abonnement Unibet Coolblue
pi_55767549
Oops, I did it again..

Welkom in het Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebelstopic.

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!
In de Wiki! van Klussen en Wonen kun je jezelf in de OP van dit topic in de lijst zetten met 'klussers met voorpret'

Geef even aan in welke stage van het klussen je zit.. Wacht je nog op je hypotheek? Doet de aannemer nog moeilijk? Of zijn alle data al rond?


Eigen topics van klussers met voorpret:

  • wonderer gaat verhuizen! 19 november sleutels ingeleverd, nu werkelijk verhuisd!
  • phluphy heeft een huis gevonden! Verhuizen op 1 februari 2008?!

    Nog-niet-klussende, eigen-topic-loze FOK!kers met Verhuis/Klus/Woon voorpret en kriebels:

  • Dash-X Hoopt op overdracht rond 15 januari
  • Deirtje Heeft woning gekocht, overdrachtsdatum nog niet bekend.
  • Diesz: Heeft een bestaand huis gekocht. De overdracht is op 4 februari 2008
  • CarOnline Gaat bouwen in Duitsland.
  • leonieke: Kelder: check! - gelijkvloers: buitenmuren worden momenteel gemetseld. Onze eigen blog
  • snoopy: Heeft een nieuwbouwhuis gekocht dat eind 2007 /zo goed als zeker februari 2008 wordt opgeleverd.
  • Rottdog: sleutel op 1 juli 2008. Bezig met hyptoheekzaken
  • tirannetje24: begint aan de zoektocht naar een koophuisje

    Vorige topic:

    Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebelstopic Deel 7

    [ Bericht 0% gewijzigd door leonieke op 04-01-2008 12:33:28 ]
  • pi_55767603
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 11:32 schreef tirannetje24 het volgende:
    Ik ga proberen hier af en toe eens mee te posten en voornamelijk meer mee te lezen.
    Ik zit in de gevorde kriebelfase voor een eigen koopappartementje. Mogelijk samen met vriendjelief 2 woningen kopen schiet ook niet op he
    Mijn eerste koopwoning
    Jeetje wat komt daar allemaal wel niet bij kijken.

    Heb al een aantal mooie appartementjes gezien en ga proberen vandaag nog even de hypotheker te bellen voor een informatie afspraak en te zien wat het maximale hypotheekbedrag kan gaan worden!

    Even gaan inlezen wat me allemaal te wachten staat qua regelen, qua kosten etc.
    Dus alle tips zijn welkom en ik kom hier alvast verder kriebelen
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 11:38 schreef leonieke het volgende:
    Oeh wat fijn, nog iemand die komt meekriebelen en voor voorpret zal zorgen
    Welkom tirannetje

    Vandaag nog naar hypotheker bellen --> serieus vergevorderde plannen al en dat kunnen we hier alleen maar fijn vinden

    Veel succes met al het geregel, het is een fijne tijd! (in het begin )
    Welkom dus
    pi_55767774
    aha, hier moeten we zijn!

    Enne, welkom Tirannetje

    [ Bericht 67% gewijzigd door snoopy op 04-01-2008 16:31:54 ]
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_55767941
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 11:38 schreef leonieke het volgende:
    Oeh wat fijn, nog iemand die komt meekriebelen en voor voorpret zal zorgen
    Welkom tirannetje

    Vandaag nog naar hypotheker bellen --> serieus vergevorderde plannen al en dat kunnen we hier alleen maar fijn vinden

    Veel succes met al het geregel, het is een fijne tijd! (in het begin )
    dank je wel!

    Ik zal straks eens kijken welke hypotheker mij wilt ontvangen
    Hebben jullie nog een advies om een orienterend gesprek bij een hypotheker aan te gaan?
    Een vriend adviseerde me iig niet om bij een bank te gaan praten.
    Welke hypotheker is een beetje aardig voor starters ?
      vrijdag 4 januari 2008 @ 12:09:52 #5
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55768204
    Welkom tirannetje! Dat het maar lekker moge kriebelen!
    Wat hypothekers betreft: uiteindelijk "moet" je denk ik toch meerdere offertes vragen. Welke het "prettigst" is voor starters weet ik eigenlijk niet.
    Hoe dan ook gaat het zich gaandeweg allemaal vanzelf wijzen!

    Leonieke, wil je in de OP nog even dat van Dash-X aanpassen? "Hoopt op overdracht 15 januari" of zoiets? Thanks.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_55768890
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 11:59 schreef tirannetje24 het volgende:

    [..]

    dank je wel!

    Ik zal straks eens kijken welke hypotheker mij wilt ontvangen
    Hebben jullie nog een advies om een orienterend gesprek bij een hypotheker aan te gaan?
    Een vriend adviseerde me iig niet om bij een bank te gaan praten.
    Welke hypotheker is een beetje aardig voor starters ?
    Daar kan ik niet mee helpen als Belg zijnde Wij zijn direct naar een aantal banken geweest.
    Het hangt veel van af van de tijd die je wenst te spenderen bij het zoeken naar een krediet. Wij zijn toch een aantal keer over en weer gelopen om alles geregeld te krijgen, maar ik hoor ook mensen zeggen dat ze direct gezgd hebben dat ze met hun beste offerte voor de dag moeten komen.
    Hier in België is het belangrijk dat je het totaalplaatje bekijkt: aflossingen + schuldsaldoverzekering + brandverzekering.
    pi_55768947
    En zonder het risico te willen lopen als klager bekeken te worden, maar het is maar zo fair dat jullie ook van alles op de hoogte zijn aangezien jullie zo meeleven, toch nog even een quote uit het gesloten topic:
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 11:03 schreef leonieke het volgende:
    Ze zijn vandaag met 2 aan het metselen... Vanavond misschien een foto gaan nemen van de vorderingen (ook al hou ik er rekening mee dat het niet enorm zal zijn... vooruitgang is vooruitgang

    Mijn schoonvader zei gisteren trouwens nog maar eens dat juli niet haalbaar zal zijn om te verhuizen Ik wil daar de komende maanden eigenlijk nog geen rekening mee houden
    pi_55769236
    Ik ga nu echt alleen even voor een orienterend gesprek en weten wat een maximale hypotheek zou kunnen zijn op basis van de externe factoren van vast contract ed.
    Moet nog steeds ff bellen. Straks toch echt maar even doen.

    Hoe eerder hoe beter Dan kan ik me daarna weer in alles wat er gezegd is verdiepen. Ik ben dan weer zo een persoontje die alles helemaal zelf wilt uitzoeken met voors en tegens.
    pi_55769337
    Wij zijn verschillende keren naar banken geweest. De eerste keer in 2005 en we hebben onze lening pas afgesloten in 2007 (ja de zoektoch heeft enige tijd geduurd bij ons ).
    Wij zijn in 2005 langsgeweest om o.a. volgende zaken te weten:
    - max. te ontlenen bedrag
    - soorten kredieten
    - hoe zit het met kredieten als je gaat bouwen?
    - krediet voor de grond of niet?
    - hoeveel moet je rekenen voor SSV en brandverzekering
    - kosten akte (maar daar wist ik heel veel van aangezien ik nog bij een notaris heb gewerkt)

    Daarna zijn we pas teruggeweest eens we onze compromis getekend hadden. Dan hebben we ook nog andere banken gedaan.

    En wat dat uitzoeken betreft: ik vind het een heel goede eigenschap Toen ik bij de notaris werkte, heb ik mensen zelf nog op de hoogte moeten brengen dat er aktekosten gemoeid zijn bij het aangaan van een krediet. Is een zware teleurstelling voor zo'n mensen, maar het is toch hun eigen schuld.
    pi_55771613
    nou, eindelijk gebeld.
    Ze hadden niet eerder dan 15 janauri. Dus moet nog ff wachten. Des te meer tijd om nog wat uit te zoeken.
    En ook al mn gegevens te verzamelen

    Die vragen die je daar idd stelt zijn wel handig om mee te nemen. Het gaat natuurlijk niet alleen om de maximale hypotheek. Maar ook alles wat er bij komt kijken.
      vrijdag 4 januari 2008 @ 16:16:07 #11
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_55774060
    quote:
    [b]Op vrijdag 4 januari 2008 11:59 schreef

    Ik zal straks eens kijken welke hypotheker mij wilt ontvangen
    Hebben jullie nog een advies om een orienterend gesprek bij een hypotheker aan te gaan?
    Een vriend adviseerde me iig niet om bij een bank te gaan praten.
    Welke hypotheker is een beetje aardig voor starters ?
    Wij zijn bij de "Jazeker" de hypotheker beland hebben daar een duidelijke makkelijke uitleg gehad en mij is het erg goed bevallen vandaag gaan we de offertes bij langs lopen en kijken met wie we in zee gaan.
      vrijdag 4 januari 2008 @ 17:23:15 #12
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55775533
    Leonieke, wat denkt jouw schoonvader dan wél dat haalbaar is?
    Misschien kunnen jij en je man de komende maanden toch proberen wat te "sturen" en "stimuleren" zo af en toe? Hier blijven de duimen in elk geval draaien, tot nu toe heeft het geholpen!

    tirannetje, een aantal dingen die mij zo te binnen schieten om aan te denken, of om je vast in te verdiepen:
    - rente (je kunt natuurlijk al wat rente % online bekijken en vergelijken)
    - hoe lang wil je de rente evt. vastzetten (lengte bepaalt mede het rente %)
    - wil je er een spaar- of verzekeringsproduct aan koppelen (zodat bijv. bij overlijden van één van jullie een deel van het huis vrij is)
    - soort hypotheek (beleggingshypotheek of spaarhypotheek).

    Er is op de sites van de div. hypotheekverstrekkers al best veel informatie te vinden. Genoeg leesvoer om je mee te vermaken tot 15 januari.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_55775561
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 16:16 schreef Rottdog het volgende:

    [..]

    Wij zijn bij de "Jazeker" de hypotheker beland hebben daar een duidelijke makkelijke uitleg gehad en mij is het erg goed bevallen vandaag gaan we de offertes bij langs lopen en kijken met wie we in zee gaan.
    Ik kreeg zelf een heel ander gevoel bij de hypotheker. De uitleg was prima maar erg standaard. Zo is mij niets verteld over koopsubsidie etc (waar mijn adviseur die ik nu heb uit zichzelf mee kwam) wat me flink wat duiten scheelt. Ook vond ik ze erg opdringerig. Had een datum genoemd waarop ik weer een huis ging bekijken en werd die zelfde avond meteen gebeld door de hypotheker van hoe ik het huis vond en of ik het misschien wel ging kopen.. Dat ging me net een beetje te ver.


    Owja, de ontbindende voorwaarden van t huis verlopen vandaag en de verkopers wilde ze niet nogmaals verlengen. Heb nog geen officieel akkoord van de bank. Heb er dus wel voor gekozen om door te gaan (volgense de geldverstrekker is het zo goed als akkoord maar nog niet officieel, moet mn roodstaan nog opheffen ) en het risico te lopen om 10% van de koopsom te moeten betalen als de hypotheek niet rond komt. De koop helemaal ontbinden vond ik ook weer zowat

    Al met al weer spannende stressy tijden allemaal zo net na de feestdagen. Ik reken er wel op dat alles in orde komt. Als het goed is krijg ik maandag een bewijs van stopzetting roodstaan gefaxt en kan ie meteen door naar de geldverstrekker. Van de tussenpersoon kreeg ik wel te horen dat de geldverstrekker er wel vertrouwen in had en heeft alles vandaag al wel in gang gezet.. ze vertrouwen erop dat het papiertje maandag volgt
      vrijdag 4 januari 2008 @ 17:31:14 #14
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55775694
    Dappere beslissing, Dash-X. Maar ik zou hetzelfde gedaan hebben. Het is ons eens gebeurd dat op de overdrachtsdatum het geld nog nét niet gestort was op de rekening van de notaris. Toen brak me echt echt het angstzweet uit!
    Uiteindelijk is de akte toen 2 dagen later alsnog gepasseerd en hebben we de verkopende partij 2 dagen rente moeten betalen. Dat is nog makkelijk te behappen.

    Succes, hopelijk komt het in in orde maandag!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_55775854
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 17:31 schreef phluphy het volgende:
    Dappere beslissing, Dash-X. Maar ik zou hetzelfde gedaan hebben. Het is ons eens gebeurd dat op de overdrachtsdatum het geld nog nét niet gestort was op de rekening van de notaris. Toen brak me echt echt het angstzweet uit!
    Uiteindelijk is de akte toen 2 dagen later alsnog gepasseerd en hebben we de verkopende partij 2 dagen rente moeten betalen. Dat is nog makkelijk te behappen.

    Succes, hopelijk komt het in in orde maandag!
    Pff ook dat lijkt me geen leuke Ik kijk nu helemaal nergens meer van op hoor, behalve als de hypotheek niet door zou gaan . Ik wacht nu rustig af tot maandag.. als ik dan tegen een uurtje of 1 nog niets heb gehad ga ik me wel weer zorgen maken
    pi_55777716
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 17:23 schreef phluphy het volgende:
    Leonieke, wat denkt jouw schoonvader dan wél dat haalbaar is?
    Misschien kunnen jij en je man de komende maanden toch proberen wat te "sturen" en "stimuleren" zo af en toe? Hier blijven de duimen in elk geval draaien, tot nu toe heeft het geholpen!
    Ik moet bekennen dat ik het niet meer heb durven vragen. Ik wil niet van die roze wolk af
    Ik blijf tegenwoordig gewoon vaak vragen wanneer ze gaan werken, tot grote ergernis hier waarschijnlijk, maar ik ben zelf gewoon ook zo kwaad.
    De tranen stonden echt in mijn ogen toen hij zei dat het juli niet zal worden. Al mijn plannen in duigen...
    pi_55777841
    Wat een moedige beslissing trouwens Dash-X Hopelijk duurt het wachten gewoon niet meer te lang en heb je vlug de papieren rond jouw hypotheek in jouw handen
    pi_55781543
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 18:57 schreef leonieke het volgende:

    [..]
    De tranen stonden echt in mijn ogen toen hij zei dat het juli niet zal worden. Al mijn plannen in duigen...
    Pff kan me voorstellen. Je wacht al zo lang, moet nog zo lang.. en dan al weten dat het nog langer gaat duren.
    pi_55790682
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 21:22 schreef Dash-X het volgende:

    [..]

    Pff kan me voorstellen. Je wacht al zo lang, moet nog zo lang.. en dan al weten dat het nog langer gaat duren.
    Ik weet nog niet hoe ik het zal oplossen. Eerlijk waar, ik zie nog een verlofperiode daar niet zitten In het oorspronkelijke plan waren we nu al verhuisd, dit uitstellen tot na onze vakantie (en dus verhuizen in wat voor mij de drukste periode van het jaar is) én dus nog een hele vakantie (lees: meer dan 5 weken bij ouders moeten verblijven)... ik denk niet dat ik het ga redden. En ik wil nu echt niet melodramatisch ofzo overkomen, maar dit is wat mijn gevoel nu zegt.

    Gisteren trouwens gehoord dat onze bouw waarschijnlijk de komende 2 weken stil ligt. Van een goed begin gesproken...
    pi_55791798
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 11:23 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Ik weet nog niet hoe ik het zal oplossen. Eerlijk waar, ik zie nog een verlofperiode daar niet zitten In het oorspronkelijke plan waren we nu al verhuisd, dit uitstellen tot na onze vakantie (en dus verhuizen in wat voor mij de drukste periode van het jaar is) én dus nog een hele vakantie (lees: meer dan 5 weken bij ouders moeten verblijven)... ik denk niet dat ik het ga redden. En ik wil nu echt niet melodramatisch ofzo overkomen, maar dit is wat mijn gevoel nu zegt.

    Gisteren trouwens gehoord dat onze bouw waarschijnlijk de komende 2 weken stil ligt. Van een goed begin gesproken...
    Ja als je planning eenmaal in de war is geschopt dan komt het allemaal niet meer ideaal uit. Maar troost je met de gedachte dat je straks wel lekker je eigen plekje hebt. Ook al duurt het iets langer je zal er zeker van gaan genieten.

    Waarom ligt het de komende twee weken stil? Hebben ze niet genoeg mensen ofzo?
    pi_55793399
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 12:37 schreef Dash-X het volgende:

    [..]

    Ja als je planning eenmaal in de war is geschopt dan komt het allemaal niet meer ideaal uit. Maar troost je met de gedachte dat je straks wel lekker je eigen plekje hebt. Ook al duurt het iets langer je zal er zeker van gaan genieten.
    Mja.. I know, maar die 'straks' ik vraag me echt af wanneer die gaat komen... In september woon ik 4 jaar bij mijn schoonouders... ik wil die verjaardag daar niet meemaken
    quote:
    Waarom ligt het de komende twee weken stil? Hebben ze niet genoeg mensen ofzo?
    Ze zitten blijkbaar op een ander werf.
    Als je het dan allemaal bekijkt, dan zal de bouw op 4 dagen na 6 weken stil gelegen hebben. En dan moet het maar goed weer zijn half januari.

    En na 1 of 2 weken metselen ofzo zal het weer 2 weken stil liggen omdat de welfsels er dan gaan op liggen. Op die manier heeft mijn schoonvader natuurlijk gelijk en zal de ruwbouw niet af zijn eind februari.

    Het is alleen grof om andere werven te zien en daar vast te stellen dat het metselwerk er op 4 weken staat...

    Ik kan het momenteel echt niet optimistisch bekijken het loopt zo anders dan verwacht
    pi_55808790
    Balen Leonieke!
    Dash, spannend, maar het zal wel goedkomen toch?

    Ik heb niet alles meegelezen, zelf ook geen updates gehad. 't Stond allemaal wat stil hier.
    Tot vandaag dan dus die zal ik even meedelen. Ben er nog chagrijnig van

    Oh trouwens de tekeningen zijn officieel ondertekend in December en naar Gronau gestuurd voor goedkeuring. Als die binnen is kunnen ze ons inplannen en beginnen!

    Maar goed, we zijn in Mei naar een keuken wezen kijken en ik heb helemaal mijn droomkeuken gevonden. Helemaal naar wens, en ik vond de fronten zó ontzettend mooi, ben er helemaal verliefd op. We moesten eigenlijk in DLD bij een bepaalde zaak een keuken uitzoeken, maar toen we daar aankwamen was het net alsof we 1982 binnen liepen
    We hebben ons zo weer omgedraaid, naar de auto gerend en onszelf beloofd dat we dáár echt nooit een keuken zouden kopen! Dus in NL in een straat achter ons de droomkeuken laten tekenen.

    Nou moesten we laatst naar de makelaar van ons Duitse huis, en daar vertelde ik dat we níet bij die zaak een keuken gingen kopen omdat het daar er niet uitzag, veel te tuttig, 8 keuken opstellingen en alle 8 even vreselijk. Het is tevens een meubelzaak en dat was echt om te huilen! Eiken bankstellen met groen velours enzo.
    Maar toen zei hij dat we daar weldegelijk een keuken moeten uitzoeken, tis spotgoedkoop en dat we ergens anders naar toe gingen was niet de afspraak en hij kan alles leveren al staat het niet in de winkel en meer gedoe. Zij doen samen met TS Bau, die ons huis gaat bouwen en dus is dat veel beter en dan nog wat: als we dat niet doen is ons huis niet verzekerd. Óns idee is gewoon dat ie daar geld voor krijgt als wij daar een keuken kopen. Er staat helemaal niets in het contract!
    Ik stond daar bijna te schreeuwen van teleurstelling, want hij had het over: 'En die en die, die hebben een héle mooie hoekkeuken met schouw en heel modern' en ik weer: J, PUHLEASE!! Ik wíl helemaal geen HOEKKEUKEN MET SCHOUW!!! Argh!! En hij weer: Hij kan alles leveren, en ik weer: Dat zullen we dan wel eens zien!!

    Dus vandaag met een héél lang gezicht 1982 maar weer ingereden en met ontzéttende tegenzin daar rondgelopen. Het was nog erger dan ik dacht: Deurtjes met randen, deurtjes met glas in lood, deurtjes IN BEIGE!! Grijs met blauw en houtfineer, ontzettend MDF en lelijk en dito handgrepen.
    Ik had mijn tekening en mijn boekjes mee en zei: Dit is de keuken die ik wil. Ja, dàt kon ie niet leveren. Maar wel wat anders! Boek erbij en ik moest maar zeggen wat ik mooi vond, hij bladerde wel. Nou, bij de laatste pagina aangekomen zei ie: Ja. Dat was het wel
    Nou, omdat ik daar dus wel een keuken uit móet zoeken, hebben we dus voor een witte keuken met bijzónder orignele deurtjes gekozen. Deurtjes die mn schoonzus 8 jaar geleden ook al in de keuken kreeg. Wel met graniet, want ik wil absoluut geen beuken fineer.
    Echt, ik kan wel janken wat een naai-streek. Dinsdag moeten we naar de bouw, ik ga toch vragen wat de mogelijkheden zijn. Ik wil geen saaie keuken, ik wil MIJN keuken.
    Oh nou zit ik ook nog met zo'n vreselijk deurtje in huis want die man stond er op dat we er eentje meenamen zodat we, zei hij opgewekt, het aan iedereen kunnen laten zien!!

    Oh ik spreek natuurlijk ook voor mn man, maar die is wat minder teleurgesteld. Blijft een man he

    Oh de de fronten die we hebben uitgezocht zijn natuurlijk niet echt lelijk. Maar haaaaaaaalen het niet bij mijn droomkeuken. Lelijk genoeg dus
    Volgende week terug komen voor de 3D tekening en prijsopgave. Hoera.
    Screw them.
    We're going home.
    pi_55809312
    CarOnline, wat een vreselijk verhaal Je mag toch zeker zelf wel bepalen wat voor keuken je neemt. Wat bizar. Ik zou het nog maar eens goed uitzoeken idd. Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt.
    Bah.
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_55809746
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 22:29 schreef snoopy het volgende:
    CarOnline, wat een vreselijk verhaal Je mag toch zeker zelf wel bepalen wat voor keuken je neemt. Wat bizar. Ik zou het nog maar eens goed uitzoeken idd. Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt.
    Bah.
    Jaaaaa dank je wel! Ik zat al te denken of ik misschien niet veel te overtrokken reageerde, met 'nou heb ik een droomhuis en een keuken als een nachtmerrie' en meer van die poetische gedachten maar jij vind het dus ook een vreselijk verhaal. Gelukkig maar, sta ik iig niet alleen.
    Tis zelfs zo erg dat ik niet eens durf te kijken of dat ***deurtje van hout of ook van MDF is.
    Het ligt nog achter in de auto. Zó blij zijn we er mee

    *snik*
    Screw them.
    We're going home.
    pi_55810214
    Ja nou ja, zeker als je een gloednieuw huis koopt dan voelt het toch gewoon raar als iemand anders voor jou bepaalt wat je moet kopen.
    Ik weet wel dat het bij ons ook zo is dat als je geen badkamer via de leverancier van de bouwer koopt ook een bepaalde garantie vervalt als er wat gaat lekken ofzo maar we konden wel gewoon alles bestellen wat we wilden. Ze konden alle dingen van elk merk gewoon voor ons bestellen.
    Kan je niet een hele basic keuken nemen en dan zelf de deurtjes erop laten zetten die je mooi vindt?
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_55811004
    Dat is toch te belachelijk voor woorden dat je maar bij 1 zaak je keuken mag kopen!????
    Als er niks over in t contract staat lijkt het me dat ze je toch niks kunnen maken mbt garanties?
    Ik hoop dat je toch nog uiteindelijk je echte droomkeuken kunt bestellen.

    Maar mag je dan later als het huis is opgeleverd en je keuken valt uit elkaar ook niet een eigen keuken kiezen, bestellen en misschien zelf erin laten zetten? Of moet dat dan weer met diezelfde aannemer?

    Nou ik heb vandaag een pakketje van de hypotheekshop ontvangen. Daar zit voorlopig wel ff wat leesvoer in en kan ik nog meer internet afstruinen
    pi_55811069
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 22:53 schreef snoopy het volgende:
    Ja nou ja, zeker als je een gloednieuw huis koopt dan voelt het toch gewoon raar als iemand anders voor jou bepaalt wat je moet kopen.
    Ik weet wel dat het bij ons ook zo is dat als je geen badkamer via de leverancier van de bouwer koopt ook een bepaalde garantie vervalt als er wat gaat lekken ofzo maar we konden wel gewoon alles bestellen wat we wilden. Ze konden alle dingen van elk merk gewoon voor ons bestellen.
    Kan je niet een hele basic keuken nemen en dan zelf de deurtjes erop laten zetten die je mooi vindt?
    Ja, dat idee hadden we dus ook al, om dan toch tzt onze mooie deurtjes te bestellen. Maar goed, dan ben je wel even een heel pak duurder uit. Plus dat je dan met de zijkanten zit van de keuken, dan heb je zeker kleurverschil.
    Feit is, dat hij gewoon níet alles kan bestellen en dat het schijnbaar gaat om het 'goedkope', veel voor weinig.
    Maar dus ook weinig keus. Ja, het gewone. En ik heb andere deurtjes gezien. En die wil ik!

    Niet iets wat ieder ander heeft. Ik baal gewoon van het idee dat we nu met een keuken zitten die níet naar onze smaak is. En dat we dat min of meer gewoon opgedrongen krijgen.
    Screw them.
    We're going home.
    pi_55811098
    CarOnline, Wat een rotstreek dat je je keuken echt bij die zaak moet bestellen maar inderdaad wat Snoopy ook al aangeeft, kunnen jouw mooie deurtjes niet achteraf alsnog op die lelijke keuken geplaatst worden?

    Leonieke, Ik leef echt zó met je mee. Wordt er eindelijk gebouwd aan jullie huis en dan krijg je alweer een stillegging van 2 weken voor je kiezen. Ik hoop echt zo voor je dat jullie er zo snel mogelijk in kunnen en dat je je verjaardag gewoon daar kunt vieren.

    Dash, Ik kan niet anders dan me aansluiten bij de rest en duim voor een snelle afronding van alles zodat de overdracht verder niet in gevaar zal komen.

    Tirannetje, Welkom hier. Nog 10 dagen de tijd om je in te lezen over hypotheken en alles wat daarbij komt kijken. En dan na het bezoek aan de hypotheek meneer serieus gaan kijken wat er op de markt is voor jullie. Heel veel voorpret plezier gewenst in elk geval.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_55811166
    Te langzaam getypt dus.

    Maar ik begrijp je gevoel helemaal want natuurlijk wil je een keuken die helemaal naar je zin is en niet een die maar zo zo is en waar dan evt. achteraf andere deurtjes in moeten komen.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_55811263
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 23:11 schreef tirannetje24 het volgende:
    Dat is toch te belachelijk voor woorden dat je maar bij 1 zaak je keuken mag kopen!????
    Als er niks over in t contract staat lijkt het me dat ze je toch niks kunnen maken mbt garanties?
    Ik hoop dat je toch nog uiteindelijk je echte droomkeuken kunt bestellen.

    Maar mag je dan later als het huis is opgeleverd en je keuken valt uit elkaar ook niet een eigen keuken kiezen, bestellen en misschien zelf erin laten zetten? Of moet dat dan weer met diezelfde aannemer?

    Nou ik heb vandaag een pakketje van de hypotheekshop ontvangen. Daar zit voorlopig wel ff wat leesvoer in en kan ik nog meer internet afstruinen
    Kijk ik snap wel dat het handig is dat we daar bestellen omdat die mensen schijnbaar contact met elkaar hebben. Wat ik dan weer niet snap is dat de rest van de straat daar níet besteld heeft, maar bij een ander.
    En dat elke keukenboer de bouwfirma kan bellen met details en weet ik veel wat, want ook dat was een gróót punt: ze moeten weten waar de leidingen enzo komen, en dat moet dan met elkaar overlegd worden. En dat kunnen zij alleen schijbaar. De rest van de keukenboeren zullen dat niet weten zeker

    Neem aan dat als ie uit elkaar valt, we wel bij een ander mogen bestellen maar goed, dat lijkt me voorlopig nog niet van toepassing
    Hoewel je het bijna zou gaan hopen!

    Lekker, leesvoer, zulke droge kost ook
    Succes!
    Screw them.
    We're going home.
    pi_55811458
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 23:16 schreef Nanook24 het volgende:
    Te langzaam getypt dus.

    Maar ik begrijp je gevoel helemaal want natuurlijk wil je een keuken die helemaal naar je zin is en niet een die maar zo zo is en waar dan evt. achteraf andere deurtjes in moeten komen.
    Ja, precies.
    Ik wil gewoon dat het een feestje is, je keuken uitzoeken en niet iets waar je gewoon dagen strontchagerijnig van bent

    Echt ik wéét hoe verwend dit klinkt hoor , maar t gaat om best veel geld, en dan wil ik het ook goed!
    Screw them.
    We're going home.
    pi_55811686
    Wij moesten vorig jaar al aangeven waar we de leidingen van de keuken wilden. Er werd geen keuken bij ons huis geleverd omdat de de ervaring was dat iedereen juist toch net iets anders wilde.
    Wij hebben ruim een jaar geleden onze keuken dus al uitgezocht. En als het goed is is er binnenkort een kijkdag en dan maken we gelijk een afspraak met de keukenmeneer zodat hij kan komen inmeten.

    En schaam je niet hoor. JUIST omdat het zoveel geld is moet het goed!
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_55811709
    Nee, dit klinkt niet verwend, dit is iemand die haar droomhuis van de bouw af aan ingericht wil hebben zoals zij het hebben wil. (En wie wil dat niet toch!?!)

    En dat met die leidingen dat is ook gewoon stom! Al zou je zelf maar globaal aangeven daar wil ik het water, daar gas, daar electra en daar de afvoer voor de afzuiging/vaatwasser dan kan de keukenboer de rest van de leidingen wel weer inmeten als hij de keuken komt plaatsen. Maar nee, nu ben je door de eigenwijsheid van zo'n bouwbedrijf weer overgeleverd aan een keukenboer die gewoon niet kan leveren wat jij hebben wilt.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_55812337
    ik vind het ook niet verwend klinken hoor
    Het is toch je huis waar je lekker en leuk in wilt wonen naar jou wensen.
    Ik zou dr net zo chaggie van worden.

    Ik zit me nu al te verlekkeren op mooie keukens en badkamers. En het zou wat zijn als ik maar uit 4 jaren 80 keukens mag kiezen. Dan zou ik haast kiezen voor geen garantie bij de aannemer. Maar ik neem aan dat je die wel van de keukenboer krijgt?
    Behalve als dr een leiding oid natuurlijk defect gaat. En dat kan natuurlijk weer hoog oplopen.
    Jeetje het is wat...
    Ik ga twijfelen of ik dan wel een huis wil gaan kopen
    pi_55812349
    Ja, ik weet dat het zo ook kan gaan zoals jullie zeggen, maar ja.
    Ik zit er wel aan vast nu, dat ze willen dat het op deze manier gaat. Ze leveren het huis behangklaar op, dwz mét keuken en badkamer. Dat zegt dus de makelaar, en dat komt van de bouw af, regels van hun dus.
    Echt niet zonder want zo gaat dat niet, en dat wisten we wel van te voren.
    Maar goed, we wisten niet dat het zo'n heisa zou geven.

    Dinsdag naar de bouw, eens kijken wat die er van zeggen!
    Screw them.
    We're going home.
    pi_55812421
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 23:49 schreef tirannetje24 het volgende:
    ik vind het ook niet verwend klinken hoor
    Het is toch je huis waar je lekker en leuk in wilt wonen naar jou wensen.
    Ik zou dr net zo chaggie van worden.

    Ik zit me nu al te verlekkeren op mooie keukens en badkamers. En het zou wat zijn als ik maar uit 4 jaren 80 keukens mag kiezen. Dan zou ik haast kiezen voor geen garantie bij de aannemer. Maar ik neem aan dat je die wel van de keukenboer krijgt?
    Behalve als dr een leiding oid natuurlijk defect gaat. En dat kan natuurlijk weer hoog oplopen.
    Jeetje het is wat...
    Ik ga twijfelen of ik dan wel een huis wil gaan kopen
    Haha, nou hij had wel meer keukens maar goed, die moet hij bestellen, die stonden niet opgesteld.
    Maar ook niet onze smaak.

    Ja, punt is dat je gewoon geen garantie krijgt. En dat vind ik toch wel iets... ai ai als je iets mis gaat!

    Gewoon een huis kopen hoor, alleen niet in Duitsland!
    Verder verheug ik me bijzonder op ons huis hoor
    Screw them.
    We're going home.
    pi_55812587
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 23:52 schreef CarOnline het volgende:

    [..]

    Haha, nou hij had wel meer keukens maar goed, die moet hij bestellen, die stonden niet opgesteld.
    Maar ook niet onze smaak.

    Ja, punt is dat je gewoon geen garantie krijgt. En dat vind ik toch wel iets... ai ai als je iets mis gaat!

    Gewoon een huis kopen hoor, alleen niet in Duitsland!
    Verder verheug ik me bijzonder op ons huis hoor
    Als een plaatje al geen warme gevoelens oproept zal een opgestelde keuken dat ook niet meer doen denk ik zo

    Ja psies, dat is wel belangrijjk natuurlijk dat alles goed gelegd is en geen gebreke vertoont.
    En dan kun je later altijd weer een nieuwe keuken erin zetten. Maar tjah dat kost wel extra geld.

    Ben je niet handig genoeg om deze keuken zelf om te kunnen toveren naar je droomkeuken of bijna droomkeuken?

    Nou was ik toch niet van plan om richting Duitsland te verhuizen maar thnx voor de tip I'll keep that in mind

    Wanneer word je huis opgeleverd?
    Ik moet me nog een beetje erg gaan inlezen in jullie persoonlijke verhuisverhalen, dus vergeef me mogelijk mijn domme vragen waar ik elders al een antwoord op kan vinden
    pi_55813543
    Ik weet nog niet wanneer ze denken het huis klaar te hebben, maar ik hoop zo ergens in Mei. De bouw moet nog starten en zelfs dat weten we nog niet precies wanneer dat gebeurt.
    In Dld bouwen ze wel snel dus ik hoop dat als het weer een beetje meezit dat het met 3 mnd klaar is.
    Ons huis is al wel verkocht, 29 Feb is de sleuteloverdracht. Dus we moeten ook nog achter een huisje aan, om de tijd te overbruggen
    Screw them.
    We're going home.
    pi_55818690
    Mijn god CarOnline, daar zou ik dus niet mee akkoord gaan ECHT niet Een keuken is voor mij het pronkstuk van onze gelijkvloerse verdieping en je komt ook een beetje zo op me over. Je kan het toch niet maken om in een nieuwbouw iets te steken dat je niet graag ziet
    Ik kan me trouwens niet voorstellen dat het wettelijk is op die manier. Hier in België kan je ook met zo'n bouwbedrijven werken, maar daar kun je alles uithalen wat je maar wilt om iets anders te kiezen. Het zou toch te gek voor woorden zijn als dat niet kan?

    Neenee, ik zou echt voet bij stuk houden en toch voor mijn droomkeuken gaan.
    pi_55818705
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 23:14 schreef Nanook24 het volgende:
    Leonieke, Ik leef echt zó met je mee. Wordt er eindelijk gebouwd aan jullie huis en dan krijg je alweer een stillegging van 2 weken voor je kiezen. Ik hoop echt zo voor je dat jullie er zo snel mogelijk in kunnen en dat je je verjaardag gewoon daar kunt vieren.
    dat idee werd helemaal weggelachen want dat is ook minder dan 6 maanden. Hij wist nochtans dat ik dat écht wil..
    Ik heb al te horen gekregen dat ik er mijn 28e verjaardag maar moet vieren
      zondag 6 januari 2008 @ 12:01:18 #41
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55819445
    Leonieke
    Er moet me iets van het hart, neem me niet kwalijk dat ik even "vrijuit" spreek...
    Je bent een volwassen vrouw, die zelf beslissingen mag en kan nemen. Die zelf bepaalt wat en wanneer ze wil doen, of laten. Die werkt voor een inkomen, en dit geld naar eigen inzicht kan besteden.

    Je bent getrouwd, dus je man heeft ook wat te zeggen. Maar je schoonouders niet!!
    Ik zou het niet pikken dat mijn schoonvader bepaalt wanneer ik ga verhuizen, alleen omdat hij vindt dat je best nog wat langer bij hun kunt inwonen. Kom op zeg!
    Als jij eerder wil verhuizen, dan laat je toch lekker bouwen door een ander bedrijf? Je hebt toch gespaard? Ik zou er mijn laatste cent, of anders een verhoging van de hypotheek, voor over hebben om onafhankelijk te blijven.

    Het leven is al kort genoeg, en om nou je eerste huwelijkse jaren bij je schoonouders te slijten is al erg zat. En als jij er echt zoveel moeite mee hebt, dan vind ik dat je schoonfamilie dit MOET respecteren. Wat geeft hun het recht om over jouw leven te beslissen?

    Ik zou toch echt nog eens met die beste mensen praten. En als je schoonvader blijft volhouden dat het niet kan, dan zou ik voorstellen om dan een deel van de bouwwerkzaamheden uit te besteden aan een ander bedrijf. In de periode dat je schoonvader niet aan de slag kan, laat je een ander bedrijf het overnemen. In goed overleg en met goed plannen moet dit best realiseerbaar zijn, lijkt me.

    Sorry dat ik een beetje fel ben, maar ik vind het echt te zot voor woorden.
    ... ♥ ik mis je ♥
      zondag 6 januari 2008 @ 12:05:02 #42
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55819503
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 22:15 schreef CarOnline het volgende:
    knip
    Maar toen zei hij dat we daar weldegelijk een keuken moeten uitzoeken, tis spotgoedkoop en dat we ergens anders naar toe gingen was niet de afspraak en hij kan alles leveren al staat het niet in de winkel en meer gedoe. Zij doen samen met TS Bau, die ons huis gaat bouwen en dus is dat veel beter en dan nog wat: als we dat niet doen is ons huis niet verzekerd. Óns idee is gewoon dat ie daar geld voor krijgt als wij daar een keuken kopen. Er staat helemaal niets in het contract!
    Sprakeloos ben ik.

    En dan: dit riekt naar oplichting.
    Er staat niets in het contract, toch? Hoe kan hij dan hard maken dat je niet verzekerd bent als je de keuken niet via hun afneemt?

    En als het al een harde afspraak is, dan moet hij zich ook houden aan zijn toezegging dat hij ALLES kan leveren. Als hij dit vervolgens niet kan, vervalt de afspraak, toch?

    Juridisch gezien sta je ijzersterk. Waarom ga je er dan toch in mee


    Wat je trouwens ook kan doen: je bestelt bij hun een keuken, bestaande uit 1 kastje.
    Afspraak nagekomen, klaar.
    Stelletje idioten.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_55820042
    quote:
    Op zondag 6 januari 2008 12:01 schreef phluphy het volgende:
    Leonieke
    Er moet me iets van het hart, neem me niet kwalijk dat ik even "vrijuit" spreek...
    Je bent een volwassen vrouw, die zelf beslissingen mag en kan nemen. Die zelf bepaalt wat en wanneer ze wil doen, of laten. Die werkt voor een inkomen, en dit geld naar eigen inzicht kan besteden.

    Je bent getrouwd, dus je man heeft ook wat te zeggen. Maar je schoonouders niet!!
    Ik zou het niet pikken dat mijn schoonvader bepaalt wanneer ik ga verhuizen, alleen omdat hij vindt dat je best nog wat langer bij hun kunt inwonen. Kom op zeg!
    Als jij eerder wil verhuizen, dan laat je toch lekker bouwen door een ander bedrijf? Je hebt toch gespaard? Ik zou er mijn laatste cent, of anders een verhoging van de hypotheek, voor over hebben om onafhankelijk te blijven.

    Het leven is al kort genoeg, en om nou je eerste huwelijkse jaren bij je schoonouders te slijten is al erg zat. En als jij er echt zoveel moeite mee hebt, dan vind ik dat je schoonfamilie dit MOET respecteren. Wat geeft hun het recht om over jouw leven te beslissen?

    Ik zou toch echt nog eens met die beste mensen praten. En als je schoonvader blijft volhouden dat het niet kan, dan zou ik voorstellen om dan een deel van de bouwwerkzaamheden uit te besteden aan een ander bedrijf. In de periode dat je schoonvader niet aan de slag kan, laat je een ander bedrijf het overnemen. In goed overleg en met goed plannen moet dit best realiseerbaar zijn, lijkt me.

    Sorry dat ik een beetje fel ben, maar ik vind het echt te zot voor woorden.
    Ik begrijp je, ik begrijp je écht volledig, echt waar Maar het is gewoon allemaal niet zo evident En ik neem jou niets kwalijk dat je het zo opsomt hoor

    Het probleem is dat mijn schoonvader als aannemer nu wel bepaalt wanneer we gaan verhuizen en iets uitbesteden is in onze streek geen pretje. Wachtlijsten van ten minste 1 jaar en we hebben bij een paar onderaannemers die wachttijd nu bijna doorlopen dat ik het bij een ander niet nog eens wil doen.

    Bouwen door een ander bedrijf was sowieso geen optie. Daarom niet persé financieel want die SOD's (sleutel op de deur firma's) bouwen goedkoper dan hetgeen we nu gaan hebben (nu natuurlijk wel hogere kwaliteit van materialen, je betaalt die zaken namelijk ook..). Maar om de lieve vrede te bewaren, was een SOD geen optie. Het blijven nog steeds de ouders van mijn man natuurlijk. Hij kan (en dat begrijp ik volkomen) het tov zijn ouders gewoon niet maken om het huis niet door hen te laten bouwen.

    Niets geeft hen natuurlijk het recht om mijn wensen niet te respecteren, maar ik denk ook niet dat ze er zich zo druk om maken. Ze vinden dat we het niet beter kunnen hebben en aangezien we al allebei (mijn man en ik) hebben aangegeven dat het niet zo evident is als zij denken, zou je ervan uitgaan dat ze ondertussen beter weten. Maar euh... nee dus
    Ik denk dat ze sowieso al heel erg teleurgesteld zijn in ons en dat zal alleen maar verergeren eens we alleen wonen. Ik ben namelijk niet van plan om elke zondag bij mijn schoonouders te gaan eten of om elke donderdagavond langs te gaan. Ik wil geen zo'n verplichtingen, ik wil zo'n afspraken niet vast in mijn agenda. Mijn schoonbroer doet dat wel en dat vinden ze eigenlijk normaal. Ik heb al aangegeven dit niet van plan te zijn en laat ik zeggen dat het hen niet beviel. De uitspraak: "eens we in ons eigen huis zitten, sluiten we ons een tijd op en komen we de deur niet meer uit, voor niets of niemand." is niet in zo'n goede aarde gevallen, maar dat is dan hun probleem eigenlijk zowel mijn man als ik zijn van die mening en dan hebben zij vanaf dat moment onze mening maar te respecteren: goedschiks of kwaadschiks, het kan me op dat ogenblik niet meer schelen. Nu is dat moeilijker aangezien we daar ook wonen en het toch een beetje een aangename sfeer moet zijn. Of zo aangenaam mogelijk...

    Ik ga me de komende dagen gedeisd houden. Mijn schoonvader heeft beloofd van eens een offerte op te maken (ja die hebben we nog niet gekregen ) en ik ga hem dat nu laten doen. Zonder veel te zeuren want ik wil wel eens weten hoeveel het huis ons nu ongeveer zal kosten. Eens ik die offerte heb, zal ik hem vragen (ik moet dit wel nog met mijn man bespreken, want ik heb een nachtje liggen piekeren ) welke verhuisdatum hij haalbaar ziet en dan zien we wel of het ons bevalt of niet. Probleem is eigenlijk vooral dat je in onze streek geen appartement/huis kunt huren per maand en minstens 1 jaar is ook zo onnozel natuurlijk...
    Had ik het allemaal geweten, had ik het zoveel jaar geleden totaal anders aangepakt. Geloof me vrij. We zijn in augustus 2 jaar getrouwd en idd, normaalgezien breng je die niet bij je schoonouders door Probleem is dat we er nu niet meer veel kunnen aan veranderen. Spijt komt altijd te laat hé?

    Ah, ik vrees dat ik me er zal moeten over zetten... Maar als we niet verhuizen in juli moet er toch een oplossing komen want echt, die vijf weken verlof afwisselend daar en bij mijn ma doorbrengen, zie ik gewoon niet zitten Alleen zie ik geen oplossing
    pi_55820235
    Fluf en Leonieke, we gaan dinsdag naar de bouw en daar gaan we gewoon eens vragen hoe dat zit.
    Stel dat het echt zo is, dat het daar moet, mogen zij aantonen dat het écht zo is.
    We hebben 1 contactpersoon en dat is echt een aardige vent, dus we gaan de vraag aan hem voorleggen. Hij heeft àlles met ons doorgenomen vwb ons huis, dus hij is van alles op de hoogte en wie weet komt hij met een oplossing.

    Voor nu laat ik het maar rusten. Gister was ik echt zwaar over de zeik (viel niet op he? ) en tis nu alweer wat gezakt. We hebben in principe dezelfde keuken opzet weer uitgezocht, die man heeft de tekening van onze keuken ook gecopieerd en gaat hem namaken. Mocht dat lukken is het alleen een kwestie van andere deurtjes. Dus dat wachten we ook maar af.
    We wachten af. Helemaal zen enzo.

    Oh en Leonieke, ik vind dat idee van Fluf helemaal geen gek idee eigenlijk! Het is toch te zot voor woorden! Als zij continue maar af en toe wat aan jullie huis doen dan kan het nog wel langer gaan duren ook! Ik zou toch eens informeren... Sterkte er mee, het is écht frustrerend!
    Screw them.
    We're going home.
    pi_55820254
    Oh je had al gereageerd
    Screw them.
    We're going home.
      zondag 6 januari 2008 @ 12:43:47 #46
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_55820368
    Oh hee, wat een leuk topic!
    (en zo kan ik Vivi toch n beetje op de hoogte houden )

    Ik ga in de week van 9 feb. volledig oververhuizen, en 31 januari krijgen we de sleutel van ons huisje in Eindhoven (en dan is dus de overdracht), een lief koophuisje wat eindelijk helemaal van ons is.
    Aan het huisje zelf hoeft niet meer zoveel te gebeuren, we gaan voornl. wat extra kleurtjes eof verfjes aanbrengen: de woonkamer is al helemaal voorzien van een soort zeil wat je niet kunt onderscheiden van laminaat waar vloerverwarming onder zit en de industriele keuken en badkamer zijn ook al helemaal af.

    We zijn momenteel bezig met nieuwe spulletjes aanschaffen: een nieuwe eettafel, eetkamerstoelen, mp3-streamingsysteem, Philips Living Color-lamp en we willen nog een hoop keukenspulletjes nieuw. Ik kan echt niet wachten tot we erin mogen .
    In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
      zondag 6 januari 2008 @ 12:48:12 #47
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55820453
    @Leonieke. Ik begrijp nu dat het wat gecompliceerder ligt. Maar dan vind ik nog steeds dat je schoonvader het niet vanuit zijn eigen standpunt (dat jullie het goed hebben bij hun) maar vanuit jullie standpunt moet bekijken. Kom op zeg. Ik vind dat je man (en jij) moeten blijven proberen om die plaat voor je schoonpa's hoofd te doorbreken.
    En die 5 weken verlof doorkomen: dan ga je toch lekker op vakantie?! Hoeft helemaal niet zo duur te zijn hoor, je kan ook (semi) werk-vakanties doen, kan heel leuk zijn!

    @CarOnline, fijn dat je wat gekalmeerd bent. Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst van het gesprek volgende week! Ik blijf het een raar verhaal vinden.
    Overigens: kun je die keuken dan niet bestellen zonder deurtjes, en de juiste deurtjes los bestellen bij je "eigen adres". Volgens mij moet dat kunnen! Iets om in je achterhoofd te houden, misschien?
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_55820479
    Leuk Semtex!
    Mijn zus heeft jaren in Eindhoven gewoond dus ik ken het wel een beetje, leuke stad

    Heb je al foto's? Vooral van je industriele keuken en badkamer want daar ben ik dan wel heel benieuwd naar
    Screw them.
    We're going home.
      zondag 6 januari 2008 @ 12:49:56 #49
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55820501
    Welkom Semtex. Lekker enthousiast klink je! Heb je ook foto's, zodat we kunnen meegenieten?
    ... ♥ ik mis je ♥
      zondag 6 januari 2008 @ 12:51:19 #50
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55820525
    GMTA, CarOnline!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_55820583
    quote:
    Op zondag 6 januari 2008 12:48 schreef phluphy het volgende:
    @CarOnline, fijn dat je wat gekalmeerd bent. Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst van het gesprek volgende week! Ik blijf het een raar verhaal vinden.
    Overigens: kun je die keuken dan niet bestellen zonder deurtjes, en de juiste deurtjes los bestellen bij je "eigen adres". Volgens mij moet dat kunnen! Iets om in je achterhoofd te houden, misschien?
    Ja, ik ook, héél benieuwd!
    Weet je wat het nadeel is van deuren los bestellen? Dan zit je met zijkanten. En dan heb je gewoon kleurverschil en dat vind ik ook heel erg storend. Ik kan me haast niet voorstellen dat dat niet zo zou zijn. En we hebben 3 verschillende blokken. Eentje met kookplaat, eentje met spoelbak en eentje met koelkast en vriezer en magnetron.
    Dus heel veel zijkanten! Maar daar hebben we idd ook aan zitten denken. En als het zo ver is gaan we dat ook zeker bekijken! Dat zal ze leren!

    Ik hoop eigenlijk dat ik die andere keuken ook mooi ga vinden. Ben ik van t gezeur af en een stuk goedkoper uit
    Screw them.
    We're going home.
    pi_55820593
    quote:
    Op zondag 6 januari 2008 12:51 schreef phluphy het volgende:
    GMTA, CarOnline!
    Screw them.
    We're going home.
      zondag 6 januari 2008 @ 12:56:27 #53
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_55820657
    Blegh zeg, als ik jullie verhalen zo lees: wat een ellende!!!
    Het kopen/bouwen van een huisje zou zo mooi moeten zijn (we hebben zelf ook de nodige tegenslag gehad met de bij de hypotheek horende levensverzekering), maar het kan je soms van allerlei kanten zeer moeilijk gemaakt worden. Hebben jullie dan niet sterk het gevoel dat wanneer je eindelijk in je nieuwe huisje zult wonen, al die stress van je schouders zal glijden en je dan eindelijk kunt genieten? Dat lijkt me iig iets om naar uit te kijken .

    [ Bericht 2% gewijzigd door SEMTEX op 06-01-2008 13:06:19 ]
    In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
    pi_55820683
    Ja! En ik kan niet wachten!
    Screw them.
    We're going home.
      zondag 6 januari 2008 @ 13:03:37 #55
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_55820850
    quote:
    Op zondag 6 januari 2008 12:49 schreef CarOnline het volgende:
    Leuk Semtex!
    Mijn zus heeft jaren in Eindhoven gewoond dus ik ken het wel een beetje, leuke stad

    Heb je al foto's? Vooral van je industriele keuken en badkamer want daar ben ik dan wel heel benieuwd naar
    Dat zijn voornl. nog foto's van het interieur van de oude bewoners en dat wil ik uit privacy-overwegingen nog niet posten hier. Dus jullie zullen even moeten wachten tot eind januari, wanneer alles van ons is .
    Ik heb wel een foto van de eettafel (zonder die gelige stoelen dan):
    (gekocht bij Guntlisbergen in Best: http://www.guntlisbergen.nl/ )
    en dan hebben we er deze gif/limegroene stoelen bij laten maken:


    We hebben nu niet eens ruimte voor een eettafel, dus straks uitgebreid tafelen aan een grote eettafel is alleen al een voorrecht .

    -edit: hmmm na overleg konden 2 foto's van het keukentje op zich wel -



    [ Bericht 4% gewijzigd door SEMTEX op 06-01-2008 13:11:26 (foto's toevoegen) ]
    In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
    pi_55820974
    Mooi, heel mooi!
    Leuk is dat he, uitzoeken
    Screw them.
    We're going home.
      zondag 6 januari 2008 @ 13:30:35 #57
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55821488
    Mooie keuken hoor!

    Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je verheugd op het je eettafel straks, als je er tot nu toe geen had. Stom he, dat soort dingen kunnen zó belangrijk lijken zijn zo belangrijk!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_55822323
    Semtex, welkom hier!
    Stoere keuken

    Ik heb even 2 foto's van het internet geplukt van onze toekomstige keuken.
    Het wordt dezelfde opstelling maar dan zonder het kookeiland en een iets ander gasfornuis.
    Wij krijgen allemaal lades onderin. Dat vind ik echt heel fijn.





    [ Bericht 0% gewijzigd door snoopy op 06-01-2008 14:47:26 ]
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
      zondag 6 januari 2008 @ 14:12:54 #59
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55822448
    Mooi Snoop!
    Lades zijn echt zó fijn! Echt ongelooflijk wat je daar allemaal in kwijt kan. Veel handiger dan kastjes!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_55822554
    Oh heel mooi, beide keukens! Prachtig!

    Dat zwarte vind ik echt heel gaaf Semtex
    Pas in ons huis niet, wij krijgen echt een klassieke woning, beetje boerderijstijlerig (?) dus dat wordt echt een boerenkeuken. Hoop ik

    Snoop dat hout is echt ook héél erg mooi! Krijg je ook zo'n brede keuken? Lekker hoor!
    Screw them.
    We're going home.
    pi_55822913
    Hij wordt nog breder dan deze foto volgens mij
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
      zondag 6 januari 2008 @ 14:34:58 #62
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_55822949
    Dat vind ik ook een hele vette keuken, Snoopy! Mooi, donker hout in combi met metaal!
    In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
    pi_55823229
    Hier een (niet heel nauwkeurige) plattegrond van onze begane grond.
    Het witte gedeelte is de patio met rondom glas. Links een kinderkamer. Linksboven een berging met wasmachineaansluiting, rechts de keuken en er is ook nog een 2e badkamer met douche en wasbak. Rechtsboven nog een bergruimte waar de ketel staat en we willen er een vriezer neerzetten.



    De eerste etage.
    Links onze slaapkamer met aangrenzende badkamer. Rechts nog een kinderkamer. Daar hebben we een stomme fout mee gemaakt merkte ik toen ik deze plattegrond tekende. We hadden een stukje bij de bergruimte ernaast moeten trekken, dan hadden we een fantastische inloopkast gehad voor alle kleding.



    De 2e etage

    Linksonder een terras. En rechts de huiskamer met aansluiting voor eventueel een minikeukentje. Daarom heb ik dat er alvast ingetekend.

    Voor wat betreft de inrichting heb ik maar wat verzonnen. We moeten vooral kasten kopen maar dat doen we denk ik pas als we er in zitten.
    Het huis is alles bij elkaar zo'n 170 m2
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_55823613
    quote:
    Op zondag 6 januari 2008 12:43 schreef SEMTEX het volgende:
    Oh hee, wat een leuk topic!
    (en zo kan ik Vivi toch n beetje op de hoogte houden )

    Ik ga in de week van 9 feb. volledig oververhuizen, en 31 januari krijgen we de sleutel van ons huisje in Eindhoven (en dan is dus de overdracht), een lief koophuisje wat eindelijk helemaal van ons is.
    Aan het huisje zelf hoeft niet meer zoveel te gebeuren, we gaan voornl. wat extra kleurtjes eof verfjes aanbrengen: de woonkamer is al helemaal voorzien van een soort zeil wat je niet kunt onderscheiden van laminaat waar vloerverwarming onder zit en de industriele keuken en badkamer zijn ook al helemaal af.

    We zijn momenteel bezig met nieuwe spulletjes aanschaffen: een nieuwe eettafel, eetkamerstoelen, mp3-streamingsysteem, Philips Living Color-lamp en we willen nog een hoop keukenspulletjes nieuw. Ik kan echt niet wachten tot we erin mogen .
    Die industriële keuken klinkt alleszins Toch zoals ik me hem voorstel in mijn hoofd

    We krijgen toch wel een paar foto's te zien he?

    Proficiat alleszins!

    Edit: en ja hoor hij is Ik vind inox prachtig Heel mooie keuken

    Net zoals de keuken van Snoopy. Ook al zo mooi en ruim. Die lades zijn (naar hetgeen ik van andere mensen hoor) idd heel erg aan te raden. Wel duurder, maar wij gaan ook voor lades gaan ondanks het prijsverschil.

    [ Bericht 13% gewijzigd door leonieke op 06-01-2008 15:15:29 ]
    pi_55823651
    quote:
    Op zondag 6 januari 2008 12:48 schreef phluphy het volgende:
    @Leonieke. Ik begrijp nu dat het wat gecompliceerder ligt. Maar dan vind ik nog steeds dat je schoonvader het niet vanuit zijn eigen standpunt (dat jullie het goed hebben bij hun) maar vanuit jullie standpunt moet bekijken. Kom op zeg. Ik vind dat je man (en jij) moeten blijven proberen om die plaat voor je schoonpa's hoofd te doorbreken.
    Vanavond zitten we weer een uur in de auto om naar ginder te rijden. Ik ga het dan eens aankaarten bij mijn man
    quote:
    En die 5 weken verlof doorkomen: dan ga je toch lekker op vakantie?! Hoeft helemaal niet zo duur te zijn hoor, je kan ook (semi) werk-vakanties doen, kan heel leuk zijn!
    Ik ga dat vakantie-idee alleszins serieus ter harte nemen. Eventueel een paar daagjes naar een jeugdherberg ofzo, het kan me niet schelen wat
    pi_55823687
    quote:
    Op zondag 6 januari 2008 12:56 schreef SEMTEX het volgende:
    Blegh zeg, als ik jullie verhalen zo lees: wat een ellende!!!
    Het kopen/bouwen van een huisje zou zo mooi moeten zijn (we hebben zelf ook de nodige tegenslag gehad met de bij de hypotheek horende levensverzekering), maar het kan je soms van allerlei kanten zeer moeilijk gemaakt worden. Hebben jullie dan niet sterk het gevoel dat wanneer je eindelijk in je nieuwe huisje zult wonen, al die stress van je schouders zal glijden en je dan eindelijk kunt genieten? Dat lijkt me iig iets om naar uit te kijken .
    Oh ja Dit zal voor ons supergenieten worden, dat kan gewoon niet anders. Daarom dat ik er ook gewoon zo hard naar uitkijk
    En eens vrienden vragen om een hapje te komen eten ofzo, lijkt me zo fijn
      zondag 6 januari 2008 @ 16:01:56 #67
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_55824922
    quote:
    Op zondag 6 januari 2008 12:43 schreef SEMTEX het volgende:
    Oh hee, wat een leuk topic!
    (en zo kan ik Vivi toch n beetje op de hoogte houden )
    Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
    pi_55825577
    Welkom Semtex!
    Eindhoven, leuke stad Heb dr jaren gewoond!
    Waar in Eindhoven is het ongeveer?

    @Leonieke: Het is ook wat met jullie huisje Ik hoop dat je toch snel meer duidelijkheid krijgt. En wat Phluphy zegt, hoop ik dat jullie een beetje door kunnen dringen bij je schoonvader met jullie wensen en eisen!


    Oehhhh Snoopy! Wat een leuke keuken. En zo een kookeiland lijkt me echt enorm gaaf. Jammer dat je em er niet bij neemt

    Je hebt iig een lange keuken wat ik zo in de tekening kan zien!
      zondag 6 januari 2008 @ 20:51:03 #69
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55831875
    quote:
    Op zondag 6 januari 2008 14:47 schreef snoopy het volgende:
    Hier een (niet heel nauwkeurige) plattegrond van onze begane grond.
    Het witte gedeelte is de patio met rondom glas. Links een kinderkamer. Linksboven een berging met wasmachineaansluiting, rechts de keuken en er is ook nog een 2e badkamer met douche en wasbak. Rechtsboven nog een bergruimte waar de ketel staat en we willen er een vriezer neerzetten.

    [ afbeelding ]

    De eerste etage.
    Links onze slaapkamer met aangrenzende badkamer. Rechts nog een kinderkamer. Daar hebben we een stomme fout mee gemaakt merkte ik toen ik deze plattegrond tekende. We hadden een stukje bij de bergruimte ernaast moeten trekken, dan hadden we een fantastische inloopkast gehad voor alle kleding.

    [ afbeelding ]

    De 2e etage
    [ afbeelding ]
    Linksonder een terras. En rechts de huiskamer met aansluiting voor eventueel een minikeukentje. Daarom heb ik dat er alvast ingetekend.

    Voor wat betreft de inrichting heb ik maar wat verzonnen. We moeten vooral kasten kopen maar dat doen we denk ik pas als we er in zitten.
    Het huis is alles bij elkaar zo'n 170 m2
    Dat witte steeds in het midden bovenaan, is zeker de trap hé? (Ik heb er wel 10 minuten over gedaan om dat te ontdekken).

    Ik ben heel benieuwd hoe je de indeling, ook qua verdeling over de verdiepingen, gaat vinden. Het enige wat misschien lastig wordt, is de "controle" over de kinderkamer op de begane grond als je zelf één of twee verdiepingen hoger bent?
    Situatieschets over een paar jaar.: Kind ligt in bed om te slapen. Ouders kijken 2 verd. hoger tv. Kind vertikt het om te slapen, ligt lekker te lezen. Heeft plenty time om het boek te verstoppen en het ligt uit te doen zodra het de ouders naar beneden hoort komen stommelen.
    ... ♥ ik mis je ♥
      zondag 6 januari 2008 @ 20:52:32 #70
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55831916
    quote:
    Op zondag 6 januari 2008 15:10 schreef leonieke het volgende:

    Ik ga dat vakantie-idee alleszins serieus ter harte nemen. Eventueel een paar daagjes naar een jeugdherberg ofzo, het kan me niet schelen wat
    Als het je toch niet kan schelen, ga je toch op vakantie naar Duitsland?
    Je bent hier van harte welkom hoor, kan me niet voorstellen dat ik zo'n hekel aan je zou hebben dat ik het niet een paar dagen met je zou uithouden.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_55831998
    Phluph, zolang hij stiekem boeken leest maak ik me geen zorgen
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
      zondag 6 januari 2008 @ 21:16:25 #72
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55832465
    quote:
    Op zondag 6 januari 2008 20:56 schreef snoopy het volgende:
    Phluph, zolang hij stiekem boeken leest maak ik me geen zorgen
    Struisvogel!
    Maar goed, da's offtopic.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_55832889
    deze dan



    We hebben eeuwen nagedacht over de indeling. Er werden 3 varianten aangeboden en wij hebben een 4e verzonnen. We wilden de keuken perse op de begane grond bij de patio zodat je met mooi weer makkelijk naar buiten kunt om te eten.

    En we wilden ook echt met onze slaapkamer aan de (grote) badkamer zitten.

    En uiteindenlijk ook besloten om de huiskamer toch maar op de bovenste verdieping te situeren omdat we bang waren dat we anders nooit op het terras zouden gaan zitten. In de andere varianten zou er dan een kinderkamer aan grenzen en daar ga je gewoon niet snel door om op een terras te zitten.
    Het nadeel is natuurlijk de afstand tussen keuken en woonkamer en daarom hebben we voorzieningen voor een minikeukentje aan laten brengen.
    Verder denken we dat we heel veel tijd in de keuken zullen doorbrengen aan de grote tafel
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
      zondag 6 januari 2008 @ 21:43:33 #74
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55833258
    Ik kan jullie gedachtengang wel volgen heur.
    Wij hebben straks ook de slaapkamer naast de grote badkamer, heerlijk lijkt me dat.
    En weliswaar hebben we een zitkamer beneden, er staat daar geen tv, dus ik verwacht dat we het kletswerk vaak aan de keukentafel zullen doen.
    De zitkamer is wel weer leuk om te gaan zitten lezen, of muziek luisteren, bij de open haard.
    Als we tv willen kijken moeten we naar boven. Hier hebben we bewust voor gekozen, want we kijken veel te veel.
    Ik ben wel bang dat de laptop op de keukentafel zal eindigen en dat ik dan teveel ga computeren.

    Op jullie indeling zie ik de laptops op de bovenverdieping. Hoe zit dat bij jullie? Ook draadloos op de keukentafel, in de praktijk?
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_55834682
    Ik heb er 2 bureau's met computer ingezet omdat we allebei een eigen werkplek willen hebben. Nu zitten we met computer en laptop aan de eettafel en dat vinden we niet ideaal. Vooral ook omdat onze 'stapeltjes' zich daar steeds ophopen. Ik ben ook bang dat ik in de praktijk met mijn laptop draadloos aan de keukentafel te vinden zal zijn
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_55847956
    Joehoe, morgen de goedkeuring voor de bouw ophalen bij het stadhuis, we mogen beginnen!
    Toevallig ook morgen naar de Bouw, dus ik hóóp dat we een startdatum krijgen.
    En de makelaar belt ons morgen ook voor de update voor het tijdelijke huis, hij is ergens mee bezig

    Goed nieuws dus!
    Screw them.
    We're going home.
      maandag 7 januari 2008 @ 14:42:43 #77
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55847989
    Klinkt goed CarOnline! Spannend dagje morgen!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_55848574
    Internet ligt er bij mij thuis uit

    Gedoe met de verhuurder is inmiddels geregeld, kan gewoon langer blijven zonder extra kosten

    Pas een mooie eettafel gezien (van glas!) en ik heb een vloer uitgezocht.

    Dit gaat het worden:


    Maar dan wel zeil, ik heb geen zin om voor een contract van 1,5 jaar 600 euro kwijt te zijn aan een vloer.

    Ik heb ook zwartbruine meubels, dus dat gaat mooi staan. In combinatie met roomwitte muren

    Mijn laptop gaat gebruikt worden op de keukentafel Ik heb geen ruimte voor een apart bureau, en dat ienieminie tafeltje wat ik nu heb is ook niet je van het.
    [b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
      maandag 7 januari 2008 @ 15:57:37 #79
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55850004
    Leuk Ewelina, welkom bij de schare der keukentafelaars!

    Onze huidige bewoning is ook tijdelijk, en daarom hebben we destijds ook gekozen voor zeil, in hout-dessin. Ik vind het nog steeds mooi eigenlijk, het is natuurlijk niet als echt hout, maar ik vind het een supergoed alternatief!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_55850268
    Ja, zeil is idd een goed alternatief.

    Wel jammer is dat ik de lichte variant voor E15,- per strekkende meter kon kopen (4 meter breed) en het zwartbruine houtdessin voor E29,- per strekkende meter

    ik heb een dure smaak
    [b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
    pi_55852590
    Ik ga morgen kijken naar een nieuw appartement

    Helemaal vrij in te delen qua ruimte (alleen badkamer (mét bad!) en keuken) zijn vast. Verder ook een prachtige vide, dus ik ben echt heel benieuwd. Ongeveer 110 m2 groot, en direct in het centrum, zou dus een flinke verbetering zijn voor die studio van 30 m2 die ik nu heb

    En mocht dat niets zijn, daarna op pad om de tekeningen voor nieuwbouwmaisonettes te bekijken die hier in de zomer van 2008 zo'n beetje voltooid moeten zijn.

    *zin in heeft*
      maandag 7 januari 2008 @ 19:56:03 #82
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55856123
    Spannend, Gsta!
    Dat is inderdaad een enorme vooruitgang in ruimte die je daar gaat krijgen dan! Kan me voorstellen dat je er zin in hebt. Per wanneer komt het appartement beschikbaar?
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_55857320
    Mensen wat gaan jullie hard!! Zo kan ik het allemaal niet bijhouden hoor dus ik ga even heel kort door de bocht.

    Welkom nieuwe voorpretters. Heel veel plezier met jullie zoektocht naar huizen, meubels en aankleding.

    CarOnline, Weer een stapje verder op weg naar de bouw. Nu nog hopen op een goede afloop voor die droomkeuken.

    Phluph, Wat ben je toch een schat dat je Leonieke zomaar een vakantieadres aanbied in de vakantieweken. Je bent een warm mens.

    En ik...ik heb afgelopen weekend eindelijk weer geklust. De slaapkamer van de jongste is nu af. Voor de oudste moet ik alleen nog lijstjes kopen om de decoratie stickers in te doen die ik gekocht heb.
    Deze precies te zijn:


    En op onze slaapkamer zijn de eerste muren behangvrij en omdat het vrij makkelijk behang is (lijm op de muur/behang er op/klaar ) hoop ik komende week al aan de gang te kunnen om het erop te plakken.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_55859684
    quote:
    Op zondag 6 januari 2008 20:52 schreef phluphy het volgende:

    [..]

    Als het je toch niet kan schelen, ga je toch op vakantie naar Duitsland?
    Je bent hier van harte welkom hoor, kan me niet voorstellen dat ik zo'n hekel aan je zou hebben dat ik het niet een paar dagen met je zou uithouden.
    Je weet toch dat je een schat bent, hé?
    Ik vind het trouwens zo jammer dat je naar Duitsland bent getrokken. Kon je niet gewoon een huisje in België zoeken?
    Maar ik denk wel dat mijn man mij zou gek verklaren als ik met dat idee afkom. Maar ah.. je bent gewoon wauw
    pi_55859797
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 14:41 schreef CarOnline het volgende:
    Joehoe, morgen de goedkeuring voor de bouw ophalen bij het stadhuis, we mogen beginnen!
    Toevallig ook morgen naar de Bouw, dus ik hóóp dat we een startdatum krijgen.
    En de makelaar belt ons morgen ook voor de update voor het tijdelijke huis, hij is ergens mee bezig

    Goed nieuws dus!
    Wat spannend CarOnline
    Hopelijk krijg je morgen goed nieuws te horen
    pi_55865585
    Nou ik kreeg dus bericht dat ik voor de hypotheek mijn roodstaan op mn rekening op moest heffen. Zo gezegt zo gedaan. Afgelopen vrijdag de postbank gebeld en gezegt dat het spoed had i.v.m. hypotheek. (ja ik moet de 15e passeren ) Alles zou in orde gemaakt worden en zou maandag een fax ter bevestiging krijgen zodat dit direct doorkon naar de geldverstrekker. Deze had al wel alles in gang gezet omdat ze er vertrouwen in hadden.. maar dat papiertje moesten ze wel echt nog hebben.

