Ja, dat had ik gelezen, maar zoals bij elke tv-review, zie je daar de één heel positief zijn en de ander wat negatiever. Ik geloof niet echt dat er voor die prijs heel erg slechte tv's verkocht worden, dus dat zal het niet zijn....quote:Op maandag 28 januari 2008 10:57 schreef Poogie het volgende:
http://www.kieskeurig.nl/(...)C125735D0048E960.htm
hier staan wat reviews
Ja, maar dan koop ik em liever om de hoek, met inloop-garantie enzo. Ik heb het niet zo op het bestellen van een dure tv bij een webwinkeltje.. Bovendien kan ik eerst nog wat korting bedingen, voordat ik em koop natuurlijk.quote:Op maandag 28 januari 2008 10:59 schreef SweetLakeFlasher het volgende:
voor iets minder dan 1200 is deze ook te koop in andere winkels, zie kieskeurig.nl
dat geeft je nog wat langer de tijd om erover na te denken
persoonlijk trekt sharp mij niet zo, ik zou eerder gaan voor een philips, sony, jvc of LGquote:Op maandag 28 januari 2008 11:00 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, dat had ik gelezen, maar zoals bij elke tv-review, zie je daar de één heel positief zijn en de ander wat negatiever. Ik geloof niet echt dat er voor die prijs heel erg slechte tv's verkocht worden, dus dat zal het niet zijn....
Maar waarom is dat dan? Ik hoor het wel vaker, maar ik snap het niet zo. Design is goed, de beedschermen zijn van superieure kwaliteit (volgens mij zijn Loewe-tv's ook gewoon van Sharp beeldbuizen). Wat is het dan dat mensen geen Sharp willen...quote:Op maandag 28 januari 2008 11:08 schreef Poogie het volgende:
persoonlijk trekt sharp mij niet zo, ik zou eerder gaan voor een philips, sony, jvc of LG
Klopt. De btw gaat er af, en de btw is 19% van de originele prijs, niet van de uiteindelijke prijs. Terugrekenend is het ongeveer 16%, nog steeds een mooie kortingquote:Op maandag 28 januari 2008 11:01 schreef Jo0Lz het volgende:
Ik geloof, dat de korting bij MediaMarkt geen 19% is.
(Volgens een topic eerder, zou het 15.9% zijn.)
Er is ook geen korting van 19%, je betaald geen btw.quote:Op maandag 28 januari 2008 11:01 schreef Jo0Lz het volgende:
Ik geloof, dat de korting bij MediaMarkt geen 19% is.
(Volgens een topic eerder, zou het 15.9% zijn.)
Klopt, dat is ook de btw. Maar je moet dus niet 19 procent van de verkoopprijs af doenquote:Op maandag 28 januari 2008 11:17 schreef Kreator het volgende:
...dat is dan wel aardig nep, want in de reclame zie je toch echt 19% voorbijkomen.
Hmja, ze zeggen '19%, weg ermee' omdat het btw-tarief 19% is. Maar een beetje misleidend is het wel inderdaad.quote:Op maandag 28 januari 2008 11:17 schreef Kreator het volgende:
...dat is dan wel aardig nep, want in de reclame zie je toch echt 19% voorbijkomen.
Marketingtechniekquote:Op maandag 28 januari 2008 11:22 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hmja, ze zeggen '19%, weg ermee' omdat het btw-tarief 19% is. Maar een beetje misleidend is het wel inderdaad.
Ja, maar je gaat er ook vanuit dat als een winkel zegt: 19% korting! Geen belasting! Dat je dat dan gewoon over de verkoopprijs krijgt. Ik zie een tv die ik wil voor een bepaalde prijs, ik lees 19% korting. Ik wil 19% korting. Dat ze dan via eoa trucje maar 16% effectief korten, is gewoon nep. Ik denk ook wel dat ik gewoon 19% vd verkoopprijs krijg, als ik ga lullen met zo'n knakkert.quote:Op maandag 28 januari 2008 11:21 schreef vdvorst het volgende:
omdat er blijkbaar echt mensen intrappen)
Het is ook misleidend, maar ik denk dat ze het toch zo weergeven dat je ze niks kan maken,quote:Op maandag 28 januari 2008 11:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, maar je gaat er ook vanuit dat als een winkel zegt: 19% korting! Geen belasting! Dat je dat dan gewoon over de verkoopprijs krijgt. Ik zie een tv die ik wil voor een bepaalde prijs, ik lees 19% korting. Ik wil 19% korting. Dat ze dan via eoa trucje maar 16% effectief korten, is gewoon nep. Ik denk ook wel dat ik gewoon 19% vd verkoopprijs krijg, als ik ga lullen met zo'n knakkert.
Philips heeft mooi spul, maar ik kan niet echt een leuke tegenhanger vinden voor die Sharp. Sony heb ik zelf wat mindere ervaringen mee....geen idee of er een echt goed model is op het moment.quote:Op maandag 28 januari 2008 11:33 schreef makkie88 het volgende:
dat is inderdaad een hele leuke televisie....
kijk anders naar een philips of sony? ( of lg, die zijn ook van philips)
Onzin, je betaalt wel gewoon BTW. Ze doen alsof je het niet betaalt, maar de belastingdienst krijgt z'n geld gewoon hoor.quote:Op maandag 28 januari 2008 11:16 schreef vdvorst het volgende:
[..]
Er is ook geen korting van 19%, je betaald geen btw.
jij telt waarschijnlijk 19% van de verkoopprijs, maar je moet dus andersom rekenen
Aangezien het bedrag inclusief btw hoger is, zal het percentage dus lager liggen als je terugrekent...
Een beetje nadenken mag wel ofniet
Voorbeeld:
Prijs is 100 euro zonder btw, dan wordt dan met btw 100 x 1.19 = 119 euro
maar 119 euro - 19% = 96.93.
Ofwel, 119 - 15.9% = 100 (eigenlijk iets meermaar dat is minder dan een cent verschil)
Ze zeggen erbij, dat de MediaMarkt (zij zelf) de belasting voor hun rekening nemen.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:33 schreef Eland het volgende:
[..]
Onzin, je betaalt wel gewoon BTW. Ze doen alsof je het niet betaalt, maar de belastingdienst krijgt z'n geld gewoon hoor.
Door de normale verkoopprijs door 1,19 te delen neemt de MM de BTW voor zijn rekening. Maarja als je zo adverteerd snapt half Nederland er geen snars van en verkopen ze geen tv´tje extra.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:33 schreef Eland het volgende:
[..]
Onzin, je betaalt wel gewoon BTW. Ze doen alsof je het niet betaalt, maar de belastingdienst krijgt z'n geld gewoon hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |