abonnement Unibet Coolblue
pi_56201692


De lessers:






Meld hier:
wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen;
hoeveel lessen je hebt gehad;
hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

Veel gestelde vragen
Hoe kies ik een rijschool uit?
Op deze site kun je ervaringen van anderen lezen en slagingspercentages van rijscholen vergelijken.

Waar staat TTT voor?
Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen, en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

Wat moet je meenemen naar je TTT?
Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het CBR op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost ¤30,80 en contant betalen kan niet.

Wat moet je meenemen naar je Praktijk-examen?
Je theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

Wat moet je meenemen om je rijbewijs aan te vragen?
Een identiteitsbewijs, een pasfoto en geld. Een bewijs dat je geslaagd bent krijg je niet, het CBR geeft je gegevens door aan de gemeente.

Waar staat BNOR voor?
Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen, wel een individueel examen.

Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

Eerdere topics van deze reeks:
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100

De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2007:
- Handschoen (4 januari)
- Kerdaben (10 januari)
- Sandertjuh (11 januari)
- Me_Wesley (16 januari)
- Drifter__ (16 januari)
- TheRuud (17 januari)
- ruudjuh31 (17 januari)
- pkeijsers (19 januari)
- FoxHunter (19 januari)
- Bojaaper (19 januari)
- Mindlight (22 januari)
- -beer- (22 januari)
- den smee E achter B(24 januari)
- Multiply (24 januari)
- Sjengdanny (25 januari)
- Zosk (2 februari)
- Meki ( 6 Februari )
- Covie (6 Februari)
- CySt (12 februari)
- Marloes (13 februari)
- MarcoD (14 februari)
- Skaai (16 februari)
- DakDuuf (19 februari)
- Pino_666 (20 februari)
- pascalheister (21 februari)
- Jorienvdherik (21 februari)
- gothic-blackie (8 maart)
- BLADEZZ (16 maart)
- Hadewych (28 maart)
- PartyAnimal87 (30 maart)
- PeeJie_ (3 April)
- Jarkie (11 April)
- EDMAN- (12 April)
- Maravilla (16 april)
- Mathijz (19 april)
- Johnns (20 april)
- Alcarin (23 april)
- Bakayarou (23 april)
- Rosu (24 april)
- Xbox_360 (25 april)
- paulus1709 (28 april)
- miss_bleu (3 mei)
- Wisheh! (9 mei)
- brandsrus (14 mei)
- Turbo_Diesel (15 mei)
- Leroytje (15 mei)
- Simsfan88 (23 mei)
- Dreetjuh (23 mei)
- Hoppla (29 mei)
- Kcin22 (4 juni)
- Ridocar (9 juni) E achter C
- Thormodo (14 juni)
- Game_Error (28 juni)
- RiKe (4 juli)
- Remco_h (20 juli)
- OG-Loco (26 juli)
- Maxamius (6 augustus)
- Meddo (21 augustus)
- ForeverEternalFreak (3 september)
- Renesite (27 september)
- Viking84 (9 oktober)
- Icebliss (10 oktober)
- AGiath (11 oktober)
- Unhuman (31 oktober)
- koen_pijl (13 november)
- dynamiet (13 november)
- Sanderrrr (16 november)
- KaiN (24 november)
- Crazykill (5 december)
- Arsenius (20 december)

Geslaagden 2008:
- Addict89 (3 januari)
- Reki (7 januari)
- Thom123 (8 januari)

Geslaagden: Gefeliciteerd!

Aankomende examens:
06 december: JackieBee, Assen, 08:00 (auto B)
06 december: lj_lightning, Nijmegen, 08:00 (auto B) Gezakt
14 januari: woutabest, Rijswijk, 11:45 (auto B)
18 januari: CasB, Gouda, 09:50 (auto B)
21 januari: Lj_lightning, Nijmegen, 08:55 (auto B)
31 januari: p-etr-a, Meppel, 15:00 (auto B)
11 februari Gitanki, Mierlo, 10:45 (auto B)
21 februari: sheonlydreams, Rijswijk, 11:40 (auto B)

Iedereen die de komende tijd theorie- en/of praktijkexamen heeft: Succes!


Ben je ook begonnen met lessen? Dan kun je jouw avatar toevoegen in de OP.
Heb je jouw rijbewijs dit jaar ook in the pocket? Dan kun je jouw naam en de datum toevoegen in de OP.
De OP (openingspost) kan hier teruggevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent.




Niet zo netjes van Reki om het oude topic te sluiten maar geen nieuwe aan te maken

[ Bericht 0% gewijzigd door SjaakSjofel op 21-01-2008 16:46:41 ]
  maandag 21 januari 2008 @ 16:22:07 #2
165802 Reki
no comment.
pi_56201839
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:15 schreef SjaakSjofel het volgende:
Niet zo netjes van Reki om het oude topic te sluiten maar geen nieuwe aan te maken
Ik weet het maar ik kon deel 99 niet vinden (staat ook niet in jouw OP ).
zie ondertitel :)
pi_56202077
Ik hoop in de loop van dit topic m'n praktijk te gaan doen
  maandag 21 januari 2008 @ 16:36:38 #4
165802 Reki
no comment.
pi_56202140
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:33 schreef Borkydude het volgende:
Ik hoop in de loop van dit topic m'n praktijk te gaan doen
Ik hoop dat je voor 1 April je rijbewijs hebt, want na 1 April is het verplicht GPS-rijden. Schijnt moeilijker te zijn.
zie ondertitel :)
pi_56202213
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:36 schreef Reki het volgende:

[..]

Ik hoop dat je voor 1 April je rijbewijs hebt, want na 1 April is het verplicht GPS-rijden. Schijnt moeilijker te zijn.
Dat heb ik sowieso

M'n instructeur heeft 2 weken geleden m'n examen aangevraagd, morgen hoor ik de datum.

Ik zeg 70% kans dat ik hem de eerste keer haal
pi_56202409
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:33 schreef Borkydude het volgende:
Ik hoop in de loop van dit topic m'n praktijk te gaan doen
Ik ook . Moet ook wel, want ik heb al 44 lessen gehad
pi_56202580
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:48 schreef SjaakSjofel het volgende:

[..]

Ik ook . Moet ook wel, want ik heb al 44 lessen gehad
Whehe, ik 9 van 2 uur
pi_56202925
Heb mezelf ook even in de OP gezet!
pi_56203404
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:48 schreef SjaakSjofel het volgende:

[..]

Ik ook . Moet ook wel, want ik heb al 44 lessen gehad
Heb je al wel een datum?
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_56204058
quote:
Op maandag 21 januari 2008 17:37 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Heb je al wel een datum?
Nee

Mijn instructeur heeft een slagingspercentage van 90% ofzo en wil dat graag zo houden, dus hij laat me alleen afrijden als hij zeker weet dat ik kan slagen. En dat is, volgens hem, wanneer ik een uur lang kan rijden zonder op- of aanmerkingen . Maar ik ga maar eens vertellen dat mijn geld op is, dus dat ik examen wil doen. Ik mag wel ergens in februari, zei hij.
pi_56204189
Mijn instructrice zei vandaag dat ik wel gewoon dezelfde examinator zou kunnen krijgen de tweede keer (maar dat de kans best klein is).
pi_56204587
Ik hoop ook in de loop van dit topic mijn praktijk examen te halen! Vorige week examen aangevraagd en krijg deze week denk ik een datum te horen. Heb er nu al geen zin meer in Bah.
pi_56204711
tvp 26 feb kan ik tweede keer proberen

de hebberigheid van het rijbewijs is er raar genoeg een beetje af nu, het komt wel
pi_56204798
Ik ga er toch maar even niet vanuit dat ik mijn rijbewijs haal binnen dit topic! Het vorige topic was binnen een maand vol. Dat ga ik niet redden .
pi_56204962
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:08 schreef SjaakSjofel het volgende:

[..]

Nee

Mijn instructeur heeft een slagingspercentage van 90% ofzo en wil dat graag zo houden, dus hij laat me alleen afrijden als hij zeker weet dat ik kan slagen. En dat is, volgens hem, wanneer ik een uur lang kan rijden zonder op- of aanmerkingen . Maar ik ga maar eens vertellen dat mijn geld op is, dus dat ik examen wil doen. Ik mag wel ergens in februari, zei hij.
Oh, lekker is dat. Ik reed het uur voor mijn examen niet eens zonder opmerkingen
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_56205930
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:47 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Oh, lekker is dat. Ik reed het uur voor mijn examen niet eens zonder opmerkingen
Kan ook niet, niemand is perfect.
Ook een rij-instructeur rijdt niet foutloos.
pi_56206113
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:37 schreef oneeyedtrousersnake het volgende:
tvp 26 feb kan ik tweede keer proberen

de hebberigheid van het rijbewijs is er raar genoeg een beetje af nu, het komt wel
Ik heb precies hetzelfde! Mag een dag na jou voor de tweede keer op.
pi_56207823
Ik lees wel ff mee hier
pi_56208026
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:35 schreef Tegan het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde! Mag een dag na jou voor de tweede keer op.
Nadat ik hoorde dat ik gezakt was, wat ik van mijn leven niet verwacht had, ik vond het zo goed gaan... ik had totaal geen emotie, thuis ook niet, de zin van nog een keer opgaan is heel weinig en het rijbewijs kan me op het moment niet veel schelen, iets wat ik van mezelf nooit verwacht had.

Maarja, het komt goed hopen we dan maar
pi_56209860
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:08 schreef SjaakSjofel het volgende:

[..]

Nee

Mijn instructeur heeft een slagingspercentage van 90% ofzo en wil dat graag zo houden, dus hij laat me alleen afrijden als hij zeker weet dat ik kan slagen. En dat is, volgens hem, wanneer ik een uur lang kan rijden zonder op- of aanmerkingen . Maar ik ga maar eens vertellen dat mijn geld op is, dus dat ik examen wil doen. Ik mag wel ergens in februari, zei hij.
Klinkt als mijn rijinstructeur, maar ik mocht het van hem toch wel aanvragen om het voor 1 april te proberen... Mijn enige probleem is nu dat ik te onzeker ben, maar dat ben ik al een half jaar lang, zonder verdere verbeteringen in mijn rijstijl en het begint nu toch een beetje teveel geld te kosten...
Klussen deel 1 en 2
pi_56210295
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:09 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Klinkt als mijn rijinstructeur, maar ik mocht het van hem toch wel aanvragen om het voor 1 april te proberen... Mijn enige probleem is nu dat ik te onzeker ben, maar dat ben ik al een half jaar lang, zonder verdere verbeteringen in mijn rijstijl en het begint nu toch een beetje teveel geld te kosten...
Ik ben juist niet te onzeker (een arrogante rijder ): Ik rij te hard op kruispunten af. Dat is de reden dat ik nog geen examen heb gedaan
pi_56210364
quote:
Op maandag 21 januari 2008 20:53 schreef oneeyedtrousersnake het volgende:

[..]

Nadat ik hoorde dat ik gezakt was, wat ik van mijn leven niet verwacht had, ik vond het zo goed gaan... ik had totaal geen emotie, thuis ook niet, de zin van nog een keer opgaan is heel weinig en het rijbewijs kan me op het moment niet veel schelen, iets wat ik van mezelf nooit verwacht had.

Maarja, het komt goed hopen we dan maar
Ik had ook perfect gereden op een stom ding op de snelweg na. Als je wilt nalezen, ik heb het ergens gepost op 31 december in dit topic. Ik was de hele dag depressief, maar toen toch leuk nieuwjaar gevierd, en daarna maakte alles me helemaal niets meer uit. Vandaag had ik mijn eerste rijles weer, en het voelde zo raar. Ik reed ook veel relaxter, omdat ik alleen op dat ding op de snelweg was gezakt, heb ik nu veel meer vertrouwen in mezelf. Nu kan het me allemaal niet meer zoveel boeien. Het komt ooit wel. .
pi_56218314
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:37 schreef oneeyedtrousersnake het volgende:
tvp 26 feb kan ik tweede keer proberen

de hebberigheid van het rijbewijs is er raar genoeg een beetje af nu, het komt wel
Stomgenoeg had ik precies hetzelfde eerste examen...ik moest en zal dat stomme pasje halen gezakt.... vet lang over lopen piekeren (stomme fouten gemaakt enzo) en nu had ik gister examen ging veel relaxder naar dat examen en heb nu van 'he hebben we dat ook weer gehad' het lessen enzo kost zoveel tijd en geld, eindelijk ben ik daar vanaf

Straks mag ik hem ophalen
Het gemeentehuis is tot 12uur open en ik zit tot 1300 op school neeeeh.... zucht... morgen pas

[ Bericht 10% gewijzigd door lj_lightning op 22-01-2008 10:56:55 ]
Bram! Boterham!
pi_56218964
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 10:36 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

Stomgenoeg had ik precies hetzelfde eerste examen...ik moest en zal dat stomme pasje halen gezakt.... vet lang over lopen piekeren (stomme fouten gemaakt enzo) en nu had ik gister examen ging veel relaxder naar dat examen en heb nu van 'he hebben we dat ook weer gehad' het lessen enzo kost zoveel tijd en geld, eindelijk ben ik daar vanaf

Straks mag ik hem ophalen
Het gemeentehuis is tot 12uur open en ik zit tot 1300 op school neeeeh.... zucht... morgen pas
Ik zou dat een goede reden vinden om niet naar school te gaan

Is het trouwens overal zo (ja, zal wel) dat je 50 euro ofzo moet bijbetalen om je rijbewijs een dag na de aanvraag al te krijgen?
pi_56219227
Ik zie zojuist dat mijn huidige rijschool een slagingspercentage van 6 tot 10 procent heeft. Moet ik nu bang zijn?
pi_56220108
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:15 schreef Geqxon het volgende:
Ik zie zojuist dat mijn huidige rijschool een slagingspercentage van 6 tot 10 procent heeft. Moet ik nu bang zijn?


Nee, je hoeft niet bang te zijn. Je moet gewoon een andere rijschool zoeken
pi_56220155
Maar ik heb verder wel goed les gehad. Dus och
pi_56220350
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:48 schreef Geqxon het volgende:
Maar ik heb verder wel goed les gehad. Dus och
Hoeveel lessen heb je al gehad?
pi_56220432
Op het moment 18. En ik denk dat ik in totaal 25 lessen nodig ga hebben, omdat ik zelf niet al te goed ben.
pi_56220511
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:58 schreef Geqxon het volgende:
Op het moment 18. En ik denk dat ik in totaal 25 lessen nodig ga hebben, omdat ik zelf niet al te goed ben.
25 is hartstikke weinig, hoor, hier in Noord-Holland is het gemiddelde 50 lessen.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:04:43 #31
3542 Gia
User under construction
pi_56220576
Wel grappig dat je nu bij het verlengen van je rijbewijs automatisch een bromfietscertificaat krijgt.

We kregen er vroeger al, zonder er iets voor te doen, een aanhanger rijbewijs bij. (BE)
En nu ook bromfiets dus.

Leuk.
pi_56220654
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 12:04 schreef Gia het volgende:
Wel grappig dat je nu bij het verlengen van je rijbewijs automatisch een bromfietscertificaat krijgt.

We kregen er vroeger al, zonder er iets voor te doen, een aanhanger rijbewijs bij. (BE)
En nu ook bromfiets dus.

Leuk.
Ik weet je leeftijd niet, maar mijn moeder (geboortedatum jaren 60) heeft hem er ook gratis bijgekregen. Maar vóór die regeling er was kon ze het bromfietscertificaat gewoon op het postkantoor halen, dus zoveel anders is het niet. Volgens mij is de leeftijdsgrens 1980.

Het enige nadeel: Als ik op het moment ergens op gepakt word met mijn brommer ben ik mijn bromfietscertificaat kwijt, als ik binnenkort op de brommer gepakt word ben ik mijn autorijbewijs, motorrijbewijs, vrachtwagenrijbewijs en bromfietsrijbewijs kwijt.
pi_56223595
Owja, volgende week dinsdag afrijden, 29 Januari
het zal een keer tijd worden
pi_56223666
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:08 schreef SjaakSjofel het volgende:

[..]

Nee

Mijn instructeur heeft een slagingspercentage van 90% ofzo en wil dat graag zo houden, dus hij laat me alleen afrijden als hij zeker weet dat ik kan slagen. En dat is, volgens hem, wanneer ik een uur lang kan rijden zonder op- of aanmerkingen . Maar ik ga maar eens vertellen dat mijn geld op is, dus dat ik examen wil doen. Ik mag wel ergens in februari, zei hij.
rol tape meenemen en istructeur mond dichtplakken
pi_56224661
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:04 schreef SjaakSjofel het volgende:

[..]

Ik zou dat een goede reden vinden om niet naar school te gaan [afbeelding]

Is het trouwens overal zo (ja, zal wel) dat je 50 euro ofzo moet bijbetalen om je rijbewijs een dag na de aanvraag al te krijgen?
Mjah ik ook maar ik kwam er op school achter en ik moet anderhalf uur reizen dus had ik het nooit meer kunnen redden... nu morgen ochtend om 0900uur (nu was mijn vorige post best tegenstrijdig zeg ik dat het niet meer hebberig ben en loop ik dan te mekkeren dat het postkantoor dicht is )
Bram! Boterham!
pi_56225497
Heb je dus voor niks een spoedaanvraag gedaan?
Als je de normale procedure had gedaan kon je hem morgen of overmorgen ook halen
pi_56227187
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:02 schreef Crazykill het volgende:
Heb je dus voor niks een spoedaanvraag gedaan?
Als je de normale procedure had gedaan kon je hem morgen of overmorgen ook halen [afbeelding]
Ja wrijf het er nog even lekker in
Bram! Boterham!
pi_56229362
Heb over een kwartier mijn eerste rijles (lekkere tijd)! Ben best wel zenuwachtig...
  dinsdag 22 januari 2008 @ 17:44:59 #39
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_56229413
hoppah vandaag theorie binnen zonder te leren hahahaha tering.. binnenkort praktijk zien te fixen maar dat lukt wel met 15 lessen ong nu
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_56231575
Ik heb trouwens de keuze uit nieuwe stijl en oude stijl rij-examen doen. Wat zal ik doen?
pi_56233467
Zo, mijn eerste post in het Rijbewijs topic voor dit nieuwe jaar nadat ik vorig jaar gezakt was.
Vandaag weer eens bijzondere verrichtingen gedaan aangezien dat ook weer opnieuw moet als ik voor de tweede keer voor mijn praktijkexamen ga, helaas.
Bij het achteruit inparkeren zat ik wel heel dicht op de auto waarachter ik hem neer moest zetten. Instructeur tuurde helemaal vooruit over de motorkap heen om er zeker van te zijn dat ik niks raakte. Desondanks had ik hem toch goed in het vak gezet.

