1 |
Toch wel minstens 1024x1024.quote:Op maandag 21 januari 2008 09:36 schreef Wurdsje het volgende:
Met welke grootte van map spelen jullie?
Gewoon 256x256 of 512x512 of nog groter?
Nee precies, dat vond ik ook al.. De map was wel erg klein..quote:Op maandag 21 januari 2008 11:01 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Toch wel minstens 1024x1024.
256 is echt geen beginnen aan
quote:Op maandag 21 januari 2008 07:02 schreef STING het volgende:
tvp
Kijk maar uit, voor je het weet ben je verslaafd .quote:Op maandag 21 januari 2008 11:56 schreef Irritatie100 het volgende:
Sinds vrijdag heb ik dit spel ook, op aanraden van 2 vrienden van me. Voorlopig snap ik er de ballen van, dus ff tvp'tje om later de tutorials door te lezen.
Maar ik begrijp dat het behoorlijk verslavend is, die 2 vrienden van me gaan soms bij elkaar zitten met een biertje en muziekje erbij en dan gaan ze de hele nacht door spelen, tegen elkaar. Ben benieuwd of het ook echt zo leuk is
Idd erg snelquote:Op maandag 21 januari 2008 14:31 schreef sk888er het volgende:
Goeiesmorges, topics gaan weer snel laatste tijd
ik neem de grootste die er is kan je te minsten een betje rommellen.quote:Op maandag 21 januari 2008 09:36 schreef Wurdsje het volgende:
Met welke grootte van map spelen jullie?
Gewoon 256x256 of 512x512 of nog groter?
hmmz dat duurt zo lang bij laden de eerste keer.. Duurt het daarna ook nog zo lang elke keer?quote:Op maandag 21 januari 2008 17:08 schreef armmoetzaaier het volgende:
[..]
ik neem de grootste die er is kan je te minsten een betje rommellen.
niet als ik singelplay speel. bij multieplay ga ik onder tussen wat drinken halen want dat schiet echt niet opquote:Op maandag 21 januari 2008 18:16 schreef Wurdsje het volgende:
[..]
hmmz dat duurt zo lang bij laden de eerste keer.. Duurt het daarna ook nog zo lang elke keer?
mja bij de eerste keer laden, kon ik ff wat drinken halen, eten koken enz.. Ik heb het toen maar afgebroken.. duurde me te lang..quote:Op maandag 21 januari 2008 18:49 schreef armmoetzaaier het volgende:
[..]
niet als ik singelplay speel. bij multieplay ga ik onder tussen wat drinken halen want dat schiet echt niet op
Wel knusquote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:36 schreef dome het volgende:
ik speel al jaren met een map van 256 * 256
er zitten nu rond de 650 treinen te rijden op die map
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:36 schreef dome het volgende:
ik speel al jaren met een map van 256 * 256
er zitten nu rond de 650 treinen te rijden op die map
online spelen is mij ook niet zo bevallen.. Ben gisteren weer een nieuwe map begonnen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:23 schreef Jump het volgende:
Ik niet, ik speel niet graag online. Liever op mijn eigen tempo en gemak single player spelletje
Nee, zover ik weet kan je dat niet uitzetten. Er zijn echter wel manieren om toch een station neer te kunnen zetten. Je kunt namelijk de gemeenteraad omkopen (wat vrij duur is en waarbij je de kans hebt om gesnapt te worden) en je kunt bomen planten, dat werkt het beste. Zie verder de wiki van OpenTTD, onder het kopje Local authority rating op deze pagina.quote:Op zondag 27 januari 2008 12:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
2 vraagjes
Het is erg irritant dat de stad je steeds verbied een station te bouwen omdat je eerst wat grond vlak moest maken... Is dat niet ergens uit te zetten??
Je kunt niet makkelijk instellen dat ze pas vervangen mogen worden als ze oud worden geloof ik. Wel kun je alle treinen van een type laten vervangen door een nieuwer type, zie hier.quote:Op zondag 27 januari 2008 12:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
Treinen vervangen blijft een klote werk, ook op de automatische stand omdat de trein steeds door hetzelfde type vervangen wordt. Kunnen ze niet iets maken dat je in kan stellen dat bv de SH'30' aan het einde van z'n leeftijd vervangen wordt door de SH'40' en niet weer door de SH'30' "{
Met treinen is mij ook nog niet gelukt..quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
Het is me nu gelukt
Alleen andere treinen lukt nog niet
Wat gaat er mis dan? In principe werkt dat precies hetzelfde als de andere newGRF's. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je maar een trein NewGRF kan instellen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
Het is me nu gelukt
Alleen andere treinen lukt nog niet
Ik heb nu de UK treinenset, en die werkt welquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:47 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Wat gaat er mis dan? In principe werkt dat precies hetzelfde als de andere newGRF's. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je maar een trein NewGRF kan instellen.
Dat komt omdat je station te kort is zodat het einde van je trein voorbij het sein staat en dus het seinvak bezet houdt. Maak je stations minimaal even lang als je treinen. Verder heeft OpenTTD een prachtige opslaan-als-image functie met ctrl-s. Sla nooit een afbeelding van OpenTTD als jpg op, ik kan namelijk niet meer zien welke pre-signals je hebt gebruikt, aangezien geel en wit hetzelfde zijn door de jpg-compressie. Als je het nou eens als png opslaat heb je daar geen last van. Houd als basis aan: entrance 1x ctrl, exit 2x ctrl.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 00:47 schreef Erosjuhhh het volgende:
Ff een vraagje!
Ik heb hier een kleine spoorcontructie gebouwd maar t wil niet echt goed doorlopen
Treinen die komen gaan sein voor sein wachten tot er een trein het station binnenrijd, uitlaad en dan wegrijd, dan gaat de trein pas naar het volgende sein om vervolgens de Depot in te gaan erna pas het station in de rijden, niet echt winstgevend
hier even een plaatje
[ afbeelding ]
De seinen bij de stations op elk spoor zijn 3x ctrl
en de seinen voor de wissels richting stations 1x ctrl. evenals het sein voor deze (Vlakvoor de splitsing)
iemand die mij helpen kan?
Door de OP te lezen.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 20:22 schreef hiddit het volgende:
hoe kom ik aan het spel?
Ik speel altijd met tegenstanders, alleen ze groeien bij mij niet snel genoeg om echt een concurent te worden en neem ik ze nogal vaak over als ik er winst uit maakquote:Op maandag 4 februari 2008 17:29 schreef Erosjuhhh het volgende:
Spelen jullie dit offline ook met tegenstanders?
Of maken jullie stiekem net als ik een leuke map zelf, met industries die lekker veel produceren en dan mooie dingen bouwen liefst zonder tegenstanders?
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 17:58 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hou je van achtbanen yorP??
Da pbs is nog die aparte patches zeker en nog niet in trunk?quote:
Correct.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 19:39 schreef Jump het volgende:
[..]
Da pbs is nog die aparte patches zeker en nog niet in trunk?
Hij werkt prima hoor , zelfs beter dan ik verwacht had, er zitten nog wel een paar kleine bugs in, zoals niet heel ver vooruit kijken, en een treincrash, maar dat kan ook aan mijn slechte-pbs-stijl liggenquote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:16 schreef Merovingian het volgende:
Ah je hebt YAPP gedownload... En werkt het een beetje?
Begin met kolen te vervoeren (per trein), zo snel je wat meer geld hebt probeer dan je spoor te verlengen naar een elektriciteitscentrale die verder weg ligt, sluit meer mijnen aan etc.quote:Op woensdag 6 februari 2008 20:17 schreef hiddit het volgende:
heeft iemand wat tips voor mij ik speel het net ik maak geen winst?
Al geprobeerd wat er gebeurt als je toch verder gaat?quote:Op donderdag 7 februari 2008 14:44 schreef Automatic_Rock het volgende:
Kan je in een singleplayer spel de einddatum ook veranderen? Ik vind 2051 wel erg vroeg
quote:Op donderdag 7 februari 2008 19:21 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Al geprobeerd wat er gebeurt als je toch verder gaat?
Je kunt gewoon doorspelen daarna namelijk...
De seinen zijn rood, maar als er een trein met een voorberekend pad aankomt dat niet zal botsen met een ander gereserveerd pad, zal het sein op groen springen, als het pad dat de trein in gedachten had niet kan, zal hij een andere proberen, maar als hij nergens heen kan, blijft het sein rood.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:56 schreef cablegunmaster het volgende:
@ yorp , hoe kunnen treinen rijden als ze door rood licht heen rijden ? weten ze dan dat er een trein staat?
.sav-je?quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:44 schreef Jump het volgende:
Ik ben nu het 15de jaar ingegaan van de grote werken op mijn goederenspoorlijn. Deze is volledig heraangelegd naar een 3 * 3 netwerk. Daar zijn effeciėnte op- en afritten voorzien zodat het treinverkeer goed kan doorlopen. Volgende stap is om de goederen van mijn fabriek ook nog te vervoeren naar een stad aan de andere kant van de map. De huidige productie ligt ongeveer rond de 8000, dus zal even werk worden om dat allemaal goed te doen.
Wel nog zorgen dat mijn spoornetwerk al die extra treinen ook aan kan, want ik heb geen zin om een apart netwerk voor goederentreinen aan te leggen, liever een groot netwerk.
quote:21:49 yesterday OpenTTD
Commit by glx :: r12182 /tags/0.6.0-beta4/ (9 files in 3 dirs):
-Release 0.6.0-beta4
quote:-Change [FS#1759]: simplified patch settings for pathfinders (Yorick)
Ik heb het nog niet gedownload, maar op welke grootte speel je? 512*512 of kleiner?quote:Op woensdag 20 februari 2008 08:46 schreef cablegunmaster het volgende:
http://www.megaupload.com/nl/?d=TMJRW1E3 < < Savegame van mij op de 0.6.0-beta 2 gespeeld
was er een tijdje mee bezig :p 151 treintjes op 2 netwerken ^^;; helft van de kaart nog maar bezet.