    Ik maandag dus maar eens bellen (ik weet ondertussen wel hoe dat gaat) en ja hoor.. die mevrouw was er niet, geen aantekening in mijn dossier en dus niets geregeld. Die vrouw weer aan haar leidinggevende vragen maar er waren geen spoedprocedures voor en faxen doen ze nooit. Als rede gaf ze op dat het te privacygevoelig zou zijn kom op zeg.. een bevestiging dat mijn roodstaan is stopgezet

    Nu krijg ik de benodigde brief waarschijnlijk pas morgen of donderdag..terwijl de bank hem gisteren eigenlijk al wilde hebben. Mijn tussenpersoon was niet echt amused van de postbank, en ik ook wat minder nu

    Door dit alles wel continu een hoog stress gehalte in mn lijf wat niet zo prettig is maargoed.. we blijven er het beste van hopen
      dinsdag 8 januari 2008 @ 09:03:34 #87
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55865936
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 22:00 schreef leonieke het volgende:
    Je weet toch dat je een schat bent, hé?
    Ik vind het trouwens zo jammer dat je naar Duitsland bent getrokken. Kon je niet gewoon een huisje in België zoeken?
    Maar ik denk wel dat mijn man mij zou gek verklaren als ik met dat idee afkom. Maar ah.. je bent gewoon wauw
    Mijn man is er intussen al wel aan gewend, al vond hij het in het begin ook wel raar.
    "Ken je die persoon dan waar je heen gaat" ?
    "eh nee, eigenlijk niet"
    " "


    Oeps, off topic.
    ... ♥ ik mis je ♥
      dinsdag 8 januari 2008 @ 09:05:29 #88
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55865958
    Dash-X, wat jou nu overkomt, is precies datgene waar ik :

    a). altijd bang voor ben
    b). vreselijk van over de zeik kan raken!

    Prutsers en verzakers zijn het!

    Succes met de zenuwen!
    ... ♥ ik mis je ♥
      dinsdag 8 januari 2008 @ 09:17:13 #89
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_55866128
    quote:
    Op dinsdag 8 januari 2008 08:37 schreef Dash-X het volgende:
    Nou ik kreeg dus bericht dat ik voor de hypotheek mijn roodstaan op mn rekening op moest heffen. Zo gezegt zo gedaan. Afgelopen vrijdag de postbank gebeld en gezegt dat het spoed had i.v.m. hypotheek. (ja ik moet de 15e passeren ) Alles zou in orde gemaakt worden en zou maandag een fax ter bevestiging krijgen zodat dit direct doorkon naar de geldverstrekker. Deze had al wel alles in gang gezet omdat ze er vertrouwen in hadden.. maar dat papiertje moesten ze wel echt nog hebben.

    Ik maandag dus maar eens bellen (ik weet ondertussen wel hoe dat gaat) en ja hoor.. die mevrouw was er niet, geen aantekening in mijn dossier en dus niets geregeld. Die vrouw weer aan haar leidinggevende vragen maar er waren geen spoedprocedures voor en faxen doen ze nooit. Als rede gaf ze op dat het te privacygevoelig zou zijn kom op zeg.. een bevestiging dat mijn roodstaan is stopgezet

    Nu krijg ik de benodigde brief waarschijnlijk pas morgen of donderdag..terwijl de bank hem gisteren eigenlijk al wilde hebben. Mijn tussenpersoon was niet echt amused van de postbank, en ik ook wat minder nu

    Door dit alles wel continu een hoog stress gehalte in mn lijf wat niet zo prettig is maargoed.. we blijven er het beste van hopen
    Verschrikkelijk idd hoe banken kunnen klunzen en hoe ze ineens totaal geen haast hebben als ze jou eens een dienst moeten bewijzen. Ze beseffen idd dan ook niet dat je ermee in de problemen komt, je bent voor hun gewoon een nummer. Dat is idd echt een mindere kant aan zelf een huisje kopen: al dat gedoe en gestress en die zorgen. Maar nogmaals: het eindresultaat is een sprankje hoop waar je je aan vast kunt houden.

    Ik ben voor het roodstaan zelf naar mijn bank gegaan en heb dus ook persoonlijk kunnen zien hoe de BKR-registratie eraf gehaald werd. Mijn bank kon tevens inzien welke BKR-registraties mijn vriend had, want normaal moet je daar 4,50 voor betalen. Wel handig dus.

    Nog 22 dagen hier en ik wou dat ze voorbij waren. Mijn nieuwe stulpje schilderen, koken in een warme keuken met muziek en tv, een echte eettafel, een echt bad, een tuintje en boodschapjes doen bij een nieuwe Appie .

    [ Bericht 5% gewijzigd door SEMTEX op 08-01-2008 09:23:30 ]
    In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
    pi_55866287
    quote:
    Op dinsdag 8 januari 2008 09:05 schreef phluphy het volgende:
    Dash-X, wat jou nu overkomt, is precies datgene waar ik :

    a). altijd bang voor ben
    b). vreselijk van over de zeik kan raken!

    Prutsers en verzakers zijn het!

    Succes met de zenuwen!
    Ja ik heb hier veel van geleerd. In het bedrijf waar ik werk moet ik ook altijd overal bovenop zitten en achteraangaan. Ben het dus wel een beetje gewend maar als het prive om zoveel geld gaat dan speelt dat ook nog eens mee.

    Ik ga dus vanmiddag weer de postbank bellen om te vragen of die brief al de deur uit is. De roodstand staat in ieder geval nog wel in mn internetbankieren

    Over de zeik raken doe ik al lang niet meer bij dit soort instanties. Heeft totaal geen zin en heb er alleen mezelf mee.
    pi_55866336
    quote:
    Op dinsdag 8 januari 2008 09:17 schreef SEMTEX het volgende:

    [..]

    Verschrikkelijk idd hoe banken kunnen klunzen en hoe ze ineens totaal geen haast hebben als ze jou eens een dienst moeten bewijzen. Ze beseffen idd dan ook niet dat je ermee in de problemen komt, je bent voor hun gewoon een nummer. Dat is idd echt een mindere kant aan zelf een huisje kopen: al dat gedoe en gestress en die zorgen. Maar nogmaals: het eindresultaat is een sprankje hoop waar je je aan vast kunt houden.

    Ik ben voor het roodstaan zelf naar mijn bank gegaan en heb dus ook persoonlijk kunnen zien hoe de BKR-registratie eraf gehaald werd. Mijn bank kon tevens inzien welke BKR-registraties mijn vriend had, want normaal moet je daar 4,50 voor betalen. Wel handig dus.

    Nog 22 dagen hier en ik wou dat ze voorbij waren. Mijn nieuwe stulpje schilderen, koken in een warme keuken met muziek en tv, een echte eettafel, een echt bad, een tuintje en boodschapjes doen bij een nieuwe Appie .
    Ja je bent idd een nummer. Vaak genoeg meegemaakt dat mensen dingen vergeten om voor je te doen. Altijd overal zelf aan denken en mensen herinneren is de oplossing. Alleen soms is dat ook wel een beetje vermoeiend.

    Hier nog 7 dagen tot passeren (in principe) en de hypotheek is nog niet eens rond jongensjongens dit ga ik volgende keer echt anders doen
    pi_55868153
    Heel vervelend idd al die dingen met Hypotheken en banken. Vorige keer werd het geld bij ons ook pas op de dag van passeren zelf gestort geloof ik. Als koper zit je compleet in de zenuwen en zo'n bank voelt die stress helemaal niet. Daar zou idd wel eens wat aan gedaan mogen worden
    Hopelijk komt het allemaal gewoon goed

    Ik word ook steeds een beetje zenuwachtiger. We weten nog steeds niet precies wanneer ons huis opgeleverd zal worden. We denken vandaag of morgen toch wel een brief in de bus te krijgen over de kijkdag. Als we meer weten kunnen we afspraken met de koper van onze woonboot maken wanneer we er precies uitgaan enzo. Er moet natuurlijk ook nog wel wat gebeuren in het nieuwe huis voor we kunnen verhuizen:
    - muren glad maken
    - muren schilderen
    - vloeren leggen, hout en tegels
    - keuken plaatsen
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_55869081
    quote:
    Op dinsdag 8 januari 2008 11:04 schreef snoopy het volgende:
    Heel vervelend idd al die dingen met Hypotheken en banken. Vorige keer werd het geld bij ons ook pas op de dag van passeren zelf gestort geloof ik. Als koper zit je compleet in de zenuwen en zo'n bank voelt die stress helemaal niet. Daar zou idd wel eens wat aan gedaan mogen worden
    Hopelijk komt het allemaal gewoon goed

    Ik word ook steeds een beetje zenuwachtiger. We weten nog steeds niet precies wanneer ons huis opgeleverd zal worden. We denken vandaag of morgen toch wel een brief in de bus te krijgen over de kijkdag. Als we meer weten kunnen we afspraken met de koper van onze woonboot maken wanneer we er precies uitgaan enzo. Er moet natuurlijk ook nog wel wat gebeuren in het nieuwe huis voor we kunnen verhuizen:
    - muren glad maken
    - muren schilderen
    - vloeren leggen, hout en tegels
    - keuken plaatsen
    Ja ik vind ook wel dat ze iets meer verantwoordelijkheid mogen krijgen voor het optijd rondmaken van alles.

    Als je de kijkdag hebt ga je toch zeker wel foto's maken he (en hier plaatsen natuurlijk )

    Mijn werklijstje is nu al dik 2 A4tjes

    Zojuist nog even in het huis geweest met de stucer. Hij heeft alles opgemeten en gaat een mooi prijsje voor me maken. Dat mag ook wel want hij heeft een jaar geleden het hele huis van mn ouders gestuct
    pi_55870629
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 19:56 schreef phluphy het volgende:
    Spannend, Gsta!
    Dat is inderdaad een enorme vooruitgang in ruimte die je daar gaat krijgen dan! Kan me voorstellen dat je er zin in hebt. Per wanneer komt het appartement beschikbaar?
    Het is al leeg! Wezen kijken en het is wel een flinke voortuigang. Autolift, parkeerplaatsen op het dak, fantastische keuken erin, en een bad . Nadelen: het is een rijksmonument, dus niets boren; en het is een loftappartement, dus we moeten gaan doen aan 'creatief met wandjes'.

    Nu even nadenken of we niet liever toch een gewoon appartement of een van die maisonettes gaan nemen, dan hebben we die nadelen niet.
    pi_55880886
    quote:
    Op dinsdag 8 januari 2008 09:03 schreef phluphy het volgende:

    [..]

    Mijn man is er intussen al wel aan gewend, al vond hij het in het begin ook wel raar.
    "Ken je die persoon dan waar je heen gaat" ?
    "eh nee, eigenlijk niet"
    " "


    Oeps, off topic.
    Om het helemaal off topic te maken, mijn man en ik hebben elkaar via irc leren kennen dus hij kent het fenomeen wel
    Hij begrijpt denk ik het FOK! fenomeen gewoon niet zo goed omdat hij zelf alleen af en toe maar leest
      woensdag 9 januari 2008 @ 22:18:39 #96
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_55909895
    Wat een commotie allemaal

    Snoop das nog eens een sportief huis

    Hopelijk gaat het bij ons wat soepeler, gaat nu alvast duimen draaien

    De hypotheek is geregelt, de bankgarantie is de deur uit en nu, nu is het wachten
      donderdag 10 januari 2008 @ 15:46:19 #97
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55925574
    @Gsta, jammer van die beperkingen, anders was het echt een top woning geworden.
    Zijn jullie er al uit wat je nu wil?

    Dash-X, is het gelukt nu met de ^$^%%^&$#@%$^ ???

    Lieve Rottdog, wachten lijkt vooraf altijd lang te gaan duren, maar gaandeweg vliegt de tijd hoor. En aan de ene kant is het best leuk om een tijd bezig te zijn met voorbereidingen en zo.

    Wij hebben volgende week dinsdag weer een afspraak met de notaris voor het tekenen van de hypotheekakte. Ik heb net maar eens gebeld om te checken of ze de spullen van de bank binnen hadden. En jawel hoor! Mazzel!
    Zodra de akte getekend is moet de notaris nog wat kadastrale dingen regelen en zo, alles ruim op tijd voor de 1e! Maarrrr.... eerst maar zien.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_55928832
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 15:46 schreef phluphy het volgende:

    Dash-X, is het gelukt nu met de ^$^%%^&$#@%$^ ???

    Wij hebben volgende week dinsdag weer een afspraak met de notaris voor het tekenen van de hypotheekakte. Ik heb net maar eens gebeld om te checken of ze de spullen van de bank binnen hadden. En jawel hoor! Mazzel!
    Zodra de akte getekend is moet de notaris nog wat kadastrale dingen regelen en zo, alles ruim op tijd voor de 1e! Maarrrr.... eerst maar zien.
    Nou ik heb na lang aandringen gisteren een fax gekregen van de postbank waarin bevestigd wordt dat het roodstaan wordt opgeheven (en niet dat het opgeheven is.. die moet nog komen..) en dat is voor nu genoeg. Bij het passeren moet ik wel de uiteindelijke opheffingsbevestiging hebben. Dat wordt nog wat want als ik inlog op internet bankieren staat daar nog steeds dat ik rood kan staan

    Owjah en ik kan dinsdag passerennnnnnnnn

    Werd vanmiddag gebeld door de financieel adviseur dat de notaris al wat stukken heeft gehad van de bank. Er moet nog wel steeds officieel akkoord komen.. Ze hanteren namelijk de 4 ogen check.. en twee ogen hebben hem nu goedgekeurd iig Kan bijna niet meer misgaan!!

    Dan valt er ineens een last van je schouders
    pi_55932901
    quote:
    Op woensdag 9 januari 2008 22:18 schreef Rottdog het volgende:

    Snoop das nog eens een sportief huis
    Hoezo dat?

    Dash-X, dat klinkt goed
    Bij Phluph ook goed nieuws dus en Rottdog, sterkte met wachten.

    Wij hebben gisteren een nieuwsbrief gekregen en de volgende kijkdag is op 23 januari. Dan kan de keukenleverancier ook komen inmeten.
    De verwachte opleverdatum is nog steeds februari. Maar dat is niet 100% zeker. Er zit iig weer schot in de zaak
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_55933755
    Dash-X wat een fantastisch nieuws Dinsdag passeren

    Snoopy: fijn dat er schot in de zaak zit En 23 januari is helemaal niet meer ver weg Spannend!
      donderdag 10 januari 2008 @ 23:13:01 #101
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_55938267
    Al die trappen Snoop die houden je fit en de drieëntwintigste is het zo

    Dash dat klinkt goed

    Pluph ook alweer een stap verder
    pi_55958689
    Nou, wij kregen vandaag een brief. Ze hebben een fout gemaakt in de nieuwsbrief. De opleverdatum zal niet in februari zijn maar waarschijnlijk in mei
    Dat wordt dus waarschijnlijk 2x verhuizen want we moeten onze boot 1 maart opleveren. We hebben wel een paar weken speling maar ik denk dat een paar maanden er niet in zal zitten. Dus...
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
      vrijdag 11 januari 2008 @ 23:00:40 #103
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_55962476
    Tjee Snoop das mooi k*t
    pi_55967903
    Dat is het zeker. We begrijpen ook helemaal niet waarom het inene zoveel langer gaat duren
    Vanaf de buitenkant ziet het er al aardig 'af' uit. Maandag maar eens bellen. Alhoewel ik bang ben dat dat niet veel op zal leveren.
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_55968074
    Wat een k*tbrief heb je daar gekregen
    Hopelijk krijg je maandag toch nog positiever nieuws.
      zaterdag 12 januari 2008 @ 10:18:17 #106
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55968303
    Jemig Snoop.
    Dit is niet het eerste uitstel, toch? Er was toch eerst sprake van 'eind 2007' ?
    Wat staat erover in de kleine lettertjes?
    Kun je de evt. dubbele verhuiskosten (deels) op hun verhalen?

    Echt wel een domper, en wat een gezeik komt er zo op jullie af zeg.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_55968306
    Begrijp ik iig iets beter hoe hij je voelt Leonieke

    Phluph, de oplevering zou in eerste instantie idd december zijn. Toen werd het februari en nu dus mei. Officieel hebben ze ongeveer een half jaar uitloop en ze zullen heus wel zorgen dat ze daar binnen blijven maar wij hebben het gevoel dat er meer achter zit.
    Onze nieuwe buren ook want daar kregen we net een mail van. Het is vreemd dat de kijkdag 23 januari is en dat het dan nog 3 maanden duurt voor ze klaar zijn
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
      Moderator zaterdag 12 januari 2008 @ 10:24:12 #108
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_55968345
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 09:15 schreef snoopy het volgende:
    Dat is het zeker. We begrijpen ook helemaal niet waarom het inene zoveel langer gaat duren
    Vanaf de buitenkant ziet het er al aardig 'af' uit. Maandag maar eens bellen. Alhoewel ik bang ben dat dat niet veel op zal leveren.
    Uit ervaring kan ik vertellen dat vooral levertijden van sanitair / tegels en elektrisch schakelmateriaal tegen kan zitten. En dan kan zo maar zijn dat je woning een paar maand later op wordt geleverd.

    En dan mag met een opleverlijst rondlopen kijken wat er allemaal fout is en vervolgens ben je nog weer een maand verder
    pi_55968369
    Heb een nieuwbouw appartement gekocht in Tilburg
    2 kamer startersappartement met parkeerplaats in de kelder hartje centrum

    Opleverdatum staat al een jaar lang op half maart, dus ik hoop dat ze er niet teveel van af gaan wijken
    Na die verhalen hier zou dat namelijk zo maar kunnen
    pi_55968381
    Nou, lekker dan. Al dat sanitair hebben we ruim een jaar geleden al besteld. Zou je toch denken dat dat er wel op tijd zou kunnen zijn En waarom melden ze dan eerst dat het in februari wordt opgeleverd?
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_55968401
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 10:27 schreef snoopy het volgende:
    Nou, lekker dan. Al dat sanitair hebben we ruim een jaar geleden al besteld. Zou je toch denken dat dat er wel op tijd zou kunnen zijn En waarom melden ze dan eerst dat het in februari wordt opgeleverd?
    Heb je nog geen kijkdag gehad tot nu toe dan?
    pi_55968454
    We hebben een kijkdag van de zomer gehad en de volgende staat gepland voor 23 januari. Volgens de nieuwsbrief kan de keukenleverancier dan ook komen om in te meten.
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_55968656
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 10:18 schreef snoopy het volgende:
    Begrijp ik iig iets beter hoe hij je voelt Leonieke
    Zie, dat vind ik nu niet fijn andere mensen zouden dat niet mogen beter begrijpen Ik hoop echt nog dat je beter nieuws krijgt hoor Ik blijf gewoon (misschien tegen beter weten in) verder duimen
    pi_55968664
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 10:35 schreef snoopy het volgende:
    We hebben een kijkdag van de zomer gehad en de volgende staat gepland voor 23 januari. Volgens de nieuwsbrief kan de keukenleverancier dan ook komen om in te meten.
    Vaak zijn inmeetdagen inderdaad 3 maanden voor oplevering.
    Dan heeft de keukenboer/badkamerboer/vloerenboer voldoende tijd om de spullen te bestellen.
    pi_55968829
    Ons was verteld dat na de kijkdag het 3 tot 5 weken zou duren voor er opgeleverd zou worden.
    Nou ja, ik denk gewoon dat er niet veel aan te veranderen is dus nu maar met goede moed op zoek naar een huurwoning voor een paar maanden.
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
      zaterdag 12 januari 2008 @ 12:34:35 #116
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55970491
    Welkom BaraCuda. Je bent zeker ook al aan 't aftellen?

    Snoop, wat een raar verhaal is het inderdaad. Het is wel heel vervelend als je voor 2 of 3 maanden zou moeten gaan verhuizen. Al die rompslomp, bah. Ik weet niet hoe de behuizing van, cq. de contacten met, je (schoon)ouders zijn, is het anders een optie om er zo lang bij in te trekken?
    Echt sh*t zeg.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_55970595
    Oh snoop wat bálen!!! Heel vreemd dat ze per ongeluk even een verkeerde maand hadden doorgegeven.

    Leuk BaraCuda, maart is het al zo!

    Dash, eindelijk goed nieuws! Mocht ook wel een keertje, toch!

    Hier ook goed nieuws.
    We hebben een huurwoning, moet alleen nog even doorbellen dat we het nemen, makelaar was er gister niet.
    Met ingang van 15 Februari zijn we in t bezit van 3 huizen
    Nou ja, bijna dan

    Euhmm wat verder... we zijn naar de bouwfirma geweest enne daar hebben we een voordeur uitgezocht en vensterbanken. Ennn even denken... oh ja ze beginnen in Februari, of dat half of eind was kon ie niet zeggen maar iig starten ze in Februari
    En dan ..... duurt het nog een HALF JAAR!
    Dat was wel even anders dan dat de makelaar zei maar inmiddels zijn we erachter dat ie wel vaker dingen zegt
    Een nederlandse keuken was namelijk geen, ik herhaal het even: GEEN probleem!
    Als hij hem niet voor de voeten liep en dat wij zorgen dat iedereen elkaar kan bereiken voor overleg kon dat prima.

    Goed, feit ligt er wel dat we om 15:00u in DLD bij de keukenboer worden verwacht.
    En eergister had ik een VT Wonen meegenomen naar mn werk (voor de VT Wonen hebbers: die dikke van 500 pagina's) en daar stond dus bijna de keuken in die we hadden uitgezocht. Ik had hem nog niet gezien maar mn collega was helemaal lyrisch
    Dus ik kijk.. oeps.. zo is ie wel mooi
    En het is ook geen lelijke keuken maar niet die wij hadden uitgezocht! Dus we wachten even af wat deze prijs gaat worden want die wij hebben uitgezocht is wel ff een stuk boven budget. En dan doen we het maar op deze manier. Neig er wel naar om hem bij een ander te kopen want ik gun die Jan Doedel gewoon geen commissie. Want dat krijgt ie er gewoon voor. Maar goed, das wel zeikerig. Maar zo ben ik

    Wordt het al eigenlijk tijd voor een eigen topic of zal ik nog lekker ff hier blijven?
    Screw them.
    We're going home.
      zaterdag 12 januari 2008 @ 12:45:13 #118
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55970706
    CarOnline, een half jaar vliegt om joh, zeker als je tussendoor toch steeds bezig en betrokken bent bij de bouw. En de zomer is een heerlijke tijd om te verhuizen! Misschien komt het juist wel heel mooi uit met vakanties en zo.
    Je keukenverhaal begrijp ik niet helemaal meer. De keuken die je in de VT wonen zag, leek die veel op de keuken die je uiteindelijk bij de Duitse keukenboer had uitgezocht?
    ... ♥ ik mis je ♥
      zaterdag 12 januari 2008 @ 12:45:35 #119
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55970721
    Oh en wat je eigen topic betreft, het ene hoeft het ander niet uit te sluiten.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_55970868
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 12:45 schreef phluphy het volgende:
    CarOnline, een half jaar vliegt om joh, zeker als je tussendoor toch steeds bezig en betrokken bent bij de bouw. En de zomer is een heerlijke tijd om te verhuizen! Misschien komt het juist wel heel mooi uit met vakanties en zo.
    Je keukenverhaal begrijp ik niet helemaal meer. De keuken die je in de VT wonen zag, leek die veel op de keuken die je uiteindelijk bij de Duitse keukenboer had uitgezocht?
    Oh t gaat ook snel hoor, en als het wat langer duurt is het ook geen probleem, bij het tijdelijke huis zit een grote aangelegde tuin / terras. Dat hebben we straks nog niet natuurlijk!

    Ja, de keuken in de VT leek op de keuken die we uitgezocht hebben in DLD.
    We hebben hem zelf samen gesteld, een granieten blad en deze (overigens ook verkrijgbaar bij IKEA zoals u kan zien) deurtjes.



    Jaaa 't valt allemaal niet mee!
    Screw them.
    We're going home.
    pi_55970877
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 12:45 schreef phluphy het volgende:
    Oh en wat je eigen topic betreft, het ene hoeft het ander niet uit te sluiten.
    Ja das ook weer waar
    Wie weet!
    Screw them.
    We're going home.
      zaterdag 12 januari 2008 @ 12:57:05 #122
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55970965
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 12:52 schreef CarOnline het volgende:
    Ja, de keuken in de VT leek op de keuken die we uitgezocht hebben in DLD.
    We hebben hem zelf samen gesteld, een granieten blad en deze (overigens ook verkrijgbaar bij IKEA zoals u kan zien) deurtjes.
    Gewoon voor je eigen voorkeur en portemonnaie kiezen, heur! Ook als dat zou betekenen dat je toch bij die boer moet zijn die je het eigenlijk niet gunt.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_55971064
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 12:57 schreef phluphy het volgende:

    [..]

    Gewoon voor je eigen voorkeur en portemonnaie kiezen, heur! Ook als dat zou betekenen dat je toch bij die boer moet zijn die je het eigenlijk niet gunt.
    Ja psies. Ben benieuwd straks, vooral naar de prijs
    Screw them.
    We're going home.
    pi_55971471
    Is het normaal dat ik al

    - borden (zes zwarte en zes witte)
    - schoteltjes (zes zwarte)
    - soepkommen (zes witte)
    - bestek (vierentwintig-delig, maar ook de vorkjes voor op de schoteltjes, de lepeltjes voor in de kopjes, slabestek en meer van dat soort prullaria)
    - handdoeken, washandjes, gastdoekjes, handdoekjes voor in de keuken, theedoeken
    - wijnglazen
    - koffiekopjes/mokken

    enzo in huis heb. Terwijl ik nog niet eens aan het verhuizen ben of een huis heb gekocht en dat eigenlijk voorlopig ook nog niet in de planning zit.

    .
    pi_55971514
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 13:19 schreef ijsmeis het volgende:
    Is het normaal dat ik al

    - borden (zes zwarte en zes witte)
    - schoteltjes (zes zwarte)
    - soepkommen (zes witte)
    - bestek (vierentwintig-delig, maar ook de vorkjes voor op de schoteltjes, de lepeltjes voor in de kopjes, slabestek en meer van dat soort prullaria)
    - handdoeken, washandjes, gastdoekjes, handdoekjes voor in de keuken, theedoeken
    - wijnglazen
    - koffiekopjes/mokken

    enzo in huis heb. Terwijl ik nog niet eens aan het verhuizen ben of een huis heb gekocht en dat eigenlijk voorlopig ook nog niet in de planning zit.

    .
    Tuurlijk, helemaal normaal! Dat heet voorpret
    Deden ze vroeger toch ook maar toen heette dat toch nog 'De Uitzet' ?
    Screw them.
    We're going home.
    pi_55971530
    Raar woord eigenlijk, uitzet. Als je alles compleet had werd je er uitgezet
    Screw them.
    We're going home.
    pi_55971562
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 13:21 schreef CarOnline het volgende:
    Raar woord eigenlijk, uitzet. Als je alles compleet had werd je er uitgezet
    Dan ga ik maar eens rustiger aan doen .
    pi_55971616
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 13:23 schreef ijsmeis het volgende:

    [..]

    Dan ga ik maar eens rustiger aan doen .
    Nou ja, je moet de Mepal-Bakken Voorraad/Bewaardozen nog hé!
    Screw them.
    We're going home.
    pi_55971657
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 13:25 schreef CarOnline het volgende:

    [..]

    Nou ja, je moet de Mepal-Bakken Voorraad/Bewaardozen nog hé!
    Nu ben ik ze ook nog daadwerkelijk aan het opzoeken . (opzoeken hè, niet kopen )
    pi_55971697
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 13:27 schreef ijsmeis het volgende:

    [..]

    Nu ben ik ze ook nog daadwerkelijk aan het opzoeken . (opzoeken hè, niet kopen )
    Net zoiets als Tupperware maar dan zonder party
    Screw them.
    We're going home.
    pi_55971735
    Ik zie het. Ik heb ook de keukenhulpjes al gevonden .
      zaterdag 12 januari 2008 @ 13:31:04 #132
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55971749
    Ik vind het niet echt ABnormaal, ijsmeis, maar ik krijg wel meteen het idee dat je snel en graag zou willen verhuizen.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_55971787
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 13:31 schreef phluphy het volgende:
    Ik vind het niet echt ABnormaal, ijsmeis, maar ik krijg wel meteen het idee dat je snel en graag zou willen verhuizen.
    Ja, dat klopt. Het is tijd aan het worden en wordt het ook eigenlijk (denk ik, hoop ik) dit jaar nog wel.
    pi_55971792
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 13:30 schreef ijsmeis het volgende:
    Ik zie het. Ik heb ook de keukenhulpjes al gevonden .
    Wat heerlijk voor je! Maar ik zou nog ff wachten, je weet nooit waar je terecht komt als je alles hebt en nog geen huisje.
    Je ziet wel es mensen met hun hele hebben en houwen in een winkelwagentje?
    Die hadden hun uitzet ook te vroeg klaar!
    Screw them.
    We're going home.
    pi_55971852
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 13:33 schreef CarOnline het volgende:

    [..]

    Wat heerlijk voor je! Maar ik zou nog ff wachten, je weet nooit waar je terecht komt als je alles hebt en nog geen huisje.
    Je ziet wel es mensen met hun hele hebben en houwen in een winkelwagentje?
    Die hadden hun uitzet ook te vroeg klaar!
    True . Sommige dingen koop ik inderdaad nog niet, want je weet immers ook niet hoe het huisje waar je terecht komt eruit ziet en met bijvoorbeeld die bewaardozen of het wel in de lades, kastjes, whatever past.

    Mijn overbuurmeisje heeft bijvoorbeeld d'r hele WC en de keuken al gekocht. Dadelijk past dat toch helemaal niet . Een keuken gooi je er ook niet even uit ofzo.
      zaterdag 12 januari 2008 @ 13:41:07 #136
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55971958
    Ik zou ook even de rem erop zetten. Op het aanschaffen van spullen dan hé, niet op het verhuizen zelf. Wat dat laatste betreft zou ik zeggen: lekker doen, zodra het maar kan. Heerlijk toch?
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_55971983
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 13:35 schreef ijsmeis het volgende:

    [..]

    True . Sommige dingen koop ik inderdaad nog niet, want je weet immers ook niet hoe het huisje waar je terecht komt eruit ziet en met bijvoorbeeld die bewaardozen of het wel in de lades, kastjes, whatever past.

    Mijn overbuurmeisje heeft bijvoorbeeld d'r hele WC en de keuken al gekocht. Dadelijk past dat toch helemaal niet . Een keuken gooi je er ook niet even uit ofzo.
    WC en keuken?
    Das nou niet het eerste waar ik aan denk als je het over een uitzet hebt
    Vréémd!
    Screw them.
    We're going home.
    pi_55972031
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 13:42 schreef CarOnline het volgende:

    [..]

    WC en keuken?
    Das nou niet het eerste waar ik aan denk als je het over een uitzet hebt
    Vréémd!
    Ze heeft dat niet alleen . Ze heeft echt álles. En dat heeft ze al meer dan een jaar lang en ze is nog steeds niet uit huis *gniffelt*
    pi_55972068
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 13:44 schreef ijsmeis het volgende:

    [..]

    Ze heeft dat niet alleen . Ze heeft echt álles. En dat heeft ze al meer dan een jaar lang en ze is nog steeds niet uit huis *gniffelt*
    Misschien snapt ze niet helemaal hoe het werkt
    Eerst een huis en dán een keuken/ wc/ badkamer/ tuintegels!
    Screw them.
    We're going home.
    pi_55973944
    da's raar idd. Lijkt me toch onhandig, zo'n keuken op zolder bewaren ofzo.

    CarOnline, fijn dat je gewoon toch ZELF kan bepalen welke keuken je neemt. Of dat nou van een stomme keukenboer is of niet. Het gaat om het idee.

    Hier inmiddels ook al wat mailtjes van verontruste aanstaande buren gekregen. We gaan samen aktie ondernemen. Kijken wat we kunnen doen.

    Oh en ijmeis, welkom en veel plezier met de voorpret en het kriebelen
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_55975149
    Thanks snoopy .
    pi_55980994
    Vandaag weer 2 uur bij de keukenboer gezeten. En nog is het niet naar (mijn) wens. Hij was niet bepaald goedkoper, de keuken was 18.500 euro. Slechts.
    Wel in een andere opzet, met meer kastruimte. Alle dingen die de keuken leuk maken zijn geschrapt en zo kwamen we op een beter budget uit. Geen graniet dus. En dat wil ik zó ontzettend graag.

    Man is er al helemaal uit, hij wil die. En ik voel me er niet goed bij.
    Ga er nog maar een paar nachten over slapen
    Screw them.
    We're going home.
    pi_55981080
    18.500 euro?

    CarOnline, wij twijfelen ook nog over graniet of geen graniet omwille van de prijs, maar is het geen optie om desnoods een tijdelijk blad te nemen en dan binnen een paar jaar het granieten blad dat je graag ziet te laten plaatsen? Wij gaan alleszins zo te werk gaan als het graniet niet lukt.
      zaterdag 12 januari 2008 @ 20:46:12 #144
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55981287
    CarOnline, je moet beslist dit topic even lezen: Keukenzaken-topic

    Erg leerzaam. In veel gevallen is er 50% afgedongen!!!
    (Ik wist dat ook nooit, heb dus een paar jaar geleden ook onnodig veel te veel betaald).

    Echt even lezen hoor, word je wijzer van. Kun je munitie verzamelen om straks mee op je man te schieten. Succes!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_55981564
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 20:40 schreef leonieke het volgende:
    18.500 euro?

    CarOnline, wij twijfelen ook nog over graniet of geen graniet omwille van de prijs, maar is het geen optie om desnoods een tijdelijk blad te nemen en dan binnen een paar jaar het granieten blad dat je graag ziet te laten plaatsen? Wij gaan alleszins zo te werk gaan als het graniet niet lukt.
    Ja, wat een belachelijke prijs he.

    Over dat graniet, dat had ik ookal bedacht, dan maar later!
    Oh ik heb helemaal geen zin in dat gezeur. Wat een gedoe en dat voor een keuken.
    Heb het idee dat ik mezelf in de weg zit. En jullie ook

    Maar nu hebben we een kookeiland laten tekenen en nou weet ik niet of de eettafel wel past.
    Die keukenontwerper had hem er wel ingetekend maar totaal verkeerd. Voor de kamer ensuite deuren. En ik wil hem anders hebben staan. Maar omdat hij alleen maar Duits sprak en het allemaal zo snel deed en totaal zelfverzekerd en ik me daar echt niet prettig bij voelde durfde ik niets te zeggen ook. Want dat moest dan in het duits en als ik dan zei: ja maar ik wil de tafel anders dan zei ie alleen dat dat wel paste.
    't Was verder wel heel professioneel hoor, goede programma's op de computer en hij had echt wel verstand van zaken. Maar ik wéét gewoon niet meer wat ik wil. Ik word echt doodmoe van mezelf.
    Screw them.
    We're going home.
    pi_55981593
    Getver, de keukesoap goes on CarOnline
    Het lijkt steeds moeilijker te worden. 18.500 is nou niet echt een koopje.
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_55981601
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 20:46 schreef phluphy het volgende:
    CarOnline, je moet beslist dit topic even lezen: Keukenzaken-topic

    Erg leerzaam. In veel gevallen is er 50% afgedongen!!!
    (Ik wist dat ook nooit, heb dus een paar jaar geleden ook onnodig veel te veel betaald).

    Echt even lezen hoor, word je wijzer van. Kun je munitie verzamelen om straks mee op je man te schieten. Succes!
    Dank je Fluf, ik duik meteen dat topic in.

    Hij kon ons die keuken wel voor 16.500 leveren.
    Yeah. Nog veel te veel!
    Screw them.
    We're going home.
    pi_55981681
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 13:23 schreef ijsmeis het volgende:

    [..]

    Dan ga ik maar eens rustiger aan doen .
    Je kan ook heel de handel aan mij geven, want ik heb nog geen ene zak
    pi_55981707
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 21:01 schreef BaraCuda het volgende:

    [..]

    Je kan ook heel de handel aan mij geven, want ik heb nog geen ene zak
    Wanneer mag je eigenlijk intrekken? Mag ik mee op jacht ?
    pi_55981726
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 20:58 schreef snoopy het volgende:
    Getver, de keukesoap goes on CarOnline
    Het lijkt steeds moeilijker te worden. 18.500 is nou niet echt een koopje.
    Nee, precies! En ja, het wordt ook steeds moeilijker!
    De keuken wordt steeds minder leuk. Eerst al andere deuren en nu dus ook de rest van wat ik leuk vond is eraf.

    Man helemaal happy de winkel uit en ik liep met de ziel onder mn arm, hij dacht echt dat ik het ook leuk vond.
    Schijnbaar stonden zn voelsprieten verkeerd
    Dat ze dan geen gedachten kunnen lezen he!
    Screw them.
    We're going home.
    pi_55982124
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 21:02 schreef ijsmeis het volgende:

    [..]

    Wanneer mag je eigenlijk intrekken? Mag ik mee op jacht ?
    In maart Als je goedkope smaak hebt mag je mee
    pi_55982616
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 21:16 schreef BaraCuda het volgende:

    [..]

    In maart Als je goedkope smaak hebt mag je mee
    Koopjesjacht dus .
    pi_55985752
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 21:32 schreef ijsmeis het volgende:

    [..]

    Koopjesjacht dus .
    Je bent er bekend mee zie ik
    pi_55992429
    Wat gaan jullie hard soms

    @Dash-X goed nieuws dus eindelijk!
    Hopelijk werkt de bank even goed mee zodat je niet meer rood staat tijdig.
    En dan is het eindelijk rond als de 2e paar ogen de check ook goed vindt
    Succes!!!

    @snoopy: Jeetje dat is balen. Zoveel later
    En dan dus eigenlijk 2x verhuizen
    Ik hoop dat ze je maandag meer duidelijkheid kunnen en willen geven.
    Ik ga maandag voor je duimen!

    @BaraCuda: Dat klinkt goed! En welkom natuurlijk
    Midden in t centrum. Nog even geduld dus tis bijna half maart
    Koopjesjacht kun je natuurlijk alvast mee beginnen

    @CarOnline:
    Hee wat goed nieuws. Je mag dus toch je eigen mooie Nederlandse keuken nemen!
    Hahaha, ik zou em ook geen commissie gunnen
    Maar je moet kijken wat je mooi vindt en als het daar betaalbaarder is en je de keuken stiekem toch ook mooi vindt...
    Ikzelf zou wel eigenwijs genoeg zijn em ergens anders te bestellen als mensen niet eerlijk doen. En net zo lang zoeken totdat ik mezelf financieel niet in de vingers zou snijden
    En wat een prijs zeg. Ik hoop dat je nog even goed kunt onderhandelen daar!


    Zo en voor mezelf
    Dinsdag die afspraak bij de hypotheker. Vandaag eens een hele hoop nog gaan lezen. Nog niet echt de tijd voor genomen. En de papieren bij elkaar zoeken wat er nodig is.
    Gisteren al even wezen spieken bij een appartementje wat ik op t oog heb.
    Zou ergens in mei 2008 opgeleverd moeten gaan worden. Maar ik weet dus nog neit of ik zoveel hypotheek kan krijgen.
    Dus moet mezelf nog niet te veel verlekkeren
    Nou dinsdag kan ik iig meer vertellen!
    pi_55993324
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 21:02 schreef CarOnline het volgende:

    [..]

    Nee, precies! En ja, het wordt ook steeds moeilijker!
    De keuken wordt steeds minder leuk. Eerst al andere deuren en nu dus ook de rest van wat ik leuk vond is eraf.

    Man helemaal happy de winkel uit en ik liep met de ziel onder mn arm, hij dacht echt dat ik het ook leuk vond.
    Schijnbaar stonden zn voelsprieten verkeerd
    Dat ze dan geen gedachten kunnen lezen he!
    Is het geen optie om een schrijnwerker te raadplegen voor het maken van de keukenkasten? Aangezien de prijs voor onze keuken ook nogal heel erg hoog lag, een paar 1000 euro onder jouw oorspronkelijke prijs, zijn we nu op zoek naar een schrijnwerker die de kasten hopelijk goedkoper kan laten maken.

    Aangezien ik heel graag hoogglans zie en die schrijnwerker dat niet kan, zullen we misschien ook nog op zoek moeten naar een andere schrijnwerker die de deurtjes kan maken Ofwel moet die alles kunnen maken als die ook redelijk te doen is van prijs. Een heel gedoe dus
    Maar ik vind het persoonlijk zo'n duur stuk in ons huis dat ik het graag goed wil. Daarom zou ik misschien nog wat verder zoeken moest ik jou zijn (als dat natuurlijk mogelijk is)
    pi_55993504
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 20:38 schreef CarOnline het volgende:
    Vandaag weer 2 uur bij de keukenboer gezeten. En nog is het niet naar (mijn) wens. Hij was niet bepaald goedkoper, de keuken was 18.500 euro. Slechts.
    Geen graniet dus. En dat wil ik zó ontzettend graag.
    Een tijdje geleden zag ik bij de bouwmarkt (ik geloof de Gamma) een werkblad dat ook graniet was, maar dan niet massief graniet. Het bestond volgens mij uit een houten binnenwerk ofzo met een laag van graniet erover. Het zag er dus wel uit als graniet, en de buitenste laag is dus ook graniet, het is alleen niet massief en daardoor veel goedkoper. Ik weet verder niet of het iets is, ik zag het toevallig en heb het onthouden voor als wij ooit met onze keuken gaan beginnen.... Misschien moet je eens gaan kijken of dat iets voor je is?
    pi_55993631
    Ik kom het toch maar even hier vragen hoewel het misschien beter bij WGR hoort maar vind het zonde er een nieuw topic voor te openen

    Ik ben bezig met wat formulieren in te vullen voor een hypotheekgesprek en nu vragen ze het volgende:
    Financiële (consumptieve) verplichtingen

    En daar staat leasecontract en creditcard bij.

    Het leasecontract bedoelen ze daarmee een persoonlijke lease? Of moet je bijv. de leaseauto van je werk meenemen misschien een domme vraag, maar zit er net pas in
    En je creditcard bedoelen ze daarmee dingen van bijv. de maatschappij Primeline mee? Waarmee je dus een schuld heb bij een dergelijk bedrijf?
    Ik mag aannemen dat ze niet mn bankcreditcard bedoelen?

    Hihi, sorry voor als ik dom overkom Zit er nog niet in maar ooit ga ik alles van hypotheken weten
    pi_55993828
    Met leasecontract bedoelen ze gewoon alle leasecontracten, dus onder andere de leaseauto van je werk.

    En creditcards zijn àlle creditcards, dus 'creditcards' bij bedrijven waarmee je daar kan kopen maar ook je bankcreditcard.

    Je moet dus alle informatie meenemen over de schulden die je hebt. Dus roodstaan op de bank (ookal sta je niet rood, je kredietlimiet telt ook mee), creditcards (ookal heb je geen openstaand saldo, het gaat om het saldo wat je eventueel open zou kunnen staan).. Maar dus ook afbetalingsregelingen bij bedrijven zoals Wehkamp etc.
      zondag 13 januari 2008 @ 13:40:04 #159
    16245 CarOnline
    met lange O
    pi_55996245
    quote:
    Op zondag 13 januari 2008 11:42 schreef Sleeve het volgende:

    [..]

    Een tijdje geleden zag ik bij de bouwmarkt (ik geloof de Gamma) een werkblad dat ook graniet was, maar dan niet massief graniet. Het bestond volgens mij uit een houten binnenwerk ofzo met een laag van graniet erover. Het zag er dus wel uit als graniet, en de buitenste laag is dus ook graniet, het is alleen niet massief en daardoor veel goedkoper. Ik weet verder niet of het iets is, ik zag het toevallig en heb het onthouden voor als wij ooit met onze keuken gaan beginnen.... Misschien moet je eens gaan kijken of dat iets voor je is?
    Oh dat vind ik een heel goed idee Sleeve! Dank je wel!
    Ik ga het ook zeker onthouden, ga nu ff op de gamma site kijken
    Screw them.
    We're going home.
    pi_55996384
    Ik heb daar ook al gekeken, maar kan het niet vinden

    Ik heb er ook al op gegoogled, maar kan het dan ook niet vinden.... Nu baal ik dat ik niet meer precies weet wat het ook alweer was.
      zondag 13 januari 2008 @ 13:52:15 #161
    16245 CarOnline
    met lange O
    pi_55996539
    Praxis en het heet composiet

    Ik vind het wel een goed idee hoor!
    Als je op composiet googled kom je veel meer bedrijven tegen, dus zeker handig om eens prijzen te vergelijken.
    Screw them.
    We're going home.
    pi_56017125
    Tirannetje, heb je al je papieren al verzameld voor morgen?

    Wij hebben besloten om eerst de kijkdag volgende week even af te wachten. Kijken wat ze daar te zeggen hebben. We hebben iig nog meer mail gekregen van nieuwe buren en die vinden allemaal dat we vanuit de VVE actie moeten ondernemen.
    De vertraging komt waarschijnlijk door iets dat aan de buitenkant van het gebouw moet worden aangebracht. De aannemer en de architect schijnen daar een meningsverschil over te hebben

    Dus het wordt toch 2x verhuizen ben ik bang. Ik ben al een beetje aan het zoeken naar tijdelijke huurwoningen. Het rottige is dat het gewoon een hoop gedoe is en geld gaat kosten.

    Ik vraag me ook af hoe dat met praktische zaken moet zoals het omzetten van telefoon, internet en waar moet je je post laten bezorgen Nou ja, dat is van later zorg...
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_56027978
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 09:15 schreef snoopy het volgende:
    Tirannetje, heb je al je papieren al verzameld voor morgen?

    Wij hebben besloten om eerst de kijkdag volgende week even af te wachten. Kijken wat ze daar te zeggen hebben. We hebben iig nog meer mail gekregen van nieuwe buren en die vinden allemaal dat we vanuit de VVE actie moeten ondernemen.
    De vertraging komt waarschijnlijk door iets dat aan de buitenkant van het gebouw moet worden aangebracht. De aannemer en de architect schijnen daar een meningsverschil over te hebben

    Dus het wordt toch 2x verhuizen ben ik bang. Ik ben al een beetje aan het zoeken naar tijdelijke huurwoningen. Het rottige is dat het gewoon een hoop gedoe is en geld gaat kosten.

    Ik vraag me ook af hoe dat met praktische zaken moet zoals het omzetten van telefoon, internet en waar moet je je post laten bezorgen Nou ja, dat is van later zorg...
    pff wat een gedoe allemaal. Dat verpest het leuke aan een huis kopen
      Moderator maandag 14 januari 2008 @ 17:39:12 #164
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_56028037
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 09:15 schreef snoopy het volgende:
    Tirannetje, heb je al je papieren al verzameld voor morgen?

    Wij hebben besloten om eerst de kijkdag volgende week even af te wachten. Kijken wat ze daar te zeggen hebben. We hebben iig nog meer mail gekregen van nieuwe buren en die vinden allemaal dat we vanuit de VVE actie moeten ondernemen.
    De vertraging komt waarschijnlijk door iets dat aan de buitenkant van het gebouw moet worden aangebracht. De aannemer en de architect schijnen daar een meningsverschil over te hebben

    Dus het wordt toch 2x verhuizen ben ik bang. Ik ben al een beetje aan het zoeken naar tijdelijke huurwoningen. Het rottige is dat het gewoon een hoop gedoe is en geld gaat kosten.

    Ik vraag me ook af hoe dat met praktische zaken moet zoals het omzetten van telefoon, internet en waar moet je je post laten bezorgen Nou ja, dat is van later zorg...
    Wellicht is een postbus aanvragen (als je binnen dezelfde woonplaats / gebied blijft een optie ?
    pi_56028681
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 09:15 schreef snoopy het volgende:
    Tirannetje, heb je al je papieren al verzameld voor morgen?

    Wij hebben besloten om eerst de kijkdag volgende week even af te wachten. Kijken wat ze daar te zeggen hebben. We hebben iig nog meer mail gekregen van nieuwe buren en die vinden allemaal dat we vanuit de VVE actie moeten ondernemen.
    De vertraging komt waarschijnlijk door iets dat aan de buitenkant van het gebouw moet worden aangebracht. De aannemer en de architect schijnen daar een meningsverschil over te hebben

    Dus het wordt toch 2x verhuizen ben ik bang. Ik ben al een beetje aan het zoeken naar tijdelijke huurwoningen. Het rottige is dat het gewoon een hoop gedoe is en geld gaat kosten.

    Ik vraag me ook af hoe dat met praktische zaken moet zoals het omzetten van telefoon, internet en waar moet je je post laten bezorgen Nou ja, dat is van later zorg...
    Nee nog niet
    zo na het eten even alles bij elkaar zoeken en netjes in een mapje stoppen

    Jeetje het is echt een gedoe he bij jullie. Balen zeg
    Ik hoop dat volgende week wat meer en duidelijk nieuws beschikbaar is voor jullie.
    En vooral dat je niet 2x hoeft te verhuizen. Dat lijkt me maar niks al dat gedoe
    pi_56032061
    morgen passeren

    9:00 bekijken woning en meterstanden opnemen
    9:30 bij de financieel adviseur voor het afronden van wat zaken incl voorlopige teruggave invullen
    10:00 Notaris
    11:00 Mijn huisje bekijken zonder makelaar
    13:00 Het eerste sloopwerk verrichten

    Heb tot maandag vrij om te klussen. Zal een dezer dagen ook eens een eigen topic gaan maken.

      maandag 14 januari 2008 @ 20:45:26 #167
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56032747
    Yeah Dash-X!!! Eindelijk!!
    Veel plezier morgen, en succes met klussen natuurlijk.
    Plemp je nog wel even het linkje naar je eigen topic hier neer?

    Succes morgen tirannetje. Het begin van een lang en saai traject, waar je helaas doorheen moet.

    Snoop, ik vind het echt ellendig voor jullie. Toch zou ik nog even kijken, in overleg met de buren, of er niets iets te forceren is. Eendracht maakt macht en zo.

    Leonieke, nog nieuws?
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_56032854
    Dash-X
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 20:45 schreef phluphy het volgende:

    Snoop, ik vind het echt ellendig voor jullie. Toch zou ik nog even kijken, in overleg met de buren, of er niets iets te forceren is. Eendracht maakt macht en zo.
    Maak je geen zorgen hoor
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_56032875
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 20:22 schreef Dash-X het volgende:
    morgen passeren

    9:00 bekijken woning en meterstanden opnemen
    9:30 bij de financieel adviseur voor het afronden van wat zaken incl voorlopige teruggave invullen
    10:00 Notaris
    11:00 Mijn huisje bekijken zonder makelaar
    13:00 Het eerste sloopwerk verrichten

    Heb tot maandag vrij om te klussen. Zal een dezer dagen ook eens een eigen topic gaan maken.

    Hee dat is goed nieuws
    Succes morgen en veel klusplezier.
    Ben benieuwd naar wat je allemaal te doen hebt

    Succes!
    pi_56033364
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 20:45 schreef phluphy het volgende:
    Yeah Dash-X!!! Eindelijk!!
    Veel plezier morgen, en succes met klussen natuurlijk.
    Plemp je nog wel even het linkje naar je eigen topic hier neer?
    Thanxx!! Linkje ga ik hier zeker achterlaten
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 20:48 schreef snoopy het volgende:
    Dash-X
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 20:49 schreef tirannetje24 het volgende:

    [..]