Rijlessen op zich gaan aardig nu. Hoewel ik mij betrap op de fout dat ik soms meteen een richting wil volgen die we in het verleden ook een aantal keer zijn gereden. Zo moest ik vandaag na een rotonde rechtsaf bij de stoplichten maar ik ging rechtdoor, omdat we op dat punt altijd rechtdoor gingen.
Tok.
pi_56234265
Zo.. eerste les gehad. Volgens mijn rijinstructeur reed ik voor een eerste les bovengemiddeld.
Moest eerst een beetje sturen wat ook meteen mijn enige minpuntje was volgens hem. Ik ga automatisch na een bocht terugsturen maar moet hem dus door mijn handen laten glijden, dat dus even geoefend en ging ook wel beter na bijna misselijk te worden van de bochtjes Daarna mocht ik alles eigenlijk zelf doen, gas geven, remmen, koppelen en schakelen. Hij vond het erg goed gaan voor een eerste keer. Dus dat geeft me wat hoop!

Hij heeft aangegeven dat hij altijd de ruime schatting van 40 uur geeft. Dit ook omdat het nieuwe examen volgens hem meer lessen gaat kosten en hij wil er liever zeker van zijn dat je het in 1x kan halen dan dat je 20 lessen neemt en daarna 4x af moet rijden. 40 uur klinkt voor mijn gevoel wel als heel veel, maar ja.. dat zien we dan wel weer. Als ik mijn rijbewijs maar haal!
  dinsdag 22 januari 2008 @ 21:15:38 #43
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_56234587
Oh mijn avatar staat nog bij de lessers
ik had m 11 jan. al gehaald of de 9nde weet et zelf niet meer

[ Bericht 29% gewijzigd door MaddoxX op 22-01-2008 21:37:10 ]
I have no rival, no man can be my equal. ♥
pi_56234885
Vandaag 2 uur lang gelest... Ging redelijk, in een aantal situaties was ik weer te voorzichtig, maar deze keer heb ik ook een aantal keer gevoeld dat ik te voorzichtig zou doen, en het uiteindelijk toch goed gedaan . Maar als dit mijn examen was had ik het zeker niet gehaald...
Klussen deel 1 en 2
pi_56248715
Gister mn rijbewijs gehaald!
Ik deed echt vanálles fout, keek niet genoeg naar de zijwegen, ging te hard door onoverzichtelijke bochten, was té voorzichtig met fietsers, maar hij vond het toch goed genoeg!
Mn instructeur zei later dat ik waarschijnlijk geslaagd was omdat mn mama politieagent was en ik had verteld dat ze niet wilde dat ik zonder haar in haar auto zou rijden
pi_56248760
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:21 schreef Merel1808 het volgende:
Gister mn rijbewijs gehaald!
Ik deed echt vanálles fout, keek niet genoeg naar de zijwegen, ging te hard door onoverzichtelijke bochten, was té voorzichtig met fietsers, maar hij vond het toch goed genoeg!
Mn instructeur zei later dat ik waarschijnlijk geslaagd was omdat mn mama politieagent was en ik had verteld dat ze niet wilde dat ik zonder haar in haar auto zou rijden
Je bent een fucking smeerlap jij

Straks ben ik de laatste PUB'er die hem heeft
pi_56248941
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:23 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Je bent een fucking smeerlap jij

Straks ben ik de laatste PUB'er die hem heeft
Ach, Bart heeft m ook nog lang niet hoor
pi_56248972
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:29 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ach, Bart heeft m ook nog lang niet hoor
Bart beweegt zich voort op een tractor
pi_56251723
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:21 schreef Merel1808 het volgende:
Gister mn rijbewijs gehaald!
Ik deed echt vanálles fout, keek niet genoeg naar de zijwegen, ging te hard door onoverzichtelijke bochten, was té voorzichtig met fietsers, maar hij vond het toch goed genoeg!
Mn instructeur zei later dat ik waarschijnlijk geslaagd was omdat mn mama politieagent was en ik had verteld dat ze niet wilde dat ik zonder haar in haar auto zou rijden
Van mij mag de CBR echt een extreem groot gezwel krijgen, wat een naaierds zeg. Godverdetyfus nog aan toe
pi_56256606
Wat heb ik een hekel aan dat lessen gekregen zeg. De ene keer (zoals gisteren) ging het gewoon ok en vandaag ging meteen bijna alles weer fout.
Vandaag stonden er 3 paaltjes langs de kant van de weg (wegwerkzaamheden) en ik reed daar dus op af. Ik weet heus wel dat die er stonden maar ik was van plan iets later ze gewoon te ontwijken. Mijn instructeur dacht daar anders over, gevolg een heel gezeik over dat ik verder van de stoep af moest rijden en ik verder vooruit moest kijken. Dat was 2 minuten nadat ik begonnen was, daarna was het niet meer goed gekomen want ik bleef maar fouten maken deze les.
Tok.
pi_56262344
Vanochtend eindelijk mijn rijbewijs opgehaald bij het gemeente huis vandaag lekker gereden... vond het stiekem best spannend zo alleen auto die ik nu heb ( Ford Escort 1.8 TD Clipper ) is wel even anders met koppeling gebruik enzo (tegenover een Dodge Caliber 2.0CRD ) ook inparkeren was wel ff klooien even morgen op een industrie terreintje oefenen

Maar het is wel heel lekker zo, al die vrijheid!

Mag morgen dan wel weer tanken
Bram! Boterham!
pi_56267371
Morgen theorie examen. En ik haal constant 0 fout op de proeftentamens van mijn ANWB Theorie-CDROM 2006.
pi_56278382
3 fout, nice. De fouten:

  • Of je 70 mag op een besneeuwde weg waar ik niet van zag of het binnen of buiten de bebouwde kom was (ik dacht ja, de weg zag er provinciaal uit).
  • Wat je moet doen als een verkeersagent zijn linker hand uit steekt (ik dacht verkeer van achteren).
  • Eentje onder de categorie "Voorrang bij bijzondere manoeuvres", geen flauw idee welke.
  • pi_56280023
    Moet morgen eindelijk afrijden. Eerst even een uurtje lessen nog ( lees: wakker worden ) en daarna het examen om 8uur. Meeste fouten die ik maak komen doordat ik niet altijd mijn concentratie kan houden. Afwachten morgen.

    De komende maanden moet het geld naar mijn vakantie en niet nier die k*t lessen. Iets minder geld vragen mag ook :/

    [ Bericht 57% gewijzigd door kurk_droog op 24-01-2008 18:49:57 ]
    pi_56280141
    pi_56282263
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 16:49 schreef Geqxon het volgende:
    3 fout, nice. De fouten:

  • Of je 70 mag op een besneeuwde weg waar ik niet van zag of het binnen of buiten de bebouwde kom was (ik dacht ja, de weg zag er provinciaal uit).
  • Wat je moet doen als een verkeersagent zijn linker hand uit steekt (ik dacht verkeer van achteren).
  • Eentje onder de categorie "Voorrang bij bijzondere manoeuvres", geen flauw idee welke.
  • Je moet je inbeelden dat die agent op het middelste puntje van het kruispunt staat. Als ie met z'n rug naar je toe staat en hij steekt z'n linkerarm naar links is dat dus stoppen voor verkeer dat hem van voren nadert.
    pi_56293283
    Rijbewijs gehaald
    Ging opzich wel redelijk, alleen bij een school in delft met veel fietsers was het even aan kloten
    pi_56293323
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 19:49 schreef Borkydude het volgende:

    [..]

    Je moet je inbeelden dat die agent op het middelste puntje van het kruispunt staat. Als ie met z'n rug naar je toe staat en hij steekt z'n linkerarm naar links is dat dus stoppen voor verkeer dat hem van voren nadert.
    Goeie, dit hadden ze wel eens in mijn ANWB lesboek mogen stoppen!
      vrijdag 25 januari 2008 @ 13:57:33 #59
    165802 Reki
    no comment.
    pi_56299022
    quote:
    Op vrijdag 25 januari 2008 09:38 schreef kurk_droog het volgende:
    Rijbewijs gehaald
    Ging opzich wel redelijk, alleen bij een school in delft met veel fietsers was het even aan kloten
    Gefeliciteerd! alleen nu een week wachten voor je rijbewijs, tenzij het een spoedaanvraag is....
    zie ondertitel :)
    pi_56299157
    Belachelijk eigenlijk, die spoedaanvraag. Al helemaal als je bekijkt dat het eigenlijk geen spoedaanvraag is, maar een normale aanvraag, die naar voren is geschoven omdat je 40 euro meer betaald.
    pi_56299212
    quote:
    Op vrijdag 25 januari 2008 14:03 schreef Geqxon het volgende:
    Belachelijk eigenlijk, die spoedaanvraag. Al helemaal als je bekijkt dat het eigenlijk geen spoedaanvraag is, maar een normale aanvraag, die naar voren is geschoven omdat je 40 euro meer betaald.
    Ja, tis precies dezelfde handeling. Het is niet alsof het een speciale procedure is.

    Meer van: 'Geef me nu 40 euro extra en ik print je rijbewijs nu wel voor je uit. Betaal je het normale bedrag stoor me dan niet verder, dan kan ik verder met koffie drinken en kom dan over 5 werkdagen nog maar es terug'.
    pi_56299739
    quote:
    Op vrijdag 25 januari 2008 14:05 schreef xFriendx het volgende:

    [..]

    Ja, tis precies dezelfde handeling. Het is niet alsof het een speciale procedure is.

    Meer van: 'Geef me nu 40 euro extra en ik print je rijbewijs nu wel voor je uit. Betaal je het normale bedrag stoor me dan niet verder, dan kan ik verder met koffie drinken en kom dan over 5 werkdagen nog maar es terug'.
    Het is dat het zo netjes geformuleerd is, maar ik zou een beetje het gevoel krijgen alsof ik in Rusland zou wonen.
    pi_56302115
    quote:
    Op vrijdag 25 januari 2008 13:57 schreef Reki het volgende:

    [..]

    Gefeliciteerd! alleen nu een week wachten voor je rijbewijs, tenzij het een spoedaanvraag is....
    Ik heb de mijne dinsdagmiddag aangevraagd en vanmiddag opgehaald, ik zou na 3 dagen gewoon even bellen of ze m al hebben
    pi_56302196
    quote:
    Op vrijdag 25 januari 2008 14:05 schreef xFriendx het volgende:

    [..]

    Ja, tis precies dezelfde handeling. Het is niet alsof het een speciale procedure is.

    Meer van: 'Geef me nu 40 euro extra en ik print je rijbewijs nu wel voor je uit. Betaal je het normale bedrag stoor me dan niet verder, dan kan ik verder met koffie drinken en kom dan over 5 werkdagen nog maar es terug'.
    Het schijnt wel ergens op gebaseerd te zijn, hoor: alle rijbewijzen moeten (sinds dat nieuwe beveiligingssysteem dat erop zit) gemaakt worden door hetzelfde bedrijf dat ook bankbiljetten drukt. Er is serieus gewoon een wachtrij voor, alleen kan je 'voordringen' als je 40 euri meer betaalt.
    pi_56303493
    quote:
    Op vrijdag 25 januari 2008 14:32 schreef Geqxon het volgende:

    [..]

    Het is dat het zo netjes geformuleerd is, maar ik zou een beetje het gevoel krijgen alsof ik in Rusland zou wonen.
    Daar kun je een rijbewijs krijgen zonder geslaagd te zijn op je examen...
    Klussen deel 1 en 2
    pi_56304909
    TVP, in de hoop dat dit (een van de) laatste topic(s) is waarin ik nog tot de lessers voor Examen B hoor.
    Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
      vrijdag 25 januari 2008 @ 21:03:03 #67
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_56307805
    Oei ik durfde een tijdje niet meer in dit topic te krijgen omdat ik bang was daar zenuwachtig van te worden .

    Maar YES! Gisteren heb ik mijn rijbewijs gehaald! Heb in december al eens het oude examen gedaan maar was toen gezakt, nu dus maar het nieuwe examen gedaan. Dit was op aanraden van mijn rijinstructeur. Ging écht stukken beter dan de vorige keer, het ging echt super! Ik was alleen een keer mijn richtingaanwijzer vergeten maar verder had hij helemaal niks aan te merken (dat was vorige keer wel anders haha)!

    Heb afgereden in Haarlem en 40 uur les gehad (2300 ¤ armer ).
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_56343129
    Nog nooit in dit topic gekeken
    Na 25 lessen mag ik de 6e van februari om 5 over 1 op in Nijmegen . nog een paar lesjes tot dan en dan knallen maar.
    pi_56343613
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 16:51 schreef PitcheR het volgende:
    Nog nooit in dit topic gekeken
    Na 25 lessen mag ik de 6e van februari om 5 over 1 op in Nijmegen . nog een paar lesjes tot dan en dan knallen maar.
    Nijmegen . Bij welke rijschool zit je?
    pi_56350083
    Robby Knoop.. Niets te klagen overigens alles goed geregeld en mag in een leuk bakkie rijden
    En jij dan ?
    pi_56351667
    Ik zit bij NOVA. Ook weinig mis mee, het enige vervelende is dat ze lessen hebben van 50 minuten (daarom pak ik altijd 2 lessen achter elkaar).
    pi_56360219
    Ja, Nova heb ik ook overwogen. Ja opzich wel lekker als je 2 keer 50 minuten doet, kan je nog wat meer bereiken met je lessen. Zelf nooit 2 uur achter elkaar gereden lijkt me nogal moeilijk om zo lang te concentreren, of valt dat wel mee allemaal ?
    pi_56362055
    Ik vind het zelf wel fijn om 2 uur te rijden, ook niet echt last van concentratieproblemen. Maar misschien is het ook een stukje gewenning, ik heb namelijk vanaf het begin gewoon 2 uur gereden.
    Waarom heb je uiteindelijk niet voor NOVA gekozen dan?
    pi_56367012
    In mijn tijd (juli afgelopen jaar ) was Robby Knoop de goedkoopste uit de regio met een normaal en bovengemiddeld slagingspercentage, en zelfs goedkoper dan Nova. En aangezien ze op nog geen 5 minuten lopen zaten ben ik bij hun gaan lessen.

    Ik heb ieg goede ervaringen met Robby Knoop
    pi_56367221
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 14:23 schreef Nad-ja het volgende:
    Ik vind het zelf wel fijn om 2 uur te rijden, ook niet echt last van concentratieproblemen. Maar misschien is het ook een stukje gewenning, ik heb namelijk vanaf het begin gewoon 2 uur gereden.
    Waarom heb je uiteindelijk niet voor NOVA gekozen dan?
    Nou zie amhvj . Ze waren gewoonweg goed geprijsd en een goed slagingspercentage al zegt dat niet altijd even veel. Je moet t immers wel een beetje kunnen.
    Ja 2 uur rijden zal wel een stukje gewenning zijn, en tja als je het altijd zo hebt gedaan waarom niet zo houden he
    pi_56367564
    Met 100 minuten lessen heb ik vaak wel wat momenten waarin ik even inkak, om daarna weer goed te rijden.
    Maar dat zal ook wel met het leerproces (en overgang tussen bijvoorbeeld een snelweg en een drukke straat met gelijkwaardige kruisingen) te maken hebben.
    Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
    pi_56372409
    Vandaag sloeg ie opeens af .

    Dat was wel weer even geleden zeg, had opeens een spastische voet.

    Verder ga ik lekker, nog maar 3 weken tot afrijden.
    Geen referral hier.
    pi_56387874
    vrijdag ochtend (25Jan) om 8 uur examen afgelegd voor de 2e x en geslaagd . Succes voor iedereen die nog bezig is
    Who the fuck is Fcuker?
      dinsdag 29 januari 2008 @ 16:03:44 #79
    117895 matthendriks
    Switching reality. And back.
    pi_56388226
    Gefeliciteerd!
    Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
    pi_56388923
    Weer gezakt vandaag.

    Het ging naar mijn gevoel goed alleen toen het einde naderde heb ik twee scooters over het hoofd gezien. De eerste was mijn eigen stomme fout omdat ik de snelheid van een scooter op het fietspad niet goed had ingeschat. Ook rolde ik iets te ver door uit een uitrit waardoor de examinator dacht dat ik een scooter van links niet zag aankomen. Dat waren in totaal dus 2 ingrepen.

    Nu heb ik een zwaar klote humeur en wens ik dat ik het de volgende keer wel haal (3 keer is scheepsrecht).
    Tok.
    pi_56388935
    Ik jump nu eindelijk ook maar eens in dit forum.

    Ik doe de ANWB versnelde rijopleiding en heb tot nu toe 7 dagen lang, 4 uur per dag, les gehad in Enschede en Hengelo.

    Vandaag uiteindelijk examen. Zoals verwacht, geen groot succes. Mijn instructeur vond vanadf het begin al dat mijn pakket (32,5 uur) veel te krap was. Ik heb achteraf een vervolgplan gemaakt met mijn rij-instructeur om er nog 15 lessen aan vast te knopen.

    Dat ik niet zou slagen stond eigenlijk al redelijk vast, maar waar ik pissig om ben is dat de ANWB zegt dat je na hun 66-euro-kostende intest een pakket aangewezen zou moeten krijgen waar je het mee zou moeten redden. Ik vind een afwijking van 15 uur in hun voorspelling toch flink.