Ik zal dit weekend eens updaten naar beta4quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:23 schreef yorP het volgende:
Ik heb de fokserver maar gereset
quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:23 schreef Jump het volgende:
Als ik mijn savegame laadt met de laatste nighty rijden alle treinen gewoon door het rood, met tot gevolg dat er bijna 300 treinen crashen
Ziet er leuk uit, maar ik mis een aantalf grfs, welke gebruik jij?quote:Op woensdag 20 februari 2008 08:46 schreef cablegunmaster het volgende:
http://www.megaupload.com/nl/?d=TMJRW1E3 < < Savegame van mij op de 0.6.0-beta 2 gespeeld
was er een tijdje mee bezig :p 151 treintjes op 2 netwerken ^^;; helft van de kaart nog maar bezet.
quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:23 schreef Jump het volgende:
Als ik mijn savegame laadt met de laatste nighty rijden alle treinen gewoon door het rood, met tot gevolg dat er bijna 300 treinen crashen
Al gefixt dusquote:19:37 yesterday OpenTTD
Commit by frosch :: r12203 /trunk/src/train_cmd.cpp:
-Fix (r12199): Make trains pay attention to signals again.
GRvts 1.0quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:16 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit, maar ik mis een aantalf grfs, welke gebruik jij?
Inderdaad Ik waande me even Transport Giant waar de treinen ook door elkaar rijden als je geen signalen gebruiktquote:
Goh, Transport Giant. Dat had een leuk spel kunnen worden.quote:Op donderdag 21 februari 2008 23:19 schreef Jump het volgende:
[..]
Inderdaad Ik waande me even Transport Giant waar de treinen ook door elkaar rijden als je geen signalen gebruikt
Ik heb er mij toch met geamuseerdquote:Op vrijdag 22 februari 2008 00:02 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Goh, Transport Giant. Dat had een leuk spel kunnen worden.
Tip: kijk ook eens in de spelopties in het opstartschermquote:Op zaterdag 23 februari 2008 08:04 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hoe kom je aan Nederlandse plaatsnamen??
Matrix namen zijn een tijdlang populair geweest, ik struikelde wel vaker over Merovingians op forums.... Maar ja, dat soort zaken blijven maar tijdelijk echt "in" dus ik gebruik gewoon mijn echte naam.quote:Op zondag 24 februari 2008 15:10 schreef Merovingian het volgende:
Je bent al nummer twee die mij denkt te kennen.
Nee, je moet ook een aantal orginele bestanden van Transport Tycoon hebben. Of ben ik tč lang weggeweestquote:Op zondag 24 februari 2008 18:35 schreef Erosjuhhh het volgende:
waarom opzoek? je kan hem downloaden in de OP
Oh, nou ja. Ik heb maar ff gekopieerd van m'n laptopquote:Op zondag 24 februari 2008 19:14 schreef Erosjuhhh het volgende:
Nee is niet meer nodig hoor.
Ach, ik vind het een cool figuur, maakt me niet uit of ie in isquote:Op zondag 24 februari 2008 18:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Matrix namen zijn een tijdlang populair geweest, ik struikelde wel vaker over Merovingians op forums.... Maar ja, dat soort zaken blijven maar tijdelijk echt "in" dus ik gebruik gewoon mijn echte naam.
Klopt, maar je zit dan ook in het Transport Tycoon forum topic .quote:Op maandag 25 februari 2008 19:05 schreef slacker_nl het volgende:
Mm, weinig mensen die simutrans spelen @hier..
(TVP).
quote:Op maandag 25 februari 2008 19:44 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Klopt, maar je zit dan ook in het Transport Tycoon forum topic .
Bij de TTD forums hebben ze ook een speciaal simutrans gedeeltequote:Op maandag 25 februari 2008 19:44 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Klopt, maar je zit dan ook in het Transport Tycoon forum topic .
Grote voordeel is dat het gratis is en ik dus geen kopie hoef hebben van transport tycoon. Verder draait het op Windows/Linux en nog wat andere systemen. Dus ik ben helemaal blij. Er is ook een versie uit voor OSX op Intel (maar ik heb dan weer een PPC macje).quote:Op dinsdag 26 februari 2008 20:20 schreef Zero2Nine het volgende:
Wat is het grote voordeel van SimuTrans eigelijk? zeker als je het op TTD laat lijken, dan zijn het dus niet de graphics die het verschil maken
Behalve de gratis graphics (als je SimuTrans met TTD-graphics gebruikt dan verandert er niets aan die situatie ) zie ik zo geen voordelen. Multiplatform is OTTD ook. Dus ik zou het idd moeten spelen om er achter te komen. Ga het nu even downloaden.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:43 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Grote voordeel is dat het gratis is en ik dus geen kopie hoef hebben van transport tycoon. Verder draait het op Windows/Linux en nog wat andere systemen. Dus ik ben helemaal blij. Er is ook een versie uit voor OSX op Intel (maar ik heb dan weer een PPC macje).
http://ttforums.owenrudge.net/viewtopic.php?f=22&t=20328&sid=947fcc6dc0da76eb1272d3f8f542a4db
Verder ben ik er te kort mee bezig om de verschillen met TTD te kunnen opsommen (vooral ook omdat ik TTD niet ken).
Ik bedoel, het is gratis, probeer het eens uit: http://forum.simutrans.com/index.php/topic,6527.0.html
Click the links of ga op irc en tik in #gam/#dig hetvolgende in !google simutrans screenshots en ga dan op linkjes klikken Maw, klik een linkje en/of googlequote:Op woensdag 27 februari 2008 11:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
Heb je misschien wat screenshots van simutrains? Ik ben wel benieuwd
Transport Tycoon lijkt me zelf niet multiplatform. Maar goed, doet er niet toe als je OTTD speelt (of TTDPatch - al weet ik niet of die ook multiculti is).quote:Op woensdag 27 februari 2008 11:38 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Behalve de gratis graphics (als je SimuTrans met TTD-graphics gebruikt dan verandert er niets aan die situatie ) zie ik zo geen voordelen. Multiplatform is OTTD ook. Dus ik zou het idd moeten spelen om er achter te komen. Ga het nu even downloaden.
Of gewoon meteen naar google gaan en daar 'simutrans screenshots' invullenquote:Op woensdag 27 februari 2008 12:34 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
of ga op irc en tik in #gam/#dig hetvolgende in !google simutrans screenshots en ga dan op linkjes klikken
Zie de maw, en ik sponsor #dig/#gam, dus mag ik zo nu en dan spammenquote:Op woensdag 27 februari 2008 12:36 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Of gewoon meteen naar google gaan en daar 'simutrans screenshots' invullen
Console window openblijft? uhhhhhh what?!?!quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:40 schreef Zero2Nine het volgende:
Wel irritant dat de console window open blijft maar dat kun je vast instellen. Verder moet ik zeggen dat het er best grappig uitziet. Een stuk realistischer dan TTD maar wel veel moeilijker heb ik het idee (na die pagina voor Transport Tycoon players gelezen te hebben).
1 2 | $ disown |
1 2 3 4 | # terug naar je console, ctrl z $ bg $ disown |
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 23:46 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik heb er mij toch met geamuseerd
Bon, screenshotje van de kaart van mijn huidig spel:
[ afbeelding ]
Sorry voor de grootte
Details:
[ afbeelding ]
Dit is zonder inflatie
http://images.internix.be/index.php?group=Transport%20Tycoonquote:Op donderdag 28 februari 2008 08:20 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Jump post die savegame eens ( megaupload.com) of iets dergelijks
Ik heb nu wel een "snelweg" (gewoon 2 wegen naast elkaar met elk eenrichtingsverkeer) parallel aan een spoorweg gelegd. Maar de snelweg is eigenlijk puur cosmetisch, de RVs gebruiken maar 1 weghelft. Wel leuk om te zien als je er eenmaal wat meer RVs hebt rijden, en dan komt de trein voorbij scheuren die meer dan 3 X zo snel isquote:Op zondag 24 februari 2008 18:19 schreef Jump het volgende:
Mijn volgende doel is om op een map van 512*512 alle industrieėn aan het netwerk te koppelen, en dat enkel met RV. Geen treinen
dat zeg je om dat de bochten vaag zitten op dat plaatje?quote:Op zondag 2 maart 2008 08:17 schreef Merovingian het volgende:
Jij gebruikt zeker geen realistic acceleration?
Vaag wou ik ze niet noemen, maar ze zijn wel allemaal superscherp. Zo maakte ik het vroeger in de TTO ook altijd, mede dankzij het feit dat er destijds geen autorail was waardoor schuine stukken aardig wat RSI-risico vormden Maar nu met autorail maakt het niet meer uit, en met realistic acceleration ben je eindelijk van die irritante slowdowns op heuvels en tunnels verlost...quote:Op maandag 3 maart 2008 09:07 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
dat zeg je om dat de bochten vaag zitten op dat plaatje?
Volgens mij gaat een stad zelf nog geen bruggen bouwen over schuine rails, ik heb het toch nog niet gezien. En ook in mijn savegame die hierboven ergens te vinden is, lopen er schuine sporen langs/door steden.quote:Op maandag 3 maart 2008 19:33 schreef Zero2Nine het volgende:
Ja en je kan tegenwoordig gewoon bruggen over schuine rails aanleggen, dat was ook een reden om een stad niet met een schuine rail af te snijden. Nu kan de stad via bruggen gewoon verder aan de andere kant (via tunnels kon het al natuurlijk).
Je moet de stad dan nog wel een handje helpen jaquote:Op maandag 3 maart 2008 19:35 schreef Jump het volgende:
[..]
