abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 29 februari 2008 @ 05:54:15 #126
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_57052860
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:57 schreef ClintOosthout het volgende:
Je hebt toch geen slugs geschoten met een dichtgedraaide shoke he
nee dat zou namelijk wel heel stom zijn, daar hoor je hier namelijk genoeg verhalen over..
dan zou ik gewoon een nieuwe loop gekocht hebben, mijn mond dicht gehouden hebben, en doen alsof er niets gebeurd was .
en al;s je dat doet, dan krijg je een vaak een stuk loop aan het eind eraf ofzo.
dat heb ik niet, ik probeer dit weekend wel een foto te maken, sorry het is nogal druk
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_57374832
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 22:26 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Niet om de zuurpruim uit te hangen, maar doe dat aub. Zeker als je op een 25m of minder binnenbaan schiet komt er nogal eens wat terug, sowieso met stalen kogelvangers.

Ik heb in de 5 jaar dat ik schiet al meer dan eens een splintertje metaal uit mijn huid moeten trekken, en mijn broertje kreeg zelfs een teruggeketste maar toch bijna intacte .45 kop tegen zijn voorhoofd (ironisch genoeg door zijn vriendin afgeschoten ). Je moet er in ieder geval niet aan denken dat je zoiets in je oog krijgt. En dat was nog op een baan met zandvanger! Kennelijk ergens op een kaart-haak of stukje rubber teruggekaatst...

Punt is dat een bril echt geen overbodige luxe is. De kans dat je wapen explodeert is inderdaad klein, maar al genoeg, en de kans dat er net iets scherps terugketst in je oog is veel te groot om het risico te nemen.
Geen ervaring met vuurwapens, maar Luchtbuks > 25 meter > pallet (spijkertje geraakt) > 25 meter terug vliegen, drinkglas stuk.

Kan mij voorstellen dat dit met vuurwapens nog wat harder gaat
pi_57455630
Ik heb ook weer eens een vraagje/ casus:

Stel je voor ik ben politieagent/ marechaussee (Algemeen Opsporings Ambtenaar) en ik heb ook nog eens een wapenverlof, omdat ik op een schietvereniging zit. Wat als ik nou een inbreker neerschiet met dit wapen? En mag ik dan met dit wapen over straat lopen (voor mijn eigen veiligheid, omdat ik bijvoorbeeld bij de recherche werk)?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  dinsdag 18 maart 2008 @ 16:45:09 #129
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_57456197
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 16:16 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik heb ook weer eens een vraagje/ casus:

Stel je voor ik ben politieagent/ marechaussee (Algemeen Opsporings Ambtenaar) en ik heb ook nog eens een wapenverlof, omdat ik op een schietvereniging zit. Wat als ik nou een inbreker neerschiet met dit wapen? En mag ik dan met dit wapen over straat lopen (voor mijn eigen veiligheid, omdat ik bijvoorbeeld bij de recherche werk)?
Dan heb je serieus een probleem, een sportwapen mag sowieso niet (schietklaar) voor handen zijn buiten de baan.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  FOK!fotograaf dinsdag 18 maart 2008 @ 18:59:23 #130
145146 Andyy
pi_57458718
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 14:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Geen ervaring met vuurwapens, maar Luchtbuks > 25 meter > pallet (spijkertje geraakt) > 25 meter terug vliegen, drinkglas stuk.

Kan mij voorstellen dat dit met vuurwapens nog wat harder gaat
golfballen geven ook zo leuk pellets terug
laatst schoot ik zo op een golfbal, hey wat een leuk geluidje schoot ik nog een keer sloeg die naast me in doe ik dus nooit meer
net nog een speelkaart met 1 schot doormidden geschoten
pi_57459056
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 16:16 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik heb ook weer eens een vraagje/ casus:

Stel je voor ik ben politieagent/ marechaussee (Algemeen Opsporings Ambtenaar) en ik heb ook nog eens een wapenverlof, omdat ik op een schietvereniging zit. Wat als ik nou een inbreker neerschiet met dit wapen? En mag ik dan met dit wapen over straat lopen (voor mijn eigen veiligheid, omdat ik bijvoorbeeld bij de recherche werk)?
Dat mag zeker niet. Je mag alleen tijdens dienst, je dienstwapen dragen. EN je zult je voor je particuliere wapens aan dezelfde regels moeten houden als sportschutters en jagers > dus niet schietklaar.
pi_57459827
Ik zapte net langs Hart van Nederland, en daar hadden ze het over een jongetje dat een doorgeladen revolver had gevonden. Zeer bijzonder, ik heb namelijk nog nooit gehoord van een revolver dat doorgeladen kan worden
pi_57470530
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 16:16 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik heb ook weer eens een vraagje/ casus:

Stel je voor ik ben politieagent/ marechaussee (Algemeen Opsporings Ambtenaar) en ik heb ook nog eens een wapenverlof, omdat ik op een schietvereniging zit. Wat als ik nou een inbreker neerschiet met dit wapen? En mag ik dan met dit wapen over straat lopen (voor mijn eigen veiligheid, omdat ik bijvoorbeeld bij de recherche werk)?
Je kunt als sportschutter wel een wapenverlof krijgen, maar nooit een verlof voor het dragen van een vuurwapen. Dat kan alleeen in speciale gevallen als je bijzonder opsporingsambetnaar bent. Sommige boswachters hebben zo'n verlof. Btw jagers kunnen ook nooit een handvuurwapen op de akte krijgen.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_57470777
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 09:49 schreef ClintOosthout het volgende:

[..]

Je kunt als sportschutter wel een wapenverlof krijgen, maar nooit een verlof voor het dragen van een vuurwapen. Dat kan alleeen in speciale gevallen als je bijzonder opsporingsambetnaar bent. Sommige boswachters hebben zo'n verlof. Btw jagers kunnen ook nooit een handvuurwapen op de akte krijgen.
ik doelde op algemeen opsporingsambtenaar. Dit zijn agenten e.d en hebben veel meer bevoegdheden dan een BOA.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_57471345
Is het nu eigenlijk goedkoper om een vuurwapen te kopen in Amerika met de lage dollar koers? Of is het alsnog teveel administratieve rompslomp"?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_57472387
In sommige gevalen is het financieel wel aantrekkelijk denk ik. Maar het is ook een hoop rompslomp en heel lang wachten.
pi_57472434
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 11:28 schreef Evil_Jur het volgende:
In sommige gevalen is het financieel wel aantrekkelijk denk ik. Maar het is ook een hoop rompslomp en heel lang wachten.
Zou graag een nieuwe Glock uit Amerika laten overkomen, maarja.....geen zin om maanden te wachten.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_57473112
Het kopen in Amerka van wapens is in de eerste plaats bijna onmogelijk. Er is (bijna) geen enkel bedrijf dat het opstuurt.
Mocht je toch iemand gevenden hebben, dan weet je bijna zeker dat het hier door de douane in beslag wordt genomen.
Dan kun jij weer je gelijk gaan halen bij de douane en als je pech hebt bij de rechter. Theoretisch kun je het dus in 5 dagen hebben, maar in de praktijk duurt het meestal een paar weken tot een jaar, plus een enorme hoop gezeur.
Ook wil je niet weten wat de extra kosten gaan worden ( inklaring btw enz.) Dan ben je in Nederland of in een europees land niet veel duurder uit.

Even op je eerdere post. Algemeen opsporingsambtenaar heeft toch een fijne P5? die wil helemaal niet wat anders
Ik weet (bijna) zeker dat ze niet hun eigen wapen mogen dragen, hoe ga je als overheid uitleggen dat je personeel betrokken is in een schietincident met een sportwapen?
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_57473179
Het zal sowieso via een Nederlandse wapenhandelaar moeten denk ik. En als je de juiste papieren hebt worden je spullen natuurlijk niet in beslag genomen, althans niet voor lang.

Overigens zou ik geen Oostenrijks wapen in de VS gaan kopen, denk ook niet dat het in het geval van een Glock financieel veel zou schelen na de extra kosten.
pi_57474402
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 19:47 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik zapte net langs Hart van Nederland, en daar hadden ze het over een jongetje dat een doorgeladen revolver had gevonden. Zeer bijzonder, ik heb namelijk nog nooit gehoord van een revolver dat doorgeladen kan worden
Scherp hoor!

MAARRRRR, als we het eens theoretisch houden, Bij een Dardick zou het kunnen. Maar die vind je niet in de struiken, veel te zeldzaam. Of een Aden revolverkanon. Die vind je ook niet in de struiken, veel te groot.

Dus laten we het op de onnozelheid van de verslaggever houden.
pi_57475147
Schiet er hier eigenlijk iemand op een dynamische baan?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_57480550
Wat bedoel je met een dynamische baan? Dat kan iets simpels als steel plates zijn, maar ook hele sets opgebouwd voor IPSC wedstrijden.

In het laatste geval moet je daarvoor vaak een extra veiligheidscursus hebben afgerond, en dat is me wat te duur. De NPSA is echter vrij actief op een van mijn reguliere schietbanen, en het blijft een spektakel om te zien.
pi_57480589
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 12:01 schreef Evil_Jur het volgende:
Het zal sowieso via een Nederlandse wapenhandelaar moeten denk ik. En als je de juiste papieren hebt worden je spullen natuurlijk niet in beslag genomen, althans niet voor lang.

Overigens zou ik geen Oostenrijks wapen in de VS gaan kopen, denk ook niet dat het in het geval van een Glock financieel veel zou schelen na de extra kosten.
Dan nog is het haast onmogelijk, want den verdraaide handelaar zou wel eens contacten kunnen hebben met de as van het kwaad. En daar mag je als rechtschapen Amerikaan natuurlijk geen wapens heen sturen.
Ik heb zelf het probleem met mijn Python. Ik wil een paar schroefjes en een paar slijtage onderdelen hebben. In Amerika zeggen ze doodleuk dat je die maar bij de Europese dealer moet bestellen, als ik dan als antwoord geef dat de Europese dealer failliet is zeggen ze leuk ja dat weten we maar daar moet je zijn.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_57480657
Dat brengt op iets anders, waarom heeft Europa geen goede en betaalbare revolver-fabrikant? Voor een Korth revolver moet ik eerst een tweede hypotheek nemen....
pi_57481309
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 17:57 schreef Evil_Jur het volgende:
Wat bedoel je met een dynamische baan? Dat kan iets simpels als steel plates zijn, maar ook hele sets opgebouwd voor IPSC wedstrijden.

In het laatste geval moet je daarvoor vaak een extra veiligheidscursus hebben afgerond, en dat is me wat te duur. De NPSA is echter vrij actief op een van mijn reguliere schietbanen, en het blijft een spektakel om te zien.
Ik doel vooral op steel plates.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  woensdag 19 maart 2008 @ 20:45:36 #146
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_57484709
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 17:57 schreef Evil_Jur het volgende:
In het laatste geval moet je daarvoor vaak een extra veiligheidscursus hebben afgerond, en dat is me wat te duur. De NPSA is echter vrij actief op een van mijn reguliere schietbanen, en het blijft een spektakel om te zien.
Zoiets heeft mijn interesse ook wel eigenlijk. Aan wat voor kosten moet je denken?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_57485341
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 20:45 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Zoiets heeft mijn interesse ook wel eigenlijk. Aan wat voor kosten moet je denken?
Je moet lid worden van de nationale bond, de NPSA, en je moet een cursus volgen. Wat het allemaal precies kost weet ik niet zeker maar die jongens trainen echt vaak en veel, honderden patronen per week voor de hardcore.
  woensdag 19 maart 2008 @ 21:30:15 #148
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_57486046
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 17:59 schreef ClintOosthout het volgende:

[..]

Dan nog is het haast onmogelijk, want den verdraaide handelaar zou wel eens contacten kunnen hebben met de as van het kwaad. En daar mag je als rechtschapen Amerikaan natuurlijk geen wapens heen sturen.
Ik heb zelf het probleem met mijn Python. Ik wil een paar schroefjes en een paar slijtage onderdelen hebben. In Amerika zeggen ze doodleuk dat je die maar bij de Europese dealer moet bestellen, als ik dan als antwoord geef dat de Europese dealer failliet is zeggen ze leuk ja dat weten we maar daar moet je zijn.
heb je dat probleem nog steeds? stuur me anders ff een mailtje, laat het hier bezorgen en ik stuur het wel naar NL (als het geen dingen zijn die niet door de douane zouden komen)
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_57488775
quote:
- Ik heb geen eigen wapen. Kan ik wel parcourswedstrijden doen?
Nee. Voor het lidmaatschap van de NPSA is het hebben van een wapen op eigen verlof verplicht.
quote:
- Wat voor wapen moet ik hebben voor parcoursschieten?
De meeste parcourswedstrijden worden gehouden voor handvuurwapens: pistool of revolver dus. Je kunt met bijna alle groot kaliber wapens meedoen. Het minimaal vereiste kaliber is 9x19 of .38 special. Heb je twijfels over de geschikheid van je wapen, neem dan even contact op met ons op via info@ipsc.nl.This e-mail address is being protected from spam bots, you need JavaScript enabled to view it Voor geweer worden er aparte wedstrijden georganiseerd.
quote:
- Wat voor materiaal heb ik nodig voor parcoursschieten?
Naarmate je meer ervaring hebt kun je je uitrusting altijd nog uitbreiden, maar voor het volgen van de basiscursus en het deelnemen aan parcourswedstrijden heb je minimaal het volgende nodig:

- wapen op eigen verlof
- twee of drie magazijnen of speedloaders
- twee magazijnhouders
- holster
- stevige riem
- veiligheidsbril
- oordoppen
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_57488832
En de kosten:
quote:
De kosten van het NPSA-lidmaatschap:
- eenmalig inschrijfgeld ¤ 25, -
- deelname basiscursus ¤ 40, - (Alleen herexamen 15, -)
- jaarlijkse contributie ¤ 60,-
Totaal ¤ 125,-
Dat valt dus reuze mee.

Jaarlijks 60euro.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')