    Ergo; advies voor iedereen die de intest gaat doen-->liever wat langer les, dan dit gedonder.
    Socialist in Mercedes
      dinsdag 29 januari 2008 @ 18:01:13 #82
    165624 Jodelaar
    Wintersporter! uit ZH 079
    pi_56391052
    Vandaag te horen gekregen dat ik de 21 mag afrijden terwijl we de 23e op vakantie gaan. Al haal ik hem doe ik een spoedaanvraag (hebben we er voor over, en mn oom betaald dat).. dat is dus 40 euro meer.

    Maar.. Ik moet om half 11 afrijden, bnor, dus uurtje rijden. Als ik hem dan haal moet ik voor 2 uur naar de gemeente, kan ik dan via spoedaanvraag hem nog de volgende dag halen? Dat zou perfect zijn gezien de vakantie!
    Ski, Schnee & Schnaps!
      dinsdag 29 januari 2008 @ 21:53:07 #83
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_56396600
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 16:36 schreef Charango het volgende:

    Ergo; advies voor iedereen die de intest gaat doen-->liever wat langer les, dan dit gedonder.
    Had ik ook, kreeg advies van 30 uur les, veel te weinig. Heb er nog gauw 3 lessen bij geplakt maar dat mocht niet baten. Heb daarna nog 10 lessen gehad en toen wel gehaald. Dus inderdaad, liever gewoon iets meer lessen en dan wel in 1 keer halen . Maar succes nog!
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 18:01 schreef Jodelaar het volgende:

    Maar.. Ik moet om half 11 afrijden, bnor, dus uurtje rijden. Als ik hem dan haal moet ik voor 2 uur naar de gemeente, kan ik dan via spoedaanvraag hem nog de volgende dag halen? Dat zou perfect zijn gezien de vakantie!
    Spoedaanvraag duurt inderdaad 1 dag na het aanvragen.
    Maar, je kunt je rijbewijs pas 1 dag na je rijexamen aanvragen.
    Dat zou dus betekenen de 21e slagen (toch? ), 22e aanvragen, en 23e gelijk ophalen. Afhankelijk van hoe laat je weg moet dus nog op tijd.
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_56396979
    Bij mij schatte ze me in op 25-30 lessen, heb het met 26 gehaald.
    So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
      dinsdag 29 januari 2008 @ 22:11:01 #85
    165624 Jodelaar
    Wintersporter! uit ZH 079
    pi_56397054
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 21:53 schreef Leinonlein het volgende:

    [..]

    Had ik ook, kreeg advies van 30 uur les, veel te weinig. Heb er nog gauw 3 lessen bij geplakt maar dat mocht niet baten. Heb daarna nog 10 lessen gehad en toen wel gehaald. Dus inderdaad, liever gewoon iets meer lessen en dan wel in 1 keer halen . Maar succes nog!
    [..]

    Spoedaanvraag duurt inderdaad 1 dag na het aanvragen.
    Maar, je kunt je rijbewijs pas 1 dag na je rijexamen aanvragen.
    Dat zou dus betekenen de 21e slagen (toch? ), 22e aanvragen, en 23e gelijk ophalen. Afhankelijk van hoe laat je weg moet dus nog op tijd.
    bah 23e is op zaterdag en is het gemeentehuis dicht, ik zal ze morgen even bellen..
    Ski, Schnee & Schnaps!
    pi_56397509
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 21:53 schreef Leinonlein het volgende:

    Maar, je kunt je rijbewijs pas 1 dag na je rijexamen aanvragen.
    Ik ben met een leerlinge ook wel eens direct na het examen naar het gemeentehuis gereden en guess what?
    De gegevens waren binnen en de aanvraag kon gewoon gedaan worden.
    Zal wel een gevalletje mazzel zijn geweest, maar onmogelijk is het iig niet.
    pi_56399262
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 21:53 schreef Leinonlein het volgende:
    [..]

    Spoedaanvraag duurt inderdaad 1 dag na het aanvragen.
    Maar, je kunt je rijbewijs pas 1 dag na je rijexamen aanvragen.
    Dat zou dus betekenen de 21e slagen (toch? ), 22e aanvragen, en 23e gelijk ophalen. Afhankelijk van hoe laat je weg moet dus nog op tijd.
    Ik moest dinsdagochtend 8 uur examen doen en ben om half 1 naar het gemeentehuis gefietst, toen kon ik hem gewoon aanvragen..
    pi_56417117
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 23:27 schreef Merel1808 het volgende:

    [..]

    Ik moest dinsdagochtend 8 uur examen doen en ben om half 1 naar het gemeentehuis gefietst, toen kon ik hem gewoon aanvragen..
    Meestal kan het ook inderdaad sneller, bij mij ook dezelfde dag aangevraagd
      woensdag 30 januari 2008 @ 22:54:36 #89
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_56421887
    Oh dan heb ik voor niks helemaal een dag gewacht want mij was verteld dat het niet kon .
    Levenswerk: Berlijn Blog.
      woensdag 30 januari 2008 @ 23:06:25 #90
    165624 Jodelaar
    Wintersporter! uit ZH 079
    pi_56422234
    Gemeente gebeld procedure:

    1. Rijbewijs halen
    2. Bij CBR (liefst zo daar aan de balie) zeggen dat je een spoedrijbewijs aanvraag gaat doen
    3. Dan moet je voor 1 uur bij de gemeente aankloppen en zeggen dat je spoedaanvraag wil.
    4. 40 euro meer betalen
    5. Volgende ochtend is hij er al

    Ski, Schnee & Schnaps!
    pi_56422385
    Spoedaanvraag.
    pi_56422592
    Afgelopen maandagmiddag dan na 3 keer eindelijk mijn rijbewijs gehaald Kon hem volgens examinator en rijleraar pas de dag erna aanvragen, maar eigenwijs als ik ben stond ik toch diezelfde avond op het gemeentehuis. En jawel: heb hem toen (maandagavond vlak voor 19.00 uur) aangevraagd zonder spoed. Eigenlijk zou ik heb dan komende maandag 4 februari op kunnen halen, maar vanwege carnaval (ik woon in Helmond) zijn die eikels maandag en dinsdag gesloten en kan ik hem dus pas woensdag 6 februari ophalen

    Dan nu mijn vraag: Zou het nut hebben om vrijdagmiddag vlak voor sluitingstijd (vlak voor 16.00 uur dus) alvast langs te gaan om te kijken of m'n rijbewijs al binnen is? Of is dat compleet nutteloos
      woensdag 30 januari 2008 @ 23:19:11 #93
    165624 Jodelaar
    Wintersporter! uit ZH 079
    pi_56422636
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 23:11 schreef Geqxon het volgende:
    Spoedaanvraag.
    Ik ga 23e op vakantie en mag hem 21e proberen te halen, dus dan heb ik het er wel voor over.
    Ski, Schnee & Schnaps!
      woensdag 30 januari 2008 @ 23:21:03 #94
    165624 Jodelaar
    Wintersporter! uit ZH 079
    pi_56422688
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 23:17 schreef Notice het volgende:
    Afgelopen maandagmiddag dan na 3 keer eindelijk mijn rijbewijs gehaald Kon hem volgens examinator en rijleraar pas de dag erna aanvragen, maar eigenwijs als ik ben stond ik toch diezelfde avond op het gemeentehuis. En jawel: heb hem toen (maandagavond vlak voor 19.00 uur) aangevraagd zonder spoed. Eigenlijk zou ik heb dan komende maandag 4 februari op kunnen halen, maar vanwege carnaval (ik woon in Helmond) zijn die eikels maandag en dinsdag gesloten en kan ik hem dus pas woensdag 6 februari ophalen

    Dan nu mijn vraag: Zou het nut hebben om vrijdagmiddag vlak voor sluitingstijd (vlak voor 16.00 uur dus) alvast langs te gaan om te kijken of m'n rijbewijs al binnen is? Of is dat compleet nutteloos
    Je kan ehm wel halen hoor morgen meestal is hij er wel na 4 dagen, en anders even doorzeuren, hij ligt er tog wel.
    Ski, Schnee & Schnaps!
    pi_56422762
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 23:21 schreef Jodelaar het volgende:

    [..]

    Je kan ehm wel halen hoor morgen meestal is hij er wel na 4 dagen, en anders even doorzeuren, hij ligt er tog wel.
    Morgen? Zeker weten? Dat zou wel heel snel zijn Vergeet niet dat ik m *checkt aanvraagbewijs* maandagavond om 18:52 aangevraagd heb he
      woensdag 30 januari 2008 @ 23:25:19 #96
    165624 Jodelaar
    Wintersporter! uit ZH 079
    pi_56422793
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 23:24 schreef Notice het volgende:

    [..]

    Morgen? Zeker weten? Dat zou wel heel snel zijn Vergeet niet dat ik m *checkt aanvraagbewijs* maandagavond om 18:52 aangevraagd heb he
    Je kan het zeker wel proberen, vriend van me reed dinsdag af, vroeg ook rond die tijd aan en had hem vrijdag middag
    Ski, Schnee & Schnaps!
    pi_56422807
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 23:19 schreef Jodelaar het volgende:

    [..]

    Ik ga 23e op vakantie en mag hem 21e proberen te halen, dus dan heb ik het er wel voor over.
    Het is een bureaucratische manier van voordringen. Dus triest.
      woensdag 30 januari 2008 @ 23:27:48 #98
    165624 Jodelaar
    Wintersporter! uit ZH 079
    pi_56422851
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 23:25 schreef Geqxon het volgende:

    [..]

    Het is een bureaucratische manier van voordringen. Dus triest.
    Waar slaat dat op ik betaal tog 40 euro meer voor een spoedrijbewijs? hoezo is dat voordringen
    Ski, Schnee & Schnaps!
    pi_56422909
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 23:27 schreef Jodelaar het volgende:

    [..]

    Waar slaat dat op ik betaal tog 40 euro meer voor een spoedrijbewijs? hoezo is dat voordringen
    Omdat je 40 euro betaald om je boven op de lijst van wachtende personen te zetten. Daarom.
    pi_56422930
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 23:25 schreef Geqxon het volgende:

    [..]

    Het is een bureaucratische manier van voordringen. Dus triest.
    Dat is het ook. En daar kun je heulemaal niks tegen doen, maar ach iedereen om me heen zei dat ook en ik had iets van 'mjah het is maar 1 lesje meer zegmaar (lesje kost ook 40euro) en die had ik ook net zo makkelijk betaald...en heb mijn geld wel eens aan onzinnigere dingen besteed '

    Ook spoed dus
    Bram! Boterham!
    pi_56422990
    En dankzij jullie moeten andere mensen langer wachten. Wees trots op jezelf.
      woensdag 30 januari 2008 @ 23:35:52 #102
    165624 Jodelaar
    Wintersporter! uit ZH 079
    pi_56423044
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 23:30 schreef Geqxon het volgende:

    [..]

    Omdat je 40 euro betaald om je boven op de lijst van wachtende personen te zetten. Daarom.
    Wil gewoon fahren in Oostenrijk

    En het maakt mij niet hoe, eerst maar dat rijbewijs halen anders krijgen ze geen 40 euro meer, als ik nog een keer moet proberen, dan wordt het geen spoedaanvraag als ik hem dan haal. Alleen nu omdat we op vakantie gaan.
    Ski, Schnee & Schnaps!
      woensdag 30 januari 2008 @ 23:36:07 #103
    165624 Jodelaar
    Wintersporter! uit ZH 079
    pi_56423053
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 23:33 schreef Geqxon het volgende:
    En dankzij jullie moeten andere mensen langer wachten. Wees trots op jezelf.
    Ben ik, bedankt
    Ski, Schnee & Schnaps!
    pi_56426733
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 23:31 schreef lj_lightning het volgende:

    [..]

    Dat is het ook. En daar kun je heulemaal niks tegen doen, maar ach iedereen om me heen zei dat ook en ik had iets van 'mjah het is maar 1 lesje meer zegmaar (lesje kost ook 40euro) en die had ik ook net zo makkelijk betaald...en heb mijn geld wel eens aan onzinnigere dingen besteed '

    Ook spoed dus
    Ja zo bekeek ik het hier ook, het is maar een extra lesje waar je anders ook niet moeilijk over zou doen
    Dus ik had hem ook de dag erna en sindsdien volgens mij elke dag gereden (nu alweer meer als een jaar geleden)
    pi_56426892
    Ik bekijk het anders: ik doe al bijna 19 jaar zonder rijbewijs, en verder heb ik hem m'n hele leven, dus dat weekje zonder red ik dan ook nog wel Die 40 euro die ik dan uitspaar kan ik weer mooi uitgeven aan benzine, is toch weer een kilometertje of 300/350.
    pi_56427133
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 09:03 schreef Notice het volgende:
    Ik bekijk het anders: ik doe al bijna 19 jaar zonder rijbewijs, en verder heb ik hem m'n hele leven, dus dat weekje zonder red ik dan ook nog wel Die 40 euro die ik dan uitspaar kan ik weer mooi uitgeven aan benzine, is toch weer een kilometertje of 300/350.
    Ja maar bij sommige komt het rijbewijs wel heel goed uit, zoals ik zei sindsdien elke dag gereden dus ik had het wel nodig
    pi_56427916
    40 euro, dat is voor mij (binnenkort) toch al snel een half jaar WA verzekering.
      donderdag 31 januari 2008 @ 12:38:36 #108
    143462 Battlefan
    Pardon? PARDON?!
    pi_56430820
    Vandaag m'n theorie gehaald, 3 fout Waren er eigenlijk veel die het niet hadden gehaald
    Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
    - Walt Disney
      donderdag 31 januari 2008 @ 13:16:02 #109
    179239 Poekel
    That orphanage attacked ME!
    pi_56431898
    THEORIE GEHAALD!

    1 foutje. Beste van die heule groep.

    Edit: Dit was de eerste keer trouwens dat ik examen deed.
    "The meaning of life is 'bucket'."
    pi_56431937
    Theorie is easy.
      donderdag 31 januari 2008 @ 13:19:35 #111
    179239 Poekel
    That orphanage attacked ME!
    pi_56432006
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 13:17 schreef Geqxon het volgende:
    Theorie is easy.
    Dat vonden die 36 die gezakt waren niet echt.
    "The meaning of life is 'bucket'."
    pi_56432813
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 13:16 schreef Poekel het volgende:
    THEORIE GEHAALD!

    1 foutje. Beste van die heule groep.

    Edit: Dit was de eerste keer trouwens dat ik examen deed.
    Whehe, net als ik

    Ik heb vandaag over een week examen, mag ik in de OP?
      donderdag 31 januari 2008 @ 13:52:24 #113
    143462 Battlefan
    Pardon? PARDON?!
    pi_56432828
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 13:19 schreef Poekel het volgende:

    [..]

    Dat vonden die 36 die gezakt waren niet echt.
    Waar deed je je theorie?
    Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
    - Walt Disney
    pi_56433222
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 13:19 schreef Poekel het volgende:

    [..]

    Dat vonden die 36 die gezakt waren niet echt.
    Zeker van die gevallen die ook theorielessen nodig hebben.

    Als je niet het verkeersinzicht dan wel de intelligentie hebt om je theorie-examen te halen, dan vraag ik mij af of je wel in het verkeer thuis hoort.
      donderdag 31 januari 2008 @ 15:01:16 #115
    179239 Poekel
    That orphanage attacked ME!
    pi_56434572
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 13:52 schreef Battlefan het volgende:

    [..]

    Waar deed je je theorie?
    Grunn.
    "The meaning of life is 'bucket'."
    pi_56438184
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 14:06 schreef Geqxon het volgende:

    [..]

    Zeker van die gevallen die ook theorielessen nodig hebben.

    Als je niet het verkeersinzicht dan wel de intelligentie hebt om je theorie-examen te halen, dan vraag ik mij af of je wel in het verkeer thuis hoort.
    Je bent nogal kritisch vandaag . Je kan niet alle minderbegaafde mensen van de weg houden, zij zijn ook lang niet altijd de veroorzakers van ongelukken ( ), ze hebben gewoon wat meer tijd nodig om dingen te leren

    Ik had hem trouwens wel in één keer hoor, met 0 fout
    pi_56438229
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 16:15 schreef SjaakSjofel het volgende:
    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ] De lessers: [ afbeelding ]
    [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
    [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
    [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
    [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ] Meld hier: [ afbeelding ]
    wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen;
    hoeveel lessen je hebt gehad;
    hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
    wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
    of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
    natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

    [ afbeelding ] Veel gestelde vragen [ afbeelding ]
    Hoe kies ik een rijschool uit?
    Op deze site kun je ervaringen van anderen lezen en slagingspercentages van rijscholen vergelijken.

    Waar staat TTT voor?
    Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen, en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

    Wat moet je meenemen naar je TTT?
    Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

    Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
    Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het CBR op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost ¤30,80 en contant betalen kan niet.

    Wat moet je meenemen naar je Praktijk-examen?
    Je theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

    Wat moet je meenemen om je rijbewijs aan te vragen?
    Een identiteitsbewijs, een pasfoto en geld. Een bewijs dat je geslaagd bent krijg je niet, het CBR geeft je gegevens door aan de gemeente.

    Waar staat BNOR voor?
    Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

    Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen, wel een individueel examen.

    Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

    Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
    Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

    Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
    Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

    Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
    NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

    [ afbeelding ] Eerdere topics van deze reeks: [ afbeelding ]
    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100

    De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.

