abonnement Unibet Coolblue
pi_55936106
Ik ben onlangs met mijn werk (basisschool) verhuisd naar een nieuw gebouw. Dit gebouw wordt gebruikt door verschillende scholen en instanties.

Om mijn werk goed te kunnen doen, heb ik een sleutel nodig. (om binnen te kunnen komen, lokaal moet verplicht op slot, om na het speelkwartier de deur weer open te kunnen doen, die ook verplicht dicht moet tijdens het buitenspelen, om van de magazijns gebruik te kunnen maken, enz. enz.)

Op dit moment heb ik nog geen sleutel. Als ik een sleutel krijg, moet ik een formulier tekenen. Hier staat op dat alle schade persoonlijk op mij verhaald wordt bij verlies van de sleutel. De sleutel die ik krijg past op 64 sloten. Als ik de sleutel verlies, moeten al die 64 sloten vervangen worden. Elk slot kost 500 euro. Dat betekent dat als ik de sleutel verlies, ik 32000 euro moet betalen.

Mijn aansprakelijkheidsverzekering zal het vergoeden als bijvoorbeeld mijn tas gestolen wordt. Maar niet als ik de sleutel per ongeluk verlies.

Nu heb ik dus een probleem:
geen sleutel --> ik kan mijn werk niet goed doen
wel een sleutel --> ik loop het risico 32000 euro te moeten betalen bij verlies.

Ik heb in mijn hele leven nog nooit een sleutel verloren, maar ik vind dit een zéér onprettig idee.

Wie kan mij advies geven in deze situatie?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 januari 2008 @ 22:11:10 #2
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55936184
Wat is je relatie precies tot de eigenaar van de sleutel?
pi_55936262
Volgens mij mag dit niet eens van je gevraagd worden.
  donderdag 10 januari 2008 @ 22:15:09 #4
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_55936338
Beetje een belachelijk idee. Normaal zijn de buitendeuren wel voorzien van andere sloten en daar bijbehorend alarm. De sleutels van (normale) lokalen zijn wel hetzelfde dan.
pi_55936435
Ik zou dan echt niet zelf een sleuten willen. Laat ze maar elke keer de deur voor me open maken, benieuwd hoe lang het dan nog duurt voordat ze een betere oplossing bedenken !
pi_55936446
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Dan zou ik hun bellen.

Ik vraag me echter af of je aansprakelijkheidsverzekering het uberhaupt wel zou vergoeden bij het voorbeeld van de gestolen tas. Het gaat er immers om dat jij aansprakelijk moet zijn, dus je hebt iets gedaan (een handeling) of iets juist nagelaten (iemand laten verdrinken omdat je je schoenen zo mooi vindt ) en daardoor ontstaat schade. Diefstal is iets waar jij niets aan kunt doen... Heb je dit nagevraagd bij je avp-verzekeraar? Zo nee, bel hun dan ook, en leg hun de vraag voor in hoeverre dit überhaupt gedekt wordt.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_55936465
Dit valt in dezelfde categorie als een contract tekenen bij een taxi chauffeur waarin je tekent om zijn autoschade te vergoeden als hij schade rijdt.

Of een werkgever die je laat tekenen dat je zelf moet opdraaien voor de declaraties van klanten.
pi_55936480
Niet tekenen.
pi_55936493
Lijkt me niet dat een bedrijf dit überhaupt van je mag vragen. Iedereen kan wel eens een sleutel verliezen.
pi_55936498
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat is je relatie precies tot de eigenaar van de sleutel?
Het gebouw is van de gemeente.
De gemeente geeft de sleutels in bruikleen aan de directeur. Deze is verantwoordelijk. Maar zodra ik teken, ben ik voor die sleutel verantwoordelijk en wordt alle eventuele schade (vervanging sloten) op mij persoonlijk verhaald.

Ik ben groepsleerkracht op deze school.
  donderdag 10 januari 2008 @ 22:20:13 #11
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_55936521
Risico is geheel voor de baas, tenzij je de sleutel opzettelijk kwijtmaakt. Moedwillig schade berokkenen enzo.
Dum de dum
pi_55936555
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:19 schreef veldmuis het volgende:
Niet tekenen.
pi_55936562
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:19 schreef Petracev het volgende:

[..]

Het gebouw is van de gemeente.
De gemeente geeft de sleutels in bruikleen aan de directeur. Deze is verantwoordelijk. Maar zodra ik teken, ben ik voor die sleutel verantwoordelijk en wordt alle eventuele schade (vervanging sloten) op mij persoonlijk verhaald.
Sowieso eerst niet tekenen en vraag gelijk even naar jurisprudentie omtrent dit soort zaken, ben benieuwd wat de gemeente dan te melden heeft.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 januari 2008 @ 22:21:13 #14
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55936563
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:19 schreef Petracev het volgende:

[..]

Het gebouw is van de gemeente.
De gemeente geeft de sleutels in bruikleen aan de directeur. Deze is verantwoordelijk. Maar zodra ik teken, ben ik voor die sleutel verantwoordelijk en wordt alle eventuele schade (vervanging sloten) op mij persoonlijk verhaald.

Ik ben groepsleerkracht op deze school.
... misschien was mijn vraag te moeilijk. WIE wil je voor die sluetel laten tekenen en wat is ZIJN relatie tov jou?
pi_55936598
Zoals een andere poster al zei:
Niet tekenen en laat iemand met de sleutel iedere keer de deur maar voor je opendoen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_55936654
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:15 schreef Mike.Strutter het volgende:
Beetje een belachelijk idee. Normaal zijn de buitendeuren wel voorzien van andere sloten en daar bijbehorend alarm. De sleutels van (normale) lokalen zijn wel hetzelfde dan.
Dit is een spiksplinternieuw gebouw van alle moderne snufjes voorzien.
De sleutel die ik zou krijgen past op de buitendeuren, klaslokalen en magazijns.
De sleutel die het management krijgt past ook op de directie- en administratieruimte. De sleutel van de schoonmaker heeft weer toegang tot bepaalde ruimtes etc.
  donderdag 10 januari 2008 @ 22:27:43 #17
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_55936773
lol en ik dacht dat 500 euro bij ons veel was.

Ik zou zeggen: jammer dan, dan maar geen sleutel. Laat de directeur maar constant de deur voor je open en dicht doen
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_55936808
dure sleutel maar is daar de werkgever niet gewoon voor verantwoordelijk, ookal zegt het contract iets anders....zoiets als wetboek gaat boven contract
pi_55936852
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Zoals een andere poster al zei:
Niet tekenen en laat iemand met de sleutel iedere keer de deur maar voor je opendoen.
lijkt mij ook het beste..

Maar het gaat hier niet alleen om de voordeur open doen.
Ik ben er verantwoordelijk voor dat mijn lokaal ten alle tijde op slot is als ik er zelf niet ben.
(beamers, computers, digitaal schoolbord etc aanwezig)
Het gebouw wordt namelijk niet alleen door onze school gebruikt, maar ook door een andere school, door een welzijnsorganisatie etc.

Ik MOET dus mijn lokaal tig keer per dag op slot doen.
Ik MOET met mijn klas na de pauze weer naar binnen. De deur mag in de pauze niet openblijven maar MOET in het slot vallen vanwege de veiligheid. Er komt geen bel bij de desbetreffende deur.
Voor veel lessen heb ik materialen uit verschillende magazijns nodig. Daar heb ik een sleutel voor nodig. Mijn collega's die al wél getekend hebben, lenen hun sleutel liever niet uit. (En terecht, want zij zijn verantwoordelijk voor hun eigen sleutel... )

pi_55936875
Fijn, op die manier kun je nooit je werk meer doen... stel dat dat ding in de plee pleurt ofzo?
Lijkt me ook een gedeelde verantwoordelijkheid van je werkgever... ondernemingsrisico ofzo?
pi_55936947
Heeft dat gebouw geen conciërge?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 januari 2008 @ 22:33:43 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55936985
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:29 schreef Petracev het volgende:

[..]

lijkt mij ook het beste..

Maar het gaat hier niet alleen om de voordeur open doen.
Ik ben er verantwoordelijk voor dat mijn lokaal ten alle tijde op slot is als ik er zelf niet ben.
(beamers, computers, digitaal schoolbord etc aanwezig)
Het gebouw wordt namelijk niet alleen door onze school gebruikt, maar ook door een andere school, door een welzijnsorganisatie etc.

Ik MOET dus mijn lokaal tig keer per dag op slot doen.
Ik MOET met mijn klas na de pauze weer naar binnen. De deur mag in de pauze niet openblijven maar MOET in het slot vallen vanwege de veiligheid. Er komt geen bel bij de desbetreffende deur.
Voor veel lessen heb ik materialen uit verschillende magazijns nodig. Daar heb ik een sleutel voor nodig. Mijn collega's die al wél getekend hebben, lenen hun sleutel liever niet uit. (En terecht, want zij zijn verantwoordelijk voor hun eigen sleutel... )

Nogmaals. WIE wil je laten tekenen en wat is ZIJN relatie tov jou?
Als het je werkgever is.... Je werkgever eist dat je je functie goed uitvoert, maar om die functie goed te kunnen uitvoeren wil hij je een verantwoordelijkheid in je schoenen schuiven die buiten proportie is....

Hoe moeilijk is het om gewoon te stellen dat je je functie niet kunt uitoefenen zonder sleutel maar dat je geenzins van plan bent om je voor je hongerloontje op zo'n verantwoordelijkheid vast te leggen? En gewoon elke keer je werkgever bellen als je de sleutel nodig hebt als hij hem niet wil verstrekken zonder dat je er op deze manier voor tekent.
pi_55936987
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:29 schreef Petracev het volgende:
Ik MOET dus mijn lokaal tig keer per dag op slot doen.
Ik MOET met mijn klas na de pauze weer naar binnen. De deur mag in de pauze niet openblijven maar MOET in het slot vallen vanwege de veiligheid. Er komt geen bel bij de desbetreffende deur.
Voor veel lessen heb ik materialen uit verschillende magazijns nodig. Daar heb ik een sleutel voor nodig. Mijn collega's die al wél getekend hebben, lenen hun sleutel liever niet uit. (En terecht, want zij zijn verantwoordelijk voor hun eigen sleutel... )

Telefoon, en elke keer de directeur bellen als je de sleutel nodig hebt. Moet jij afwachten hoe lang het duurt tot dat contract aangepast wordt.
  donderdag 10 januari 2008 @ 22:33:57 #24
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_55936991
Dat had ik ook een keer. Ik kreeg een electronische sleutel waarmee ik van de ene naar de andere verdieping kon. Als ik die zou verliezen, werd een bedrag a 100 euro ingehouden van mijn salaris. Het werd gezien als formaliteit. Vond het ook al niet prettig alhoewel het bedrag van een heel andere ordegrootte is.
pi_55937009
Lijkt me niet een waterdicht/rechtsgeldig te ondertekenen contract..
In ieder geval eerst niet tekenen..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')