abonnement Unibet Coolblue
pi_3311815
Bij de enquete, die kennelijk jaarlijks onder reizigers gehouden wordt, scoort Schiphol altijd behoorlijk goed.

Hoe zijn jullie ervaringen met Schiphol en andere luchthavens? Wat vond je de beste en wat was een absolute ramp?

pi_3312116
Schiphol is inderdaad wel een prettige luchthaven, maar PArijs (CDG) is ook prettig. De 'nieuwe' terminal is ook erg mooi om te zien.
De meeste niet-europese luchthavens zijn iet zo uitgebreid en prettig als Schiphol, sommigen zijn een regelrechte ramp.
Ik denk dat je wel onderscheid moet maken in de hubs en de kleinere luchthavens. Die kleineren hebben nou eenmaal minder faciliteiten.
pi_3312197
Ja maar ik heb het idee dat kleine luchthavens vaak wat klantvriendelijker zijn. Snelle bagage afhandeling, niet zo lang van tevoren hoeven inchecken. Dat soort dingen.

Ergerlijk zijn kleine luchthavens die wel veel passagiers te verwerken krijgen (Keflavik op IJsland bijvoorbeeld - lange rijen voor het geldwisselkantoor, lange rijen voor de paspoortcontrole).

  dinsdag 26 februari 2002 @ 17:15:15 #4
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_3312286
Schiphol steekt er inderdaad met kop-en-schouders bovenuit.

Het vliegveld van de Verenigde Arabische Emiraten is ook een bezoek waard. Heel schoon en verzorgd, DE plaats om gouden sieraden voor een prikkie aan te schaffen. Maar opvallend is de koepel met een soort enorme paddestoel erin die heel mooi is belegd met blauw/witte mozaiek.

Belabberd vind ik diverse vliegvelden in de toeristische landen zoals Tunesie, Spanje en Griekenland. Weinig zitplaatsen en belachelijk dure winkeltjes. Soms moet je daar uren doorbrengen i.v.m. vertraging en dan ben je een kapitaal kwijt aan een drankje...

Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  dinsdag 26 februari 2002 @ 19:00:57 #5
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_3313684
Schiphol mag dan wel één van de grotere luchthavens van Nederland zijn toch voelt het als een station (dus niet groot). Wat wel leuk is dat je overal bijna wel rondom je heen naar buiten kan kijken... waarom is die geldautomaat bij de uitgang altijd leeg???

London Heathrow; dat vind ik dus een regelrechte ramp vooral terminal 4. oude zooi, stoelen die op elk moment afbreken, totaal geen gelegenheid om eens rustig te zitten en je boek te lezen... wel gratis internet (alleen hotmail en een engelse krant ofzo) Dure koffie.

Sydney Kingsford Smith; een heel net en verzorgd vliegveld alles is duidelijk aangegeven en heel open, net als schiphol veel glas.

Melbourne international airport; groot groter grootst... wat een mega vliegveld... ook hier weer netjes en alle voorzieningen zijn aanwezig...

Cairns international Airport... klein maar fijn, leuke taxfree winkeltjes en één grote wachtruimte... wel gezellig met echte relax banken zoals je ze thuis ook hebt staan

Auckland international Airport; modern opgezet, heel ruim en ook hier weer van die relax banken waar je eens lekker kan chillen... alleen wordt je zonder iets te drinken wel uit je slaap positie geschopt.

Christchurch International/domestic Terminal; vliegveld??? werkelijk waar het station van lutjebroek is groter... slechts 2 gates... iedere 2de passagier wordt beschouwd als drugskoerier vooral als je dan ook nog eens een Nederlands paspoort laat zien... maar dat douane volk is tenmiste beleefd (kunnen ze op schiphol wat van leren stelletje sjagies)

Bangkok; beetje blijven hangen in de jaren 70 veel van dat TL licht wachtruimtes lijken mega groot... en mega saai.

Singapore; modern, ook hier weer alles wat er op een luchthaven moet zijn... verder zien die bewakers er erg indrukwekend uit.. alleen moeten ze niet lopen zeiken om je paspoort voor elk wissewasje...

  dinsdag 26 februari 2002 @ 19:26:33 #6
22931 Rifle
9MM slugs hurt like hell
pi_3314009
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 19:00 schreef Gumtree het volgende:

London Heathrow; dat vind ik dus een regelrechte ramp vooral terminal 4. oude zooi, stoelen die op elk moment afbreken, totaal geen gelegenheid om eens rustig te zitten en je boek te lezen... wel gratis internet (alleen hotmail en een engelse krant ofzo) Dure koffie.