Volgens mij gaat een stad zelf nog geen bruggen bouwen over schuine rails, ik heb het toch nog niet gezien. En ook in mijn savegame die hierboven ergens te vinden is, lopen er schuine sporen langs/door steden.
quote:[21:29] <@DorpsGek> Commit by peter1138 :: r12338 /tags/0.6.0-beta5 (9 files in 3 dirs) (2008-03-04 20:29:12 UTC)
[21:29] <@DorpsGek> -Release: 0.6.0-beta5
Zonder die treinenset kun je hem inderdaad niet openen, omdat de hele treinen dan niet meer kloppenquote:Op donderdag 6 maart 2008 21:49 schreef cablegunmaster het volgende:
JUMP wat is je trein graphics :p ze zien er vet uit , ik probeerde je savegame maar hij crashte toen ik hem opende , zelfs met die nightly build. beetje vaag.. maar ik kon hem wel op pauze observeren
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 08:09 schreef Merovingian het volgende:
Road Vehicles
Heb je Long Vehicles v4 al geprobeert, deze zou (van dezelfde maker) als het goed is ondersteuning moeten hebben.quote:Op donderdag 6 maart 2008 23:35 schreef Zero2Nine het volgende:
Weet iemand trouwens hoe je de goederen van ECS-vectors ook in RVs krijgt? de grfs in het grfpack lijken hier niet voor geschikt, maar het zijn er zoveel dat ik er misschien eentje mis (durf ze niet allemaal aan te zetten vanwege de volgorde en omdat sommige elkaar misschien "tegenspreken").
Waar kan ik die versie downloaden?quote:Op zondag 9 maart 2008 10:50 schreef Merovingian het volgende:
FokServer draait nu ook op beta5. Misschien wordt het eens tijd voor leuke coop-game?
Goh, misschien op het download-gedeelte van openttd.org? Wilde gok hoorquote:Op zondag 9 maart 2008 12:55 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Waar kan ik die versie downloaden?
Kan hem niet zo snel vinden
Ik had per ongeluk de config overgeschreven met een nieuwe, en daarin stond server_advertise off. Ik heb hem nu aangepast en je zou hem weer moeten zien.quote:Op zondag 9 maart 2008 11:04 schreef yorP het volgende:
Ik zie de fokserver nu helemaal niet meer
Openttd heeft de mogelijkheid tot tonnen verschillende graphics... ( uiterlijkheden veranderingen )quote:Op maandag 10 maart 2008 00:00 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik wil er ook maar weer eens aan beginnen. Ideaal spelleke voor tussendoor, terwijl je zogenaamd met iets anders bezig bent, hoewel de meeste tijd per ongeluk toch in TT gaat zitten. OpenTTD was me wel bekend. Maar TTDPatch niet. Hoe verhouden deze twee zich tot elkaar, en wat mis ik wanneer ik weer TTD installeer?
Zit een optie voor in de patches, automatisch vervangen van voertuigen als deze oud worden ofzo. Moet je ff zoeken. Maar heb je breakdowns aanstaan? Want anders hoef je ze niet eens te vervangen.quote:Op maandag 10 maart 2008 10:28 schreef stbabylon het volgende:
Jullie worden allemaal hartelijk bedankt he! Hele weekend weer met treintjes zitten spelen
edit:
Nu ik hier toch ben, hoe krijg ik het voor elkaar om mijn treinen automatisch te vernieuwen als ze door hun leven heen zijn (dus niet vervangen door een nieuwer model, dat heb ik al door).
Ik speelde van het weekend met de laatste stable, maar ga vanavond de nightly pakken. Misschien dat het daar aan ligt.
Lijkt me logisch dat de afstand hemelsbreed berekend wordt, anders zou iedereen zijn lijntjes de hele map rond laten gaan... Om precies te zijn is de afstand van stationsbordje tot stationsbordje.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:18 schreef stbabylon het volgende:
[ afbeelding ]
By stbabylon at 2008-03-11
Vraagje:
Ik heb twee mainlines (stel), dat zijn de zwarte lijnen.
Ik heb een kolenmijn en een energiecentrale (die zijn te herkennen lijkt me).
Als ik nu op de binnenste mainline mijn kolen naar de energiecentrale rij, welke afstand wordt er dan gebruikt om te berekenen hoeveel centjes ik krijg:
- de blauwe hemelsbreed lijn
- de groene lijn die ik gebruik om van de mijn naar de centrale te rijden
En als het de groene lijn is, wat houdt me dan tegen om de paarse route te gebruiken voor meer winst?
edit:
En als ik er dan toch ben Nog een paar:
- Waarom levert Olie bij mij haast nooit wat op?
- Wat is beter, 1 trein die vrijwel direct vol is als hij aankomt, of meerdere treinen die telkens moeten wachten om gevuld te worden?
Betekent dit ook dat je feeders het beste dubbel kunt uitvoeren (dus meerdere treinen), ook al is het een kleine afstand?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:52 schreef Merovingian het volgende:Producties gaan altijd omhoog, dus eens in de zoveel tijd al je stations ff aflopen om te kijken of er nog wel overal een trein staat te wachten is de truc
Technisch gezien wel ja, de ratings worden er hoger door. Ik gebruik zelf echter nooit feeders, ik laat die treinen dan ook gewoon naar het station bij de centrale rijden. Wel over hetzelfde stuk spoor uiteraard.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:02 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Betekent dit ook dat je feeders het beste dubbel kunt uitvoeren (dus meerdere treinen), ook al is het een kleine afstand?
