abonnement Unibet Coolblue
pi_55949922
Hallo,

Ik huur momenteel een huurhuis van de woningstichting maar zit er aan te denken deze onder te verhuren aan 2 mensen en tijdelijk weer even thuis te gaan wonen.
Ik begrijp dat ik zelf dan gewoon ingeschreven moet blijven op mijn "oude" adres en dat de nieuwe huurders zich niet in kunnen schrijven bij de gemeente.

Hoe groot is de kans dat je hiermee gepakt wordt en gebeurd dit veel meer?

Alvast bedankt!
pi_55950024
je wordt je huis uit getrapt.
pi_55950184
Maar hoe komen ze er achter?
  vrijdag 11 januari 2008 @ 14:04:31 #4
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_55950290
Via de buren.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_55950715
Mag het niet van je woningstichting dan? Bij onze woningstichting mag het nameliijk met een maximum van 1 jaar.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 11 januari 2008 @ 14:24:33 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55950827
Lees je contract even... Als er staat dat het niet mag, dan gewoon niet doen. Als er staat dat het wel mag onder bepaalde voorwaarden, dan je aan die voorwaarden houden
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_55950881
Zonder toestemming van de verhuurder is onderverhuur niet toegestaan.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 14:30:02 #8
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_55950968
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:53 schreef Den_Haag het volgende:
je wordt je huis uit getrapt.
en je kan een boete krijgen

Als je in Amsterdam woont is er een kliklijn zodat de buren je kunnen aangeven.
pi_55951509
Er staat letterlijk in de voorwaarden:

Zonder schriftelijke toestemming van de verhuurder is het onderverhuren van de woning niet toegestaan.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 11 januari 2008 @ 14:51:40 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55951550
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 14:50 schreef OVLOV het volgende:
Er staat letterlijk in de voorwaarden:

Zonder schriftelijke toestemming van de verhuurder is het onderverhuren van de woning niet toegestaan.
Nou... wat let dan? Hup hup, schriftelijk toestemming aanvragen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_55951574
Dus we kunnen aannemen dat dit niet gelukt is?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_55952786
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 14:50 schreef OVLOV het volgende:
Er staat letterlijk in de voorwaarden:

Zonder schriftelijke toestemming van de verhuurder is het onderverhuren van de woning niet toegestaan.
En die zullen ze je echt niet geven hoor.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_55952850
Meestal is onderverhuur van een woonhuis van een woningstichting zonder voorafgaande toestemming verboden. Omdat woningstichtingen tegenwoordig wat minder "soft" zijn dan vroeger kunnen er flinke sancties op staan.
pi_55952866
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 15:39 schreef DroogDok het volgende:

[..]

En die zullen ze je echt niet geven hoor.
waarom niet? Mijn zwager heeft zijn huis ook onderverhuurd. Hij op wereldreis en onderverhuurder in zijn huisje. Woningstichting vond het prima. Netjes schriftelijk aangevraagd en geen probleem. Naam van onderverhuurder moet doorgegeven worden enzo, contract opstellen en klaar.

Zolang de woningstichting huur krijgt en het niet voor 20 jaar is zal het ze worst wezen neem ik aan. Zolang je de regels maar volgt.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 11 januari 2008 @ 15:45:37 #15
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55952907
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 15:43 schreef exode het volgende:

[..]

waarom niet? Mijn zwager heeft zijn huis ook onderverhuurd. Hij op wereldreis en onderverhuurder in zijn huisje. Woningstichting vond het prima. Netjes schriftelijk aangevraagd en geen probleem. Naam van onderverhuurder moet doorgegeven worden enzo, contract opstellen en klaar.

Zolang de woningstichting huur krijgt en het niet voor 20 jaar is zal het ze worst wezen neem ik aan. Zolang je de regels maar volgt.
Ik vermoed dat je hier het verschil zelf aan aanhaalt... TS wil weer thuis gaan wonen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_55952975
opzich is de kans dat je gesnapt wordt niet zo groot als je geen naaiende buren heb. Verder moeten alle betalingen contant gedaan worden
"Those unforgettable days, for them I live"
  vrijdag 11 januari 2008 @ 15:52:57 #17
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_55953082
voor korte periodes kan je wel toestemming krijgen, ik mag bijvoorbeeld voor max 6 maanden onderverhuren
pi_55953173
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 15:45 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik vermoed dat je hier het verschil zelf aan aanhaalt... TS wil weer thuis gaan wonen
zou dat uitmaken voor de woningstichting? Heb geen idee hoor...misschien wel. Maar waarom onderverhuren om thuis te gaan wonen....mijn moeder ziet me aankomen Oeh kan ik wel nog meer sparen voor allerlei reisjes...
pi_55953569
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 15:56 schreef exode het volgende:

[..]

zou dat uitmaken voor de woningstichting? Heb geen idee hoor...misschien wel. Maar waarom onderverhuren om thuis te gaan wonen....mijn moeder ziet me aankomen Oeh kan ik wel nog meer sparen voor allerlei reisjes...
Bij een wereldreis is het zo dat de oorspronkelijke huurder de woning na de reis direct weer nodig heeft en er dus een harde einddatum is. Als je weer thuis gaat wonen, is daar veel minder sprake van. Het zou me verbazen als de verhuurder in dat geval toestemming geeft voor onderverhuur.
pi_55955807
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:49 schreef OVLOV het volgende:
Hallo,

Ik huur momenteel een huurhuis van de woningstichting maar zit er aan te denken deze onder te verhuren aan 2 mensen en tijdelijk weer even thuis te gaan wonen.
Ik begrijp dat ik zelf dan gewoon ingeschreven moet blijven op mijn "oude" adres en dat de nieuwe huurders zich niet in kunnen schrijven bij de gemeente.

Hoe groot is de kans dat je hiermee gepakt wordt en gebeurd dit veel meer?

Alvast bedankt!
Dit is lekker verdienen, gewoon doen en als je gepakt wordt ben je hooguit je plek kwijt. Bovendien doe je zo ook goed werk, zo help je tenminste hardwerkende mensen aan een woonplek in plaats van de zoveelste bende werkloze parasieten.
Van lenen word je arm, maar ja, je leeft maar een keer he.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')