    [ afbeelding ] Geslaagden 2007: [ afbeelding ]
    - Handschoen (4 januari)
    - Kerdaben (10 januari)
    - Sandertjuh (11 januari)
    - Me_Wesley (16 januari)
    - Drifter__ (16 januari)
    - TheRuud (17 januari)
    - ruudjuh31 (17 januari)
    - pkeijsers (19 januari)
    - FoxHunter (19 januari)
    - Bojaaper (19 januari)
    - Mindlight (22 januari)
    - -beer- (22 januari)
    - den smee E achter B(24 januari)
    - Multiply (24 januari)
    - Sjengdanny (25 januari)
    - Zosk (2 februari)
    - Meki ( 6 Februari )
    - Covie (6 Februari)
    - CySt (12 februari)
    - Marloes (13 februari)
    - MarcoD (14 februari)
    - Skaai (16 februari)
    - DakDuuf (19 februari)
    - Pino_666 (20 februari)
    - pascalheister (21 februari)
    - Jorienvdherik (21 februari)
    - gothic-blackie (8 maart)
    - BLADEZZ (16 maart)
    - Hadewych (28 maart)
    - PartyAnimal87 (30 maart)
    - PeeJie_ (3 April)
    - Jarkie (11 April)
    - EDMAN- (12 April)
    - Maravilla (16 april)
    - Mathijz (19 april)
    - Johnns (20 april)
    - Alcarin (23 april)
    - Bakayarou (23 april)
    - Rosu (24 april)
    - Xbox_360 (25 april)
    - paulus1709 (28 april)
    - miss_bleu (3 mei)
    - Wisheh! (9 mei)
    - brandsrus (14 mei)
    - Turbo_Diesel (15 mei)
    - Leroytje (15 mei)
    - Simsfan88 (23 mei)
    - Dreetjuh (23 mei)
    - Hoppla (29 mei)
    - Kcin22 (4 juni)
    - Ridocar (9 juni) E achter C
    - Thormodo (14 juni)
    - Game_Error (28 juni)
    - RiKe (4 juli)
    - Remco_h (20 juli)
    - OG-Loco (26 juli)
    - Maxamius (6 augustus)
    - Meddo (21 augustus)
    - ForeverEternalFreak (3 september)
    - Renesite (27 september)
    - Viking84 (9 oktober)
    - Icebliss (10 oktober)
    - AGiath (11 oktober)
    - Unhuman (31 oktober)
    - koen_pijl (13 november)
    - dynamiet (13 november)
    - Sanderrrr (16 november)
    - KaiN (24 november)
    - Crazykill (5 december)
    - Arsenius (20 december)

    [ afbeelding ] Geslaagden 2008: [ afbeelding ]
    - Addict89 (3 januari)
    - Reki (7 januari)
    - Thom123 (8 januari)

    Geslaagden: Gefeliciteerd!

    [ afbeelding ] Aankomende examens: [ afbeelding ]
    06 december: JackieBee, Assen, 08:00 (auto B)
    06 december: lj_lightning, Nijmegen, 08:00 (auto B) Gezakt
    14 januari: woutabest, Rijswijk, 11:45 (auto B)
    18 januari: CasB, Gouda, 09:50 (auto B)
    21 januari: Lj_lightning, Nijmegen, 08:55 (auto B)
    31 januari: p-etr-a, Meppel, 15:00 (auto B)
    7 februari: Borkydude (auto B)
    11 februari Gitanki, Mierlo, 10:45 (auto B)
    21 februari: sheonlydreams, Rijswijk, 11:40 (auto B)

    Iedereen die de komende tijd theorie- en/of praktijkexamen heeft: Succes!


    Ben je ook begonnen met lessen? Dan kun je jouw avatar toevoegen in de OP.
    Heb je jouw rijbewijs dit jaar ook in the pocket? Dan kun je jouw naam en de datum toevoegen in de OP.
    De OP (openingspost) kan hier teruggevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent.


    [ afbeelding ]

    Niet zo netjes van Reki om het oude topic te sluiten maar geen nieuwe aan te maken
      donderdag 31 januari 2008 @ 18:08:20 #118
    165624 Jodelaar
    Wintersporter! uit ZH 079
    pi_56438917
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 16:15 schreef SjaakSjofel het volgende:
    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ] De lessers: [ afbeelding ]
    [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
    [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
    [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
    [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ] Meld hier: [ afbeelding ]
    wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen;
    hoeveel lessen je hebt gehad;
    hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
    wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
    of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
    natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

    [ afbeelding ] Veel gestelde vragen [ afbeelding ]
    Hoe kies ik een rijschool uit?
    Op deze site kun je ervaringen van anderen lezen en slagingspercentages van rijscholen vergelijken.

    Waar staat TTT voor?
    Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen, en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

    Wat moet je meenemen naar je TTT?
    Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

    Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
    Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het CBR op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost ¤30,80 en contant betalen kan niet.

    Wat moet je meenemen naar je Praktijk-examen?
    Je theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

    Wat moet je meenemen om je rijbewijs aan te vragen?
    Een identiteitsbewijs, een pasfoto en geld. Een bewijs dat je geslaagd bent krijg je niet, het CBR geeft je gegevens door aan de gemeente.

    Waar staat BNOR voor?
    Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

    Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen, wel een individueel examen.

    Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

    Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
    Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

    Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
    Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

    Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
    NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

    [ afbeelding ] Eerdere topics van deze reeks: [ afbeelding ]
    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100

    De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.

    [ afbeelding ] Geslaagden 2007: [ afbeelding ]
    - Handschoen (4 januari)
    - Kerdaben (10 januari)
    - Sandertjuh (11 januari)
    - Me_Wesley (16 januari)
    - Drifter__ (16 januari)
    - TheRuud (17 januari)
    - ruudjuh31 (17 januari)
    - pkeijsers (19 januari)
    - FoxHunter (19 januari)
    - Bojaaper (19 januari)
    - Mindlight (22 januari)
    - -beer- (22 januari)
    - den smee E achter B(24 januari)
    - Multiply (24 januari)
    - Sjengdanny (25 januari)
    - Zosk (2 februari)
    - Meki ( 6 Februari )
    - Covie (6 Februari)
    - CySt (12 februari)
    - Marloes (13 februari)
    - MarcoD (14 februari)
    - Skaai (16 februari)
    - DakDuuf (19 februari)
    - Pino_666 (20 februari)
    - pascalheister (21 februari)
    - Jorienvdherik (21 februari)
    - gothic-blackie (8 maart)
    - BLADEZZ (16 maart)
    - Hadewych (28 maart)
    - PartyAnimal87 (30 maart)
    - PeeJie_ (3 April)
    - Jarkie (11 April)
    - EDMAN- (12 April)
    - Maravilla (16 april)
    - Mathijz (19 april)
    - Johnns (20 april)
    - Alcarin (23 april)
    - Bakayarou (23 april)
    - Rosu (24 april)
    - Xbox_360 (25 april)
    - paulus1709 (28 april)
    - miss_bleu (3 mei)
    - Wisheh! (9 mei)
    - brandsrus (14 mei)
    - Turbo_Diesel (15 mei)
    - Leroytje (15 mei)
    - Simsfan88 (23 mei)
    - Dreetjuh (23 mei)
    - Hoppla (29 mei)
    - Kcin22 (4 juni)
    - Ridocar (9 juni) E achter C
    - Thormodo (14 juni)
    - Game_Error (28 juni)
    - RiKe (4 juli)
    - Remco_h (20 juli)
    - OG-Loco (26 juli)
    - Maxamius (6 augustus)
    - Meddo (21 augustus)
    - ForeverEternalFreak (3 september)
    - Renesite (27 september)
    - Viking84 (9 oktober)
    - Icebliss (10 oktober)
    - AGiath (11 oktober)
    - Unhuman (31 oktober)
    - koen_pijl (13 november)
    - dynamiet (13 november)
    - Sanderrrr (16 november)
    - KaiN (24 november)
    - Crazykill (5 december)
    - Arsenius (20 december)

    [ afbeelding ] Geslaagden 2008: [ afbeelding ]
    - Addict89 (3 januari)
    - Reki (7 januari)
    - Thom123 (8 januari)

    Geslaagden: Gefeliciteerd!

    [ afbeelding ] Aankomende examens: [ afbeelding ]
    06 december: JackieBee, Assen, 08:00 (auto B)
    06 december: lj_lightning, Nijmegen, 08:00 (auto B) Gezakt
    14 januari: woutabest, Rijswijk, 11:45 (auto B)
    18 januari: CasB, Gouda, 09:50 (auto B)
    21 januari: Lj_lightning, Nijmegen, 08:55 (auto B)
    31 januari: p-etr-a, Meppel, 15:00 (auto B)
    11 februari Gitanki, Mierlo, 10:45 (auto B)
    21 februari: sheonlydreams, Rijswijk, 11:40 (auto B)
    21 februari: jodelaar, rijswijk, 11:40 (auto B)

    Iedereen die de komende tijd theorie- en/of praktijkexamen heeft: Succes!


    Ben je ook begonnen met lessen? Dan kun je jouw avatar toevoegen in de OP.
    Heb je jouw rijbewijs dit jaar ook in the pocket? Dan kun je jouw naam en de datum toevoegen in de OP.
    De OP (openingspost) kan hier teruggevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent.


    [ afbeelding ]

    Niet zo netjes van Reki om het oude topic te sluiten maar geen nieuwe aan te maken
    Ski, Schnee & Schnaps!
    pi_56439003
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 17:31 schreef SjaakSjofel het volgende:

    [..]

    Je bent nogal kritisch vandaag . Je kan niet alle minderbegaafde mensen van de weg houden, zij zijn ook lang niet altijd de veroorzakers van ongelukken ( ), ze hebben gewoon wat meer tijd nodig om dingen te leren

    Ik had hem trouwens wel in één keer hoor, met 0 fout
    En ik mij maar duidelijk maken met smilies.

    Maar ik bedoel meer van: Iemand die zijn theorie na 5 keer met geluk heeft gehaald, wil je zo iemand tegenkomen als hij op een druk verkeerskruispunt af komt rijden?
    pi_56439120
    Vroeger, toen je je bromfietscertificaat bij een postkantoor kon halen, was het helemaal een feest. Werd er bij Blik op de Weg een mevrouw met een snorfiets aan de kant gezet omdat ze met een onverzekerde snorfiets over het voetpad reed. Waarna ze er allemaal niks van snapte, opstapte, en (over het voetpad!) weg wilde rijden.
    pi_56439411
    Ik heb op de vorige pagina gevraagd of het zin had om morgen naar het gemeentehuis te bellen met de vraag of dat mijn rijbewijs dat ik maandavond aangevraagd heb al binnen is. Jodelaar gaf me het advies om vandaag al te bellen, en dat heb ik gedaan. En jawel: hij was er! Gelijk opgehaald en net een stuk gereden, ging prima!

    Vraag me alleen nog 1 ding af: in hoeverre is een rijbewijs nou geldig als ID? Kan je binnen Nederland (of erbuiten mss ook?) je rijbewijs gewoon als ID pasje gebruiken? Dat scheelt me namelijk het meeslepen van m'n paspoort
    pi_56439639
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 18:29 schreef Notice het volgende:

    Vraag me alleen nog 1 ding af: in hoeverre is een rijbewijs nou geldig als ID? Kan je binnen Nederland (of erbuiten mss ook?) je rijbewijs gewoon als ID pasje gebruiken? Dat scheelt me namelijk het meeslepen van m'n paspoort
    klikkerdeklik en kliknoges

    paar seconden op google......
      donderdag 31 januari 2008 @ 18:42:33 #123
    165624 Jodelaar
    Wintersporter! uit ZH 079
    pi_56439728
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 18:29 schreef Notice het volgende:
    Ik heb op de vorige pagina gevraagd of het zin had om morgen naar het gemeentehuis te bellen met de vraag of dat mijn rijbewijs dat ik maandavond aangevraagd heb al binnen is. Jodelaar gaf me het advies om vandaag al te bellen, en dat heb ik gedaan. En jawel: hij was er! Gelijk opgehaald en net een stuk gereden, ging prima!

    Vraag me alleen nog 1 ding af: in hoeverre is een rijbewijs nou geldig als ID? Kan je binnen Nederland (of erbuiten mss ook?) je rijbewijs gewoon als ID pasje gebruiken? Dat scheelt me namelijk het meeslepen van m'n paspoort
    Heb je al een auto?
    Ski, Schnee & Schnaps!
    pi_56447843
    @ Jodelaar: Wij hebben op dezelfde dag, tijd en plaats examen!
    Klussen deel 1 en 2
      vrijdag 1 februari 2008 @ 00:07:37 #125
    165624 Jodelaar
    Wintersporter! uit ZH 079
    pi_56447966
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 00:00 schreef sheonlydreams86 het volgende:
    @ Jodelaar: Wij hebben op dezelfde dag, tijd en plaats examen!
    Haha, ja ik zag het Alleen moet ik wel bij BNOR dus ik weet niet waar ik begin, iig niet bij het CBR, ergens bij een restaurant geloof ik.
    Ski, Schnee & Schnaps!
    pi_56450785
    Oh ok. Voor mij is het de eerste keer dus CBR... Die avond heb ik in elk geval (wel of niet gehaald) een feestje
    Klussen deel 1 en 2
    pi_56452046
    Sinds 8 December 2007 ook begonnen met rijlessen! Bij Twin, in Utrecht. Heb 16 Februari mijn theorie en 31 Maart mijn praktijk examen!

    Heb inmiddels, inclusief vandaag, 16 lessen op zitten. 1 les is 1 uur, heb iedere dinsdag en vrijdag lessen van 2 uur per keer, dus eigenlijk 8 'lesdagen' er op.

    edit: mijzelf ook maar ff in de OP gezet.

    [ Bericht 14% gewijzigd door cyberrobin op 01-02-2008 09:57:35 ]
    D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
    pi_56452998
    Ik heb gisteren uiteindelijk geen examen gedaan, maar een TTT. Het was echt balen. Volgens mijn examinator keek ik niet goed in de zijwegen in de woonwijk en bij het invoegen op de snelweg. Hellingproef en stopopdracht heb ik ook niet gehaald, parkeren in een vak wel maar geen vrijstelling.

    Nu staat in een keer op mijn evaluatieformulier ook nog dat ik niet goed keek bij de bijzondere verrichtingen én dat de ogentest niet goed was. Daar heeft hij gisteren niets over gezegd. Al met al vind ik de TTT een beetje waardeloos op deze manier, ik heb in elk geval niet het gevoel dat ik hier wat mee kan want ik keek echt wel. Bij het examen ga ik gewoon overdreven kijken of zo? Ik hoop dat mijn instructeur wel begrijpt wat meneer bedoelde.
    pi_56453085
    Waarom een TTT ipv een examen?
    pi_56453354
    Omdat ik mijn TTT eigenlijk eerder al zou doen, maar dat hebben we verplaatst ivm minder lessen voor die tijd. Voor het examen krijg ik ook een nieuwe datum maar die weet ik nog niet.
    pi_56455557
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 10:35 schreef p-etr-a het volgende:
    Ik heb gisteren uiteindelijk geen examen gedaan, maar een TTT. Het was echt balen. Volgens mijn examinator keek ik niet goed in de zijwegen in de woonwijk en bij het invoegen op de snelweg. Hellingproef en stopopdracht heb ik ook niet gehaald, parkeren in een vak wel maar geen vrijstelling.

    Nu staat in een keer op mijn evaluatieformulier ook nog dat ik niet goed keek bij de bijzondere verrichtingen én dat de ogentest niet goed was. Daar heeft hij gisteren niets over gezegd. Al met al vind ik de TTT een beetje waardeloos op deze manier, ik heb in elk geval niet het gevoel dat ik hier wat mee kan want ik keek echt wel. Bij het examen ga ik gewoon overdreven kijken of zo? Ik hoop dat mijn instructeur wel begrijpt wat meneer bedoelde.
    Voor de ogentest moet je meestal een kenteken op de parkeerplaats voorlezen vanaf een bepaalde afstand, als dat gewoon gelukt is zou ik niet weten waarom je ogentest niet goed was? Beetje vreemd wel.
    pi_56457297
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 18:39 schreef vannelle het volgende:

    [..]

    klikkerdeklik en kliknoges

    paar seconden op google......
    Oke, thanx
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 18:42 schreef Jodelaar het volgende:

    [..]

    Heb je al een auto?
    Nope, nog niet. Heb gisteravond 35 kilometer gereden in de auto van m'n ouders, ging ook weer relaxed Alleen ben ik bang dat ik geflitst ben Ik reed op een weg waar je 50 mag, alleen kijk ik sinds een tijdje niet zoveel meer op de teller omdat ik inmiddels meer vertrouw op m'n gevoel. Ik reed een flitspaal voorbij, en toen keek ik op de teller en zag ik dat ik bijna 60 reed Maar ik heb verder geen flits ofzo gezien (het was al stikdonker) dus ik weet het niet zeker...
    pi_56458751
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 12:12 schreef Merel1808 het volgende:

    [..]

    Voor de ogentest moet je meestal een kenteken op de parkeerplaats voorlezen vanaf een bepaalde afstand, als dat gewoon gelukt is zou ik niet weten waarom je ogentest niet goed was? Beetje vreemd wel.
    Dat heb ik inderdaad gedaan en is me ook gelukt. Mijn instructeur (ik heb hem gebeld) snapte er niets van.
    pi_56459620
    Ik heb voorderest nooit mijn kop hier laten zien, ben ook niet zo actief. Maar wou toch even zeggen dat ik vanochtend om 08.00 in Nijmegen geslaagd ben
      vrijdag 1 februari 2008 @ 17:15:49 #135
    165624 Jodelaar
    Wintersporter! uit ZH 079
    pi_56462271
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 13:31 schreef Notice het volgende:

    [..]

    Oke, thanx
    [..]

    Nope, nog niet. Heb gisteravond 35 kilometer gereden in de auto van m'n ouders, ging ook weer relaxed Alleen ben ik bang dat ik geflitst ben Ik reed op een weg waar je 50 mag, alleen kijk ik sinds een tijdje niet zoveel meer op de teller omdat ik inmiddels meer vertrouw op m'n gevoel. Ik reed een flitspaal voorbij, en toen keek ik op de teller en zag ik dat ik bijna 60 reed Maar ik heb verder geen flits ofzo gezien (het was al stikdonker) dus ik weet het niet zeker...
    Hehe, dat zal nog wel een paar keer gebeuren, pas wel op dat je punten rijbewijs heb he

    Als ik me rijbewijs heb ga ik gassen op de a7 in duitsland waar het kan, en anders nergens, heb er nu zo lang over gedaan, hoef hem niet gelijk kwijt
    Ski, Schnee & Schnaps!
    pi_56462950
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 15:16 schreef Fentoozler het volgende:
    Ik heb voorderest nooit mijn kop hier laten zien, ben ook niet zo actief. Maar wou toch even zeggen dat ik vanochtend om 08.00 in Nijmegen geslaagd ben
    Gefeliciteerd! Ook al in Nijmegen .
    pi_56463121
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 17:15 schreef Jodelaar het volgende:

    [..]