Ik heb nu een station met 4 feeders van nabij gelegen kolenmijnen, single track, waarbij de treintjes vooral bij de mijnen staan en dan even 10 seconden weg zijn om hun lading te droppen bij het hoofdstation (waar wel telkens treinen kolen staan te laden). Is het beter om die feeders RORO te maken zodat ook daar telkens iets staat te laden?
Ff een tip: zet je plaatjes niet op Imageshack. Fok is geblokeert door Imageshackquote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:48 schreef stbabylon het volgende:
Zo bedoelde ik het niet Automatic.
[ link | afbeelding
Ja, dat dusquote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:18 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Technisch gezien wel ja, de ratings worden er hoger door. Ik gebruik zelf echter nooit feeders, ik laat die treinen dan ook gewoon naar het station bij de centrale rijden. Wel over hetzelfde stuk spoor uiteraard.
Dat zou ik toch anders doen. Treinen moeten inderdaad flink afremmen als ze het station inrijden. Echter, als er 2 treinen vlak achter elkaar rijden, zal er toch 1 moeten wachten op deze manier, zeker met een langzame bocht ervoor. Wat ik altijd doe, is een ruime bocht. Om te voorkomen dat er alsnog files ontstaan door het binnenrijden van het station, maak ik aanloopsporen voor de ingang van het station, maar uiteraard wel na de exitsignals. Deze sporen maak ik dan even lang als de treinen zijn. Hierdoor kan een trein op volle snelheid door blijven rijden tot hij het exitsignal voorbij is. Hij gaat daarna pas afremmen, maar de trein die er direct achter zat, kan ook gewoon op volle snelheid doorrijden omdat de voorgaande trein het presignalblok al voorbij is... Hierdoor dus veel minder files bij drukke stationsquote:Op vrijdag 14 maart 2008 09:13 schreef stbabylon het volgende:
...behalve bij het oprijden van sommige station, maar dan moeten ze toch bijna stil staan.
Beide.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 11:10 schreef stbabylon het volgende:
En heb je een kruis omdat dat sneller dan een vierkant is, of omdat je die junction in het midden leuk vond om te maken?
Het zipje van OpenTTD 0.6.0 beta5 is 2,7MB groot.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:51 schreef Sjibble het volgende:
hoeveel mb is dit spel nou?
Subsidies lopen maar een jaarquote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:17 schreef Sjibble het volgende:
Nu ga ik weer verder.
Ik snap die subsidies niet, ik doe wat ze vragen maar dan verlopen ze inene?
true ben ik net achter.quote:
Het leukste is natuurlijk om gewoon een mooi vervoersysteem op te zetten. Alle treinen en vliegtuigen (schepen en bussen verdien je nooit zoveel mee) moeten zoveel mogelijk verdienen. Wat ik ook wel eens doe is echte situaties nabouwen qua infrastructuur (bijvoorbeeld Nederland, ideaal die grote maps in OpenTTD) en dan gaan spelen met de treinen en bussen die er rijden, ik vind het leuk om uit te zoeken wat nou het meest efficient is.quote:Op zondag 16 maart 2008 05:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
Het is niet een kwestie van winnen. In principe loopt het spel tot 2050, en dan wordt je score opgemaakt. Maar je kan daarna ook gewoon doorspelen.
Kan ik hem gewoon overschrijven?quote:Op zondag 16 maart 2008 19:37 schreef Jump het volgende:
0.6.0 beta 5 is uit, dus download deze even
Dat kan al sinds de eerste versie...quote:
Met Maglev kan alleen passagiers, post, en kostbaarheden vervoert wordenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 11:55 schreef Merovingian het volgende:
Maglev FTW!
Je mainline uitbreiden dusquote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:00 schreef stbabylon het volgende:
Nja, ik zorg er wel voor dat mijn goederen een zolang mogelijke afstand afleggen, maar als je een fabriek/olie/houtzagerij station hebt aan het ene uiteinde en een hoogoven/centrale aan de andere kant die flink zitten te produceren, gaan er nogal veel treintjes over je mainline. Ik zou meer kunnen verdienen met passgiers vervoeren, maar op de mainline is geen ruimte meer.
Als aanvulling op mijn post. Met deze instellingen moet je eigenlijk ook 2 netwerken maken. 1 voor snel verkeer, en 1 voor het langzame verkeer.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 11:03 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hangt natuurlijk ook af van de rest van je instelling enzo. De mensen die 1 miljard euro per jaar verdienen die doen dat meestal door kostbare goederen over een lange afstand te vervoeren
Je kan nieuwe industrieėnen hebben, en nieuwe treinen (ik heb de DBset). En als de wagon-speedlimit aanstaat dan kan je kolen maar met maximaal 120km/h vervoeren.
Bij jou ja, ik kan er gewoon alles ingooienquote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Met Maglev kan alleen passagiers, post, en kostbaarheden vervoertd worden
Hoeft niet, je kan ook overtakes maken, dan kan je wel 1 netwerk houden. En wachten op die seintjes die je kunt programmeren, zoals in TTDPatch. Kun je ze snelheidsafhankelijk rood laten zijn enzo...quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Als aanvulling op mijn post. Met deze instellingen moet je eigenlijk ook 2 netwerken maken. 1 voor snel verkeer, en 1 voor het langzame verkeer.
