mij is het gelukt!!!!

pi_56766402
ziet er goed uit hoor
pi_56766418
Ziet er netjes uit Stiemie!
Saartje
pi_56766462
Is wel alleen nog maar met speldjes vast gezet hoor Wilde eerst even zien hoe het eruit kwam te zien vandaar. Wat is het toch leuk zeg om zelf iets te maken en dat het dan ook nog gewoon gaat lukken
pi_56766610
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 10:07 schreef Stiemie het volgende:
Is wel alleen nog maar met speldjes vast gezet hoor Wilde eerst even zien hoe het eruit kwam te zien vandaar. Wat is het toch leuk zeg om zelf iets te maken en dat het dan ook nog gewoon gaat lukken
't is verslavend hoor.. (nog even en je hebt extra kasten nodig voor alle stofvoorraad, patronen en andere assecoires, vervolgens extra kastruimte nodig om al die mooie kleren kwijt te kunnen, en weten je huisgenoten niet beter dan om je heen te werken, om de naaimachines heen, kids lezen net zo makkelijk patroonbladen uit als het nijntje boekje etc etc
pi_56767346
Hahaha ja dat het verslavend is geloof ik best. Ik was altijd al bezig met knutseldingen. Hiervoor was ik vaak met de hand dingetjes aan het quilten, kussens aan het maken etc. Nu heb ik dan sinds kort mijn naaimachine en nu ben ik dus begonnen met kleertjes maken.

Ik zit nu heerlijk met mijn dochter in de kinderstoel naast me in het zonnetje de patroondelen door te rijgen om ze goed zichtbaar te houden. Heerlijk zeg dit
pi_56767802
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 11:24 schreef Stiemie het volgende:
Hahaha ja dat het verslavend is geloof ik best. Ik was altijd al bezig met knutseldingen. Hiervoor was ik vaak met de hand dingetjes aan het quilten, kussens aan het maken etc. Nu heb ik dan sinds kort mijn naaimachine en nu ben ik dus begonnen met kleertjes maken.

Ik zit nu heerlijk met mijn dochter in de kinderstoel naast me in het zonnetje de patroondelen door te rijgen om ze goed zichtbaar te houden. Heerlijk zeg dit
hier zitten ze ook altijd bij me, met rest lappies te rommelen, of spelden aan te geven of op hun manier ook lappies aan elkaar te naaien/rijgen, super gezellig lekker aan de eettafel frobbelen (al zitten ze nu met brooddeeg te rommelen, zal vanmiddag vast wel plaatsmaken voor lappies en andere naaibenodigheden)
pi_56843080
Nou echt opschieten doe je niet met een baby erbij maar ik heb nu de bovenpas af met de rits erin.





Vanavond ben ik helaas weg en kan ik dus niet verder. Morgenavond weer een poging doen en dan hopelijk alle plooien uit de onderkant van het rokje doorstikken. Zijn we weer een stapje verder
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 20 februari 2008 @ 17:42:39 #129
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_56864824
Ik maak elfenkleding voor de EFF08 alleen ik zit even met het boven-gedeelte.
Ik wil dus eigs een heel strak iets, dat je een beetje een corset idee krijgt. (maar niet een echt corset met balijnen per se). Van iemand hoorde ik dat er vroeger op de markt altijd súperbrede elastieken waren, waar je dat dan zo van kan maken, maar ik kan het nergens meer vinden, of wat moet ik me er precies bij voorstellen?
Ik kan ook wel stretch gebruiken denk ik, maar ik denk dat elastiek misschien toch net iets mooier is?
Halp?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_56866850
Toyata naaimachine aanbieding bij Trekpleister, via internet is ie al uitverkocht:

  † In Memoriam † zondag 24 februari 2008 @ 22:26:28 #131
37843 lady-wrb
kortaf
pi_56957251
ben ook weer begonnen met naaien

ik wil een kickboksbroek voor zoonlief maken en ben nu bezig met wat proefjes.
maar wat ik heb ziet er al heel goed uit
  maandag 25 februari 2008 @ 16:48:17 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56967109
Hier is het as weekend weer stoffenspektakel!
Ik ga maar eens op zoek naar babyrib voor een paar broekjes voor Sasha, dat zit zo lekker en staat ook gewoon leuk.
***
  maandag 25 februari 2008 @ 16:50:18 #133
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56967155
quote:
Op maandag 25 februari 2008 16:48 schreef Brighteyes het volgende:
Hier is het as weekend weer stoffenspektakel!
Ik ga maar eens op zoek naar babyrib voor een paar broekjes voor Sasha, dat zit zo lekker en staat ook gewoon leuk.
he, sjips... dit weekend ben ik er niet
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 25 februari 2008 @ 16:57:38 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56967292
Oh, da's balen...
***
pi_56967362
Oh dat klinkt leuk zeg! Jammer dat het zover weg is (Zuid Holland toch?) Misschien maar beter ook want met alle stofjes die hier op de Albert Cuijp te koop zijn is mijn rekening al veel te snel leeg

Klinkt leuk zeg Lady-wbr! Hoe ziet zo'n kickboksbroek eruit?
pi_56967392
quote:
Op zondag 24 februari 2008 22:26 schreef lady-wrb het volgende:
ben ook weer begonnen met naaien

ik wil een kickboksbroek voor zoonlief maken en ben nu bezig met wat proefjes.
maar wat ik heb ziet er al heel goed uit
ja...dus......waar zijn de foto`s dan?
  maandag 25 februari 2008 @ 17:05:24 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56967424
quote:
Op maandag 25 februari 2008 17:01 schreef Stiemie het volgende:
Oh dat klinkt leuk zeg! Jammer dat het zover weg is (Zuid Holland toch?) Misschien maar beter ook want met alle stofjes die hier op de Albert Cuijp te koop zijn is mijn rekening al veel te snel leeg

Klinkt leuk zeg Lady-wbr! Hoe ziet zo'n kickboksbroek eruit?
Ja, de AC zal idd ook niet goed zijn voor je portemonnee.

Het stoffenspektakel is op 3 mei in Amstelveen, kan je vast sparen.

http://www.stoffenspektakel.nl/
***
  maandag 25 februari 2008 @ 17:10:31 #139
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56967526
quote:
Op maandag 25 februari 2008 16:57 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, da's balen...
ja, best wel ..

En 21 maart in Rotterdam zie ik ook niet gebeuren
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 25 februari 2008 @ 17:12:21 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56967564
Hmmneuh... dat denk ik ook niet echt.
***
pi_56971776
Oh dat van Amstelveen is leuk om te onthouden!

Truttebosje het rokje is nog niet af hoor Het zit nu wel in groffe lijnen in elkaar, maar ik moet nog flink wat dingetjes doen:

  • Rits inkorten
  • Afwerking in het rokje (Dat doe je toch met zigzaggen?)
  • Sierbandjes op het rokje maken
  • extra stukjes achterop maken waardoor het aanrijgvetertje komt

    Ik ben dus nog wel even bezig denk ik

    Hier het resultaat tot nu toe:


    Wat wordt nu trouwens het mooiste? Eerst het sierbandje onderaan erop zetten en dan de zoom afwerken? Of juist andersom?
  •   † In Memoriam † maandag 25 februari 2008 @ 22:42:45 #142
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_56975025
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 17:03 schreef truttebosje het volgende:

    [..]

    ja...dus......waar zijn de foto`s dan?
    t zijn maar proefjes hoor. ik heb nu twee voorpanden en ben nu bezig met de zijstroken, waar ik tekst op wil hebben.

    ik zit me suf te piekeren hoe ik de letters er goed op ga krijgen, maar na anderhalf uur met software stoeien heb ik het geloof ik nu op floppy.
    morgen even uittesten of ik qua maatvoering een beetje uitkom en dan kan ik weer verder.
    pi_56975247
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 17:10 schreef E.T. het volgende:

    [..]

    ja, best wel ..

    En 21 maart in Rotterdam zie ik ook niet gebeuren
    misschien tweede pinksterdag al wel weer ? (stoffenbeurs op blaak ) (en anders juni op 8 afrikaanderplein)

    edit: of 3 mei capelle aan de ijssel zie ik ook nog staan

    [ Bericht 4% gewijzigd door knorretje op 25-02-2008 22:56:39 ]
      maandag 25 februari 2008 @ 22:54:01 #144
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_56975385
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 22:49 schreef knorretje het volgende:

    [..]

    misschien tweede pinksterdag al wel weer ? (stoffenbeurs op blaak ) (en anders juni op 8 afrikaanderplein)
    In die agenda zie ik 3 mei bij mij om de hoek

    www.stoffenbeurs.nl
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_56975532
    zover ik begrepen heb zit er kwa kramen tussen stoffenbeurs en stoffenspektakel nog wel wat verschil... maar beter iets dan niets he (ik ga naar beiden in elk geval, volgende week stoffenspektakel hier in zwolle, en pak 2de pinksterdag die op blaak mee, misschien eind maart nog almere maar das nog niet zeker)
      maandag 25 februari 2008 @ 23:04:41 #146
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_56975709
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 22:58 schreef knorretje het volgende:
    zover ik begrepen heb zit er kwa kramen tussen stoffenbeurs en stoffenspektakel nog wel wat verschil... maar beter iets dan niets he (ik ga naar beiden in elk geval, volgende week stoffenspektakel hier in zwolle, en pak 2de pinksterdag die op blaak mee, misschien eind maart nog almere maar das nog niet zeker)
    Idd, beter iets dan niets
    Stoffenspektakel komt gewoon niet uit dit voorjaar. Zien we in de herfst wel weer voor de wintercollectie.
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_56975719
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 20:32 schreef Stiemie het volgende:
    Oh dat van Amstelveen is leuk om te onthouden!

    Truttebosje het rokje is nog niet af hoor Het zit nu wel in groffe lijnen in elkaar, maar ik moet nog flink wat dingetjes doen:

  • Rits inkorten
  • Afwerking in het rokje (Dat doe je toch met zigzaggen?)
  • Sierbandjes op het rokje maken
  • extra stukjes achterop maken waardoor het aanrijgvetertje komt

    Ik ben dus nog wel even bezig denk ik

    Hier het resultaat tot nu toe:
    [ afbeelding ]

    Wat wordt nu trouwens het mooiste? Eerst het sierbandje onderaan erop zetten en dan de zoom afwerken? Of juist andersom?
  • die afwerking ? daar bedoel je mee zodat het niet rafelt neem ik aan ? dat kan inderdaad met zigzaggen. (wat ik hier nog wel wil doen is de lappies al (laten) zigzaggen voor ik het in elkaar zet, vaak kun je dan net iets makkelijker overal bij om alles te doen, bij bepaalde naadjes, plooitjes etc wil dat nog wel lastig zijn om het achteraf te doen. (en vierkante lappies zigzaggen kan alicia inmiddels ook dus dat besteed ik nog wel eens uit)

    versieren doe ik zelf ook het liefst op ziveel mogelijk onderdelen die nog niet in elkaar zitten, heb je net iets makkelijker stukkie stof onder de naald liggen dan als het al helemaal in elkaar zit, soms kan dat natuurlijk niet en moet het wel achteraf. Kwa zoom, heb Linde het al aangehad ? want stel dat ie te lang valt en je zou nu eerst het bandje er op doen en dan de zoom dan komt het misschien niet goed uit met elkaar (afhankelijk waar je het bandje natuurlijk gaat doen)
      donderdag 28 februari 2008 @ 18:26:02 #148
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_57041029
    *stiekeme crosspost*


    Heel heel lang geleden poste ik ergens dit:
    quote:
    Op zondag 23 september 2007 11:28 schreef Noli. het volgende:

    [..]

    Ik was al even met iets (anders) bezig..



    Ondertussen heeft ie al een beetje meer haar hoor.

    Ik ben nu met 1 hoofdje bezig, 1 hoofdje ligt klaar om (blond) haar op te zetten, 2 lichaampjes liggen klaar om gevuld te worden (hoofdjes altijd eerst af maken).
    En kijk eens! Ze zijn klaar!



    Ik was er zó lang mee bezig maar steeds kwam er weer wat tussen en bleef er weer een hoofdje liggen. Laatst eens even een paar middagjes flink doorgepakt en na de pluizebol (die al helemaal af in de naaidoos lag te wachten) was het meisjeshoofdje ook klaar.
    Twee dagen bezig geweest met vullen (elke dag één pop), in elkaar zetten en klaar was Klara!

    Nu nog kleertjes in elkaar vogelen want zo zijn ze ook maar zo 'bloot'




    Gemaakt naar beschrijving uit het boekje: "Poppen maken een hele kunst" van Joke Geers.
    Materialen via www.nielsholgersson.nl
    (waar het boekje van Joke Geers ook te bestellen is (bestelcode BK172 invoeren bij zoeken))
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
    pi_57043673
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 23:05 schreef knorretje het volgende:

    [..]

    die afwerking ? daar bedoel je mee zodat het niet rafelt neem ik aan ? dat kan inderdaad met zigzaggen. (wat ik hier nog wel wil doen is de lappies al (laten) zigzaggen voor ik het in elkaar zet, vaak kun je dan net iets makkelijker overal bij om alles te doen, bij bepaalde naadjes, plooitjes etc wil dat nog wel lastig zijn om het achteraf te doen. (en vierkante lappies zigzaggen kan alicia inmiddels ook dus dat besteed ik nog wel eens uit)

    versieren doe ik zelf ook het liefst op ziveel mogelijk onderdelen die nog niet in elkaar zitten, heb je net iets makkelijker stukkie stof onder de naald liggen dan als het al helemaal in elkaar zit, soms kan dat natuurlijk niet en moet het wel achteraf. Kwa zoom, heb Linde het al aangehad ? want stel dat ie te lang valt en je zou nu eerst het bandje er op doen en dan de zoom dan komt het misschien niet goed uit met elkaar (afhankelijk waar je het bandje natuurlijk gaat doen)
    Ja ik bedoelde inderdaad zodat het niet rafelt. Het zit inmiddels in elkaar dus ik moet het nu maar achteraf doen. Ik denk dat ik dit rokje nog een keer ga maken. Zeg maar dan helemaal precies zoals het hoort (nu lopen de zijnaadjes net een paar milimeter niet recht door enzo) Ach dan heeft ze er dan gewoon 2.

    Het rokje is wel erg op de groei gemaakt hoor want dan wist ik dat ik er alle tijd voor had Linde draagt nu pas maat 74 en het rokje is in maat 86. Ik denk dat ik de zoom er maar gewoon inmaak en dan het bandje er al opzet. Bovenaan heb ik al een bandje en dat staat erg lief.

    Handig trouwens zo'n zigzaghulpje

    Oh Noli wat een leuke poppen zeg Zijn ze erg moeilijk om te maken?
    pi_57045330
    noli: ze zijn echt enorm leuk geworden

    stiemie: niet zo streng voor je zelf zijn hoor, zijnaadjes lopen in de winkel ook wel eens een paar milimeter (zeg gerust bijna een cm) schuin ipv recht (vaak zie je het ook niet als ze het dragen)
    (ik wil het ook altijd helemaal netjes recht hebben,maar echt niet dat dat ook altijd even recht doorloopt als dat het zou moeten of als ik zou willen)

    ik had van de week in de winkel een heel leuk topje/blousje of hoe dat ook maar heet gezien, morgen knopen halen op de markt endan zal ik mijn kopietje eens op de foto zetten. hij is redelijk gelukt, ben er nog niet helemaal tevreden over, maar goed komt wel weer met het volgende wat ik wil namaken heb nog wat jurken gezien die we ook echt moeten hebben/maken (en de zomerkast is bijna helemaal leeg bij beiden dus mag enorm veel maken, heb alles er uit gegooid wat alicia twee zomers aan gehad heeft, nog een paar dingetjes van vorig jaar bewaard. (bij jayden idem, al had hij vorig jaar al niks nieuws gehad dus daar is echt niets van over behalve lege planken)
    pi_57054245
    Ja soms ben ik wel iets te streng voor mezelf. Dat hoor ik wel vaker inderdaad

    Heb jij dat nou ook dat je nu in alle kinderkledingwinkels dingen ziet waarvan je denkt: ziet er leuk uit, maar dat is zo te zien helemaal niet zo moeilijk te maken en dan heeft ze nog wat aparts ook. Vind het nu bij sommige dingen echt minder leuk als je de halve creche erin ziet kruipen. Ik ben gisteren voor het eerst met lege handen bij de kinderafdeling van Hennes vandaan gekomen. Dat is me nog nooit eerder overkomen

    Ben benieuwd naar je blousje! En heb je ook plaatjes van de kleren die je voor Alicia en Jayden gaat maken?
      FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 29 februari 2008 @ 09:33:14 #152
    149527 crew  ChipsZak.
    That's hot.
    pi_57054380
    Ik hoop dat ik eind volgende week een heel eind ben opgeschoten met mijn elfenrokje. ! Dan zal ik hier ook wel foto's plaatsen.
    Heeft er ook iemand een idee om een beetje een corset-idee te krijgen? Ik ga niet aan de slag voor een echt corset, maar gewoon een beetje een 'nep' corset idee?
    I guess words are a motherfucker.
    I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
      vrijdag 29 februari 2008 @ 09:48:19 #153
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_57054688
    Wat een leuk topic!
    Ik heb mezelf leren naaien een paar jaar geleden toen mn moeder me haar naaimachine doneerde.
    Het enige dat ik maak zijn pakjes en dekens en zo voor mijn naakthonden.
    Ik wil me eigenlijk wel eens gaan wagen aan kleren voor de dochters van mijn zusje, en zoek dus eigenlijk echt iets heel simpels om mee te beginnen. Zo'n tuniekje of zo lijkt me wel iets haalbaars.
    Ik zoek echt altijd stad en land af voor leuke stofjes voor de dogs, het zijn twee mannen en we houden van stoer. Ik heb alle soorten fleece al gehad ( dierenprints, army etc) , mar het liefst heb ik leuke bedrukte joggingstofjes, die zijn helaas nergens te vinden.
    Komend weekend wil ik aan de slag met een leuk blauw lapje met witte sterren. Met een beetje mazzel kan ik uit 1 coupon twee joggingpakjes , 2 truien en 1 hemdjes voor ze maken.
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_57055383
    Dit is leuk! Ik ga ook maar eens creatief doen binnenkort, lijkt me best leuk! Ik maakte vroeger altijd van dat soort poppen met mn moeder samen.
      † In Memoriam † vrijdag 29 februari 2008 @ 11:31:14 #155
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_57056843
    jullie hadden nog een fotootje tegoed van mij
    kickboksbroek voor zoon is af



    nu maar hopen dattie hem leuk vindt
    ik vind m wel geinig geworden
    pi_57057492
    Oeh die ziet er wel heel stoer uit Lady-wbr
    Leuk gedaan zeg!
      vrijdag 29 februari 2008 @ 14:27:06 #157
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_57061157
    Heel stoer!
    Zijn die sterren er op gestreken of is dat echt zo'n stofje?
    In het laatste geval zou ik heel graag willen weten waar men zulks koopt...
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
      † In Memoriam † vrijdag 29 februari 2008 @ 15:21:05 #158
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_57062254
    die sterren heb ik er zelf op geborduurd met de borduurmachine (de naam ook en de doodskop is een combi van applicatie en borduurwerk)
      zaterdag 1 maart 2008 @ 22:37:59 #159
    207555 Sowflow
    Spelfauten verplicht op FOK!
    pi_57093419
    Ik heb n vraag, staat ook als een aparte topic, maar het past zeker ook hier thuis:

    Wie weet hoe ik een roos van textiel kan maken?
    1) Ik heb al geprobeerd met een lang reepje en dat draaien. Vond ik niet mooi.

    2) Schatje (van dit forum) tipte me rondje te knippen van klein naar groot en dan op elkaar en vastnaaien in het midden. Dit ga ik proberen.

    Heeft iemand een andere tip? ThanX!
    *The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
    *Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
    *OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.
    pi_57094504
    in de boeken van tilda hus staan deze rozen...
    geen idee of je dat bedoeld, maar hier twee scans van een van haar boeken..
    http://danny.fok.nl/69.jpg en http://danny.fok.nl/70.jpg

    ladywrb: Hij is super stoer geworden, wat vond luca er van ?

    stiemie: heb de knopen inmiddels in uis,moet ze er alleen nog steeds aanzetten, foto volgt dus nog
      † In Memoriam † zondag 2 maart 2008 @ 11:16:32 #161
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_57100412
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 23:08 schreef knorretje het volgende:
    in de boeken van tilda hus staan deze rozen...
    geen idee of je dat bedoeld, maar hier twee scans van een van haar boeken..
    http://danny.fok.nl/69.jpg en http://danny.fok.nl/70.jpg

    ladywrb: Hij is super stoer geworden, wat vond luca er van ?

    stiemie: heb de knopen inmiddels in uis,moet ze er alleen nog steeds aanzetten, foto volgt dus nog
    luca ziet m vanavond pas, want hij is een weekje logeren.
    maar ik zal laten weten wat hij ervan vindt.
      zondag 2 maart 2008 @ 11:22:33 #162
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_57100511
    Die kan ik goed gebruiken voor m'n wieg, Knor! tnx (ook al was ik niet degene die er om vroeg.. maar deze zijn wel leuk en makkelijk)
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      zondag 2 maart 2008 @ 11:41:36 #163
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_57100807
    quote:
    Op vrijdag 29 februari 2008 11:31 schreef lady-wrb het volgende:
    jullie hadden nog een fotootje tegoed van mij
    kickboksbroek voor zoon is af

    [ afbeelding ]

    nu maar hopen dattie hem leuk vindt
    ik vind m wel geinig geworden
    Zo'n soort bovenrand wil ik ook maken bij die jurk waarvan ik een rok wil gaan maken. Kun je mij vertellen hoe dat werkt of is er ergens online een goede beschrijving van te vinden?
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      † In Memoriam † zondag 2 maart 2008 @ 11:55:21 #164
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_57101049
    die bovenrand is heel simpel. ik weet niet of je die van dezelfde stof wilt maken als je jurk of van andere stof.
    als het dezelfde stof ik zou je hem kunnen aanknippen.
    het werkt hetzelfde als een tunnel met elastiek maken, maar in dit geval heb ik een aantal tunnels gemaakt met smal elastiek.
    ik heb allemaal dezelfde lengtes elastiek genomen en die stuk voor stuk door de tunnels geregen en aan het eind tijdelijk met een speld vastgezet.
    in de middelste tunnel heb ik het koord geregen.
    toen alle elastiek erin zat heb ik de boel vastgestikt en middenachter dichtgestikt.

    geen idee of het voor jouw jurk geschikt is, maar zo zitten de echte kickboksbroeken ook in elkaar.
      zondag 2 maart 2008 @ 12:06:27 #165
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_57101225
    quote:
    Op zondag 2 maart 2008 11:55 schreef lady-wrb het volgende:
    die bovenrand is heel simpel. ik weet niet of je die van dezelfde stof wilt maken als je jurk of van andere stof.
    als het dezelfde stof ik zou je hem kunnen aanknippen.
    het werkt hetzelfde als een tunnel met elastiek maken, maar in dit geval heb ik een aantal tunnels gemaakt met smal elastiek.
    ik heb allemaal dezelfde lengtes elastiek genomen en die stuk voor stuk door de tunnels geregen en aan het eind tijdelijk met een speld vastgezet.
    in de middelste tunnel heb ik het koord geregen.
    toen alle elastiek erin zat heb ik de boel vastgestikt en middenachter dichtgestikt.

    geen idee of het voor jouw jurk geschikt is, maar zo zitten de echte kickboksbroeken ook in elkaar.
    Ja, dat moet lukken, da's heel makkelijk dus. Thanks.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_57102187
    foto's

    de winkel variant (villa happ) (alicia vond de donkerblauwe overslag van de rok niet mooi, dus voor nu maar even weggelaten, twijfel nog wel of ik hem niet alsnog ook maak, en de knopen vielen hier niet helemaal oin de smaak, alicia is maar kleintjes en het waren er wel heel erg veel en erg groot)
    http://danny.fok.nl/villahappsetje-o.jpg

    en de onze



    (ik heb nog wat stof over dus ga er ook nog een broek bij maken voor de afwisseling)

    [ Bericht 3% gewijzigd door knorretje op 02-03-2008 13:11:30 ]
      † In Memoriam † zondag 2 maart 2008 @ 13:20:23 #167
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_57102862
    geen idee exact, net iets groter dan een meter in elk geval ze heb gemiddeld maat 98-104 (dus nog steeds een innimini meisje )
      zondag 2 maart 2008 @ 13:36:27 #169
    207555 Sowflow
    Spelfauten verplicht op FOK!
    pi_57102962
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 23:08 schreef knorretje het volgende:
    in de boeken van tilda hus staan deze rozen...
    geen idee of je dat bedoeld, maar hier twee scans van een van haar boeken..
    http://danny.fok.nl/69.jpg en http://danny.fok.nl/70.jpg
    Knorretje, bedankt! Niet helemaal om als broche te gebruiken, maar wel leuk om een kussen mee te verfraaien!
    *The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
    *Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
    *OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.
      zondag 2 maart 2008 @ 15:04:39 #170
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_57104851
    Helemaal dit topic kwijt

    Ik heb fleece gekocht voor een dekentje, omzomen of niet? Het lijkt me niet nodig, maar wel netter
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_57105010
    fleece rafelt niet zo ver ik weet, omzomen zou ik niet zo snel doen, krijg je zo'n dikke rand, zou dan eerder met zo'n festonsteek oid er langs heen gaan of afzetten met een bandje

    heb net de broek geknipt was ff behoorlijk passen en meten met de restjes maar het gaat er nog net uit
      † In Memoriam † zondag 2 maart 2008 @ 19:18:17 #172
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_57110676
    quote:
    Op zondag 2 maart 2008 13:32 schreef knorretje het volgende:
    geen idee exact, net iets groter dan een meter in elk geval ze heb gemiddeld maat 98-104 (dus nog steeds een innimini meisje )
    oeh... dat is idd wel erg klein ja.
    heeft ze er geen last van? (luca is ook heel lang heel klein gebleven en werd vaak "schattig" genoemd en kwaaier konden ze hem niet krijgen. nu istie gelukkig de één na kleinste van de klas )
      † In Memoriam † zondag 2 maart 2008 @ 19:22:29 #173
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_57110748
    ze gaat trouwens steeds meer op dr broer lijken
    pi_57112846
    quote:
    Op zondag 2 maart 2008 19:18 schreef lady-wrb het volgende:

    [..]

    oeh... dat is idd wel erg klein ja.
    heeft ze er geen last van? (luca is ook heel lang heel klein gebleven en werd vaak "schattig" genoemd en kwaaier konden ze hem niet krijgen. nu istie gelukkig de één na kleinste van de klas )
    ja ze klaagt heel erg vaak zelfs waarom iedereen groter is in haar klas, zelfs die hele kleintjes van net vier die binnen komen zijn groter. Ze is dan ook heel blij dat ze nog steeds groter is als haar broer (die overigens de oudste van zijn groep is en ook de kleinste)
    bij kermissen, en pretparken is dat ook zo'n ramp ze wil wel, maar mag nergens in (ja in babydingen zoals ze dat zelf zegt zwemles gaat ze nu dan ergens dit jaar doen want in het ondiepe waar ze na de eerste watergewenning oefenen is het 0.85 cm en ze moet er wel kunnen staan om instructies goed te kunnen horen en uit tevoeren en ze kan nu redelijk tot goed staan zonder direct alleen maar bezig te zijn met het hoofd boven water te houden, kleding is ook altijd een ramp tenzij zelf maken)
      maandag 3 maart 2008 @ 09:45:51 #175
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_57120975
    Oh Knorretje! Wat knap zeg dat je dat zo zelf kunt namaken zonder patroon!
    Ziet er echt heel mooi uit (zowel je dochter als de kleding )

    Hier ben ik afgelopen weekend aardig opgeschoten met het rokje. Alle naden netjes met zigzag afgewerkt en de zoom zit er onderaan ook in. Bovenaan zit al een bandje en onderaan zit ie half vast.
    pi_57121601
    quote:
    Op maandag 3 maart 2008 09:45 schreef Stiemie het volgende:
    Oh Knorretje! Wat knap zeg dat je dat zo zelf kunt namaken zonder patroon!
    Ziet er echt heel mooi uit (zowel je dochter als de kleding )

    Hier ben ik afgelopen weekend aardig opgeschoten met het rokje. Alle naden netjes met zigzag afgewerkt en de zoom zit er onderaan ook in. Bovenaan zit al een bandje en onderaan zit ie half vast.
    Als je eenmaal een voorraad basispatronen hebt kan denk ik iedereen het. het basispatroon zorgt voor de pasvorm daarna is het puur aanpassingen doen en blijven doen tot het een beetje lijkt
    pi_57143248
    broekje is bijna af, alleen nog twee boordjes onder aan de pijpjes, tussendoor wou alicia nog een jurk..

      dinsdag 4 maart 2008 @ 11:14:47 #178
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_57145831
    Knorretje zit jij soms stiekem 's nachts de hele nacht achter de naaimachine Wat heb je dat snel gedaan zeg! En wat een leuk jurkje (al vond ik die blauw-witte combi wel qua kleur mooier staan bij je dochter )

    Hier gisteravond het onderste bandje ook op het rokje gezet. Nu alleen nog die 2 'flapjes' op de achterkant maken en daar knoopsgaten in maken om het rijglintje doorheen te doen!
    pi_57146230
    10 voor 12 was het gisteravond (maar dat doe ik normaal ook niet hoor, tot zo laat door gaan, maar dat koppie is zo gaaf smorgens als iets af is) Ik vond de blauw witte combi ook veeeeeeel leuker, maar morgen stoffenspektakel dus kan dan pas weer leuke zomerstoffies halen (niet dat de kasten leeg zijn hoor, planken vol nog maar steeds net niet dat stoffie dat ik wil )

    vanmiddag ga ik de broek af maken in elk geval en heb van de laatste restjes een combi hesje gemaakt samen met wit voor bij de rok of broek (nooit verwacht dat uit een lappie van nog geen 1.50 zoveel verschillende kledingstukken gaan)

    morgen lekker onbeschoft veel lappies in gaan (daar gaat de kinderbijslag) heb er helemaal zin in

    ik ben enorm benieuwd naar het rokje (kun je niet een tussentijdse update doen ?? je zegt steeds dat het zo lief is en zo leuk staat met die bandjes, ben helemaal nieuwsgierig
      dinsdag 4 maart 2008 @ 13:51:18 #180
    207555 Sowflow
    Spelfauten verplicht op FOK!
    pi_57148828
    Beste mensen even tussendoor. Knorretje, bedankt voor je gouden tip! Zie Een roos maken van textiel, wie weet hoe?
    De roos is gelukt!
    *The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
    *Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
    *OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.
      † In Memoriam † dinsdag 4 maart 2008 @ 15:45:17 #181
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_57151292
    quote:
    Op dinsdag 4 maart 2008 13:51 schreef Sowflow het volgende:
    Beste mensen even tussendoor. Knorretje, bedankt voor je gouden tip! Zie Een roos maken van textiel, wie weet hoe?
    De roos is gelukt!
    daar hoort wel een foto bij dan
      dinsdag 4 maart 2008 @ 15:57:47 #182
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_57151549
    Oh ben benieuwd naar de stoffen die je morgen allemaal gaat kopen. Lijkt me ook erg leuk zo'n stoffenbeurs, maar ja is vaak wel erg uit de buurt of ik moet er speciaal vrij voor nemen. Bovendien zijn er nu op de markt al meeeeer dan genoeg leuke stofjes te koop Ik heb voor Linde ook nog een heel schattig rood-wit stofje en een rose met bloemen gekocht. Zijn eigenlijk quiltlapjes maar ze zijn 50 cm x 140cm dus daar kan ik wel iets uithalen voor mijn kleine ukkie.

    Zitten de knoopjes ook al op je blouse? Ben benieuwd hoor!

    Ik hoop maar niet dat ik nu te hoge verwachtingen heb gecreeerd met mijn verhalen over het rokje Straks valt het je heel erg tegen... Ik zal even kijken of ik straks een foto van het rokje kan maken want ik moet vanavond al snel weer weg en ik zit nu nog op mijn werk.

    O ja weet iemand nog een site ofzo waar je leuke en hele eenvoudige patroontjes kunt vinden? Ik wil voor Linde nog zo'n lief rokje met een simpel elastiekje in de bovenkant maken maar weet eigenlijk niet precies hoe ik dat moet doen?
    pi_57152993
    quote:
    Op dinsdag 4 maart 2008 15:57 schreef Stiemie het volgende:


    O ja weet iemand nog een site ofzo waar je leuke en hele eenvoudige patroontjes kunt vinden? Ik wil voor Linde nog zo'n lief rokje met een simpel elastiekje in de bovenkant maken maar weet eigenlijk niet precies hoe ik dat moet doen?
    stroken rokje misschien ? kan zo ff in de patroonbladen zoeken naar de afmetingen van stroken voor die maat.
      dinsdag 4 maart 2008 @ 18:53:12 #184
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_57154792
    Oh ja een strokenrokje is ook leuk! Liefst in een maat 80, als je die hebt natuurlijk

    Oke hierbij dan nog even een foto van het rokje. Het is nog niet af want de "flapjes" op de achterkant moeten er nog op. Dat ga ik morgenavond proberen te doen. Of in ieder geval een beginnetje ermee maken De binnenkant van het rokje is wel helemaal met zigzag netjes afgewerkt.

      dinsdag 4 maart 2008 @ 18:57:51 #185
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_57154900
    Knor, jij gaat echt zo supersnel!

    Wat is het leuk zo met dat stippenrandje Stiemie!
    ***
    pi_57155970
    stiemie: zal later vanavond ff foto maken van dit rokje (eerst ouderavond), maar in maat 80

    boord: 66.5 bij 6 cm (afgewerkt dus nog maar 3 cm)
    strook 1 66.5 bij de breedte die jij wil
    strook 2 100 bij de breedte die jij wil
    strook 3 140 bij de breedte die jij wil

    (in deze burda nemen ze de eerste strook 11 cm breed de twee daaronder 9 cm breed, maar dan krijg je volgens mij voor maat 80 een enorm lang rokje (ik maak bij alicia de roklengte altijd 32 en die is gelukkig al een tijdje uit maatje 80 terwijl ze hier dus ook voor maat 80 een kleine 30 cm maken. Kan me er op verkijken hoor geen idee hoe lang dat bij 'normale' kindjes is kwa lengte taille knieeen)
    pi_57156014
    quote:
    Op dinsdag 4 maart 2008 18:53 schreef Stiemie het volgende:
    [ afbeelding ]
    HIj is leuk maakt het gelijk weer helemaal anders he zo'n bandje
      woensdag 5 maart 2008 @ 10:09:23 #188
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_57168047
    quote:
    Op dinsdag 4 maart 2008 19:36 schreef knorretje het volgende:
    stiemie: zal later vanavond ff foto maken van dit rokje (eerst ouderavond), maar in maat 80

    boord: 66.5 bij 6 cm (afgewerkt dus nog maar 3 cm)
    strook 1 66.5 bij de breedte die jij wil
    strook 2 100 bij de breedte die jij wil
    strook 3 140 bij de breedte die jij wil

    (in deze burda nemen ze de eerste strook 11 cm breed de twee daaronder 9 cm breed, maar dan krijg je volgens mij voor maat 80 een enorm lang rokje (ik maak bij alicia de roklengte altijd 32 en die is gelukkig al een tijdje uit maatje 80 terwijl ze hier dus ook voor maat 80 een kleine 30 cm maken. Kan me er op verkijken hoor geen idee hoe lang dat bij 'normale' kindjes is kwa lengte taille knieeen)
    Dankjewel! 30 cm lijkt mij ook wel erg lang inderdaad.Maak je dan gewoon al die stroken onder elkaar?zal binnenkort eens in de winkel kijken hoe lang zo'n rokje in maat 80 dan ongeveer is.
      woensdag 5 maart 2008 @ 10:21:06 #189
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_57168248
    Leuk dat rokje Stiemie!
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      woensdag 5 maart 2008 @ 10:31:23 #190
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_57168445
    quote:
    Op woensdag 5 maart 2008 10:21 schreef Troel het volgende:
    Leuk dat rokje Stiemie!
    Dankjewel!
    Ben jij al aan het dekentje begonnen? En heb je er misschien een foto van gemaakt?
      FOK!fossiel woensdag 5 maart 2008 @ 12:24:46 #191
    1455 Keroppi
    kool kikker
    pi_57171165
    Hallo,

    Sinds vorige week ben ik begonnen met een naai-cursus bij Parnassos (is een cultureel centrum wat allerlei cursussen voor studenten aanbiedt, van yoga tot fotografie). Het is niet echt een cursus maar meer 'begeleid naaien', je kiest een patroon uit en gaat twee uur lang aan de slag en als er iets is dan komt de cursus-leidster to the rescue.

    Tot nu toe alleen m'n patronen overgetrokken en uitgeknipt, vandaag echt met de stof aan de slag. Maar ik ga dus een topje (uit de KnipMode) maken met tricot en dat is dus blijkbaar niet de allerhandigste stof. Maargoed, we gaan ervoor!

    Foto's of tranen volgen over enkele weken
    Chick on a mission
    pi_57173489
    quote:
    Op zondag 2 maart 2008 15:04 schreef Troel het volgende:
    Helemaal dit topic kwijt

    Ik heb fleece gekocht voor een dekentje, omzomen of niet? Het lijkt me niet nodig, maar wel netter
    Ik heb fleece dekentjes met (festonsteken) en zonder randafwerking, de gefestonneerde (met breikatoen gedaan) zien er leuker uit vind ik maar dat is dan ook alles.
      woensdag 5 maart 2008 @ 15:33:28 #193
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_57175424
    quote:
    Op woensdag 5 maart 2008 10:31 schreef Stiemie het volgende:

    [..]

    Dankjewel!
    Ben jij al aan het dekentje begonnen? En heb je er misschien een foto van gemaakt?
    Jij wilt graag een foto van een lapje fleece?
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      woensdag 5 maart 2008 @ 16:04:56 #194
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_57176091
    Nee van dat schattige dekentje dat je ervan hebt gemaakt
    pi_57180440
    quote:
    Op woensdag 5 maart 2008 10:09 schreef Stiemie het volgende:

    [..]