Singapore; modern, ook hier weer alles wat er op een luchthaven moet zijn... verder zien die bewakers er erg indrukwekend uit.. alleen moeten ze niet lopen zeiken om je paspoort voor elk wissewasje...


ja inderdaad , Heatrow is een klote airport precies wat je zegt over die Terminal 4 dat is echt oude zooi , en aan de andere kant van het vliegveld dus dan moet je nog met zo'n smerige bus er naartoe. En op sommige plaatsen is het plafond zo laag dat je gebukt moet lopen.

Singapore vind ik de mooiste die ik gezien heb , lekker rustig ,cultureel sfeertje en schoon, alleen die bewakers heb ik geen gezien.

pissing me off will be your last mistake !!
pi_3314229
Mijn kleine beetje ervaring:
* Schiphol - Geen gekke dingen meegemaakt, klantvriendelijk
* Soa Paulo Guarulhos - Doolhof!! Geen engelssprekend personeel en een kapotte ATM $@#$#@
* Milaan Malpenza - Zelfde als Schiphol

Ik ga dit topic flink lurken, wel interessant

  dinsdag 26 februari 2002 @ 19:52:31 #8
17678 Tempest
Ah, Bijna weekend!!
pi_3314283
En het vliegveld van mallorca dan, die vondt ik ook mooi en modern.
Lighten the f*ck up.
  dinsdag 26 februari 2002 @ 19:54:39 #9
10110 NIels25
"You only live once, so l
pi_3314312
Schiphol is zeker een goede luchthaven, lekker veel faciliteiten en alles is er vrij netjes, vlieg graag via schiphol.

Singapore vond ik zeker ook een hele mooie en nette luchthaven.

Verder is die in de VEA echt heel mooi ja met dat moziek.

vliegveld in johanessburg was ook heel netjes, lekker modern ook, in kaapstad is het in vergelijking weer een heel klein vliegveld.

LA-Lax vond ik ook wel gaaf, zeker dat restaurant wat heel hoog is, erg leuk, en ja heel veel te zien hier, een van de drukste havens in de USA.

London Stansted is lekker ruim, maar heb daar altijd het paskamergevoel, alles is gemaakt van schotten die staan, geen normale muren dus. wel een mega grote hal, en de metro is ook wel tof.

Wat minder was het vliegveld van Medan (sumatra) op zich best te doen, maar ja als je daar 5 uur vertraging hebt is het minder.

Bali, Lombok, Lekker klein, gauw een zootje zeker op Bali, dat was het trouwens ook op de luchthaven van Jakarta, maar dat vind ik wel leuk eignelijk als het maar niet te lang duurt

En ja tsjechie, kos, malta, cyprus is allemaal wat minder, dat is met meeste chaterbestemmingen. Alleen wel petje af voor Tenerife, echt heel netjes en ruim, hele mooie luchthaven voor zo'n klein eiland.

pi_3315934
Vliegveld van Singapore vind ik erg mooi, ik moest daar 5 uur wachten op een aansluiting. Lekker op het dakteras gezeten met al die cactussen. Daar mocht je tenminste roken
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_3316035
Schiphollllllll natuurlijk. Heerlijk om daar thuis te komen of van te vetrekken, alles wat je vergeten ben kan je op het laatste moment nog kopen (behalve kauwgom ), en als je thuiskomt kan je weer genieten van alles wat je de weken ervoor gemist hebt.
fake a dream
  dinsdag 26 februari 2002 @ 22:04:25 #12
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_3316060
Schiphol is toppie, Zestienhoven vind ik niets.

Heathrow: hangt er vanaf met welke maatschappij je vliegt, kan een goede luchthaven zijn (maar zoals al eerder gezegd hangt er vanaf welke terminal)

Ik prefereer in de omgeving London toch London City Airport (klein, gezellig en bijna midden in de stad (nou ja, Docklands dan) en Stanstead (stuk beter na de verbouwing).

Hetzelfde geldt eigenlijk voor Fraport, is afhankelijk met welke maatschappij je vliegt, de terminal dus.
Als je met KLM vliegt is het zwaar ruk, je moet kilometers lopen voor een drankje ofzo en er is maar 1 winkeltje.
Als je bijvoorbeeld met Lufthansa vliegt heb je een hele lange promenade met winkeltjes e.d.

CDG vind ik een trieste betonbak.

Miami International is wel ok, alleen het douane-personeel heeft een cursus nors en onvriendelijk zijn gevolgd.

JFK vind ik een beetje erg groot, maar goed dat is wel nodig ook.

Het vliegveld op Aruba is wel ok, beetje klein, maar goed dat is het eiland ook.

Binnenkort moet ik veel op Azie vliegen, ben wel benieuwd naar de vliegvelden daar.

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  FOK!fossiel dinsdag 26 februari 2002 @ 22:04:47 #13
8443 cptmarco
it's captain...
  FOK!fossiel dinsdag 26 februari 2002 @ 22:05:36 #14
8443 cptmarco
it's captain...
pi_3316076
Het vliegveld van Kopenhagen vond ik persoonlijk erg mooi.
En Schiphol natuurlijk (altijd heerlijk om weer Nederlands te zien en horen na een vakantie)
pi_3316107
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 22:04 schreef static het volgende:
Schiphol is toppie, Zestienhoven vind ik niets.

Heathrow: hangt er vanaf met welke maatschappij je vliegt, kan een goede luchthaven zijn (maar zoals al eerder gezegd hangt er vanaf welke terminal)

Ik prefereer in de omgeving London toch London City Airport (klein, gezellig en bijna midden in de stad (nou ja, Docklands dan) en Stanstead (stuk beter na de verbouwing).

Hetzelfde geldt eigenlijk voor Fraport, is afhankelijk met welke maatschappij je vliegt, de terminal dus.
Als je met KLM vliegt is het zwaar ruk, je moet kilometers lopen voor een drankje ofzo en er is maar 1 winkeltje.
Als je bijvoorbeeld met Lufthansa vliegt heb je een hele lange promenade met winkeltjes e.d.

CDG vind ik een trieste betonbak.

Miami International is wel ok, alleen het douane-personeel heeft een cursus nors en onvriendelijk zijn gevolgd.

JFK vind ik een beetje erg groot, maar goed dat is wel nodig ook.

Het vliegveld op Aruba is wel ok, beetje klein, maar goed dat is het eiland ook.

Binnenkort moet ik veel op Azie vliegen, ben wel benieuwd naar de vliegvelden daar.


zoweeee ben jij op al deze luchthavens geweest
fake a dream
  dinsdag 26 februari 2002 @ 22:08:40 #16
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_3316123
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 22:07 schreef Kimmie het volgende:

[..]

zoweeee ben jij op al deze luchthavens geweest


Nee, dit topic gaat over welke de beste wattenstaafjes zijn, dombo.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  FOK!fossiel dinsdag 26 februari 2002 @ 22:12:45 #17
8443 cptmarco
it's captain...
pi_3316173
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 19:54 schreef NIels25 het volgende:
LA-Lax vond ik ook wel gaaf, zeker dat restaurant wat heel hoog is, erg leuk, en ja heel veel te zien hier, een van de drukste havens in de USA.
dat restaurant heb ik gemist, ik vond LAX juist een zooitje en absoluut niet mooi.
pi_3316343
Schiphol fijne luchthaven ja. Voelt echt als thuiskomen na een vlucht
Luchthaven van Toronto vond ik mooi en ruim, maar het personeel was erg onbeleefd en neerbeugend tegen jongeren (vooral uit nederland..)
Montreal is een stuk kleiner, maar ok.

Londen Hetrow (of was 't gatwick 'k weet 't niet meer ) een vaag gangenstelsel, kilometers lopen.. en de meest afgreiselijke soorten vloerbedekking

Puerto Vallarta is redelijk klein, maar ook wel netjes en modern.

Iemand op de luchthaven van Mexico City geweest? Vlieg hierheen halverwege maart en ben erg benieuwd hoe die luchthaven is. Iemand die er meer info over kan geven??

The future belongs to those who believe in de beauty of their dreams.
  dinsdag 26 februari 2002 @ 22:34:29 #19
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_3316485
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 22:25 schreef meXXmo het volgende:
Londen Hetrow (of was 't gatwick 'k weet 't niet meer ) een vaag gangenstelsel, kilometers lopen.. en de meest afgreiselijke soorten vloerbedekking
Yep, dat is Heathrow...
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 26 februari 2002 @ 23:33:01 #20
14712 JBravo
Gooi je haar los!
pi_3317354
Ik haat Parijs Charles de Gaulles. Niet zozeer als reiziger zijnde, maar meer als vlieger. Wat een chaotisch gedoe daar. En die klote-controllers die over de radio teveel Frans spreken. Levensgevaarlijk. Ik baal altijd als ik weer naar CDG moet.

Maar mijn favoriet buiten Schiphol is München. Daar is alles perfect geregeld, overzichtelijk, en alles is nog spik en span. Mooi veld.

En ja, Schiphol, hier kan alles soms zo verschrikkelijk mis gaan (rare banencombinaties, de-icing trucks die kapot gaan, baggagemedewerkers die de weg kwijt zijn, stomme departure-slots die nergens op slaan...etc..etc..) maar het voelt gewoon als thuis aan. Het is en blijft mijn echte favoriet.

Maak me gek!
pi_3319183
Alle vliegvelden waar ik ooit ben geweest:

1) Schiphol (waar lag dit ook alweer ), top!!, overzichtelijk, zeker voor een top-10 vliegveld van de wereld en top 4 van Europa.

2) Heathrow (London), Waardeloos, onoverzichtelijkste vliegveld dat ik ooit gezien heb, ook al is het ook wel het grootste vliegveld dat ik ooit gezien heb.

3) Cangi Airport (Singapore), Mooi ingericht, overzichtelijk.. kortom mooiste vliegveld dat ik ooit heb gezien.

4) Bandara Soekarno Hatta (Jakarta), geinige architechtuur, soort van half-cirkelvormig gebouw met de vliegtuigen aan de buitenkant. De helft van de winkels staan leeg in dit gebouw, lelijk afgeplakt.

5) Abu Dhabi, toffe architechtuur, was te jong om er nog veel van te kunnen herinneren. Ik geloof dat het door Nederlanders is gebouwd.

6) Makassar (Sulawesi, Indonesi), simpel gebouwtje, wel het vliegveld waar ik het meest ben geweest

7) Ngurah Rai (Den Pasar, Bali, Indonesi), eveneens simpel gebouwtje, niet echt groot.

8) Athene (Oude vliegveld), lelijk, ver van de stad.

9) Kendari (Sulawesi, Indonesi), klein, gelukkig hadden ze daar een vliegveld ander kan je er nauwelijks komen

10) Medan (Sumatra, Indonesi), Simpel, maar internationaal vliegveld, blokkendoos.

11) Surabaya (Java, Indonesi), ik moet hier zijn geweest, maar hier kan ik me echt niets van herinneren

12) Vliegveld Eelde (enige vliegveld waar ik nooit op of van heb gevlogen), erg klein, maar als ik naar schiphol moet neem ik de trein wel

pi_3319241
quote:
Op Tuesday 26 February 2002 22:04 schreef static het volgende:
Schiphol is toppie, Zestienhoven vind ik niets.

JFK vind ik een beetje erg groot, maar goed dat is wel nodig ook.


JFK is kleiner (qua passagiers) dan Schiphol, dus het hoeft niet zo groot

JFK 33 mln pass, en Schiphol 40 mln

Probleem met JFK is dat het vliegveld niet in handen is van 1 bedrijf, zo is er zelfs een terminal deels in handen van Schiphol
Ben er overigens nooit geweest dus: who am I

  woensdag 27 februari 2002 @ 10:51:29 #23
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_3319262
Las Palmas, Gran Canaria is een ramp... ze hebben mn gitaar kwijtgemaakt
pi_3319335
Ik ga alleen de luchthavens vermelden die nog niet genoemd zijn.

Ljubljana - Sloveni ) kleinste nationale luchthaven die ik heb gezien. Ik zat in een cute dropje van een vliegtuig [capaciteit 48 passagiers], de landdingsbaan leek wel een fietspaadje en de luchthaven was niet veel groter dan de gemiddelde Albert Heijn. Wel schoon en vlotte afhandeling.

Leipzig - Germany ) Flink uitgebreide luchthaven [ze willen
een transfer luchthaven worden] maar relatief nog weinig vluchten, dus alles gaat lekker snel. Gigantische en nagenoeg lege parking.

Lome - Togo ) klein, chaotisch, ongeorganiseerd en weinig service [geen mogelijkheid tot geld wisselen bijvoorbeeld]

A clean house is a sign of a wasted life.
pi_3319441
quote:
Op Tuesday 26 February 2002 22:08 schreef static het volgende:

[..]

Nee, dit topic gaat over welke de beste wattenstaafjes zijn, dombo.


ow ik vond het net zo stoer dat je daar allemaaaal al geweest bent

*weer een illusie armer is

fake a dream
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')