abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 21 februari 2008 @ 14:32:40 #151
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_56884356
Dagblad van het Noorden is ook lekker direct.


quote:
Weer geen Madeleine

MONTPELLIER - De Franse politie heeft donderdag uitgesloten dat een meisje dat vorige week in Zuid-Frankrijk voor de verdwenen Britse kleuter Madeleine McCann werd aangezien, dat werkelijk was.


Een Nederlandse studente zei dat ze Madeleine vorige week herkende in een wegrestaurant bij Montpellier. Politieonderzoek van onder meer de videobeelden van bewakingscamera's hebben uitgewezen dat het bewuste meisje niet de 4-jarige Madeleine is.

De ouders van het begin mei vorig jaar in het zuiden van Portugal verdwenen meisje hebben uitzonderlijk veel ruchtbaarheid aan de zaak gegeven. Madeleine is zo een van de bekendste spoorlozen geworden en geregeld denken mensen haar te hebben gesignaleerd.
http://www.dvhn.nl/nieuws/wereld/article3160281.ece?secId=27
be nice or go away
pi_56888579
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 14:32 schreef kahaarin het volgende:
Dagblad van het Noorden is ook lekker direct.



[..]

http://www.dvhn.nl/nieuws/wereld/article3160281.ece?secId=27
Nou, daar hou ik wel van, iets wat de Britse pers niet 'durft.' En verder weet ik niet echt of Mellissa bij die club hoort, de politie zou eens na moeten gaan wat al die ip-adressen zijn van die teams die voor HTFM de aandacht afleiden van de real issue, namelijk wat is er op 3 mei 2007 heeft plaatsgevonden... En het heeft er alle schijn van dat het publiek weer wordt verveeld met non-nieuws ipv of die verhoren al aan de gang zijn!

Wat verder 'zeurend' over dat HTFM, een tijdje geleden vroeg iemand op het inmiddels gesloten topic op het Mirror-forum zich af waarom er op de site van de Leicester police een zo prominente button (rechts) te zien is van Help Madeleine McCann, want mocht iemand informatie hebben en willen bellen dan verwacht je het telefoonnummer of contactformulier van de politie te zien, maar nee, je wordt doorgeklikt naar de site van McCanns alwaar je als eerste het telefoonnummer van Metodo 3 te zien krijgt...die bewuste poster had gemaild naar de Leicester Police en ze zouden er naar kijken, nou...het staat er nog steeds op, weird!

En over die HTFM-support< site McCanns: "We have been pleased to recognise the independent Helping To Find Madeleine Forum (HTFM) as an affiliate of our campaign to continue in the search for Madeleine. This multi-national group have been very active since the early days of Madeleine’s abduction and continue to provide initiatives and practical help to promote awareness of Madeleine throughout Europe. For further information go to www.helpingtofindmadeleine.com (HTFM) Dan ben je daar aangekomen, en je wilt een message of support sturen (*kuch*) dan klik je daar op en wederom kom je na nog een klik weer terug op de site van McCanns...HTFM zelf schrijft: "We're not a support group, (although we ARE supportive!)"

@ Moussie. Anyway, de eerste berichten verschenen al even over middernacht:
Three year-old feared abducted in Portugal Last Updated: 12:01am BST 04/05/2007Telegraph.

Maar...Gerry McCann DID call the British Media First. Ian Woods: McCanns Did Not Call Sky News First
However the newspaper Telegraph reported that Maddie was missing at 12:01am British Summer Time or BST for short.This article was written less than two hours after the reported time of 10 pm (alleged time of abduction) on the 3rd May. Zie verder de site Joana Morais Interessant is ook dit topic op het 3 arguido-forum over de telefoontjes die nacht....

Maar over dat meezoeken als je kind wordt vermist, imo zijn ze behoorlijk beheerste luitjes die op commando (gegeven advies) geen emoties toonden om de 'ontvoerder(s)' niet te behagen. Het advies om haar oog niet expleciet te tonen/beschrijven werd maar in de wind geslagen, Gerry McCann: "he says, the iris “is Madeleine’s only true distinctive feature. Certainly we thought it was possible that this could potentially hurt her or”—he grimaces—“her abductor might do something to her eye.… But in terms of marketing, it was a good ploy.” Vanity Fair Ze waren best in staat tig telefoontjes te plegen, 'we were so busy' en het zijn tenslotte dokters, professioneel dus, maar echt de eerste 24 uur de handen uit de mouwen steken, gewwon voor je gevoel zoeken naar je kind, nou nee. En gelijk die benadrukking van een ontvoering. Al eerder schreef ik dat Madeleine last had van slaapwandelen, was ze al eerder een half uur helemaal zoek, zo vertelde grandma Healy.

Maar zij en anderen hebben die nacht niets anders gedaan dan iedereen en van alles ingeschakeld per telefoon, naar allemaal lui die veelal niet in Portugal waren. Mogelijk als eerste die gebeld werd is Alistair Clark (Gerry's friend/Diplomat), zie deze site voor een timeline.

-----------------------------------------------------------------

Anyway...de BBC heeft een heel verhaal (nav die sighting van 'onze' Melissa) over die oogaandoening van Madeleine en hoe zeldzaam die is. "It's not the first reported sighting of Madeleine, but a spokesman for the McCann family said it was "more worthy than most" because of the eye defect." Ja hoor, daar issie weer...Clarence! Had dan ff gevraagd of er iemand al wordt verhoord, welnee....why bother.

En aan CNN meldt Clarence: "The family of Madeleine McCann wants to see surveillance video footage from a French diner where a Dutch tourist reported seeing the missing British girl, a family spokesman said Thursday. Clarence Mitchell said the family was aware of reports that French police concluded the girl was not Madeleine, but he said the family wanted to hear directly from French investigators before discounting the report. "We want to see the video of this girl," Mitchell told CNN. "We want to hear from the French police about what they have investigated and what they have decided. This line that French police have discounted that it is Madeleine is not official so we're still waiting to hear whether French police believe this to be the case." De rest > gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Reminder: Blood clue puts McCann parents in crosshairs + Questions that need answers!
< filmpje.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 10:50:52 #153
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_56901888
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 17:56 schreef Suko het volgende:


Anyway...de BBC heeft een heel verhaal (nav die sighting van 'onze' Melissa) over die oogaandoening van Madeleine en hoe zeldzaam die is. "It's not the first reported sighting of Madeleine, but a spokesman for the McCann family said it was "more worthy than most" because of the eye defect." Ja hoor, daar issie weer...Clarence! Had dan ff gevraagd of er iemand al wordt verhoord, welnee....why bother.

En aan CNN meldt Clarence: "The family of Madeleine McCann wants to see surveillance video footage from a French diner where a Dutch tourist reported seeing the missing British girl, a family spokesman said Thursday. Clarence Mitchell said the family was aware of reports that French police concluded the girl was not Madeleine, but he said the family wanted to hear directly from French investigators before discounting the report. "We want to see the video of this girl," Mitchell told CNN. "We want to hear from the French police about what they have investigated and what they have decided. This line that French police have discounted that it is Madeleine is not official so we're still waiting to hear whether French police believe this to be the case." De rest > gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.
De Franse politie laat zich gelukkig maar niet zo voor het karretje spannen, die wil de beelden wel overdragen maar alleen als er een officieel verzoek van de Britse overheid komt.
quote:
On the latest, Clarence Mitchell, spokesman for her parents, said: “Kate and Gerry have yet to hear anything officially from police about the identity of the child in this video material.

“We believe from indications we have received that the child is not Madeleine, however, if this video material is of very poor quality I would hope that the French authorities are certain that the child is not Madeleine before they rule it out.

“Kate and Gerry would still like to view this material if possible in the very near future to be sure themselves.”

Montpellier prosecutor Jean Philippe said the tapes could be turned over today to British authorities, which must make a specific demand
.
En terecht, een privepersoon mag gewoon geen surveillance video's krijgen op persoonlijke titel, straks is die man die dat meisje bij zich had de gebeten hond omdat hij met bv zijn nichtje aan het eten was.

http://www.eecho.ie/news/story/?trs=mhojauaugbey
be nice or go away
pi_56903787
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 10:50 schreef kahaarin het volgende:

[..]

De Franse politie laat zich gelukkig maar niet zo voor het karretje spannen, die wil de beelden wel overdragen maar alleen als er een officieel verzoek van de Britse overheid komt.
[..]

En terecht, een privepersoon mag gewoon geen surveillance video's krijgen op persoonlijke titel, straks is die man die dat meisje bij zich had de gebeten hond omdat hij met bv zijn nichtje aan het eten was.

http://www.eecho.ie/news/story/?trs=mhojauaugbey
Ja Kahaarin, het is werkelijk ongelofelijk wat het team McCann denkt rechten te hebben op eigenlijk alles wat beweegt met een kind... Mijn favo blogger heeft daar een mooi stukje over geschreven, wat snippers:
quote:
"The French police have ruled out the latest sighting, saying they have traced the man and found that he has every right to be with the child - though this has not stopped Clarence Mitchell demanding to see the CCTV footage, which is frankly a little pervy and intrusive - but then I suppose it is pretty common in this case for the McCanns to intrude into the lives of 'tall, swarthy' men for no reason.

And it is pretty ironic for Mr Mitchell to make demands of the police, given that his clients are currently hiding from the police. And I love the fact that he wants to know what the police have investigated and and what they have decided - because if he reads the story in the Mail he will see that they got the car number plate from the CCTV footage - and I have not been to detective school but even I think I can work out what the French police have done."
En wat ik gisteren al heb gepost, over dat oog van Madeleine, iets wat al maaaaanden geleden uitvoerig is besproken op fora en door bloggers.
quote:
The BBC does it's best to offer support to the McCanns, and the credibility of Ms Fiering, by giving statistics on colombomas - well actually it doesn't do this at all, because it points out that there are no statistics in the UK, but it is belived that 0.007% of the population have the condition and then quotes a report from China. Which is all very interesting but hardly relevant to anything. But I guess it does give the BBC a chance to report Ms Fiering's erronious sighting with the justification that the BBC is only reporting facts, and is in no way partisan in favour of the McCanns - yeah right.
En wat te denken van die walgelijk geposeerde foto's van Melissa, hoeveel heeft Metodo 3 en iedereen die in die cirkel van de McCanns zitten, nog van die modellen in een bak liggen???



Eén ding is zeker, het toekijkend publiek wordt volstrekt niet serieus genomen (op z'n zachts uitgedrukt) en nog veel belangrijker, Madeleine lijkt nogmaals het slachtoffer van dit mediageile circus...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Reminder: Blood clue puts McCann parents in crosshairs + Questions that need answers!
< filmpje.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 14:39:32 #155
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_56906103
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 12:47 schreef Suko het volgende:

Ja Kahaarin, het is werkelijk ongelofelijk wat het team McCann denkt rechten te hebben op eigenlijk alles wat beweegt met een kind... Mijn favo blogger heeft daar een mooi stukje over geschreven, wat snippers:
Dat zijn ze natuurlijk zo gewend Suko, niemand in GB of Portugal heeft zo ooit een strobreed in de weg gelegd wat dat betreft, ze denken dat iedereen zo reageerd, mooi niet dus.
Als het de Britse politie interesseerd kunnen ze de CCTV beelden vergelijken met foto's van Maddy met een face recognition programma, in GB zijn er ook veel camera's in uitgaansgebieden en ze maken daar gewoon gebruik van dit soort soft-ware.
quote:
En wat ik gisteren al heb gepost, over dat oog van Madeleine, iets wat al maaaaanden geleden uitvoerig is besproken op fora en door bloggers.
Precies, net alsof zij de enige is met die afwijking en bovendien, hoe kun je dat zo goed zien als je niet heel dichtbij haar bent, als die Miep echt zo dichtbij was is het een schande dat ze haar heeft laten lopen.
quote:
En wat te denken van die walgelijk geposeerde foto's van Melissa, hoeveel heeft Metodo 3 en iedereen die in die cirkel van de McCanns zitten, nog van die modellen in een bak liggen???
Zoveel als ze nodig vinden ben ik bang, ik mag een boon worden maar telkens als het iets stiller wordt of er zijn negatieve ontwikkelingen dan duikt er iemand op die haar heeft gezien of een mogelijke verdachte steekt zijn kop op.
quote:
Eén ding is zeker, het toekijkend publiek wordt volstrekt niet serieus genomen (op z'n zachts uitgedrukt) en nog veel belangrijker, Madeleine lijkt nogmaals het slachtoffer van dit mediageile circus...
Het gaat echt niet meer om Maddy op het moment, het gaat om Gerry en Kate die zichzelf en hun eigenbelang ver boven alles en iedereen stellen en ze komen er nog mee weg ook, als ze zo begaan waren met hun dochter en er zo veel tijd en moeite in hadden gestoken als ze nu doen met dit hele circus dan was ze in de eerste plaats al niet vermist geweest, op de tweede plaats laten ze in vredesnaam eerst eens alle feiten en gebeurtenissen zonder mankeren, zonder verdoezelingen, op een rijtje zetten voor de politie, dan hebben ze, als onomstotelijk vast staat dat ze er niets mee te maken hebben weer recht van spreken, dan kan het onderzoek omgebogen worden tot een definitieve zoektocht naar Maddy ipv gedoe over verloren brieven en rammelende getuigenissen.

Zo, dat lucht op, moest het even kwijt.....
be nice or go away
  vrijdag 22 februari 2008 @ 14:41:46 #156
798 voyeur
bemoeit zich
pi_56906164
Ik had er niet eerder over nagedacht, maar doordat de BBC wat over coloboma schreef, ben ik even gaan googlen. Ik dacht tot nu toe dat Madeleine gewoon een grappige, volstrekt onschuldige afwijking aan haar iris had, maar het blijkt een vrij serieus defect. Het staat ook vaak niet alleen, maar is dan deel van een grotere reeks genetische defecten (google op coloboma en op CARE)

Coloboma komt van het griekse woord voor verminking en wordt vaak overerfd. Het is op zich geen drama, maar je zicht kan er door aangetast worden, je moet een zonnebril dragen (Madeleine in zonnig Portugal had er geen op de foto's) en als gezegd is het goed mogelijk dat je meer defecten hebt.

Allemaal niet zo interessant op zich, maar control freak Gerry en perfectioniste Kate zullen het niet leuk gevonden hebben om een 'verminkt' kind te hebben. Zeker niet als dat mogelijk in hun eigen genetisch materiaal zat. Ik suggereer niet dat ze daarom hun kind maar vermoord hebben; dat lijkt me wat ver gaan, maar het verklaart wel het beeld dat hun band met Madeleine niet zo goed was als met de tweeling. Ik heb me daar altijd over verwonderd, want ze beschreven haar achteraf als een soort elf terwijl duidelijk was dat zeker Kate grote problemen met Madeleine had.
Here we are now, entertain us.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 14:48:24 #157
798 voyeur
bemoeit zich
pi_56906332
Overigens komt coloboma naar schatting voor bij 1 op de 10.000 geboortes. Nou weet ik niet hoeveel blonde meisjes er wereldwijd zijn rond de vier jaar, maar naar schatting genoeg om te maken dat het eigenlijk gek is dat er niet eerder een 'sighting' is geweest met diezelfde afwijking.

(maar goed, dit was natuurlijk ook wel heel verdacht: een ongeschoren kerel alleen met een kind! Foei. Ik ga me gelijk maar weer scheren voordat ik gespot wordt met mijn blonde vierjarige in zuid-Spanje )
Here we are now, entertain us.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 14:49:17 #158
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_56906354
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 14:41 schreef voyeur het volgende:
Ik had er niet eerder over nagedacht, maar doordat de BBC wat over colomboma schreef, ben ik even gaan googlen. Ik dacht tot nu toe dat Madeleine gewoon een grappige, volstrekt onschuldige afwijking aan haar iris had, maar het blijkt een vrij serieus defect. Het staat ook vaak niet alleen, maar is dan deel van een grotere reeks genetische defecten (google op coloboma en op CARE)

Coloboma komt van het griekse woord voor verminking en wordt vaak overerfd. Het is op zich geen drama, maar je zicht kan er door aangetast worden, je moet een zonnebril dragen (Madeleine in zonnig Portugal had er geen op de foto's) en als gezegd is het goed mogelijk dat je meer defecten hebt.

Allemaal niet zo interessant op zich, maar control freak Gerry en perfectioniste Kate zullen het niet leuk gevonden hebben om een 'verminkt' kind te hebben. Zeker niet als dat mogelijk in hun eigen genetisch materiaal zat. Ik suggereer niet dat ze daarom hun kind maar vermoord hebben; dat lijkt me wat ver gaan, maar het verklaart wel het beeld dat hun band met Madeleine niet zo goed was als met de tweeling. Ik heb me daar altijd over verwonderd, want ze beschreven haar achteraf als een soort elf terwijl duidelijk was dat zeker Kate grote problemen met Madeleine had.
In dat licht zou het ook zo maar kunnen dat Maddy dus plotseling een natuurlijke dood is gestorven en dat haar ouders, als artsen zijnde, wilden verbloemen dat zij haar, wetende van haar ziekte, alleen achter hebben gelaten en alleen dood hebben laten gaan, zonder toezicht.
Dan is de bereidheid van hun vrienden om hun mond te houden ook ietwat meer plausibel, vooral omdat Gerry zo 'well connected' is, hij kan denk ik invloed uitoefenen op hun carrières.
Die vrienden lieten hun kinderen ook alleen achter en zijn dan wel met hun neus op de feiten gedrukt, enig schuldbewustzijn zou dan ook een reden kunnen zijn.
Dit is natuurlijk allemaal speculatief, ik vind het echter wel een invalshoek die hout snijdt.
be nice or go away
  vrijdag 22 februari 2008 @ 14:50:15 #159
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_56906382
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 14:48 schreef voyeur het volgende:
Overigens komt coloboma naar schatting voor bij 1 op de 10.000 geboortes. Nou weet ik niet hoeveel blonde meisjes er wereldwijd zijn rond de vier jaar, maar naar schatting genoeg om te maken dat het eigenlijk gek is dat er niet eerder een 'sighting' is geweest met diezelfde afwijking.

(maar goed, dit was natuurlijk ook wel heel verdacht: een ongeschoren kerel alleen met een kind! Foei. Ik ga me gelijk maar weer scheren voordat ik gespot wordt met mijn blonde vierjarige in zuid-Spanje )
Pas maar op voor rondlopende toeristes in Spanje dan, voor je het weet staat metodo3 voor je deur.
be nice or go away
  vrijdag 22 februari 2008 @ 15:58:49 #160
798 voyeur
bemoeit zich
pi_56907992
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 14:50 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Pas maar op voor rondlopende toeristes in Spanje dan, voor je het weet staat metodo3 voor je deur.
Nou als ze Maddy gaan roepen tegen mijn dochter stap ik er wel even op af
Here we are now, entertain us.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 16:25:51 #161
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_56908589
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 15:58 schreef voyeur het volgende:

[..]

Nou als ze Maddy gaan roepen tegen mijn dochter stap ik er wel even op af
Ja, stel je voor, CCTV footage op het nieuws en Gerry en Kate verzoeken om jullie beelden, het moet niet gekker worden!
be nice or go away
pi_56912967
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 14:49 schreef kahaarin het volgende:

[..]

In dat licht zou het ook zo maar kunnen dat Maddy dus plotseling een natuurlijke dood is gestorven en dat haar ouders, als artsen zijnde, wilden verbloemen dat zij haar, wetende van haar ziekte, alleen achter hebben gelaten en alleen dood hebben laten gaan, zonder toezicht.
Dan is de bereidheid van hun vrienden om hun mond te houden ook ietwat meer plausibel, vooral omdat Gerry zo 'well connected' is, hij kan denk ik invloed uitoefenen op hun carrières.
Die vrienden lieten hun kinderen ook alleen achter en zijn dan wel met hun neus op de feiten gedrukt, enig schuldbewustzijn zou dan ook een reden kunnen zijn.
Dit is natuurlijk allemaal speculatief, ik vind het echter wel een invalshoek die hout snijdt.
Zou zomaar kunnen, er is sprake van sedatie maar natuurlijk niet bewezen, kan goed zijn dat Madeleine heeft gebraakt en daarin is gestikt, gruwelijk maar dat is de hele kwestie al min of meer. Als er iets is gegeven om te slapen dan kunnen ze natuurlijk niet het kind naar het ziekenhuis brengen.

@ Voyeur, no worries, Retardo 3 zit nu in Portugal, "They were seen studying aerial photos of the area." Daily Mail Ongetwijfeld met Cuddle Cat (om in te knijpen) die ze hebben gekregen om te motiveren mochten ze even in een dip zitten zoals onlangs werd bericht.

