abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 december 2008 @ 15:29:18 #276
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63852493
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:40 schreef darktower het volgende:
Ik ken het gevoel ja... maar ik ben nu dus alles opnieuw aan het kijken en dat is weer vrijwel net zo leuk.
Vriendlief is bezig met het einde van seizoen twee, dus ik kijk parallel...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 9 december 2008 @ 01:39:07 #277
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63868295
Stel je voor: Santos is president, maar komt om reden X te overlijden. Zijn vp neemt over, maar is nog erger dan Bush. Een van de dingen die die persoon regelt, is dat de limiet van twee termijnen weer verdwijnt, denkende dat hij/zij dan later daarvan kan profiteren.

Het gaat ZO slecht (eco? terrorisme? combi?) dat Bartlet besluit om terug te willen komen. En de rest vd staff ook, om te redden wat er is misgegaan.

Kortom: IK WIL EEN WEST WING FILM MET BARTLET, plus CJ, Toby, Sam, Josh, Abbey, Charlie en eigenlijk ook Leo. Maar ja... en die Will Bailey mogen ze thuis laten. Blegh.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  dinsdag 9 december 2008 @ 01:51:24 #278
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_63868423
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 01:39 schreef darktower het volgende:
Stel je voor: Santos is president, maar komt om reden X te overlijden. Zijn vp neemt over, maar is nog erger dan Bush. Een van de dingen die die persoon regelt, is dat de limiet van twee termijnen weer verdwijnt, denkende dat hij/zij dan later daarvan kan profiteren.

Het gaat ZO slecht (eco? terrorisme? combi?) dat Bartlet besluit om terug te willen komen. En de rest vd staff ook, om te redden wat er is misgegaan.

Kortom: IK WIL EEN WEST WING FILM MET BARTLET, plus CJ, Toby, Sam, Josh, Abbey, Charlie en eigenlijk ook Leo. Maar ja... en die Will Bailey mogen ze thuis laten. Blegh.
Lijkt me meer dat er een ramp gebeurd waardoor de volledige successie lijn dood gaat en de (overgebleven) leden van het parlement vragen zorgen dat bartlet terug komt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Yurithemaster op 09-12-2008 15:48:43 ]
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:46:13 #279
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63874282
Yuri: haal die laatste zin van je even weg, dat is een spoiler voor anderen.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_63877245
Met alle respect voor mensen die de serie nu aan het kijken zijn (hulde!), maar ik denk dat we meer dan 2 jaar na het stoppen van de serie wel spoilers kunnen gebruiken. Anders word het wel heel lastig om het nog ergens over te hebben, want het is eenvoudig niet te voorspellen waar iedereen is met kijken. Als kijker van de serie moet je gewoon proberen niet teveel te lezen, of enige spoilers voor lief nemen.

Bovendien vind ik trouwens wel dat de laatste seizoenen daarom een beetje hun eeuwigheidswaarde verliezen. Zodra je weet wie er wint is het toch minder interessant om het nog eens te kijken, behalve dan momenten. De Sorkin seizoenen gaat het meer om de 'reis' in plaats van de conclusie. Zelfs de cliffhangers zijn meestal vrij duidelijk (behalve misschien die van seizoen 1, al beweert Sorkin bij hoog en laag dat dat ook niet zo bedoeld was..). De schoonheid van de serie schuilt zich wat mij betreft echt niet in de spannende conclusies en de 'whodunnit'.