    Dankjewel! 30 cm lijkt mij ook wel erg lang inderdaad.Maak je dan gewoon al die stroken onder elkaar?zal binnenkort eens in de winkel kijken hoe lang zo'n rokje in maat 80 dan ongeveer is.
    je meet gewoon vanaf de boord bij linde (taille) tot waar je hem wil hebben, de boord zelf is 3 cm en de stroken eronder verdeelje bv evenredig of bv de eerste strook wat breder en daarna twee kleinere (blauw geblokte rokje van alicia is op dezelfde wijze gedaan)

    boord
    |-------| strook 1
    |----------| strook 2
    |--------------| strook 3


    edit:
    http://danny.fok.nl/rokjevoorstiemie.jpg dit is het rokje waar ik die maten van daan heb gehaald

    [ Bericht 5% gewijzigd door knorretje op 05-03-2008 19:49:21 ]
      donderdag 6 maart 2008 @ 09:45:32 #196
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_57191443
    Ah nu snap ik 'm Als het weer meezit ga ik misschien vanmiddag nog even naar de markt en dan onderweg ook meteen even de Ottobre en knippie inkijken bij de tijdschriftenwinkel om te zien of daar nog wat leuks in staat. Ik wil nu misschien ook eens proberen om een leuke rok voor mezelf te maken.

    Ik heb het spijkerrokje voor Linde af

    Voorkant:


    Achterkant:


    Het is me echt zo meegevallen met zo'n Farbenmix patroon!
    Ben er voor mijn allereerste projectje best trots op
    pi_57191585
    Hij is super goed gelukt hoor, zeker voor een eerste keer. met recht iets om trots op te zijn.

    ottobre kun je online ook altijd inkijken overigens, knippie baby zomer heb ik van de week gezien (en dit is de eerste zomer dat ik hem niet ga kopen er staat maar 1 of 2 dingen nog maar in die alicia aan zou kunnen en de rest is gewoon definitief eindelijk te klein stonden best veel beginners/makkelijke/snelle patronen in. De ottobre woman ook niet mee genomen, ze hebben dit keer thema zwangerschapskleding dus ik wacht wel weer op de burda en de knip van april
      donderdag 6 maart 2008 @ 10:02:46 #198
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_57191718
    Hahaha op naar de nieuwe kinderkledingtijdschriften voor Alicia. Je hebt toch ook Knippie Idee ofzo voor de wat grotere maten. Heb ik laatst bij de bieb ingekeken en er stonden best leuke dingen in.

    Ik zag online in de Knippie baby een leuke opbergzak voor speelgoed voorbij komen. Moet nog wel even in het echt kijken of ie zo leuk is. Maar veel beginnerspatronen klinkt al erg goed. Ik heb trouwens wel de Ottobre voor kids gekocht en daar stonden best leuke dingen in

    Hm zwangerschapsmode is hier ook nog eventjes geen behoefte aan Misschien eens kijken of ze ook nog wat oudere nummers hebben liggen. Knippie van maart heb ik hier liggen (dat dubbelnummer) maar kon er eigenlijk helemaal niks leuks in vinden.
    pi_57191964
    quote:
    Op donderdag 6 maart 2008 10:02 schreef Stiemie het volgende:
    Hahaha op naar de nieuwe kinderkledingtijdschriften voor Alicia. Je hebt toch ook Knippie Idee ofzo voor de wat grotere maten. Heb ik laatst bij de bieb ingekeken en er stonden best leuke dingen in.
    voor alicia maak ik de laatste tijd al veel van farbenmix, bizzkids of uit stenzo's en aangezien ze net begint in die boeken kan ik daar nog heeeeeeeel erg lang mee voort. knippie idee vind ik vaak op de een of andere manier tegenvallen en erg 'doorsnee'
    quote:
    Hm zwangerschapsmode is hier ook nog eventjes geen behoefte aan Misschien eens kijken of ze ook nog wat oudere nummers hebben liggen. Knippie van maart heb ik hier liggen (dat dubbelnummer) maar kon er eigenlijk helemaal niks leuks in vinden.
    ik heb gisteren uit nood een los paroon van een rok gekocht voormij omdat ik in de knip van maart ook al niks leuks zag, heb ik wel vakjer helaas met de knip, in de fimi slaag ik vaak net iets sneller, burda idem. (nou moetik patronen uit de knip ook meestal weer aanpassen omdat het net niet goed zit voor mij en dat heb ik bij burda en fimi niet dus misschien dat ik ook juist daarom sneller daar iets uit maak/kies)
      donderdag 6 maart 2008 @ 15:24:28 #200
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_57198197
    Nou ik heb zojuist de Knippie baby gekocht Er staan heel erg veel simpele en vrij basic kleertjes in. Daar hou ik altijd erg van. Heb al een leuke bodywarmer, jurkje en een leuk strokenrokje gezien! Dat gaat dus helemaal goedkomen. De speelgoedopbergzak vond ik toch een beetje tegenvallen, dus die gaat het niet worden.

    De Ottobre van de lente was inderdaad niet veel. Veel zwangerschapsmode en wat geen zwangerschapsmode was, zag er wel zo uit Wel de vorige Ottobre van herfst/winter 2007/2008 meegenomen. Staan een paar erg leuke rokjes in die er ook niet echt mega-moeilijk uitzien. Voor Linde heb ik nog wel wat leuke stofjes liggen, voor mijn rokje binnenkort maar eens naar de Albert Cuijp voor stof.

    Ik geloof dat ik er nu echt een nieuwe hobby bij heb En ik had al zoveel tijd over
      † In Memoriam † donderdag 6 maart 2008 @ 20:50:27 #201
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_57205989
    in de knippie staan voornamelijk patronen voor meisjes
    voor jongens vallen ze steeds in herhaling.
      donderdag 6 maart 2008 @ 21:13:37 #202
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_57206490
    quote:
    Op woensdag 5 maart 2008 12:24 schreef Keroppi het volgende:
    Hallo,

    Sinds vorige week ben ik begonnen met een naai-cursus bij Parnassos (is een cultureel centrum wat allerlei cursussen voor studenten aanbiedt, van yoga tot fotografie). Het is niet echt een cursus maar meer 'begeleid naaien', je kiest een patroon uit en gaat twee uur lang aan de slag en als er iets is dan komt de cursus-leidster to the rescue.

    Tot nu toe alleen m'n patronen overgetrokken en uitgeknipt, vandaag echt met de stof aan de slag. Maar ik ga dus een topje (uit de KnipMode) maken met tricot en dat is dus blijkbaar niet de allerhandigste stof. Maargoed, we gaan ervoor!

    Foto's of tranen volgen over enkele weken
    hej, ik heb ook als eerset naai-projectje een tricot topje uit de knip van maart gedaan. ben jij ook bezig met die met de bolero overslag?

    ik vond m best lastig - was onbegeleid bezig.... maar t is wel gelukt. alleen was mn stof dikker dan ik dacht, is de afwerking niet helemaal zoals t hoort en moet ik m iets meer uitleggen (nog iets meer vergroten dan ik al gedaan had, ik ben een beetje dik). maar ik ga m nu binnenkort van de ëchte" stof maken die ik wilde...

    ben benieuwd hoe t wordt!
    Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
    Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
    Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
      donderdag 6 maart 2008 @ 22:19:05 #203
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_57208481
    quote:
    Op donderdag 6 maart 2008 20:50 schreef lady-wrb het volgende:
    in de knippie staan voornamelijk patronen voor meisjes
    voor jongens vallen ze steeds in herhaling.
    Heb 'm net nog even ingekeken, maar voor jongens valt het inderdaad wel wat tegen. Deze keer wel een paar leuke bodywarmers, broeken en een spijkerjack. Daar ben ik erg blij mee want ik hou altijd wel van een beetje stoere kleertjes voor Linde. Beetje aanpassen met meisjesstofjes en klaar is Kees Stiemie.

    Al staat er ook een speciaal setje uni-kleertjes in voor als je nog niet weet wat het gaat worden. Nou ja kan je ook de gewone romper- en boxpakjespatronen nemen en in neutrale kleuren maken toch?

    Linde had als 1e pakje een wit/lime/blauw pakje omdat we allebei zeker wisten dat we een jongetje zouden krijgen. We hebben in ieder geval die dag/avond veel felicitaties ontvangen voor "onze zoon"
      FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 8 maart 2008 @ 10:33:44 #204
    149527 crew  ChipsZak.
    That's hot.
    pi_57239034
    Om een beetje een idee te krijgen van mijn elfenrokje. Er moet nog een hoop aangedaan worden, ook nog dingen bijknippen, alles officieel aan elkaar naaien, dingen erop en eraan, maar je kunt alvast een idee krijgen.

    I guess words are a motherfucker.
    I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
    pi_57249797
    quote:
    Op zaterdag 8 maart 2008 10:33 schreef ChipsZak. het volgende:
    Om een beetje een idee te krijgen van mijn elfenrokje. Er moet nog een hoop aangedaan worden, ook nog dingen bijknippen, alles officieel aan elkaar naaien, dingen erop en eraan, maar je kunt alvast een idee krijgen.

    [ afbeelding ]
    ben erg benieuwd naar wat je er op aan gaat trekken ? corset ofzo ? (ben benieuwd naar het eindresultaat in elk geval)

    ik had beloofd nog foto's van het broekje te posten, heb van de laatste resten nog een topje nagemaakt van jottum (combi electa - edelijn voor de 'kenners') uiteraard kan ie ook op de rok en wil voor onder de rok nog een witte tule onderrok gaan maken zo dat ie nog lekkerder zwiert en zwaait.




    edit: volgende opdracht ook al binnen de kinderen hebben ook stofjes zelf mogen uitzoeken, en jayden heb een draken (satijn) stofje gevonden en daar gaan we een zomer pyjama van maken
      FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 8 maart 2008 @ 20:16:20 #206
    149527 crew  ChipsZak.
    That's hot.
    pi_57249839
    Leuke kleding!

    Ja, ik wil dus iets van een corset. Zelf maken dus. Maar niet echt helemaal chique incl. allerlei balijnen enzo. Gewoon iets makkelijkers wat aan een corset doet denken, maar ik heb echt geen idee hoe en wat precies. .
    I guess words are a motherfucker.
    I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
      zondag 9 maart 2008 @ 13:29:05 #207
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_57261209
    Bij de Kruidvat is een Singer in de aanbieding

    Singer Naaimachine
    Van ¤ 179,99

    Voor ¤ 109,99
    Op werkdagen voor 15 uur besteld, morgen in huis.

    Simply the easiest!
    Ga zelf aan de slag met deze gebruiksvriendelijke naaimachine. De naaimachine heeft veel verschillende opties waardoor het geschikt is voor diverse doeleinde.

    Specificaties:
    - 26 verschillende stikprogramma’s met alle basissteken en een automatisch 4-fasenknoopsgat
    - Foutloos inrijgen van boven- en onderdraad
    - Heldere LED-verlichting
    - Traploos regelbare lengte en breedte
    - Vrije arm
    - Accessoireruimte met extra geleverde accessoires
    - 3 verschillende naaldstanden
    - Eenvoudige steekselectie
    - Geleverd met stofhoes

    Van ¤ 179,99
    Voor ¤ 109,99

    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_57268817
    zo mijn zoon slaapt vanavond 1 nachie alvast in zijn zomerpyjama en dan heb ik de lijst weer af en gaan we weer in een wat langzamer tempo verder (rok voor mij, verjaardagssetje voor alicia, overhempie voor jayden en natuurlijk de rest van de zomerkleding)

      maandag 10 maart 2008 @ 10:00:39 #209
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_57279206
    Knorretje wat ga je hard zeg! Leuke kleertjes heb je weer gemaakt (wat zit het haar van Alicia trouwens leuk, lekker eigenwijs!)

    Hier heb ik zaterdag stof op de markt gekocht. Voor mij een donkerblauwe spijkerstof voor een rok (we beginnen eenvoudig zonder moeilijke patronen ) en voor Linde stof voor haar rokje. Nu nog tijd zien te vinden om een nieuw projectje op te starten. Als je eenmaal begonnen bent, valt het wel mee vind ik, maar die eerste stap...

    Ik moet trouwens ook nog steeds een poppenbedje afschilderen Heb er wel lieve bekleding voor gemaakt, maar die laatste stap van het schilderen is blijkbaar nogal een grote...
    pi_57307332
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 10:00 schreef Stiemie het volgende:
    Knorretje wat ga je hard zeg! Leuke kleertjes heb je weer gemaakt (wat zit het haar van Alicia trouwens leuk, lekker eigenwijs!)

