abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 19 januari 2008 @ 22:39:28 #26
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56165520
Dit is toch al heel lang zo? Zwervers krijgen een hoop geld van de overheid, en bedelen daar nog 1000 euro bij. Alleen om een of andere reden wordt dat min of meer stil gehouden...

Troubles ==> De zwerver HOEFT ook niet te huren, anders zou-ie nog meer krijgen, plus huursubsidie en de hele mikmak.
600 euro per maand zijn zeker 30 halve liters bier per dag...

Jammer dat de overheid zwervers niet gewoon verbiedt, op deze manier houden ze het in stand, en Nederland is nou eenmaal wat te vol om van "jagen en verzamelen" te leven...
Subsidie op zwerven, hoe bestaat het........
censuur :O
  zaterdag 19 januari 2008 @ 22:42:20 #27
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_56165625
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:37 schreef anarchitect het volgende:
Vind het een beetje nep: je bent dakloos of je bent het niet. Dit valt in de categorie een beetje zwanger zijn.
Hehe, heb je een punt mee.
Maar vind ergens ook weer wel dat die gasten wel een opstapje mogen krijgen. Als ze dan ook nog het echte werkende leven in begeleid worden zou het helemaal goed zijn.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 22:44:09 #28
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56165709
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:42 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Hehe, heb je een punt mee.
Maar vind ergens ook weer wel dat die gasten wel een opstapje mogen krijgen. Als ze dan ook nog het echte werkende leven in begeleid worden zou het helemaal goed zijn.
Deze zwerf-subsidie is alleen geen "opstapje"! 't Stikt van die stinkerds op de stations en op Schiphol. Oppakken, onder een douche zetten, en een baan als putjesschepper geven! Met doorgroeimogelijkheid als ze hun best doen. Lijkt me veel beter!
Hoef ik ook niet meer uitgescholden te worden door straatkrantzwervers als ik ze geen gedag zeg (zwervers met arrogantie, alleen in Nederland...)!
censuur :O
  zaterdag 19 januari 2008 @ 22:45:41 #29
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_56165771
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat
Daarnaast staat er 'Ouderbijdrage of maximaal aanvullende beurs'
Ik krijg geen van beide, ik heb echt een baantje nodig om überhaupt te kunnen eten.

Maar goed, het is ook niet echt een goede vergelijking, die daklozen hebben die 613 euro hard nodig om in leven te blijven. Maar alleen in leven blijven is niet echt genoeg, zoals iemand anders al zei zouden ze weer de werkende maatschappij in geholpen moeten worden. Dat gaat dan helaas wel nog meer geld kosten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 19 januari 2008 @ 22:46:27 #30
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_56165799
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Deze zwerf-subsidie is alleen geen "opstapje"! 't Stikt van die stinkerds op de stations en op Schiphol. Oppakken, onder een douche zetten, en een baan als putjesschepper geven! Met doorgroeimogelijkheid als ze hun best doen. Lijkt me veel beter!
Hoef ik ook niet meer uitgescholden te worden door straatkrantzwervers als ik ze geen gedag zeg (zwervers met arrogantie, alleen in Nederland...)!
Neuh, die zwervers heb je ook in LA en Sydney. Maar als ze gewoon in een net traject worden geduwt om weer aan het werk kunnen en gaan.... Ik word helemaal strontziek van lapswanzen in onze maatschappij die profiteren van mijn geld .
  zaterdag 19 januari 2008 @ 22:48:08 #31
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_56165849
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik krijg geen van beide, ik heb echt een baantje nodig om überhaupt te kunnen eten.

Maar goed, het is ook niet echt een goede vergelijking, die daklozen hebben die 613 euro hard nodig om in leven te blijven. Maar alleen in leven blijven is niet echt genoeg, zoals iemand anders al zei zouden ze weer de werkende maatschappij in geholpen moeten worden. Dat gaat dan helaas wel nog meer geld kosten.
Wordt je collegegeld betaald?
Als je geen aanvullende stufi krijgt kunnen je ouders je in feite best een stukje bij betalen.
Maar goed, ik zat in een luxe positie als student en had met mijn bijbaantjes en alles bij elkaar opgeteld een hoger inkomen dan toen ik aan het werk ging .
pi_56165877
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:39 schreef RemcoDelft het volgende:

Troubles ==> De zwerver HOEFT ook niet te huren, anders zou-ie nog meer krijgen, plus huursubsidie en de hele mikmak.
600 euro per maand zijn zeker 30 halve liters bier per dag...

Jammer dat de overheid zwervers niet gewoon verbiedt, op deze manier houden ze het in stand, en Nederland is nou eenmaal wat te vol om van "jagen en verzamelen" te leven...
Subsidie op zwerven, hoe bestaat het........
Bij dit soort reacties besef ik dat ik te oud word voor Fok!
Want of je komt verbolgen studenten tegen die met geen euro aan hun kont kunnen krabben maar even snel uitrekenen hoeveel bier je er van kunt kopen. Of je komt Jan de arbeider tegen die vindt dat het allemaal van zijn belastingcenten betaald wordt en hij zo hard moet werken.

Verbieden is geen oplossing, mensen onder dwang het keurslijf in willen werken ook niet.
Ik weet zeker dat er met die lullige 600 euro ook een hoop overlast voorkomen wordt. En mensen kunnen zoveel pech in hun leven tegenkomen. Geen kind die roept: 'later word ik zwerver'.
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
  zaterdag 19 januari 2008 @ 22:53:30 #33
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_56166002
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:49 schreef Troubles. het volgende:

[..]

Bij dit soort reacties besef ik dat ik te oud word voor Fok!
Want of je komt verbolgen studenten tegen die met geen euro aan hun kont kunnen krabben maar even snel uitrekenen hoeveel bier je er van kunt kopen. Of je komt Jan de arbeider tegen die vindt dat het allemaal van zijn belastingcenten betaald wordt en hij zo hard moet werken.

Verbieden is geen oplossing, mensen onder dwang het keurslijf in willen werken ook niet.
Ik weet zeker dat er met die lullige 600 euro ook een hoop overlast voorkomen wordt. En mensen kunnen zoveel pech in hun leven tegenkomen. Geen kind die roept: 'later word ik zwerver'.
Maar mensen die niets WILLEN betekenen voor de mensheid sponsoren zodat ze lekker van andermans geld in een hoekje kunnen meuren werkt wel? Sjeez, ben blij dat ik niet zo naief ben .

Mensen die veel pech tegen komen in hun leven moet je helpen om hun leven weer op de rails te zetten. Die moet je NIET 600 euro per maand geven. Die moet je 600 euro per maand geven en goed begeleiden om hun leven weer zin te geven.
pi_56166154
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:53 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Maar mensen die niets WILLEN betekenen voor de mensheid sponsoren zodat ze lekker van andermans geld in een hoekje kunnen meuren werkt wel? Sjeez, ben blij dat ik niet zo naief ben .
Je bent wel naief. Ga anders eens een keer met een paar van die mensen praten en vraag naar hun verhaal.
Het zijn nl. mensen dus dat kun je zomaar doen.

Ik heb liever dat belastinggeld besteed wordt aan mensen die het nodig hebben dan aan 1 of ander bespottelijk duur gemeentehuis of lelijk kunstwerk langs de kant van de weg. Nogmaals het is nooit een droom van een mens om zwerver te worden, daar komt meestal een hoop menselijk leed bij kijken.
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
  zaterdag 19 januari 2008 @ 23:01:45 #35
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_56166311
nouja heb nooit zo gelachen om een zwerver die de dakloze krant stond te verkopen..
Zijn mobiel ging af..
de man die net een krantje gekocht had keek nogal raar.. Zegt die zwerver : "ja ik moet toch ook bereikbaar zijn? "
pi_56166319
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:53 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Maar mensen die niets WILLEN betekenen voor de mensheid sponsoren zodat ze lekker van andermans geld in een hoekje kunnen meuren werkt wel? Sjeez, ben blij dat ik niet zo naief ben .

Mensen die veel pech tegen komen in hun leven moet je helpen om hun leven weer op de rails te zetten. Die moet je NIET 600 euro per maand geven. Die moet je 600 euro per maand geven en goed begeleiden om hun leven weer zin te geven.
Je hebt toegevoegd zie ik.

Veel van die mensen hebben ook zware psychische problemen. Het is niet even simpelweg, zoals iemand hierboven schreef, een kwestie van even onder de douche zetten en op sollicitatie uitsturen.
Begeleiding van mensen die het 'normale' leven psychisch niet meer aankunnen is juist zinloos en weggegooid geld.
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
  zaterdag 19 januari 2008 @ 23:02:07 #37
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_56166325
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:57 schreef Troubles. het volgende:

[..]

Je bent wel naief. Ga anders eens een keer met een paar van die mensen praten en vraag naar hun verhaal.
Het zijn nl. mensen dus dat kun je zomaar doen.

Ik heb liever dat belastinggeld besteed wordt aan mensen die het nodig hebben dan aan 1 of ander bespottelijk duur gemeentehuis of lelijk kunstwerk langs de kant van de weg. Nogmaals het is nooit een droom van een mens om zwerver te worden, daar komt meestal een hoop menselijk leed bij kijken.
Nogmaals... Graag! Maar zorg er gelijk voor dat die mensen een GOEDE kans krijgen ipv. een berg geld toe te stoppen om het een maand te kunnen redden op straat. Het is vergelijkbaar met geld naar Afrika sturen.
Ja, heel fijn... Maar dat helpt niet.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 23:03:05 #38
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_56166351
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 23:01 schreef Troubles. het volgende:

[..]

Je hebt toegevoegd zie ik.

Veel van die mensen hebben ook zware psychische problemen. Het is niet even simpelweg, zoals iemand hierboven schreef, een kwestie van even onder de douche zetten en op sollicitatie uitsturen.
Begeleiding van mensen die het 'normale' leven psychisch niet meer aankunnen is juist zinloos en weggegooid geld.
Laat die mensen dan niet op straat rond struinen maar schuif ze richting de psychische hulp ofzo.
Lekker makkelijk gezegd... Ik weet het. Maar plain 600 euro per maand toeschuiven helpt absoluut niet.
pi_56166386
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 23:01 schreef Bill_E het volgende:
nouja heb nooit zo gelachen om een zwerver die de dakloze krant stond te verkopen..
Zijn mobiel ging af..
de man die net een krantje gekocht had keek nogal raar.. Zegt die zwerver : "ja ik moet toch ook bereikbaar zijn? "
Met de kanttekening dat er van de daklozenkrant zwaar misbruik wordt gemaakt.
Iedereen kan die krantjes inkopen en dat gebeurd ook op grote schaal.

Hier staat ook regelmatig bij de AH een vrouw die de daklozenkrant verkoopt en ik weet toevallig waar ze woont.
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 januari 2008 @ 23:04:14 #40
862 Arcee
Look closer
pi_56166390
Hé, 613 euro is precies het bedrag dat je jaarlijks bruto mag sparen via je de spaarloonregeling.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 23:07:08 #41
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_56166463
quote:
Jammer dat de overheid zwervers niet gewoon verbiedt, op deze manier houden ze het in stand, en Nederland is nou eenmaal wat te vol om van "jagen en verzamelen" te leven...
Subsidie op zwerven hoe bestaat het........
Probleem met zwervers is dat een zeer groot percentage schizofreen is of last heeft van een ander psychische stoornis.

Je zou ervoor kunnen kiezen om te doen alsof dit probleem er niet is door bijvoorbeeld daklozen geen uitkering te geven. Echter de oorzaak van het feit dat er zwervers bestaan is niet omdat er zoals jij het zegt subsidie op het zwerfen is. Kortom, jouw 'oplossing' lost het probleem van zwervers niet op. Wel krijg je er een groot nieuw probleem bij als je subsidie bij zwervers weg gaat halen. Het aantal inbraken, berovingen, winkeldiefstallen, open gebroken auto's, gestolen fietsen etc. etc. zal zeer sterk toenemen en de samenleving uiteindelijk veel meer geld kosten (en nog wat trauma's door inbraken, beroviningen etc. etc.).
quote:
maar schuif ze richting de psychische hulp ofzo.
Dat is inderdaad wat ze vaker zouden moeten doen. Probleem is echter wel dat behandelingen voor psychische stoornissen geen exacte wetenschap is en daarom vaak niet helpt of men moet 15 jaar in behandeling. Ik denk dat 600 euro in de maand toeschuiven een stuk goedkoper is dan 15 jaar behandeling (bij wijze van spreken).
  zaterdag 19 januari 2008 @ 23:07:18 #42
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_56166468
Ik heb zelf de pech dat ik door ziekte van een uitkering rond moet komen, ik krijg netto ¤850,- per maand. (Op het moment TRI, maar ik komt weer een keuring voor WAJONG aan)
Die ¤850,- is ¤600 uitkeringen en ¤250,- alleenstaanden toeslag.
Ik heb nog de "mazzel" dat ik nog steeds op een studentenkamertje zit want een normaal huis is amper te betalen.
Ondertussen zie ik al m'n vrienden na hun studie goede banen krijgen, auto's van de zaak, sommigen kopen zelfs al huizen en ondertussen kan ik mijn schulden (oa. verzekeringen, tandartskosten, medische kosten die niet vergoed worden) amper betalen.

