abonnement Unibet Coolblue
pi_56227582
Kinderpraatjes deel 12
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:06 schreef Luchtbel het volgende:
Die Luuke en haar oma

Jolie wil graag kauwgom proeven maar dat mag niet. Na het op zevenendertig manieren geprobeerd te hebben, werd ze kwaad.
Jolie: Als ik van jou geen kauwgom mag...........................
Ik: Ik zou als ik jou was heel snel normaal gaan praten anders ga je maar even in je kamer........
Jolie: ....................................dan...............................
Ik:.......en dan ga je daar maar even afkoelen.
Jolie: dan koop ik het zelf wel als IK vierentwintig ben.
Ik: Oh ja je doet maar
Jolie: Nouhou.

En ik schaam me wel voor mijn stomheid tijdens deze ruzie maar ik vind haar dreigement wel erg leuk
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:55 schreef owlet het volgende:
Ik kan er geen stomheid in ontdekken hoor, Luchtbel. Alleen maar een lief Jolie-ig praatje en een moeder die zo leuk met haar dochter omgaat.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 18:58:46 #2
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_56231070
Merlijn stond vanmorgen weer aan de trap te roepen heel hard EEELLLLLLEEEEEENNNNN!!!!!!! De kraamhulp heet Ellen maar die naam had hij max 1 keer gehoord ook was ze er nog niet eens maar hij bleef haar roepen, ik geloof dat ze bij hem in de smaak valt
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:57:27 #3
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_56296296
Ah Owlet, ik bedoelde vooral dat het nogal kinderachtig is om zo in het gedram van zo'n kind mee te gaan

En nog een paar dingetjes van deze week ze is zo leuk, vind ik zelf

'Sinds ik drie ben, voel ik me trots over jou.'

'Ik probeer wel gewoon te praten maar mijn mond doet het steeds zo.'

'Toen ik net in mijn bed al wakker was voelde ik honger. Ik heb bedenkt ( ) dat ik vandaag wel twee beschuiten op kan.'

'Mama? Het lijkt me beter dat wij maar niet gaan scheiden.'
  vrijdag 25 januari 2008 @ 18:24:51 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_56304316
Ruben kan alleen nog maar belletjes blazen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 26 januari 2008 @ 22:32:15 #5
24188 Belana
kloon van belana
pi_56329308
LB wat heb je toch een heerlijke klets
stormy waters...
sailin'
pi_56330282
Jolie

Jongste zag op de kast een rolletje Rennies liggen welke open was en hij vroeg zich af wat dat was. Ik had even geen zin om uit te leggen wat het zuur is en hoe dat voelt en hoe dat komt enzo, dus ik zei heel flauw dat dat pilletjes zijn tegen jeuk aan je linker kleine teen.
Waarop hij heel verbaasd zei (ik dacht dat hij wel doorhad dat ik een grapje maakte) En als je nou jeuk hebt aan je rechter grote teen?
Voor elk antwoord een nieuwe vraag, zo mooi
Saartje
  zondag 27 januari 2008 @ 13:04:33 #7
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_56337953
tvp
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_56341379
dat lijkt mij ook beter, jolie!

Piet in een poëtische bui bij een vriendenboekjesvraag over z'n lievelingskleur: "ik heb zoveel lievelingskleuren, ik kan niet kiezen." ik: "welke kleuren vind je bijvoorbeeld erg mooi dan?" "nou, bijvoorbeeld het oranje van als de zon onder gaat, dat vind ik zoo mooi. maar ook als de zon opkomt en de lucht is dan roze & lichtblauw, dat vind ik ook prachtig. ik kan gewoon niet kiezen."
pi_56349195
Piet
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 27 januari 2008 @ 21:56:53 #10
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56349664
Wat een heerlijke zoon heb je toch, Bix!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 27 januari 2008 @ 22:04:02 #11
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56349919
Piet.

Léon heeft sinds zijn laatste logeerpartijtje al zijn dino's en auto's in zijn logeerkoffer en die sleurt hij constant achter zich aan. Cas toonde vandaag iets teveel interesse voor die kofferterwijl Léon aan tafel zat. Hij trok de koffer naar zich toe en zei tegen zijn broertje: "Dacht het niet!"
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_56356911
Emma ging gisteravond een plas doen en vond dat ik daar bij moest zijn. Ze wilde graag dat ik naar boven kwam.
"Mama kom eens van beneden!"
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 28 januari 2008 @ 10:38:41 #13
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56357386
Ow Jolie en Piet wat lief!
Léon (of was het juist Cas?! dan is het nóg grappiger) en Emma


Hanne was laatst weer eens boos dat ik haar niet altijd wil tillen en liep al sputterend voor me uit. Dus ik zeg tegen haar dat ze een klein spinnekopje is.

"Mama! Ik ben niet kinderkopje, ik ben HANNE! "

Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:19:30 #14
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56409314
"Weet je waarom die auto's allemaal zo hard rijden? (we reden op de snelweg)
Ze zijn verliefd op elkaar en dan gaan ze harder rijden om bij elkaar te zijn en dan gaan ze grapjes maken"

"En onze auto is verliefd op de auto van Pascalle (hartsvriendinnetje) en dan gaan ze lachen en grapjes maken en samen rijden"

En ze heeft ook een aantal werkwoorden waarvan ze de verleden wel erg sterk maakt: 'kreeg' wordt 'kroog' bijv.
"ik kroog een snoepje mama" Eigenlijk moet ik het verbeteren, maar ik moet steeds lachen omdat 't zo grappig klinkt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56410065
Ja sommige dingen klinken gewoon te schattig om te verbeteren.

Zo is bloemkool/broccoli hier 'bloemkie' (samenstelling van bloemkool en broccoli denk ik). Wat ik gewoon te schattig vind, dus ik laat het lekker zo.

Van de week hier. Ze weet, dat als ze iets wil, ze het netjes moet vragen.
Dus 's avonds rond kwart over vijf.
Zij: "mama, mag ik koek...alsjeblieeeeeef?"
ik: "Nee, je mag geen koek, we gaan zo eten"
Zij: "Maar ik zeg alsjeblief!"


Ja, jammer joh.

Ik heb nog wel even uitgelegd dat 'alsjeblieft' zeggen, gewoon netjes is om iets te vragen, maar dat het niet persé wil zeggen dat je dan je zin krijgt. Maar daar had ze niet zoveel begrip voor
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 31 januari 2008 @ 15:52:13 #16
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56435991
De zon komt vanochtend echt superprachtig op, en alles baadde in een roze licht.
Bram: Mán, wat mooi roze allemaal!
Hoe doe je dat mama?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_56436224
dinsdagmorgen:

Ik : "tedje, het is behoorlijk koud buiten en ik denk dat het van de week nòg kouder wordt."
Tedje: "Hoe weet je dat het kouder wordt dan?"
Ik : "Omdat mama`s knokkels altijd een beetje stuk gaan als het weer een stuk kouder wordt"
Tedje: "Ow??" (en dan blij verrast) "Ben jij de baas over de wind?!"
The waves you made will always be
pi_56440552
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:19 schreef E.T. het volgende:

En ze heeft ook een aantal werkwoorden waarvan ze de verleden wel erg sterk maakt: 'kreeg' wordt 'kroog' bijv.
"ik kroog een snoepje mama" Eigenlijk moet ik het verbeteren, maar ik moet steeds lachen omdat 't zo grappig klinkt
Juffentip:
Spiegel het op de goede manier terug.
"Oh, wat lekker, kreeg jij een snoepje?!"
Dan laat je toch de goede manier horen zonder het zo expliciet te verbeteren.

En Piet..... Wat geweldig van die kleuren!

Jolie had laatst toch zo'n praatje/liedje over haar moooooie wereld?
Heeft ze dat niet van TV LB? Ik moet er elke ochtend aan denken bij "De wereld is mooi".
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 31 januari 2008 @ 21:53:12 #19
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56444236
Zo doe ik het ook meestal Moonah
Dat is eigenlijk de manier waarop ik het hele taalgebruik 'verbeter' ; de vraag in het antwoord herhalen en dan op de juiste manier.

Ooit eens ergens opgevangen en de redenering daarachter is ook zo logisch voor me.. zonder expliciet steeds te verbeteren toch laten horen hoe het eigenlijk wel moet.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56444802
Hier ook zo`n talenwonder de jongste..als hij iets zegt en je zegt het na, maar dan goed zegt hij 'ja, dat bedoel ik te' als in 'dat bedoelde ik'
Oudste heeft dat ook een tijdje zo gedaan maar heeft het uiteindelijk wel goed geleerd
Saartje
  donderdag 31 januari 2008 @ 22:29:22 #21
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_56445246
<ik> Brent, zeg eens mama
<Brent>
<ik> Brent, zeg eens papa?
<Brent>
<ik> Brent, zeg eens loddelie loddelie loddelie!
<Brent> LOOOOOOOOOddelie lodelie loddelie loddelie loddelie (etc etc...)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_56446174
Brent
Saartje
pi_56446296
Yoram aan het toveren: Hoken, spoken, platen, ik wou dat het weg was.
Ik: en is het weg?
Yoram:
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_56446789
Whehe...kinderuitspraken zijn zo cute:

Gisteren een gesprekje met de peuters van mijn groep, en op de één of andere manier kwam het onderwerp zoenen op tafel:

Peutertje 1: Zoenen doe je alleen met je vriendje!
Peutertje 2: Ja maar van veel zoenen gaan je lippen kapot.
Ik:


Verkleden is ook heel leuk. Een peutertje doet een pet schuin op zijn hoofd waarop ik zeg:
''Hey, je lijkt zo wel op Ali B!''
Een andere peuter hoort dat en zegt: ''Ali B zat op de plee met diarree'' *giechel*


Ook interessant: Peuters vertellen in geuren en kleuren over hun papa's en mama's.
-''Shirley, mijn papa heeft ZOOO'N grote piemel! ( armen wijduitspreidend)
- ''En mijn mama heeft hier helemaal haar! (Meisje wijst gebied vanaf borst tot knie aan)

Ik kijk meteen anders tegen die ouders aan
Back in business.
pi_56456803
Lis leunde op de rand van de doos met Duplo en viel met doos en al om. Brullen natuurlijk.
En nu staat de doos voor straf op de trap omdat hij stout is volgens Morris
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 1 februari 2008 @ 16:08:21 #26
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56460875
Bram gister: Een vlinder is eerst een rups, dan wordt hij een popcorn en dan een vlinder!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_56469723
Piet was weer eens aan 't opscheppen over hoe sterk hij is. Anna: "ik ben niet sterk, ik ben 'ligent' ". (intelligent).
  zaterdag 2 februari 2008 @ 08:12:09 #28
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_56474897
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 22:13 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hier ook zo`n talenwonder de jongste..als hij iets zegt en je zegt het na, maar dan goed zegt hij 'ja, dat bedoel ik te' als in 'dat bedoelde ik'
Oudste heeft dat ook een tijdje zo gedaan maar heeft het uiteindelijk wel goed geleerd
Dat doet Maria ook precies! "Wat hoor ik de?" als in "Wat hoorde ik?". Grappig, he?
En dat verbeteren in je reactie doe ik ook altijd, vind ik heel vanzelfsprekend ook.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_56474929
heerlijke verhalen weer !
  zaterdag 2 februari 2008 @ 08:31:12 #30
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_56474954
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:19 schreef E.T. het volgende:
En ze heeft ook een aantal werkwoorden waarvan ze de verleden wel erg sterk maakt: 'kreeg' wordt 'kroog' bijv.
"ik kroog een snoepje mama" Eigenlijk moet ik het verbeteren, maar ik moet steeds lachen omdat 't zo grappig klinkt
Je hoeft dat niet te verbeteren. Dit soort fases maken deel uit van het taalontwikkelingsproces. Ook als je als ouders nooit iets zou verbeteren, leert het kind gewoon de correcte vormen. Wat je dochter doet heet overextensie en elk kind doet dat. Het is eigenlijk een positief teken, namelijk een teken dat je kind bepaalde taalregels heeft ontdekt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Isegrim op 02-02-2008 08:37:02 ]
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  † In Memoriam † zondag 3 februari 2008 @ 00:16:39 #31
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_56491548
De tv staat aan en op Animal Planet komt een zeehondje in beeld.
Lucie: Poesss, poesss!
Ik: Nee Luus, da's een zeehondje...
Lucie: Wafwafwafwafwaf!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 3 februari 2008 @ 08:45:43 #32
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_56494731
Hehehe, leuk al die net pratende kindjes

Ik: Kijk eens wat een dikke poes Kai.
Kai: Waarom is die poes zo dik?
Ik: Misschien heeft ze wel baby-poesjes in haar buik.
Kai: Heeft ze die opgegeten?
Ik: Nee
Kai: Hoe zijn ze dan in de buik gekomen?

Niet gedacht dat ik dat soort dingen nu al uit zou moeten leggen. Heb hem maar naar zijn vader doorverwezen
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 3 februari 2008 @ 09:10:00 #33
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56494799
m@x, watje

Ik krijg regelmatig de vraag hoe de baby in mijn buik is gekomen en hoe die er nou straks weer uit komt. Alleen wil Saskia van de meeste dingen alles nogal gedetailleerd weten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56494811
Misschien kan je Saskia ook doorverwijzen naar de vader van Kai voor uitleg
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 3 februari 2008 @ 09:18:43 #35
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56494830
quote:
Op zondag 3 februari 2008 09:12 schreef snoopy het volgende:
Misschien kan je Saskia ook doorverwijzen naar de vader van Kai voor uitleg
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 3 februari 2008 @ 09:19:54 #36
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_56494838
quote:
Op zondag 3 februari 2008 09:12 schreef snoopy het volgende:
Misschien kan je Saskia ook doorverwijzen naar de vader van Kai voor uitleg
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 3 februari 2008 @ 20:48:39 #37
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56507841
Zeg, het is hier niet de bedoeling dat de volwassen ook bijdehand gaan doen toch .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_56507923
quote:
Op zondag 3 februari 2008 20:48 schreef Vivi het volgende:
Zeg, het is hier niet de bedoeling dat de volwassen ook bijdehand gaan doen toch .


Morris tijdens het eten vanavond heel plechtig: Ik ben liefde!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 4 februari 2008 @ 10:41:20 #39
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_56521672
Snoop! Maar wat mooi, om zoiets te zeggen!


Juul was net koffie voor mij aan het maken (hij is onze kleine senseokoffiezetman, niemand mag er aan komen behalve hij ) en morste koffiemelk op het aanrecht.

"Oh oh mama. Ik heeft een cirkel van melk geknoeid."

Vond ik mooi omschreven, zo'n ronde druppel melk.


Verder is ie helemaal in de "Jommens" (jongens dus). Als ik iets goeds doe (bijvoorbeeld koek pakken voor hem), dan roept hij heel bemoedigend en joviaal:

"Goed gedaan jomme!!!"
  dinsdag 5 februari 2008 @ 11:45:58 #40
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_56543240
Jomme dat is een lief woordje.
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 19:18 schreef Moonah het volgende:

Jolie had laatst toch zo'n praatje/liedje over haar moooooie wereld?
Heeft ze dat niet van TV LB? Ik moet er elke ochtend aan denken bij "De wereld is mooi".

Ik denk het niet. Jolie kijkt dat namelijk nooit. Hoewel ik niet precies weet wat ze bij de oppas wel of niet kijkt. Ze zingt ook liedjes over 'het fijne leven,' geen idee waar ze het vandaan haalt. In ieder geval niet bij mij

'Ik ben liefde.' Ook al zo leuk en lief.
Jolie vraagt me vaak of ik aan haar wil vertellen hoeveel ik van haar hou of haar lief heb. Als ik dan antwoord gegeven heb, gaat ze me vervolgens vertellen hoeveel ze dan van mij houdt. Hele grootse liefdesverklaringen komen er dan.

'Ik hou van jou zoals bijvoorbeeld zestien of een ander hoog nummer.'

'Ik heb je lief van je voeten tot aan je billen.'

En ze heeft sinds kort een eigen snoeptrommeltje en daar is ze wel erg blij mee.

'Ik hou van jou het meest veel. Van mijn snoeptrommel hou ik bijna hetzelfde veel. Maar jij hebt de snoeptrommel aan mij gegeeft. Dus van jou hou ik het meest veel.'

  dinsdag 5 februari 2008 @ 11:49:39 #41
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56543314
Jolie
Wat ontzettend schattig!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_56543648
Julius een cirkel van melk.

Wat ontzettend lief is dat van Jolie!
pi_56544099
Wat een leuke uitspraken. Mijn zoontje zegt nog steeds jommens in plaats van jongens.

Toen ik vroeg of hij een meisje uit zn klas leuk vond zei hij heel schattig. Ik hou niet van de meisjes uit mijn klas maar wel van mijn zusje. Zucht smelt. Hij wil ook met haar trouwen. Mn zoontje is 4 en mn dochtertje 3 maanden.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 18:00:03 #44
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_56546958
Die liefdesverklaringen en die cirkel van melk Echt te schattig.

Als Kai door M. wordt gebracht dan is het eerste wat hij zegt meestal: "mama, ik mis van jou"

Hier kwam opa gisteren even langs om een lamp te maken die het niet meer deed. Kai mocht helpen (oftewel, de tangetjes aangeven). UIteindelijk was het gelukt en deed de lamp het weer. Kai: "opa is een superheld en ik bent een superheldenhelper".
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 5 februari 2008 @ 19:38:30 #45
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_56547971
LB, wat heerlijk om dat te horen zeg, die liefdesverklaringen

Wij waren de kinderen in de auto aan het inladen. Ik had Iris vastgezet in haar stoeltje en deed de deur dicht. Iris vind het leuk als je op het raam klopt. Dus dat deed ik. En dan kijkt Iris weer weg, ik klop weer op het raam, Iris kijkt verrast op en ik trek een gekke bek, Iris lachen.... Iris kijkt weer weg, ik klop weer, iris kijkt weer verrast, enz enz.
Amber zit dat een beetje aan te kijken en zegt dan tegen Iris: "Gekke moeder heb je, hè?"
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 6 februari 2008 @ 13:07:52 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56559996
Amber!
***
pi_56562080
prachtige verhalen weer, ik zit hier met allemaal 'hartjes uit m'n hoofd' bij 't lezen ervan.

wellicht kennen jullie de uitdrukking 'maar goed dat is mijn mening' nog? die wordt hier nog altijd regelmatig gebezigd, en inmiddels natuurlijk ook door Piet & Anna. klinkt heel idioot uit die kindermondjes, zeker als ze er ruzie om maken: "nee, dat is MIJN mening." "nietus, MIJN mening!"
pi_56629192
Emma stroopt de mouw van Michiel op en zegt 'Ik wil ook een logeren! ' dat heet een horloge zegt hij.
' Ik wil ook een horlogie'
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 20:29:42 #49
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_56629365
Ik tegen nichtje van drie: "weet jij wat er in tante Karin's buik zit?"
Nichtje: "nee"
Ik (fluisterend): "een babietje!"
Nichtje: !
Nichtje denkt eventjes na en zegt: "maar opa heeft geen baby in zijn buik!"
(dat klopt, opa heeft een bierbuik )
KuikenGuppy
  zaterdag 9 februari 2008 @ 21:54:28 #50
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_56631948
Amber zat iets op de tv te kijken:

Amber: "zijn dat jongetjes of meisjes?"
Papa: "dat zijn meisjes"
met een verdrietig piepstemmetje "ik wil graag een jongetje zijn "
P: "waarom dan?"
Amber: "Dat vind ik leuk"
P: "Ja, maar waarom dan?"
Amber: "Dat wil ik zo graag"
Peter "Ja, maar wat kunnen jongens dan wat meisjes niet kunnen??"
Amber (bloedserieus): "Zonder zijwieltjes fietsen"
Peter "Meisjes kunnen dat toch ook?"
Amber "Nee... alleen jongens"
"Ailani kan toch ook zonder zijwieltjes fietsen?"
Amber: ".... " *terug naar de orde van de dag*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_56632955
Piet zat te vertellen hoe groot hij wilde worden maar deed dat door z'n armen in de breedte uit te strekken. Dus ik vroeg: "in de lengte of in de dikte?" Piet: 'in de winter, dat lijkt me lekker warm".

[ Bericht 1% gewijzigd door bixister op 09-02-2008 22:47:38 ]
  zaterdag 9 februari 2008 @ 22:46:55 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_56633316
Mijn neefje van vijf weet het al precies.
"God heeft een zandkorreltje in mama's buik geplant, en daar groeit nu een baby uit".

Dat papa en mama er zelf ook nog een rol in gehad hebben, heeft m'n broer gemakshalve nog maar uit het verhaal gehouden .

Overigens loopt hun dochter ook rustig met twee poppen in haar handjes te roepen: "ik heb een tweeling gekregen van God".
KuikenGuppy
pi_56633412
een zandkorreltje? dat weet piet (4) nog wel beter.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 22:57:59 #54
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_56633615
Ze zijn nogal religieus, ik denk dat het verhaal van het zaadje nog een tijdje wordt verzwegen .
KuikenGuppy
  zaterdag 9 februari 2008 @ 22:58:23 #55
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_56633630
Als je religieus bent, bestaat seks niet?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 9 februari 2008 @ 22:59:45 #56
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56633683
We reden terug van de KNO-Arts en Bram wilde een speciale route naar huis. Ik hoorde hem alleen te laat, dus het ging niet meer.
Hij (heel boos) Jij moet ook buisjes!

De volgende dag: Bram, schiet eens op! Hij waar gaan we heen? Ik: naar de winkel, dat heb ik je net verteld. Bram: Maar ik ben doof hoor mama, dat heb ik niet gehoord denk ik.



[ Bericht 0% gewijzigd door debuurvrouw op 11-02-2008 09:57:50 ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 11 februari 2008 @ 09:53:46 #57
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_56660206
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 22:57 schreef Burdie het volgende:
Ze zijn nogal religieus, ik denk dat het verhaal van het zaadje nog een tijdje wordt verzwegen .
Wat dom. Waarom zou je kinderen onzin vertellen? Een zandkorreltje leeft niet eens! Ze zouden het ook gewoon een zaadje kunnen noemen, zegt een kind waarschijnlijk net zo weinig, maar is tenminste de waarheid.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 11 februari 2008 @ 17:08:26 #58
35189 Troel
scherp en bot
pi_56667734
quote:
Op maandag 11 februari 2008 09:53 schreef Grijs het volgende:

[..]

Wat dom. Waarom zou je kinderen onzin vertellen? Een zandkorreltje leeft niet eens! Ze zouden het ook gewoon een zaadje kunnen noemen, zegt een kind waarschijnlijk net zo weinig, maar is tenminste de waarheid.
Dat dus.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 11 februari 2008 @ 20:36:02 #59
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_56671417
quote:
Op maandag 11 februari 2008 09:53 schreef Grijs het volgende:

[..]

Wat dom. Waarom zou je kinderen onzin vertellen? Een zandkorreltje leeft niet eens! Ze zouden het ook gewoon een zaadje kunnen noemen, zegt een kind waarschijnlijk net zo weinig, maar is tenminste de waarheid.
Mijn ouders vertelde me dat ook toen ik nog klein was.

Vroeger hadden we een zeer religieus gezin in de buurt wonen en ik speelde vaak buiten met hun jongste dochtertje. We waren toen allebei zeven en dat meisje vertelde op een gegeven moment trots dat God een broertje of zusje in mamma's buik had gestopt. Ik schudde m'n hoofd en legde uit dat dat toch echt een zaadje was, want dat hadden mijn ouders verteld. Toen werd ze heel boos en noemde ze mijn ouders 'liegebekken', waarop ik weer boos werd en haar ouders een stel flaporen noemde. Ik wilde nooit meer met haar spelen.
  maandag 11 februari 2008 @ 20:38:14 #60
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_56671478
quote:
Op maandag 11 februari 2008 09:53 schreef Grijs het volgende:

[..]

Wat dom. Waarom zou je kinderen onzin vertellen? Een zandkorreltje leeft niet eens! Ze zouden het ook gewoon een zaadje kunnen noemen, zegt een kind waarschijnlijk net zo weinig, maar is tenminste de waarheid.
Behalve dan dat God dat heeft geplant. Tenzij het betreffende kind de nieuwe Messias is en zijn moeder de maagd Maria.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 februari 2008 @ 09:26:18 #61
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56721076
's Avonds, op weg van Phluphy naar huis, rijden we over de brug bij Emmerich. Die is hoog en je kunt dus heel ver kijken over de Rijn en het landschap.

"Christan, kijk eens wat een prachtige rode lucht!"

"Ja mooi mama, dat komt door de zonsondergang hier en door de zonsbovengangen op andere plaatsen."
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Jubileum moderator donderdag 14 februari 2008 @ 10:38:09 #62
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56722256
Iris toen ze op de wc zat te mijmeren:

" als je zonder badpak in de zon gaat liggen wordt je helemaal bruin"
Dat klopt ja..
*giechelend* " ook je billen!"
Ja ook je billen.
*hele lange stilte*

"dat kan toch niet de bedoeling zijn, bruine billen?!"
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 14 februari 2008 @ 10:43:11 #63
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_56722351
Iris . Bijdehandje!

Peuter had wat in het oog vanmorgen.
"Mam, ik heb een gebroken oog "
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_56723697
Sven heeft vandaag een invaljuf op school.

"Mama, ik ga vandaag met de bouwhoek spelen op school"
"Maar daar heb je gisteren toch al mee gespeeld?"
"Ja, maar dat weet deze juf toch niet!!!"

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  Jubileum moderator donderdag 14 februari 2008 @ 13:05:36 #65
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56725451
Slimme Sven


Ik haalde net Iris en Bram op van school.
" Kijk Bram voor jou, een valentijnskaart, zelfgemaakt"
*Bram kijkt bedenkelijk naar de roze kaart met hart* " ow eh.... mooi Iris"
"wij gaan later trouwen he Bram?"
" ik wil eigenlijk niet trouwen.. ik wil wel samen een team zijn!"
" neeeheee wij gaan trouwen Bram"
" Nee Iris, wij gaan een team zijn, want dan hoef je niet de hele tijd kusjes te geven"
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_56726284
Bram en Iris het dreamteam

en heb je peuters oog alweer gemaakt leah?
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zaterdag 16 februari 2008 @ 18:46:42 #67
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_56774971
Het blijft leuk om al die kindergedachtegangen te volgen, hier.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_56778101
vind ik ook, echt geweldig!

vanmorgen met z'n allen in 't grote bed. Piet vertelde over een enge droom die hij gehad had, over een reus. "die reus had langere armen dan m'n bed!" Anna droog: "maar jouw bed heeft toch helemaal geen armen?"
pi_56779449
hahahahahahhahahaaa anna
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 16 februari 2008 @ 23:30:10 #70
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56782262
Anna +1 scherp
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 17 februari 2008 @ 14:16:56 #71
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_56790523
Oh Anna Moet Piet daar al om lachen Bix?

Jolie en ik waren in de stad met een vriendin van mij en haar achtjarige dochter. Het meisje bestelde een tosti en ze vroeg er extra ketchup bij. Jolie kijkt nogal op tegen dat meisje en wilde ook een tosti met extra ketchup......terwijl ze toen het meisje er nog niet bij was had gezegd dat ze een pannekoek wilde eten en ketchup heeft ze volgens mij nog nooit gehad. Ik vroeg haar of ze het zeker wist terwijl de 'ober' stond te kijken.
'Ik wil lieverst een pannekoek toch maar wel.'
'Dat kan nog,' zei de ober. 'Wil je dan met stroop of met poedersuiker?'
'Met stroop graag. En extra ketchup!'
  zondag 17 februari 2008 @ 14:18:40 #72
11682 Moonah
Jolie femme
pi_56790557
Ja, zo'n groot meisje is natuurlijk heel interessant!

