abonnement Unibet Coolblue
pi_55853727
Mijn zusje heeft een maand geleden een Samsung E250 (Vodafone prepaid) gekocht, nu net een maand later is van het een op het andere moment haar scherm stuk. Dus helemaal wit, met linksonderin nog wel wat zwart. Maar kan ze nu dit laten repareren , of is dit een verloren zaak?

Alvast bedank.
pi_55853839
Is het niet handig om even langs de reparateur/zaak waar je het gekocht hebt te gaan? Die kan volgens mij wel als een van de beste inschatten of het verloren zaak is of, of er nog uberhaupt iets te repareren valt... .

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2008 18:43:38 (Iets meer toegevoegd. :').) ]
pi_55853931
Garantie?
  maandag 7 januari 2008 @ 18:42:17 #4
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_55854053
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:37 schreef ruud.nl het volgende:
Garantie?
Dat was ook mijn eerste gedachte... Ik zou langs de zaak gaan waar ze hem heeft gekocht en het probleem voorleggen.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  maandag 7 januari 2008 @ 18:50:34 #5
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_55854263
Klinkt als inverter board wat defect is, uitgaande van een kleuren LCD schermpje.
Garantie.
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_55854469
Ik zal morgen even met haar langs de Dixons gaan, waar de telefoon gekocht is. Uit ervaring weet ik dat ze daar nogal moeilijk doen over het algemeen, vandaar dat ik het hier eerst even vroeg. Welke argumenten ik kan kan aanvoeren

Bedankt
pi_55855055
Samsungs... ik heb al zoveel van die toestellen kapot zien gaan binnen de garantie.. en dan zegt de reparateur ook nog vaak dat je het hebt laten vallen! Laat je daar niet mee afschepen!! Samsung is gewoon slecht met contactpuntjes en/of beeldschermen te 'strak' in de telefoon te zetten. Daardoor kan het scherm 'knappen' (=zwarte vlekken met scheuren) of compleet wit blijven.
Als ze zeggen dat ie gevallen is zeg je gewoon:
1) waar ziet u dan schade aan de buitenzijde? NIet? Of denkt u dat de buitenkant heel blijft als de slag zo hard is dat het scherm kapot gaat!

(kortom nogmaals: laat je niet afschepen!!)

Dixons is in principe verantwoordelijk voor het herstel proces!! (als zou je ook met aankoopbon naar een vodafone city point kunnen gaan. Die geven over het algemeen wat meer service. Wel altijd de aankoopbon meenemen!!)
pi_55855741
Product is non-conform, moet hersteld worden en als dat niet kan vervanging. Laat je niet afschepen met leuterpraatjes, de eerste zes maanden geldt er een omgkeerde bewijslast (oftewel: zij moeten aantonen dat het prduct niet kapot is gegaan door een productiefout oid), waar ze natuurlijk noot aan kunnen voldoen.
pi_55867367
ik ga straks langs, zal even laten weten wat ze te zeggen hebben. Bedankt voor de tips in ieder geval.
pi_55869780
Naja, beide argumenten aangevoerd, maar ze wilden er niet aan. Het valt buiten de garantie zeggen ze. Scherm kapot door druk valt ook buiten de garantie (de barst zit binnenin)

Ze wilden em wel opsturen maar de kosten waren max. 169,- En voor dat geld heb je bijna 2 nieuwe.
pi_55870194
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:11 schreef Timmai het volgende:
Naja, beide argumenten aangevoerd, maar ze wilden er niet aan. Het valt buiten de garantie zeggen ze. Scherm kapot door druk valt ook buiten de garantie (de barst zit binnenin)

