abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 22 januari 2008 @ 09:58:57 #1
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_56217637
Dungeon Keeper 2



It's good to be bad...


Ehr..? Dungeon Keeper?
Dungeon Keeper 2 is een IBM PC strategy game ontwikkeld door Bullfrog Productions en gepubliseerd door Electronic Arts in 1999. Het was het vervolg op Peter Molyneux's Dungeon Keeper en de voorganger van de reeds gestopte Dungeon Keeper 3. Molyneux droeg niet meer bij aan de ontwikkeling van dit spel, maarveel van zijn ideeen uit het eerste spel, waren terug te zien in dit deel. Net zoals in zijn voorganger, neemt de speler de rol van een 'dungeon keeper' op zich, het bouwen en beschermen van een ondergrondse kerker tegen de "helden" die het trachten te vernietigen.

Het voornaamste verschil met Dungeon Keeper zijn toch wel de graphics, de wereld is nu volledig 3D. Waar in het eerste deel de monster sprites waren, zijn ze in dit deel volledig 3D gerenderd. Verschillende kamers, spreuken en monsters zijn veranderd, toegevoegd of verwijderd, evenals bepaalde instellingen. Bijvoorbeeld, als een monster in een gevecht word gegooid, dan is hij enige tijd duizelig en dus kwetsbaar voor een paar seconden voordat hij kan vechten. Een nieuwe optie in het spel is de 'My Pet Dungeon' modus, welke een 'sandbox-style' mode is, waar spelers een bijna ongelimiteerde hoeveelheid tijd hebben om een kerker te bouwen. In dit proces zullen zij ook niet gehinderd worden door helden, de speler kan namelijk zelf aangeven wanneer hij/zij wilt worden aangevallen door helden.




Voornaamste veranderingen met Dungeon Keeper
  • Het 'dungeon heart' kan nu een bepaalde hoeveelheid goud herbergen
  • Spells gebruiken nu mana, welke zichzelf hersteld naar mate het spel vordert (afhankelijk van de hoeveelheid land en mana vaults die een speler bezit). In Dungeon Keeper moest men hier goud voor betalen.
  • Wezens sterven niet meer automatisch als zij zijn verslagen in een gevecht; De wezens kunnen, voor een korte tijd, gered worden door je eigen imps of ze worden gevangen genomen door imps van de tegenstander, om vervolgens in een gevangenis te belanden.
  • Het oppakken en plaatsen van wezens zorgt ervoor dat zij enige tijd duizelig zijn. De lengte van deze tijd verschilt per wezen. Imps hebben hier geen last van.
  • Imps hebben geen training meer nodig om te groeien in levels; ze krijgen ervaring door de werkzaamheden die zij verrichten in de kerker.
  • De 'training room' traint wezens alleen tot de eerste vier levels, daarna kunnen wezens stijgen in level door de 'Combat pit' of door gevechten.
  • The scavenger room is verwijderd uit het spel, twee nieuwe kamers zijn toegevoegd:
    - Een casino
    - Een combat pit
  • De 'horned reaper' is geen normaal wezen meer, hij moet namelijk worden opgeroepen door een grote hoeveelheid mana te betalen.
  • Veel wezens zijn verwijderd, maar er zijn er ook weer vele toegevoegd.




    Wezens
    Goblin - Wordt aangetrokken door de 'Lair' en de 'Hatchery'


    Firefly - Hetzelfde als hierboven


    Warlock - Hetzelfde als hierboven, maar nu moet er ook een 'Library' worden toegevoegd.


    Salamander - Hetzelfde als hierboven, maar met een 'training room'.


    Skeleton Warrior - Een gevangene moet sterven in je gevangenis.


    Dark Mistress - Wordt aangetrokken door 'torture chambers' met een 'lair' en een 'hatchery'.


    Troll - Hetzelfde als met de goblin, maar met een 'workshop'.


    Bile Demon - Hetzelfde als met de troll, echter moeten er meer dan 25 vlakken 'hatchery' zijn.


    Rogue - Hetzelfde als met de goblin, maar met een 'casino'.


    Vampire - Een bepaalde hoeveelheid korpsen (5) moeten weg rotten in je begraafplaats.


    Dark Angel - Een 5x5 vlakken tempel is benodigd per 2 Dark Angels met een 'lair' en een 'hatchery'.


    Black Knight - Wordt aangetrokken door 'Combat Pits'.


    Maiden of the Nest - Half vrouw - half spin - Wordt aangetrokken door een tempel, lair en een hatchery in patch 1.7 (Dit wezen zit niet in de originele versie van het spel).



    Gameplay (schaamteloos knippen en plakken)
    The game plays quite similarly to its predecessor, however gameplay is more streamlined with less micromanaging and elimination of unnecessary information. Examples include the removal of the "kill enemies"/"beat them unconscious" switch [Creatures are always knocked unconscious, the behaviour can't be changed] and the creature statistics panel which provided all sorts of generally irrelevant information like blood type and luck. The creature combat experience was also moved to display as a circular 'progress bar' in the creatures 'health flower' over their heads removing the need to find the information in the panels. The colors, music and sound in Dungeon Keeper 2 also tends to be brighter and more vibrant, the original Dungeon Keeper was generally darker and 'grimier' with more serious overtones. Dungeon Keeper 2 tends to be much more tongue in cheek with various 4th wall violating jokes. An example of the change in mood is when a creature hits jackpot in the casino. This releases a flurry of stardust springing from the room, while the game blasts Disco Inferno and the creatures in the casino dance around. The fact that this casino (together with the fighting pit) replaced the eerie Scavenger's Room from Dungeon Keeper just solidifies the altered mood.

    Like the original, Dungeon Keeper 2 places the player in the role of a "malignant overlord" bent on world domination. The player must go and conquer all the underground lands in the kingdom to recover the 'portal gems' which can be used to open a portal to the surface world so that it can be invaded by evil. The kingdom itself takes the form of a large table containing a 3-Dimensional map where the player clicks where to attack next from the highlighted regions, this is quite similar to Dungeon Keeper's world map with mainly graphical improvements. There are 20 main levels in the campaign, some levels have multiple methods of attack allowing the player to choose which method and subregion they prefer.

    As in the original, the player takes on the enigmatic form of a large floating green hand which moves around the map picking things up, dropping them, casting spells and interacting with specific items. The game interface is blended between a large panel at the bottom of the screen and interactive items in the world, for example, the buttons to select which room, door or trap to build or spell to cast are in tabs on the panel and are then dropped into position in the world, locking/unlocking doors or activating items is done by clicking on the item in the world, for example, disabling imprisonment of enemy creatures is done by clicking a metal bar next to the prison door barricading it closed.

    Gameplay is overseen by "the Mentor" (an anonymous evil sounding male, voiced by Richard Ridings) just as in the original Dungeon Keeper who tutors the player in the early levels and provides hints and advice throughout the game as well as general notices such as "It's payday" or "Your dungeon heart is under attack!", he also provides occasional humorous messages such as "One of your imps does a great impression of you. He can even do the ears!". The Mentor also provides a sometimes humorous monologue at both the objectives and debriefing screens for each level about the level goals and the characters involved, he also points out the movements of rival keepers and the king on the world map.

    After completing a campaign level the player receives a short movie before the debriefing screen which contains a joke based on the game.

    Other than the campaign, the game also includes multiplayer and skirmish modes as well as the sandbox mode, "My Pet Dungeon". My Pet Dungeon levels assign the player a goal such as "gain 10000 points" where points are gained by building, casting, claiming, slapping and just generally managing the dungeon. Once the player completes the objective they are then allowed to choose to keep playing on for as long as they like. The sandbox mode includes a 'Hero toolbox' where the player can grab Hero characters and drop them in their dungeon for their minions to kill, the toolbox also includes a slot machine like device for changing the skill level of the characters in the toolbox. The interface panel also gains a 'force an invasion' button that causes a team of heroes to emerge from a Hero gate and attack the player's dungeon.

    The skirmish mode enables the player to fight against computer bots, however the difficulty of the bots is not particularly high as the AI tends to have limited decision making and contingency planning abilities but are still generally challenging under favourable conditions - specifically, a sufficiently large quantity of land to build perfectly square rooms and a large quantity of nearby gold or gems.




    Dungeon Keeper 3?!?
    Indien je Dungeon Keeper 2 uit speelde kreeg je een filmpje te zien waarin "Horny" uit de kerkers kwam om de aarde te betreden.



    Helaas is de stekker uit dit project getrokken, maar wie weet...


    Enkele screens





    Maar is het dan echt zoveel beter dan deel 1?
    Ja...

    Dungeon Keeper


    Dungeon Keeper 2



    Zijn er nog mensen die dit geweldige spel spelen?
  • [b]PSN:[/b] Bellerophon-
    [b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
    [b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
    pi_56217691
    je mist nog de grim reaper:

    Dit keer zonder signature
    pi_56217718
    Pas geleden nog gespeeld, echt leuk! Maar het gaat wel snel vervelen, jammergenoeg, omdat je zo alle kamers hebt en alle monsters.
      dinsdag 22 januari 2008 @ 10:18:46 #4
    29063 Bellerophon
    Persona non grata
    pi_56218011
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 10:02 schreef Ericjuh het volgende:
    je mist nog de grim reaper:

    [ afbeelding ]
    Ja en nee...

    Omdat...
    quote:
    De 'horned reaper' is geen normaal wezen meer, hij moet namelijk worden opgeroepen door een grote hoeveelheid mana te betalen.
    [b]PSN:[/b] Bellerophon-
    [b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
    [b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
    pi_56218087
    Wat trouwens ook nep was, was dat je vaak gewoon alleen een groepje redelijke wezens nodig had, dan vanuit de ogen van eentje op pad ging en even snel de vijandelijke held vermoorde. Maakt niet uit wat er dan nog meer allemaal leefde of waar je was geweest, Horny kwam dan meteen en je had gewoon gewonnen
    pi_56218148
    leuk spel. het verveeld inderdaad redelijk snel, omdat je toch al heel rap alles omgebouwd heb en je heel irritant gelimiteerd bent aan de bouwgrond terwijl je in elke hoek van het spel wel een goldtower heb die oneindig ver dorogaat waardoor ook nog eens je schatkamer vol loopt.

    Staat al vanaf 99 op me PC en zal hier ook nog wel een tijdje blijven staan
    If its broken, you fucked up
    pi_56218168
    omg nostalgia tvp, tvp, tvp
    pi_56218224
    Deel 1 is veel vetter
    Deel 1 heeft de sfeer die deel 2 mist.
    Dungeon Keeper 1: Deeper dungeons, probeer die is. Als het je lukt alle levels uit te spelen krijg je een daalder van me
    'The first casualty of war is innocence'
      dinsdag 22 januari 2008 @ 10:36:39 #9
    29063 Bellerophon
    Persona non grata
    pi_56218318
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 10:31 schreef Vamps het volgende:
    Deel 1 is veel vetter
    Deel 1 heeft de sfeer die deel 2 mist.
    Dungeon Keeper 1: Deeper dungeons, probeer die is. Als het je lukt alle levels uit te spelen krijg je een daalder van me
    Heb ik wel is gespeeld ja, is zeker een ontzettend lastige uitbreiding. Jammer dat ze deel 3 niet gaan maken, was een mooie combinatie geweest, de sfeer van deel 1, nieuwe kamers uit deel 2
    [b]PSN:[/b] Bellerophon-
    [b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
    [b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
      dinsdag 22 januari 2008 @ 10:38:57 #10
    9039 GateWayX
    Divide by Zero
    pi_56218363
    Mooie OP !

    Dungeon Keeper

    * GateWayX speelt het nog regelmatig.
    pi_56218444
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 10:36 schreef Bellerophon het volgende:

    [..]

