abonnement Unibet Coolblue
pi_55861806
Ik ben van plan een bmw (e30) te gaan gebruiken voor het circuit. Ik heb nog nooit op het circuit gereden dus mijn eerste auto moet ook niet te duur worden.

Nu zit ik zelf te denken aan een bmw e30 320i. Hier zijn er genoeg van te vinden onder de 2000 euro om te starten.
De planning is om er hem dan eerst te strippen, rolkooi erin, strakke vering eronder, rondom goede schijfremmen, kuipstoelen en 4 puntsgordels plaatsen. Dan hoop ik ergens rond de zomer rondjes te kunnen gaan rijden. De auto hoeft geen apk meer omdat deze toch de gewone weg niet meer op zal gaan.

Als de auto nog heel is en als ik een jaartje heb geoefend met de bmw dan wil ik er uiteindelijk een ford v8 inhangen maar dat is een heel ander verhaal.

Nu dacht ik zelf dat ik echt op zoek moet gaan naar een 2 deurs e30 (coupe) maar in een ander topic op dit forum is te zien hoe een andere e30 echt goed omgebouwd wordt tot circuit wagen. Nu viel me op dat dit een 4 deurs e30 is.
Is de aanname dat een coupe beter is (vanwege het "stijvere" chassis) verkeerd? En zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie of heeft iemand tips?
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_55862526
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:14 schreef boegschroef het volgende:
Ik ben van plan een bmw (e30) te gaan gebruiken voor het circuit. Ik heb nog nooit op het circuit gereden dus mijn eerste auto moet ook niet te duur worden.

Nu zit ik zelf te denken aan een bmw e30 320i. Hier zijn er genoeg van te vinden onder de 2000 euro om te starten.
De planning is om er hem dan eerst te strippen, rolkooi erin, strakke vering eronder, rondom goede schijfremmen, kuipstoelen en 4 puntsgordels plaatsen. Dan hoop ik ergens rond de zomer rondjes te kunnen gaan rijden. De auto hoeft geen apk meer omdat deze toch de gewone weg niet meer op zal gaan.

Als de auto nog heel is en als ik een jaartje heb geoefend met de bmw dan wil ik er uiteindelijk een ford v8 inhangen maar dat is een heel ander verhaal.

Nu dacht ik zelf dat ik echt op zoek moet gaan naar een 2 deurs e30 (coupe) maar in een ander topic op dit forum is te zien hoe een andere e30 echt goed omgebouwd wordt tot circuit wagen. Nu viel me op dat dit een 4 deurs e30 is.
Is de aanname dat een coupe beter is (vanwege het "stijvere" chassis) verkeerd? En zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie of heeft iemand tips?
De 2-deurs is niet heel veel stijver dan een 4-deurs omdat de stevigheid vooral door de rolkooi komt.
Maar eh, heb je al een racelicentie? Wil je die paar dagen per jaar vrij rijden of toch ook wel iets met competitie gaan doen? Zo ja, welke? (zomeravondcompetitie was altijd leuk) enig idee wat dat allemaal kost? No offence, maar even een circuitwagen klaarmaken en lekker over Zandvoort scheuren als je daar zin in hebt kan je in elk geval vergeten!
pi_55862933
Ik zou wel proberen een 325i te zoeken, een 320 is niet echt bepaald rap, een 325i zou ik zelf minimaal nemen.
pi_55864387
We hebben niet speciaal voor een 4-deurs gekeken, het was meer een kwestie van een goede basis vinden die toevallig 4-deurs was. Persoonlijk vind ik 4-deurs e30 overigens ook mooier maargoed, dit is niet belangrijk (vanwege smaak en het feit dat het voor circuitgebruik is natuurlijk).

Er wordt beweerd dat een e30 4-deurs stijver is dan een coupe. Kan goed waar zijn, ik heb het nooit gemeten. Met een kooi en de nodige versterkingen/verhardingen maak je de auto ook stijver.
pi_55864506
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:40 schreef DonJames het volgende:

[..]

De 2-deurs is niet heel veel stijver dan een 4-deurs omdat de stevigheid vooral door de rolkooi komt.
Maar eh, heb je al een racelicentie? Wil je die paar dagen per jaar vrij rijden of toch ook wel iets met competitie gaan doen? Zo ja, welke? (zomeravondcompetitie was altijd leuk) enig idee wat dat allemaal kost? No offence, maar even een circuitwagen klaarmaken en lekker over Zandvoort scheuren als je daar zin in hebt kan je in elk geval vergeten!
Er zijn anders genoeg vrij rijden dagen/avonden hoor...
pi_55866499
De bedoeling is om eerst een paar keer te gaan rijden te rijden (1 a 2 keer per maand) Er zijn genoeg mogelijk heden om dat te doen. Eerst even een cursus volgen en dan mag je vrij rijden op die dag. Na dit een aantal keer gedaan te hebben ga ik kijken of ik het leuk genoeg vind om mijn licentie voor te halen en om aan competities mee te doen.

Ik heb nu een mooie 320 op het oog, wordt dit hem niet zal ik eens verder kijken voor een 325. De motor is altijd zo vervangen en zijn makelijk genoeg los te kopen. Ik wil wel graag een basis van een 6 cilinder vandaar dat een 320 het minimum is.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_55868973
Bij sommige circuits is het verplicht dat je auto een apk keuring heeft.
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:26:46 #8
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_55870185
Waarom straks een Ford v8?
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_55871386
Die heb ik nog over..... een 298 met +- 350 pk.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  dinsdag 8 januari 2008 @ 13:30:22 #10
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_55871657
320 is bijna niks sneller als een 318, en zuipt behoorlijk meer..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 8 januari 2008 @ 13:33:42 #11
53151 T42
Pinball Wizard
pi_55871747
hij moet wel 15jaar of ouder zijn hé! anders kun je kenteken niet inleveren.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 13:39:34 #12
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_55871886
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 13:33 schreef T42 het volgende:
hij moet wel 15jaar of ouder zijn hé! anders kun je kenteken niet inleveren.
Total los laten verklaren.

Dan mag het na aanpassingen wél.
pi_55871927
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 13:30 schreef fathank het volgende:
320 is bijna niks sneller als een 318, en zuipt behoorlijk meer..
Hmm dit geloofde ik niet, maar ik heb het even nageken en je hebt nog gelijk ook.

0 tot 100
320 = 10.6
318 = 10.8

Ik dacht dat er bijna geen verschil zat in de 318IS en de 320 maar de 318 is blijkbaar ook zo snel.
Verbruik vind ik niet echt belangrijk.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_55871952
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 11:39 schreef raulbouli het volgende:
Bij sommige circuits is het verplicht dat je auto een apk keuring heeft.
Nog nooit meegemaakt.
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:26 schreef Go0s het volgende:
Waarom straks een Ford v8?
Leuk?
pi_55871972
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 13:33 schreef T42 het volgende:
hij moet wel 15jaar of ouder zijn hé! anders kun je kenteken niet inleveren.
De laatste e30 is al meer dan 15 jaar oud dacht ik dus dat zit wel goed.

Toch bedankt want dat wist ik nog niet.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_55872348
Anders haal je er een uit belgie of duitsland. Heb je waarschijnlijk meteen wat leuke opties erop zitten die je kunt verkopen en je hoeft m dan niet in te voeren.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:37:58 #17
53151 T42
Pinball Wizard
pi_55873444
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 13:43 schreef boegschroef het volgende:

[..]

De laatste e30 is al meer dan 15 jaar oud dacht ik dus dat zit wel goed.

Toch bedankt want dat wist ik nog niet.
want dan doe je thuis slopen zegmaar stond op rdw site
pi_55874989
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 13:42 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Nog nooit meegemaakt.
Tuurlijk wel, ring sowieso. Binnenkort nog heftiger, alles moet TuV goedkeur hebben.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_55876149
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 15:36 schreef PNG het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, ring sowieso. Binnenkort nog heftiger, alles moet TuV goedkeur hebben.
Ja de ring, maar dat vind ik toch wel een uitzondering. Bovendien kun je daar op sommige dagen ook gewoon zonder kenteken rijden.

Anyway, er zijn genoeg dagen waarop je zonder kenteken kan rijden, je kan elke week wel een paar keer het circuit op als je zou willen.
pi_55879481
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 13:57 schreef Tommeh het volgende:
Anders haal je er een uit belgie of duitsland. Heb je waarschijnlijk meteen wat leuke opties erop zitten die je kunt verkopen en je hoeft m dan niet in te voeren.
hij komt als ik het goed heb uit belgie dus alle regels die nu vertelt zijn gelden voor nelderland
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_55879895
Ik meen dat ik ooit gehoord had dat de kale carosserie incl deuren enz. van een e30 4deurs lichter was dan een coupe carroserrie, maar kan dat niet met zekerheid zeggen..
iig is een vierdeurs makkelijker te vinden en goedkoper, waarschijnlijk is het daarom..
pi_55894127
Wel meteen een volledig doorgelaste kooi(+kuipstoel met 5/6 puntsgordel) in laten plaatsen als je er mee gaat planken. Met een standaard E30 over de kop, of met meer dan 80km/u crashen is gegarandeerd de rest van je leven in een rolstoel, als je geluk hebt.
Op het gebeid van veiligheid zijn die E30's echt schraal standaard.
  woensdag 9 januari 2008 @ 12:52:33 #23
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_55895630
Of ze lichter zijn weet ik niet, maar de 4 deurs zijn wel stijver als de coupe.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_55896366
tvp
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 9 januari 2008 @ 14:24:44 #25
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_55897838
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 12:52 schreef fathank het volgende:
Of ze lichter zijn weet ik niet, maar de 4 deurs zijn wel stijver als de coupe.
Komt door dat schot bij de achterbank toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')