abonnement Unibet Coolblue
pi_56342322
Ik weet dat er een jongerenreizen topic is, maar daar lees je alleen maar over Salou enzo voor 16 jarigen. Ik ben 20 jaar en wil dit jaar eens een verre reis gaan maken. Ik denk naar Costa Rica. Ik wil met een groepsreis mee maar ga wel alleen boeken. Ik wil niet in een groep met alleen maar 50+ ers. Veel eisen, dat weet ik. Maar kent iemand een organisatie die singlereizen of groepsreizen aanbiedt waar vooral voor jonge mensen meegaan?
pi_56342964
Je bent wel veeleisend ja haha, maar het bestaat wel. Mijn broer is met Mambo naar Costa Rica geweest een paar jaar geleden. Hij vond dat super, vooral omdat de groep heel leuk was. Hij had toen ook alleen geboekt maar dat had bijna iedereen. Ik zit er zelf ook aan te denken om met Mambo op reis te gaan, want bij hun mogen die oudjes niet eens mee! haha. Bij Costa Rica hanteren ze bijv. een leeftijdsgroep van 20-39 jaar. kijk maar http://www.mambo.nl/wm.cgi?id=135;ws=1
pi_56342994
Maar waarom wil je dan een groepsreis? Ik vond het zelf altijd leuker in mijn eentje op vakantie te gaan en lokaal mensen te ontmoeten. Bijv. door in hostels te gaan (zitten vaak leeftijdgenoten) of jeugdherberg ofzo. En sowieso zijn lokale mensen toch juist leuker dan die nederlanders die je buiten je vakantie ook altijd al ziet?
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_56343031
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:44 schreef Marsj het volgende:
translation = ik heb geen vrienden
Das wel erg kort door de bocht... als je alleen maar vrienden hebt die al wel een relatie hebben, mis je daarin al een kans. en zo zijn er wel meer redenen te bedenken..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_56343136
ja inderdaad. slaat nergens op "geen vrienden". Ik wil gewoon eens ver op reis en mijn vrienden gaan liever op het strand liggen. Daar heb ik geen zin in.

ik vind in mijn eentje op reis best eng. Is de eerst eker dat ik dat doe en wil graag eerst met zo;n groepsreis mee. Ben nog nooit ver weg geweest. Enne, ik vind het ook leuk om nieuwe mensen te leren kennen tijdens mijn vakantie.

Mambo klinkt goed! Tnx voor de tip
  zondag 27 januari 2008 @ 16:54:15 #6
204235 Marsj
Fuck you retard!
pi_56343161
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:52 schreef lisette_iz het volgende:
ja inderdaad. slaat nergens op "geen vrienden". Ik wil gewoon eens ver op reis en mijn vrienden gaan liever op het strand liggen. Daar heb ik geen zin in.

ik vind in mijn eentje op reis best eng. Is de eerst eker dat ik dat doe en wil graag eerst met zo;n groepsreis mee. Ben nog nooit ver weg geweest. Enne, ik vind het ook leuk om nieuwe mensen te leren kennen tijdens mijn vakantie.

Mambo klinkt goed! Tnx voor de tip
Hahaha doe maar rustig meid. Drink een kop warme chocolade melk en alles komt goed, its just internet.
pi_56343208
ik neem aan dat je een meisje bent? Dan is het natuurlijk al wat lastiger om zomaar in je eentje op vakantie te gaan. Vooral omdat je natuurlijk sneller "Lastig" gevallen zal worden als ik.

Ik ben op mijn 16e voor het eerst in mijn eentje op vakantie geweest (ging toen naar griekenland) en beviel me perfect. Had het toen via de jong intra geboekd gewoon voor 1 persoon en lokaal mensen ontmoet.