    Heb ik wel is gespeeld ja, is zeker een ontzettend lastige uitbreiding. Jammer dat ze deel 3 niet gaan maken, was een mooie combinatie geweest, de sfeer van deel 1, nieuwe kamers uit deel 2
    Is nog de old-scool man. Welke kamers vond jij een belangrijke toevoeging aan deel 1? Inderdaad deel 3 had meesterlijk kunnen worden, maar dan het liefst ook weer de hoeveelheid verschillende monsters van deel 1.
    "Evil is good"
    'The first casualty of war is innocence'
      dinsdag 22 januari 2008 @ 10:50:19 #12
    29063 Bellerophon
    Persona non grata
    pi_56218612
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 10:42 schreef Vamps het volgende:

    [..]

    Is nog de old-scool man. Welke kamers vond jij een belangrijke toevoeging aan deel 1? Inderdaad deel 3 had meesterlijk kunnen worden, maar dan het liefst ook weer de hoeveelheid verschillende monsters van deel 1.
    "Evil is good"
    Old-scool heerscht de pan uit!
    En ik vind persoonlijk, de casino kamer een leuke toevoeging.... bedoel wie wilt nu niet 'Disco Inferno' horen
    [b]PSN:[/b] Bellerophon-
    [b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
    [b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
    pi_56218835
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 10:50 schreef Bellerophon het volgende:

    [..]

    Old-scool heerscht de pan uit!
    En ik vind persoonlijk, de casino kamer een leuke toevoeging.... bedoel wie wilt nu niet 'Disco Inferno' horen
    Mee eensch! Maar de roques verpestten het weer. Beetje mijn centen jatten, verdomme!! Sowieso de creatures in deel 1 waren veel uitgebreider/verschillender, hierdoor kwam het wat meer neer op strategie. Deeper dungeons was trouwens tenminste een ECHTE uitdaging . Al met al is 2 natuurlijk ook vet .
    'The first casualty of war is innocence'
    pi_56219033
    Binnenkort maar weer eens spelen.. lang geleden inderdaad.
    Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
    pi_56219092
    Deel 1 was beter idd. Was de narrator ook echt evil itt deel 2 ('dondersteentjes' (imps) voor wie de nederlandse versie had _!). De narrator in deel 2 klinkt als een overjarige hippie met reuma.

    Deel 1, toen de warlock nog op elk level een nieuwe skill kreeg, toen je nog vette giant spiders ( _!) had en die korte mette maakten met je fly's in dezelfde lair, toen monsters echt letterlijk op en neer zaten te springen om te mogen vechten, en waar dragon spawns evolueerden in dragons, waar je nog tot level 10 in de training room kon trainen, etc etc.

    Deel 2 is vet, maar deel 1 is vetter. Volgens mij gingen een groepje opensourcers ook een deel 1 kloon maken, ff opzoeken.

    edit: Natural Born Keeper, dus. Niet opensource volgens mij, maar wel vet.

    Link:
    http://dungeon-keeper.net/nbk

    Youtube filmpjes:
    http://www.youtube.com/watch?v=eBMH7al9pmk&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=5YGA3Bkz-JQ

    [ Bericht 39% gewijzigd door SharQueDo op 22-01-2008 11:16:05 ]
      dinsdag 22 januari 2008 @ 11:18:34 #16
    29063 Bellerophon
    Persona non grata
    pi_56219314
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 11:09 schreef SharQueDo het volgende:
    Deel 1 was beter idd. Was de narrator ook echt evil itt deel 2 ('dondersteentjes' (imps) voor wie de nederlandse versie had _!). De narrator in deel 2 klinkt als een overjarige hippie met reuma.

    Deel 1, toen de warlock nog op elk level een nieuwe skill kreeg, toen je nog vette giant spiders ( _!) had en die korte mette maakten met je fly's in dezelfde lair, toen monsters echt letterlijk op en neer zaten te springen om te mogen vechten, en waar dragon spawns evolueerden in dragons, waar je nog tot level 10 in de training room kon trainen, etc etc.

    Deel 2 is vet, maar deel 1 is vetter. Volgens mij gingen een groepje opensourcers ook een deel 1 kloon maken, ff opzoeken.

    edit: Natural Born Keeper, dus. Niet opensource volgens mij, maar wel vet.