    Hehe, dat zal nog wel een paar keer gebeuren, pas wel op dat je punten rijbewijs heb he

    Als ik me rijbewijs heb ga ik gassen op de a7 in duitsland waar het kan, en anders nergens, heb er nu zo lang over gedaan, hoef hem niet gelijk kwijt
    Kijk, dat je wel eens te hard rijdt kan ik me voorstellen, omstandigheden, niet op de snelheidsmeter kijken enzo. Maar de drang om eens echt hard te rijden heb ik nog nooit gehad (in een gewone personenauto dan). Wat is er de kick van?

    Zeker nu in het begin probeer ik me aan alle regels te houden zodat het een gewoonte wordt en blijft
      vrijdag 1 februari 2008 @ 18:26:58 #138
    165624 Jodelaar
    Wintersporter! uit ZH 079
    pi_56463646
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 17:59 schreef amhvj het volgende:

    [..]

    Kijk, dat je wel eens te hard rijdt kan ik me voorstellen, omstandigheden, niet op de snelheidsmeter kijken enzo. Maar de drang om eens echt hard te rijden heb ik nog nooit gehad (in een gewone personenauto dan). Wat is er de kick van?

    Zeker nu in het begin probeer ik me aan alle regels te houden zodat het een gewoonte wordt en blijft
    A7 mag je zo hard rijden als je zelf wilt, alleen bij Hösbach/Waldbach moet je even in de ankers en 80 rijden. Als je daar 200 rij wordt je nog ingehaald
    Ski, Schnee & Schnaps!
    pi_56468260
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 17:59 schreef amhvj het volgende:

    [..]

    Kijk, dat je wel eens te hard rijdt kan ik me voorstellen, omstandigheden, niet op de snelheidsmeter kijken enzo. Maar de drang om eens echt hard te rijden heb ik nog nooit gehad (in een gewone personenauto dan). Wat is er de kick van?

    Zeker nu in het begin probeer ik me aan alle regels te houden zodat het een gewoonte wordt en blijft
    Mja, bij mij ging het ook echt per ongeluk. Normaal (wat heet normaal, ik heb nog steeds pas 35 km gereden ) hou ik me ook gewoon aan de snelheid, dit was gewoon n ongelukje. Maar is er iemand die weet of je in het donker door een flitspaal geflitst kan worden zonder dat je het in de gaten hebt? Ik heb namelijk wel eens overdag gezien dat iemand geflitst werd, en dat was toch een behoorlijk felle flits.
    pi_56468566
    Heb nu 10 lessen gehad, 12 februari voor theorie, iemand tips?
    Mentalita Ultras (L)
    Boycot Denemarken!
    pi_56468962
    Op safe spelen en de regels leren?
    pi_56469504
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 22:10 schreef Bieflap het volgende:
    Heb nu 10 lessen gehad, 12 februari voor theorie, iemand tips?
    RVV 1990 en even een theorieboek doorlezen?
    pi_56474516
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 18:26 schreef Jodelaar het volgende:

    [..]

    A7 mag je zo hard rijden als je zelf wilt, alleen bij Hösbach/Waldbach moet je even in de ankers en 80 rijden. Als je daar 200 rij wordt je nog ingehaald
    Mijn oom heeft pas een porsche gekocht en heeft mij beloofd dat ik daar een keertje mee naar duitsland mocht als ik mn rijbewijs had, ik moet binnenkort maar eens even terugkomen op die belofte
    pi_56474527
    mag weer opnieuw de boeken in voor mijn California drivers license.
    moet een theorieexamen en driving test doen
    hmmmm....WAT???
    pi_56474569
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 04:03 schreef Vitamine_C het volgende:
    mag weer opnieuw de boeken in voor mijn California drivers license.
    moet een theorieexamen en driving test doen
    Zelfs Victoria Beckham haalde het, have a little faith
    pi_56480586
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 04:00 schreef Merel1808 het volgende:

    [..]

    Mijn oom heeft pas een porsche gekocht en heeft mij beloofd dat ik daar een keertje mee naar duitsland mocht als ik mn rijbewijs had, ik moet binnenkort maar eens even terugkomen op die belofte
    Náár Duitsland, maar niet ín Duitsland zeker.



    Veel plezier!
    pi_56481343
    Nou wordt ie helemaal mooi: ik heb net een brief van het CBR gehad dat ik mijn ogen door een oogarts moet laten testen voor ze me een verklaring van geschiktheid kunnen geven. Op mijn gele formulier (terplekke met de hand ingevuld door de examinator) staat toch echt dat ik de ogentest heb gehaald, dus volgens mij heeft hij eerder een ogentest nodig dan ik. Of een lesje zorgvuldigheid. Dit geeft me niet veel vertrouwen in het CBR!
    pi_56482081
    Had je op je eigen verklaring wel overal "nee" ingevuld p-etr-a?
    pi_56483421
    Ja. Ik heb mijn instructeur hierover gesproken en die zei ook dat het gewoon verkeerd is overgenomen op het digitale formulier, door wie dan ook. Bij het CBR gaat daardoor meteen een procedure in met oogarts etc. Ik mag ze maandag bellen om te vertellen dat het niet klopt en dan zullen ze als het goed is de informatie in de computer wijzigen. Ik hoop dat dit zo makkelijk gaat, maar ik mag ook mijn ongenoegen hierover uiten en dat lijkt me zeker terecht. Als klant van het CBR betaal ik bijna 200 euro voor die toets en dan krijg je zulke slordigheid op je bord. Vind ik niet professioneel.
    pi_56484857
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 17:59 schreef amhvj het volgende:

    [..]

    Kijk, dat je wel eens te hard rijdt kan ik me voorstellen, omstandigheden, niet op de snelheidsmeter kijken enzo. Maar de drang om eens echt hard te rijden heb ik nog nooit gehad (in een gewone personenauto dan). Wat is er de kick van?

    Zeker nu in het begin probeer ik me aan alle regels te houden zodat het een gewoonte wordt en blijft
    Je hebt soms van die wegen in de bebouwde kom waar je dus 50 mag. Maar die hele weg is dan recht, zonder zijwegen, geen tegenliggers (twee rijstroken in 1 richting), geen voetgangersoversteekplaatsen en aan beide kanten van de berm gras en bomen
    Ik rijd nu best vaak op die weg, er staan geen flitspalen maar ik probeer me toch aan de regels te houden. Ik rijd gewoon meestal 55-58, en dan word ik de hele tijd ingehaald
    Wel grappig om al die mensen voorbij te zien rijden
    pi_56484913
    Te hard rijden doe ik best vaak. Dat je met het verkeer mee rijdt, en dan al snel 60-70 rijd op een weg waar je maar 50 mag.
    pi_56485911
    Meerijden is ook veel veiliger dan als enige strikt 50 blijven rijden.
    So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
    pi_56487024
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 20:52 schreef Addict89 het volgende:
    Meerijden is ook veel veiliger dan als enige strikt 50 blijven rijden.
    Weet ik, doe ik ook.
    Maar ik ga niet ook 70 rijden
    pi_56487542
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 21:25 schreef Crazykill het volgende:

    [..]

    Weet ik, doe ik ook.
    Maar ik ga niet ook 70 rijden

    Ook als iedereen dat wel doet, het prima kan (geen zijwegen voor de komende 500 meter) en iedereen gevaarlijke manoeuvres uithaalt om jou in te halen?
    pi_56488137
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 21:42 schreef Geqxon het volgende:

    [..]

    Ook als iedereen dat wel doet, het prima kan (geen zijwegen voor de komende 500 meter) en iedereen gevaarlijke manoeuvres uithaalt om jou in te halen?
    Nee , auto is van mn vader en ik ga hem geen boete bezorgen. En ik denk niet dat als er een flitswagen staat, dat die rekening mee houd dat iedereen daar 70 rijdt en iedereen dan maar geen boete geeft.
    en van gevaarlijke manoeuvres is geen sprake hoor.
    pi_56488629
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 19:06 schreef p-etr-a het volgende:
    Ja. Ik heb mijn instructeur hierover gesproken en die zei ook dat het gewoon verkeerd is overgenomen op het digitale formulier, door wie dan ook. Bij het CBR gaat daardoor meteen een procedure in met oogarts etc. Ik mag ze maandag bellen om te vertellen dat het niet klopt en dan zullen ze als het goed is de informatie in de computer wijzigen. Ik hoop dat dit zo makkelijk gaat, maar ik mag ook mijn ongenoegen hierover uiten en dat lijkt me zeker terecht. Als klant van het CBR betaal ik bijna 200 euro voor die toets en dan krijg je zulke slordigheid op je bord. Vind ik niet professioneel.
    Dan is het absoluut een fout van het CBR en natuurlijk mag jij daar je ongenoegen over uiten!
    Nu duurt het nóg langer voor je je pasje hebt.
    Hoe het verder afgewikkeld wordt weet ik niet, zelf heb ik nog nooit met dit soort slordigheden te maken gehad.
    Hou je ons op de hoogte?
    pi_56489183
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 22:15 schreef vannelle het volgende:

    [..]

    Dan is het absoluut een fout van het CBR en natuurlijk mag jij daar je ongenoegen over uiten!
    Nu duurt het nóg langer voor je je pasje hebt.
    Hoe het verder afgewikkeld wordt weet ik niet, zelf heb ik nog nooit met dit soort slordigheden te maken gehad.
    Hou je ons op de hoogte?
    Nou, als het goed is gaat me dit geen vertraging opleveren. Zowel, dan krijgen ze helemaal wat van me te horen!

    Ik zal maandag een update geven.
    pi_56491993
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 22:00 schreef Crazykill het volgende:

    Nee , auto is van mn vader en ik ga hem geen boete bezorgen. En ik denk niet dat als er een flitswagen staat, dat die rekening mee houd dat iedereen daar 70 rijdt en iedereen dan maar geen boete geeft.
    en van gevaarlijke manoeuvres is geen sprake hoor.
    Zo ook ik, ik rijd alleen met de auto van mijn ouders, en ik heb nooit haast met het rijden. Dus daarom zal ik ook niet gauw te hard rijden. Een km of 5 per uur te hard ofzo, daar krijg ik geen slapeloze nachten van. Maar als er weer zo'n gast achter me zit te pushen dan ga ik niet 'meerijden'. Want ik houd me wél aan de regels. En het zal mij dan een dikke worst wezen wat die gast er van vindt.

    Regels zijn regels, en ik ga die niet breken omdat 'iedereen het doet'.
      maandag 4 februari 2008 @ 01:53:26 #159
    174018 AryaMehr
    By any means necessary
    pi_56517877
    Ik heb even een auto theorie vraag:

    Het juiste antwoord die hier wordt gegeven klopt toch niet?

    pi_56518131
    @ AryaMehr

    volgens mij mag het wel aangezien er een speciaal parkeervak is Het bord gaat alleen op voor de weg en niet voor de parkeervakken. Dus die auto staat er goed.

    Pin me er echter niet op vast

    En dit was best een sneaky plaatje
      maandag 4 februari 2008 @ 02:18:09 #161
    174018 AryaMehr
    By any means necessary
    pi_56518181
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 02:13 schreef Apogist het volgende:
    @ AryaMehr

    volgens mij mag het wel aangezien er een speciaal parkeervak is Het bord gaat alleen op voor de weg en niet voor de parkeervakken. Dus die auto staat er goed.

    Pin me er echter niet op vast
    Aha, bedankt.
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 02:13 schreef Apogist het volgende:
    En dit was best een sneaky plaatje
    Inderdaad.

    Nu maar hopen dat ik morgen mijn theorie examen haal, probeer het nu voor de tweede keer.
    pi_56524402
    Heb dan vandaag eindelijk ook maar eens een theorie examen gedaan en gehaald, nu ff over paar weken afrijden

    Kreeg ook een vraag over aquaplaning maar had daar nog nooit over gehoord, maar lees nu dat ik goed had gegokt:
    quote:
    Het gebeurt dikwijls dat het lange tijd achter elkaar regent. Er kan dan zoveel water op het wegdek liggen dat de banden dit niet meer kunnen verwerken. De banden hebben dan geen contact meer met het wegdek, maar je drijft dan als het ware op het water. Dit verschijnsel wordt aquaplaning genoemd en treed vooral op als er sprake is van spoorvorming. Spoorvorming tref je vooral aan in de rechterrijstrook. Probeer te voorkomen dat je in deze sporen rijdt.

    Aquaplaning treedt eerder op naarmate er minder profilering op de banden aanwezig is. Hoe breder de banden zijn, hoe meer water deze moeten afvoeren. Je kunt dus ook zeggen dat een bredere band met dezelfde profieldiepte als een smallere band meer kans heeft op aquaplaning.
    Je kreeg foto van een smalle en een bredere band te zien en moest aangeven welke band meer kans heeft op aquaplanning
    pi_56525278
    quote:
    Op zondag 3 februari 2008 00:36 schreef amhvj het volgende:

    [..]

    Zo ook ik, ik rijd alleen met de auto van mijn ouders, en ik heb nooit haast met het rijden. Dus daarom zal ik ook niet gauw te hard rijden. Een km of 5 per uur te hard ofzo, daar krijg ik geen slapeloze nachten van. Maar als er weer zo'n gast achter me zit te pushen dan ga ik niet 'meerijden'. Want ik houd me wél aan de regels. En het zal mij dan een dikke worst wezen wat die gast er van vindt.

    Regels zijn regels, en ik ga die niet breken omdat 'iedereen het doet'.
    Juist.
    En met die afwijkingen op de km-teller in de auto + correctie als je geflitst word, kan je op de teller zo 56-57 rijden en nog geen bekeuring krijgen.
    pi_56525285
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 01:53 schreef AryaMehr het volgende:
    Ik heb even een auto theorie vraag:

    Het juiste antwoord die hier wordt gegeven klopt toch niet?

    [ afbeelding ]
    Een soortgelijke vraag ken ik uit mijn theorieboek, enkel dan met een provinciale voorangsweg en een parkeerstrook. Ja, je mag hier inderdaad parkeren.
      maandag 4 februari 2008 @ 16:15:46 #165
    174018 AryaMehr
    By any means necessary
    pi_56528384
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 13:49 schreef Geqxon het volgende:

    [..]

    Een soortgelijke vraag ken ik uit mijn theorieboek, enkel dan met een provinciale voorangsweg en een parkeerstrook. Ja, je mag hier inderdaad parkeren.
    Aha, bedankt iniedergeval.

    Vandaag voor de tweede keer theorie examen gedaan en weer gezakt. Dit keer had ik zelfs nog meer fouten dan voorheen. Achterlijke vragen ook.
    pi_56532031
    Morgen laatste lesje, en dan donderdagochtend om 8 uur examen

    Zet m'n examen eens in de OP verdomme!
    pi_56532077
    Bij nader inzien, zet me maar meteen bij Geslaagden 2008
    pi_56532169
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 19:29 schreef Borkydude het volgende:
    Morgen laatste lesje, en dan donderdagochtend om 8 uur examen

    Zet m'n examen eens in de OP verdomme!
    Eerst netjes vragen
    pi_56532292
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 19:35 schreef SjaakSjofel het volgende:

    [..]

    Eerst netjes vragen
    Sjaak (Sjaak van "Ik Heb Schiiiiiijt"? ) Wil je even m'n examen in de OP zetten?
    pi_56535909
    * Nepthys bij de beginnelingen meldt

    Vanmorgen heb ik na een hele tijd van uitstellen eindelijk mijn eerste les gehad (RIS bij Weber in Capelle) en het ging best aardig met sturen (al veel rotondes kunnen oefenen ook ). De volgende is donderdag alweer.

    *topic voortaan blijft volgen*
    pi_56548105
    Nah, morgen 13:05 rijexamen in Nijmegen....
    Ben benieuwd
    pi_56549722
    7 maart beginnen met rijles
    pi_56550634
    quote:
    Op dinsdag 5 februari 2008 21:35 schreef kloas_wokkel het volgende:
    7 maart beginnen met rijles
    Precies een jaar na mij
    pi_56550751
    quote:
    Op dinsdag 5 februari 2008 22:22 schreef Crazykill het volgende:

    [..]

    Precies een jaar na mij
    hopen dat't geluk brengt
    pi_56553356
    Ik moet donderdag (morgen dus eigenlijk al ) voor de vijfde (!) keer afrijden, dus een BNOR-examen. Mijn instructeur is sowieso al verbaasd dat dit het geval is, aangezien hij mij na een lesje of 20 (lees: 20 uur) al liet afrijden. Ik was de eerste keer best zenuwachtig, omdat ik mijn tussentijdse toets niet had gehaald en heb dan ook twee domme fouten gemaakt, dan wel zonder ingreep. De tweede keer daarentegen ging bijna uitstekend. Ik heb alleen 1 keer een auto niet gezien die van rechts kwam omdat daar een heg voor stond. Ik kon dus niet meer stoppen en reed door omdat ik anders voor de neus van die andere auto stilstond. In mijn en mijn instructeur zijn ogen dan ook de goede beslissing en ze hebben dan ook ongeveer een kwartier zitten napraten, maar helaas. De derde en vierde keer zag ik het gewoon niet meer zitten en was ik soms een beetje slordig, hoewel ik de vierde keer ook niet helemaal terecht vond. Toen zakte ik ten slotte omdat ik wel 1 keer (ja, je leest het goed, een hele keer) vergeten was om over mijn rechter schouder te kijken. Nu gaat het wel weer goed maar ik ben toch wel een beetje bang dat het weer niet gaat lukken... Maarja, ik laat wel even weten of ik geslaagd ben morgen

    n.b. Ik moet in Akersloot / Alkmaar afrijden trouwens. Bij het BNOR-examen spreek je eerst af op een andere plaats, in dit geval een hotel in Akersloot en bespreek je een aantal dingen met de examinator. Daarna rijd je naar de stad waar je moet afrijden en gaat daarna weer terug en hoor je of je gezakt of geslaagd bent.