Afgelopen jaar ben ik alleen naar Chicago gegaan en heb alleen vliegticket vooruit geboekt en rest lokaal geregeld (zorg wel dat je een adres in amerika weet anders kom je amerika niet binnen ) En was net zo leuk om te doen. En grootste voordeel niet opgescheept met allemaal nederlanders
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_56343361
Ik ben inderdaad een meisje
Ik vind Nederlanders niet zo'n probleem hoor als ze maar gezellig zijn. Zo maar in mijn eentje ergens heen gaan lijkt me best eng. En inderdaad geen zin om lastig gevallen te worden. Dus voor mij een groepsreis. Lekker veilig he? haha
  Moderator zondag 27 januari 2008 @ 18:13:28 #10
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_56344615
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:54 schreef Marsj het volgende:
Hahaha doe maar rustig meid. Drink een kop warme chocolade melk en alles komt goed, its just internet.
Dit is een serieus topic. Als je niks toe te voegen hebt, reageer dan niet.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 27 januari 2008 @ 18:16:28 #11
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_56344671
Costa Rica is trouwens best te doen in je eentje. Relatief veilig land met veel toerisme. In hostels kom je toch wel mensen tegen om samen mee op te trekken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_56347281
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:45 schreef RPG het volgende:
Maar waarom wil je dan een groepsreis? Ik vond het zelf altijd leuker in mijn eentje op vakantie te gaan en lokaal mensen te ontmoeten. Bijv. door in hostels te gaan (zitten vaak leeftijdgenoten) of jeugdherberg ofzo. En sowieso zijn lokale mensen toch juist leuker dan die nederlanders die je buiten je vakantie ook altijd al ziet?
Ik heb zuid-amerika en oost-europa in mijn eentje gedaan. Altijd erg leuk gevonden, maar de meeste contacten die je hebt duren niet langer dan enkele dagen. Met een groepsreis zijn die contacten inniger en langer, en dat is wat ik wel mis eigenlijk.
  zondag 27 januari 2008 @ 20:26:26 #13
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_56347454
en reizen in europa met een groep?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_56349316
quote:
Op zondag 27 januari 2008 20:26 schreef hierissieweer het volgende:
en reizen in europa met een groep?
Heeft Mambo ook.
  maandag 28 januari 2008 @ 10:51:25 #15
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_56357610
Even zonder alle voorgaande replies te lezen:

50 plussers hoeven niet perse saai reisgezelschap te zijn. Als je een beetje een avontuurlijk reisschema uitzoekt krijg je vanzelf een reisgezelschap dat ook avontuurlijk aangelegd is, of dat nu 20/30/40/50 is maakt dan weinig uit vind ik. Het zijn mensen met een zelfde ingesteldheid als jij, dus je kan er in de meeste gevallen zonder problemen een leuke vakantie mee beleven.