Het is een hoop meer werk, en je verdient veel minder. Maar ik vind het erg leuk
Coolquote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:30 schreef Merovingian het volgende:
Kun je ze snelheidsafhankelijk rood laten zijn enzo...
Hij is nu opnieuw gestart.quote:Op maandag 17 maart 2008 19:01 schreef Renesite het volgende:
Kan die server gereset worden?
n1quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:22 schreef Merovingian het volgende:
De indrukwekkendste junction van de vorige game op de Fok!Server:
[ link | afbeelding ]
Probeer het beter te doen!
Dan ben ik ook oudquote:Op woensdag 19 maart 2008 09:01 schreef Merovingian het volgende:
Begin ik nu echt oud te worden ofzo?
quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:37 schreef stbabylon het volgende:
Opa moet jullie ook alles uitleggen he
Hoeveel fps haal je?quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:16 schreef Merovingian het volgende:
Ik heb anderhalf jaar terug een 8800GTX gekocht voor het gamen, maar mijn meest gespeelde game is OpenTTD. Misschien was die videokaart toch een beetje overkill
Met of zonder 16xAA en 32xAF?quote:
Mij niet, die XD kende ik al!quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:37 schreef stbabylon het volgende:
Opa moet jullie ook alles uitleggen he
Oke, maar verklaar dan ook even waarom je van boerderij B naar boerderij A zou vervoeren, en waarom je van Industrie naar boerderij B zou vervoeren?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:48 schreef Piles het volgende:
Ik denk dat Aanvoer A en B boerderijen zijn, Industrie is de fabriek, en Bestemming is de stad die goederen wil hebben
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:55 schreef Piles het volgende:
Het is niet mijn netwerk, maar volgens mij zijn die pijltjes de sporen
Maar waarom de trein dan van Industrie via B naar A rijdt volg ik ook niet helemaal
Zoals je het nu tekent moeten ze wel omrijden. Dan zou je aanvoer A rechts van aanvoer B moeten tekenen, en gaat het spoor van aanvoer A naar industrie ook via aanvoer B. Dan rijden ze inderdaad niet om.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 10:04 schreef Cylon_nr13 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Omdat ik trein a over het spoor van b laat terugkeren om spoor te sparen. Ik weet niet of dit verkeerde zuinigheid is of niet maar ze hoeven iig niet om te rijden. Vandaar dat ie nonstop over aanvoer b gaat.
Dat kan idd beter ja, ik zal straks thuis eens kijken of het ook toepasbaar is ivm geografische ligging.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 10:09 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Zoals je het nu tekent moeten ze wel omrijden. Dan zou je aanvoer A rechts van aanvoer B moeten tekenen, en gaat het spoor van aanvoer A naar industrie ook via aanvoer B. Dan rijden ze inderdaad niet om.
Hmm. okquote:Op vrijdag 21 maart 2008 10:07 schreef Merovingian het volgende:
Hebben we het hier over real life of over een spelletje?
Ik zie ook om de haverklap :S :S :Squote:Op woensdag 19 maart 2008 12:37 schreef stbabylon het volgende:
Dat is een smilie met dichtgeknepen ogen en een openstaande grijns. Denk aan Manga meisjes die heel erg vrolijk zijn.
Opa moet jullie ook alles uitleggen he
het zou wel helpen voor de jeugd als er msn emoticon combi's aan de FOK! smilies werden gekoppeldquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:14 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zie ook om de haverklap :S :S :S
Het is geen MSN hier
Die orders moet je ook zelf geven hequote:Op zondag 23 maart 2008 18:31 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik ben ook eens begonnen en vind het nog bestwel een lastig spel. Om een of andere reden krijgen die treintjes en trucks helemaal geen orders, waardoor ik niets verdien.
Die krijgen ze ook niet vanzelf. Ergens in de OP staat een stappenplan met afbeelding hoe je ze orders moet geven, moet je daar ff naar kijken.quote:Op zondag 23 maart 2008 18:31 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik ben ook eens begonnen en vind het nog bestwel een lastig spel. Om een of andere reden krijgen die treintjes en trucks helemaal geen orders, waardoor ik niets verdien.
Ook dat valt erg tegen helaasquote:Op woensdag 26 maart 2008 10:44 schreef Zero2Nine het volgende:
Als je serieuze concurrentie wil moet je een internetgame doen. .
Tijd dat we 's avonds weer eens met z'n allen afspreken dusquote:Op woensdag 26 maart 2008 11:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ook dat valt erg tegen helaas
Ik wil gewoon op m'n gemak willen spelen. Sowieso weet ik niet hoe een Internet-Game werkt, moet je iedere keer dat je inlogt opnieuw starten of??quote:Op woensdag 26 maart 2008 10:44 schreef Zero2Nine het volgende:
Als je serieuze concurrentie wil moet je een internetgame doen. Die AI verneukt het hele landschap (de computerspelers kunnen gratis terraformen).
over de map: Als je eenmaal begonnen bent kun je m niet meer uitbreiden voor zover ik weet, dus je moet wel opnieuw beginnen. Maar je kan dus echt veel grotere maps kiezen.