    Link:
    http://dungeon-keeper.net/nbk

    Youtube filmpjes:
    http://www.youtube.com/watch?v=eBMH7al9pmk&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=5YGA3Bkz-JQ
    Kan de demo momenteel niet uitproberen, iemand die dat wel kan?

    En het is wel waar van deel 1, de wezens hadden een grotere mate van diepgang, en wat ik persoonlijk "jammer" vind aan deel 2, er zijn meer menselijke wezens gekomen. Deel 1 waren echt meer fantasie wezens, die ook met elkaar op de vuist gingen
    [b]PSN:[/b] Bellerophon-
    [b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
    [b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
      dinsdag 22 januari 2008 @ 11:23:50 #17
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_56219445
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 10:31 schreef Vamps het volgende:
    Deel 1 is veel vetter
    Deel 1 heeft de sfeer die deel 2 mist.
    Dungeon Keeper 1: Deeper dungeons, probeer die is. Als het je lukt alle levels uit te spelen krijg je een daalder van me
    Hmm, oké. Maar 1. daalders zijn niet zoveel meer waard. 2. Hoe te bewijzen dat je echt alle levels gespeeld hebt?
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
      dinsdag 22 januari 2008 @ 11:31:53 #18
    29063 Bellerophon
    Persona non grata
    pi_56219653
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 11:23 schreef Gamer_V het volgende:

    [..]

    Hmm, oké. Maar 1. daalders zijn niet zoveel meer waard. 2. Hoe te bewijzen dat je echt alle levels gespeeld hebt?
    Save game? En volgens mij vallen de Rogue's uit deel 2 niet echt in de smaak he? Bij mij niet in ieder geval, ik had liever een spider gezien.
    [b]PSN:[/b] Bellerophon-
    [b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
    [b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
      dinsdag 22 januari 2008 @ 11:41:57 #19
    9039 GateWayX
    Divide by Zero
    pi_56219947
    Die roque's lopen altijd je hele level door en krijgen dan honger als ze ver van je hatchery zijn.
    pi_56220221
    Deel 3 was trouwens wel in de planning, er was aan begonnen, het idee was om het ook half bovengronds te maken met kastelen.

    Black and White heeft alleen roet in het eten gestrooid Dat leek een te grote game te worden en er werd geen geld meer in Dungeon Keeper 3 gestoken.
      dinsdag 22 januari 2008 @ 11:55:10 #21
    9039 GateWayX
    Divide by Zero
    pi_56220334
    Bullfrog werd ondertussen ook overgenomen en opgeheven. Dat zal ook niet geholpen hebben.

    Meer info over Bullfrog
      dinsdag 22 januari 2008 @ 12:17:01 #22
    29063 Bellerophon
    Persona non grata
    pi_56220863
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 11:41 schreef GateWayX het volgende:
    Die roque's lopen altijd je hele level door en krijgen dan honger als ze ver van je hatchery zijn.
    Als ze beginnen te zeuren dan offer ik ze

    @Maisnon, zie mijn OP, daarin staat een screen van een filmpje dat moest dienen als introductie van DK3. De titel van DK 3 was dan ook; Dungeon Keeper 3: War for the Overworld
    [b]PSN:[/b] Bellerophon-
    [b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
    [b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 26 januari 2008 @ 17:49:13 #23
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_56322393
    Heren und Dames,

    Voor u allen plezier, 133 extra skirmish maps voor Dungeon Keeper 2.

    http://euler.free.fr/dk2/maps.zip

    Have Fun.
    OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
    pi_56407173
    bij mij vallen de vliegen ook niet in de smaak, stomme beesten veroorzaken altijd problemen :p
      woensdag 30 januari 2008 @ 14:09:15 #25
    29063 Bellerophon
    Persona non grata
    pi_56409067
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 12:36 schreef Puretos58 het volgende:
    bij mij vallen de vliegen ook niet in de smaak, stomme beesten veroorzaken altijd problemen :p
    Dungeon Keeper 1 neem ik aan?
    [b]PSN:[/b] Bellerophon-
    [b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
    [b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')