Ze wilden em wel opsturen maar de kosten waren max. 169,- En voor dat geld heb je bijna 2 nieuwe.
Met de garantie heb je dan ook geen zak te maken, het gaat hier om een wettelijke regeling, zie art. 7:17 (afgeleverde zaak moet aan de ovk beantwoorden), 7:18 lid2 (omkering van de bewijslast eerste zes maanden) en 7:21 BW (de acties die je kunt instellen bij niet-nakoming van de overeenkomst). Echt, laat je niet afschepen door zo'n onbenullige verkoper die nog nooit een wetboek van nabij heeft gezien, daar lopen dat soort bedrijven op binnen. Gewoon doordrammen, totdat je iemand spreekt die wel enige kennis van zaken heeft.
pi_55870767
Dixons en kapotte schermen..
Reken er maar niet op dat je telefoon gerepareerd wordt.
Alle verkopers zeggen hetzelfde, je kunt tegen iedereen in zo'n winkel hetzelfde verhaal vertellen, maar zij vertellen hun verhaal (het komt door druk, is jouw schuld) misschien wel 20 keer per dag. Mijn advies: geef het op
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_55870843
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:51 schreef Alcarin het volgende:
Dixons en kapotte schermen..
Reken er maar niet op dat je telefoon gerepareerd wordt.
Alle verkopers zeggen hetzelfde, je kunt tegen iedereen in zo'n winkel hetzelfde verhaal vertellen, maar zij vertellen hun verhaal (het komt door druk, is jouw schuld) misschien wel 20 keer per dag. Mijn advies: geef het op
opgeven ben ik zeker niet van plan. Het is toch niet normaal dat ze het er zich zo makkelijk vanaf maken.
pi_55871742
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:54 schreef Timmai het volgende:
opgeven ben ik zeker niet van plan. Het is toch niet normaal dat ze het er zich zo makkelijk vanaf maken.
Het is inderdaad niet normaal, en gewoon onrechtvaardig. Maar het lukt ze wel.
Ook leuk: bij de reparatie'service' van vodafone noemen ze gewoon 50% van de reparaties waterschade. Als er geen waterschade is, maken ze die zelf wel (ik heb in een winkel gewerkt waar die dingen dus terugkwamen van vodafone, ze kwamen nog kapotter terug dan ze opgestuurd waren). En zo hoeven ze het lekker niet te repareren. Ik zie die afdeling echt voor me als een bureau met een emmer water ernaast ofzo
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_66735977
Ik heb hier hetzelfde probleem. Samsung SGH L760V is na een maand stuk gegaan, LCD schermpje is stuk. Zit ook aan de binnenkant. Ben al naar de MediaMarkt geweest, maar meneer aan de balie zei dat dat druk-schade was en dat dat niet onder de garantie viel.
Ik ga binnenkort denk ik maar naar een Vodafone City Point, daar weten ze er toch zeker een boel meer van!
pi_66736558
Scherm mobiele telefoon kapot na 1 maand, en nu?

http://www.portablegear.n(...)_Telefoon_Werpen.htm
pi_66736619


[ Bericht 72% gewijzigd door klipper op 05-03-2009 22:32:59 ]
pi_66736762
rechtsbijstand inschakelen & ze in gebreke stellen. Gewoon voor de rechtbank slepen ook al is het maar een GSM, je wint die zaak met je vingers in je neus (en de tijd die je eraan verliest + gemaakte kosten kan je ze ook nog laten betalen).
Van het moment dat ze horen dat het op een rechtzaak aankomt gaan ze de boel gewoon schikken, uit angst voor meer rechtzaken & slechte publiciteit. Als je het een beetje goed speelt kan je er een véél mooier telefoontje aan over houden
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_66745422
@Athmozz.. Onzin, een scherm van een mobiel wat kapot is valt gewoon niet onder de garantie, dat is namelijk "schade van buitenaf". Het is geen software- of een fabricagefout. Denk je dat het toch een fabricagefout is, prima dan kan je de telefoon laten opsturen, maar als de reparateur dan zegt dat het geen fout is, dan zul je onderzoekskosten moeten betalen. (en van dat geld kun je dus net zo goed een nieuwe mobiel aanschaffen).
TS, als de telefoon verzekerd was dan hadden ze hem wel gerepareerd.
pi_66750173
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:05 schreef Zweefvliegje het volgende:
@Athmozz.. Onzin, een scherm van een mobiel wat kapot is valt gewoon niet onder de garantie, dat is namelijk "schade van buitenaf". Het is geen software- of een fabricagefout. Denk je dat het toch een fabricagefout is, prima dan kan je de telefoon laten opsturen, maar als de reparateur dan zegt dat het geen fout is, dan zul je onderzoekskosten moeten betalen. (en van dat geld kun je dus net zo goed een nieuwe mobiel aanschaffen).
TS, als de telefoon verzekerd was dan hadden ze hem wel gerepareerd.
Jij bent zeker een van die ratten die die zooi verkoopt. En maar verzekeringen aansmeren omdat je daar bonus voor krijgt

Het is gewoon onzin, een scherm van een mobiel kan gewoon kapot gaan door een fabricagefout. Dat kan ieder onderdeel, dus ook het scherm. En het klopt wat iemand hier al eerder heeft neergezet; zeker samsung staat erom bekend dat het scherm relatief vaak kapot gaat.

De reparateur (Dynafix ) hoort gewoon bij die boevenbende.
Die moeten een bepaald percentage afkeuren, anders worden ze te duur voor de fabrikanten. En de gunning van die opdrachten heeft maar met 1 ding te maken: de prijs.
  donderdag 5 maart 2009 @ 23:49:50 #21
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_66750571
Ja wat denk je zelf. Bel eens even ofzo?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 00:13:35 #22
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_66751319
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:05 schreef Zweefvliegje het volgende:
@Athmozz.. Onzin, een scherm van een mobiel wat kapot is valt gewoon niet onder de garantie, dat is namelijk "schade van buitenaf". Het is geen software- of een fabricagefout. Denk je dat het toch een fabricagefout is, prima dan kan je de telefoon laten opsturen, maar als de reparateur dan zegt dat het geen fout is, dan zul je onderzoekskosten moeten betalen. (en van dat geld kun je dus net zo goed een nieuwe mobiel aanschaffen).
TS, als de telefoon verzekerd was dan hadden ze hem wel gerepareerd.
Een kapot scherm is dus volgens jou altijd de schuld van de koper en nooit een fabricagefout?
Je zwetst.

Zie postings over omgekeerde bewijslast.

TS: laat je toch niet zo afschepen vent.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_66751645
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:05 schreef Zweefvliegje het volgende:
@Athmozz.. Onzin, een scherm van een mobiel wat kapot is valt gewoon niet onder de garantie, dat is namelijk "schade van buitenaf". Het is geen software- of een fabricagefout. Denk je dat het toch een fabricagefout is, prima dan kan je de telefoon laten opsturen, maar als de reparateur dan zegt dat het geen fout is, dan zul je onderzoekskosten moeten betalen. (en van dat geld kun je dus net zo goed een nieuwe mobiel aanschaffen).
TS, als de telefoon verzekerd was dan hadden ze hem wel gerepareerd.
Een mobiele telefoon is een gebruiksvoorwerp en moet dus gebruikt kunnen worden. Ergo, hij zit in je broekzak, hij kan wel eens van de bank op de grond glijden of iets in die trant.

De telefoon hoort hier tegen te kunnen.

Stuur aangetekend een brief met daarin:
- Je hebt de telefoon op normale wijze gebruikt
- De telefoon werkt ineens niet meer zonder aanwijsbare reden
- De telefoon is gebruikt op een manier zoals deze normaal door kopers van een dergelijk apparaat gebruikt wordt
- De telefoon is nu defect en voldoet niet aan de verwachtingen
- De telefoon heeft een garantie die wettelijk niet mag worden ingeperkt.
- De bewijslast om aan te tonen dat er op onjuiste wijze mee om is gegaan ligt bij de verkopende partij. Wanneer koper zegt dat er normaal mee om is gegaan dient de verkoper middels bewijs (geen mening!) dit aan te tonen.

- Stel ze ingebreke omdat ze de telefoon niet onder garantie wilden innemen en geef een redelijke termijn van 3 weken om een oplossing aan te dragen.


Voila, je geeft ze even tijd en er zal door de klachtenafdeling wel twee keer naar gekeken worden voordat jij wordt afgescheept met een 'het is je eigen schuld want wij zeggen dat het zo is' - verhaal.
dag
pi_66764821
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 23:37 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Jij bent zeker een van die ratten die die zooi verkoopt. En maar verzekeringen aansmeren omdat je daar bonus voor krijgt

Het is gewoon onzin, een scherm van een mobiel kan gewoon kapot gaan door een fabricagefout. Dat kan ieder onderdeel, dus ook het scherm. En het klopt wat iemand hier al eerder heeft neergezet; zeker samsung staat erom bekend dat het scherm relatief vaak kapot gaat.

De reparateur (Dynafix ) hoort gewoon bij die boevenbende.
Die moeten een bepaald percentage afkeuren, anders worden ze te duur voor de fabrikanten. En de gunning van die opdrachten heeft maar met 1 ding te maken: de prijs.
Een bonus krijg je niet voor een verzekering Bij prepaid is verzekeren zelfs niet mogelijk!
Een scherm kan idd kapot gaan door een fabricage fout, dan valt het gewoon binnen de garantie, als het echter drukschade is weer niet.
Je kan hem op laten sturen, de voorwaarden zijn vaak wel dat een toestel tot een bepaald bedrag gewoon gemaakt wordt, kom je daar boven dan bellen ze eerst of het wel gemaakt moet worden. Een E250 is met alle respect een goedkope telefoon (50¤) dus is het proces ingaan redelijk zinloos ben ik bang.

Als je besluit naar een vodafone CP te gaan kunnen ze weinig voor je doen, je hebt een overeenkomst gesloten met Dixons, daar moet je dus zijn om de garantie te claimen!
Succes
All management is Strategic Management.
pi_66767271
@Rapaille.. dankje voor je vooroordeel over me, hehe. Niks aansmeren en niks geen bonus, maar maakt niet uit. Natuurlijk kan er een fabricagefout zijn, dat zeg ik ook, alleen het probleem is dus dat mocht de reparateur zeggen dat het geen fabricagefout is, jij als klant opdraait voor de reparatiekosten.
En ik vind net als jou die reparateurs maar "boevenbendes" (niet altijd).
Heb zelf ook wel eens meegemaakt dat een toestel gewoon 3 keer achtermekaar opgestuurd werd met dezelfde reden zodat de klant een nieuw toestel kon krijgen aangezien die gewoon echt niet deugde en dat was ook een schermprobleem.

@GodsSon.. Hangt er vanaf waar je hem verzekerd, bij ons in de winkel kan het namelijk wel. Alleen de vraag is of je zo'n "goedkope" telefoon wel wilt verzekeren, aangezien dat toch 3,50 euro per maand kost.
pi_66768086
Ookal is het geen fabricagefout, een telefoon moet toch in je broekzak kunnen worden vervoerd? Als die er niet tegen kan dan is het geen deugdelijke telefoon. Boeien wat de winkel denkt te moeten zeggen.
dag
pi_66768349
De reparateur/verkoper mag altijd zeggen dat het geen 'fabricagefout' is maar binnen 6 maanden na koop ligt de bewijslast toch bij de verkoper.
Dus zullen zij moeten aantonen dat het defect aan de zus van TS te wijten is.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:28:31 #28
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_66768575
Telegramstijl:
Binnen 6 maanden stuk na aankoop? = ondeugdelijk product bij levering.
Bewijslast ligt bij verkoper dat koper het product ondeugdelijk gebruikt heeft.
pi_66769412
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:28 schreef jack4ya het volgende:
Telegramstijl:
Binnen 6 maanden stuk na aankoop? = ondeugdelijk product bij levering.
Bewijslast ligt bij verkoper dat koper het product ondeugdelijk gebruikt heeft.
Wat heb jij toch steeds met mobiele-telefoon-en-webshop topics?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 17:53:09 #30
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_66773438
Nee...jij dan!
pi_66773795
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 17:53 schreef jack4ya het volgende:
Nee...jij dan!
'k Kwam hier púúr toevallig
pi_66774817
Ik zie nu pas dat het een samsung E250 is. Ga er maar vanuit dat het een defect aan het scherm zelf was, ik heb dat toestel ook liggen & je mag daar echt kloppen op geven, dat scherm breekt gewoon niet. Bouw van het toestel is zéér zeker heel degelijk, ik gebruik hem zelfs als werkgsm & die heeft tot nu toe alles overleefd (zoals tussen je been & een boorhamer zitten als je bezig bent; naar druk op het scherm toe is dat een "vrij stresserende" situatie )
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 7 maart 2009 @ 20:05:24 #33
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_66807262
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:37 schreef ruud.nl het volgende:
Garantie?
Nokia kent dat niet... die gooien het op waterschade!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_66816016
Als ze kunnen aantonen dat het defect te wijten is aan de TS, doormiddel van een drukpuntentest ofzo. Dan staan ze in hun recht. Mocht het echt eeuwen gaan duren, los je het met je inboedelverzekering snelle rop.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_66917920
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 13:50 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Een bonus krijg je niet voor een verzekering Bij prepaid is verzekeren zelfs niet mogelijk!
Een scherm kan idd kapot gaan door een fabricage fout, dan valt het gewoon binnen de garantie, als het echter drukschade is weer niet.
Je kan hem op laten sturen, de voorwaarden zijn vaak wel dat een toestel tot een bepaald bedrag gewoon gemaakt wordt, kom je daar boven dan bellen ze eerst of het wel gemaakt moet worden. Een E250 is met alle respect een goedkope telefoon (50¤) dus is het proces ingaan redelijk zinloos ben ik bang.

Als je besluit naar een vodafone CP te gaan kunnen ze weinig voor je doen, je hebt een overeenkomst gesloten met Dixons, daar moet je dus zijn om de garantie te claimen!
Succes
You're wrong.. Je krijgt wel een bonus voor een verzekering.. En ook prepaid kun je wel verzekeren.. Waar heb jij deze info vandaan?

En drukschade valt inderdaad helaas niet onder de garantie, drukschade kun je namelijk voorkomen door hem niet in je broekzak te doen..

Misschien toch verzekeren de volgende keer? Kan al voor 3,95 per maand.. En mocht het toestel dan niet gemaakt meer kunnen worden door bijvoorbeeld waterschade dan krijg je een nieuwe..
pi_66918093
Wat ik nog even wil toevoegen trouwens is dat een verkoper niet kan bepalen of het onder garantie valt, dat doet de reparatie-afdeling van het desbetreffende merk.. Ze kunnen dus eigenlijk het opsturen niet weigeren..
pi_66918282
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 23:03 schreef Heleeeen het volgende:

[..]

Misschien toch verzekeren de volgende keer? Kan al voor 3,95 per maand.. En mocht het toestel dan niet gemaakt meer kunnen worden door bijvoorbeeld waterschade dan krijg je een nieuwe..
Jij denkt echt dat het een goede deal is om een telefoon van 50 euro (en dan zit er ook nog 20 euro beltegoed bij) te verzekeren voor 3,95 per maand? En als dat ding kapot gaat betaal je waarschijnlijk ook nog een eigen risico/verzendkosten.
pi_66919059
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 23:03 schreef Heleeeen het volgende:

[..]

You're wrong.. Je krijgt wel een bonus voor een verzekering.. En ook prepaid kun je wel verzekeren.. Waar heb jij deze info vandaan?
Ehmmmmmm ervaring?
All management is Strategic Management.
  woensdag 11 maart 2009 @ 00:03:33 #39
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_66920503
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 18:42 schreef Athmozz het volgende:
Ik zie nu pas dat het een samsung E250 is. Ga er maar vanuit dat het een defect aan het scherm zelf was, ik heb dat toestel ook liggen & je mag daar echt kloppen op geven, dat scherm breekt gewoon niet. Bouw van het toestel is zéér zeker heel degelijk, ik gebruik hem zelfs als werkgsm & die heeft tot nu toe alles overleefd (zoals tussen je been & een boorhamer zitten als je bezig bent; naar druk op het scherm toe is dat een "vrij stresserende" situatie )
Dat is ook niet meer dan logisch als het toestel van ts door bv. een fabricagefout minder deugdelijk is.
  woensdag 11 maart 2009 @ 00:33:09 #40
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_66921371
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:05 schreef Zweefvliegje het volgende:
@Athmozz.. Onzin, een scherm van een mobiel wat kapot is valt gewoon niet onder de garantie, dat is namelijk "schade van buitenaf". Het is geen software- of een fabricagefout. Denk je dat het toch een fabricagefout is, prima dan kan je de telefoon laten opsturen, maar als de reparateur dan zegt dat het geen fout is, dan zul je onderzoekskosten moeten betalen. (en van dat geld kun je dus net zo goed een nieuwe mobiel aanschaffen).
TS, als de telefoon verzekerd was dan hadden ze hem wel gerepareerd.
mmhhh..... je weet schijnbaar niet hoe LCD's in elkaar zitten. defect scherm hoeft helemaal niet aan schade van buiten af te liggen. Laat de producent dat dan maar aantonen. Onderzoeks kosten.....LOL... garantie.

En je GSM verzekeren is geld verbranden, gewoon beter op je spullen letten.
Welcome Mr. President, How can we serve you,
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')