abonnement Unibet Coolblue
pi_56019156
In Februari ga ik instromen in de BBL opleiding SPW 4,
heb na lang zoeken op het laatste moment een werkplek gevonden, die me super leuk lijkt.
Probleem is alleen dat ik een stagevergoeding krijg van 260 euro in de maand voor een werkweek van 36 uur..
Mijn contracturen zijn 18 tot 28 uur en in het slechtste geval komt mijn vergoeding dan uit op 120 euro bruto per maand..
Net genoeg om mijn ziekefonds van te betalen dus..
Met een bijbaantje erbij kom ik wel iets ruimer te zitten, maar als er ook nog lesgeld enzo bij komt kijken, blijft de portomonnee aardig leeg.
Nu belde ik net met de IB-groep in de veronderstelling dat ik wel een studielening aan zou kunnen vragen, maar dit gaat dus ook niet door.
Voor iedere opleiding is wel iets te regelen, behalve natuurlijk voor die van mij.
Heeft iemand nog andere opties of ideeën waar ik iets aan zou kunnen hebben?
pi_56019431
heb je je decaan van de opleiding al om hulp gevraagd? Die weten vaak meer af van dat soort zaken en kunnen je tips geven/helpen.

Succes met je opleiding!
pi_56020843
Voor een BBL heb je toch geen stage plek nodig, maar een volwaardige baan (voor 32 uur in de week dan) is mijn veronderstelling. Zo is het in elk geval bij mijn vriendin, die doet BBL administratie.

Studiefinanciering bij de IB groep krijg je pas vanaf 2 dagen in de week naar school volgens mij, dus logisch dat dat geen optie is. Misschien moet je eens met je beoogde werkgever om tafel en hem uitleggen dat dit toch niet de bedoeling is. Bovendien krijgt hij een hoop subsidie voor die BBl plek die hij ter beschikking stelt, daar moet een redelijk normaal salaris van te betalen zijn.

edit: In plaats van subsidie is het trouwens een korting op de belasting volgens mij.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_56027605
Ik zit er aan te denken om ook een BBL te doen maar is het niet onwijssss moeilijk om een baan te vinden ind ie sector? In mijn geval groothandel.
BoF!
pi_56037406
Ik zou idd ipv een stagevergoeding om een gewoon salaris vragen. Als je in deeltijd studeert dan heb je geen recht meer op stufi, omdat ze er van uitgaan dat je met het salaris dat je verdient met je werk je studie kunt betalen. Dus zou toch eens met je baas gaan praten

Ik zit in hetzelfde schuitje, ik ga in september deeltijd SPH doen en ben nog op zoek naar een baan. Maar dan wil ik gewoon een normaal salaris hebben en geen stagevergoeding, want dan kan ik het ook niet betalen
pi_56105225
Alles is helemaal goed gekomen gelukkig!
Heb maandag intake gesprek gehad en me daar over laten schrijven van BBL naar BOL 18+
Nu kan ik dus wel studiefinanciering en eventueel een studielening aan gaan vragen.

Ik was ook in de veronderstelling dat ik 'gewoon' betaald zou krijgen,
maar hoorde van verschillende mensen om me heen dat dit niet overal het geval was.

Een stage/werkplek vinden viel voor mij inderdaad ook niet mee,
maar kijk eens op calibris.nl.
Daar kun je zoeken op goedgekeurde instellingen voor je opleiding.
  donderdag 17 januari 2008 @ 17:20:33 #7
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56107704
veertien.gif
Signature.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')