Ik hoor ook van alle kanten dat ik "lekker" niets hoef te doen en het verwijt "maar ík heb een baan!", maar ondertussen wordt er nooit bij stil gestaan hoe het voor iemand is om met heel weinig geld rond te kunnen komen of hoe het is om chronisch ziek te zijn.
Ik zou zelf het lefst gewoon werken en mijn eigen centen verdien, wie weet zelfs geld opsparen ipv. constant rood staan, maar dat laat mijn gezondheid helaas niet toe.

Mensen kiezen er vaak niet voor, maar omstandigheden zorgen ervoor..
  zaterdag 19 januari 2008 @ 23:10:08 #43
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_56166540
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 23:02 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Nogmaals... Graag! Maar zorg er gelijk voor dat die mensen een GOEDE kans krijgen ipv. een berg geld toe te stoppen om het een maand te kunnen redden op straat. Het is vergelijkbaar met geld naar Afrika sturen.
Ja, heel fijn... Maar dat helpt niet.
Ik neem aan dat er ook bepaalde voorwaarden aan de uitkering zitten net als bij een normale bijstands uitkering. Als ze die mensen weer 'gewoon' in de maatschapij kunnen krijgen hebben ze er minder kosten aan, ze zullen dus echt wel kijken of zo'n persoon gewoon kan werken enzo. Als dat niet zo is blijft er voor de overheid niet veel meer over dan voor zo'n persoon te zorgen (met geld of wat die persoon ook nodig heeft) of te laten stikken. Al vind ik het bedrag best hoog, maar Nederland is nou eenmaal een zorg staat en als je de rest van je leven van z'n bedrag moet rond komen is het denk ik eigenlijk ook niet echt een vetpot, na een tijdje wordt het wel vervelend waarschijnlijk om met zo weinig rond te komen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_56166549
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 23:02 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Nogmaals... Graag! Maar zorg er gelijk voor dat die mensen een GOEDE kans krijgen ipv. een berg geld toe te stoppen om het een maand te kunnen redden op straat. Het is vergelijkbaar met geld naar Afrika sturen.
Ja, heel fijn... Maar dat helpt niet.
Om al die mensen persoonlijke zorg te bieden is een veel te kostbaar verhaal.

Je redt met die lullige 600 euro die mensen niet van de straat maar je geeft ze de mogelijkheid om te kunnen leven. En hoe de regeling is opgebouwd vind ik heel positief. De zorgregeling zit er in maar ook de 100 euro spaargeld voor mocht men wel kiezen voor een ander leven. Natuurlijk lost het geld het daklozenprobleem niet op maar het beperkt wel wat overlast.
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
  zaterdag 19 januari 2008 @ 23:13:44 #45
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_56166646
Kwam nog een 'leuk' stukje tegen. Welliswaar uit 1996, maar de huidige situatie zal niet veel anders zijn dan nu.
quote:
Volgens het Nationaal Rapport uit 1996 is de dak-en thuislozen een divers samengestelde groep: "'traditionele" zwervers, zorgbehoeftige ouderen, (ex-) psychiatrische patiënten, verslaafden, jongeren en ex-gedetineerden. Meer dan de helft is in aanraking geweest met de geestelijke gezondheidszorg, een kwart heeft een verstandelijke beperking. Bijna de helft heeft een psychiatrische stoornis, en eveneens bijna 50% heeft een alcoholprobleem."
Het aantal mensen met psychiatrische problemen dat op straat zwerft neemt toe.
Bovenstaande probleem los je dus echt niet op door die 600 euro in de maand stop te zetten. Daarmee creeer je alleen maar nog meer en nog grotere problemen.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 23:14:47 #46
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_56166678
Naja opzich klinkt het toch wel redelijk goed .
Al blijf ik beetje moeite hebben met "onbeperkt" geld toestoppen aan mensen die niets betekenen aan het geheel. Maar dat is gewoon een rechts trekje van mij .
  zaterdag 19 januari 2008 @ 23:29:19 #47
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_56167036
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 23:01 schreef Bill_E het volgende:
nouja heb nooit zo gelachen om een zwerver die de dakloze krant stond te verkopen..
Zijn mobiel ging af..
de man die net een krantje gekocht had keek nogal raar.. Zegt die zwerver : "ja ik moet toch ook bereikbaar zijn? "
Waarom kunnen zwervers geen mobiel hebben? Als hij een echte zwerver is en naast eten kopen van de karige opbrengst de kans heeft om wat te sparen, mag die gast van mij best een mobiel kopen, is beter dan kilo's drugs of liters alcohol. Als het geen echte zwerver is dan is het logisch idd.
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 23:03 schreef Troubles. het volgende:

[..]

Met de kanttekening dat er van de daklozenkrant zwaar misbruik wordt gemaakt.
Iedereen kan die krantjes inkopen en dat gebeurd ook op grote schaal.

Hier staat ook regelmatig bij de AH een vrouw die de daklozenkrant verkoopt en ik weet toevallig waar ze woont.
Dat is allang bekend en ook op tv geweest, dus zo verrassend is het nou ook weer niet.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_56167126
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 23:14 schreef bleiblei het volgende:
Naja opzich klinkt het toch wel redelijk goed .
Al blijf ik beetje moeite hebben met "onbeperkt" geld toestoppen aan mensen die niets betekenen aan het geheel. Maar dat is gewoon een rechts trekje van mij .
Dat doen ze in het dierenrijk over het algemeen een stuk slimmer. Kun je niet meekomen met de rest: de groeten en tot ziens. Vervolgens ga je door honger of leeuwetanden de pijp uit. Survival of the fittest en zo. Mensen daarentegen, de ontwikkelden in ieder geval, houden meer van de pappen en nathouden aanpak.

Wat nou als we de dierenaanpak eens los zouden laten op mensen? Natuurlijke selectie wat meer z'n gaan laten gaan. Ik zie een aantal voordelen. Maar ik gok dat hier al talloze topics over bestaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2008 23:34:26 ]
pi_56167153
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 23:29 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Waarom kunnen zwervers geen mobiel hebben? Als hij een echte zwerver is en naast eten kopen van de karige opbrengst de kans heeft om wat te sparen, mag die gast van mij best een mobiel kopen, is beter dan kilo's drugs of liters alcohol. Als het geen echte zwerver is dan is het logisch idd.
[..]

Dat is allang bekend en ook op tv geweest, dus zo verrassend is het nou ook weer niet.
Blijkbaar is het bij sommige lui niet bekend want echte daklozen worden hier wel op afgerekend.

En verder ben ik het met je eens dat men eens moet ophouden de uitgaven in te vullen. Ik heb op Fok zovaak gelezen dat wanneer iemand zelfs tijdelijk geen werk zou hebben ook meteen maar helemaal geen bezittingen mag hebben.
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
pi_56167207
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 23:33 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Dat doen ze in het dierenrijk over het algemeen een stuk slimmer. Kun je niet meekomen met de rest: de groeten en tot ziens. Vervolgens ga je door honger of leeuwetanden de pijp uit. Survival of the fittest en zo. Mensen daarentegen, de ontwikkelden in ieder geval, houden meer van de pappen en nathouden aanpak.

Wat nou als we de dierenaanpak eens los zouden laten op mensen? Natuurlijke selectie wat meer z'n gaan laten gaan. Ik zie een aantal voordelen. Maar ik gok dat hier al talloze topics over bestaan.
Dus je wilt de beschaving in zijn geheel weggooien?
In welke boom hang jij?
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')