    [ Bericht 5% gewijzigd door LeeRoyNR09 op 06-02-2008 01:04:48 ]
      woensdag 6 februari 2008 @ 00:57:02 #176
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_56553401
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 22:00 schreef Crazykill het volgende:

    [..]

    Nee , auto is van mn vader en ik ga hem geen boete bezorgen. En ik denk niet dat als er een flitswagen staat, dat die rekening mee houd dat iedereen daar 70 rijdt en iedereen dan maar geen boete geeft.
    en van gevaarlijke manoeuvres is geen sprake hoor.
    Je betaalt die boete toch gewoon zelf? Je pa heeft vast ook wel eens een boete gehad hoor

    Mijn moeder vond het toen ik met haar auto reed ook zonde van het geld, maar 't was wel mijn probleem volgens haar. .
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
    pi_56557237
    quote:
    Op woensdag 6 februari 2008 00:52 schreef LeeRoyNR09 het volgende:
    Ik moet donderdag (morgen dus eigenlijk al ) voor de vijfde (!) keer afrijden, dus een BNOR-examen. Mijn instructeur is sowieso al verbaasd dat dit het geval is, aangezien hij mij na een lesje of 20 (lees: 20 uur) al liet afrijden. Ik was de eerste keer best zenuwachtig, omdat ik mijn tussentijdse toets niet had gehaald en heb dan ook twee domme fouten gemaakt, dan wel zonder ingreep. De tweede keer daarentegen ging bijna uitstekend. Ik heb alleen 1 keer een auto niet gezien die van rechts kwam omdat daar een heg voor stond. Ik kon dus niet meer stoppen en reed door omdat ik anders voor de neus van die andere auto stilstond. In mijn en mijn instructeur zijn ogen dan ook de goede beslissing en ze hebben dan ook ongeveer een kwartier zitten napraten, maar helaas. De derde en vierde keer zag ik het gewoon niet meer zitten en was ik soms een beetje slordig, hoewel ik de vierde keer ook niet helemaal terecht vond. Toen zakte ik ten slotte omdat ik wel 1 keer (ja, je leest het goed, een hele keer) vergeten was om over mijn rechter schouder te kijken. Nu gaat het wel weer goed maar ik ben toch wel een beetje bang dat het weer niet gaat lukken... Maarja, ik laat wel even weten of ik geslaagd ben morgen

    n.b. Ik moet in Akersloot / Alkmaar afrijden trouwens. Bij het BNOR-examen spreek je eerst af op een andere plaats, in dit geval een hotel in Akersloot en bespreek je een aantal dingen met de examinator. Daarna rijd je naar de stad waar je moet afrijden en gaat daarna weer terug en hoor je of je gezakt of geslaagd bent.
    Hahahaha, faalhaas

    Ik mag morgenochtend voor de eerste keer, duim voor me
      woensdag 6 februari 2008 @ 11:17:17 #178
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_56557746
    Sterf vervloekt CBR!
    Alles ging goed, alleen had hij er commentaar op dat ik in een woonwijk met blinde bochten geen 50 reed
    Ik kreeg echt wurgneigingen toen hij me vertelde dat hij me daar op afkeurde
    Zo dat moest er even uit...
    pi_56560577
    quote:
    Op woensdag 6 februari 2008 11:17 schreef Erasmo het volgende:
    Sterf vervloekt CBR!
    Alles ging goed, alleen had hij er commentaar op dat ik in een woonwijk met blinde bochten geen 50 reed
    Ik kreeg echt wurgneigingen toen hij me vertelde dat hij me daar op afkeurde
    Zo dat moest er even uit...
    Wat reed je dan wel? 60? Of langzamer?
    pi_56560905
    Hahaha, ik ben net van de weg afgehaald met de leswagen door politie

    Ik haalde een politiewagen links in op de snelweg met 135, ik mocht van de instucteur eens een beetje doortrappen (Eens voelen hoe dat is, zei die )

    Mijn dag is goed
      woensdag 6 februari 2008 @ 14:00:27 #181
    165802 Reki
    no comment.
    pi_56560957
    quote:
    Op woensdag 6 februari 2008 13:57 schreef oneeyedtrousersnake het volgende:
    Hahaha, ik ben net van de weg afgehaald met de leswagen door politie

    Ik haalde een politiewagen links in op de snelweg met 135, ik mocht van de instucteur eens een beetje doortrappen (Eens voelen hoe dat is, zei die )

    Mijn dag is goed
    Kreeg je instructeur een boete?
    zie ondertitel :)
    pi_56561040
    Ze hebben mijn gegevens en die van mijn instructeur wel opgeschreven, maar verder was het, geloof het of niet, een waarschuwing.

    Ben benieuwd, heb ik straks mijn rijbewijs, is er al 1 punt afgehaald
    pi_56561560
    Nou ik ben zojuist geslaagd in Nijmegen Alleen leuk foutje gemaakt bij het uitstappen bij het CBR, niet in de spiegels kijken . Verder ging alles goed, een keer effe achteruit inparkeren.
    pi_56561894
    Gefeliciteerd Het is de bedoeling dat ik hem ook eindelijk heb over 24 uur
    pi_56561966
    Morgen wordt onze dag, Leroy!
    pi_56562188
    Laten we het hopen
      woensdag 6 februari 2008 @ 15:07:06 #187
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_56562289
    quote:
    Op woensdag 6 februari 2008 13:36 schreef Merel1808 het volgende:

    [..]

    Wat reed je dan wel? 60? Of langzamer?
    Kilometer of 30-40 als ik een blinde kruising naderde... Hij noemde dat 'onzekerheid'

    Maar goed, gelukkig ga ik niet over 12 dagen voor 5 maanden weg en is het dus niet:
    Dag laatste kans om je rijbewijs te halen via oude stijl
    Dag 250 euro aan geld voor extra lessen
    Dag 2 snipperdagen
    Hallo 5 maanden niet lessen
    Hallo alles in nieuwe stijl leren
    Hallo nog meer tijd en geld investeren in iets wat je nu ook al had kunnen hebben

    Verder ben ik absoluut niet gefrustreerd en pislink hoor
    pi_56562556
    quote:
    Op woensdag 6 februari 2008 15:07 schreef Erasmo het volgende:

    [..]

    Kilometer of 30-40 als ik een blinde kruising naderde... Hij noemde dat 'onzekerheid'

    Maar goed, gelukkig ga ik niet over 12 dagen voor 5 maanden weg en is het dus niet:
    Dag laatste kans om je rijbewijs te halen via oude stijl
    Dag 250 euro aan geld voor extra lessen
    Dag 2 snipperdagen
    Hallo 5 maanden niet lessen
    Hallo alles in nieuwe stijl leren
    Hallo nog meer tijd en geld investeren in iets wat je nu ook al had kunnen hebben

    Verder ben ik absoluut niet gefrustreerd en pislink hoor
    Dat is wel heel erg zuur zeg.. kan je niet iets regelen met je rijschool of CBR
    pi_56562669
    quote:
    Op woensdag 6 februari 2008 15:07 schreef Erasmo het volgende:

    [..]

    Kilometer of 30-40 als ik een blinde kruising naderde... Hij noemde dat 'onzekerheid'

    Maar goed, gelukkig ga ik niet over 12 dagen voor 5 maanden weg en is het dus niet:
    Dag laatste kans om je rijbewijs te halen via oude stijl
    Dag 250 euro aan geld voor extra lessen
    Dag 2 snipperdagen
    Hallo 5 maanden niet lessen
    Hallo alles in nieuwe stijl leren
    Hallo nog meer tijd en geld investeren in iets wat je nu ook al had kunnen hebben

    Verder ben ik absoluut niet gefrustreerd en pislink hoor
    Wat debiel! In een woonwijk 30-40 rijden vind ik sowieso al best hard eigenlijk. Als je 50 had gereden hadtie je zeker laten zakken omdat je te snel reed
    pi_56562764
    In een woonwijk is de maximumsnelheid niet per se 30 kilometer per uur hoor. Er zijn er zat waar je gewoon 50 mag rijden
    pi_56564350
    Als ie mij morgen laat zakken omdat ik te zacht rijd word ik echt kankerlink, wat jij Leroy

    Vanmorgen nog, ik reed een kilometer of 30 in een woonwijk, steekt er ineens zo'n gesluierde kankerArabier de straat over, zomaar uit het niets, nog twee kinderen ernaast, zonder te kijken of niks. Zowel ik als m'n instructeur vol op de rem, maar als ik 50 had gereden had ik ze zeker geraakt.
    pi_56564723
    quote:
    Op woensdag 6 februari 2008 13:57 schreef oneeyedtrousersnake het volgende:
    Hahaha, ik ben net van de weg afgehaald met de leswagen door politie

    Ik haalde een politiewagen links in op de snelweg met 135, ik mocht van de instucteur eens een beetje doortrappen (Eens voelen hoe dat is, zei die )

    Mijn dag is goed
    Ahahahaha
      woensdag 6 februari 2008 @ 17:31:33 #193
    143462 Battlefan
    Pardon? PARDON?!
    pi_56565062
    quote:
    Op woensdag 6 februari 2008 16:48 schreef Borkydude het volgende:
    Als ie mij morgen laat zakken omdat ik te zacht rijd word ik echt kankerlink, wat jij Leroy

    Vanmorgen nog, ik reed een kilometer of 30 in een woonwijk, steekt er ineens zo'n gesluierde kankerArabier de straat over, zomaar uit het niets, nog twee kinderen ernaast, zonder te kijken of niks. Zowel ik als m'n instructeur vol op de rem, maar als ik 50 had gereden had ik ze zeker geraakt.
    Mijn instructeur trapt dan niet op de rem, maar ramt meteen op de toeter Heb zodoende ook al bijna een keer een vader + zoontje geplet tussen mij en een bus
    Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
    - Walt Disney
    pi_56565173
    quote:
    Op woensdag 6 februari 2008 16:48 schreef Borkydude het volgende:
    Als ie mij morgen laat zakken omdat ik te zacht rijd word ik echt kankerlink, wat jij Leroy

    Vanmorgen nog, ik reed een kilometer of 30 in een woonwijk, steekt er ineens zo'n gesluierde kankerArabier de straat over, zomaar uit het niets, nog twee kinderen ernaast, zonder te kijken of niks. Zowel ik als m'n instructeur vol op de rem, maar als ik 50 had gereden had ik ze zeker geraakt.
    Idd Maar ik ben nog geen keer gezakt omdat ik te zacht zou hebben gereden Ik rij altijd net ietsje harder dan de max snelheid, behalve in zo'n woonwijk met allemaal van die ***drempels Dan laat ik em lekker in ze 2..
    pi_56570122
    Ik rij bijna altijd 30-40 in woonwijken, vooral als er aan beide kanten van de weg auto's geparkeerd zijn... Mijn instructeur heeft er nog nooit iets over gezegd terwijl het best vaak voorkomt dat hij vindt dat ik te voorzichtig doe
    Klussen deel 1 en 2
      Moderator woensdag 6 februari 2008 @ 21:44:14 #196
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_56570308
    quote:
    Op woensdag 6 februari 2008 11:17 schreef Erasmo het volgende:
    Sterf vervloekt CBR!
    Alles ging goed, alleen had hij er commentaar op dat ik in een woonwijk met blinde bochten geen 50 reed
    Ik kreeg echt wurgneigingen toen hij me vertelde dat hij me daar op afkeurde
    Zo dat moest er even uit...
    en ik reed steeds ~ 10km te snel... en wel gehaald !
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_56570891
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 22:33 schreef p-etr-a het volgende:

    [..]

    Nou, als het goed is gaat me dit geen vertraging opleveren. Zowel, dan krijgen ze helemaal wat van me te horen!

    Ik zal maandag een update geven.
    Heb ik er nou overheen gelezen of..........
    pi_56572787
    quote:
    Op woensdag 6 februari 2008 22:09 schreef vannelle het volgende:

    [..]

    Heb ik er nou overheen gelezen of..........
    Nee, sorry, het is mijn eigen uitstelgedrag. Inmiddels (iets later dan gepland) heb ik het geregeld. De man die ik bij het CBR aan de lijn kreeg, was wel wat verward: "Ja maar, op dit formulier staat toch écht dat je ogentest niet goed was!"
    Dus ik nogmaals rustig uitleggen waarom dat er staat en dat het fout is overgenomen etc. Dus hij zei dat ik moest afwachten en dat hij contact zou opnemen met de examinator. Ik zei er nog bij dat de beste man op de dag van de TTT wat verward had geleken en vaak tussendoor werd gebeld, als overtuigende omstandigheid van mijn kant.
    Dat bleek onnodig. De examinator gaf toe dat het een fout van hem was. Ik hoop dat hij zich er heel lullig over voelt, eigenlijk, en dat het vooral niet weer gebeurt. De brief over de ogentest mag ik verscheuren.
      donderdag 7 februari 2008 @ 00:16:36 #199
    174018 AryaMehr
    By any means necessary
    pi_56573906
    quote:
    Op woensdag 6 februari 2008 16:48 schreef Borkydude het volgende:
    Als ie mij morgen laat zakken omdat ik te zacht rijd word ik echt kankerlink, wat jij Leroy

    Vanmorgen nog, ik reed een kilometer of 30 in een woonwijk, steekt er ineens zo'n gesluierde kankerArabier de straat over, zomaar uit het niets, nog twee kinderen ernaast, zonder te kijken of niks. Zowel ik als m'n instructeur vol op de rem, maar als ik 50 had gereden had ik ze zeker geraakt.
    Stoere jongen hoor. Ik hoop dat je zakt.
    pi_56577620
    quote:
    Op donderdag 7 februari 2008 00:16 schreef AryaMehr het volgende:

    [..]

    Stoere jongen hoor. Ik hoop dat je zakt.
    Haha, tough luck, ik ben geslaagd
    pi_56577818
    Maar toch, zowel theorie als praktijk in één keer, met slechts 15 lessen. Pretty fucking nice al zeg ik het zelf
    pi_56580553
    Ik ben nooit zo actief geweest in dit topic, omdat ik er op de een of andere manier zenuwachtig van werd
    Maar toch wil ik even melden dat ik vanmorgen geslaagd ben Wel na 35 lessen, dus het mocht wel een keer. Maar ik ben blij
      donderdag 7 februari 2008 @ 12:49:40 #203
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_56580724
    quote:
    Op donderdag 7 februari 2008 10:36 schreef Borkydude het volgende:
    Maar toch, zowel theorie als praktijk in één keer, met slechts 15 lessen. Pretty fucking nice al zeg ik het zelf
    Dat is vrij vlot. Had je van jezelf al wat ervaring opgedaan van tevoren?

    Ik had m'n theorie foutloos , en rijbewijs na 25 lessen ook probleemloos in één keer. Afrijden ging perfect. .
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
    pi_56580776
    quote:
    Op donderdag 7 februari 2008 12:49 schreef Mikkie het volgende:

    [..]

    Dat is vrij vlot. Had je van jezelf al wat ervaring opgedaan van tevoren?

    Ik had m'n theorie foutloos , en rijbewijs na 25 lessen ook probleemloos in één keer. Afrijden ging perfect. .
    Ik had wat meters gemaakt ja, maar meer dan dat ook niet
    pi_56580875
    Dat is wel erg netjes. Ik baal er als een stekker van dat ik er niet alles aan gedaan heb om het binnen 20 lessen al te halen...
      Moderator donderdag 7 februari 2008 @ 17:02:40 #206
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_56585465
    quote:
    Op donderdag 7 februari 2008 12:51 schreef Borkydude het volgende:

    [..]

    Ik had wat meters gemaakt ja, maar meer dan dat ook niet
    Feelteerd BD!
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_56588844
    Weet een val jullie toevallig een site waar je theorieexamens kan oefenen? Heb wel examencentrum.nl ontdekt, maar daar moet je per examen betalen. Dat je moet betalen ben ik ondertussen wel achter, maar zijn er ook sites waar je een bepaald bedrag betaalt en daar een aantal examens kan maken?
    pi_56590551
    quote:
    Op donderdag 7 februari 2008 19:51 schreef Flowerbomb het volgende:
    Weet een val jullie toevallig een site waar je theorieexamens kan oefenen? Heb wel examencentrum.nl ontdekt, maar daar moet je per examen betalen. Dat je moet betalen ben ik ondertussen wel achter, maar zijn er ook sites waar je een bepaald bedrag betaalt en daar een aantal examens kan maken?
    Ik gebruik www.gratisrijbewijsonline.nl

    3 euro voor 48 uur onbeperkt toegang. Het kutte is dat ik nooit twee dagen op rij leer.

    De theorie die ze hebben is wel aardig, maar incompleet. De oefenexamens zijn, tsjah gewoon oefenexamens. Wel nuttig is dat je per onderwerp kan leren. Dus 'oefenexamens' over bv alleen voorrangsregels.

    [ Bericht 0% gewijzigd door ErikN op 07-02-2008 21:18:27 ]
    pi_56600511
    quote:
    Op donderdag 7 februari 2008 17:02 schreef Renesite het volgende:

    [..]

    Feelteerd BD!
    Dankje, René
    pi_56603858
    Gefeliciteerd inderdaad!

    Ik (als ik maandag slaag) heb er 35 lessen over gedaan, iets van 12 van 50 minuten en de rest 100 minuten.
    Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
      zondag 10 februari 2008 @ 18:29:26 #211
    202886 seinhuis
    elke dag htn - ut
    pi_56648450
    quote:
    Op woensdag 6 februari 2008 11:17 schreef Erasmo het volgende:
    Sterf vervloekt CBR!
    Alles ging goed, alleen had hij er commentaar op dat ik in een woonwijk met blinde bochten geen 50 reed
    Ik kreeg echt wurgneigingen toen hij me vertelde dat hij me daar op afkeurde
    Zo dat moest er even uit...
    Wat is jou probleeem ?
    Tevens, Je moet juist blij sein ,nu kun je fijn met de trein.
    pi_56648780
    Gister mezelf opgegeven bij een rijschool. Vanaf 18 maart begin ik.
      zondag 10 februari 2008 @ 19:25:46 #213
    143462 Battlefan
    Pardon? PARDON?!
    pi_56649601
    Succes! Welke stad/dorp les je?
    Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
    - Walt Disney
    pi_56650194
    Ik les in Utrecht, woon er 15 minuten vandaan.
      zondag 10 februari 2008 @ 20:09:05 #215
    143462 Battlefan
    Pardon? PARDON?!
    pi_56650591
    Aah, ik ook, welke rijschool?
    Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
    - Walt Disney
    pi_56651599
    Morgen mijn theorie examens.. spannend..
    D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
    pi_56652110
    quote:
    Op zondag 10 februari 2008 20:09 schreef Battlefan het volgende:
    Aah, ik ook, welke rijschool?
    Ik les gewoon bij een plaatselijke rijschool, maar het afrijden e.d. gaat in Utrecht plaatsvinden.
      zondag 10 februari 2008 @ 21:16:01 #218
    143462 Battlefan
    Pardon? PARDON?!
    pi_56652139
    quote:
    Op zondag 10 februari 2008 21:14 schreef Alec690 het volgende:

    [..]

    Ik les gewoon bij een plaatselijke rijschool, maar het afrijden e.d. gaat in Utrecht plaatsvinden.
    Aah zo
    Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
    - Walt Disney
    pi_56652707
    Ik heb een vraagje, ik heb binnenkort me praktijkexamen. Heb al een tijdje geleden een TTT gedaan, maar die verliep redelijk dramatisch. Echt alles ging mis. Ook geen vrijstelling gehad dus. Nu is mijn vraag, moet ik dan dat formulier van de TTT nog meenemen naar me praktijkexamen, of is dat niet verplicht?

    Ik heb namelijk liever dat ze een geheel open beeld hebben voordat ik met me rijexamen begin. Ipv dat ze echt bepaalde punten extra gaan toetsen.
    pi_56653054
    quote:
    Op zondag 10 februari 2008 20:52 schreef cyberrobin het volgende:
    Morgen mijn theorie examens.. spannend..
    Ik ook!! Heb je er een beetje goed gevoel bij? Ik heb nu behoorlijk wat oefenexamens gemaakt maar het is echt heel wisselend. De een maak ik met 0 fout en de ander weer 8 ofzo...
    pi_56654884
    quote:
    Op zondag 10 februari 2008 21:35 schreef KneiterS het volgende:
    Ik heb een vraagje, ik heb binnenkort me praktijkexamen. Heb al een tijdje geleden een TTT gedaan, maar die verliep redelijk dramatisch. Echt alles ging mis. Ook geen vrijstelling gehad dus. Nu is mijn vraag, moet ik dan dat formulier van de TTT nog meenemen naar me praktijkexamen, of is dat niet verplicht?

    Ik heb namelijk liever dat ze een geheel open beeld hebben voordat ik met me rijexamen begin. Ipv dat ze echt bepaalde punten extra gaan toetsen.
    Niet verplicht al zullen ze het wel kunnen zien in hun systeem.
    Maar maakt niet uit, het gaat er om hoe je op je examen rijdt, niet hoe je "vroeger" je TTT hebt gedaan.
    pi_56655921
    Ik moest mijn kaartje wel laten zien, TTT ging ook zwaar bout, maar hij schonk er geen tijd aan, hij zei me alleen dat alles in een grote stijgende lijn was gegaan. En je toch laten zakken op een paar bochtjes he

    CRB die die die die
      Moderator zondag 10 februari 2008 @ 23:23:53 #223
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_56656025
    Overigens ben ik maar wat blij dat ik geen TTT gehad heb. Wat een geld verspilling! Het gaat alleen om het kijken bij die bijzondere verrichtingen, en dat je je niet van de wijs laat halen wanneer het fout gaat. Aangezien ik dat niet deed maakte het geen fluit uit dat ik de auto een 30 cm van de stoep parkeerde !
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_56656056
    Ik vind het anders wel fijn, een TTT. Bereid je ook goed voor op het examen, iets dat met de nieuwe stijl steeds zwaarder wordt.
    pi_56656248
    quote:
    Op zondag 10 februari 2008 23:18 schreef oneeyedtrousersnake het volgende:
    Ik moest mijn kaartje wel laten zien, TTT ging ook zwaar bout, maar hij schonk er geen tijd aan, hij zei me alleen dat alles in een grote stijgende lijn was gegaan. En je toch laten zakken op een paar bochtjes he

    CRB die die die die
    "Moeten" tussen aanhalingstekens.
    Nogmaals, je bent het niet verplicht. Het is alleen in je eigen voordeel als je met de TTT vrijstelling hebt gehaald voor de bijzondere verrichtingen.
    Persoonlijk vind ik het geldklopperij.
    Het formulier van de TTT geeft hun alleen maar je zwakke punten die je toen had en daar gaan ze op letten.

    Dat je gezakt bent op een paar bochtjes kan heel terecht zijn maar is niet te zeggen want je vertelt het complete verhaal niet.
    pi_56656439
    quote:
    Op zondag 10 februari 2008 23:25 schreef Geqxon het volgende:
    Ik vind het anders wel fijn, een TTT. Bereid je ook goed voor op het examen, iets dat met de nieuwe stijl steeds zwaarder wordt.
    Wat een gelul dat nieuwe examen.....
    Alsof er vroeger van een kandidaat niet gevraagd wrd om zelfstandig te rijden.
    Gevaarherkenning en probleemoplossend vermogen moest je ook altijd al laten zien alleen heette dat toen nog gewoon anticiperen.
    Het grootste verschil is dat je naar een bepaald punt moet (kunnen) rijden en daar zelfs navigatie bij mag gebruiken.

    En wat die TTT betreft:
    Ik heb leerlingen gehad die na een TTT te horen kregen dat ze geslaagd waren.
    Als het een examen was geweest.............
    pi_56656465
    Het was zeker niet terecht, ik reed alsof ik verdomme de reincarnatie van Evil Knievel was.

    " Ja sorry, dat bochtje was te ruim gepakt, ik had je heel graag laten slagen, want je deed zoveel goed. "

    Daarom, CBR die die die die
    pi_56656600
    quote:
    Op zondag 10 februari 2008 23:41 schreef oneeyedtrousersnake het volgende:
    Het was zeker niet terecht, ik reed alsof ik verdomme de reincarnatie van Evil Knievel was.

    " Ja sorry, dat bochtje was te ruim gepakt, ik had je heel graag laten slagen, want je deed zoveel goed. "

    Daarom, CBR die die die die
    Het lag dus echt aan jezelf, zeik dan niet.
    Help de wachttijden verminderen en slaag gewoon.
    pi_56658625
    Vanaf woensdag aankomende ga ik voor het eerst echt lessen. Ik heb 1 proefles gehad 9 november.
    Ik ga rijden bij Autorijschool Griffioen.
    pi_56659735
    quote:
    Op zondag 10 februari 2008 23:31 schreef vannelle het volgende:

    [..]


    Persoonlijk vind ik het geldklopperij.
    Voor heel veel leerlingen is een TTT juist heel erg waardevol! Denk aan mensen die last hebben van spanning voor het examen of mensen die gewoon wat meer moeite hebben met autorijden. Die maken nadat ze een toets hebben gedaan vaak toch een betere kans van slagen. Ze hebben het al eens meegemaakt en hebben extra aandacht kunnen geven aan de punten die de examinator heeft aangegeven.

    Ook voor leerlingen die lichtelijk last hebben van zelfoverschatting is het prima om te doen. Laat ze maar eens van een ander horen hoe het ervoor staat, opent toch vaak de ogen van die persoon

    Het is gewoon een prima meetpunt tijdens je opleiding, kan het iedereen aanraden

    Ook als je toets slecht verloopt is er niets aan de hand. Dan weet je tenminste waar het nog aan schort, en als het door zenuwen komt...wees blij dat het geen echt examen was en dat je je nu nog beter kan voorbereiden!

    Als leerlingen horen dat ze geslaagd zouden zijn als het een echt examen was, tsja...dat is natuurlijk jammer. Maar staan er dan echt helemaal geen kruisjes op het uitslagformulier? Komt natuurlijk wel eens voor, maar niet heel vaak. En zo erg is het nu ook weer niet toch? Het is immers een meetpunt, dus als je hoort dat je het super doet, kan je snel examen doen. Wellicht moet je anders de toetsen wat eerder plannen? Als ze inderdaad al een aantal lessen op examenniveau rijden heeft het minder toegevoegde waarde.
    pi_56660071
    quote:
    Op zondag 10 februari 2008 23:23 schreef Renesite het volgende:
    Overigens ben ik maar wat blij dat ik geen TTT gehad heb. Wat een geld verspilling! Het gaat alleen om het kijken bij die bijzondere verrichtingen, en dat je je niet van de wijs laat halen wanneer het fout gaat. Aangezien ik dat niet deed maakte het geen fluit uit dat ik de auto een 30 cm van de stoep parkeerde !
    Ik was erg blij met mijn TTT. Hoewel het ook slecht verliep, had ik de bijzondere verrichtingen wel gehaald. Dat werkte wel een stuk fijner naar het examen toe. Bovendien wist ik na het TTT wat ik bij mijn rijexamen kon verwachten, waardoor ik toch wat minder zenuwachtig was.
      maandag 11 februari 2008 @ 11:39:18 #232
    100696 NoizEkick
    of iets dergelijks
    pi_56662079
    Ik begin vandaag om 15:30 met lessen.

    Ik heb afgelopen woensdag en de woensdag daarvoor eerst van 10:00 tot 17:00 op een verkeersoefenterrein gereden (in Almere). Dus ook veel bijzondere verrichtingen gedaan. En vandaag dus voor het eerst de weg op. Moet zeggen dat ik niet echt zenuwachtig ben, maar misschien komt dat nog...
    pi_56663008
    quote:
    Op maandag 11 februari 2008 09:14 schreef Frida het volgende:

    [..]

    Voor heel veel leerlingen is een TTT juist heel erg waardevol! Denk aan mensen die last hebben van spanning voor het examen of mensen die gewoon wat meer moeite hebben met autorijden. Die maken nadat ze een toets hebben gedaan vaak toch een betere kans van slagen. Ze hebben het al eens meegemaakt en hebben extra aandacht kunnen geven aan de punten die de examinator heeft aangegeven.

    Ook voor leerlingen die lichtelijk last hebben van zelfoverschatting is het prima om te doen. Laat ze maar eens van een ander horen hoe het ervoor staat, opent toch vaak de ogen van die persoon

    Het is gewoon een prima meetpunt tijdens je opleiding, kan het iedereen aanraden

    Ook als je toets slecht verloopt is er niets aan de hand. Dan weet je tenminste waar het nog aan schort, en als het door zenuwen komt...wees blij dat het geen echt examen was en dat je je nu nog beter kan voorbereiden!

    Als leerlingen horen dat ze geslaagd zouden zijn als het een echt examen was, tsja...dat is natuurlijk jammer. Maar staan er dan echt helemaal geen kruisjes op het uitslagformulier? Komt natuurlijk wel eens voor, maar niet heel vaak. En zo erg is het nu ook weer niet toch? Het is immers een meetpunt, dus als je hoort dat je het super doet, kan je snel examen doen. Wellicht moet je anders de toetsen wat eerder plannen? Als ze inderdaad al een aantal lessen op examenniveau rijden heeft het minder toegevoegde waarde.
    Ik ben het absoluut met je eens dat het voor sommigen een waardevolle toevoeging is.
    Maar de spanning voor een TTT is net zo groot als voor een examen, ik persoonlijk zou ipv. een examen te simuleren liever de kans geven om ook daadwerkelijk te slagen.
    Een TTT is wel nuttig voor sommige eigenwijze drollen die dan idd eens van een ander te horen krijgen wat er anders moet.
    Is best een leuk spelletje trouwens, na de TTT geeft de examinator zijn visie zonder de leerling er bij en vraagt offie ook namens de instructeur nog iets moet zeggen.
    Dat krijgt de leerling op kantoor te horen van de examinator alsof het hem zélf opgevallen is.

    Die ene keer dat een leerling te horen had gekregen dat hij geslaagd zou zijn als het een examen zou zijn is zelf als "schuldige" aan te wijzen.
    Datum van TTT en examen stonden al vast en het rijden ging best goed. Zo goed zelfs dat ik hem voorstelde om minder te gaan lessen.
    Wilde hij niet, hij wou in het ritme blijven. Okee, kan ik begrijpen.
    Toen ik hem aanbood om de TTT om te zetten in een examen weigerde hij, hij wilde persé die TTT doen.
    Ik kreeg het hem ook niet uit zijn kop gepraat dus okee, doe maar dan.
    En natuurlijk had hij wel wat opmerkingen gekregen, niemand rijdt perfect. Niemand.
    Maar zoals hij reed was gewoon ruim voldoende. Echt zonde dit.....
    pi_56666031
    Geslaagd!

    Vanochtend afrijden vanuit Mierlo, ik was vrij rustig en reed vrijwel foutloos en vlot.
    Op een gegeven moment wel een 'oeps, kantje boord" moment toen ik bij het overgaan van snelweg naar een langzamer traject heel dicht op een paar andere auto's reed en de examinator opmerkte dat ik aan het afstand bewaren moest denken, maar er werd dus verder niet zwaar aan getild.
    quote:
    Op maandag 11 februari 2008 09:43 schreef Urquhart het volgende:

    [..]

    Ik was erg blij met mijn TTT. Hoewel het ook slecht verliep, had ik de bijzondere verrichtingen wel gehaald. Dat werkte wel een stuk fijner naar het examen toe. Bovendien wist ik na het TTT wat ik bij mijn rijexamen kon verwachten, waardoor ik toch wat minder zenuwachtig was.
    Bij mij dus hetzelfde, ik was bij de TTT zelfs redelijk gespannen terwijl ik bij het examen rustig was omdat ik grotendeels wist wat me te wachten stond.
    Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
      maandag 11 februari 2008 @ 15:53:22 #235
    165624 Jodelaar
    Wintersporter! uit ZH 079
    pi_56666600
    bom op dat kanker cbr, krijg net te horen dat ik pas 14 april kan afrijden in plaats van 21 feb, dit omdat de wachtlijst bij bnor te lang is en ze mensen voor laten gaan ofzo.

    ik mag dus nu me theorie ook opnieuw gaan halen, hoe lang moesten jullie wachten op een bnor aanvraag?
    Ski, Schnee & Schnaps!
      maandag 11 februari 2008 @ 16:48:25 #236
    111328 cryotek
    zie signature
    pi_56667482
    Vandaag mn theorie gehaald

    Op naar praktijk
    zie ondertitel
    pi_56668890
    quote:
    Op zondag 10 februari 2008 21:48 schreef Flowerbomb het volgende:

    [..]

    Ik ook!! Heb je er een beetje goed gevoel bij? Ik heb nu behoorlijk wat oefenexamens gemaakt maar het is echt heel wisselend. De een maak ik met 0 fout en de ander weer 8 ofzo...
    Bah, met 1 foutje te veel gezakt.. hoe ging het bij jou?
    D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
    pi_56669641
    Theorie is binnen!!
      maandag 11 februari 2008 @ 22:23:32 #239
    165802 Reki
    no comment.
    pi_56674045
    quote:
    Op maandag 11 februari 2008 15:53 schreef Jodelaar het volgende:
    bom op dat kanker cbr, krijg net te horen dat ik pas 14 april kan afrijden in plaats van 21 feb, dit omdat de wachtlijst bij bnor te lang is en ze mensen voor laten gaan ofzo.

    ik mag dus nu me theorie ook opnieuw gaan halen, hoe lang moesten jullie wachten op een bnor aanvraag?
    Dat is echt kut... Ik moest een maandje wachten want het was niet zo druk
    zie ondertitel :)
    pi_56681820
    IK BEN GISTEREN GESLAAGS VOOR MIJN PRAKTIJK.. in een keer.. had ik echt niet verwacht voor ik eraan begon maar het was zooo makkelijk uiteindelijk...

    en nu lekker nooit meer met dat Kwalitatief Uitermate Teleurstellend openbaar vervoer..

    kan wel pas volgende week donderdag mijn rijbewijs ophalen
    heej arie, er zit een vork in je oogbal!!!
    pi_56682079
    Ik ga nu voor mn theorie in Leeuwarden, tot zo Ik kan alleen maar hopen, want ik heb pas sinds gisteren een boekje :\
    Mentalita Ultras (L)
    Boycot Denemarken!
    pi_56685699
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 12:35 schreef Bieflap het volgende:
    Ik ga nu voor mn theorie in Leeuwarden, tot zo Ik kan alleen maar hopen, want ik heb pas sinds gisteren een boekje :\
    veel succes dan... lijkt bij voorbaat al dat het gaat mislukken...
    heej arie, er zit een vork in je oogbal!!!
    pi_56685725
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 12:18 schreef Jboog het volgende:
    IK BEN GISTEREN GESLAAGS VOOR MIJN PRAKTIJK.. in een keer.. had ik echt niet verwacht voor ik eraan begon maar het was zooo makkelijk uiteindelijk...

    en nu lekker nooit meer met dat Kwalitatief Uitermate Teleurstellend openbaar vervoer..

    kan wel pas volgende week donderdag mijn rijbewijs ophalen
    Gefeliciteerd Ik vond het ook veel gemakkelijker dan ik dacht. Kwam ook omdat ik al dagen van tevoren allemaal doem scenario's in mijn hoofd had, en mijn TTT ook niet geweldig ging. Maar het examen zelf ging goed
      Moderator dinsdag 12 februari 2008 @ 17:08:35 #244
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_56686532
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 16:17 schreef Jboog het volgende:

    [..]

    veel succes dan... lijkt bij voorbaat al dat het gaat mislukken...
    Wrom?

    Ik heb ook i 1 dagje geleerd. Woensdag ochtend tot en met 6 uur doorgeleerd en examens gedaan. 3 fout
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_56686753
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 17:08 schreef Renesite het volgende:

    [..]

    Wrom?

    Ik heb ook i 1 dagje geleerd. Woensdag ochtend tot en met 6 uur doorgeleerd en examens gedaan. 3 fout
    Hear hear, ook ik had op die manier 3 fout.
    pi_56689515
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 16:17 schreef Jboog het volgende:

    [..]

    veel succes dan... lijkt bij voorbaat al dat het gaat mislukken...
    Sorry toch geslaagd, 3 foutjes maar, ik heb gister trouwens bijna niet kunnen leren want ik moest ook nog werken.
    Mentalita Ultras (L)
    Boycot Denemarken!
    pi_56690939
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 20:06 schreef Bieflap het volgende:

    [..]

    Sorry toch geslaagd, 3 foutjes maar, ik heb gister trouwens bijna niet kunnen leren want ik moest ook nog werken.
    Jij ook al! Amper geleerd en óók drie fout
    pi_56692109
    Ik heb nog 5 uurtjes les en dan volgende week afrijden. Ik heb er niet heel veel vertrouwen in, de laatste tijd wordt het gewoon niet beter
    Klussen deel 1 en 2
    pi_56702493
    Ik heb vrijdag nog één les en heb dan dinsdag m'n praktijk. Rijden gaat wel goed, dus ik heb er wel vertrouwen in, hoewel er natuurlijk altijd een kans is dat ik het verneuk. Na vrijdag heb ik 28 uur gereden trouwens, dus daar ben ik ook wel tevreden mee (als ik het haal tenminste ).
    pi_56709275
    Ik kwam vandaag bij het eerste keer goed optrekken tot de conclusie dat de nieuwe lesauto iets meer pit heeft dan de oude. Met spinnende voorwielen door de bocht. !
    pi_56710915
    Ik heb aanstaande maandag praktijk examen, eerste keer. Heb er wel vertrouwen in.
    Geen referral hier.
    pi_56735057
    28 maart begin ik met praktijk. Ik ga eerst theorie doen. Heeft iemand nog een theorie boekje te koop?
    AFC Ajax - SS Lazio
    29 Aug. Mystery Land 2009
      Moderator donderdag 14 februari 2008 @ 21:05:17 #253
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_56735495
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 19:06 schreef Geqxon het volgende:
    Ik kwam vandaag bij het eerste keer goed optrekken tot de conclusie dat de nieuwe lesauto iets meer pit heeft dan de oude. Met spinnende voorwielen door de bocht. !
    Had ik met mijn eigen autootje ook. Minder PK maar een lichtere auto dan mijn leswagen ! WOESJ!
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_56735692
    quote:
    Op donderdag 14 februari 2008 21:05 schreef Renesite het volgende:

    [..]

    Had ik met mijn eigen autootje ook. Minder PK maar een lichtere auto dan mijn leswagen ! WOESJ!
    Eerst iets van 115pk en nu de nieuwe lesauto 140pk. Zo heerlijk!
      vrijdag 15 februari 2008 @ 14:38:34 #255
    100696 NoizEkick
    of iets dergelijks
    pi_56749743
    quote:
    Op donderdag 14 februari 2008 21:15 schreef Geqxon het volgende:

    [..]

    Eerst iets van 115pk en nu de nieuwe lesauto 140pk. Zo heerlijk!
    Ja, dat had ik dus ook. Ik les in een Seat Ibiza 1.9 TDi uit 2006 met 136 PK (chiptuned). Een week daarvoor had ik een paar keer in een Mercedes A140 (Baby-Benz) gereden. Instructeur gaf subtiel aan dat het wel iets langzamer mocht allemaal.
    Maar gelukkig is 't een toffe kerel en begon 'ie vervolgens verhalen te vertellen dat de auto na 160km/u nog steeds door blijft trekken
      vrijdag 15 februari 2008 @ 15:47:50 #256
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_56751357
    Nog lessers uit Rotterdam hier ?

    Bijna jaar me rijbewijs
      vrijdag 15 februari 2008 @ 15:48:54 #258
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_56751391
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 15:48 schreef Linnie20v het volgende:
    Geslaagd
    Feli
    pi_56751763
    Dankje! Het werd ook wel tijd, vanaf april bezig.
      vrijdag 15 februari 2008 @ 16:05:04 #260
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_56751802
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 16:03 schreef Linnie20v het volgende:
    Dankje! Het werd ook wel tijd, vanaf april bezig.
    Ach was er ook bijna een jaar mee bezig

    Maandag je pasje zeker ?
    pi_56752447
    Neuh, heb het vanmorgen aangevraagd en ga het vrijdag pas ophalen.
    Moet toch naar school/werken en heb vrijdag pas weer vrij

    29.50 heb ik moeten betalen
    pi_56752845
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 15:47 schreef jorienvdherik het volgende:
    Nog lessers uit Rotterdam hier ?

    Bijna jaar me rijbewijs
    Ik les in Rotterdam. Welke rijschool heb jij gelest?
    Geen referral hier.
      vrijdag 15 februari 2008 @ 16:52:28 #263
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_56752968
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 16:47 schreef Phaelanx_NL het volgende:

    [..]

    Ik les in Rotterdam. Welke rijschool heb jij gelest?
    Boogert

    maar zie deze situatie



    Als je met de auto aankomt zie je dit bord


    met TRAM er onder

    neem aan dat je het kent daar, wie heeft er voorrang
      Moderator vrijdag 15 februari 2008 @ 17:21:35 #264
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_56753581
    Euhhhhhhhhhhhhhh... goeie!
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_56753684
    Staan er haaietanden voor de tramrails?
    pi_56753935
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 17:26 schreef Borkydude het volgende:
    Staan er haaietanden voor de tramrails?
    Want enkel dan moet de tram voor je stoppen...
      vrijdag 15 februari 2008 @ 17:46:23 #267
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_56754145
    geen idee, zal eens kijken.

    iedergeval iedereen stopt voor de tram omdat ze bang zijn;)

    me vader had contact met RET er over, zeiden dat trambestuurders zich aan de regels moeten houden.
    En vandaag belde de politie, wat me vader zei, voorrang moet de tram geven, is inderdaad waar.

    maar niemand durft door te rijden...
    pi_56754239
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 17:37 schreef Geqxon het volgende:

    [..]

    Want enkel dan moet de tram voor je stoppen...
    Wat deze knaap zegt.
    pi_56756467
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 17:46 schreef jorienvdherik het volgende:
    geen idee, zal eens kijken.

    iedergeval iedereen stopt voor de tram omdat ze bang zijn;)

    me vader had contact met RET er over, zeiden dat trambestuurders zich aan de regels moeten houden.
    En vandaag belde de politie, wat me vader zei, voorrang moet de tram geven, is inderdaad waar.

    maar niemand durft door te rijden...
    Je moet eens aan je vader vragen wat een enorme kut remmen trams hebben.
      vrijdag 15 februari 2008 @ 19:41:28 #270
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_56756605
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 19:36 schreef Geqxon het volgende:

    [..]

    Je moet eens aan je vader vragen wat een enorme kut remmen trams hebben.
    Ja tuurlijk, ik zou het niet proberen
    wel leuk zakcentje heb je dan
      vrijdag 15 februari 2008 @ 23:26:43 #271
    202886 seinhuis
    elke dag htn - ut
    pi_56762343
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 17:46 schreef jorienvdherik het volgende:
    geen idee, zal eens kijken.

    iedergeval iedereen stopt voor de tram omdat ze bang zijn;)

    me vader had contact met RET er over, zeiden dat trambestuurders zich aan de regels moeten houden.
    En vandaag belde de politie, wat me vader zei, voorrang moet de tram geven, is inderdaad waar.

    maar niemand durft door te rijden...
    Men kun de tram ook zo aanlegen dat men de tram geen voorrang hebt. Zoals bijvor beeld in houten Castlelum
      zaterdag 16 februari 2008 @ 00:02:01 #272
    143462 Battlefan
    Pardon? PARDON?!
    pi_56763184
    Gast, wat boeit dat hier?


    Morgen weer rijles, kijken of ik weer zo'n levensmoe iemand tegen komt die zich voor m'n wielen probeert te gooien
    Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
    - Walt Disney
    pi_56763203
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 23:26 schreef seinhuis het volgende:

    [..]

    Men kun de tram ook zo aanlegen dat men de tram geen voorrang hebt. Zoals bijvor beeld in houten Castlelum
    Djiezus...
    Voor jou geen bier meer vanavond vriend!
    pi_56763518
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 00:02 schreef Battlefan het volgende:
    Gast, wat boeit dat hier?


    Morgen weer rijles, kijken of ik weer zo'n levensmoe iemand tegen komt die zich voor m'n wielen probeert te gooien
    Heb ik ook elke les wel bijna. Zo'n idioot die denkt van "die lesauto kan ik wel ff hebben" waardoor ik bijna vol in de remmen moet.
    Geen referral hier.
      zaterdag 16 februari 2008 @ 02:32:01 #275
    165802 Reki
    no comment.
    pi_56765040


    [ Bericht 100% gewijzigd door Reki op 16-02-2008 02:32:26 (verkeerd topic) ]
    zie ondertitel :)
    pi_56775073
    Wat de kanker. Vandaag m'n eerste meters daadwerkelijk zelf gereden, in een benzineauto. Het rijdt echt als een natte kers vergeleken met een diesel Of ligt het gewoon aan de auto?

    Koppeling heeft echt maar twee standen; los en volledig ingetrapt

    Is dit bij alle benzineauto's zo?
      zaterdag 16 februari 2008 @ 18:55:05 #277
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_56775132
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 18:52 schreef Borkydude het volgende:
    Wat de kanker. Vandaag m'n eerste meters daadwerkelijk zelf gereden, in een benzineauto. Het rijdt echt als een natte kers vergeleken met een diesel Of ligt het gewoon aan de auto?

    Koppeling heeft echt maar twee standen; los en volledig ingetrapt

    Is dit bij alle benzineauto's zo?
    ja
      Moderator zaterdag 16 februari 2008 @ 19:24:25 #278
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_56775698
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 18:52 schreef Borkydude het volgende:
    Wat de kanker. Vandaag m'n eerste meters daadwerkelijk zelf gereden, in een benzineauto. Het rijdt echt als een natte kers vergeleken met een diesel Of ligt het gewoon aan de auto?

    Koppeling heeft echt maar twee standen; los en volledig ingetrapt

    Is dit bij alle benzineauto's zo?
    !!!

    Nee, dat heeft een koppeling niet. Je moet er mee leren spelen ! Het is een sport om zo laag mogelijk in de toeren in de 2 te staan bij het stoplicht - maar toch rollend. Zodra hij groen is en je nog niet stil gestaan hebt gas erbij en de koppeling rustig aan omhoog laten komen !
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_56775726
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 19:24 schreef Renesite het volgende:

    [..]

    !!!

    Nee, dat heeft een koppeling niet. Je moet er mee leren spelen ! Het is een sport om zo laag mogelijk in de toeren in de 2 te staan bij het stoplicht - maar toch rollend. Zodra hij groen is en je nog niet stil gestaan hebt gas erbij en de koppeling rustig aan omhoog laten komen !
    In m'n lesauto kón ik ermee spelen, maar deze liet ik zelfs afslaan bij het uitparkeren
      Moderator zaterdag 16 februari 2008 @ 19:27:05 #280
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_56775755
    Máááááár de eerste week na ik mijn rijbewijs had opgehaald sloeg die auto vaak af !!! Nu nog heel af en toe als ik op een helling sta !!
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
      Moderator zaterdag 16 februari 2008 @ 19:27:54 #281
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_56775772
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 19:25 schreef Borkydude het volgende:

    [..]

    In m'n lesauto kón ik ermee spelen, maar deze liet ik zelfs afslaan bij het uitparkeren
    Diesel...

    Als ik het geld had ! (om het te onderhouden )
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_56776848
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 19:25 schreef Borkydude het volgende:

    [..]

    In m'n lesauto kón ik ermee spelen, maar deze liet ik zelfs afslaan bij het uitparkeren
    Er is geen verschil in de koppeling bij een benzine of diesel, een benzine slaat alleen eerder af.
    Aangrijpingspunt wat je vast moet houden, weegschaaleffect........zeggen die termen je nog iets?
    pi_56788705
    Morgen om 13.05 mijn theorie-examen! Ben al een beetje zenuwachtig en ik ga vanmiddag alles nog een x heel goed herhalen en oefenen!:)
    pi_56810397
    Vandaag praktijk examen . Ben niet echt zenuwachtig trouwens, had ik wel verwacht.
    Geen referral hier.
      maandag 18 februari 2008 @ 12:52:14 #285
    202886 seinhuis
    elke dag htn - ut
    pi_56812581
    quote:
    Op maandag 18 februari 2008 11:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:
    Vandaag praktijk examen . Ben niet echt zenuwachtig trouwens, had ik wel verwacht.


    En als je niet slaagd, kunt je alteid nog met de trein
      maandag 18 februari 2008 @ 12:55:35 #286
    143462 Battlefan
    Pardon? PARDON?!
    pi_56812635
    rot eens op met je trein

    Succes Phaelanx
    Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
    - Walt Disney
    pi_56815329
    Geslaagd voor mijn theorie! Met 5 fout!
    pi_56816786
    THnx voor de successen enzovoorts.

    Heeft blijkbaar geholpen, want hij is binnen .

    Perfect gereden volgens de examinator. Binnen 3 maanden alles binnen in 1 keer, yay.
    Geen referral hier.
      maandag 18 februari 2008 @ 16:23:28 #289
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_56816896
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 19:27 schreef Renesite het volgende:
    Máááááár de eerste week na ik mijn rijbewijs had opgehaald sloeg die auto vaak af !!! Nu nog heel af en toe als ik op een helling sta !!
    heeft iedereen wel last van denk ik.
    ik wel
    pi_56817859
    quote:
    Op maandag 18 februari 2008 12:52 schreef seinhuis het volgende:

    [..]

    En als je niet slaagd, kunt je alteid nog met de trein
    Als je maar niet zwartrijdt zodat de spellingscontroleur je pakt.


    Maar: de andere geslaagden gefeliciteerd.
    Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
    pi_56839992
    Zojuist een TTT gedaan. De les ervoor ging opvallend goed, de daadwerkelijke TTT was ik behoorlijk terug gevallen. Technisch ging de bediening prima, alleen vooruit kijken blijft voor mij lastig.

    Wel alle manoeuvres gehaald.
    pi_56840143
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 18:52 schreef Borkydude het volgende:
    Wat de kanker. Vandaag m'n eerste meters daadwerkelijk zelf gereden, in een benzineauto. Het rijdt echt als een natte kers vergeleken met een diesel Of ligt het gewoon aan de auto?

    Koppeling heeft echt maar twee standen; los en volledig ingetrapt

    Is dit bij alle benzineauto's zo?
    Hier precies hetzelfde Vandaag ook voor het eerst gereden sinds mijn rijbewijs, en ook in een benzine ipv diesel. En hij sloeg gewoon drie keer achter elkaar af bij een stoplicht
    En natuurlijk geen grote L meer om het dak...dus toeterende mensen achter je....het zweet stond op me rug.
    pi_56840790
    Zo, geslaagd, na 28 lessen en een TTT.
      dinsdag 19 februari 2008 @ 17:54:35 #294
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_56840808
    quote:
    Op dinsdag 19 februari 2008 17:17 schreef Urquhart het volgende:

    [..]

    Hier precies hetzelfde Vandaag ook voor het eerst gereden sinds mijn rijbewijs, en ook in een benzine ipv diesel. En hij sloeg gewoon drie keer achter elkaar af bij een stoplicht
    En natuurlijk geen grote L meer om het dak...dus toeterende mensen achter je....het zweet stond op me rug.
    hahahah
      Moderator dinsdag 19 februari 2008 @ 18:09:12 #295
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_56841109
    quote:
    Op dinsdag 19 februari 2008 17:17 schreef Urquhart het volgende:

    [..]

    Hier precies hetzelfde Vandaag ook voor het eerst gereden sinds mijn rijbewijs, en ook in een benzine ipv diesel. En hij sloeg gewoon drie keer achter elkaar af bij een stoplicht
    En natuurlijk geen grote L meer om het dak...dus toeterende mensen achter je....het zweet stond op me rug.
    Dan denk ik weer terug !

    Geweldig !

    Rond de spits, bij een rotonde. In de auto van mijn ouders waarvan ik de motor niet kon horen. Slaagt dat ding keizachtjes af. Dus ik had het niet door, en ik trappen en roeren en ik kijk mijn ma hulpeloos aan.

    "Hij is euh..."
    " ! "
    "Afgeslagen..."
    " !!! "
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
      dinsdag 19 februari 2008 @ 18:11:36 #296
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_56841161
    Vandaag eigenlijk voor het eerst in centrum rotterdam, coolsingel gereden, en nog met een vreemde auto maar hij sloeg geen moment af
    pi_56842374
    Ik vrees nu al. In de auto van mn moeder, 1.3 liter benzine....



    Heb er eigenlijk alleen maar zin in.
    Geen referral hier.
    pi_56843101
    Tja, dat zal ik vast ook wel meemaken, in een diesel gelest en met een benzine rijden.
    Maar goed, je wordt er hard van


    overigens die reclamebanner bij dit topic: "Joran "die auto is vies""
    Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
    pi_56846146
    Ach, alleen de eerste keer in een benzine is even kut, daarna gaat het telkens soepeler.
    So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
    pi_56856231
    Fak ik dacht dat m'n theopre nog geldig was is ie net verlopen GVD!
    Waar kan ik zo snel mogelijk theorie doen? Desnoods in 't Engels, I dunt carez
    want via cbr is de 1e 25 maar of zo? (iig in Amsterdam of beetje in omgeving)

    HALP !
    pi_56856420
    Friesland maybe?
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')