En verder over dat oog van Madeleine, er gaan idd al veel langer verhalen de ronde dat ze niet gezond zou zijn. Het lijkt op een taboe om het niet daarover te hebben behalve natuurlijk op fora en blogs. Zelfs schreef ik vorig jaar al dat het best zou kunnen dat Madeleine misschien niet het kind is wat ze voor ogen hadden...Wel heeft Kate zelf verteld dat de eerste jaren heel moeilijk waren, Madeleine huilde zowat dag en nacht wegens een koliek of zoiets. En verder lees je veel over het feit dat het publiek zoveel verschillende Madeleines op foto's ziet (naar welk meisje moet je zoeken!) dat de gedachte heeft postgevat dat er hier iets niet klopt. Oordeel zelf in dit inmiddels heel lange topic. (met foto's (al of niet bewerkt en met wat voor doel?) die opmerkelijke groottes van Madeleine laat zien)

Overigens heb ik net een zeer warrig en vreemd verhaal gelezen (tip van het 3arguido-forum) op Hyves van iemand die een tekst van die Melissa heeft overgenomen, en hier is is Melissa's eigen blog op Hyves * kuch* Slecht Nederlands en staat bol van tegenstrijdigheden. Kennelijk komt ze in Tros Vermist (20.30u Ned1) vanavond of zo, maar mogelijk niet meer omdat het kind Madeleine niet is. Ik zie een zielige labiele aandachtstrekker, mogelijk banden met HTFM, ach ach...

Zo zag die man er uit, volgens Melissa:


"Reacting angrily to reports from France that the latest sighting of Madeleine should not be taken seriously, Melissa added: "I am absolutely positive this was her. I would not make these kind of statements to draw attention to myself." The Mirror

En verder schrijft Anorak dat bv de Daily Express recent aldoor artikelen delete:
quote:
"Daily Express Due to operational reasons, a number of stories which previously appeared on express.co.uk have been made temporarily unavailable. Apologies if this causes any inconvenience or disrupts your use of our website. I’m afraid I can’t go into any more detail. However I would like to emphasise once again that we value your readership - and are grateful for your ongoing support of express.co.uk. Best wishes The Web Team”
(Het 3arguido-forum weet daar wel raad mee: Articles for the Daily Express and the Daily Star)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Reminder: Blood clue puts McCann parents in crosshairs + Questions that need answers!
< filmpje.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 15:48:25 #163
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_56926674
@Suko: Ik heb haar hyves blog gezien, ach, wel lief dat ze zo bij haar standpunt blijft en het geval opgehelderd wil zien, wat zou jij doen als je zeker wist dat je haar ergens had gezien?

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=517685&in_page_id=1770&ito=newsnow
quote:
The detective who originally led the hunt for Madeleine McCann will sensationally face trial over his conduct in another missing child case.

Chief Inspector Goncalo Amaral - who was in charge of the Madeleine case when her parents were made the prime suspects - will appear in court accused of covering up the torture of a suspect during questioning in the other case.

Amaral, 48, will stand trial along with four other officers - three of whom are alleged to have attacked Leonor Cipriano, whose nine-year-old daughter Joana vanished in 2004.

The little girl disappeared from her home in Figueira, 11 kilometres from Praia da Luz where Madeleine was abducted last May.

Cipriano, 36, confessed to her murder and was jailed, along with her brother Joao, even though Joana's body was never found.

She claims to have admitted it after almost 48 hours interrogation. She later retracted her statement and claimed the confession had been beaten out of her.

A photograph of Cipriano's face covered in bruises following her police interview emerged last year.

Police claimed she had been injured after throwing herself down the stairs at the police station.
Dit heb ik voorbij zien komen in een stukje wat jij aanhaalde uit een blog toch? Ik vraag me af of dit verhaal in het nieuws was geweest als hij niet de chief was geweest in de zaak rond Maddy.
quote:
An inquiry was launched into the allegations and yesterday a judge ruled the five officers allegedly involved will face charges in court.

Amaral was in charge of the hunt for Madeleine when Kate and Gerry McCann were declared official suspects in their daughter's disappearance last September. He was sacked from the investigation just weeks later following an outburst in which he attacked the British authorities.

The father-of-three had attracted criticism from the early days of the inquiry as it was claimed he frequently went for three-hour boozy lunches and had ignored most of the 252 possible sightings and tip-offs in the case.
Spin, spin, spin, allemaal verdachtmakingen vanwege zijn houding tov de McCanns, van wie kwamen al die sightings? En noem mij eens 1 politiemacht met de middelen en manschappen om al deze tips na te zoeken.
quote:
Yesterday McCann family spokesman Clarence Mitchell refused to talk about Amaral's impending trial.

He said: "It is a matter for him and the judicial authorities in Portugal."
Ik dacht al waar blijft hij, wat is er nu over van de weerzin en afschuw uitgesproken door team McCann voordat ze op de hoogte waren van de feitelijke omstandigheden rond de verdwijning van dit meisje? Nu willen ze hun vingers er niet meer aan branden.
quote:
The officers who will face charges of torture are Chief Inspector Leonel Marques, who has since retired, Inspector Pereira Cristovao, who has taken early retirement and Inspector Paulo Bom. They are all accused of torture.

Inspector Antonio Cardosa is accused of falsifying a document and Amaral is accused of false testimony.

Amaral's lawyer Dr António Cabrita said: "I can confirm that the Prosecuting Counsel has decided that all five officers will go to trial.

"I don't know if my client will be charged for either or both of the crimes already indicated or whether for some other crime. All I know at the moment is that he will be tried.

"Clearly the prosecuting counsel was and is of the opinion that there is enough indication to charge my client. Indication is enough to take him to trial but once he is in court that is not enough for a conviction. In court one has to have evidence without any reasonable doubt.
Inderdaad, laten we ons realiseren dat een verdachte onschuldig is tot het tegendeel is bewezen, dit geld natuurlijk ook voor de McCanns, alleen mogen we wel een mening hebben over hetgeen er wellicht is gebeurd, in deze zaak denk ik dat ze idd zichzelf van de trap heeft gegooid, eerst dacht ik dat ze het wel gedaan hadden maar toen kwam er meer naar buiten over de moeder en de omstandigheden daar thuis.
quote:
"If all the higher ranking officials were responsible for what their officers working under them do, although I don't know what they did or did not do, then the whole country would be up in court."
Als je als hogere in rang een vrouw door een stel tikkende agressieve tijdbommen laat ondervragen dan kan je dat aangerekend worden, ik denk er het mijne van en wacht het oordeel af.
quote:
The development comes in the week a Dutch student reported seeing Madeleine at a service station in Montpellier in the South of France.

Melissa Fiering, 18, said she called out to the girl, who bore a "striking resemblance" to the missing British youngster - and had a distinctive fleck in her right eye.

But French police sources said the girl definitely was not Madeleine, and that they had tracked down the little girl at the restaurant who is said to have been travelling with a relative.
Ik zei het toch al, Voyeur ik zou mijn dochter een naambordje omdoen of een button met "I'm not Maddy" op doen, mannelijke verwanten met kleine blonde meisjes zijn blijkbaar in het jachtseizoen op het moment.
be nice or go away
  zaterdag 23 februari 2008 @ 16:45:44 #164
798 voyeur
bemoeit zich
pi_56927806
Eerlijk gezegd lijkt het me vreselijk grappig als ik gespot word met mijn 'guapa'. Ik zou goed verdacht doen zodat de McCann's weer eens goed op hun bek gaan met hun witchhunt. (nou ja, witch? De predators zijn altijd mannen in hun scenario's terwijl ik toch het idee heb dat er meer vrouwen dan mannen zijn die een/hun kind vermoorden).

Die Melissa is wel een heel treurig geval. Een stukje uit dat Hyves verhaal van haar:
Ik heb toen gebeld, een half uur in de wacht gestaan,een ander nummer gebeld,en uiteindelijk kwam ik in gesprek met een politieman.

Vijf minuten later stond hij bij het restaurant en nam hij bij mij een verhoor af. Ik heb uitmezelf meteen mijn gegevens en email gegeven.

Ik moest hierna mee naar binnen de camera beelden bekijken en de man en mhet meisje aanwijzen. Ik raakte in shock, en heb een tijdje gehuild. Ook toen ik de beelden zag en de politieman het gezicht van het meisje inzoemde..

Aangezien wij nix hoorden van de franse politie, heeftmijn moeder naar Hart van NEderland gemaild, die meteen op Zondag bij mij thuis is komen opnemen.

Diezelfde avond was ik op Sbs6 te zien.
Maandag heeft de Gelderlander, een provinciekrant mij opgebeld,of ik daar ook een interview en fotoshoot wilde houden.
Natuurlijk zei ik ja, omdat ik wil ddat het kindje gevonden wordt.

Ik was erg populair op de redactie dus het programma Vermist nam ook contact met mij op via Hart van Nederland.
Zij hebben franse collegas, dus zij willen ook graag meewerken om Dear Maddie te vinden.

Verder heeft de FRanse politie mij gemaild dat ik het hele verhaal moest opsommen en dat heb ik ook gedaan.

Hierna heb ik op eigen initiatief contact opgenomen met het recherge team van MAddie Maccan.

Hun bericht wacht ik nog af.
Het trekt mij allemaal heel erg aan, aangezien ik gek ben op kinderen en ik een zeer gevoelig persoon ben..

Ik heb altijd al haat gehad op school, omdat ik een goede leerling ben, die niet rookt, niet drinkt, niet aan de drugs zit en verder goede cijfers haalt.
Ik ben zonder vader opgevoed. Hierdoor ben ik ook altijd het buitenbeentje van alles geweest.


In shock geraakt (en niet eens naar een ziekenhuis: wonderbaarlijk!), zonder vader opgevoed dus 'een buitenbeentje' (in welk dorp hebben ze nog allemaal beide ouders?) en natuurlijk heel goed dat ze toen ze nix van de Franse politie hoorde Hart van Nederland belde. Team McCann waardig om een kulprogrammaatje te bellen en dat te rechtvaardigen als een informatiecampagne omdat de politie niks voor je doet binnen een dag.

Nee, Melissa hoeft er niet voor betaald, die vindt de aandacht wel genoeg.

Hoe is het met onze nieuwe ambassadrice voor kinderontvoeringen? Als glansrijke successen geboekt? Ik heb het nog eens nagekeken, maar het enige dat Kate gedaan heeft so far is 'having lunch' met vertegenwoordigens van de Europese organisatie. Een lunch die ze had samen met Gerry. Ik heb die club al gemaild met de vraag hoe het nu zit, maar nog niets gehoord over onze kindervriend.

Ik hoorde wel het gerucht dat Holleeder als ambassadeur voor Amnesty International gevraagd is, maar die heeft moeten weigeren omdat hij niet veel tijd vrij heeft. Kate lijkt ook niet veel rond te reizen dus als die de Portugese wetten wil laten veranderen, moet ze toch over haar weerzin tegen een vluchtje naar Portugal heen leren stappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door voyeur op 23-02-2008 16:53:33 ]
Here we are now, entertain us.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 16:58:12 #165
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_56928059
@Voyeur, dat heb ik idd ook gelezen, ze heeft wel alarm geslagen, maar om nu nog verder te beweren dat het echt Maddy was is wel een beetje raar, de man is geidentificeerd als verwant aan het meisje op de CCTV clip en het hele verhaal is dus ontkracht, ik weet niet zeker of dit nu een gevalletje aandacht vragen of domheid is maar dit meisje moet vanaf nu wat mij betreft tegen zich zelf beschermd worden, dit is niet bevordelijk voor haar verdere carriere en reputatie, ze heeft goed gehandeld maar had helaas geen gelijk, end of story.


Kijk, als het alleen ging om die gekke metodo3 mannen een hak te zetten zou ik je gelijk geven, helaas zie ik het er wel van komen dat je meisje er ook bij betrokken gaat worden als je 'verdacht' gaat doen, misschien niet helemaal een goed plan dus.
quote:
Hoe is het met onze nieuwe ambassadrice voor kinderontvoeringen? Als glansrijke successen geboekt? Ik heb het nog eens nagekeken, maar het enige dat Kate gedaan heeft so far is 'having lunch' met vertegenwoordigens van de Europese organisatie. Een lunch die ze had samen met Gerry. Ik heb die club al gemaild met de vraag hoe het nu zit, maar nog niets gehoord over onze kindervriend.
Dit schaar ik onder dezelfde categorie als de posters en media campagnes, praatplannen meer niet, propaganda, achterklap en grootspraak.
quote:
Ik hoorde wel het gerucht dat Holleeder als ambassadeur voor Amnesty International gevraagd is, maar die heeft moeten weigeren omdat hij niet veel tijd vrij heeft. Kate lijkt ook niet veel rond te reizen dus als die de Portugese wetten wil laten veranderen, moet ze toch over haar weerzin tegen een vluchtje naar Portugal heen leren stappen.
Kate kan zich niet in Portugal vertonen, al was het alleen al omdat de politie nog een paar vragen heeft, buiten dat vind ik het heel goedkoop van haar om de 'verdwijning'van haar dochter te gebruiken in een carreer-move, al was het alleen maar omdat ze nog niet gevonden is.
be nice or go away
pi_56936227
Ah Kahaarin, had zelf nog geen nieuws bekeken (had er ff geen zin in) maar het zou goed kunnen dat juist het team McCann hier wél de aandacht op wil vestigen, ook zonder commentaar te geven. Reken maar dat die de top-adcovaten in de UK nauwgezet de boel in de gaten houden en mogelijk de pers voorzien van slam+slur, alles om Portugal te belasteren én de aandacht af te leiden van de verhoren die misschien toch al plaatsvinden óf nog steeds worden gehinderd door de Home Office. Ik wacht op verdere berichtgeving van journalist Duarte Levy die eerder de kwestie uiteenzette zoals ik ook heb gepost. En verder heeft één van die inspecteurs hierover in 2005 een boek geschreven, natuurlijk niet objectief maar kennelijk zijn bijna alle beschreven feiten na te gaan volgens een poster op websleuths die een samenvatting van een ander post+een conclusie. Amaral is sinds Januari dit jaar weer terug op z/n post alhoewel niet actief in de Maddy-case, waarom zou de PJ dan toelaten dat Amaral weer terug is???

@ Voyeur, ja dat had ik ook hier gelezen, dat Kate én Gerry goede sier hebben gemaakt door eigenlijk alleen te lunchen met Sir Francis Geoffrey Jacobs the president of "Missing Children Europe", the European Federation for Missing and Sexually Exploited Children, mogelijk een privé-ontmoeting en mogelijk alleen voor eigen doeleinen. Wat goed dat je die club hebt gemaild, maar ik vrees idd dat je daar niets over hoort, maar wie weet.

Ik geloof helemaal niks van onze Melis. Een raar taalgebruik ook, lijkt wel een slechte vertaling uit een andere taal....Gisteren overigens niks gezien in Tros Vermist waar ze in zou zitten. Ze heeft van alles geroepen, beschreven en wat al niet, maar essentiële daadwerkelijke acties (buiten haar schuld?) feiten bleven uit. Again, een smokescreen, dus bollocks.


Melissa and 'artist' work on the police-style e-fit in a train station cafe

-------------------------------------------

En Gerry schrijft:

22 Feb 08 day 295

"There has been a lot of media attention focussed on a possible sighting of Madeleine in Montpellier one week ago. We only heard of this two days ago and this was from a report sent into the website. Clarence has been inundated with media requests from all over the world for further information. Despite this, Kate and I have had no official notification of the potential sighting nor, more importantly, of whether this sighting has been eliminated by the authorities despite what has been reported in the press.

The continued disappearance of nine-year-old Shannon Matthews is deeply concerning and our thoughts and prayers are with her family. No matter what has happened to Shannon, there can be no doubt she must extremely vulnerable having spent three nights and four days away from home. We hope that she is found safe and well very soon and returned to her family."

Over dat 9-jarige meisje Shannon Matthews, dat al een paar dagen wordt vermist. Hoe durft hij daarover te schrijven, totaal andere omstandigheden en hebben bovendien als ouders en stiefpa daadwerkelijk in de vrieskou meegezocht, zoals het moet dus.... Ik zou als ouder(s) niet eens in de gedachten en gebeden willen zitten bij mensen die formeel verdachten zijn aangaande de vermissing (mogelijk dood) van hun kind, ongehoord van die arrogante kwast < ook al vanwege dat Franse gedoe, wederom...piss off Gerry McConn.

-----------------------------------------------------------------------------

Reminder: Zomaar een nogal damaging (voor de McCanns) artikel uit de Daily Mail, terecht gepost op 't 3arguido-forum:
quote:
British diplomat warned Foreign Office of concerns over McCanns
Last updated at 10:18am on 3rd December 2007
The Foreign Office was alerted to fears over Gerry and Kate McCann by a British diplomat in Portugal just days after their daughter Madeleine went missing.

The diplomat was sent to the holiday resort of Praia da Luz in the days following the four-year-old's disappearance and soon became concerned over "inconsistencies" in the testimonies by her parents and their friends. After visiting the McCanns, the unnamed diplomat sent a report to the Foreign Office in London, admitting his worries about "confused declarations" of the McCanns' movements on the night of May 3.

He also noted the couple's "lack of co-operation" with the Portuguese police. The diplomat's concerns were made over four months before Gerry and Kate were named arguidos (suspects) on September 7. Contents of the letter were leaked to Belgian newspaper La Dernière Heure over the weekend.

The diplomat expressed his fears after receiving instruction from the Foreign Office to provide "all possible assistance to the McCann couple". The French-language paper printed excerpts of the letter, quoting the diplomat as saying: "With the greatest respect, I would like to make you aware of the risks and implications to our relationship with the Portuguese authorities, if you consider the possible involvement of the couple.

"Please confirm to me, in the light of these concerns, that we want to continue to be closely involved in the case as was requested in your previous ­message." Although the Government was quick to assist the McCanns in the days following Madeleine's disappearance, direct contact with the couple ceased when they were named as suspects.

La Dernière Heure pointed out that a majority of the diplomats originally involved in the case have now been taken off it. The then-Prime Minister Tony Blair sent special envoy Sheree Dodd to act as a "media liaison officer" for the pair soon after Madeleine vanished. Ms Dodd has since resigned from the Foreign Office, while the British consul in the Algarve, Bill Henderson, has retired. John Buck, the British ambassador in Portugal, no longer works in the country.
Blijft een interessant artikel en wondelijk dat deze nog niet is gedelete door de Daily Mail, de Daily Express heeft dit artikel ook geplaatst (zie deze blog) maar is wél verwijderd als je daar op de DE-link kikt...(missing)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Reminder: Blood clue puts McCann parents in crosshairs + Questions that need answers!
< filmpje.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 23:24:36 #167
798 voyeur
bemoeit zich
pi_56937966
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 16:58 schreef kahaarin het volgende:

Kate kan zich niet in Portugal vertonen, al was het alleen al omdat de politie nog een paar vragen heeft, buiten dat vind ik het heel goedkoop van haar om de 'verdwijning'van haar dochter te gebruiken in een carreer-move, al was het alleen maar omdat ze nog niet gevonden is.
We zijn het wel eens hoor; ik mag wel eens sarcastisch zijn

Net als google overigens die mij in dit topic tracteert op deze twee produkten:
Nanny Baby Monitor
Monitors your baby's breath. Indicates SIDS, apnea, buy online!
www.nanny.cz/baby_monitorWireless Baby Monitor
Wireless (AV) Baby Monitor Supplier Manufacture & Exporter From China
Here we are now, entertain us.
pi_56938275
Ondertussen....

Detective Informing McCann arrested for theft of 400 kg of cocaine

He was the one who "discovered" witnesses who claimed to have Maddie apperçu

A private detectives serving McCann, belonging to the agency Metodo 3, has been arrested for involvement in the theft of 400 kg of cocaine in the port of Barcelona.

Detective Antonio J.R. 53 year old - who works for Metodo 3 on the file of investigation in the disappearance of Madeleine McCann - held the position of Chief Inspector of the Unit for Drugs and Organized Crime (Udyco) by the police in Barcelona when of the facts. He had left the police to go directly to the agency Metodo 3, the precise time when the internal investigation had begun about the disappearance of 400 kg of cocaine in a total of one and a half tonnes , arrested on a boat from Venezuela. The Court of First Instance of Martorell (Barcelona), which has now dictated preventive prison, without recourse, Antonio JR, accused of malfeasance, corruption, bribery of public officials and criminal association illegal.

Serving Metodo 3 since 2005, the detective was responsible for special operations in the framework of investigations in the disappearance of Madeleine McCann, he had in recent months travelled to Morocco and Portugal, announcing several witnesses , who said seeing Madeleine. Bron Slechte vertaling maar het is wel duidelijk dacht ik... Hier (poster A_T) staat een uitgebreider verhaal.
pi_56940911
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 00:04 schreef Duderinnetje het volgende:
Een dik compliment aan de vaste posters hier. En dat wilde ik al maanden zeggen. Wat een werk zit er in het bijhouden, vertalen en duiden van grote en kleine aspecten in deze zaak.
De postdrift van de harde kern is bewonderenswaardig. Heerlijk om hier als lurker steeds de laatste 'nieuwtjes' terug te vinden. En juist het gespeculeer en getheoretiseer is zo des FOK!' en moet natúúrlijk kunnen.


Ga zo door, daar doen jullie een aantal mensen een groot plezier mee!
Aardig berichtje maar wel een beetje lullig, vind je niet?

Waarom draag jij of Yvonne de speurende scoutertjes in deze reeks niet voor in MED voor een schouderklopje?
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
pi_56941975
Wat snippers uit Anorak.

MADDYWATCH - Anorak’s at-a-glance guide to press coverage of Madeleine McCann

SUNDAY EXPRESS: “I’VE SEEN MADDY IN BRITAIN”; A man claims he saw her with a Portuguese couple in Dorset (dit spinverhaal is alleen in de papieren versie te lezen en natuurlijk online op het 3arguido-forum > post van Retribution. (Express newspapers, having wiped Madeleine from their online site, put ridiculous 'I've Seen Maddy In Britain' story on front page of the Sunday Express)

SUNDAY PEOPLE: “Cocaine rap for ‘tec with Maddie firm” “A private detective linked to the agency hunting Maddie McCann was last night behind bars accused of helping steal £25million worth of cocaine. Antonia Jimenez, 53, is a business partner of the founder of Metodo 3 which is charging £50,000-a-month to search for the missing British toddler” Gerry and Kate McCann’s spokesman said: “Jimenez has worked with Metodo 3 but has not been involved in the Madeleine investigation” The paper reminds readers how Metodo 3 were going to find Madeleine by Christmas – last Christmas. Not a white Christmas

DAILY MAIL : “Madeleine: Detective linked to McCanns’ private investigators in £25m cocaine probe” “Retired police officer Antonio Jimenez, 53, was remanded in custody on Thursday by a judge investigating the loss of half a ton of cocaine from a container docked in Barcelona in 2005. Jimenez was a business partner of Maria Fernandez Lado, 57, founder of Metodo 3, the agency charging £50,000 a month to search for Madeleine” The caper: “The cocaine was smuggled into Spain in 974 packets on the ship Hispanota, which was transporting frozen prawns from Venezuela. It docked in Barcelona in November 2004 and the drugs were taken on January 24, 2005”

DAILY TELEGRAPH: “Madeleine McCann: detective agency link held” “It has also emerged that, in 1995, five senior members of the agency were arrested in a phone-tapping case. They were never charged, however, and an investigating judge threw out the case, condemning police entrapment”

Which means what?

Says Clarence Mitchell: “He is nothing to do with us. He collaborated with Metodo 3 on a project, but that was two years before the company was hired to find Madeleine. We still have faith in the work of Metodo 3.”

“He insisted that Jimenez was, until three weeks ago, a business partner of his mother, Maria Fernandez Lado, who founded Metodo 3. He said Jimenez had been involved with a separate company. Spanish records, however, reportedly showed that this business had the same listed address as Metodo 3”

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Reminder: Blood clue puts McCann parents in crosshairs + Questions that need answers!
< filmpje.
  zondag 24 februari 2008 @ 12:11:50 #171
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_56943385
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 23:24 schreef voyeur het volgende:

[..]

We zijn het wel eens hoor; ik mag wel eens sarcastisch zijn

Net als google overigens die mij in dit topic tracteert op deze twee produkten:
Nanny Baby Monitor
Monitors your baby's breath. Indicates SIDS, apnea, buy online!
www.nanny.cz/baby_monitorWireless Baby Monitor
Wireless (AV) Baby Monitor Supplier Manufacture & Exporter From China
Ik gaf je daarom ook gewoon groot gelijk, het was enkel een aanvulling.

Erg toch dat ze niet eens de moeite hebben genomen om een babyfoon oid te gebruiken idd, dat is toch het minste wat je kunt doen als je 3 kinderen onder de 4 alleen achterlaat.
be nice or go away
  zondag 24 februari 2008 @ 12:14:07 #172
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_56943423
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 23:36 schreef Suko het volgende:
Ondertussen....

Detective Informing McCann arrested for theft of 400 kg of cocaine

He was the one who "discovered" witnesses who claimed to have Maddie apperçu

A private detectives serving McCann, belonging to the agency Metodo 3, has been arrested for involvement in the theft of 400 kg of cocaine in the port of Barcelona.

Detective Antonio J.R. 53 year old - who works for Metodo 3 on the file of investigation in the disappearance of Madeleine McCann - held the position of Chief Inspector of the Unit for Drugs and Organized Crime (Udyco) by the police in Barcelona when of the facts. He had left the police to go directly to the agency Metodo 3, the precise time when the internal investigation had begun about the disappearance of 400 kg of cocaine in a total of one and a half tonnes , arrested on a boat from Venezuela. The Court of First Instance of Martorell (Barcelona), which has now dictated preventive prison, without recourse, Antonio JR, accused of malfeasance, corruption, bribery of public officials and criminal association illegal.

Serving Metodo 3 since 2005, the detective was responsible for special operations in the framework of investigations in the disappearance of Madeleine McCann, he had in recent months travelled to Morocco and Portugal, announcing several witnesses , who said seeing Madeleine. Bron Slechte vertaling maar het is wel duidelijk dacht ik... Hier (poster A_T) staat een uitgebreider verhaal.
Nou, dit is voor mij de omgekeerde smear, als je een groot detective agency hebt dan kan het wel eens voorkomen dat er iemand in opspraak komt, heeft imho niet zo veel met de zaak te maken, maar ja, what goes around comes around.
quote:
Ah Kahaarin, had zelf nog geen nieuws bekeken (had er ff geen zin in) maar het zou goed kunnen dat juist het team McCann hier wél de aandacht op wil vestigen, ook zonder commentaar te geven. Reken maar dat die de top-adcovaten in de UK nauwgezet de boel in de gaten houden en mogelijk de pers voorzien van slam+slur, alles om Portugal te belasteren én de aandacht af te leiden van de verhoren die misschien toch al plaatsvinden óf nog steeds worden gehinderd door de Home Office. Ik wacht op verdere berichtgeving van journalist Duarte Levy die eerder de kwestie uiteenzette zoals ik ook heb gepost. En verder heeft één van die inspecteurs hierover in 2005 een boek geschreven, natuurlijk niet objectief maar kennelijk zijn bijna alle beschreven feiten na te gaan volgens een poster op websleuths die een samenvatting van een ander post+een conclusie. Amaral is sinds Januari dit jaar weer terug op z/n post alhoewel niet actief in de Maddy-case, waarom zou de PJ dan toelaten dat Amaral weer terug is???
Inderdaad, als het er echt zo slecht voor stond dan was de beste man wel op non-actief gezet, dit is volgens mij gewoon een resultaat van het poop scoopen door team McCann, gewoon in de rechtbank bewijzen dat het zo'n vaart niet loopt van de PJ, jammer dat dat soort dingen tijd en geld kosten terwijl dit beter anders gebruikt kan worden.
be nice or go away
pi_56954497
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:14 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Nou, dit is voor mij de omgekeerde smear, als je een groot detective agency hebt dan kan het wel eens voorkomen dat er iemand in opspraak komt, heeft imho niet zo veel met de zaak te maken, maar ja, what goes around comes around.
[..]

>knip<
Nou, kennelijk is het niet zo'n groot detectivebureau, in de artikelen van de Daily Mail (men zegt 40 maar met vraagtekens) en The Times (mogelijk 12 man in 2005 maar echt duidelijk is het niet). Ik vertelde iemand (vaag bekend met de zaak) vanmiddag over deze arrestatie van die ex-copper, nu/was in dienst van Metodo 3, die reageerde gelijk met de opmerking: oh maar dat kan best de McCanns goed uitkomen. Dan is het de schuld van Metodo 3 en hebben ze daarom Madeleine nog steeds niet terug. En ook de gedachte dat het team McCann al wetenschap had dat Metodo 3 niet zuiver op de graad is komt goed uit... als je de theorie aanhangt (zoals ik) dat Madeleine nooit (levend) wordt gevonden. Het is alleen nodig voor eigen doeleinden, houdt Madeleine levend, hou de kwestie in het nieuws, hou de need for money prominent, ook op hun site, de PayPal-knop is niet te missen. Ik denk dat het allemaal nog veel smeriger in elkaar steekt dan we ooit kunnen vermoeden. Het contract met Metodo 3 verloopt eind maart, zou het verlengd worden? Zo zomaar kunnen, for what ever reasoin...

Anyway, toevallig nu die sighting in de UK, Daily Mail: "Detectives are said to be launching a major inquiry into the claim that the missing four-year-old was seen by a man in Dorset." "The McCanns' spokesman, Clarence Mitchell, said last night that the private detectives in charge of the investigation had been informed."

Het zou goed kunnen dat die private detectives afkomstig zijn van het Britse Noel Hogan’s investigation agency (net als Metodo 3 niet gespecialiseerd in vermiste kinderen), in januari ingehuurd, Daily Mail.

Maar diezelfde Hogan is vorige maand nogal onderuit gehaald in een artikel van de Sunday Express (uit de cache, want zoals bekend, de Express plaatst geen McCann-artikelen meer online) door o.a. Scotland Yard: "Another former Scotland Yard officer, who has given unofficial advice to the McCanns, from Rothley, Leicestershire, last night voiced his concern at the appointment. He said: ìI cannot understand why they have chosen to go with Mr Hogan because he simply does not have the resources or the back-up to conduct a major investigation." "My view is that the McCanns should not waste money with private investigators but should get the best police in Britain on the job."

En vandaag plaatst diezelfde Sunday Express een excuus aan Hogan: "We wish to withdraw unequivocally the suggestion that either Mr Hogan or his agency are incompetent or had misled the McCanns about their capabilities. We are happy to clarify that Mr Hogan’s company has been retained by Metodo 3, the Spanish agency who work for the McCanns, to carry out work in the UK." De rest op 3arguido-forum. By jove, wat toevallig allemaal weer. Krijgen we straks tig sightings in de UK en dus in de Britse kranten (vandaar dat excuus?) nu Metodo 3 even zelf probleempjes heeft. En waarom schakelen ze nog steeds geen echte specialisten in, iets wat hele volksstammen zich al maanden afvragen, als geld toch geen rol speelt...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Reminder: Blood clue puts McCann parents in crosshairs + Questions that need answers!
< filmpje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Suko op 24-02-2008 20:47:37 (typo) ]
pi_56955029
De commentaren in de Daily Mail, nu ze er nog staan...:

Blonde girl spotted. Shock. Really, its time to stop giving these people their five minutes of fame.

- Simon, London

Is the agony these people must be feeling ever going to end. All these sightings and nothing come of them,it must be sheer hell for the McCanns.

- Christina Crosbie, Lesmahagow Scotland

Like I have seen Elvis in Bristol.

- Stan Still, UK

Do you think anyone would be so stupid to bring a missing highly publicised case of missing British girl out in the street of Britain?

- Kristy, London

I hope this guy took the number plate. Seems people don't really do anything when they see a child they think is Madeleine, makes me so mad. If it was me I would try and think of a way to keep them there.

- Shirley, Horsham

Another publicity seeking individual, if that was the case why did this person not do anything! How stupid!

- Isabel, Bucks

But is it Madeleine, or another false alarm? I really do hope it is her, but only time will tell!

- Natalie D, Birmingham, West Midlands

When was this sighting made? How long ago?, there is no clear date.
Did he take license plate numbers? Photofits at the police station made? No attempt at calling her name or anything more other than he knew hers was a face he'd seen in the news, If he knew this, why take no action like dial 999 and leave the phone off the hook, if he could. Though I wouldn't know if that would be a good idea or not in regards to a possible accusation of wasting police time etc in the eyes of others.
There's a lot of unanswered questions need answering I would say.

- Sherry, UK

And to claim the £2 million reward, the car registration number is...

No. I didn't think it was that serious a sighting.

- Polly, Ilkley

When they eventually find her it might reveal how you can travel at the speed of light. I think its a case of "Yes I want to be famous, I saw her!"

- David Stevens, Romford England

This latest story is unbeleivable. If this man really thought it was Madeleine then why did he not call the police when they went to the toilet or take the registration number of the car.
Why would Madeleine's supposed abductors be going around UK buying garden furniture esp here in UK. Madeleine's picture is everywhere and the majority of people would know of her and yet these people have apparently brought her back to UK and are not hiding her away.
This stinks of spin sorry.
I like most people want her to be alive but this latest story is just ludicrous!

- Gaynor, Cardiff

So the Police were able to obtain the make and model, colour and year of the said motor vehicle. These sightings always amuse me. Madeleine is no longer of this world and the Police should be looking at where she could be found.

- Robbie, Doncaster, UK

Clarence was informed immediately was he? Hmm!

- Sassy, Spain

I don´t understand how a possible sighting can be a "devastating blow" to the McCanns.

- Diddy, Germany

Oh please, not another sighting.

- Chriss, Kent

Yes Clarence, we all know it's been quiet for a few days, is this really the best "story" you can come up with? Pathetic!

- Petefergie, Bristol UK



Anyway..."A Dorset Police spokesperson said: "We are grateful for the call but there is nothing at this time to suggest this is the missing girl." En hoe reageert Clarence Mitchell: "Clarence Mitchell, spokesman for Gerry and Kate McCann, the parents of the missing girl, remained optimistic over the sighting. He said: "There is a lot about this sighting which suggests at the very least that we are talking about an abducted young girl. "We are eagerly awaiting any outcome." Bron

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Reminder: Blood clue puts McCann parents in crosshairs + Questions that need answers!
< filmpje.
  zondag 24 februari 2008 @ 23:23:40 #175
798 voyeur
bemoeit zich
pi_56958726
"Clarence Mitchell, spokesman for Gerry and Kate McCann, the parents of the missing girl, remained optimistic over the sighting."He said: "There is a lot about this sighting which suggests at the very least that we are talking about an abducted young girl. "We are eagerly awaiting any outcome."

Goed nieuws: eindelijk een abducted girl gevonden! In welke wereld leven die mensen? Als je het al zou geloven (wat de McCann's, hun woordvoerder en onze zure wijven in dit topic niet doen natuurlijk) zou het toch vreselijk nieuws zijn. Clarence is verdwaald in zijn eigen spin. 'Eagerly awaiting any outcome'zou beter kunnen luiden: ik hoop dat we ons vergissen, maar hij is echt van God los en voorbij het betamelijke.
Here we are now, entertain us.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')