    Hier heb ik zaterdag stof op de markt gekocht. Voor mij een donkerblauwe spijkerstof voor een rok (we beginnen eenvoudig zonder moeilijke patronen ) en voor Linde stof voor haar rokje. Nu nog tijd zien te vinden om een nieuw projectje op te starten. Als je eenmaal begonnen bent, valt het wel mee vind ik, maar die eerste stap...

    Ik moet trouwens ook nog steeds een poppenbedje afschilderen Heb er wel lieve bekleding voor gemaakt, maar die laatste stap van het schilderen is blijkbaar nogal een grote...
    nu hier de kids groter zijn, heb ik juist vaak tijd 'over' dat ik regelmatig niets weet te verzinnen en maar weer aan het naaien ga, ff smiddags een uurtje of 2 achter de machine, heerlijk. Ben dus ook al weer bezig met een nieuw setje voor alicia zodat ze met pasen op haar paarsbest er uit kan zien. onderaan wil ik de bloemetjes nog terug laten komen en dan verzinnen wat ze er onder gaat dragen ben ik nog niet overuit of dat een broek gaat worden of een rok (of een jurk)
      dinsdag 11 maart 2008 @ 18:03:32 #211
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_57310135
    Oh wat een schattig bloesje zeg! Erg leuk met die pailletjes

    Even een vraagje: ik heb in de Ottobre een leuk rokje gezien maar de maten die in de maattabel staan, komen absoluut niet overeen met mijn gewone kleding.

    Ik draag normaal maat 40 / soms 42. Maar volgens de Ottobre-maattabel moet ik voor mijn heupen maat 44/46 nemen en voor mijn taille maat 50 Snap er echt niks meer van. Hoe kan ik dit nu het beste oplossen?
    pi_57310566
    ieder blad heeft zijn eigen maat tabel waarop de patronen gebaseerd zijn kan dus afwijken van elkaar en met de kleding in de winkel. Wat betreft het verschil voor je tussen de heupen en je taille, ik zou dan de grootste maat aanhouden, het is namelijk wel fijn als ie verder dan je heupen komt straks, (staat zo vreemd anders ), daarnaast kun je het wel altijd innemen/verkleinen uiteindelijk maar eenmaal te klein geknipt krijg je het er niet meer aan. Je kan kijken of je het 'durft' om tussen de maten het patroon over te nemen, dus taille maat 50 pakken en dan beetje bij beetje tekenen dat je op de heupen alsnog op 44/46 uit komt (moet je wel zeker weten dat je goed gemeten hebt, zelf gemeten of laten meten scheelt ook nog wel eens een wat)
      dinsdag 11 maart 2008 @ 19:08:37 #213
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_57311597
    Hahahaa ja het is wel fijn als de rok straks verder dan mijn heupen komt inderdaad Anders wordt het wel een heel apart modelletje.

    Ik ben alleen bang dat ik dan te weinig stof heb gekocht aangezien er voor maat 50 maar liefst 120 cm nodig is en voor maat 42 maar 105 cm. Moet zeggen dat zo'n maattabel in dit geval niet echt goed voor je ego is

    Ik zat er ook aan te denken om de patroondelen eerst in de maat 44 en maat 50 uit het papier te knippen en dan op een bestaande rok leggen om te kijken hoe of wat. Misschien dat dat al wat meer duidelijkheid geeft.

    In ieder geval heel erg bedankt voor je snelle antwoord!
    pi_57311905
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2008 19:08 schreef Stiemie het volgende:
    Hahahaa ja het is wel fijn als de rok straks verder dan mijn heupen komt inderdaad Anders wordt het wel een heel apart modelletje.

    Ik ben alleen bang dat ik dan te weinig stof heb gekocht aangezien er voor maat 50 maar liefst 120 cm nodig is en voor maat 42 maar 105 cm. Moet zeggen dat zo'n maattabel in dit geval niet echt goed voor je ego is
    ach die ego krijgt weer een gigaboost zodra je rok af is en iedereen je complimentjes maakt dat je er zo leuk uit ziet (en niets is trouwens zo frustrerend als niet genoeg stof hebben, heb op de stoffenspektakel leuke lap meegenomen voor een rok voor mezelf, heb 2 meter meegenomen leek me meeer dan zat, nou niet dus 2,40 is er nodig vrijdag is er gelukkig nog wel markt, ik ga iedere week en volgende week is het afkicken, want vanwege goede vrijdag geen markt, hopelijk kan ik nog een stukkie vinden)
    quote:
    Ik zat er ook aan te denken om de patroondelen eerst in de maat 44 en maat 50 uit het papier te knippen en dan op een bestaande rok leggen om te kijken hoe of wat. Misschien dat dat al wat meer duidelijkheid geeft.

    In ieder geval heel erg bedankt voor je snelle antwoord!
    dan zou ik eerder maat 50 en 44 tegelijk uittekenen in elkaar dan knip je 50 uit en is het te groot dan knip je steeds er iets af tot je evt bij maat 44 bent,scheelt je sowieso 2 x de gehele rok uitknippen. bij het passen van de patroondelen wel rekening houden met het model (tailleboord, of hangt de rok op je heupen etc etc, evt plooitjes en andere figuurnaden)

    succes in elk geval
      dinsdag 11 maart 2008 @ 19:49:07 #215
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_57312595
    Ik ga hier donderdag maar eens naar de markt.
    Heb binnenkort een soort van kinky feestje en daar moet ik nog een rok voor hebben. Wil een soort van minirok gaan maken met daaronderaanvast allemaal overlappende stroken van een soort van voile-stof. De bovenkant maak ik denk ik van zwart fluweel.
    Nu nog stof zoeken en een patroon dat ik aan kan passen. Hoewel het natuurlijk niet heel moeilijk is verder. Rits in de zijnaad en wat figuurnaadjes aanbrengen om de boel passend te krijgen.

    Nu alleen nog een manier vinden om de voilestof netjes afgewerkt te krijgen, ik denk dubbel omvouwen bij de afwerking omdat de stroken natuurlijk ook open kunnen vallen zodat je de binnenkant te zien krijgt.
    ***
      dinsdag 11 maart 2008 @ 19:55:20 #216
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_57312739
    Hmmm heb nu een deel van de rok uitgetekend, maar als ik een zelfde model bestaande rok er dubbel opleg (ik moet het getekende deel straks naast de stofvouw overtrekken dus dan wordt ie toch ook dubbel?) hou ik aan beide kanten van mijn rok nog grote stukken over

    Is het anders een idee om een goedpassende rok te nemen en daar de maten van aan te houden? Maat 50 ziet er namelijk echt uit als de rok voor een grote-maten-model. Nou ben ik niet slank, maar dit is echt te groot.

    Hmm kinderkleertjes maken is zo gek nog niet: is het te groot dan groeien ze er vanzelf wel in

    Edit: Be sorry maar daar kan ik je helaas geen advies over geven.... Aan het jasje te zien dat je laatst voor Sasha maakte, heb je al veel meer ervaring dan ik
    pi_57312746
    BE: bedoel je de afwerking van de zijnaden van de voile ? of de onderkant ?
    zijnaden zou kunnen met een engelse naad onderkant met een rolzoompje of hele fijne zigzag ? of een 'dubbel' zoompje ?
    pi_57312784
    welke rok ga je maken stiemie ? en waar staat ie in, kijk ik of ik het patroon ook heb (en anders online of ik iets kan ontdekken kwa gek model waarom ie zo groot zou zijn)
      dinsdag 11 maart 2008 @ 19:58:27 #219
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_57312806
    Het gaat zeg maar om de rok met het nummer 4: http://www.ottobredesign.(...)-07_kaikkimallit.pdf



    Let svp niet op het ubermutsige model. Ik maak de rok trouwens in donkerblauwe spijkerstof.

    [ Bericht 30% gewijzigd door Stiemie op 11-03-2008 20:04:00 ]
    pi_57313135
    ik vind het totaal geen mutserig model hoor ik heb het boek zelf helaas niet dus moet het doen met het plaatje, zover ik kan zien heb je een rokdeel voor, een rokdeel achter en een bovenpas met rits. als je de rokdelen dus aan de stofvouw hebt zou dat overeen kunnen komen met de bestaande rok, even als de bovenpas, het lijkt mij overdreven en vreemd dat hij zoveel wijder is (weet niet of je bestaande rok ook een rits middenachter heeft anders zou je die rok gewoon recht kunnen leggen en dan het patroondeel aan de rits leggen (als denkbeeldige stofvouw en op die manier het teveel weg knippen, vergeet niet dat bovenkant rokdeel niet bovenkant rok is als er inderdaad sprake is van een los bovenpasje)
      dinsdag 11 maart 2008 @ 20:22:01 #221
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_57313415
    Hahaha ik doelde vooral op het fotomodel hoor, het rokje zelf vind ik erg leuk

    Ik heb nog even snel een foto gemaakt van het plaatje uit het tijdschrift zelf. Maar zoals jij beschrijft klopt het inderdaad. Dat je dat zo gewoon ziet zeg!



    O ja het rokje op het plaatje heeft nog een onderrok, maar bij een spijkerrokje leek me dat nogal overdreven, dus die laat ik weg.
    pi_57314070
    ja als de bestaande rok goed zit zou ik gewoon het patroon aanpassen aan de bestaande rok, kwam maat 44 wel overeen met je eigen rok ? misschien een meetfout anders vanaf hun kant ? ik heb geen idee waarom er zo'n groot verschil in zit eerlijk gezegd. ik heb per blad ook verschillende maten en ook kwa heup en taille zit er een verschil, maar meestal komt dat wel goed passend eruit uiteindelijk.
      dinsdag 11 maart 2008 @ 21:56:44 #223
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_57315828
    Ik ga de bestaande rok (toevallig zelfde model met een rits) als uitgangspunt nemen. Denk helaas dat het er vanavond niet meer van gaat komen. Ben nog druk bezig met was opruimen etc. Dus morgen poging 2 . Bedankt voor de hulp!

    [ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 12-03-2008 09:24:03 ]
      dinsdag 11 maart 2008 @ 23:47:24 #224
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_57318869
    stiemie, ik vind het helemaal geen mutserig rokje! Leuk juist!

    Knor, het gaat eigenlijk om alle kanten. Naadjes zijn het eigenlijk niet omdat het losse stroken moeten gaan worden die naar beneden hangen. Dus meer gewoon 'afwerken'. Ik denk dat een rolzoompje het beste gaat werken idd. Dat dat gewoon het mooiste is. Moet ik even op zoek naar het juiste voetje daarvoor.
    Toch? Daar heb je toch een speciaal voetje voor?

    Zoiets moet het gaan worden:



    Dat grijze zijn dus de eerste laag stroken, en dan dat rode een 2e laag maar dan 'half-steens' eroverheen zodat het elkaar overlapt.
    Leuk idee? Of niet?
    ***
    pi_57323543
    tuurlijk is dat wel eenleuk idee. voor een rolzoompje op de machine heb je inderdaad een apart voetje nodig (linkje is van een willekeurig merk, met een willekeurig rolzoom voetje. kan dus afwijken van wat jij nodig hebt )
      † In Memoriam † woensdag 12 maart 2008 @ 11:05:24 #226
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_57323851
    dat kan toch ook met de lockmachine? (moet je dr wel een hebben natuurlijk maar dat weet ik dus niet )
    pi_57324155
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 11:05 schreef lady-wrb het volgende:
    dat kan toch ook met de lockmachine? (moet je dr wel een hebben natuurlijk maar dat weet ik dus niet )
    ja kan ook met de lockmachine, maar ik dacht dat BE die niet had

    (ik in elk geval niet en gebruik altijd zo'n voetje en dat werkt prima)
      † In Memoriam † woensdag 12 maart 2008 @ 12:10:41 #228
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_57325078
    ik heb er vorig jaar een gekocht na heel lang twijfelen. maar ik vind het geweldig. had ik jaaaaaaren eerder moeten hebben.
    pi_57325151
    ach misschien ooit, ik kan alles (bij wijze van) maken op mijn naaimachine, misschien wat langzamer dan met een lock, maar het lukt wel en de binnenkant kwa afwerking doe ik of gewoon met een zigzag of een lockachtige steek of werk het weg met een engelse naad als ik denk dat je het anders heel erg gaat zien. Ben dus nog niet geheel overtuigd van het echt nodig hebben van een lockmachine. Waar gebruik jij hem zoal voor ? Wat heeft jou doen besluiten hem dan toch aan te schaffen ?
      † In Memoriam † woensdag 12 maart 2008 @ 13:01:25 #230
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_57326029
    dat wat jij schrijft over dat je alles kan op je naaimachine had ik ook. maar ik was ondertussen eens aan een nieuwe machine toe en ben zo eens een naaimachinewinkel binnengelopen.
    daar zeiden ze dat als je er éénmaal een hebt, je niet meer zonder kan. ik heb daar hartelijk om gelachen, want ik kon toch alles met mijn naaimachine?
    nou ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal om ben. het werkt snel en netjes en het ziet er professioneel uit.
    ik werk heel veel met tricot. (ik maak dansbroeken voor een salsavereniging en die dingen worden verkocht aan de leerlingen. het moet er dus wel een beetje professioneel uitzien)

    de pest is alleen dat je iedere keer 4 klossen garen moet hebben en dat ze niet allemaal even snel opgaan. maar ach, op de markt kosten die dingen geen bal (nou ja voor 4 betaal ik 5 euro ofzo)

    en het inrijgen is even een slag die je door moet krijgen. een draadje verkeerd en je kan het vergeten.

    o en laat ik vooral het velour-de-panne debacle van afgelopen kerst niet vergeten
    ik had voor de kerstshow een kerstvrouwjurkje gemaakt van die troep en heel mijn machine zat vol met van die rode pluisjes die er afkwamen bij het locken. alles wat ik daarna door de machine trok zat onder dat was eens en nooit meer (ik kom ze nu nog tegen )
    maar in principe werkte het wel goed hoor, alleen dat rode pluis
      † In Memoriam † woensdag 12 maart 2008 @ 13:02:59 #231
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_57326050
    en dus de rolzoom is lekker makkelijk en het verwerken van heel erg dunne stofjes is een eitje
      woensdag 12 maart 2008 @ 13:18:00 #232
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_57326314
    Ik heb hem niet, maar een vriendinnetje wel en die is er idd ook echt lyrisch over.

