Bij mij koelt het als het buiten flink vriest af naar ca. 15 graden. Daarop stel ik de thermostaat ook altijd in als ik langere tijd weg ben, weekje vakantie ofzo.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:52 schreef Dreammaster het volgende:
in wat voor krot woon jij.... als ik de kachel 's avonds uit zet wordt het niet kouder dan 17 graden
Maar niet iedereen woont in jouw huis.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:52 schreef Dreammaster het volgende:
in wat voor krot woon jij.... als ik de kachel 's avonds uit zet wordt het niet kouder dan 17 graden
ik dacht dat trollen in een grot woonden?quote:Op maandag 21 januari 2008 13:52 schreef Dreammaster het volgende:
De vraag is zeker interessant... maar doordat TS het in de OP het erover heeft om op 14 graden te stoken 's nachts had ik het idee dat het bij hem afkoelt naar minder dan 10 graden ofzo.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:55 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Bij mij koelt het als het buiten flink vriest af naar ca. 15 graden. Daarop stel ik de thermostaat ook altijd in als ik langere tijd weg ben, weekje vakantie ofzo.
Maar vind de vraag van TS toch interessant, hebzelf geen antwoord, dus vandaar tvp.
Gelukkig niet...quote:Op maandag 21 januari 2008 13:56 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Maar niet iedereen woont in jouw huis.
Als je nou een klokthermostaat neemt die je naar 20 graden laat gaan een uur voor je opstaat? Kan 's nachts de kachel op 15, een beter milieu begin bij jezelf, een lagere gasrekening ook trouwens.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:06 schreef MuRKie het volgende:
ik doe hem 's nachts op 19 en overdags op 20
Denk dat die ene graad weinig nut heeft maar is dan ook puur psychisch.
Scheelt het nou veel que stookkosten als ik hem 's nachts op 17 zet ipv op 19 of 20?
Ik vind het a-relaxed om op te staan als het koud is in huis..
Daar hebben ze de thermostaatklok voor uitgevonden...quote:Op maandag 21 januari 2008 14:06 schreef MuRKie het volgende:
Ik vind het a-relaxed om op te staan als het koud is in huis..
Bij ons scheelt het enorm dat we hem 's avonds uitzetten. Ik denk dat de enige juiste manier is om te meten wat het best bij jouw huis past.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:48 schreef Skinkie het volgende:
M'n moeder heeft het een jaar uitgeprobeerd. En het gelijkhouden op 1 graad lager scheelt echt enorm. Wanneer je hem 's nachts uitzet op nacht stand, dan zuipt dat ding zich 's ochtends vol gas om de temperatuur op peil te brengen.
WTF?!quote:Op maandag 21 januari 2008 14:06 schreef MuRKie het volgende:
ik doe hem 's nachts op 19 en overdags op 20
Als het daadwerkelijk scheelt dan kan ik hem ook wel emt de hand terug zetten en kan ik er wel mee leven dat ik opsta in een wat kouder huis.. Heb ik geen klok thermostaat voor nodig.. Kost notabene ook geldquote:Op maandag 21 januari 2008 14:26 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als je nou een klokthermostaat neemt die je naar 20 graden laat gaan een uur voor je opstaat? Kan 's nachts de kachel op 15, een beter milieu begin bij jezelf, een lagere gasrekening ook trouwens.
Als je plekken hebt die slecht geïsoleerd zijn gaat die vlieger echt niet op. Dan slaat vocht toch wel neer.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:32 schreef AdBlocker het volgende:
Ach, in ieder geval nooit lager dan 15 graden. Anders krijg je schimmels, etc. Niet gezond. Als het gaat vriezen, kunnen je CV-buizen kapotbarsten.. Dus niet uitzetten.
Hier nachts op 20, overdag 22 graden. Heerlijk warm in je nakie rondlopen, ook in de nacht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |