abonnement Unibet Coolblue
  maandag 27 oktober 2008 @ 00:25:40 #151
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_62707347
Waar ik dus écht als een blok voor val in Madrid, zijn die palacios del jamón; slagerijen met minimaal 100 prachtige hammen aan de muur, een vitrine met daarin de prachtigste vleeswaren en een bar waaraan je al dit heerlijks kunt nuttigen, in tl-verlichting, met een koude cervesa ernaast. Echt, fantastisch concept!!!


  maandag 27 oktober 2008 @ 12:02:36 #152
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62714309
Ja! geniaal is het, en goedkoop ook
Zo'n mini hambroodje voor 80 ct. echt ideaal als je kleine trek hebt. En 's nachts zijn ze ook nog open tot een uur of 3.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_62718150
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:02 schreef -Mellow- het volgende:
Ja! geniaal is het, en goedkoop ook
Zo'n mini hambroodje voor 80 ct. echt ideaal als je kleine trek hebt. En 's nachts zijn ze ook nog open tot een uur of 3.
Hey Mellow, woon je in Madrid?

Wat ook vet relaxed is, als afwisseling op de eeuwige hambotenten, is de Pans & Company.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 27 oktober 2008 @ 14:36:15 #154
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62718828
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hey Mellow, woon je in Madrid?

Wat ook vet relaxed is, als afwisseling op de eeuwige hambotenten, is de Pans & Company.
Ik heb er gewoond, maar inmiddels woon ik weer in het zonovergoten Nijmegen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_62718874
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:36 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Ik heb er gewoond, maar inmiddels woon ik weer in het zonovergoten Nijmegen.
Ah so, ik heb er ook gewoond, een heerlijke stad. Woonde je in het centrum van Madrid?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 27 oktober 2008 @ 14:40:21 #156
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62718942
Ik woonde in Argüelles, niet in het centrum maar vlak erbuiten. Erg relaxte lokatie iig
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_62719734
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:40 schreef -Mellow- het volgende:
Ik woonde in Argüelles, niet in het centrum maar vlak erbuiten. Erg relaxte lokatie iig
Ah ja. Ik woonde in Carabanchel, maar wel nog in het goede gedeelte gelukkig.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:24:24 #158
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_62777318
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]
Pans & Company.
Brrr, vreselijke zaak vind ik dat.

Ik ga denk ik over 2 weken een paar dagen naar Madrid, leek me wel tof .

Mijn vraag, is het nog een beetje lekker weer daar? En ik heb een tof hostalletje gevonden vlakbij metrostation Callao, is dat redelijk centraal? Ik ben echt nog een Madrid n00b namelijk .

Heeft iemand nog tips voor leuke theehuisjes? Ik ben dol op thee namelijk. Verder lijkt me die kabelbaan wel tof, Prada museum, Toledo, nationaal paleis, de Kathedraal. Wat is nog meer essentieel?
Levenswerk: Berlijn Blog.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:24:56 #159
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_62777332


[ Bericht 100% gewijzigd door Leinonlein op 29-10-2008 11:25:08 ]
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_62777871
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:24 schreef Leinonlein het volgende:

Heeft iemand nog tips voor leuke theehuisjes? Ik ben dol op thee namelijk. Verder lijkt me die kabelbaan wel tof, Prada museum, Toledo, nationaal paleis, de Kathedraal. Wat is nog meer essentieel?
Ik wist niet dat Prada een museum heeft Je bedoelt het Prado? Ik vond alledrie de grote musea zeer de moeite waard. Prado heb ik nog niet volledig gezien, dus die gaat in de herhaling. Thyssen-Bornemisza en Reina Sofia zijn ook echt bijzonder, alletwee.

Ik vond ook het metrostation Atocha heel mooi (waar die bom toen is ontploft). Met een tropische tuin en schildpadjes Leuk om even te kijken, je komt er toch wel langs.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 13:58:24 #161
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_62781525
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:39 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik wist niet dat Prada een museum heeft Je bedoelt het Prado? Ik vond alledrie de grote musea zeer de moeite waard. Prado heb ik nog niet volledig gezien, dus die gaat in de herhaling. Thyssen-Bornemisza en Reina Sofia zijn ook echt bijzonder, alletwee.

Ik vond ook het metrostation Atocha heel mooi (waar die bom toen is ontploft). Met een tropische tuin en schildpadjes Leuk om even te kijken, je komt er toch wel langs.
Oeps, foutje inderdaad in al mijn haast . Als ik even tijd heb ga ik er zoveel mogelijk bezoeken. Voor Prado schijn je wel een dag nodig te hebben wil je alles zien?