En Anna....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 17 februari 2008 @ 14:19:19 #73
11682 Moonah
Jolie femme
pi_56790571
Sven heeft duidelijk nog geen weet van schriftelijke overdracht.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_56799799
Emma in bad met een pannetje en een spateltje:
Ik ga poekenakken maken!
Pannenkoeken?
Ja, Pakkenoeken!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_56800057
Morris vandaag: mama, jij bent een heeeeele mooie prinses

En ook een mooie: oma heeft een park (mijn moeder woont tegenover het Vondelpark )
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_56800102
quote:
Op zondag 17 februari 2008 14:16 schreef Luchtbel het volgende:
Oh Anna Moet Piet daar al om lachen Bix?

neeh joh, die snapte 'm niet hoor, was veel te druk ook met z'n eigen verhaal.
quote:
Jolie en ik waren in de stad met een vriendin van mij en haar achtjarige dochter. Het meisje bestelde een tosti en ze vroeg er extra ketchup bij. Jolie kijkt nogal op tegen dat meisje en wilde ook een tosti met extra ketchup......terwijl ze toen het meisje er nog niet bij was had gezegd dat ze een pannekoek wilde eten en ketchup heeft ze volgens mij nog nooit gehad. Ik vroeg haar of ze het zeker wist terwijl de 'ober' stond te kijken.
'Ik wil lieverst een pannekoek toch maar wel.'
'Dat kan nog,' zei de ober. 'Wil je dan met stroop of met poedersuiker?'
'Met stroop graag. En extra ketchup!'
en, hoe smaakte de ketchup-pannekoek???
pi_56800142
snoopy oh heerlijk toch zulke complimenten. en een moeder met zo'n 'parkje' past er ook prima bij.
  Licht Ontvlambaar zondag 17 februari 2008 @ 21:21:02 #78
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56800744
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 10:43 schreef Leah het volgende:
Iris . Bijdehandje!

Peuter had wat in het oog vanmorgen.
"Mam, ik heb een gebroken oog "
Een gebroken oog is heel vervelend hoor

Isa had ook een goede oplossing voor mijn gebroken pink, ik moest maar aan papa vragen of hij het zou plakken
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_56802346
Conversatie tussen Glenn die aan het tekenen is op z'n krijtbord, en pappa:

G: Kijk eens pappa, wat is dit?
P: (ziet een paar pieken/punten): Bergen?
G: Ja heel goed pappa, ik maak er nog eentje.

G: Kijk pappa, en wat is dit?
P: (Ziet iets wat nog het meest wegheeft van een laars met haaientanden aan de bovenkant): Geen idee (Eens kijken wat hij er zelf in ziet)....
G: Ja pappa dit is ook moeilijk hoor, te moeilijk voor jou, ik maak wel een andere....

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_56802609
en wat was 't Digger, Italië?
  zondag 17 februari 2008 @ 22:29:27 #81
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_56802901
quote:
Op zondag 17 februari 2008 20:56 schreef bixister het volgende:

[..]


neeh joh, die snapte 'm niet hoor, was veel te druk ook met z'n eigen verhaal.
[..]
Ja sorry ik vroeg me gewoon af of hij dan al zo ver was dat hij daar om kon lachen of niet. Niet dus. Ik heb ook geen idee hoor.
pi_56808347
Morris en ik lezen samen een boekje over tegenstellingen. Ik zeg 'zichtbaar', Morris zegt 'wegzichtbaar'
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 18 februari 2008 @ 08:57:38 #83
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56808538
Snoop, mag ik bij jullie wonen? Een prinsessenmoeder en een oma met park.... Willikookwel.

Luuke en ik eten brood. Ik smeer wat mosterd op mijn boterham.
"MAM? Doe jij poep van Lena op je boterham??"
Ze wilde niet proeven toen ik voreg of ze ook een hapje wilde.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_56808585
whahahaha Luuke !
goed op de poepluiers gelet ! hihi
Smaakte het nog Lishe ?
  maandag 18 februari 2008 @ 10:11:52 #85
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_56809497
Het broodje zou mij niet meer smaken, geloof ik

Job zat vanochtend het eindfilmpje van KRO Kindertijd te kijken. Dan ruimen de kinderen alle letters weer op. Job zegt "Dat is toch nep, mama?" Ik reageer een beetje verbaasd, waarna hij uitlegt: "echte kinderen willen alleen maar heel hard rennen en nooit opruimen"
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 18 februari 2008 @ 10:13:04 #86
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56809511
Heerlijk! Ik vind al die uitspraken wel zo leuk. Lekker begin van de dag zo!

Bram vroeg gister Pap, wil je mijn handschoen even opzakken??
Manlief:
Ik snapte m wél. Handschoen was afgezakt, dus ja, dan moet ie daarna opzakken....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 18 februari 2008 @ 10:14:46 #87
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_56809536
Past keurig bij het boekje van Morris zijn tegenstellingen
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 18 februari 2008 @ 10:19:16 #88
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_56809612
"Suus, trek je je schoenen aan, we moeten zo weg."
"Ja nu even niet hoor mama, ik zit te kleuren! Je moet niet zo zeuren hoor!"

🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  dinsdag 19 februari 2008 @ 13:11:57 #89
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_56835220
'Mama, er vliegt een dode door mijn kamer!'

Schijnbaar heb ik nog nooit het woord vlieg uitgesproken. Enkel gemept. 'Zo dood.'
pi_56835288
hahahaha, die vind ik toch wel erg grappig van Jolie

De rest van de praatjes ook, zo leuk allemaal!!
pi_56835308
Noah speelt de laatste tijd graag met een haarclip die mijn zus hier ooit heeft laten liggen. Laatst moest ik die in mijn haar doen om een staartje te maken. "Zo, nu ben je net een meisje."
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_56835479
ik hoop maar dat ze een vlieg bedoelt !

hihi
ik zou echt even 3x moeten nadenken geloof ik !

en ireth, zéur niet zo !
  dinsdag 19 februari 2008 @ 13:27:04 #93
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_56835579
Ja nee dat weet ik wel zeker. Ik heb hem namelijk zelf ook gezien. En nu is het een dode
  dinsdag 19 februari 2008 @ 13:35:03 #94
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56835775
quote:
Op maandag 18 februari 2008 08:38 schreef snoopy het volgende:
Morris en ik lezen samen een boekje over tegenstellingen. Ik zeg 'zichtbaar', Morris zegt 'wegzichtbaar'
Slim
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 13:36:19 #95
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56835811
Jolie
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 13:37:25 #96
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56835849
Dit las ik laatst ergens..wel mooi vond ik het:


"Het kind heeft honderd werelden om te ontdekken, honderd werelden om uit te vinden, honderd werelden om te dromen. Het kind heeft honderd talen (en nog eens honderd, honderd, honderd), maar de school en de samenleving stelen er negenennegentig."

Loris Malaguzzi
pedagoog van Reggio Emilia
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_56835921
Jolie!

Kleuter in mijn klas tegen de andere kleuter, al ruziemakend om mijn grote stoel:
"he joh, juf mag hier zitten. Die heeft van die dikke billen, ze kan toch niet op een klein stoeltje"
"oh ja", zei de andere kleuter. "ze heeft wél mooie ogen trouwens!"
"ja. Toch wel gek. Zó oud, en dan nog steeds mooie ogen"
pi_56836135
owlet, ik wist helemaal niet dat jij juf was? (sterker nog, ik wist ook niet dat je momenteel werkte, buitenshuis dan!). maar hahaha ja dat dat nog kan he, zóóó oud en dan nog mooie ogen.

jolie met haar vliegende dooie.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 13:49:40 #99
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_56836138
owlet geweldig
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 19 februari 2008 @ 13:54:01 #100
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_56836250
quote:
Op zondag 17 februari 2008 22:11 schreef DIGGER het volgende:
Conversatie tussen Glenn die aan het tekenen is op z'n krijtbord, en pappa:

G: Kijk eens pappa, wat is dit?
P: (ziet een paar pieken/punten): Bergen?
G: Ja heel goed pappa, ik maak er nog eentje.

G: Kijk pappa, en wat is dit?
P: (Ziet iets wat nog het meest wegheeft van een laars met haaientanden aan de bovenkant): Geen idee (Eens kijken wat hij er zelf in ziet)....
G: Ja pappa dit is ook moeilijk hoor, te moeilijk voor jou, ik maak wel een andere....



Glenn weet best dat jij totaal niet topografisch onderlegd bent
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  Jubileum moderator dinsdag 19 februari 2008 @ 20:29:41 #101
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56844278
Hahahaha een dooie
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 20 februari 2008 @ 10:04:02 #102
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_56854851
Amber vanmorgen toen ze naar school gebracht werd:

"Wat is het misselijk, hè?"
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_56914740
'tante E?'
- ja Emma
'Jij mooie haartjes!'
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 22:13:36 #104
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_56915704
Jolie geweldig moest echt lachen
  vrijdag 22 februari 2008 @ 22:15:47 #105
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_56915741
Wat lief, Jelief

Amber , hier was het vanochtend helemaal niet misselijk, overigens.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † vrijdag 22 februari 2008 @ 23:21:55 #106
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_56917201
Ik mocht vanochtend uitslapen van lief. Kom ik de huiskamer in, word ik verwelkomd door een stralende Lucie met "Dag boeffie!"
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 23 februari 2008 @ 10:30:59 #107
164459 Klooney
Too good to be true
pi_56922086
Deze video is ook erg grappig en past goed in dit topic. Een Amerikaans meisje dat 'frog' wil zeggen...

http://www.youtube.com/watch?v=yjfytUnjtbw&feature=related
  zaterdag 23 februari 2008 @ 10:41:40 #108
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_56922184
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 23 februari 2008 @ 11:37:54 #109
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_56922844
Maria is soms (met bezoek of naar iemand anders toe) te verlegen om te durven zeggen wat ze wil. Als er een vriendin van me meeëet, wil ze een boekje lezen met iemand, maar ze zegt niet met wie.
"Niet met jou, mama, en niet met papa en niet met Storm...."
En als je alle opties uitsluit, blijft vanzelf degene over die je wél meewilt!

Laatst voor de deur van een vriendje met wie ze wilde spelen, maar de vraag was waar (buiten, bij ons, bij hem?):
"Ik wil niet buiten spelen met hem en niet bij ons spelen met hem..."
Ik vind dat zo schattig!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 23 februari 2008 @ 13:38:49 #110
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56924563
Mijn oudste zoon is gek op dinosaurissen en kent er diversen bij hun moeilijke naam. Laatst kreeg hij een prachtige dinosauris-boek met Victor huppeldepup de paleontoloog.
Dus dat wilde hij ook wel worden. Het is alleen zo'n lastig woord.
Zo reden we van de week naar het kdv en begon hij:
"Mama, wil jij ook palelo..."
Nog eens proberen:
"Mama wil jij ook palelon..."
Even stil, maar een dappere nieuwe poging:
"Mama, wil jij later ook een palele..."
Er klonk een hele diepe zucht op de achterbank en vervolgens mompelde hij:
"Mama wat wil jij later worden als je groot bent?"
Als je niet lacht, ben je dood.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 23 februari 2008 @ 13:52:05 #111
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56924747
Maria, zo kom je er ook hoor

Leon, 't is me ook wat met die moeilijke woorden
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_56926603
Morris: hee, wat hoor ik nou in mijn buik
Ik: Dat weet ik niet Morris, wat jij hoort. Een boertje?
Morris: Nee, een ander geluidje mama. Jij moet een ander geluidje zeggen. (Morris hikt nu).
Ik: de hik? Bedoel je de hik?
Morris:Ja! Ik heb de hik in mijn mond.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_56948095
Amber gaat regelmatig met mijn moeder boodschappen doen en als ze dan bij de kassa staan zegt ze: Oma, heb je alles
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:28:04 #114
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_56948179
Volgens mij verzint Noah z'n eigen scheldwoorden ofzow
Elke keer als er iets niet lukt of er iets verkeerd gaat ofzow roept ie op boze toon (en vaak nog even met een mep tegen het 'stoute' speelgoed aan) iets als "sjakke kokke!" Nu ik het zo opschrijf klinkt het nog het meest als een verbastering van sjonge-jonge ofzow
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_56952090
We hebben een auto met drie zitrijen. Soms wil Ewen helemaal achterin zitten. Zo ook vandaag. Op de heenweg zat z'n broer voor hem op de stoel. Dat leverde vandaag wat spanningen op (we waren op weg naar het afscheid nemen van Loena d'r opa, dus dat was best wel een beetje spannend) tussen de twee oudste broers....

Daar hadden we op de terugweg niet zo'n zin in, dus had ik de twee stoelen verschoven: Ewen z'n stoel had ik naar achteren verschoven en Connor z'n stoel naar voren.

Ewen gaat zitten en onderweg zegt 'ie ineens: "Hey....de auto is gegroeid! "

" "
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_56968807
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 13:38 schreef dutchie het volgende:
Mijn oudste zoon is gek op dinosaurissen en kent er diversen bij hun moeilijke naam. Laatst kreeg hij een prachtige dinosauris-boek met Victor huppeldepup de paleontoloog.
Dus dat wilde hij ook wel worden. Het is alleen zo'n lastig woord.
Zo reden we van de week naar het kdv en begon hij:
"Mama, wil jij ook palelo..."
Nog eens proberen:
"Mama wil jij ook palelon..."
Even stil, maar een dappere nieuwe poging:
"Mama, wil jij later ook een palele..."
Er klonk een hele diepe zucht op de achterbank en vervolgens mompelde hij:
"Mama wat wil jij later worden als je groot bent?"
Deze is geweldig verzonnen van zo'n klein hummeltje (Volgens mj heeft elke volwassene nog wel eens - in welke taal dan ook - dat men niet uit de spelling van een woord komt en daarom maar even een ander woord/zinsconstructie gebruikt).

Hier gisteren enorm gelachen in de trein. Die gaat hier bij Sliedrecht de A15 over, direct daarna een grote brug over de rivier, allemaal enorm interessant dus.
Meest interessante bleek echter de direct daarna volgende druk bespeelde golfbaan: "Pappa, waarom zijn er zo veel mensen gras aan het maaien?"
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  maandag 25 februari 2008 @ 19:35:05 #117
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_56970422
Onze aansteldame op haar zwijmeligst:
"Mama, ik vind het zo leuk dat ik papa's dochtertje ben. Ik ben daar zo blij mee."
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 februari 2008 @ 10:52:38 #118
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57006340
Gisteren toen ik Christan uit school haalde stelde ik voor om broodjes te halen bij de bakker voor het avondeten.

"Gaan we dan wel naar die bakker daar verderop? Die heeft hoverheerlijke broodjes!"
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_57008074
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 10:52 schreef Rewimo het volgende:
hoverheerlijke broodjes!"
Daarna wel goed de tandjes poetsen met de "Tandenwortel" alsdus Glenn & Kady.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_57021570
Vanavond tijdens het eten:
Heb je een broodje gegeten vanmiddag Morris?
Ja
Wat had je d'r op?
Ik had geen broodje drop ik had een broodje worst!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 28 februari 2008 @ 09:37:48 #121
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_57028574
Oh Morris

In mijn kerstpakket zat beschuit met een gat erin dat hebben we normaal nooit.
'Mama waarom neem je nou steeds eerst een hapje van mijn beschuit?!'
pi_57044898
Morris ligt in bed en ik geef hem een kus en zeg: 'Ik vind jou heeeeel lief'.
Morris: 'Ik vind Jet heel lief' (zijn juf op de creche).
Even later: en ik vind jou ook heel lief...... en ik vind slagroom lekker!

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_57045505
haha die morris, heerlijk! en de rest ook weer erg leuk!
pi_57045737
Blijft een leuk topic dit

Sven was van de week een rookworst wezen kopen met zijn vader.

's avonds tegen mij: Mama, we hebben ook nog brandworsten gekocht vandaag.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_57046146
Glenn vanmiddag toen het in elkaar zetten van wat little people spullen (door hemzelf) hem niet vlot/makkelijk genoeg ging: "Wat een drama"

Sja.....
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  donderdag 28 februari 2008 @ 22:50:29 #126
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_57048471
Judith (4) vertelt vanmiddag dat ze zonder zijwieltjes kan fietsen. Ze hebben op school een aantal fietsen zonder zijwieltjes, dus ik nam aan dat ze dat daar dan geleerd heeft. Ik vertel haar dus dat ik dat heel knap van haar vind en dat ze dat morgen dan maar even moet laten zien (dan moet ik pleinwacht lopen).
Even later komt haar vader er aan en ik vertel dat Judith zei dat ze zonder zijwieltjes kan fietsen. Ook papa is vol lof.
Na een poosje zegt hij: "Ik vind het heel knap dat jij vandaag zonder zijwieltjes hebt gefietst!"
Judith: "Ik heb niet zonder zijwieltjes gefietst".
Papa: "Huh?"
Judith: "Ik HEB niet zonder zijwieltjes gefietst, ik KAN zonder zijwieltjes fietsen".
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_57048562
hihihi dat getuigd iig van zelfvertrouwen!!
  donderdag 28 februari 2008 @ 22:57:29 #128
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_57048771
Judith, je hebt gelijk hoor

En gelukkig hebben onze kleintjes nog maar te maken met kleine drama's.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_57048919
hahaha Grijs, dat beweert Piet ook al een tijdje. maar hij bakt er thuis in ieder geval nog niks van.

hij is wel erg op dreef met grappen maken en zelfs 't cynisme heeft ie al ontdekt. laatst zong G een gek liedje, en Piet zei: "zoho, práchtig gezongen papa. . . . . . maar niet heus!" en daarbij bewoog hij z'n wenkbrauwen een paar keer veelbetekenend omhoog en omlaag. haha, ik weet niet of m'n beschrijving duidelijk genoeg is maar het was echt zo grappig, we lagen helemaal dubbel.

om Anna moest ik vanavond ook weer lachen. ze was een knuffel aan 't zoeken terwijl die echt pal naast haar lag. dus ik zei een paar keer dingen als 'hij ligt naast je!' 'kijk daar naast je hand' etc. het duurde echt een tijd voor ze 'm dan eindelijk zag dus toen zei ik "zohee, wat keek jij slecht zeg!" (toen ik 't zei realiseerde ik me al dat ik iets geks zei, want die uitdrukking 'slecht kijken' heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt tegen haar). en ja hoor, prompt vraagt ze: "hoe gaat dat, slecht kijken?" en ze zet verschillende blikken op achter elkaar 'boos', 'verbaasd', 'verdrietig' etc. (doen we wel vaker in een spelletje "kun jij .... kijken?" nou ja, ik heb er wat veel woorden voor nodig maar ik vond 't dus grappig hoe ze er meteen een heel andere interpretatie aan gaf.
  donderdag 28 februari 2008 @ 23:16:13 #130
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_57049383
Na een flinke tegendraadse bui van madam vanavond hadden we nog een 'goed gesprek' daarover op haar bed...

Dat ik haar niet gezellig vind als ze niet luisterd bla bla bla... Gesprek ging goed, we zaten echt lekker te babbelen en net toen ik dacht dat ze begreep hoe of wat en dat we de goeie kant op gingen, kijkt ze op de klok...

"Ow het is al 8 uur, ik ga nu slapen hoor, heb geen zin meer. Het is bedtijd"

En haar duim verdween in haar mond.. en ze zweeg.. in alle mogelijke talen. Ik had in mijn naakte niksie de sirtaki kunnen dansen. Madam was uitgepraat.. en daar sta je dan.. als moeder zijnde...
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  donderdag 28 februari 2008 @ 23:22:23 #131
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_57049534
Kan Suus al klokkijken , dat kan Katja bij ons nog niet eens. Maar wel consequent van Suus, bedtijd is bedtijd. Er is een tijd voor praten en een tijd voor slapen, zoals mijn moeder placht te zeggen.

Cynische Piet, ik kan het me nog niet helemaal bij hem voorstellen
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 28 februari 2008 @ 23:26:02 #132
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_57049632
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:22 schreef livelink het volgende:
Kan Suus al klokkijken , dat kan Katja bij ons nog niet eens. Maar wel consequent van Suus, bedtijd is bedtijd. Er is een tijd voor praten en een tijd voor slapen, zoals mijn moeder placht te zeggen.

Cynische Piet, ik kan het me nog niet helemaal bij hem voorstellen
De hele uren heeft ze door, alles daartussen is "bijna [insert cijfer] uur" en dan dat waar de kleine wijzer het dichts bij is
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  donderdag 28 februari 2008 @ 23:30:53 #133
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_57049767
Nou, ik vind het knap. Want eerlijk gezegd kan ik zelf niet echt klokkijken
De minuten gaat goed, maar de uren gok ik altijd maar een beetje. Ergens een blinde vlek in mijn hersenen of zo. Maar dat volledig offtopic en terzijde, sorry.

Helaas heb ik zelf geen kinderpraatje bij de hand om weer ontopic te geraken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 08:39:55 #134
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_57053614
Een aantal weken terug aten we andijviestamppot. Peter schept een lepel voor Amber op. Amber kijkt vol afgrijzen naar haar bord en zegt dan verschrikt: "Er zit gras tussen de aardappelen!!!"
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 februari 2008 @ 09:13:32 #135
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57054052
Gras En Judiths zijwieltjes Geweldig wat die kinderen er allemaal uitgooien

Christan kan inmiddels prima klokkijken. Best lastig als we 'm een keer stiekem vroeg in bed willen hebben

Gisteren zaten we in de auto en uit de radio klonk We will rock you van Queen. Na een poosje zaten we allebei lekker mee te zingen en toen het nummer afgelopen was zei Christan: "Dat is jouw-tijd-muziek, hè mama?"
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_57054260
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:30 schreef livelink het volgende:
Nou, ik vind het knap. Want eerlijk gezegd kan ik zelf niet echt klokkijken
De minuten gaat goed, maar de uren gok ik altijd maar een beetje. Ergens een blinde vlek in mijn hersenen of zo. Maar dat volledig offtopic en terzijde, sorry.

Helaas heb ik zelf geen kinderpraatje bij de hand om weer ontopic te geraken.

Dat heb ik ook tot m'n 16e ofzo gehad. Als ik aan iemand vroeg hoe laat het was en diegene liet dan z'n horloge zien (met wijzers) dan baalde ik altijd enorm, want dan wist ik nog niks.
Tot ik op een gegeven moment dacht "Nou is 't klaar" en toen heb ik echt geoefend en nu kan ik het wel gewoon.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_57057279
Ik moet altijd zo lachen van dit topic, heerlijk al die praatjes!!
Alleen al daarom zou je kinderen willen
pi_57059379
'mama moet sgapen!'
naja ik moest wel gapen van de slaap ja...

'papa en mama en Emma ook blauw'
Wat bedoel je Emma
'ook blauw'
Ik snap je niet
'ik snap ook niet'
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_57059961
Piet terwijl hij Anna's ogen bestudeert: "mama ik wil ook een keer blauwe ogen, want blauw is een echte jongenskleur."
ik: "je oogkleur kun je niet zomaar veranderen, Piet."
Piet: "nee, maar ik bedoel als ik dood ben en dan weer opnieuw geboren word natuurlijk!"


[ Bericht 0% gewijzigd door bixister op 29-02-2008 16:01:19 ]
pi_57060404
oh Piet .. natúúrlijk!


Emma! Hihi
lekker verhelderend !
pi_57060669
natuurlijk Piet!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 februari 2008 @ 14:09:54 #142
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57060747
Hij kan misschien eens gekleurde lenzen proberen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_57095302
Gisteren van Loena gehoord:

Ewen is zo ongeveer doof, momenteel. Verkoudheid, whatever.

Neusspray gespoten en even later zegt 'ie: "Hey, ik hoor alles heel hard nu!"

5 minuten later klapt z'n oor waarschijnlijk weer dicht, want hij zegt teleurgesteld: "Nouhou... nu hoor ik weer alleen mezelf "

" "
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  zondag 2 maart 2008 @ 10:20:34 #144
640 snoopy
peanuts
pi_57099749
Ewen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 3 maart 2008 @ 21:30:36 #145
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_57136371
Dat lijkt me ook erg

Jolie hoort een geluid in de koken.
'Mama de bloemkool klopt op de pan, doe maar gauw open. De bloemkool wil gegeten worden!'
  maandag 3 maart 2008 @ 21:35:23 #146
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_57136549
(mijn moeder is gisteren overleden en vanavond in de aula wil Suus ook in de kist naar oma kijken)

"Ze lijkt op sneeuwitje, maar dan mooier!"

[ Bericht 0% gewijzigd door Ireth op 03-03-2008 21:44:24 ]
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 maart 2008 @ 21:39:01 #147
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57136668
Och Suus

Gecondoleerd, Ireth
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 3 maart 2008 @ 21:39:23 #148
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_57136683
Ach, wat lief van Suus
En wat verdrietig voor jullie, Ireth. Gecondoleerd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_57136777
Ireth
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 4 maart 2008 @ 07:04:06 #150
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57142921
Oh ireth, gecondoleerd. Wat verdrietig.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 4 maart 2008 @ 08:25:38 #151
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_57143423
Ireth, gecondoleerd... Wat een mooie woorden van Suus. Veel sterkte.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 4 maart 2008 @ 11:39:13 #152
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57146324
quote:
Op maandag 3 maart 2008 21:35 schreef Ireth het volgende:
(mijn moeder is gisteren overleden en vanavond in de aula wil Suus ook in de kist naar oma kijken)

"Ze lijkt op sneeuwitje, maar dan mooier!"
Och Ireth...gecondoleerd...
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 12:21:41 #153
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57147141
Ireth, ook hier nogmaals gecondoleerd!

Ik was net even wat werk aan het afmaken op de pc, komt Demi naar me toe.
"Mama ik wil mijn emmertje!"
Die ligt boven in de kast dus ik haar emmertje gepakt.

Duwd ze me ineens weg, "mama weg, niet kijken!!"

Dus ik vraag, waarom niet?

"Ikke ga iets heel stouts doen! mama niet kijken, Ik niet in de hoek staan!"

Geen idee wat ze wilde gaan doen maar heb haar maar verteld dat als ze iets stouts doet ze toch echt in de hoek komt te staan, ze heeft het emmertje teruggezet.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 12:30:57 #154
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_57147346
Ik had haar toch echt laten begaan uit nieuwsgierigheid wat ze van plan was.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_57148503
Wat een skoele laarsjes! Die zijn voor jommes. Ik heb die aan ik ben Morris

de rode:

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_57148584
gecondoleerd ireth.. wat erg voor jullie. sterkte!

en die laarsjes vind ik ook echt enorm skoel, morris!
pi_57148672
Bix, het is zo schattig, Lisje wil steeds die laarsjes aan die we van Anna hebben. Ze probeert ze steeds zelf aan te trekken. Zal eens een foto maken binnenkort.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 5 maart 2008 @ 16:54:45 #158
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_57177009
ireth gecondoleerd

arwen wat heb je gegeten:
kippeskettiemet appahlah en lollolieej

Arwen kan ook goed ik hou van jou zeggen in allerlei talen

i lof hoe
ich biebie diech
zu temme
tijamoo
hou va jou

Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_57178575
Net in de snackbar:

Een moeder zat er met 2 kleine jongetjes de krant te kijken, ze keken naar een foto van een schaap met 2 hoofden, moeder legde uit dat er wat mis was gegaan in de buik van het mama schaap e.d

zegt het jongetje (jaar of 4): Mama, als er iets met mij mis gaat in de buik, word ik dan een lilliputter?
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 5 maart 2008 @ 21:41:05 #160
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57183588
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 16:54 schreef _evenstar_ het volgende:
Arwen kan ook goed ik hou van jou zeggen in allerlei talen

i lof hoe
ich biebie diech
zu temme
tijamoo
hou va jou

schattig

Noah zegt ook "I love you", maar bij het "I love you too" ging er iets mis, dat werd namelijk "I love you koe!"
Dat is inmiddels een spelletje geworden door onze beledigde reactie en ik maakte er laatst variaties op als "I love you varken/hond/paard/etc" waarop Noah steeds riep "ik ben geen varken/hond/paard/etc". Uiteindelijk zei ik "I love you Noah!" waarop Noah zei "Ik ben niet Ai lof joe Noah, ik ben gewoon Noah!"
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  Jubileum moderator donderdag 6 maart 2008 @ 09:59:08 #161
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57191665
Op vakantie, in het kleedhokje van het zwembad staat Iris in de tas te grabbelen:

" mama heb je mijn badpak meegenomen of mijn badkiwi?"
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 maart 2008 @ 10:06:23 #162
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57191778
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 16:54 schreef _evenstar_ het volgende:
arwen wat heb je gegeten:
kippeskettiemet appahlah en lollolieej
Ik vrees dat ik hier toch ondertiteling bij nodig heb

Iris, een badkiwi
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 6 maart 2008 @ 13:10:57 #163
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_57195562
badkiwi

en rewimo: kip met ketchup aardappelen en broccoli
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 6 maart 2008 @ 13:38:52 #164
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57196067
Maria en een vriendje, as we speak:

Noud: "Chocomelk lijkt net chocolade."
Maria: "Ja, dat klopt. Daar heb je gelijk in, Noud."
Noud: "Ja, daar heb ik ook gelijk in."
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 maart 2008 @ 17:36:59 #165
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57201177
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 13:10 schreef _evenstar_ het volgende:
en rewimo: kip met ketchup aardappelen en broccoli
Ah, nu snap ik hem
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_57207060
haha wat een stelletje wijsneusjes sugar.

pff rewimo, dat je dat niet meteen begreep! ik zie wel dat je al veel te lang in 't buitenland woont.

G & kinderen brachten me vanmorgen naar 't station, waar ik de trein naar m'n werk nam. bij het afscheid zei Piet: "dag mama! ik hoop dat je veel centjes zult verdienen vandaag!" (even ter verduidelijking: ik werk 'gewoon' in loondienst. ik vond 't vooral zo lief dat ie me iets goeds wilde toewensen voor de dag.

[ Bericht 13% gewijzigd door bixister op 08-03-2008 09:13:45 ]
  donderdag 6 maart 2008 @ 21:37:45 #167
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_57207147
Ik: "Wat ben je aan het doen?"
Neefje: "Naar jou kijken"
Ik: "Waarom?"
Neefje: "omdat ik je zo lief vind!"
Ik: !
KuikenGuppy
pi_57233557
Kim zegt, als ik zeg ik hou van jou, ik hou van mij mama. En dan krijg ik een kus.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Ingrid_ op 07-03-2008 23:32:51 ]
pi_57233697
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 23:21 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim zegt als ik zeg ik hou van jou, ik hou van mij mama. En dan krijg ik een kus.
Da's dan wel weer grappig, inderdaad, dat ze 'mij' en 'jou' zo letterlijk nemen
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 maart 2008 @ 08:30:00 #170
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57238175
Ik kreeg van Christan een tekening:

Jij bent de alerliefste! stond erop.

"Maar ik vind papa eigenlijk ook de allerliefste," zei hij nadenkend.

"Dan ben ik je allerliefste mama, en dan is papa je allerliefste papa," bood ik als oplossing aan voor dit dilemma.

"O ja, dat is een goed idee!," zei hij. "Mag ik de tekening nog even terug?"

Even later kreeg ik de tekening weer: Jij bent de alerliefste!, mama stond er nu op.

En papa kreeg ook een tekening
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_57255141
Heerlijk, die kinderprietpraat hier.
Zo kreeg ik met Valentijn een kaart (op de PSZ gemaakt) met 'Voor mijn lieve mama, ik hou van jou' erop. Ik ontroerd: "Is die voor mij?" Randy (net 3): "Ja, maar je mag hem niet houden hoor mama!"

Zo leverde ons dagje dierentuin gisteren ook weer wat komische uitspraken op. Ze hebben in Artis een reusachtige schild van een schildpad liggen en Randy vroeg zich af waar de pad die erin hoort gebleven was. Ik reageer wat afwezig met "Die is eruit gekropen" en ga verder met andere dingen. Even later: "Ik zie hem nergens hoor, mama!"
We lopen een hortus-achtige kas binnen, waar het warm en klam is. "Jee, wat is het hier mistig he, mama? Eh... Ik kijk naar hem en zie dat zijn brillenglazen compleet beslagen zijn!
  zondag 9 maart 2008 @ 14:10:12 #172
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_57262054
Job zei aan tafel vrij stellig dat kinderen ook wel de baas konden zijn. Ja, zei Katja, "dat kan als de papa en mama dat goed vinden". Onze autoritaire opvoeding begint dus aan te slaan (in ieder geval bij Katja )

En Katja heeft het de laatste tijd steeds over de Finsmurf. Het duurde toch wel eventjes voordat ik doorhad dat ze Smurfin bedoelde.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 9 maart 2008 @ 14:36:04 #173
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57262606
quote:
Op zondag 9 maart 2008 14:10 schreef livelink het volgende:
En Katja heeft het de laatste tijd steeds over de Finsmurf. Het duurde toch wel eventjes voordat ik doorhad dat ze Smurfin bedoelde.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 9 maart 2008 @ 14:39:55 #174
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_57262696
katja
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_57267863
Ik had een tijdje stilgestaan en liet de handrem, toen ik wegreed, niet ver genoeg naar beneden zakken. Het gevolg was dat mijn rem dus aanliep wat een lange slepende 'piep'toon tot gevolg had. Omdat ik m'n raam open had, was het binnen goed te horen....en het klonk ook redelijk hard...

Kian: "Dat was een heeeele grote muis! D'r zit een hele grote muis in de auto!"

" "
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  maandag 10 maart 2008 @ 10:31:02 #176
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57279677
We waren gister bij pake en beppe op verjaardagsbezoek. Het friestalige neefje was er ook.
Bram: Wat spreek jij raar engels....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_57280398
Ireth gecondoleerd en heel mooi verwoord door Suus.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 maart 2008 @ 22:05:17 #178
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57293267
Saskia zit een maand op de basisschool en vind dingen nu plotseling 'kei gaaf' en 'mega vet cool'



[ Bericht 0% gewijzigd door Swetsenegger op 10-03-2008 22:11:54 ]
  maandag 10 maart 2008 @ 22:25:38 #179
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_57293813
Gniffel, gniffel . Saskia is wel erg snel, trouwens. Maar hier is ook alles cool en gaaf. De voorvoegsels heb ik nog niet bespeurd bij die van mij.

En Bram, ik vind Fries stiekem ook altijd een beetje raar Engels.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 10 maart 2008 @ 22:38:05 #180
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_57294107
Kai is ook al begonnen met "gaaf" en "cool"

Hij is dankzij meneer Albert Heijn helemaal into smurfen (snurfen), alleen heet Gargamel bij Kai "Karnemelk".
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 10 maart 2008 @ 22:43:44 #181
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_57294273
Cas vindt zichzelf ook "vet koe" met een zonnebril op. Zodra hij er genoeg van heeft, zet hij de zonnebril af met de woorden: "nu ben ik geen koe meer!"

Ireth, ik lees het nu pas: gecondoleerd.

[ Bericht 12% gewijzigd door Smirre op 10-03-2008 22:50:18 ]
pi_57295185
hier is 't een soort van 'gool' (op z'n engels uitgesproken). bij de gekste dingen: vind jij dat ook 'gool' mam? 'gool he?' hmm hmm.

Cas!

gisteren had ik met Piet een gesprek over dat tijd voor iedereen even snel gaat. hij was namelijk bang dat Anna 'm in zou halen qua leeftijd o.i.d. Toen vertelde ik Piet dat ik al bijna 9 jaar was toen z'n oom Michiel geboren werd, en dat ik dus een hele grote zus voor Michiel was. En dat ik nog altijd bijna 9 jaar ouder ben dan Michiel. Piet: "oooh, dáárom is ome Michiel zo dun!". ik heb er meteen nóg maar een uitleg aan vastgeplakt: dat niet iederéén dik wordt als ie ouder wordt...
pi_57295345
Die Piet
pi_57300531
quote:
Op maandag 10 maart 2008 22:38 schreef m@x het volgende:
Kai is ook al begonnen met "gaaf" en "cool"


Kian ook, maar die krijgt het van z'n broers mee.... Wij laatst langs een sportieve auto fietsen, hoor ik van voorop de fiets: "Die auto is vet cooool! "
quote:
Hij is dankzij meneer Albert Heijn helemaal into smurfen (snurfen), alleen heet Gargamel bij Kai "Karnemelk".


Ewen blijft dat ook volhouden... (snurfen)... we krijgen het er niet uitgeslágen
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  dinsdag 11 maart 2008 @ 09:36:47 #185
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57300692
OT: Zit Kian nog in een voorzitje?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_57300786
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 09:36 schreef Sugar het volgende:
OT: Zit Kian nog in een voorzitje?
Ja, ik kan hem wel op m'n fiets zetten, maar hij kan a:nog niet fietsen zonder zijwieltjes en b: hij haalt de trappers niet...

Maar wat is er zo ' '
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  dinsdag 11 maart 2008 @ 09:45:31 #187
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57300840
Dat ik Maria al heel klein van stuk vind en dat zij echt niet meer in een voorzitje past eigenlijk. En ik hoorde van Bix bijvoorbeeld heeeeel lang geleden al dat Anna écht niet meer voorop kon. Daarom mijn verbazing.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_57300854
Gisteren wilde Morris een boterham met appelstroop. Toevallig zat er een gat in de boterham.
Morris: hee, ik lust geen gaatjes
Ik: nou, dan eet je het gat niet op
Even later: mama, ik heb het gaatje opgegeten!

Morris wil nog een boterham met appelstroop. Hier zit geen gat in.
Morris: hee, hier zit geen gaatje in
Ik: nee, ik dacht, dat vind je niet lekker dus heb ik er maar een zonder gaatje gemaakt.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_57300861
'Goeie stoel' en 'goeie fiets' doet het hem (want Kian is niet klein ofzo)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  dinsdag 11 maart 2008 @ 11:00:38 #190
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_57302273
"Ik lust geen gaatjes."
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_57303266
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 09:45 schreef Sugar het volgende:
Dat ik Maria al heel klein van stuk vind en dat zij echt niet meer in een voorzitje past eigenlijk. En ik hoorde van Bix bijvoorbeeld heeeeel lang geleden al dat Anna écht niet meer voorop kon. Daarom mijn verbazing.
maar ze zit er nog steeds af en toe hoor! 't is echt wurmen en proppen maar 't moet soms gewoon.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 12:38:40 #192
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57304113
Ja, Maria ook! Maar Maria is wel echt een kleintje,volgensmij. Die draagt nu maat 92.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 11 maart 2008 @ 15:46:36 #193
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57307541
Noah zit ook nog steeds voorop de fiets. Het schijnt te verschillen per merk stoeltje ook. Het buurjongetje van mijn ouders heeft tot ie een jaar of 4 was voorop gezeten in GMG (of hoe heten die dingen), dus daarom ik heb net zo eentje gekocht toen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 21:23:55 #194
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_57314979
Hier ook nog een voorop-zitter. Maar meer uit noodzaak, ik krijg het achterstoeltje er niet op....

"Mam? Kun je de zonneschijn ook uitzetten?"
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 12 maart 2008 @ 10:36:12 #195
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57323364
toch maar niet...

[ Bericht 76% gewijzigd door debuurvrouw op 12-03-2008 11:47:18 ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:39:14 #196
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_57329821
Leuk hoor nieuwe woorden

He mama, ik vind je vet
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 maart 2008 @ 16:41:26 #197
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57329871
Leuk compliment ja
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_57335167
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:39 schreef Rottdog het volgende:
Leuk hoor nieuwe woorden

He mama, ik vind je vet


Morris: mama, ik ben vet!
Ik: eh, hoe bedoel je dat?
Morris: ik ben vet van de creme.
Ik: oooooh, ok
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 14 maart 2008 @ 11:12:22 #199
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_57370441
"Mama..."
"jahaa??"
"Ik heb net iets gedacht.."
"oja? Wat dan?"
"Dat weet ik niet meer... weet jij het nog??"

🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  vrijdag 14 maart 2008 @ 11:24:36 #200
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_57370701
Merlijn vond dat mama gisteren eien gekocht had
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 16 maart 2008 @ 14:42:07 #201
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57412607
Ik zeg tegen Christan: "Jij hebt toch maar een gekke papa en mama!"

Christan: "Ja, maar ik ben nog gekker."

Ik: "Dat kan ook niet anders, want papa en ik hebben jou gemaakt."

Christan: "Nee, jij hebt mij niet gemaakt, papa heeft me gemaakt, jij hebt gewoon een pitje van hem gekregen."
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 16 maart 2008 @ 20:07:17 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_57418914
Nichtje (5) wijst in de badkamer naar een zeepjeshouder met een hartje erop.
Nichtje: "Hee, dat is eigenlijk voor jou! Want jij bent verliefd! Bjoetifol, bjoetifol, bjoetifol..."
Ik: "weet je wel wat dat betekent, beautifull?"
Nichtje: "Ja! Dat betekent: ik hou van jou"

Klok, klepel .
KuikenGuppy
  zondag 16 maart 2008 @ 20:09:14 #203
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_57418960
Sowieso, kinderen en Engels. M'n nichtje liep vanmiddag heel hard te zingen:
"Aima babbiegul... aima babbiewul... aimaplestik... aimatestik!'
KuikenGuppy
pi_57422443
Piet had vrijdagmiddag een vriendje te spelen. zowel Piet als Anna zijn helemaal dol op hem en vonden 't dan ook vreselijk toen hij weer opgehaald werd om 4 uur. huilen en boos en Anna kon bijna geen woorden vinden om aan te geven hoe stom ze 't vond. na een tijdje briesen bracht ze uit: "ALLE STOMME DINGEN!!!".

vandaag had Piet De Oplossing voor 't kip-ei probleem dat in de auto toevallig ter sprake kwam. Bij de zoveelste 'maar wie heeft dat ei dan gelegd?'- vraag dacht Piet een tijdje na en toen had ie 't hoor: "misschien was het wel de Paashaas!!"
pi_57423576
Piet lost de vraag der vraagstukken even in 1 keer op!

Randy (3) is op het moment smorgens onbedoeld ontzettend 'complimenteus' naar papa, tot mama's grote vermaak!
Gistermorgen klimt hij bij ons op bed, trekt wat aan zijn vaders borsthaar en spreekt de legendarische woorden: "Je lijkt wel een schaap"! Papa probeert zijn imago nog wat te redden door te vragen of het geen stoere gorilla mag zijn, maar Randy is helaas onverbiddelijk: "Nee, papa, je lijkt echt een schaap!"
Vanmorgen ging hij nog een stapje verder nadat hij bij ons in bed was geklommen: "Mama?" "Ja, schat?" "Papa heeft bijna net zo'n dikke buik als jij he?!" (NB: ik ben zwaar zwanger!!! )
  maandag 17 maart 2008 @ 07:14:33 #206
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_57425802
Ah. 'Alle stomme dingen.' Dat vind ik wel een goede! Best netjes

Jolie was met mijn zus aan het bellen en Jolie zat uitgebreid te vertellen over de waterpokken die ze met kerst had.
'En tante, eerst he, vroeger bedoel ik, als ik nog klein was, met kerst de vorige keer......'
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 maart 2008 @ 07:23:19 #207
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57425832
Da's ook al heel lang geleden, hè Jolie
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_57427563
Ik heb een peuter op de groep en als hij gaat voorlezen begint hij elke bladzijde met: "Op een dag...."
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_57427892
2 weken geleden, mijn neefje van ruim 4 zit te tekenen. Ik zeg tegen hem: mooi gedaan zo met dat blauw.. Ja hé, is een mooie kleurencompositie....
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Licht Ontvlambaar maandag 17 maart 2008 @ 11:06:38 #210
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57428216
quote:
Op maandag 17 maart 2008 07:14 schreef Luchtbel het volgende:
Ah. 'Alle stomme dingen.' Dat vind ik wel een goede! Best netjes

Jolie was met mijn zus aan het bellen en Jolie zat uitgebreid te vertellen over de waterpokken die ze met kerst had.
'En tante, eerst he, vroeger bedoel ik, als ik nog klein was, met kerst de vorige keer......'
Bij Isa is alles in het verleden 'vorige week'... vorige week toen ik nog een baby was. En alles in de toekomst 'volgende week'... Alhoewel ze nu wel aangeeft dat we papa donderdag gaan halen, misschien dat het besef van tijd er zo langzaamaan insluipt
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 17 maart 2008 @ 14:11:19 #211
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_57431694
quote:
Op maandag 17 maart 2008 11:06 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Bij Isa is alles in het verleden 'vorige week'... vorige week toen ik nog een baby was. En alles in de toekomst 'volgende week'... Alhoewel ze nu wel aangeeft dat we papa donderdag gaan halen, misschien dat het besef van tijd er zo langzaamaan insluipt
Niet echt ontopic maar goed. Gisteren voor het eerst geen ruzie toen ik vond dat we genoeg gezwommen hadden. 'We blijven nog een kwartiertje. De tijd is voorbij als de grote wijzer *je weet wel die lange streep die draait, ja* op de drie staat.' Ze hield het mooi in de gaten en toen het zo ver was, zei ze zelf dat we moesten gaan. Ik begrijp dat de lol daar ook wel snel af zal zijn. Maar gister was het fijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 maart 2008 @ 15:00:32 #212
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57432645
quote:
Op maandag 17 maart 2008 11:06 schreef Sjeen het volgende:
Bij Isa is alles in het verleden 'vorige week'... vorige week toen ik nog een baby was. En alles in de toekomst 'volgende week'... Alhoewel ze nu wel aangeeft dat we papa donderdag gaan halen, misschien dat het besef van tijd er zo langzaamaan insluipt
Zo had Christan het eens over "overgisteren" Vond ik erg mooi gevonden, je zegt tenslotte ook "overmorgen".
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_57436662
Sara bij het ophalen van het kdv op luide toon:
Mijn mama is een beetje gek he? Die's plem plem he? (denk daarbij nog het vingertje tegen 't voorhoofd)

En bedankt overgrootoma!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 17 maart 2008 @ 20:34:18 #214
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_57438719
En Brent heeft het de hele tijd over de HIV-baby... We 'proberen' het niet te stimuleren (maar oeh wat is dat moeilijk!). Hij bedoelt zichzelf trouwens met baby. Als ie verdrietig is roept hij heel hard 'BEEEEEEEEEEBIE '
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 17 maart 2008 @ 20:36:38 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_57438777
HIV-baby?
KuikenGuppy
  maandag 17 maart 2008 @ 20:40:47 #216
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_57438868
Geen idee wat hij er mee bedoelt. Hij roept het al een aantal weekjes. Misschien dat hij de klank leuk vindt oid...
I'm so glamourous I piss glitter!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 maart 2008 @ 20:42:33 #217
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57438898
Saskia tekent in de douche in het condens op de deur.

"Papa, ik teken een heks en die gaat je in een dier toveren!"
"Ow wat voor dier word ik dan?"
"Je wordt niet een kikker!"
"Ow word ik dan een.... olifant?"
"Ja... maar je moet wel 'kwak' zeggen..."

  maandag 17 maart 2008 @ 20:54:50 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_57439211
Mijn nichtje refereert aan alles wat 'lang geleden' gebeurd is met een 'toenwasiknognietgeboren'.
KuikenGuppy
  maandag 17 maart 2008 @ 20:57:02 #219
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_57439278
Saskia

En HIV-baby zou hij lief-baby of zo bedoelen.
En plem plem echt nooit van die uitdrukking gehoord. Maar het klinkt wel uit grootmoeders tijd, ja
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 17 maart 2008 @ 21:59:44 #220
92409 Twinky
Little star.
pi_57440795
Mijn nichtje Fay (twee en een half) en ik waren Teletubbies aan het kijken, en dan de aflevering waarin de tubbietoast-machine kapotging. Hij spuugt dan superveel koeken uit, heel de kamer vol.

Fay: 'amaal teletullietullie *adem* teletullietuttutullietoast'

Even later waren de tubbietoasten ook nog buiten en toen ging het ietsje makklijker:
'teletullietullietoast'
  maandag 17 maart 2008 @ 22:06:47 #221
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57440974
Hahaha!
Die Randy! Een schaap met een dikke buik!

Om de rest moest ik ook lachen hoor.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_57441044
haha Twinky, 't is ook een struikelwoord. en die aflevering is voor onze kinderen ook altijd een van de heftigste geweest. Piet kan er tegenwoordig wel tegen maar Anna vindt 't nog steeds bijna onverdraaglijk.
pi_57441142
mammietje, hihi! ik stel me er meteen zo'n schaapachtig lachje van papa's kant bij voor...

en gekke brent!
pi_57462261
quote:
Op zondag 16 maart 2008 22:55 schreef bixister het volgende:
Piet had vrijdagmiddag een vriendje te spelen. zowel Piet als Anna zijn helemaal dol op hem en vonden 't dan ook vreselijk toen hij weer opgehaald werd om 4 uur. huilen en boos en Anna kon bijna geen woorden vinden om aan te geven hoe stom ze 't vond. na een tijdje briesen bracht ze uit: "ALLE STOMME DINGEN!!!".
Hier is ineens alles "Heel erg niet leuk"

Maar meest perplex stond ik afgelopen weekend op het bungalowpark, waar de kids naar buiten aan het staren waren, konijntjes voor de bungalow en zo. Komt Glenn ineens met de opmerking: O er is een pinguin uit de boom gevallen!

Ik kijken.

Zat er dus een ekster op de grond
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 18 maart 2008 @ 22:35:57 #225
56471 pinquit
oh my lama!
pi_57464263
goed gevonden van glenn toch? t lijkt best.

als max teletubbies wil zeggen, zegt ie teheviessies. hij denkt toch dat het gewoon televisies zijn.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_57464967
zijn 't toch ook? wandelende TV'tjes.

die gevallen pinguins vind ik echt prachtig gevonden!
  vrijdag 21 maart 2008 @ 06:44:31 #227
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_57514319
Ik vind het ook wel heel slim van Glenn.

Tegen kinderlogica valt niet op te boksen. Deze vertelde Kai's vader me gisteren:

Kai: Ik wil mijn speen
Papa: Waarom?
Kai: Omdat ik verdrietig ben
Papa: Waarom ben je verdrietig dan?
Kai: Omdat ik mijn speen wil

Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 21 maart 2008 @ 07:20:44 #228
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_57514378
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 06:44 schreef m@x het volgende:
Ik vind het ook wel heel slim van Glenn.

Tegen kinderlogica valt niet op te boksen. Deze vertelde Kai's vader me gisteren:

Kai: Ik wil mijn speen
Papa: Waarom?
Kai: Omdat ik verdrietig ben
Papa: Waarom ben je verdrietig dan?
Kai: Omdat ik mijn speen wil

Zo kom je wel in een vicieuze cirkel terecht.

Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 21 maart 2008 @ 21:35:26 #229
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_57528767
Amber lag op bank, tussen oma en de zus van oma in, ze trekt haar broek en onderbroek van haar kont en gaat wijdbeens liggen

Wij allemaal: " "
Ik: "Wat doe jij nou weer?? "
Amber *met hand graaiend tussen de benen* : "er komt een baby uit" *knieeën naast oren trekt*


Volgens mij kijkt ze met mijn zusje wel eens de herhalingen van "De Verloskundigenpraktijk"
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_57529244
Amber!!
  vrijdag 21 maart 2008 @ 22:21:46 #231
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57529809

Amber!

Saskia en ik hebben de hele middag lopen bekvechten, maar toch ben ik nog wel lief geloof ik.
Bij het naar bed brengen heeft papa op een gegeven moment gezegd dat ze nu toch echt moet gaan slapen en geen excuses meer verzinnen. Ik was al onderweg naar beneden.
Zodra Swets ook mijn kant op komt horen we door de babyfoon: "Mama!!! Papa deed heel gemeen tegen me!! "

Hoe bedoel je, manipulatief!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 21 maart 2008 @ 22:24:49 #232
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57529880
Amber

En Saskia, dat klinkt wel bekend

Isa is eigenlijk stiekem een beetje bang voor spoken, maar daar heeft ze zelf een oplossing voor gevonden. Ze vertelde me dat de spoken niet op haar slaapkamer waren, want die waren in het spokenkasteel...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 21 maart 2008 @ 22:27:49 #233
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57529949
quote:
Op maandag 17 maart 2008 20:34 schreef RockabeIIa het volgende:
En Brent heeft het de hele tijd over de HIV-baby... We 'proberen' het niet te stimuleren (maar oeh wat is dat moeilijk!). Hij bedoelt zichzelf trouwens met baby. Als ie verdrietig is roept hij heel hard 'BEEEEEEEEEEBIE '
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 22:29:17 #234
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57529981
Amber
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_57530804
Amber!!!

Hier ook wel komische reacties van de kids op mijn dikke buik!
Tinka heeft nu helemaal door dat ik zwanger ben. Dan wijst ze op mijn buik en roept "Baby!" en van de week gevolgd door een gebiedend "Uitdoen!"
En ik weet niet zeker of ik hem al eens geplaatst heb, maar een poosje geleden die van Randy:
Randy gaat natuurlijk een stap verder dan Tinka in zijn besef. (Hoewel niet zover als Amber! ) Hij moest de babypoppen van Tinka onder zijn trui en dan was ik de dokter en ging ze er onderuit halen. Om hem voor te bereiden dat het zowel een zusje als een broertje kon worden riep ik om de beurt: "Hee, het is een jongen" of "Hee, een meisje". Daarna moest ik van Randy de pop onder mijn trui en was hij de dokter. Helaas gaf de trui niet genoeg ruimte voor ook nog een pop eronder, maar daar had Randy een oplossing voor want de knuffelbeer paste nog wel. De 'dokter' haalt het ding onder mijn trui vandaan en roept ontzet: "Owjee, het is een beer!"
pi_57531015
haha dat zou ook nog kunnen, mammietje!
pi_57535671
Amber, hahaha.

Randy, ik vind het wel goed bedacht!
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 22 maart 2008 @ 22:25:47 #238
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_57548209
Amber En O-jee-een-beer-Randy . Geweldig al die kinderpraatjes. Tobias had er ook eentje die het vermelden waard is;

We zijn klaar met eten en alleen de schaaltjes van de vla en de lepels liggen nog op de tafel, tijd om in bad te gaan en ik til Tobias dan ook uit zijn stoel;

S; Kom boef, we gaan naar boven, in bad.
T; Nee mama, niet boven, niet in bad (zei hij met ontdeugende twinkeling in zijn ogen).
S; Jawel, jij gaat mooi in bad nu, zeg ik lachend.
T; Nee mama, Teuwe boven in bad, mama op-rui-men, wijzend naar de tafel (nieuw woord dus duidelijk alles gearticuleerd )
Vervolgens rent hij gierend van het lachen de gang op naar de trap, er mist duidelijk iets in mijn opvoeding emancipatie-technisch
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 22 maart 2008 @ 23:32:05 #239
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57549425
Amber!

2 leuke van Noah vandaag:

We zaten in de auto en er kwam een liedje van krezip langs. Mijn zus zegt "hey die is van "Alles is Liefde" zegt Noah: "Nee, ík ben de allerliefste!"

Later waren we in het Afrika Museum in Nijmegen, in het winkeltje. (Eerder in dat museum werden we al aangesproken dat een paar achterneefjes iets rustiger moesten doen, ze waren erg aan het gillen en klieren) Toen mijn moeder Noah aansprak dat ie wat rustiger moest doen zei ie "Anders wordt Afrika boos hè?"

[ Bericht 0% gewijzigd door texelonia op 22-03-2008 23:37:38 ]
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 23:41:48 #240
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_57549567
Picture this:
Twee net-driejarigen zitten aan een tafel. Zegt Cas tegen Liz: Wat heb jij grote ogen. Liz antwoordt:Dan kan ik jou beter zien, mijn kind...

En dat op zeer serieuze toon.
Wij waren dat iig niet, we hebben er smakelijk om gelachen. Ik geef toe, ook een beetje uitgelachen.
pi_57553003
Een peuter uit mijn groep moest ons nog even fijne paasdagen wensen voor hij wegging.

"Fijne paahazen"
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_57585978
Piet & Anna gingen vandaag poppekast-verhaaltjes verzinnen voor elkaar en voor ons. op een gegeven moment werden de plots steeds complexer: Piet liet een Bert-pop zeggen "hallo, ik ben eigenlijk de tovenaar, maar de heks heeft me betoverd in een Bert". even later brengt hij de tovenaar-pop ook in beeld en zegt Bert: "hey maar daar zie ik de tovenaar, zou ik dan toch echt Bert zijn?"
  maandag 24 maart 2008 @ 22:34:50 #243
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_57589039
Kyllian was een mooie paasei aan het tekenen voor oma
K : ogen dicht oma jij mag het niet zien
dus ik tegen kyllian als oma mij aankijkt ziet ze toch niet wat jij tekend
jawel zegt hij want oma heeft onderhoeken

Kyllian was met lego aan het spelen 2 wielen aan een buisje en roept heel hard kijk mama een spierentrekker
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 maart 2008 @ 18:07:21 #244
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57604061
"Moet je een bananen, aardbei of abrikoos danoontje"
"Doe die maar akikoos ofzo"
"Ok, abrikoos dus"
"Akikoos.."
"Abrikoos"
"....Het maakt niet uit joh hoe je het noemt"
pi_57607198
Ok deze is misschien niet supergrappig maar ik vond hem gewoon wel lief:

Als er hier iemand weggaat krijgt hij/zij van Tomas altijd nog wat wijze raad mee. Als je dan richting de auto loopt roept hij eerst 'en de groeten aan de katten!' (ook als je geen katten hebt) en dan volgt er meestal nog een 'niet op het gras rijden hoor!' of 'pas op voor de banden!' (voor het geval je over je eigen voeten heen gaat rijden, of zoiets). Vandaag bracht papa hem met de auto naar de peuterspeelzaal en bleef ik thuis. Ik zwaaide hem uit bij de deur en ja hoor, hij liep naar de auto en riep 'groeten aan de katten!' Voor hij instapte was het even stil en toen volgde: 'enne...niet vergeten Yara drinken te geven!' Alsof we dat kunnen vergeten...maar lief dat hij erom denkt
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 25 maart 2008 @ 20:27:50 #246
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_57607429
Merlijn ging gisteren eis zoeken en nu wil hij continu choco eis hebben.
  woensdag 26 maart 2008 @ 20:35:08 #247
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_57630979
Driemaal raden wat een 'bladbiertje' is. (Tristan gebruikte dat woord vandaag)
pi_57631470
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 20:35 schreef Spuuglokje het volgende:
Driemaal raden wat een 'bladbiertje' is. (Tristan gebruikte dat woord vandaag)
Ik las even 'bladdiertje' en dacht aan een rups. Maar bladbiertje

zoiets?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_57631508
haha snoop, dat zijn er meteen een heeeeleboel!

spuuglok, is 't een papiertje?
  woensdag 26 maart 2008 @ 22:15:48 #250
92409 Twinky
Little star.
pi_57634371
Ik lees voor bij de Voorleesexpress (google) bij een Koerdisch meisje van 3 jaar. Ze was vanavond in een pestbui dus voordat ik eindelijk haar aandacht op een boekje gericht kreeg waren we al een eind verder. Maarja, alles bleef stom.
Wat zij altijd heel leuk vind is woordjes of geluidjes die uitlopen in een kietelbui, dus dingen als: 'wat zeggen de vogeltjes? tjieptjieptjieptjieptjiep' en dan kietelen.

Nou, vandaag hadden we een boekje van muis die naar bed ging. Muis stond onderaan de trap en Perjan wees aan wat alles was 'stomme plant, stomme beer, stomme tandenborstel, stomme sloffen'.
We hadden het boekje al eerder gehad en de trap was zo'n kietelmoment (traptraptraptrap) dus ze was aan het aarzelen. Toen werd het dus stommetraptrapstommetrapstommestommestrommetraptraptrap
pi_57638490
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 20:35 schreef Spuuglokje het volgende:
Driemaal raden wat een 'bladbiertje' is. (Tristan gebruikte dat woord vandaag)
Bierviltje?
  donderdag 27 maart 2008 @ 12:41:40 #252
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_57645327
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 00:19 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Bierviltje?
Ja!
  donderdag 27 maart 2008 @ 13:37:55 #253
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_57646463
quote:
Op maandag 24 maart 2008 20:26 schreef bixister het volgende:
Piet & Anna gingen vandaag poppekast-verhaaltjes verzinnen voor elkaar en voor ons. op een gegeven moment werden de plots steeds complexer: Piet liet een Bert-pop zeggen "hallo, ik ben eigenlijk de tovenaar, maar de heks heeft me betoverd in een Bert". even later brengt hij de tovenaar-pop ook in beeld en zegt Bert: "hey maar daar zie ik de tovenaar, zou ik dan toch echt Bert zijn?"
lol
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_57647523
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:41 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ja!
Wat lief! Hoe oud is hij?
Ik ben helemaal niet zo OUD-minded, maar ik vind dit toch wel zo'n zeldzaam leuk topic
pi_57655338
Wij noemen hier thuis een vagina op zijn Surinaams een Poenie, jongetjes hebben een tollie

Ik ben helaas deze week ongesteld geworden en tijdens het verwisselen van een tampon begint de jongste te huilen dus ik kleed mij snel aan, was mijn handen en ga naar binnen. Vergeet dus door te trekken. Mijn dochter moet plassen en staat al bij de wc deur te hupen omdat zij er in wil. Terwijl ik met Nathan naar de bank wil lopen komt mijn dochter mij achterna en roept heel erg verontwaardigd "mama je poenie ligt nog in de wc". Ik was niet zo snel van begrip dus ik mee naar het toilet en al gauw wordt mij duidelijk wat ze bedoelt. Dus ik leg haar uit dat mama der poenie daar niet ligt maar een tampon. "met bloed he mama". Ja schat dat is bloed, uit mama der buik. "Hoe komt dat dan mama". Dat gebeurd gewoon schat als je groot bent. Als kleine meisjes groot worden gebeurd dat, ook jij krijgt dat als je groot bent (STOM STOM STOM, had ik niet moeten zeggen!! ). Waarop ik een heel zielig meisje in het toilet heb staan dat verkondigd "maar dat wil ik niet, ik wil klein blijven".
  Licht Ontvlambaar vrijdag 28 maart 2008 @ 18:49:48 #256
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57678521
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 20:35 schreef Spuuglokje het volgende:
Driemaal raden wat een 'bladbiertje' is. (Tristan gebruikte dat woord vandaag)
Isa heeft het regelmatig over 'Oma Fillum'... Wie biedt
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_57678788
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 18:49 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Isa heeft het regelmatig over 'Oma Fillum'... Wie biedt
Ome Willem?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 28 maart 2008 @ 19:11:37 #258
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57679039
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 19:01 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ome Willem?
Jij mag niet meer raden
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_57679085
Ik was mijn moeder aan het vertellen dat Mikael de teletubbies zo leuk vind. Mijn moeder probeert met Mikael er achter te komen hoe ze heten allemaal!
Oma: Mikael kan je oma even helpen met de namen?
Mikael: Lala
Oma: Oh ja Lala. En wie nog meer?
Mikael: Ipsy?
Oma: Oh dat is vast Dipsy.
Mikael: Poooooo
Oma: En die andere dan?
Mikael: Sesietubbie?
Mama: Dan heb je ook nog Tinky winky!
Oma: Welke is de homo dan
Mikael: Jaaaa!! Lala, Poooo, Ipsy en homo Sesietubbies.

Oma en mama:

En nu is Tinky Winky nog steeds de homo
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_57679167

* owlet heeft steeds maar weer een meningsverschil met haar vader omdat ze niet wil dat hij van die idiote homo-geintjes maakt waar Ronja bij is. Zijn idee is dat ze het toch nog niet begrijpt (dan nog is het idioot) maar misschien moet ik hem dit maar laten lezen
  vrijdag 28 maart 2008 @ 19:52:49 #261
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_57679944
Vandaag gebeurd:
Oppaskindje van mijn moeder, 2,5 jaar oud, komt vragen of ze prinsesje mag worden.
Ik maak haar 2 staartjes en hijs haar in een prinsessenjurk.
Zij huppelt en springt rond en vertelt de andere kinderen dat ze een prinsesje is.
Vervolgens komt ze teruglopen en zegt (met zo'n gezicht): 'ik wil weer meisje zijn'

Geen praatje maar wel leuke kinderactie:
ander oppaskindje van mijn moeder (1 jaar) staat langs de box (aan buitenkant). Ik sta toevallig in haar buurt. Ze steekt haar handje in de box om iets te pakken waar ze juist niet bij mag. Mijn moeder van een afstandje 'uh, nee, afblijven' .
Kindje kijkt omhoog naar mij en trekt de hoeken van haar lippen naar beneden. Ik zeg tegen mijn moeder: 'nou moet je dat smoeltje zien'. Mijn moeder komt aanlopen en het meisje meteen en 2 handjes in de lucht.
Nou moe, ik was niet degene die 'nee' zei...
en ze is sowieso al geen allemansvriend

[ Bericht 21% gewijzigd door Asyniur op 28-03-2008 19:59:38 ]
pi_57680095
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 19:16 schreef owlet het volgende:

* owlet heeft steeds maar weer een meningsverschil met haar vader omdat ze niet wil dat hij van die idiote homo-geintjes maakt waar Ronja bij is. Zijn idee is dat ze het toch nog niet begrijpt (dan nog is het idioot) maar misschien moet ik hem dit maar laten lezen
Mikael weet ook niet eens wat het is. Maar hij wist het niet en oma zei homo dus dan zal het wel goed zijn. Ik zeg steeds nee dat is Tinky Winky waarna Mikael me verbeterd: Neej mama is homo Hij denkt gewoon dat ie homo heet!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zaterdag 29 maart 2008 @ 07:44:49 #263
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57691002
Even een beetje een kleffe...

Noah ophalen van het kdv is zooooveel leuker dan hem wegbrengen! Ik kom binnen, Noah ziet mij en roept heel hard en enthousiast: "MAMMAAAAA!!!!" Vervolgens slaat ie zijn armen om me heen en na een minuut of 2 in die innige omhelsing hoor ik hem zachtjes zeggen: "Ik heb je gemist, mama"

Nadat ik dat aan Micha had verteld, hoorde ik dat het de dag ervoor ongeveer precies zo ging toen Micha hem kwam ophalen, alleen dan met "PAPPAAAAAA!!!!" gevolgd door een innige omhelzing en fluisterend: "Maar eigenlijk wil ik mama..."
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_57692185
Ah Tex wat lief!
  zaterdag 29 maart 2008 @ 17:58:19 #265
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_57699346
We hebben haar uitgelegd wat rijmen is.. en nu lopen we dus de hele dag te rijmen. Ik moet een woord noemen en dan gaat zij er op rijmen.

Zojuist dus deze conversatie.
"Kast!" "Mast!"
"Droom!" "Boom!"
"Kat!" "Bad!"
"Eend!" "Tweend!"
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 29 maart 2008 @ 18:12:11 #266
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57699566
Christan gisteren in de gondellift:

Ik had net tegen hem gezegd dat ik vond dat hij zoveel beter kon skien dan vorig jaar.

Christan: "Ja, maar vorig jaar was ik nog jong!"

Dit tot grote hilariteit van enkele meeliftende landgenoten
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_57699803
Mijn zoontje (4) zei opeens: "Mama ik haat je"Ik heb gevraagd of ie wel wist wat dat betekende maar dat wist ie niet. Ik heb hem uitgelegd dat je dan zegt ik vind je niet lief.. "Ow maar mama ik vind je wel lief" Had ie weer eens iets op school opgevangen.
pi_57699892
Saartje had van de week een bult op haar hoofd:
ikke auw hoofd he? Moet saus op he? Na enig nadenkwerk kwamen we erachter dat ze zalf bedoelde

Mijn broer is homo, heeft een relatie gehad en dat is uit, waarop mijn jongste broertje (10) zegt: neem je nu dan een meisje?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_57699907
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 17:58 schreef Ireth het volgende:
We hebben haar uitgelegd wat rijmen is.. en nu lopen we dus de hele dag te rijmen. Ik moet een woord noemen en dan gaat zij er op rijmen.

Zojuist dus deze conversatie.
"Kast!" "Mast!"
"Droom!" "Boom!"
"Kat!" "Bad!"
"Eend!" "Tweend!"


Zo heeft Sara nou het nieuwe meervoud uitgevonden, het is: 1 sokken, 2 sokkens net als 1 bloemen, 2 bloemens
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_57699929
Ooh en die Noah! Wat heerlijk eerlijk!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_57711303
Whaha heerlijk die praatjes

Mijn dochter rent nu rond de tafel met de mededeling dat ze een gat in haar buik heeft...navel dus
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Licht Ontvlambaar zondag 30 maart 2008 @ 12:28:32 #272
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57712354
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 18:30 schreef Fuente het volgende:

[..]



Zo heeft Sara nou het nieuwe meervoud uitgevonden, het is: 1 sokken, 2 sokkens net als 1 bloemen, 2 bloemens
Isa doet dat anders... 1 vark, 2 varken
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_57712379
En Morris: 1 ladder, 2 ladderen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 30 maart 2008 @ 12:41:45 #274
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57712546
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 07:44 schreef texelonia het volgende:
Even een beetje een kleffe...

Noah ophalen van het kdv is zooooveel leuker dan hem wegbrengen! Ik kom binnen, Noah ziet mij en roept heel hard en enthousiast: "MAMMAAAAA!!!!" Vervolgens slaat ie zijn armen om me heen en na een minuut of 2 in die innige omhelsing hoor ik hem zachtjes zeggen: "Ik heb je gemist, mama"
Micha vroeg 's avonds nog een paar keer aan Noah of hij papa ook gemist had, maar het antwoord was onverbitterlijk nee. Dus gisteren nadat Micha met een lekker broodje terugkwam van boodschappen doen, probeerde hij het nog een keer. Maar weer zei Noah "Nee!" Waarop Micha zei dat Noah dan geen stukjes meer van het broodje kreeg. Noah: "Papa is lief!"
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_57733917
Morris gisteren: Mama, ik wil Peter en de wolf horen (voor de 10e keer)
Ik: Nou Morris, nu even niet. Ik wil even rust in de tent.
Morris: IK WIL NIET IN EEN TENT
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 31 maart 2008 @ 21:41:36 #276
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57746841
Morris

Noah zit een beetje in de waarom- en de daarom-fase. Als ie vaak daarom zegt, zeg ik wel eens "Daarom is geen reden, als je van de trap af valt..." En Noah vult dat nu zelf aan met "Dan heb je heel veel pijn" Komen mijn waarschuwingen om voorzichtig op de trap te doen toch aan dus
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_57748094
hihi Noah & Morris.

Piet met plan: "Mama, het wordt weer eens tijd dat ik bij opa & oma ga logeren, dan kunnen papa & jij mooi een bouwhoek in m'n kamer maken." (de vorige keer dat hij bij ze ging logeren hebben we z'n kamer opgeknapt).

Laatst las ik 'm een verhaaltje voor over een vader en een zoon. Moeder moet een paar dagen weg, en bij vertrek geeft ze nog allemaal goede tips over gezond eten, op tijd naar bed etc. Maar zodra ze weg is gaan ze pizza en chips eten en veel te laat naar bed enzo. gezellig, mannen onder elkaar. Piet was helemaal geschokt. "die moeder had toch gezegd 'op tijd naar bed!'?"
  maandag 31 maart 2008 @ 22:34:01 #278
35189 Troel
scherp en bot
pi_57748305
Heerlijk Piet! Houd die gedachte vast als mama ooit uit logeren gaat
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 31 maart 2008 @ 22:46:32 #279
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57748646
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:26 schreef bixister het volgende:
hihi Noah & Morris.

Piet met plan: "Mama, het wordt weer eens tijd dat ik bij opa & oma ga logeren, dan kunnen papa & jij mooi een bouwhoek in m'n kamer maken." (de vorige keer dat hij bij ze ging logeren hebben we z'n kamer opgeknapt).


Zo gaan mijn zus en ik met Noah ook weleens naar de Starbucks op Schiphol, en op schiphol zit ook een winkeltje van de crocs. Vaak koopt mijn zus dan zo'n 'dingetje' om zn crocs mee te versieren (een Dora poppetje, en Boots, Diego, etc). Laatst zei Noah dus tegen mijn zus: "Zullen we met de trein naar de Starbucks gaan?" Mijn zus al helemaal blij dat ze Noah eindelijk verslaafd heeft gekregen aan de Starbucks, maar op Schiphol kwam de jaguaraap uit de mouw: "Ik heb baby Jaguar nog niet " hij heeft hem nog gekregen ook!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  Licht Ontvlambaar maandag 31 maart 2008 @ 22:56:59 #280
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57748958
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:26 schreef bixister het volgende:
hihi Noah & Morris.

Piet met plan: "Mama, het wordt weer eens tijd dat ik bij opa & oma ga logeren, dan kunnen papa & jij mooi een bouwhoek in m'n kamer maken." (de vorige keer dat hij bij ze ging logeren hebben we z'n kamer opgeknapt).

Laatst las ik 'm een verhaaltje voor over een vader en een zoon. Moeder moet een paar dagen weg, en bij vertrek geeft ze nog allemaal goede tips over gezond eten, op tijd naar bed etc. Maar zodra ze weg is gaan ze pizza en chips eten en veel te laat naar bed enzo. gezellig, mannen onder elkaar. Piet was helemaal geschokt. "die moeder had toch gezegd 'op tijd naar bed!'?"
Piet

Isa heeft zoiets met het liedje van K3 'We sturen de papa's en mama's allemaal weer naar school toe'. Ze is het daar helemaal niet mee eens, want papa's en mama's moeten naar kantoor! En kindjes moeten naar school of naar Toermalijn (red. KDV)... ze begint dan ook altijd eerst te protesteren als het liedje komt en zingt vervolgens stug dat de kindjes naar school gaan
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:28:52 #281
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57755160
Bram heeft een spidermanpyama met een spin op zijn voorrug
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_57760185
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:46 schreef texelonia het volgende:

[..]



Zo gaan mijn zus en ik met Noah ook weleens naar de Starbucks op Schiphol, en op schiphol zit ook een winkeltje van de crocs. Vaak koopt mijn zus dan zo'n 'dingetje' om zn crocs mee te versieren (een Dora poppetje, en Boots, Diego, etc). Laatst zei Noah dus tegen mijn zus: "Zullen we met de trein naar de Starbucks gaan?" Mijn zus al helemaal blij dat ze Noah eindelijk verslaafd heeft gekregen aan de Starbucks, maar op Schiphol kwam de jaguaraap uit de mouw: "Ik heb baby Jaguar nog niet " hij heeft hem nog gekregen ook!
Mijn meis krijgt ook regelmatig iets voor elkaar, behalve een paar weken geleden......

Ik: "Tedje schiet nou op met aankleden, oom en tante zijn beneden, ze zitten te wachten tot jij ook eindelijk eens aangekleed bent"
Tedje:" hebben ze een cadeautje voor me meegenomen?"
Ik:" uhhh, nee?? hoezo dat dan? ben je jarig dan of zo??"
Tedje: "uhm...nee."

Ik beneden verteld over het gesprekje boven.

Zus: "Tedje!! kom je nou nog naar beneden?! Heb je een cadeautje voor me Ted??
(((((.........stilte............)))))
Zus: "Teddie?? heb je nou een cadeautje voor me of niet?"
Tedje: "ja.....ik!"
Zus: "ow dus jij bent vandaag mijn cadeautje?!"
Tedje met bedremmeld stemmetje: "ja."
Even later kwam Tedje toch wel een tikkie beschaamd de woonkamer inlopen.

Was niet alleen een wijze les voor haar maar ook voor ons denk ik he?!
The waves you made will always be
  dinsdag 1 april 2008 @ 15:54:23 #283
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57761996
Maria op haar kamer aan het spelen:
"Wat een fijne mat, zeg. Hallielujie."

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_57771342
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 april 2008 @ 16:50:07 #285
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57807469
In de auto:

"Mama, hebben we ham?"

"Nee, die hebben we niet."

"Hebben we wel kaas?"

"Ja, dat denk ik wel."

"Mooi. Want ik wil een tisto."
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 3 april 2008 @ 17:51:55 #286
56471 pinquit
oh my lama!
pi_57808774
een tisto
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_57813777
Vandaag op de peuterspeelzaal:

A tegen S: "wil jij even een kusje pakken?" (kussen)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_57818579
een paar dagen geleden. piet was nogal aan het mokken 's ochtends, ik vroeg of ie even bij me op bed wilde komen zitten en dat deed hij. ik: "zo, vertel eens: wat zit je dwars?' piet: "ik zit helemaal niet dwars!"
pi_57819059
Hahaha, Bix! En ga dat dan maar eens uitleggen wat je bedoelt!

Randy draaide zo de rollen toen hij 2,5 jaar (!!!) was eens om en vroeg zijn vader destijds doodserieus:
"Ga eens zitten papa, wat is er toch aan de hand, jongen?"
  zondag 6 april 2008 @ 16:25:56 #290
640 snoopy
peanuts
pi_57871251
Ik liep net met Morris op straat en hij viel op z'n knietjes.
'Nu ben ik helemaal gekreukeld'
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 6 april 2008 @ 19:18:53 #291
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57874646
Ach, Morris toch. Ben je alweer gestreken?

Maria bekijkt de net gekregen, tweedehandse, nog veel te grote schoentjes van haar nichtje:
"Die passen nog voor geen maat!"
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 7 april 2008 @ 19:39:24 #292
144335 SeaOfLove
icon by murp:*
pi_57895193
Weer even bijgelezen, wat een lekker leuk topic is dit toch ook

Sinds een tijdje kan Milou ook volwaardig mee doen aan kinderpraatjes, aangezien ze een stuk beter is gaan praten

quote:
Op maandag 7 april 2008 19:00 schreef SeaOfLove het volgende:
Ohnoes...gaat weer lekker hier, ruim een uur geleden:

Ikke: Milou haal die duim uit je mond!
Milou:
Ikke: duim mag alleen in je mond als je naar bed gaat, WIL JIJ NAAR BED?
Milou: nee mama, Milou niette slapen
Ikke: goed, dus nou niet meer die duim in je mond
Milou: Jah mama

En dan dit, 10 minuten geleden:

Ikke: Milou je moet naar bed!
Milou:
Ikke: ja maar dan mag je weer je duim in je mond (sorry ben moe geen zin in om boos te worden en heb me dus maar gezondigd aan de omkooptechniek )
Milou: Nee, mama, magge Milou niet van jou JAH!!!
make cookies, not war O+ J'adore hardcore :9
  Jubileum moderator maandag 7 april 2008 @ 19:43:09 #293
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57895275
Ow wat heerlijk die praatjes van Milou SOL! Leuk

Iris zegt niet vaak iets verkeerd, maar als ze het doet moet ik altijd erg mijn best doen om serieus te blijven.

Vandaag, onder het eten zat Eva tovenaartje te spelen. Ze "toverde" iets onder het tafellaken en wij moesten dan raden wat het was. Iris, die stiekum gluurt wat ze eronder stopt, zegt triomfantelijk:

Het is een spoorregel, voor de treinbaan, waar de mokeletief overheen kan rijden!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † maandag 7 april 2008 @ 22:16:55 #294
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_57898772
mokeletief
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_57899656
quote:
Op donderdag 3 april 2008 23:42 schreef bixister het volgende:
een paar dagen geleden. piet was nogal aan het mokken 's ochtends, ik vroeg of ie even bij me op bed wilde komen zitten en dat deed hij. ik: "zo, vertel eens: wat zit je dwars?' piet: "ik zit helemaal niet dwars!"

Aah dat vind ik wel heel lief. Zit je iets dwars en dan zou je ook nog dwarszitten, dan wordt 'ie helemaal mooi!

Doet me denken aan die dwerg uit Sneeuwwitje, die op Sneeuwwitjes vraag "hoe maakt u het?" antwoord met " wij maken niks ".
  dinsdag 8 april 2008 @ 11:22:58 #296
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_57906606


[ Bericht 100% gewijzigd door Noli. op 08-04-2008 11:25:36 (eentje is genoeg) ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 8 april 2008 @ 11:23:15 #297
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_57906608
Hanne moet binnenkort weer eens naar het CB en dan krijgt ze (als het goed is) de ogentest. Ik bedenk me dat het dan ook wel handig is om van te voren even te kijken of ze de namen van alle plaatjes kent.
We zijn allle plaatjes langs geweest en eigenlijk wist ze alles wel te benoemen. Ze zei bij de 'kan' - 'melk', de 'sleutel' vond ze een 'kasteel' (Wilyan toendertijd ook! ), de 'theepot' was 'koffie' en het 'hondje'(?) was volgens Hanne een 'paard'

Die laatste was wel grappig..
Ik: "en wat is dit dan?"
H: "Paad!"
ik: "ik denk het niet"
H: "eeeeeeeeh, ík deeeeeeenk WEL!"

Daarna alles nog een keer gedaan en ze benoemde alles perfect.. Tot....
H: "kan, vlagg, eendje, poes, shhhoen, wekker, kasteel-eeh-SLEUTEL! , auto, eeeeeeeeehm..... eeeehm.. zeehont.. "
Ik *lach inhoudend*: "nee joh, dat is toch geen zeehond? is dat niet een theepot?"
H: "Oh ja een Cee-pot" (wc-pot)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_57906895
lekker, jij ook nog een kopje thee?
maar ze mogen toch ook hun eigen benaming gebruiken? dus sleutel had best kasteel mogelijk blijven volgens mij. als ze ze van een afstand nog maar 't zelfde noemt.
  dinsdag 8 april 2008 @ 12:04:25 #299
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_57907334
doet denken aan de "ken jij het verschil tussen een koekenpan en een wc"-mop

dat zelf benoemen klopt wel.
Maar bij Wilyan gaf het toen best wat verwarring. De CB-mevrouw zei eerst dat ze er idd wel hun eigen benaming aan mochten geven maar daarna ging ze wel Wilyan verbeteren en wat later kregen we te horen dat hij toch weinig dingen goed kon benoemen.

Wilyan ziet de plaatjes net en benoemt de sleutel nu als "kerk"
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 8 april 2008 @ 13:01:11 #300
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57908368
Die ogentest..
Bram had geen zin meer dus toen die mevrouw het onderste plaatje aanwees, en toen vroeg: wat zie je helemaal onderaan?? Bram droog opmerkte: je vinger?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_57908490
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 13:01 schreef debuurvrouw het volgende:
Die ogentest..
Bram had geen zin meer dus toen die mevrouw het onderste plaatje aanwees, en toen vroeg: wat zie je helemaal onderaan?? Bram droog opmerkte: je vinger?
hihi

En Eva met haar mokeletief
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')