Maar goed, ik snap ook wel dat mensen hun vreugde tijdens het kijken met ons willen delen.
  dinsdag 9 december 2008 @ 16:20:26 #281
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_63881674
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 13:39 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
behalve misschien die van seizoen 1, al beweert Sorkin bij hoog en laag dat dat ook niet zo bedoeld was...
Wat bedoel je hier precies mee?
Verder ben ik het wel met je eens. Er zullen hopenlijk altijd nieuwe mensen blijven komen die deze, en andere, series ondekken. Daar kun je niet elke keer rekening mee blijven houden. Het is dan ook een beetje de regel in de verschillende topics van series dat er over afleveringen gepraat mag worden zodra ze officeëel uitgekomen zijn op tv. Ander kan drie kwart van dit topic wel in spoilertags geplaatst worden.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  dinsdag 9 december 2008 @ 16:45:52 #282
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63882364
Ik praat al dik twee maanden mee in dit topic en tot nu toe zijn er nog geen spoilers langsgekomen, alleen een enkele keer keurig in spoilertags.
Alleen de mensen die zich nu melden vinden het blijkbaar teveel moeite. Beetje jammer, vooral omdat ik niet de enige ben die nu pas aan het kijken is. Persoonlijk boeit het mij helemaal niet "wat er algemeen geaccepteerd is" als je in een topic leuke gesprekken hebt over een serie, met hier en daar een spoilertag.

Maargoed, als het allemaal te moeilijk wordt kom ik over een poosje wel weer terug.
Sneu.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 9 december 2008 @ 17:17:58 #283
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_63883186
Als ik voor iemand een spoiler heb gepost dan was het zeker niet mijn bedoeling geweest. Aangezien de serie al een tijdje is afgelopen stond ik er eigenlijk niet bij stil.

Maar we kunnen ook niet een heel topic in spoilertags zetten
  dinsdag 9 december 2008 @ 17:42:59 #284
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63883839
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 17:17 schreef Yurithemaster het volgende:
Als ik voor iemand een spoiler heb gepost dan was het zeker niet mijn bedoeling geweest. Aangezien de serie al een tijdje is afgelopen stond ik er eigenlijk niet bij stil.

Maar we kunnen ook niet een heel topic in spoilertags zetten
Dat hoeft toch ook helemaal niet...
Het gaat al twee maanden prima, met een beetje nadenken wat je post en hier en daar een spoilertag. Zo moeilijk is dat toch niet? Ik doe dat zelf ook voor alle seizoenen die ik al wél heb gezien.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 9 december 2008 @ 19:34:25 #285
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63886739
Tot nu toe doen we het netjes met redelijk omfloerste bewoordingen om echt grote spoilers te voorkomen, dat kunnen we best zo volhouden denk. De spoiler waar ik op doelde verandert echt je totale manier van kijken naar WW als je het weet... ik kwam er zelf per ongeluk ook drie seizoenen voor het einde achter en dan kijk je echt HEEL anders... maar ja
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_63888284
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 16:45 schreef Hik het volgende:
Alleen de mensen die zich nu melden vinden het blijkbaar teveel moeite. Beetje jammer, vooral omdat ik niet de enige ben die nu pas aan het kijken is. Persoonlijk boeit het mij helemaal niet "wat er algemeen geaccepteerd is" als je in een topic leuke gesprekken hebt over een serie, met hier en daar een spoilertag.

Maargoed, als het allemaal te moeilijk wordt kom ik over een poosje wel weer terug.
Sneu.

Het gaat niet om de moeite, en ik gun jou en iedereen een mooie kijkervaring, maar het is gewoon lastig om te bepalen wat wel en niet onder spoilers vallen. Kunnen we bijvoorbeeld de MS zaak van Bartlet bespreken (is er iemand die uberhaupt nog niet ontdekt heeft dat Bartlet MS heeft?), wie er in de cliffhanger van seizoen 1 wel/niet wordt geraakt, of Josh en Donna ooit bij elkaar komen etc.? De enige oplossing zou zijn om voor iedereen die hier post wekelijks aangeven wat hij/zij al gezien heeft en wat niet.

Overigens heb ik even snel het topic doorgespit, maar de verhaallijn van Leo wordt een keer of 7 genoemd, evenals de uitkomsten van seizoen 7, de verhaallijn van Sam etc. Er is nog geen enkele spoilertag gebruikt in dit topic voorzover ik kan zien.
Sommige mensen zijn bijv. nog maar bij seizoen 2, en dan moeten er dus spoilers van 5 seizoenen in spoilertags, en daar wordt het topic gewoon onleesbaar van. Ik keek bijvoorbeeld even naar 'Epper si Muove', en vroeg me ineens iets af over de vice president en Will, maar dat zou ik me nu dus niet meer kunnen vragen zonder spoilertags...

Iemand een goed idee hoe we dit kunnen oplossen zonder een non-spoiler topic op te starten?

En wat betreft het einde van seizoen 1.. Ik had even iets anders in gedachten, maar dit was de quote die het dichts kwam bij wat ik in gedachten had:
quote:
"The last two minutes of the show in May are really the first two minutes of the season opener," Sorkin says. "It really wasn't done to be shocking or to shake up the show."
Overigens tip voor iedereen, http://www.westwingepguide.com. Voor elke aflevering quotes uit interview met cast en crew over die bewuste aflevering Schat van informatie voor elke liefhebber!
  woensdag 10 december 2008 @ 00:57:39 #287
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_63895334
Ik keek net In the shadow of two gunmen. In de flashback van Toby zie je onder andere dat Steve ontslagen word door Leo. In seizoen 1, dus in de tijdlijn later, zie je die zelfde Steve voor Hoyens werken. Dat soort kleine dingen vind ik zo mooi aan TWW. Het geeft echt een compleet gevoel.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_63899082
yippie wat een link en leesvoer is dat, die Man hierboven noemt !

En ik heb nog zoveel to-do.
  woensdag 10 december 2008 @ 11:41:10 #289
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63901253
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 19:34 schreef darktower het volgende:
Tot nu toe doen we het netjes met redelijk omfloerste bewoordingen om echt grote spoilers te voorkomen, dat kunnen we best zo volhouden denk. De spoiler waar ik op doelde verandert echt je totale manier van kijken naar WW als je het weet... ik kwam er zelf per ongeluk ook drie seizoenen voor het einde achter en dan kijk je echt HEEL anders... maar ja
Wat zij zegt dus...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 11 december 2008 @ 12:02:30 #290
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_63929552
Ik zat vanmorgen bij BNR in de uitzending en heb daar een bjina letterlijke quote uit West Wing gebruikt (Leo, ergens in seizoen twee ofzo, over how we can be better as a people not gonna be threatened by issues, but put them front and center, raise the level of public debate....
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_63945769
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:30 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Overigens tip voor iedereen, http://www.westwingepguide.com. Voor elke aflevering quotes uit interview met cast en crew over die bewuste aflevering Schat van informatie voor elke liefhebber!
Ah, ja, "20 hours in America" was ook al zon juweel van een episode. Barstensvol humor ook. Mooi shot vind ik als zo vroeg in de ochtend die bus uitstappen, eindelijk weer terug in Washington en het laatste stukje te voet verder gaan.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 11 december 2008 @ 22:18:28 #292
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_63945935
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:13 schreef Argento het volgende:

[..]

Ah, ja, "20 hours in America" was ook al zon juweel van een episode. Barstensvol humor ook. Mooi shot vind ik als zo vroeg in de ochtend die bus uitstappen, eindelijk weer terug in Washington en het laatste stukje te voet verder gaan.
Wat ik ook zo'n leuk moment vind is als ze erachter komen dat ze het vliegtuig gemist hebben door de tijdzonnes.
Girl: "It's a common mistake"
Josh: "NOT for the U.S. Goverment!"
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_63981803
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:18 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Wat ik ook zo'n leuk moment vind is als ze erachter komen dat ze het vliegtuig gemist hebben door de tijdzonnes.
Girl: "It's a common mistake"
Josh: "NOT for the U.S. Goverment!"
Ja, top aflevering. Ik vond deze wel leuk:
quote:
BARTLET
300 IQ points between them-- they can't find their way home. I swear to God,
if Donna
wasn't there, they'd have to buy a house.
  zondag 14 december 2008 @ 15:28:56 #294
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_64007495
Wat is de context bij die laatste quote? Ik kan het even niet plaatsen?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_64009068
Volgens mij : de reactie van Bartlet in Washington al lang weer terug en omdat vanwege 3 verschillende tijdzones in Indiana? Josh en Toby en Donna de (aflevering) Trains Boats and Planes missen,
nadat zij het vertrek van de stoet hebben gemist.
Hilarische episode !
En onderweg in een bar een vader spreken over studiekosten, wat weer een WW project wordt.
Zoiets.

