abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 januari 2008 @ 22:35:55 #1
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_56036031
wij gaan eind januari een weekje ski-en. Omdat we nu een eigen huis hebben met 2 katten zitten we dus met hun verzorging.

Ze zijn het niet gewend om de hele dag buiten te zijn en langere tijd geen aandacht te krijgen. Daarom hebben we besloten om ze voor een weekje naar het kattenpension hier op het dorp te brengen. Ik ben gaan kijken en het is mij alles meegevallen, ziet er erg leuk uit en nu gaan we dus allemaalop vakantie :-)

Waar ik wel een beetje bang voor ben is dat ik ze van streek terug krijg. Maar volgens de experts komt dat maart sporadisch voor.

Hebben jullie wel eens een dier naar een pension gebracht voor een vakantie?

De kosten vallen mij redelijk mee, 6,50 per kat, per dag voor het all-inclusief resort.
Boef!
pi_56036200
-ga maar ergens anders baggeren-

[ Bericht 64% gewijzigd door senesta op 14-01-2008 22:57:47 ]
  maandag 14 januari 2008 @ 22:41:16 #3
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_56036240
[OT: gewoon doen, als die katten daar lekker kunnen bunkeren zijn ze allang tevree

[ Bericht 40% gewijzigd door senesta op 14-01-2008 23:00:37 (reactie op geeditte quote weg gehaald) ]
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_56036748
Katten vinden het over het algemeen niet heel fijn om naar een andere omgeving te gaan omdat ze zich nogal hechten aan hun omgeving.
Voor hen is het dus beter als je iemand vindt die om de dag wat brokjes in de bak wil doen, het water wil verversen en de kattenbak verschonen.
Valt dat te regelen?
Je poezels zullen dan veel minder gestressed zijn dan na een weekje pension.
  Moderator maandag 14 januari 2008 @ 23:03:53 #5
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_56036901
Ik heb weer wat bagger weg gehaald
Ik denk dat een pension een prima optie is hoewel ik zelf denk dat katten vaak liever gewoon thuis blijven.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_56037346
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:58 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Katten vinden het over het algemeen niet heel fijn om naar een andere omgeving te gaan omdat ze zich nogal hechten aan hun omgeving.
Voor hen is het dus beter als je iemand vindt die om de dag wat brokjes in de bak wil doen, het water wil verversen en de kattenbak verschonen.
Valt dat te regelen?
Je poezels zullen dan veel minder gestressed zijn dan na een weekje pension.
Dat beaam ik.
De onze was heel erg blij weer in zijn oude omgeving te zijn, maar was niet erg gestressed of van streek.
pi_56038733
Wij hebben voorheen toen we nog met zijn allen op vakantie gingen de katten ook naar een pension gedaan.
In eerste instantie naar een pension waar ze ook honden op vakantie kregen. Daarvan kregen we de katten heel erg van streek terug (de oudste hebben we een paar dagen niet gezien, die zat op zolder en kwam alleen beneden als er écht niemand was om even te eten).

Daarna hebben we gekozen voor een pension met alleen maar katten. Ook daar kwamen ze van streek terug, maar duurde het al een stuk minder lang.

Maar ik denk dat het ook gewoon ligt aan de kat zelf. De oudste van mij is echt zo'n nerveuze kat die al naar boven rent als veel vreemde mensen over de vloer zijn, de bank ineens anders staat, een hond in de tuin is, noem maar op. Mijn jongste vindt bijna alles wel best, maar neemt soms een klein beetje de angst over van de oudste.

Maar goed, ook al zijn ze van streek als ze terug zijn, daar komen ze ook wel weer overheen .
pi_56038751
Oh, vergeet je ze ook niet op tijd in te enten?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:28:35 #9
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_56055257
ze zijn ge-ent. Er is ook bijna geen andere keus. Niemand kan een week in ons huis logeren en ook kan ik mijn ouders niet vragen om er dag en nacht te zijn voor ze. Alleen 1x pe dag eten voeren en dan weer gaan vind ik zieliger voor ze, in het pension kunnen ze lekker ravotten want dat doen ze erg graag
Boef!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:37:36 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_56055539
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:28 schreef TheFrankey het volgende:
ze zijn ge-ent. Er is ook bijna geen andere keus. Niemand kan een week in ons huis logeren en ook kan ik mijn ouders niet vragen om er dag en nacht te zijn voor ze. Alleen 1x pe dag eten voeren en dan weer gaan vind ik zieliger voor ze, in het pension kunnen ze lekker ravotten want dat doen ze erg graag
Ik snap dat het pension wordt. Maar... ik denk dat de meerderheid van de katten thuis blijven en een keer per dag eten krijgen verkiest boven een pension. Ze zijn toch met zijn tweeën? Dan kunnen ze toch prima met elkaar ravotten, thuis?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:39:48 #11
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_56055617
Mijn katten gingen in het verleden ook naar het pension als ik een paar dagen (of langer) weg was. De eerste keer ging mij kater alleen (toen had ik ook nog alleen mijn kater). Die was redelijk gestrest toen ik hem weer ging halen. De 2e keer had ik 2 katten, die dus samen gingen. Mijn kater herkende de omgeving en mijn poes is niet zo moeilijk
Die keer ging het eigenlijk al veel beter en de keren daarna waren ze alleen maar boos dat ze weer in het reismandje moesten
Ik had een pension met 1 grote ruimte waar alle katten liepen en daaraan vast zat ook een afgeschermde buitenren. Heel prettig pension!
Nu passen vrienden meestal op mijn tijgers, dat scheelt nogal
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_56057002
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:28 schreef TheFrankey het volgende:
ze zijn ge-ent. Er is ook bijna geen andere keus. Niemand kan een week in ons huis logeren en ook kan ik mijn ouders niet vragen om er dag en nacht te zijn voor ze. Alleen 1x pe dag eten voeren en dan weer gaan vind ik zieliger voor ze, in het pension kunnen ze lekker ravotten want dat doen ze erg graag
Ik denk dat de meeste poezels lekker in hun huisje willen blijven en het prima vinden als ze elke dag (of om de dag) voer krijgen.
Serieus, als je ouders dat kunnen doen vinden je poezels dat waarschijnlijk 1000x fijner dan een pension en dus een vreemde omgeving.
De kans is echt niet groot dat ze het naar hun zin zullen hebben in het pension en lekker gaan ravotten, het zijn geen honden.
pi_56057206
Ik heb zelf ook twee katten die een paar jaar terug ook in een pension hebben gelogeerd.
Het vrouwtje is van nature al niet een echt kieskeurige kat en die vond het helemaal fantastisch. Ze was niet weg te krijgen uit het pension en heeft zich tonnetje rond gegeten daar. Mijn kater was een ander verhaal. Hij is een halve Oosters korthaar en dat ras staat erom bekend nogal weg te kwijnen als er weinig menselijk contact plaatsvindt. Dat wist ik toen nog niet en kreeg dan ook een zielig hoopje ellende terug.

Kortom, het ligt helemaal aan je kat zelf! Die van mij blijven tegenwoordig thuis, maar helaas heeft niet iedereen de luxe die oppasser heet. Succes met de beslissing!
pi_56083569
Mijn katten vinden het geen probleem om naar het pension te gaan.
De katten komen bij de vrouw vandaan die nu een pension aan huis begonnen is.
Het zijn hele grote ruime verblijven daar en ze kunnen zelf in een buitenren naar buiten door een kattenluikje.

Ik ben onderlaatst ook naar een ander kattenpension geweest om de kat van mijn vriendin weg te brengen, maar wat was het daar erg !! Zo vies en kleine hokken, ik ben er erg van geschrokken.
Daar zou ik mijn kat nooit heen brengen.
Ligt dus ook heel erg aan het pension zelf vind ik.
pi_56084597
Ik heb al met al een kat of 13 gehad inmiddels, en er zit er geen een bij die gelukkig zou zijn geweest in een pension.
Misschien komt dat omdat het allemaal zwervers en afdankertjes waren.

Maar ook als ik kijk naar andermans katten, zie ik er geen één die meer hecht aan aandacht dan aan zijn of haar eigen plekje.
Dat is voor katten nu eenmaal heel belangrijk.
Ze zijn King of Queen of the Castle en jij bent hun personeel.
pi_56103783
Ik ben ook altijd nog huiverig om mijn katten naar een pension te brengen.
Wat al gezegd is: het hangt af van de kat. Gelukkig heb ik nog altijd een oplossing met vrienden en familie kunnen vinden. En ik vind het dan beter hen in hun eigen omgeving te houden, waar ze dan maar twee keer per dag eten en een aai krijgen, dan ze naar een onbekende omgeving te sturen met allemaal vreemde mensen en katten.

Dit gezegd hebbende: er zijn heel veel goede pensions waar ze echt hun best doen de katten zoveel mogelijk op hun gemak te stellen. Maar als het beestje nu eenmaal een zenuwpees is, dan zal ook het beste onderkomen er niks aan helpen.
Als je geen andere optie hebt, moet je het gewoon eens proberen (ik zou persoonlijk wel vooraf al even een bezoekje brengen om te kijken hoe het daar is). Gaat het goed dan is dat fijn en als het niet lukt weet je dat voor de volgende keer.

Er zijn trouwens ook services die twee maal daags aan huis komen en je katten verzorgen, post wegleggen, plantjes water geven etc. Is misschien ook nog een optie.

Edit: Een willekeurig linkje als voorbeeld toegevoegd
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_56116457
Mijn kat heeft er een hekel aan om tijdens de vakantie alleen te zijn. Hij is nog nooit in een pension geweest, meestal bij mijn ouders. Hij went snel in een andere omgeving, kan ook na 2 dagn naar buiten. Nu gaat hij het weer op een nieuw adres proberen, ben benieuwd hoe het met de andere katten daar gaat. Ik ga ervan uit dat het allemaal wel goed zal gaan.
Ik kies dus liever voor een opvang bij mensen thuis dan voor een pension; terwijl hij in een pension misschien ook prima zal aarden.
pi_59911896
Een beetje een late reactie maar ik voeg ze graag toe omdat ik zelf een poezenoppasdienst heb (De Poezenoppas) waarbij ik zowel ga oppassen bij de poezen thuis als poezen laat "logeren" bij mij thuis (= beetje als in een kattenhotel).
Er is een groot verschil in de reactie van de poezen tussen de beide opties!
Als ik bij de mensen thuis ga oppassen dan kijken de meeste poezen mij tijdens de eerste bezoeken aan met een blik van "wat komt die hier doen" en geven ze mij verder geen aandacht. Wanneer ik een dag later terugkom, hebben deze poezen hun eten opgegeten en zijn netjes naar de kattenbak geweest. Na een dag of twee oppassen zijn wij meestal dikke vrienden .
Als ik een poes te logeren heb (max 1 poes die "huiselijk" blijft logeren) dan is het 7 keer op 10 afzien: de poes wil de eerste dagen niet eten, of gaat zeer weinig naar de kattenbak, ze zit bang in een hoekje weggedoken, ... En dit terwijl ze hier een rustige logeerkamer voor zichzelf heeft met alles erop en eraan en naar een rustig omspannen buitenverblijf kan zonder contact te hebben met andere poezen. Soms zijn deze poezen zo gestresseerd dat ze zelfs na een langere periode niet willen eten/drinken en er niets anders opzit dan voorzichtig te dwangvoederen. Dit klinkt griezelig maar poezen die een paar dagen niet eten kunnen hieraan immers sterven!.
Mijn professionele mening: probeer voor je kat een betrouwbare (!!!!!) oppas te vinden die één- of tweemaal per dag bij je thuis langskomt en de poes (als ze dit wil) intensief aandacht geeft (spelen, vachtje kammen, zachtjes ertegen praten, ...).
pi_59912154
[quote]Op zaterdag 5 juli 2008 18:27 schreef poezenoppas het volgende:
knip

Geef jij dit topic ff een schop
  zaterdag 5 juli 2008 @ 18:45:44 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_59912203
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 18:43 schreef geelkuikentje het volgende:
[quote]Op zaterdag 5 juli 2008 18:27 schreef poezenoppas het volgende:
knip

Geef jij dit topic ff een schop
't Is anders wel een actueel onderwerp voor de zomer.

Wij hebben pas geleden voor het eerst onze kat een week toevertrouwd aan een poezenoppas aan huis. Zij kende de kat al van een paar weekeinden dat ze heeft opgepast. Het is erg goed bevallen. Kat was happy.
The love you take is equal to the love you make.
pi_59912453
Absoluut met je eens maar poezenoppas vind ik eerder overkomen als iemand die z'n/haar diensten wil aanbieden als katten oppas, en recclame maken dat kan nou net niet Hij/zij heeft nog maar één post.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 19:02:46 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_59912538
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 18:58 schreef geelkuikentje het volgende:
Absoluut met je eens maar poezenoppas vind ik eerder overkomen als iemand die z'n/haar diensten wil aanbieden als katten oppas, en recclame maken dat kan nou net niet Hij/zij heeft nog maar één post.
Mwah. Ik vind het wel meevallen. De post vind ik inhoudelijk genoeg om de bescheiden reclame door de vingers te zien.
The love you take is equal to the love you make.
pi_59912555
Als mensen maar geen beesten gaan dumpen in het bos of zo dan vind ik het prima
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')