De 2-deurs is niet heel veel stijver dan een 4-deurs omdat de stevigheid vooral door de rolkooi komt.quote:Op maandag 7 januari 2008 23:14 schreef boegschroef het volgende:
Ik ben van plan een bmw (e30) te gaan gebruiken voor het circuit. Ik heb nog nooit op het circuit gereden dus mijn eerste auto moet ook niet te duur worden.
Nu zit ik zelf te denken aan een bmw e30 320i. Hier zijn er genoeg van te vinden onder de 2000 euro om te starten.
De planning is om er hem dan eerst te strippen, rolkooi erin, strakke vering eronder, rondom goede schijfremmen, kuipstoelen en 4 puntsgordels plaatsen. Dan hoop ik ergens rond de zomer rondjes te kunnen gaan rijden. De auto hoeft geen apk meer omdat deze toch de gewone weg niet meer op zal gaan.
Als de auto nog heel is en als ik een jaartje heb geoefend met de bmw dan wil ik er uiteindelijk een ford v8 inhangen maar dat is een heel ander verhaal.
Nu dacht ik zelf dat ik echt op zoek moet gaan naar een 2 deurs e30 (coupe) maar in een ander topic op dit forum is te zien hoe een andere e30 echt goed omgebouwd wordt tot circuit wagen. Nu viel me op dat dit een 4 deurs e30 is.
Is de aanname dat een coupe beter is (vanwege het "stijvere" chassis) verkeerd? En zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie of heeft iemand tips?
Er zijn anders genoeg vrij rijden dagen/avonden hoor...quote:Op maandag 7 januari 2008 23:40 schreef DonJames het volgende:
[..]
De 2-deurs is niet heel veel stijver dan een 4-deurs omdat de stevigheid vooral door de rolkooi komt.
Maar eh, heb je al een racelicentie? Wil je die paar dagen per jaar vrij rijden of toch ook wel iets met competitie gaan doen? Zo ja, welke? (zomeravondcompetitie was altijd leuk) enig idee wat dat allemaal kost? No offence, maar even een circuitwagen klaarmaken en lekker over Zandvoort scheuren als je daar zin in hebt kan je in elk geval vergeten!
Total los laten verklaren.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 13:33 schreef T42 het volgende:
hij moet wel 15jaar of ouder zijn hé! anders kun je kenteken niet inleveren.
Hmm dit geloofde ik niet, maar ik heb het even nageken en je hebt nog gelijk ook.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 13:30 schreef fathank het volgende:
320 is bijna niks sneller als een 318, en zuipt behoorlijk meer..
Nog nooit meegemaakt.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:39 schreef raulbouli het volgende:
Bij sommige circuits is het verplicht dat je auto een apk keuring heeft.
Leuk?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:26 schreef Go0s het volgende:
Waarom straks een Ford v8?
De laatste e30 is al meer dan 15 jaar oud dacht ik dus dat zit wel goed.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 13:33 schreef T42 het volgende:
hij moet wel 15jaar of ouder zijn hé! anders kun je kenteken niet inleveren.
want dan doe je thuis slopen zegmaar stond op rdw sitequote:Op dinsdag 8 januari 2008 13:43 schreef boegschroef het volgende:
[..]
De laatste e30 is al meer dan 15 jaar oud dacht ik dus dat zit wel goed.
Toch bedankt want dat wist ik nog niet.
Tuurlijk wel, ring sowieso. Binnenkort nog heftiger, alles moet TuV goedkeur hebben.quote:
Ja de ring, maar dat vind ik toch wel een uitzondering. Bovendien kun je daar op sommige dagen ook gewoon zonder kenteken rijden.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:36 schreef PNG het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, ring sowieso. Binnenkort nog heftiger, alles moet TuV goedkeur hebben.
hij komt als ik het goed heb uit belgie dus alle regels die nu vertelt zijn gelden voor nelderlandquote:Op dinsdag 8 januari 2008 13:57 schreef Tommeh het volgende:
Anders haal je er een uit belgie of duitsland. Heb je waarschijnlijk meteen wat leuke opties erop zitten die je kunt verkopen en je hoeft m dan niet in te voeren.
Komt door dat schot bij de achterbank toch?quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:52 schreef fathank het volgende:
Of ze lichter zijn weet ik niet, maar de 4 deurs zijn wel stijver als de coupe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |