abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56029654
Ik vraag me af of er naast de normale tv-kabel alternatieven zijn voor het ontvangen van HD-zenders.

Hier in Hendrik-Ido-Ambacht hebben we namelijk een stichting die de kabel beheerd. Als je belt met een vraag over HD-zenders weten ze niet waar je het over hebt.

Dus... iemand een idee?
Scroll maar verder naar benee!
pi_56029733
canaldigitaal
pi_56029793
quote:
Op maandag 14 januari 2008 18:53 schreef het_fokschaap het volgende:
canaldigitaal
Dat is digitale tv via de satelliet.
Wel beter dan kabel, maar geen HD.
pi_56029826
quote:
Op maandag 14 januari 2008 18:56 schreef Creature het volgende:

[..]

Zijn er niet bepaalde kanelen via de sat in HD te ontvangen. Met name zoals Discovery HD enzo.

Er is trouwens maar een handje vol dat daadwerkelijk in HD uitzend, maar dat wist je vast en zeker wel?
pi_56029931
quote:
Op maandag 14 januari 2008 18:57 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Zijn er niet bepaalde kanelen via de sat in HD te ontvangen. Met name zoals Discovery HD enzo.

Er is trouwens maar een handje vol dat daadwerkelijk in HD uitzend, maar dat wist je vast en zeker wel?
Van CanalDigitaal geloof ik niet... staat igg niet op de website. Zal eens moeten kijken naar andere Satelliet-aanbieders?

Ja dat wist ik, maar toevallig zijn Discovery en NatGeo de zenders die ik vaak kijk. Nou zou het mooi zijn als ik deze ook op m'n nieuwe tv kan kijken i.p.v. ruis met wat beeld
  maandag 14 januari 2008 @ 19:49:38 #6
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_56031144
quote:
Op maandag 14 januari 2008 18:50 schreef Creature het volgende:
Ik vraag me af of er naast de normale tv-kabel alternatieven zijn voor het ontvangen van HD-zenders.

Hier in Hendrik-Ido-Ambacht hebben we namelijk een stichting die de kabel beheerd. Als je belt met een vraag over HD-zenders weten ze niet waar je het over hebt.

Dus... iemand een idee?
goser, kijk eens.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
pi_56031385
quote:
Op maandag 14 januari 2008 19:49 schreef thloreg het volgende:

[..]

goser, kijk eens.
Goser, ik zoek HD-zenders geen Satelliet met dvd kwaliteit.
pi_56031451
quote:
Op maandag 14 januari 2008 18:56 schreef Creature het volgende:

[..]

ze zijn er mee bezig, nog even geduld
pi_56032007
quote:
Op maandag 14 januari 2008 19:57 schreef Creature het volgende:

[..]

Goser, ik zoek HD-zenders geen Satelliet met dvd kwaliteit.
Er komen steeds meer satelliet zenders met HD kwaliteit hoor
pi_56032689
quote:
Op maandag 14 januari 2008 18:50 schreef Creature het volgende:

Dus... iemand een idee?
Dat duurt gewoon nog even. Verder is digitale TV via dat CAIHIA best goed. Volgens mij hebben andere kabelaars ook nog maar amper HD zenders.
pi_56038656
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:43 schreef Patjakker het volgende:

[..]

Dat duurt gewoon nog even. Verder is digitale TV via dat CAIHIA best goed. Volgens mij hebben andere kabelaars ook nog maar amper HD zenders.
Niet helemaal mee eens. Ik heb de digitale tv van CAIHIA al eerder op een full-HD scherm gezien en de compressieblokjes zijn ongeveer te tellen (ongeveer Digitenne kwaliteit, ronduit slecht dus).

Kabelexploitanten zoals Casema, UPC, CaiWay, Multikabel en @Home bieden al HD-zenders aan en daarnaast is de kwaliteit van de digitale niet-HD zenders ook nog superscherp.

CAIHIA moet gewoon eens wakker worden en beseffen dat ze ver achter lopen t.o.v. andere kabelexploitanten. Als ze het netwerk nou eens zouden verkopen aan bijv. UPC.........
pi_56039125
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:43 schreef Patjakker het volgende:

[..]

HDTV staat echt nog in de kinderschoenen, en de meeste zenders zijn gewoon niet beschikbaar in HD. Casema (c.q. @Home c.q. Multikabel) geeft momenteel 4 HD programma's door, maar dat is wel 1080i, 1080p heb ik nog nergens gezien. En vanaf 1 februari a.s. moet daar ¤ 3,95 p.m. voor worden betaald.
pi_56053037
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 00:11 schreef Creature het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens. Ik heb de digitale tv van CAIHIA al eerder op een full-HD scherm gezien en de compressieblokjes zijn ongeveer te tellen (ongeveer Digitenne kwaliteit, ronduit slecht dus).

Kabelexploitanten zoals Casema, UPC, CaiWay, Multikabel en @Home bieden al HD-zenders aan en daarnaast is de kwaliteit van de digitale niet-HD zenders ook nog superscherp.

CAIHIA moet gewoon eens wakker worden en beseffen dat ze ver achter lopen t.o.v. andere kabelexploitanten. Als ze het netwerk nou eens zouden verkopen aan bijv. UPC.........
Hmm, hoelang is dat geleden? Tegenwoordig is de kwaliteit zeker te vergelijken, zoniet beter dan UPC. En je zit niet vast aan die rare UPC decoder.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 18:21:49 #14
150421 Zygje
negerstaaf
pi_56053589
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 00:36 schreef Riparius het volgende:

[..]

HDTV staat echt nog in de kinderschoenen, en de meeste zenders zijn gewoon niet beschikbaar in HD. Casema (c.q. @Home c.q. Multikabel) geeft momenteel 4 HD programma's door, maar dat is wel 1080i, 1080p heb ik nog nergens gezien. En vanaf 1 februari a.s. moet daar ¤ 3,95 p.m. voor worden betaald.
Toverkracht is de reclame van de herhaling!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:12:06 #15
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_56054808
Helaas is 't inderdaad nog niet zo uitgebreid als in de US of A, daar hebben ze tig programma's al in HD.
Zoals ook eerder gezegd; HD staat hier nog in de kinderschoenen helaas..
pi_56064111
Enige verschil is dat het meer beeldlijnen heeft en een hogere bitrate, dus de stb's moeten dat wel aankunnen denk ik.
pi_56065210
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 01:16 schreef F04 het volgende:
Enige verschil is dat het meer beeldlijnen heeft en een hogere bitrate, dus de stb's moeten dat wel aankunnen denk ik.
Nee, je hebt een speciale decoder nodig die behalve voor standaad TV ook geschikt is voor HDTV. Normale decoders hebben niet eens een HDMI aansluiting, en via SCART krijg je geen HD.
pi_56070194
Hey geinig good old Hendrik-Ido-Ambacht heb d'r zelf jaren gewoont en kom er nog regelmatig in de Ridderhal

Maar over HDTV dat is inderdaad nog niet mogelijk bij de digitale kabel tv van CAIHIA Helaas is de kabel nog niet echt open in NL (HIA) dus weinig kans dat bijv. UPC, Zesko (Casema,Home) er komt. Die wel een handje vol met HD zenders hebben. Tegen forse meerprijs.

Zou een logische keuze zijn om Caiway te hebben van Digitale TV aangezien ze toch ook al Kabel internet in HIA regelen. Zal overigens dan wel iets duurder per maand uitvallen dan nu het geval is maar krijg je dan ook wat voor. Vind ook slecht dat ze nog steeds geen BBC3,4 in HIA hebben.

Zender pakket van HIA is nogal beperkt maar ken genoeg andere kleine zelfstandige kabelaars die soms enkel basis analoge pakket digitaal uitzenden (zonder extra kosten) dus kan altijd triester.

Andere alternatieven?
Via schotel - CanalDigitaal is enige aanbieder in NL voor NL zender pakket (op Astra 1 19,2). Momenteel geen HD zenders maar staat gepland voor dit jaar. Zal zeer waarschijnlijk soortgelijk pakket worden als kabelaars nu bieden. Nu al gratis uit de lucht te plukken: HD1, HD2 (minder spannende programma's via Astra 1E 23,5 oost) Daarnaast wel nu 2 Duitse zender ProsiebenSat1 HD (Astra 1 19,2) en BBC HD (Astra2 28,5 oost) mits je meerdere koppen hebt op je schotel. Voor de rest vind je nog enkele betaal kanalen uit Engeland en Frankrijk maar dat zal lastig worden om dat legaal in Nederland te kijken.

Via ether tv (Digitenne) zal dit hoogstwaarschijnlijk nooit gebeuren.
Via iptv (Tele2, KPN Interactieve TV) momenteel geen HD zenders
Via glasvezel - voor consument in HIA nog niet mogelijk om pakket af te nemen overigens sowieso nog geen glasvezel aanbieders gevonden op I-net die HD kanalen aanbied
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')