    Ik heb even in mijn doosje met spul gekeken en ik heb dus niet zo'n rolzoomvoetje.
    Zou dat makkelijk na te bestellen zijn?
    Ik heb een Singer, dat kan toch nooit echt heel bijzonder zijn toch?
    ***
      woensdag 12 maart 2008 @ 13:26:20 #233
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_57326458
    Ik heb er ook een en ik ben er zo blij mee!

    Die van mij is een heel oud besje (Singer Professional 14u13) maar het ding kan alles aan.
    Als ik online zoek kan ik er niet heel veel over vinden maar wat ik vind is alleen maar positief. Dezelfde machines als die van mij (1 van 8 jaar en 1 van 15 jaar oud) nog steeds vol op in gebruik waarbij behalve een nieuw voetpedaal en een nieuw setje messen nog nooit iets stuk aan is geweest.

    Ik vind het zo lekker om niet eerst alle stukken stof te moeten afwerken. Als ik écht lui ben knip ik zelf niet overal heel netjes ong. 1 cm naad om het patroon maar laat er ook wel stukken/puntjes stof aan zitten (bij patroondelen die aan de randen liggen en waar ik verder niks met de stof kan bijvoorbeeld) want de machine snijdt het overtollige stof zelf al af. Delen die mooi aan elkaar komen kan ik in één keer de naden naaien en afwerken tegelijk.

    Een simpele trui/T-shirt zit zomaar in elkaar.
    Voor en achterpand op elkaar, schoudernaden onder de lockmachine door, mouwen aanspelden/rijgen, onder de lockmachine door, zijnaden spelden/rijgen onder lockmachine door en dan hoef je alleen nog maar de boorden af te werken

    En bij mij ziet de afwerking er nu gewoon een stuk netter uit.
    Ik ben nog al een perfectionist en dit voelt voor mij gewoon lekkerder. (ik raak minder snel gefrustreerd omdat het er meteen gewoon goed uitziet)

    Enige nadeel wat ik zo kan bedenken is dat je een extra machine erbij hebt. (die van mij is behoorlijk zwaar!) en altijd even een proef stukje naaien om de afstelling te checken.

    Heb je al eens op www.lockmachine.info gekeken?
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      † In Memoriam † woensdag 12 maart 2008 @ 13:29:15 #234
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_57326510
    vast niet.

    ik vind losse voetjes trouwens best duur. (ik heb een husqvarna) en ik was voor 5 speciale voetjes iets van 120 euro kwijt.
      † In Memoriam † woensdag 12 maart 2008 @ 13:31:40 #235
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_57326558
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 13:26 schreef Noli. het volgende:
    Ik heb er ook een en ik ben er zo blij mee!

    Die van mij is een heel oud besje (Singer Professional 14u13) maar het ding kan alles aan.
    Als ik online zoek kan ik er niet heel veel over vinden maar wat ik vind is alleen maar positief. Dezelfde machines als die van mij (1 van 8 jaar en 1 van 15 jaar oud) nog steeds vol op in gebruik waarbij behalve een nieuw voetpedaal en een nieuw setje messen nog nooit iets stuk aan is geweest.

    Ik vind het zo lekker om niet eerst alle stukken stof te moeten afwerken. Als ik écht lui ben knip ik zelf niet overal heel netjes ong. 1 cm naad om het patroon maar laat er ook wel stukken/puntjes stof aan zitten (bij patroondelen die aan de randen liggen en waar ik verder niks met de stof kan bijvoorbeeld) want de machine snijdt het overtollige stof zelf al af. Delen die mooi aan elkaar komen kan ik in één keer de naden naaien en afwerken tegelijk.

    Een simpele trui/T-shirt zit zomaar in elkaar.
    Voor en achterpand op elkaar, schoudernaden onder de lockmachine door, mouwen aanspelden/rijgen, onder de lockmachine door, zijnaden spelden/rijgen onder lockmachine door en dan hoef je alleen nog maar de boorden af te werken

    En bij mij ziet de afwerking er nu gewoon een stuk netter uit.
    Ik ben nog al een perfectionist en dit voelt voor mij gewoon lekkerder. (ik raak minder snel gefrustreerd omdat het er meteen gewoon goed uitziet)

    Enige nadeel wat ik zo kan bedenken is dat je een extra machine erbij hebt. (die van mij is behoorlijk zwaar!) en altijd even een proef stukje naaien om de afstelling te checken.

    Heb je al eens op www.lockmachine.info gekeken?
    ik ben nog erger, ik werk soms op twee naaimachines tegelijk. en ik heb maar 1 lockmachine en ik twijfel soms of ik er niet nog één bij zal nemen
      woensdag 12 maart 2008 @ 13:32:29 #236
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_57326569
    Ik zal zo eens een foto maken van mijn besje (ze staat nog op tafel)

    En ik had ook nog niks gepost van de poppekleertjes he?
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      † In Memoriam † woensdag 12 maart 2008 @ 13:35:00 #237
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_57326607
    nee, wel van die leuke pop.
    hoe heb je die gemaakt?
      † In Memoriam † woensdag 12 maart 2008 @ 13:36:09 #238
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_57326623
    ja doe eens een foto !
    zal ik er ook zo eens een maken van mijn machinepark
    maar tis een beetje erge troep in mijn naaihok
      woensdag 12 maart 2008 @ 13:43:41 #239
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_57326755
    BE, veel naaimachine-winkels hebben van de gangbare merken diverse voetjes gewoon op voorraad
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      † In Memoriam † woensdag 12 maart 2008 @ 14:04:31 #240
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_57327113
    dit is mijn lockmachine



    ben er erg tevreden over.

    mijn oudgediende



    heeft heel wat kilometers gemaakt.

    en mijn andere



    doet nog lang niet altijd wat ik wil, maar het wordt al beter
    pi_57327229
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 13:18 schreef Brighteyes het volgende:
    Ik heb hem niet, maar een vriendinnetje wel en die is er idd ook echt lyrisch over.

    Ik heb even in mijn doosje met spul gekeken en ik heb dus niet zo'n rolzoomvoetje.
    Zou dat makkelijk na te bestellen zijn?
    Ik heb een Singer, dat kan toch nooit echt heel bijzonder zijn toch?
    Wat ET en Lady-wrb al zeggen is normaal gesproken makkelijk aan te komen bij de naaimachinehandel. denk tussen de euro of 5 en 10 ? (heb voor die van mij 7,50 betaald, nog nooit gehoord of gelezen dat een rolzoom voetje erg duur was, andere voetjes helaas wel 40 of 50 euro ben je dan zo maar kwijt )
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 13:26 schreef Noli. het volgende:
    Ik heb er ook een en ik ben er zo blij mee!

    Die van mij is een heel oud besje (Singer Professional 14u13) maar het ding kan alles aan.
    Als ik online zoek kan ik er niet heel veel over vinden maar wat ik vind is alleen maar positief. Dezelfde machines als die van mij (1 van 8 jaar en 1 van 15 jaar oud) nog steeds vol op in gebruik waarbij behalve een nieuw voetpedaal en een nieuw setje messen nog nooit iets stuk aan is geweest.

    Ik vind het zo lekker om niet eerst alle stukken stof te moeten afwerken. Als ik écht lui ben knip ik zelf niet overal heel netjes ong. 1 cm naad om het patroon maar laat er ook wel stukken/puntjes stof aan zitten (bij patroondelen die aan de randen liggen en waar ik verder niks met de stof kan bijvoorbeeld) want de machine snijdt het overtollige stof zelf al af. Delen die mooi aan elkaar komen kan ik in één keer de naden naaien en afwerken tegelijk.

    Een simpele trui/T-shirt zit zomaar in elkaar.
    Voor en achterpand op elkaar, schoudernaden onder de lockmachine door, mouwen aanspelden/rijgen, onder de lockmachine door, zijnaden spelden/rijgen onder lockmachine door en dan hoef je alleen nog maar de boorden af te werken

    En bij mij ziet de afwerking er nu gewoon een stuk netter uit.
    Ik ben nog al een perfectionist en dit voelt voor mij gewoon lekkerder. (ik raak minder snel gefrustreerd omdat het er meteen gewoon goed uitziet)

    Enige nadeel wat ik zo kan bedenken is dat je een extra machine erbij hebt. (die van mij is behoorlijk zwaar!) en altijd even een proef stukje naaien om de afstelling te checken.

    Heb je al eens op www.lockmachine.info gekeken?
    nee nog nooit gekeken, ikben er ook niet zo mee bezig kwa aanschaf, juist omdat ik het nut er niet van inzie. het klinkt allemaal heel mooi en handig hoor, dat wel. Maar het kost en weer centjes en neemt weer ruimte in en kwa snelheid, ach ga snel genoeg zo. (truien worden hier nog fanatiek gebreid of gehaakt. alleen voor shirtjes zou het dan makkelijker zijn)

    ruimte voor een extra machine heb ik hier sowieso niet, dan zou ik ze moeten wisselen steeds op de tafel. (maar locken doe je toch met de voet ?? niks niet elektronisch/computergestuurd toch ? ik kan niet naaien met een voetpedaal dus dan zou het hier per definitie al niet eens kunnen.
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 13:36 schreef lady-wrb het volgende:
    ja doe eens een foto !
    zal ik er ook zo eens een maken van mijn machinepark
    maar tis een beetje erge troep in mijn naaihok
    ja leuk ben wel benieuwd, zal zo mijn tafeltje (heb een heel lief burootje van mijn paps gekregen, heb hij vroeger nog aan gestudeerd) ook op de foto zetten. Ik werk altijd in de woonkamer, en in de slaapkamer heb ik de kledingkast ontdaan van kleding en gevuld met allemaal lappies de salontafellades heb ik inmiddels gebombardeerd tot lintjes opslagplek etc etc. overal kom je hier wel iets tegen. (maar waar creatief gewerkt wordt ligt geen rommel, dat zijn ideeen en inspiratiebronnen )

    edit: je had al weer foto's geplaatst. wel luxe hoor een naaikamer (en gewoon van alle markten thuis zijn, lock, naai en borduur
      woensdag 12 maart 2008 @ 14:12:22 #242
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_57327256
    SPAMMERDEBAM!



















    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      woensdag 12 maart 2008 @ 14:14:33 #243
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_57327292
    Ik zal een dezer dagen eens gaan kijken voor dat voetje dan.
    Nu maar even niet, ik denk dat Sasha weg waait als we de deur uit gaan.

    Imposant spulletje lady-wrb!
    ***
    pi_57327314
    wat een dotjes van poppen (zeker met die kleertjes)
      woensdag 12 maart 2008 @ 14:30:50 #245
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_57327560
    Oja dit is mijn naaimachientje.
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 13:35 schreef lady-wrb het volgende:
    nee, wel van die leuke pop.
    hoe heb je die gemaakt?
    De poppen zijn gemaakt naar beschrijving uit het boekje: "Poppen maken een hele kunst" van Joke Geers en daarin staan ook patroontjes voor de kleertjes. (was wel even puzzelen ) Hier staat een beetje ruwweg een beschrijving van hoe je het hoofdje maakt.
    De materialen heb ik via www.nielsholgersson.nl
    (waar het boekje van Joke Geers ook te bestellen is (bestelcode BK172 invoeren bij zoeken)

    [ Bericht 3% gewijzigd door Noli. op 12-03-2008 14:43:17 ]
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      woensdag 12 maart 2008 @ 15:30:15 #246
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_57328562
    Noli, wat een schattige kleertjes!
    En wat een prachtig mooie lock-machine! Dat staat nog gewoon mooi op tafel ook, zo'n ouwetje!
    ***
    pi_57328696
    heeft iemand heel toevallig een patroon van euritmie schoentjes ?? (of balletschoentjes ? (ze zijn er wel, maar kan ze alleen op amerikaanse sites vinden.) Uiteraard tegen vergoeding
      woensdag 12 maart 2008 @ 16:25:23 #248
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_57329552
    Wat zijn euritmieschoentjes?

    (al zal ik niet de enige zijn die zich dat afvraagt aangezien zelfs google-afbeeldingen me niet verder kan helpen)
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_57329891
    ballet-achtige schoentjes zijn hele dunne schoentjes met een dunne platte zool waarbij je nauwelijks het idee heb dat je ze aan hebt en je dus goed je voet kan voelen en goed kan gebruiken tijdens het bewegen/dansen etc etc
      woensdag 12 maart 2008 @ 16:46:06 #250
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_57329973
    kun je niet van die balletschoentjes van 2,95 bij Scapino 'verbouwen'? Of zijn dat hele andere dingen?
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_57330178
    ja kan min of meer wel, zooltje is voor het mooie iets te dik, alicia heb ze nu ook steeds van school, maar die zijn zo saai wit en kwam er achter dat er patroontjes voor zijn om ze zelf te maken en dan krijg je ze natuurlijk heerlijk opgepimpt

    wat ik vond op internet http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-V3RWDFGQ.jpg das leuker dan die saaie witte dingen (al kan ik daar misschien wel een patroon van verkrijgen door hemin stukken te snijden en in elk geval het zooltje te gebruiken of zoiets, 't is een idee)
      woensdag 12 maart 2008 @ 16:59:16 #252
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_57330250
    Wow wat een machinepark komt er hier voorbij zeg!

    Een lockmachine lijkt me aan de ene kant wel handig, maar aan de andere kant gaat het ook nog prima met mijn naaimachine.

    Die poppen zijn echt enorm leuk zeg Noli. Ze zien er echt heel professioneel uit. Leuke kleertjes ook zeg!

    Enneh euritmieschoentjes ken ik ook niet hoor
    Typisch geval van schermpje te lang open laten staan
      woensdag 12 maart 2008 @ 17:41:29 #253
    16715 Mylene
    *schatje*
    pi_57331038
    Van Oilily kun je toch ook los stoffen kopen?
    pi_57331212
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 17:41 schreef schatje het volgende:
    Van Oilily kun je toch ook los stoffen kopen?
      woensdag 12 maart 2008 @ 17:51:18 #255
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_57331246
    Veel op marktplaats enzo te vinden, maar ook in diverse outlets van Oilillly hebben ze stof per meter

    en door de kleine lettertjes kan ik gewoon niet meer zien of ik goed zit qua i's en l'en
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      † In Memoriam † woensdag 12 maart 2008 @ 20:02:11 #256
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_57334217
    wat een mooie lockmachine noli
    daar ga je veel plezier van hebben
      † In Memoriam † woensdag 12 maart 2008 @ 20:05:20 #257
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_57334312
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 14:10 schreef knorretje het volgende:

    .....
    edit: je had al weer foto's geplaatst. wel luxe hoor een naaikamer (en gewoon van alle markten thuis zijn, lock, naai en borduur....
    die borduurmachine is ook naaimachine. die borduurunit kan dr af en dan kan ik er de naai-unit aanschuiven.

    dr zit een knoopsgatenvoetje bij dat zo ingenieus is dat ik m nog steeds niet doorheb. die meet volautomatisch hoe groot ik het eerste knoopsgat maak en onthoudt dat voor de rest van de knoopsgaten.
    pi_57334403
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 20:05 schreef lady-wrb het volgende:

    [..]

    die borduurmachine is ook naaimachine. die borduurunit kan dr af en dan kan ik er de naai-unit aanschuiven.
    ja dat heb ik ook op die manier, alleen gebruik ik de borduur niet en naai er voornamelijk mee.
    quote:
    dr zit een knoopsgatenvoetje bij dat zo ingenieus is dat ik m nog steeds niet doorheb. die meet volautomatisch hoe groot ik het eerste knoopsgat maak en onthoudt dat voor de rest van de knoopsgaten.
    als je zou weten hoe het werkt kan het wel een een verdomd handig ding zijn hier mik ik een knoopje achter in en dan meet hij hoe groot het knoopsgat moet zijn en vervolgens naaien maar. de overigen worden allemaal identiek, immers dat knoopje is opgemeten (tot 1 van de kids het knoopje er uit jat omdat je even weg loopt naar het eten)
    pi_57335015
    Noli wat zijn ze leuk geworden! Maak je ze ook op bestelling?
    Hoe is het met je en de kids? update in topic?
      donderdag 13 maart 2008 @ 14:58:38 #260
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_57352181
    Ik zit nu te pielen met een rolzoomvoetje om even wat te oefenen maar als ik dan het filmje van die lockmachine site bekijk dan zou ik eigenlijk gelijk wel naar een winkel willen rennen!

    Jammer dat er nog veel meer dingen op mijn verlanglijstje staan!
    ***
      donderdag 13 maart 2008 @ 15:13:50 #261
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_57352438
    Met hulp van mijn collega wil ik deze gaan maken (die witte, maar in een andere kleur) voor een bruiloft in mei:



    Volgende week vrijdag op het Stoffenspektakel in Ahoy stoffen ervoor kopen.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      donderdag 13 maart 2008 @ 16:54:57 #262
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_57354609
    Die witte is prachtig!

    Ik heb het rolzoompje door!
    En ik heb zelfs nog wat stof gevonden op zolder dat ik voor de rok zou kunnen gebruiken, dus ik ga vanavond maar eens lekker wat prutsen. Kijken of het me lukt zoals ik het in mijn hoofd heb.
    ***
      † In Memoriam † donderdag 13 maart 2008 @ 17:36:57 #263
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_57355578
    quote:
    Op donderdag 13 maart 2008 16:54 schreef Brighteyes het volgende:
    Die witte is prachtig!

    Ik heb het rolzoompje door!
    En ik heb zelfs nog wat stof gevonden op zolder dat ik voor de rok zou kunnen gebruiken, dus ik ga vanavond maar eens lekker wat prutsen. Kijken of het me lukt zoals ik het in mijn hoofd heb.
    ja t is even prutsen, maar dan heb je ook wat.

    zo vindt ik mijn biaisbandvoetje een uitkomst. (uiteindelijk dan, want wat heb ik er op zitten schelden )
    pi_57361419
    quote:
    Op donderdag 13 maart 2008 17:36 schreef lady-wrb het volgende:

    [..]

    ja t is even prutsen, maar dan heb je ook wat.

    zo vindt ik mijn biaisbandvoetje een uitkomst. (uiteindelijk dan, want wat heb ik er op zitten schelden )
    ow wat een herkenning
    ik heb dat voetje al meerdere malen door de kamer heen gesmeten omdat het niet werkte en als je hem dan door hebt snap je niet wat er nou zo moeilijk aan was. (heb nu een biaisbandmaker op het lijstje staan... nog even en het is moederdag )
      donderdag 13 maart 2008 @ 21:59:22 #265
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_57361901
    Ik ga morgen weer verder met mijn skinny jeans. Ik had eerst een idee om er stukken tussen te zetten om er ook een wijde pijpenbroek van te maken maar daar zie ik toch vanaf.

    Het is een grijze stretch stof die aan de binnenkant roze is waardoor een een lichte roze gloed over heen zit. Nou had ik bedacht om hem stoer/ romantisch te maken.

    Heeft iemand nog leuke ideeën om hem wat te bewerken? Ik zat zelf te denken om hem een beetje op te schuren met puimsteen op de bovenbenen, billen enz. Maar ik wilde ook nog wat doen met met de lichtroze glim stof die ik ook heb gekocht. Misschien lintjes van maken ofzo? Wat kan ik er mee?
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
      donderdag 13 maart 2008 @ 22:33:01 #266
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_57362886
    Wat doe je met een biaisbandvoetje dan?
    Ja, biaisband opzetten, dat snap ik, maar hoe dan precies?
    ***
      † In Memoriam † vrijdag 14 maart 2008 @ 07:09:48 #267
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_57367206
    eh ja..., hoe leg je dat uit?
    je moet het biaisband er dubbelgevouwen infrommelen en je werkstuk ook en als je het dan goed gedaan hebt, stik je de boel in één keer goed vast.

    ik heb destijds geoefend op schortjes en panne(n?)lappen.
    pi_57367278
    kon alleen zo snel van de bernina een filmpje vinden,maar weet zeker dat het er van meer merken online te vinden is. Maar doel blijft hetzelfde, de band wordt geleid en vouwt zich (als het goed gaat) heel gelijk matig om de stofrand heen. http://www.thequiltshow.com/bernina/5.html

    edit: te lang aan het zoeken geweest naar filmpje, wat lady-wrb dus eenvoudiger al zegt
      vrijdag 14 maart 2008 @ 07:59:09 #269
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_57367495
    quote:
    Op vrijdag 14 maart 2008 07:28 schreef knorretje het volgende:
    kon alleen zo snel van de bernina een filmpje vinden,maar weet zeker dat het er van meer merken online te vinden is. Maar doel blijft hetzelfde, de band wordt geleid en vouwt zich (als het goed gaat) heel gelijk matig om de stofrand heen. http://www.thequiltshow.com/bernina/5.html

    edit: te lang aan het zoeken geweest naar filmpje, wat lady-wrb dus eenvoudiger al zegt
    Wat een handig ding zeg!
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_57367628
    zo de kids zijn naar school, bernina heb meer een 'plaat' voor dit werk als een voetje, voor veel machines zit dat geleidertje waar de biasband doorheen gaat gewoon aan het naaivoetje vast die je dan op de machine net als ieder ander voetje klikt, zoals deze


    zodadelijk lekker naar de markt en ga voor de verandering voornamelijk om iets voor mezelf te vinde, de vorige lap die ik mee genomen had bleek na thuiskomst te klein (dacht met 2 meter een eind te komen voor een rok, maar niet dus), dus hopelijk vandaag betere score
      vrijdag 14 maart 2008 @ 13:20:02 #271
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_57373380
    ow, zo'n voetje had ik willen hebben voor het opzetten van die band aan mijn tricotslen
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      vrijdag 14 maart 2008 @ 13:44:35 #272
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_57373956

    Wat handig!
    Ik heb toevallig vanmorgen Sasha's slaapzakje goed zitten bekijken, daar zit ook een biaisbandje om de randjes namelijk.
    Ik ga morgen naar de markt in Utrecht om wat stofjes te scoren. Iig zelf een slaapzakje maken.
    ***
      vrijdag 14 maart 2008 @ 14:21:11 #273
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_57374878
    Oh dat is inderdaad erg handig dan BE. Had ook al naar een slaapzakpatroon gezocht, maar vroeg me dan af hoe ik die armgaten enzo mooi kon afwerken!

    Edit: ik heb nog even dat Bernina-filmpje gekeken maar het lijkt zo wel heel erg eenvoudig zeg! Zijn die voetjes nou duur?

    [ Bericht 31% gewijzigd door Stiemie op 14-03-2008 14:41:57 ]
      vrijdag 14 maart 2008 @ 16:48:11 #274
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_57378024
    quote:
    Op donderdag 13 maart 2008 21:59 schreef maok het volgende:
    Ik ga morgen weer verder met mijn skinny jeans. Ik had eerst een idee om er stukken tussen te zetten om er ook een wijde pijpenbroek van te maken maar daar zie ik toch vanaf.

    Het is een grijze stretch stof die aan de binnenkant roze is waardoor een een lichte roze gloed over heen zit. Nou had ik bedacht om hem stoer/ romantisch te maken.

    Heeft iemand nog leuke ideeën om hem wat te bewerken? Ik zat zelf te denken om hem een beetje op te schuren met puimsteen op de bovenbenen, billen enz. Maar ik wilde ook nog wat doen met met de lichtroze glim stof die ik ook heb gekocht. Misschien lintjes van maken ofzo? Wat kan ik er mee?
    Iemand? Ik ga zo even naar Jan Sikkens, dus als ik nog iets nodig heb kan ik het zo nog even halen voor de les begint
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_57378577
    quote:
    Op vrijdag 14 maart 2008 14:21 schreef Stiemie het volgende:
    Oh dat is inderdaad erg handig dan BE. Had ook al naar een slaapzakpatroon gezocht, maar vroeg me dan af hoe ik die armgaten enzo mooi kon afwerken!

    Edit: ik heb nog even dat Bernina-filmpje gekeken maar het lijkt zo wel heel erg eenvoudig zeg! Zijn die voetjes nou duur?
    voor de brother is ie 13,30 geen idee hoe het met andere merken zit
    quote:
    Op vrijdag 14 maart 2008 16:48 schreef maok het volgende:

    [..]