Hé Darktower : ik hoorde je op BNR in de herhaling ! en ik heb je boek besteld .
Heb je nog contact eigenlijk met collega's van HQ ?

[ Bericht 8% gewijzigd door AnneX op 14-12-2008 16:51:12 ]
  zondag 14 december 2008 @ 20:20:53 #296
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_64013413
Ah, werd dat BNR gesprek zelfs nog herhaald? Grappig. Ik vond het een leuk interview, ze stelden goeie vragen en het was voor de verandering eens langer dan 3 minuten. En ik werd meteen na afloop gebeld door Endemol, die me voor een lezing vroegen.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_64016144
BNR herhaalt in het weekeinde de interviews van de week ervoor.
Wat ik gemist heb, ben ik dan weer bij - tussen de bedrijven door.

Leuk voor je - van Endemol.
  maandag 15 december 2008 @ 10:57:36 #298
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_64025976
Ik heb van de week een oude aflevering van Ellen zitten kijken, waarin de hele cast van the West Wing te gast is. Het is uit het laatste WW seizoen, en Ellen vraagt aan de cast wat ze mee willen nemen van de set na de laatste opnames. De vraag wordt als eerste bij Allison neergelegd (CJ), die naast Martin Sheen zit. Haar antwoord is: 'I really like the president's balls,' waarna na een korte, verbijsterde stilte, de zaal in lachen uitbarst. Martin Sheen zegt niks, maar kijkt euhm... hogelijk verbaasd. Allison probeert het heel snel uit te leggen, dat er op de desk in the oval office een soort ballen liggen die je op papier kunt leggen zodat het niet wegwaait blablabla, maar het kwaad is dan natuurlijk al geschied. Hilarisch...
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_64033462
quote:
Op zondag 14 december 2008 15:28 schreef darktower het volgende:
Wat is de context bij die laatste quote? Ik kan het even niet plaatsen?
Barlet vraagt aan iemand (Charlie of Sam volgens mij) of Josh en Toby al gesignaleerd zijn. Na een ontkennend antwoord, zegt Bartlet dat dus. Ik moet er altijd erg om lachen (doet me een beetje denken aan een deelnemer van Per Seconde Wijzer die echt alles wist, maar in de finale ten onder ging door verschillende soorten Sla.

Ben wel benieuwd naar je boek overigens.

Die Ellen aflevering is inderdaad erg grappig, al gaat het niet heel erg diep. Wat ik graag nog eens helemaal zou willen zien is het interview met John Spencer, waarin hij van die tv-reclame spullen krijgt. Hilarisch .

Overigens wel een goed interview:

http://video.google.com/videoplay?docid=7993464253868453389&ei=lXNGSdL9EIPGiAL-mJGfBQ&q=Charlie+Rose+West+WIng

Een uur durend interview door Charlie Rose met bijna de hele cast en Sorkin zo rond het einde van seizoen 2. Aanrader.
  maandag 15 december 2008 @ 19:37:07 #300
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_64038292
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:12 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

Een uur durend interview door Charlie Rose met bijna de hele cast en Sorkin zo rond het einde van seizoen 2. Aanrader.
Die heb ik een tijdje terug op YouTube ook gezien ja. Erg leuk.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')