Hebben ze trouwens in Madrid een soort metromuseum ofzo, ik vind dat altijd wel interessant .
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_62790714
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:24 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Brrr, vreselijke zaak vind ik dat.
Hoe dat zo?
Ik vind het wel relaxed. Lekkere broodjes en gezonder dan ander snackfood. Het is ook heel populair. In Nederland heb je de SubWay maar dat is volgens mij megaranzig.
quote:
Ik ga denk ik over 2 weken een paar dagen naar Madrid, leek me wel tof .

Mijn vraag, is het nog een beetje lekker weer daar? En ik heb een tof hostalletje gevonden vlakbij metrostation Callao, is dat redelijk centraal? Ik ben echt nog een Madrid n00b namelijk .

Heeft iemand nog tips voor leuke theehuisjes? Ik ben dol op thee namelijk. Verder lijkt me die kabelbaan wel tof, Prada museum, Toledo, nationaal paleis, de Kathedraal. Wat is nog meer essentieel?
Callao is hartje centrum. Wat het leukste is in een stad is rondlopen, vind ik althans. Je hebt ook veel lekkere restaurantjes en leuke barretjes. Als je een dagje over hebt, kun je naar El Escorial gaan (heb ik nog niet gedaan, net als Toledo). Als je van voetbal houdt, kun je naar Real Madrid, shoppen in Fuencarral, churros!!! eten.

Parque Retiro is heerlijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_62790781
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 13:58 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Oeps, foutje inderdaad in al mijn haast . Als ik even tijd heb ga ik er zoveel mogelijk bezoeken. Voor Prado schijn je wel een dag nodig te hebben wil je alles zien?

Hebben ze trouwens in Madrid een soort metromuseum ofzo, ik vind dat altijd wel interessant .
Niet dat ik weet nee. Maar volgens mij hebben ze bij Atocha wel oude treinen staan enzo.

Ga je met de trein vanuit BCN? Die is echt perfect, is mijn ervaring. Relaxed, niet al te duur (toen iets van 80 gulden van Madrid naar Lleida v.v., dus iets duurder naar BCN).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:12:58 #164
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_62808988
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe dat zo?
Ik vind het wel relaxed. Lekkere broodjes en gezonder dan ander snackfood. Het is ook heel populair. In Nederland heb je de SubWay maar dat is volgens mij megaranzig.
[..]

Callao is hartje centrum. Wat het leukste is in een stad is rondlopen, vind ik althans. Je hebt ook veel lekkere restaurantjes en leuke barretjes. Als je een dagje over hebt, kun je naar El Escorial gaan (heb ik nog niet gedaan, net als Toledo). Als je van voetbal houdt, kun je naar Real Madrid, shoppen in Fuencarral, churros!!! eten.

Parque Retiro is heerlijk.
Ja ik weet niet, ben er niet zo weg van. Van de Subway wel trouwens (zit die niet in Madrid?), is lekker hoor! Ze hebben superlekker brood, je moet de honey oat eens proberen.

Ah oke, ja rond lopen vind ik ook altijd het leukst. Maar altijd als ik thuis kom blijk ik iets gemist te hebben wat ik wel had willen zien en dat is minder haha. Hmm churros eten, jummie. Ben laatst voor het eerst naar een voetbalwedstrijd geweest in mijn leven in Camp Nou en dat vind ik wel genoeg voor de rest van het jaar .

Ik ga waarschijnlijk (moet nog even boeken) met het vliegtuig, is goedkoper. Retourtje vueling voor 70¤. Dat red je niet met de AVE vrees ik... Hoewel het wel een supervette luxe trein is. 3 uur doet hij er geloof ik over.
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_62809214
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:39 schreef El_Matador het volgende:

Parque Retiro is heerlijk.
En dan een roeibootje huren Lekker truttig
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:23:48 #166
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62809329
@ Leinonlein: voor thee raad ik je aan om naar lavapiés te gaan (metrohalte heeft zelfde naam). Daar heb je echt ontelbare arabische theehuisjes waar je onder het genot van een waterpijp (mocht je dat lekker vinden) lekkere thee in allerlei smaken kunt drinken.
Als je vanaf de metrouitgang meteen 100 meter rechtdoor loopt is er aan de rechterkant ergens een libanees eettentje waar ze ook nog eens buikdansoptredens hebben op vrijdag. Erg leuk!

En van de musea vond ik het Reina Sofia het tofst.

En zoals ik hier al vaker heb geroepen: Aan calle coloreros (vlakbij Sol) zit echt het leukste barretje van Madrid! Het heet Yambala en je kunt er cocktails en thee drinken (en soms waterpijp roken) en er werken echt de allerliefste mensen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:28:11 #167
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62809449
De beste churros van Madrid vind je overigens bij metrohalte sol. Als je aan de calle arenal bij discotheek Joy de hoek omloopt, kom je er vanzelf. Zijn 's nachts ook open en zit altijd gezellig vol.

Als je t niet kan vinden, gewoon bij mettrohalte Sol naar churros vragen en elke madrileen zal je daarheen sturen. Deze staat er om bekent dat het de beste is.
Maar let op: buikpijn gegarandeerd.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:36:47 #168
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_62809694
@-Mellow- wow dat zijn echt de tips waar ik een beetje naar op zoek ben . Dankje! Ik ga alles even opschrijven. Dat buurtje rond Sol is dus wel leuk om wat rond te struinen/hangen? Hebben ze ook een wijkje met wat alternatieve winkeltjes enzo (niet zo mainstreem dus).

Haha dat probleem churros + buikpijn ken ik! Damn, die dingen zijn verslavend!
Levenswerk: Berlijn Blog.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:42:13 #169
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_62809835
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 13:19 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

En dan een roeibootje huren Lekker truttig
Of zwaantjes? . Humm
Levenswerk: Berlijn Blog.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:27:15 #170
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62811191
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 13:36 schreef Leinonlein het volgende:
@-Mellow- wow dat zijn echt de tips waar ik een beetje naar op zoek ben . Dankje! Ik ga alles even opschrijven. Dat buurtje rond Sol is dus wel leuk om wat rond te struinen/hangen? Hebben ze ook een wijkje met wat alternatieve winkeltjes enzo (niet zo mainstreem dus).

Haha dat probleem churros + buikpijn ken ik! Damn, die dingen zijn verslavend!
Nou, Sol is het centrum-centrum zeg maar, en afgezien van een paar dingen vind ik er eigenlijk niet zo veel aan. Te veel toeristen en veel te druk. Je kunt er wel goed winkelen wat betreft de grotere winkels

Als je leuker wil winkelen moet je naar chueca en malasaña gaan, de wijken ten noorden van Sol. Daar zijn eveneens leuke barretjes te vinden, vooral in malasaña, en in chueca heb je Areia, heel mooi eetcafe dat 's avonds erg gezellig is, ook voor een bakje thee of een cocktail overigens. Mooiste daar is de inrichting en ze hebben kussens en banken waar je kan chillen (zit aan c/ hortaleza btw)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:29:30 #171
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62811264
Als je 'savonds op t terras wil zitten btw, mocht je nog goed weer hebben, dan moet ja naar de wijk La Latina gaan.

En als je in een weekend gaat, zondagochtend van 10 tot 3 is er de Rastro, een hele grote markt waar ze echt allemaal leuke dingen verkopen, vooral veel kleding en sieraden, of souvenirs en verder alle rommel die je maar kan bedenken (metro La Latina). Maar pas daar op voor zakkenrollers!!
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:35:05 #172
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62811408
Laat je op plaza mayor trouwens niet verleiden door het goedkope menu waar ze mee adverteren. Voor de drankjes betaal je je daar namelijk scheel, en het eten is bovendien niet van de bovenste plank.

Een eet-aanrader is overigens 100 montaditos aan calle mayor. Daar verkopen ze allemaal minibroodjess met 100 soorten heel lekker beleg, van garnalen tot lekkere kazen, en het kost echt geen ruk! Is leuk voor de lunch, of voor na het uitgaan, Kan je een bord met 10 van die kleine broodjes bestellen, echt heel erg leuk en lekker.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:36:16 #173
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62811447
Ik geloof dat dat wel even genoeg tips waren, maar als me nog iets te binnen schiet dan laat ik het wel weten
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_62824731
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:35 schreef -Mellow- het volgende:
Laat je op plaza mayor trouwens niet verleiden door het goedkope menu waar ze mee adverteren. Voor de drankjes betaal je je daar namelijk scheel, en het eten is bovendien niet van de bovenste plank.

Een eet-aanrader is overigens 100 montaditos aan calle mayor. Daar verkopen ze allemaal minibroodjess met 100 soorten heel lekker beleg, van garnalen tot lekkere kazen, en het kost echt geen ruk! Is leuk voor de lunch, of voor na het uitgaan, Kan je een bord met 10 van die kleine broodjes bestellen, echt heel erg leuk en lekker.
Na het uitgaan nog iets open . Daar kom je bijna 2 jaar te laat mee. Alles was altijd pot dicht om een uurtje of 4/5. Zelfs de mac was altijd dicht. Of ik heb gewoon op de verkeerde plaatsen gestapt.

Oud-Madrileen meldt zich trouwens! Ik woonde ook in Arguelles. Calle de Princesa naast de Zara. Supertijd gehad. Zou zo weer terug gaan
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  woensdag 19 november 2008 @ 11:55:25 #175
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_63341292
Ja in Barcelona is 's nachts ook geen eten te krijgen, echt vervelend!

Morgen naar Madrid
Levenswerk: Berlijn Blog.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')