    Iemand? Ik ga zo even naar Jan Sikkens, dus als ik nog iets nodig heb kan ik het zo nog even halen voor de les begint
    sorry, geen idee bij meisjes doe ik altijd lekker veel roezeltjes en glimmetjes geen idee wat je bij groteren/volwassenen kan doen, is erg smaak afhankelijk ook
      vrijdag 14 maart 2008 @ 19:21:39 #276
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_57381302
    Sorry Maok, ik kan je ook niet helpen.

    Ik ga morgen eerst naar Utrecht en dan daarna maar eens langs het naaimachine winkeltje hier, kijken of ze zo'n voetje hebben danwel kunnen bestellen.
    Naast de rolzoom nog een handige manier om iets netjes af te werken zonder overal belegjes in te moeten doen.
    ***
      vrijdag 14 maart 2008 @ 19:43:19 #277
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_57381817
    hmmm misschien een applicatie op je kontzakken? een bandje langs je zakken? of roze dubbele stiksels?
    Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
    Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
    Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
      † In Memoriam † vrijdag 14 maart 2008 @ 21:41:38 #278
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_57384731
    dit is mijn biaisbandvoetje in het echt (hopeloos slechte foto, het ding is voor een deel transparant )



    en dit is de beschrijving van het geval (hij kan verschillende breedtes verwerken )



    ik moet ergens nog een rekening hebben volgens mij, maar het ding was niet echt goedkoop.
      zaterdag 15 maart 2008 @ 12:33:28 #279
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_57393400
    Hmm jammer dat de prijzen zo varieren. Ik ben binnenkort jarig en dat was dan een ideaal cadeautje geweest om te vragen, maar als ie misschien heel duur is vind ik het weer niet zo geslaagd om te vragen...

    Ik ben trouwens heel blij want de rok gaat dus nog uit de spijkerstof die ik ervoor had gekocht Ik had daarbij op een veel kleinere maat gerekend, maar de maten lopen bij Ottobre dus niet zoals bij de gewone winkelkleding. Gelukkig red ik het net. Was wel een beetje creatief op de stof overnemen, maar het lukt net aan
      zaterdag 15 maart 2008 @ 14:08:29 #280
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_57394672
    Ik heb net de voetjes besteld!
    Ja, 2, want volgens die kerel waren er 2 maten 12 en 20.
    Ik heb zo'n vermoeden dat het bij hem wellicht een klok-klepel verhaal is, want ik noemde het biaisbandvoetje en toen keek hij eerst wat moeilijk en toen keek hij bij het biaisband voor de afmetingen.

    Maar goed, hij zou het na gaan vragen en dan zou ik gebeld worden als het binnen is.

    En ik heb vanmorgen in Utrecht stof gehaald voor 2 slaapzakjes voor Sasha en voor mijn eigen rok. Ik heb dus weer wat te doen deze week.
    ***
    pi_57396416
    dan doe ik ff blij mee

    ik had bij het geblokte jasje/blouse een rok gevonden (of eigenlijk die rok vond alicia) 4 maten te groot, loop al dagen te schelden op dat ding kreeg hemniet passend en fatsoenlijk voor elkaar, maar heb net de laatste draadjes afgeknipt en hij hangt nu klaar op 'pop' Alleen nog stopdasje en giletje en klaar is alicia voor de paasdagen

    lady-wrb: jouw voetje lijkt me nog handiger, zo verstelbaar. das die van mij dus niet, ik kan wel zo'n beetje alle maten biaisband er in mikken, maar niks geen schroefjes etc of maataanduidingen gewoon puur gokken en goed geluk hebben dat ie recht blijft
      zaterdag 15 maart 2008 @ 16:40:49 #282
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_57396822
    Knor, heb jij eigenlijk wel genoeg kastruimte voor al die kleren die je maakt?

    Maak je ook wel dingen voor jezelf?
    Ik heb vandaag ook weer lopen kwijlen bij stoffen dat ik echt denk 'als ik toch...'
    ***
    pi_57397128
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2008 16:40 schreef Brighteyes het volgende:
    Knor, heb jij eigenlijk wel genoeg kastruimte voor al die kleren die je maakt?
    wat niet leuk meer staat, niet meer past of te vaak aan is geweest raak ik meestal met gemak wel weer kwijt. Ik wissel gewoon lekker regelmatig (deed ik voor ze naar school gingen niet, maar merk dat alicia het wel leuk vind om niet meer de kleren van het jaar ervoor aan te moeten)
    quote:
    Maak je ook wel dingen voor jezelf?
    Ik heb vandaag ook weer lopen kwijlen bij stoffen dat ik echt denk 'als ik toch...'
    ik heb wel wat dingen voor mezelf in de planning staan (zelfs voor het eerst een broek voor danny staat op het lijstje)

    [ Bericht 4% gewijzigd door knorretje op 15-03-2008 17:03:45 ]
      zondag 16 maart 2008 @ 20:26:21 #284
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_57419303


    Ja, scheef ja. Ik dacht leuk een randje effen er tussen te doen. Ik heb die rits geloof ik wel 5 keer gespeld en iedere keer kwam het anders uit en met naaien uiteindelijk verschoof het alsnog.
    De binnenkant klopt trouwens wel perfect!

    ***
      zondag 16 maart 2008 @ 20:28:46 #285
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_57419356
    Hij is wat aan de smalle kant. Heb nog andere stof voor nog eentje liggen, dus die moet ik maar wat breder maken dan.
    ***
      zondag 16 maart 2008 @ 21:23:27 #286
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_57420380
    BE, hij is een beetje scheef hoor!

    Leuk stofje, lekker stoer voor een slaapzak!
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      FOK!fossiel zondag 16 maart 2008 @ 21:56:11 #287
    1455 Keroppi
    kool kikker
    pi_57421019
    Pfoe, de eerste drie afleveringen van mijn naaicursus zijn een feit. Maar onze cursusleidster is wel 'streng' hoor. Alles moet netjes zoals het hoort. Dus inderdaad, netjes een naad aftekenen, doorslaan (hoewel ik de bedoeling daarvan nog niet geheel door heb) dan rijgen, en dan... dan mogen we de naaimachine erbij pakken.
    Chick on a mission
      zondag 16 maart 2008 @ 22:46:31 #288
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_57422196
    Erg he! Dat vond ik toen ook op les. Maar ja, het is wel zo, eerst heel vaak doen op die manier en dan kan je mss eens wat stappen overslaan zonder je werk steeds uit te moeten halen.

    Maar ik doe het ook nooit hoor.
    ***
      maandag 17 maart 2008 @ 08:59:03 #289
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_57426455
    Be ik vind 'm erg leuk geworden hoor! Alsof Sasha er iets van merkt dat de ruitjes een beetje scheef lopen Die gaat er vast gewoon lekker in slapen!

    De rok gaat hier gestaan richting eindpunt. Ik snap alleen niks meer van de maatvoering. Heb de maten van een oude rok genomen en die aangehouden. Ik kwam toen uit bij maat 46 Maar nu de rok bijna klaar is ziet ie er wel heel erg groot uit en bij het passen zakte die zo van m'n kont af (en dat wil wat zeggen hoor) Nou ja gelukkig gaat kleiner maken wel wat beter dan groter maken.

    Ik heb me trouwens niet helemaal aan het oorspronkelijke patroon gehouden. Heb geen voeringsrok gemaakt want dat leek me bij een spijkerrok niet echt nodig.En ik heb aan de bovenkant een ander leuk stofje aan de binnenkant gedaan. Ben echt benieuwd hoe m'n rokje gaat worden Hopelijk kan ik vanavond weer wat verder.
    pi_57427473
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 16:55 schreef knorretje het volgende:
    (al kan ik daar misschien wel een patroon van verkrijgen door hemin stukken te snijden en in elk geval het zooltje te gebruiken of zoiets, 't is een idee)
    Dat heb ik gedaan, dan heb je tenminste meteen een antislip zooltje (ik heb later nog een paar gemaakt met jiffygrip onder de zool, maar die zaten toch minder goed). Mijn zoons hadden hele mooie batik-cordura ritmiekjes (....en nu willen ze alleen nog saaie klittebandgympen)

    Overigens heb ik die saaie witte ook wel eens met textielverf bewerkt.
    pi_57427914
    anneja: heb jij die jiffygrip hier in nl gekocht ? Had al eens gezocht maar kreeg alleen maar buitenlandse shops (voornamelijk amerikaanse). Heb inmiddels een patroontje (het is dan wel japans of chinees, maar een patroon blijft een patroon. wil vandaag ze eerst een maken zonder antislip etc om te kijken of ze een beetje goed komen te zitten)

    BE: Hij is stoer en zodra sasha er in ligt zie je echt niet dat het niet recht loopt, dan ben je toch alleen maar afgeleid nog door de inhoud van de slaapzak
      † In Memoriam † maandag 17 maart 2008 @ 19:22:29 #292
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_57437229
    ik vond tijdens mijn zoektochten over het www trouwens dit :
      maandag 17 maart 2008 @ 20:37:59 #293
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_57438814
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 19:22 schreef lady-wrb het volgende:
    ik vond tijdens mijn zoektochten over het www trouwens dit :

    Zootjes
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_57440197
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 19:22 schreef lady-wrb het volgende:
    ik vond tijdens mijn zoektochten over het www trouwens dit :
    ziet er ook erg handig uit, ga ik bookmarken voor pantoffels (die slijten ze hier ook per kwartaal en kan ik mooi resten in op maken)

    ik heb een proefschoen gemaakt, vanmiddag bij de scapino zo'n setje meegenomen, de zool eruitgeknipt en die hele dikke vulling eruit geschraapt, die mag er tijdens euritmie niet inzitten. vervolgens getracht er nieuwe stof aan te zetten maar de domme fout gemaakt door de binnekant ook te willen bekleden waardoor het in de hak niet lekker wil sluiten, de volgende ga ik dus anders doen. (helaas klopen die maten niet van die schoentjes bij scapino, jayden heb maat 23 normaal had maat 26 meegenomen zodat ik evt nog wat zou kunnen bijknippen, niks kunnen bijknippen, want hij past hem met geen mogelijkheid aan, het origineel niet, dus ook de eigengemaakte niet. morgen dus terug voor nieuwe)



    edit: voor er evt commentaar op komt, dezen had ik voor evt huisgebruik gepland staan en niet voor de psz/school, daar krijgt ie gewoon stoere, maar niks niet met dit soort opdrukken, etc
      dinsdag 18 maart 2008 @ 09:17:47 #295
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_57447231
    Ze zien er juist leuk uit hoor Knorretje

    Ik blijf me verbazen over wat jullie hier allemaal even snel in elkaar zetten
      dinsdag 18 maart 2008 @ 09:28:03 #296
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_57447388
    die schoentjes kloppen idd van geen kant qua maatvoering (was ik ook al achter gekomen)

    Ik vind ze wel leuk zo, trouwens!
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_57447466
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 10:48 schreef knorretje het volgende:
    anneja: heb jij die jiffygrip hier in nl gekocht ?
    Nee, via een amerikaanse coop. Ik kon het hier in NL ook niet vinden en dat gedoe met van die fluffy textielverf vond ik qua antislip niet werken (en vloeibare latex vond ik lelijk).

    Ik vind je proefschoentje trouwens gheweldig
      dinsdag 18 maart 2008 @ 09:39:14 #298
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_57447557
    Mooi BE!

    Lady_WRB
    Ik heb het meteen uitgeprint Ga later wel wat klooien om te kijken of ik ze zo dusdanig kan vergroten naar maatje ±26 en/of ±32 en of ik nog genoeg stofjes daarvoor heb.

    Knor ik vind ze leuk! Wel ruk dat ze niet passen.
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      dinsdag 18 maart 2008 @ 09:40:41 #299
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_57447585
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 20:37 schreef E.T. het volgende:

    [..]


    Zootjes
    Nee, dat zijn deze.
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
    pi_57447680
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 09:33 schreef anneja het volgende:

    [..]

    Nee, via een amerikaanse coop. Ik kon het hier in NL ook niet vinden en dat gedoe met van die fluffy textielverf vond ik qua antislip niet werken (en vloeibare latex vond ik lelijk).
    das jammer Ik heb het idee dat de latex en textiel mogelijkheden zelfs te stroef worden, zo stroef vind ik nml de originele zooltjes niet van die schoentjes.

    Ik heb nog een stel van de scapino liggen voor alicia (die ze met moeite past, zodra ze waterpokken vrij zijn die kids van me sleur ik ze mee de scapino in om te passen). Dus ga vanmiddag eens kijken met dunnere stoffen hoe ik die hak een beetje fatsoenlijk krijg. wordt vervolgd.
      dinsdag 18 maart 2008 @ 10:02:30 #301
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_57447929
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 09:40 schreef Noli. het volgende:

    [..]

    Nee, dat zijn deze.
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')