Mijn ervaring met organisaties die specifiek op 20'ers/singles gericht zijn, is dat deze doorgaans ook iets duurder zijn. Ik ben 2 jaar geleden (was toen 23) naar Cuba geweest. Ik ben samen met een vriend gegaan van dezelfde leeftijd, en heb gewoon geboekt bij Best Tours. Op die manier was ik er zeker van dat ik iig 1 leuk reisgezelschap zou hebben. Dit was dan niet zozeer omwille van de vrees dat de leeftijden te hoog zouden zijn in vergelijking met mezelf, maar omdat karakters nu eenmaal niet altijd vlot samengaan. Het reisschema was zeker ook voor de saaiere 50 plussers geschikt, maar blijkbaar heb ik toen het geluk gehad dat onze reisgroep bestond uit nog een koppel 20'ers, iemand van begin 30 en iemand begin 40. Enkel de laatste 4 dagen kwam er een koppel bij waarvan de vrouw eind 50 was en de man eind 60. En zelfs dat vormde geen enkel probleem, en ik had de indruk dat zij het ook wel een meevaller vonden om in een groep jongere mensen te zitten die hen niet zomaar afschreef en waar ze gesprekken mee konden voeren. Uiteraard als je voor het single principe wil gaan heb je in zo'n geval pech, tenzij je op 50 plussers valt. Maar om een fijne vakantie te hebben moet je ze niet zo snel afschrijven, dat kan best ook boven de 50.
  maandag 28 januari 2008 @ 16:24:09 #16
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_56364329
TVP. Ik zit trouwens net op die Mambo site te kijken en op de index staat dat de reizen voor mensen tussen de 17-39 jaar zijn , maar ik heb net een paar reizen aangeklikt en daar staat dat ze voor mensen vanaf 20 jaar (of zelfs 25 jaar) beschikbaar zijn?
pi_56366901
Mambo heeft leuke dingen zo te zien en ook nog best betaalbaar. tvptje dit.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
pi_56367009
Met single groepsreizen wordt in dit geval toch gedoeld op het feit dat je alleen, zonder bekenden, meegaat met een groepsreis en niet zo zeer een groepsreis voor singles met een stille hoop dat er iets opbloeit tussen de reisgenoten?
Anders zou ik Club Med voorstellen.. van horen zeggen.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:18:01 #19
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_56378476
quote:
Op maandag 28 januari 2008 18:25 schreef OldJeller het volgende:
Met single groepsreizen wordt in dit geval toch gedoeld op het feit dat je alleen, zonder bekenden, meegaat met een groepsreis en niet zo zeer een groepsreis voor singles met een stille hoop dat er iets opbloeit tussen de reisgenoten?
Ow dan had ik dat helemaal verkeerd begrepen
pi_56381021
Van de mambo site:
quote:
Singles Only vertrekdataDe vertrekdata 11.06.08, 30.07.08 en 22.10.08 zijn voor Singles Only. Deze data zijn voor de leeftijdsgroep 25-45 jaar. Aangezien een groot aantal Mambo reizigers alleen boekt en graag samen reist met andere alleenboekers, zijn een aantal reizen alleen toegankelijk voor Singles. Samen met een vriend of een vriendin boeken is uiteraard wel mogelijk, maar met je vriend of vriendin niet.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
pi_56381465
quote:
Op maandag 28 januari 2008 16:24 schreef Eva4Evah het volgende:
TVP. Ik zit trouwens net op die Mambo site te kijken en op de index staat dat de reizen voor mensen tussen de 17-39 jaar zijn , maar ik heb net een paar reizen aangeklikt en daar staat dat ze voor mensen vanaf 20 jaar (of zelfs 25 jaar) beschikbaar zijn?
Thailand jongerenreis is vanaf 17 jaar.
pi_56382020
De leuke plaatsen zijn enkel voor 25+. De jongerenreizen gaan naar de clicheplaatsen.
pi_56385345
Djoser (http://www.djoser.nl/) is ook een bekende aanbieder van actieve groepsvakanties.

Een vriendin van me wil via Commundo vrijwilligerswerk in combinatie met een rondreis naar Guatamala doen. Maargoed, daar moet je van houden.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_56395255
Ik zit bij AEGEE, dit is een europese studentenvereniging. AEGEE-Europe bestaat uit allerlei locals, volgens mij is er in elke universiteitsstad in Europa wel een AEGEE-local. Iedere local organiseert een Summer University, een 2 weekse vakantie met cultuur, uitgaan, eten en het land zien vanuit de "local" kant (studenten nemen je mee en je wordt niet behandeld als een toerist.) De maximum prijs voor 2 weken incl overnachting, 2x eten per dag en uitstapjes is 160 euro.

Maar het is niet zo ver weg als Costa Rica
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  woensdag 30 januari 2008 @ 22:36:12 #25
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56421200
Djoser inderdaad, daar zijn volgens mij hier op dit forum ook wel mensen met ervaring mee. Niet toevallig een vriend/vriendin die mee wil? Het voordeel van op jezelf gaan is natuurlijk dat je niet aan de groep gebonden bent.
Afgelopen jaar ben ik op vakantie geweest en maakte ik een reis met touristische stops die groepen ook maken, zij konden alleen niet zelf beslissen om bijvoorbeeld ergens langer te blijven omdat ze aan hun programma moesten houden ik kon er makkelijk vanaf wijken maar als je dat niet erg vind en de groep chill is kan het leuk zijn.
Enige keer dan ik met een groep ben weggeweest was met vrijwilligerswerk maar dat moet je ook maar willen doen in je vakantie.

Conclusie: bekijk Djoser eens
Bernie en ik zijn tof.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')