Oh nee, nu verschijnt dat ding ook al op tt-forums Nog even en ik zie Mero en ook op IRCquote:WTF...
Just like a woman buying a car. They don't care about technical details like 4-wheeldrive or ESP or rainsensor for the whipers, as long as the car is beautiful, they want it
De meeste servers heben een autoclean, dat betekend dat je bedrijf na een bepaalde tijd zonder spelers weggehaald wordt en je opnieuw moet starten, maar als je binnen die tijd terug komt (je bedrijf is er nog) kun je weer in hetzelfde bedrijf spelen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 14:32 schreef saban het volgende:
[..]
Ik wil gewoon op m'n gemak willen spelen. Sowieso weet ik niet hoe een Internet-Game werkt, moet je iedere keer dat je inlogt opnieuw starten of??
Vaag, hij draait wel ieder jaar positief profit.quote:Op woensdag 26 maart 2008 14:48 schreef yorP het volgende:
Dat betekend dat trein 9 geen weg kan vinden naar zijn bestemming?
P.S. linkje naar IRC : irc://irc.oftc.net/#openttd
Ja, die heb ik daar geplaatst De reactie was ook wel een " " waard... Topic verder nog gelezen? Gaat echt nergens meer overquote:Op woensdag 26 maart 2008 14:35 schreef yorP het volgende:
Oh nee, nu verschijnt dat ding ook al op tt-forums Nog even en ik zie Mero en ook op IRC
meestal is je rails dan te ingewikkeld of je bent 1 stukje vergeten kijk waar je efficienter kan zijnn met je rails en post die savegame eensquote:Op woensdag 26 maart 2008 14:43 schreef saban het volgende:
Ik krijg vaak de melding: Train 9 is lost.
Wat betekend dat? (Gaat steeds om 9)
quote:17 min ago OpenTTD
Commit by rubidium :: r12434 /tags/0.6.0-RC1/ (9 files in 3 dirs):
-Release: 0.6.0-RC1.
blegh kan niemand erop vinden op die link...quote:Op woensdag 26 maart 2008 14:48 schreef yorP het volgende:
Dat betekend dat trein 9 geen weg kan vinden naar zijn bestemming?
P.S. linkje naar IRC : irc://irc.oftc.net/#openttd
Ze wilden zeker zijn dat er geen bugs meer inzitten, omdat het waarschijnlijk nog wel duurt tot 0.7 met NoAI en NewEconomy, zie ook de openttd blogquote:Op woensdag 26 maart 2008 18:23 schreef Merovingian het volgende:
Eerst al 5 beta's en nu dan nog een paar rc's... je kunt het ook overdrijven
Doe het gewoon in een keer of 2 goed.
meestal helpt het om een busstation in het dorp neer te zetten als je in de toekomst van plan bent daar een goederen station te bouwen, dan bouw je alvastquote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:01 schreef Zero2Nine het volgende:
Fund new buildings kan er ook voor zorgen dat gebouwen verdwijnen in de buurt van je station waardoor het even geen goederen meer accepteert.
En dan heb je 1 spoor om įl je goederen op te vervoeren?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 08:36 schreef stbabylon het volgende:
Soms helpt 'Fund new buildings' om weer goederen te accepteren. Al is het van tijdelijke duur.
edit: En wat helemaal werkt is een groot station recht naast het centrum van een stad te plaatsen meteen als je begint. Klein spoorlijntje naar de andere kant en dan al je industrie bouwen. Tegen de tijd dat je goederen gaat vervoeren is dat stadje gegroeid en accepteert het de 1500 goederen per maand die je produceert in je fabriek
newgrph weet niet welke,quote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:22 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
En dan heb je 1 spoor om įl je goederen op te vervoeren?
En ik heb op moment OpenTTd 0.5.3 kan ik hiermee spoor over wegen leggen? en hoe? (trams;))
klopt maar dat is wel een beetje nep (ik bedoel dus het stedengroei-algoritme) gelukkig kun je tegenwoordig ook instellen hoe snel steden groeien en hoeveel van je steden er heel groot kunnen worden. Ik heb vaak zat dat ik erg mijn best doe om een stad van een goed treinennetwerk te voorzien en een dorp met alleen een buurtbusje wordt dan groter dan die stadquote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:22 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
meestal helpt het om een busstation in het dorp neer te zetten als je in de toekomst van plan bent daar een goederen station te bouwen, dan bouw je alvast
2 busstations , met een rijdende bus er tussen
en het goederen station naast het dorp (om ingroei ing te verkomen)
Dan weet je tenminste zeker dat het dorpje een grote stad word.
Goederen verzekerd
Nee, met OpenTTD 0.5.3 kun je geen trams bouwen, met de 0.6 serie kan dat wel (met newgrf).quote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:22 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
En dan heb je 1 spoor om įl je goederen op te vervoeren?
En ik heb op moment OpenTTd 0.5.3 kan ik hiermee spoor over wegen leggen? en hoe? (trams;))
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |