abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 augustus 2010 @ 15:39:38 #76
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85476312
Ik ga poweryoga binnenkort ook weer oppakken, heb ik besloten. Heb nu meer tijd, meer flexibiliteit vooral en poweryoga is echt lekker voor geest en lijf.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:57:04 #77
306713 turnazz
Gym Tan Laundry
pi_85544936
wat is het verschil tussen yoga en poweryoga..
Weet je wat dit? Dit kost me niet alleen 10.000 en shit. Dit kost me 10.000, en gevangenisstraf. Tot hoeverre kan ik een black-out beheersen. Niemand kan mijn black-out beheersen.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 16:48:38 #78
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85546181
Poweryoga is meer dynamisch, meer een work-out dan reguliere yoga.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_85720719
Gezien ik de laatste tijd toch vaker yoga doe of stretching naast fitnessen/cardio wil ik een wat beter yogamatje kopen (en langer)... alleen ik twijfel enorm... heeft er iemand hier tips betreffende een yogamatje?

Ik twijfel nu tussen deze:
http://www.yogini.nl/contents/nl/p117_yogamat-asthanga.html
- Afmetingen: 183 x60 x 0,6 cm.
- Deze mat is aan te bevelen bij heel intensief gebruik zoals poweryoga vormen.
- Zwaar te belasten en geeft geen beschadiging met scherpe teennagels e.d.
- De mat is wasbaar en AZO vrij.

En deze:
http://www.yogini.nl/contents/nl/p122_yogamat-rubber.html
- Afmetingen: 200 x 60 x 1 cm
- Slijtvast, stroef, antislip, schokabsorberend.
- Warmteabsorberend en isolerend, water en vochtdoorlatend.
- Onderhoudsarm,milieuvriendelijk, weer- en windbestendig.

Bij die laatste staat er als opmerking bij dat er een lange tijd een rubber geur aan zit... ik vraag mezelf dan af van welk materiaal die eerste is...

Op zich is prijs niet echt een probleem, ik wil gewoon een goede yogamat hebben.

Als iemand een linkje heeft naar een leuke mat :) of wat tips misschien
pi_85805435
Ik heb nog een yogamat te koop:

http://sport.marktplaats.(...)98Pmwgdxw%3D%3D&df=1

Heb hem zelf maar 2 keer gebruikt omdat ik toen een andere, vrolijkere heb gekocht. Hij is 1.83 meter, ook antislip en kan in de wasmachine. Er zit ook een handige tas bij.
pi_89343707
Een kick voor dit yoga topic. Ik ben fanatieker dan ooit bezig.

Ik ben nu anderhalf jaar bezig, en mijn lijf is zo erg veranderd. Soms doe ik 2 of 3 lessen in de week, Poweryoga O+
Verder loop ik thuis regelmatig te klooien met moeilijke dingen. Heerlijk.

Binnenkort maar weer eens een middag Primary Series erdoor knallen. O+

pi_89344821
Ik hoop dat het originele formaat groter is
pi_89344840
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 november 2010 15:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik hoop dat het originele formaat groter is
Doe je een keer met me mee? :P
pi_89344914
Ik durf niet meer. Je benen zijn nogal asociaal las ik. Mij te link ;)
pi_89679184
Ik heb eindelijk weer eens yoga opgepakt. En nu meteen goed. Ik zit nu in India (Goa) en heb zo'n echte guru gevonden, inclusief lange baard enzo. Toffe vent, en hij weet meer dan de meeste yoga-docenten die ik in Nederland heb gehad. Het maakt toch een verschil of je het vak in een paar maanden in een ashram hebt geleerd, of dat het je met de paplepel is ingegoten.

Ik doe het wel intensief. Twee keer per dag anderhalf uur zweten onder leiding van de swami. 7 dagen per week. En als je zo intensief ermee bezig bent kun je ook de andere aspecten van yoga behandelen. Het is niet alleen ledematen-punniken, rekken, strekken en balanceren. Ook verschillende vormen van ademhaling en meditatie. En diverse methodes om je lichaam te reinigen. Zo heb ik al een keer of drie mijn slokdarm gereinigd, door ongeveer twee liter lauw, zout water te drinken, en dat weer uit te kotsen. Jaja. En vanmorgen heb ik "shank prakshalana" gedaan; dan drink je een flinke beker zout water, doe je bepaalde oefeningen, drink je weer, oefeningen, etc. Daar ga je mee door tot het zoute water er aan de andere kant weer uit komt. Klinkt ranzig maar het is een uitstekende reiniging; je hele darmstelsel spoel je schoon. Iemand anders dat wel eens gedaan?
pi_89685808
quote:
14s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:35 schreef Farenji het volgende:
Ik heb eindelijk weer eens yoga opgepakt. En nu meteen goed. Ik zit nu in India (Goa) en heb zo'n echte guru gevonden, inclusief lange baard enzo. Toffe vent, en hij weet meer dan de meeste yoga-docenten die ik in Nederland heb gehad. Het maakt toch een verschil of je het vak in een paar maanden in een ashram hebt geleerd, of dat het je met de paplepel is ingegoten.

Ik doe het wel intensief. Twee keer per dag anderhalf uur zweten onder leiding van de swami. 7 dagen per week. En als je zo intensief ermee bezig bent kun je ook de andere aspecten van yoga behandelen. Het is niet alleen ledematen-punniken, rekken, strekken en balanceren. Ook verschillende vormen van ademhaling en meditatie. En diverse methodes om je lichaam te reinigen. Zo heb ik al een keer of drie mijn slokdarm gereinigd, door ongeveer twee liter lauw, zout water te drinken, en dat weer uit te kotsen. Jaja. En vanmorgen heb ik "shank prakshalana" gedaan; dan drink je een flinke beker zout water, doe je bepaalde oefeningen, drink je weer, oefeningen, etc. Daar ga je mee door tot het zoute water er aan de andere kant weer uit komt. Klinkt ranzig maar het is een uitstekende reiniging; je hele darmstelsel spoel je schoon. Iemand anders dat wel eens gedaan?
Nee bedankt. Snap niet dat sommige mensen zo doorslaan.
Le deuxième sexe
  FOK!fossiel woensdag 8 december 2010 @ 18:22:47 #87
1455 Keroppi
kool kikker
pi_89686501
quote:
14s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:35 schreef Farenji het volgende:
Ik heb eindelijk weer eens yoga opgepakt. En nu meteen goed. Ik zit nu in India (Goa) en heb zo'n echte guru gevonden, inclusief lange baard enzo. Toffe vent, en hij weet meer dan de meeste yoga-docenten die ik in Nederland heb gehad. Het maakt toch een verschil of je het vak in een paar maanden in een ashram hebt geleerd, of dat het je met de paplepel is ingegoten.

Ik doe het wel intensief. Twee keer per dag anderhalf uur zweten onder leiding van de swami. 7 dagen per week. En als je zo intensief ermee bezig bent kun je ook de andere aspecten van yoga behandelen. Het is niet alleen ledematen-punniken, rekken, strekken en balanceren. Ook verschillende vormen van ademhaling en meditatie. En diverse methodes om je lichaam te reinigen. Zo heb ik al een keer of drie mijn slokdarm gereinigd, door ongeveer twee liter lauw, zout water te drinken, en dat weer uit te kotsen. Jaja. En vanmorgen heb ik "shank prakshalana" gedaan; dan drink je een flinke beker zout water, doe je bepaalde oefeningen, drink je weer, oefeningen, etc. Daar ga je mee door tot het zoute water er aan de andere kant weer uit komt. Klinkt ranzig maar het is een uitstekende reiniging; je hele darmstelsel spoel je schoon. Iemand anders dat wel eens gedaan?
Hele mooie tactiek om een zout-intoxicatie op te lopen, en als je daarna te snel rehydreert is hersenschade ook niet uitgesloten.
Chick on a mission
pi_89686751
Precies. Vraag gewoon Patty Brard om 1 van haar befaamde koffie-klysma's. Met melk en suiker, graag.
pi_89686836
quote:
14s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:35 schreef Farenji het volgende:
Ik heb eindelijk weer eens yoga opgepakt. En nu meteen goed. Ik zit nu in India (Goa) en heb zo'n echte guru gevonden, inclusief lange baard enzo. Toffe vent, en hij weet meer dan de meeste yoga-docenten die ik in Nederland heb gehad. Het maakt toch een verschil of je het vak in een paar maanden in een ashram hebt geleerd, of dat het je met de paplepel is ingegoten.

Ik doe het wel intensief. Twee keer per dag anderhalf uur zweten onder leiding van de swami. 7 dagen per week. En als je zo intensief ermee bezig bent kun je ook de andere aspecten van yoga behandelen. Het is niet alleen ledematen-punniken, rekken, strekken en balanceren. Ook verschillende vormen van ademhaling en meditatie.

{...}
Tot zover klinkt het echt geweldig! Alleen dat reinigen dat spreekt me niet echt aan.
pi_89707223
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:22 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Hele mooie tactiek om een zout-intoxicatie op te lopen, en als je daarna te snel rehydreert is hersenschade ook niet uitgesloten.
Je neemt het zout in het water niet op maar het gaat, dankzij de oefeningen die je doet, rechtstreeks naar beneden. Door het osmotisch effect onttrekt het vocht aan je lichaam (dat gewoon mee komt naar buiten), dus genoeg water drinken naderhand is wel van belang. Je moet binnen een uur na de reiniging ook wat eten, omdat het niet goed is om je darmstelsel helemaal leeg te laten. En aan dat voedsel zitten bepaalde eisen. Bijv goed doorgekookte rijst met wat boter en wat gekookte groenten.

Het is een methode die niet goed in de belevingswereld van de westerse mens past, begrijpelijk, het klinkt vrij ranzig. Ik moest ook wennen aan het idee. Maar ik wilde het wel proberen en heb er geen spijt van. Als het je niks lijkt moet je het vooral niet doen. Maar als je het goed doet, met de juiste begeleiding zitten er geen gevaren aan. Ga dus niet roepen dat het giftig is of dat je er hersenbeschadiging van oploopt - want dat is gewoon niet waar. Tenzij je het verkeerd doet. Maar ja, dat geldt voor heel veel dingen.
  FOK!fossiel donderdag 9 december 2010 @ 08:51:43 #91
1455 Keroppi
kool kikker
pi_89708236
quote:
2s.gif Op donderdag 9 december 2010 06:17 schreef Farenji het volgende:

Door het osmotisch effect onttrekt het vocht aan je lichaam (dat gewoon mee komt naar buiten), dus genoeg water drinken naderhand is wel van belang.
Ja, stel je dehydreert je lichaamscellen dus, en daarna ga je drinken. Dan nemen die door osmose opeens veel water of en zwellen enorm. Als dit in je hersenen gebeurt krijg je neurologische klachten.

Verschijnsel is bijvoorbeeld bekend bij biggetjes waar in de winter de watervoorziening (tijdelijk) bevroren is. Ze dehydreren dan en als de veehouder dan opeens de watervoorziening fixed gaan ze drinken en liggen ze binnen no time trappelend en in opithotonus op de grond.
Chick on a mission
pi_89712500
Ik doe thuis ook wel eens wat yoga-oefeningen voor mijn rug, en het werkt echt goed!!
Nu wil ik wel graag in de sportschool Pilates gaan proberen, maar dan ben ik de enige man daar in de groep :@
Moet me er toch maar overheen zetten denk ik :{
pi_89713106
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 11:43 schreef RobBor het volgende:
Ik doe thuis ook wel eens wat yoga-oefeningen voor mijn rug, en het werkt echt goed!!
Nu wil ik wel graag in de sportschool Pilates gaan proberen, maar dan ben ik de enige man daar in de groep :@
Moet me er toch maar overheen zetten denk ik :{
Ja, dat moet je doen. Ik heb ook mannen bij mij in de les, en dat zijn toch echt gewoon alpha mannetjes hoor.
pi_89713958
Thuis sporten (yoga of Pilates bijv) kan prima. Ik doe zelf 2-3x in de week een uurtje Pilates. Heb 2 dvd's en een boek en het voelt prima. Nu scheelt het misschien dat ik vroeger yoga gedaan heb (als kind jaren met mijn moeder meegedaan en later zelf ook nog) en ben erg flexibel in mijn gewrichten en banden dus ik ben vrij lenig en mijn houding is goed weet ik toevallig doordat ik wat lessen Pilates meegedaan heb in een yogaschool en daar positieve feedback terugkreeg.

Ik doe het liever thuis dan in groepsverband omdat ik in groepsverband minder goed doorheb waar mijn grenzen liggen op de een of andere manier. Ik heb wat zwakke plekken in mijn lichaam waar ik rekening mee moet houden. Thuis voel ik beter wat wel of niet prettig voelt en pas mijn workout dan zelf aan.

Uurtje pilates en je voelt je weer heerlijk soepel en lening in je velletje zitten. :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_89713991
dat zout water drinken etc vind ik trouwens toch wat minder gezond klinken hoor , t zal wel 'fris' voelen enzo maar ik vraag mij af of zoiets echt goed is voor je.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_89714175
ach wat, ik ga het gewoon proberen. Zo erg kan het niet zijn als man in een ruimte met allemaal lenige vrouwen :P
Door die paar oefeningen wat ik al doe ben ik overtuigd van het goede effect
pi_89714224
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 12:27 schreef RobBor het volgende:
ach wat, ik ga het gewoon proberen. Zo erg kan het niet zijn als man in een ruimte met allemaal lenige vrouwen :P
Door die paar oefeningen wat ik al doe ben ik overtuigd van het goede effect
Op de les pilates die ik gevolgd heb zaten vooral vrouwen en 1 man. Een klein gebogen oud mannetje. Op straat zou je hem bijna helpen oversteken zeg maar.

en lenig dat die man was! :o :D Was echt leuk om te zien.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_89715039
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 12:28 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Op de les pilates die ik gevolgd heb zaten vooral vrouwen en 1 man. Een klein gebogen oud mannetje. Op straat zou je hem bijna helpen oversteken zeg maar.

en lenig dat die man was! :o :D Was echt leuk om te zien.
Dat is echt gaaf om te zien :)
zelf merk ik dat ik gewoon veel rechter sta.
Is pilates trouwens zoiets als yoga? of is yoga de betere variant?
pi_89715579
betere variant? Nee hoor, gewoon wat je meer aanspreekt denk ik :)

Yoga is in de basis een manier om je lichaam je geest en je gevoel te leren beheersen volgens mij en heeft een, in de basis, meer religieuze insteek (van oorsprong he? de gemiddelde yoga beoefenaar is daar niet zo mee bezig denk ik)

Pilates is een meer beheerste vorm van oefeningen doen om vanuit je powerhouse (je buik en je rug) je lichaam meer in vorm te brengen en meer controle te krijgen over je lichaam. (het is ontwikkeld als programma om te helpen bij revalidatie bijvoorbeeld)

Als je yoga oefeningen (fot's) bekijkt en Pilates zijn er zeker wel veel gelijkenissen vind ik maar wat mij meer bevalt aan pilates is dat het niet zo zeer meditatief gebracht wordt (das mijn ervaring dus met verschillende yogaleraren) en meer als lichaams controle.

Maar goed ik heb er verder geen verstand van hoor, misschien kan iemand anders duidelijker t verschil of de overeenkomsten uitleggen?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_89720993
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 08:51 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ja, stel je dehydreert je lichaamscellen dus, en daarna ga je drinken. Dan nemen die door osmose opeens veel water of en zwellen enorm. Als dit in je hersenen gebeurt krijg je neurologische klachten.

Verschijnsel is bijvoorbeeld bekend bij biggetjes waar in de winter de watervoorziening (tijdelijk) bevroren is. Ze dehydreren dan en als de veehouder dan opeens de watervoorziening fixed gaan ze drinken en liggen ze binnen no time trappelend en in opithotonus op de grond.
Mijn god je kan ook overdrijven zeg.
Ten eerste: dat water dat je drinkt is maar een beetje zout, dus het vochtverlies is niet heel groot. Ten tweede: te veel water drinken is sowieso slecht; dat is niks nieuws. Je moet niet meteen liters wegklokken natuurlijk. We zijn toch geen varkens?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')