    Hee dat is goed nieuws
    Succes morgen en veel klusplezier.
    Ben benieuwd naar wat je allemaal te doen hebt

    Succes!
    Zeker goed nieuws! Na alle stress eindelijk een lichtpuntje
    Ik zal in mijn eigen topic wat ik ga maken mijn werklijstje neerzetten, genoeg te doen!
    pi_56034107
    Eerst en vooral: Dash-X: geniet ervan morgen! Ik vond de ondertekening van onze aankoopakte zo'n speciaal moment Veel succes met de werken
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 20:45 schreef phluphy het volgende:
    Leonieke, nog nieuws?
    Euh.. wel euh...
    We zijn vol goede moed want mijn schoonvader heeft gezegd dat ze binnenkort bij ons gaan verder doen. 'Binnenkort' idd Maar het komt hé
      maandag 14 januari 2008 @ 22:10:00 #172
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56035130
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 20:48 schreef snoopy het volgende:
    Maak je geen zorgen hoor
    Ik maak me ook geen zorgen dat jullie niks zouden weten te regelen, maar ik vind dat jullie dit gezeik niet verdienen. En ik maak me wel een beetje zorgen om je rug.
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 21:34 schreef leonieke het volgende:
    Euh.. wel euh...
    We zijn vol goede moed want mijn schoonvader heeft gezegd dat ze binnenkort bij ons gaan verder doen. 'Binnenkort' idd Maar het komt hé
    Lievenieke
    "Binnenkort" klinkt uit zijn mond toch best veelbelovend, vind ik !
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_56041495
    Op de een of andere manier word ik gewoon zelfs een beetje zenuwachtig voor die afspraak van vanmiddag.
    Weet gewoon ff niet wat te verwachten enzo.

    Naja, zal wel goed komen.
    Straks nog maar wat lezen ofzo en dan uhm merk ik t wel.

    Naja, ik ga maar proberen mezelf nuttig te maken des te eerder mag ik weg
    pi_56041521
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 22:10 schreef phluphy het volgende:

    [..]
    Lievenieke
    "Binnenkort" klinkt uit zijn mond toch best veelbelovend, vind ik !
    Ja hé? Ik ben blij dat je dat ook vindt
    Ik heb gisteren trouwens vernomen dat ze eigenlijk van plan waren om afgelopen zaterdag te gaan metselen maar door de regen hebben ze dat niet kunnen doen (waarschijnlijk wisten we het om die reden niet, omdat het idd kon tegenvallen). Maar ik hoorde wel dat ze ijzer hebben geplooid in "den hangar" zaterdagvoormiddag voor de (blijkbaar moeilijke) oversteek die gemaakt moet worden. Wij ook altijd met onze moeilijke constructies
    pi_56041532
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 08:41 schreef tirannetje24 het volgende:
    Op de een of andere manier word ik gewoon zelfs een beetje zenuwachtig voor die afspraak van vanmiddag.
    Weet gewoon ff niet wat te verwachten enzo.

    Naja, zal wel goed komen.
    Straks nog maar wat lezen ofzo en dan uhm merk ik t wel.

    Naja, ik ga maar proberen mezelf nuttig te maken des te eerder mag ik weg
    Ik vind het best normaal hoor dat je een beetje zenuwachtig bent voor de afspraak. Het is ook de eerste keer dat je zo'n informatie gaat inwinnen. Allemaal nieuwe zaken die je zult horen en hopelijk misschien al een idee over het budget waarover je zult beschikken. Is toch best spannend
    Ik weet nog hoe ik uitkeek naar die eerste afspraak En dat is toch al een paar jaartjes geleden Het zal dus wel een serieuze indruk op mij nagelaten hebben.

    Ik hoop alleszins dat je positief nieuws te horen zult krijgen

    Heb je nu al een bepaald budget in gedachten waarover je wilt beschikken?
      dinsdag 15 januari 2008 @ 08:49:33 #176
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56041557
    tirannetje, niet om je te ontmoedigen, maar wel om je te waarschuwen:
    als je in zo'n gesprek zit, probeer dan in je achterhoofd te houden dat "die vent tegenover je heel aardig is en het goed bedoelt, maar de bank(directie) die achter hem staat is een bedrieger". Of zoiets.
    Echt, ze praten mensen soms vanalles aan om ze maar als klant binnen te halen. Niet meteen happen hoor, en gerust laten weten dat je elders ook aan het shoppen bent!

    Ik ben geen betweter of zo, maar je hoort zo vaak van die verhalen. Een gewaarschuwde consument telt voor twee.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_56041591
    Ow, ik heb het verkeerd op. Ik wist niet dat je al ging 'shoppen'?!? Ik dacht dat het een informatiegesprek was over algemene zaken.
    Wauw, je staat al een pak verder dan ik dacht
    pi_56043913
    Nou dit is enerzijds een informatief gesprek over van alles wat men moet weten voor hypotheken anderzijds wil ik natuurlijk ook gewoon weten wat zij mij als maximale hypotheek willen geven.

    Heb al een leuk nieuwbouwappartementje op t oog. Dus hoop dat ik aan dat bedrag kan komen

    Dit is overigens voor t eerst dat ik echt al mn inkomsten en uitgaven zo duidelijk op papier zet.
    Word je wel even geconfronteerd met de werkelijkheid van alle kosten.

    @pluphy bedankt voor de tip. Dat was ik ook zeker niet van plan. Ik wil voor mezelf eerst duidelijk hebben wat alles betekend, wat er allemaal bij komt kijken en dat naast elkaar zetten. Alvorens met iemand in zee te gaan.
    En eerst overleggen met mn ouders


    @Leonieke: Wel fijn dat ze toch wel durven zeggen dat men binnenkort al begint. Is toch al iets!
    pi_56043950
    Ik heb de Sleutel

    Leuke notaris die er een lekker luctig verhaaltje van maakte en niet alles droog oplas.

    Wel met het achteruit het terrein afrijden nog ff een lantaarnpaal geramd Geen schade aan mijn auto en zo te zien was ie al vaker geramd want er was al verf af. Wel een betweterig opaatje die mij even ging vertellen dat ik dat moest gaan melden aan de verzekering

    Nu de auto volladen met tuintafels en gereedschap etc en dan richting mijn huisje
    pi_56044096
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 11:06 schreef Dash-X het volgende:
    Ik heb de Sleutel

    Leuke notaris die er een lekker luctig verhaaltje van maakte en niet alles droog oplas.

    Wel met het achteruit het terrein afrijden nog ff een lantaarnpaal geramd Geen schade aan mijn auto en zo te zien was ie al vaker geramd want er was al verf af. Wel een betweterig opaatje die mij even ging vertellen dat ik dat moest gaan melden aan de verzekering

    Nu de auto volladen met tuintafels en gereedschap etc en dan richting mijn huisje


    GEFELCITEERD Dash-X
    Succes met klussen en ik wacht je nieuwe topic met foto's af
      dinsdag 15 januari 2008 @ 11:54:26 #181
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_56044926
    Dash super

    Tiran sterkte vanmiddag nee hoor het stelt echt niets voor.
      dinsdag 15 januari 2008 @ 12:00:35 #182
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56045048
    Gefeliciteerd Dash-X! En veel klus plezier ! Gefeliciteerd Dash-X! En veel klus plezier ! Gefeliciteerd Dash-X! En veel klus plezier ! Gefeliciteerd Dash-X! En veel klus plezier ! Gefeliciteerd Dash-X! En veel klus plezier ! Gefeliciteerd Dash-X! En veel klus plezier ! Gefeliciteerd Dash-X! En veel klus plezier ! Gefeliciteerd Dash-X!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_56045242
    Nou, wat Phlupy zegt he!

    Gefeliciteerd Dash-X! En veel klus plezier ! Gefeliciteerd Dash-X! En veel klus plezier ! Gefeliciteerd Dash-X! En veel klus plezier ! Gefeliciteerd Dash-X! En veel klus plezier ! Gefeliciteerd Dash-X! En veel klus plezier ! Gefeliciteerd Dash-X! En veel klus plezier ! Gefeliciteerd Dash-X! En veel klus plezier ! Gefeliciteerd Dash-X!

    en veel klus plezier nog
    Screw them.
    We're going home.
    pi_56045433
    Er verschij zo'n grote smile op mijn gezicht met deze bovenstaande posts dus wat moet dat dan niet voor Dash-X betekenen?!?

    Dit is zo'n lief topic!

    Dash-X: van harte gefeliciteerd Je hebt zoals je terecht onderstreept JOUW eigen huis

    Zo fijn!!!

    En nu: klusfoto's
    pi_56045501
    Leonieke, binnenkort is iig iets!

    En hier... ik ben zondag met mn hele hebben en houwen naar mn (beste ) vriendin gegaan, tekening mee, prints van de keuken mee, en ook met haar er eens naar gekeken. Ze vond het ook een mooie keuken maar net wat ik zei: niet fantastisch. We hebben dezelfde smaak, altijd handig.
    We hebben hier een losstaand fornuis van 90 cm en bij de keukenwinkel hebben we dat in laten bouwen. Kwamen we op ruim 3000,-
    Dus dat hebben we geschrapt en nu hadden we dan een gewone van 60 cm en ik baalde daar echt zó van. Dus mn vriendin zei: waarom koop je niet zelf een losstaand fornuis!
    Eureka! Stom dat je daar dan zelf niet aan denkt

    Maar goed, op internet zijn die dingen dus te koop VER onder de 1000,-!!! Plus dat een kook-eiland niet handig is. Ik wil graag een GROTE eettafel. En dat kan dan niet. Dus we gaan toch voor de hoekkeuken. Hoewel ik dat eerst niet wilde, maar het is even niet anders, want mn eettafel wil ik ook niet kwijt. Het moet echt een leuke woonkeuken worden. En niet eentje waar je nog even een tafel in propt. Dussss ik heb wat plaatjes gezocht, mail opgesteld en naar de keuken man gemaild. Dat we zelf een fornuis kopen omdat die dus op internet veel goedkoper te krijgen zijn. En dat zij daar maar een keuken omheen moeten bouwen
    Met schouw

    Nou belde die man net, en ze gaan een andere tekening maken, dat kahn immers noch ja
    Hoewel zijn baas zei dat wij 'Ein wirklich tolle küche' haben uitgezocht, is ie van de baan
    En ben ik alweer een stuk positiver. Oh ja, mijn man is het er wel mee eens.
    Gelukkig is hij wél makkelijk hehe
    Screw them.
    We're going home.
      dinsdag 15 januari 2008 @ 13:23:06 #186
    50458 Mert
    ___,,,,_(º-º)_,,,,___
    pi_56046910
    Ik zal ook maar eens posten hier
    Ik heb onlangs de koopakte en hypotheekakte getekend voor een 4 kamer appartement in Nijmegen. Ik moet nog naar de notaris om alles rond te maken maar dat is pas begin februari.
    Als alles goed gaat heb ik rond 8 februari de sleutel en zal ik een klustopic openen

    het appartement is een voomalig huurappartement van Stichting Portaal en gaat voor een groot deel gestript worden aangezien de vorige bewoner alle restjes behang en verf heeft gebruikt die hij maar kon vinden en het dus een bonte verzameling is van verschillende kleuren waar er geen een tussenzit die ik mooi vind.
    Een kleine impressie: De kozijnen zijn zalm kleurig en de deuren kobaltblauw
    Ook moeten er 2 a 3 lagen behang van de muren af. Een nieuwe wc en de badkamer opnieuw betegelen en een nieuw badmeubel.
    De tussenwand tussen woonkamer en slaapkamer is nu glas en inbouwkasten en deze word gesloopt en daar komt een strakke wand voor terug.

    Ik zal vanaaf eens wat foto's erbij zetten maar die staan thuis op de pc.
    Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
    XboxLive Gamertag: S2K Mert
    pi_56047004
    Leuk Mert, gefeliciteerd!
    Oh vreselijk, zalmkleur op de kozijnen! Sowieso zalmkleurig *ril*
    Fijn zo'n bonte verzameling, een voordeel: wat je ook doet, het knapt altijd op en je ziet meteen resultaat
    Screw them.
    We're going home.
      dinsdag 15 januari 2008 @ 14:31:19 #188
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_56048401
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 11:06 schreef Dash-X het volgende:
    Ik heb de Sleutel

    Leuke notaris die er een lekker luctig verhaaltje van maakte en niet alles droog oplas.

    Wel met het achteruit het terrein afrijden nog ff een lantaarnpaal geramd Geen schade aan mijn auto en zo te zien was ie al vaker geramd want er was al verf af. Wel een betweterig opaatje die mij even ging vertellen dat ik dat moest gaan melden aan de verzekering

    Nu de auto volladen met tuintafels en gereedschap etc en dan richting mijn huisje
    Spannneeend! Ik zit ook reikhalzend naar dat moment uit te kijken .
    In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
      Moderator dinsdag 15 januari 2008 @ 17:26:05 #189
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_56052395
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 11:06 schreef Dash-X het volgende:
    Ik heb de Sleutel

    Leuke notaris die er een lekker luctig verhaaltje van maakte en niet alles droog oplas.

    Wel met het achteruit het terrein afrijden nog ff een lantaarnpaal geramd Geen schade aan mijn auto en zo te zien was ie al vaker geramd want er was al verf af. Wel een betweterig opaatje die mij even ging vertellen dat ik dat moest gaan melden aan de verzekering

    Nu de auto volladen met tuintafels en gereedschap etc en dan richting mijn huisje
    En uiteraard natuurlijk een eigen lostaand topic maken waarin je je klussen laat zien
    Met natuurlijk veel foto's

    Gefeliciteerd
      dinsdag 15 januari 2008 @ 18:10:00 #190
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56053297
    Welkom Mert, ik verheug me op de foto's!
    ... ♥ ik mis je ♥
      dinsdag 15 januari 2008 @ 19:06:47 #191
    152968 egg-bird
    zo goed als nieuw
    pi_56054669
    Jeuhj ook mn vriendin en ik hebben bijna een huis gekocht. alles is bijna geregeld en nu nog wachten totdat de huidige bewoners een 65+ flat hebben gevonden. iemand nog een idee waar ze direct in kunnen ?
    oh echt heerlijk dat fantaseren over hoe je de badkamer gaat maken en hoe je je woonkamer wil gaan inrichten
    pi_56056793
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 11:12 schreef tirannetje24 het volgende:

    [..]



    GEFELCITEERD Dash-X
    Succes met klussen en ik wacht je nieuwe topic met foto's af
    Thanxx!!
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 11:54 schreef Rottdog het volgende:
    Dash super
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 12:00 schreef phluphy het volgende:
    Gefeliciteerd Dash-X! En veel klus plezier ! Gefeliciteerd Dash-X! En veel klus plezier ! Gefeliciteerd Dash-X! En veel klus

    plezier ! Gefeliciteerd Dash-X! En veel klus plezier ! Gefeliciteerd Dash-X! En veel klus plezier ! Gefeliciteerd Dash-X!

    En veel klus plezier ! Gefeliciteerd Dash-X! En veel klus plezier ! Gefeliciteerd Dash-X!
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 12:11 schreef CarOnline het volgende:
    Nou, wat Phlupy zegt he!

    Gefeliciteerd Dash-X! En veel klus plezier ! Gefeliciteerd Dash-X! En veel klus plezier ! Gefeliciteerd Dash-X! En veel klus

    plezier ! Gefeliciteerd Dash-X! En veel klus plezier ! Gefeliciteerd Dash-X! En veel klus plezier ! Gefeliciteerd Dash-X!

    En veel klus plezier ! Gefeliciteerd Dash-X! En veel klus plezier ! Gefeliciteerd Dash-X!

    en veel klus plezier nog
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 12:20 schreef leonieke het volgende:
    Er verschij zo'n grote smile op mijn gezicht met deze bovenstaande posts dus wat moet dat dan niet voor Dash-X betekenen?!?

    Dit is zo'n lief topic!

    Dash-X: van harte gefeliciteerd Je hebt zoals je terecht onderstreept JOUW eigen huis

    Zo fijn!!!

    En nu: klusfoto's
    Zeker een lief topic met veel meelevende mensen die in een zelfde schuitje zitten

    Het voelt idd nu echt mijn huis. Klusfoto's volgen vanavond of morgen in mijn topic
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 14:31 schreef SEMTEX het volgende:

    [..]

    Spannneeend! Ik zit ook reikhalzend naar dat moment uit te kijken .
    Wanneer is het voor jou zo ver?
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 17:26 schreef Vonkenboer het volgende:

    [..]

    En uiteraard natuurlijk een eigen lostaand topic maken waarin je je klussen laat zien
    Met natuurlijk veel foto's

    Gefeliciteerd
    Jazeker Die moet ik nog even aanmaken vanavond of morgen. Zal speciaal voor jou een meterkastfotootje maken Daar moet ook nog t een en ander aan gebeuren
    pi_56056827
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 13:23 schreef Mert het volgende:
    Ik zal ook maar eens posten hier
    Ik heb onlangs de koopakte en hypotheekakte getekend voor een 4 kamer appartement in Nijmegen. Ik moet nog naar de notaris om alles rond te maken maar dat is pas begin februari.
    Als alles goed gaat heb ik rond 8 februari de sleutel en zal ik een klustopic openen
    Allereerst gefeliciteerd

    4 Kamers in nijmegen.. dat mag wat kosten
    pi_56056880
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 12:24 schreef CarOnline het volgende:
    Leonieke, binnenkort is iig iets!

    En hier... ik ben zondag met mn hele hebben en houwen naar mn (beste ) vriendin gegaan, tekening mee, prints van de keuken mee, en ook met haar er eens naar gekeken. Ze vond het ook een mooie keuken maar net wat ik zei: niet fantastisch. We hebben dezelfde smaak, altijd handig.
    We hebben hier een losstaand fornuis van 90 cm en bij de keukenwinkel hebben we dat in laten bouwen. Kwamen we op ruim 3000,-
    Dus dat hebben we geschrapt en nu hadden we dan een gewone van 60 cm en ik baalde daar echt zó van. Dus mn vriendin zei: waarom koop je niet zelf een losstaand fornuis! [ afbeelding ]
    Eureka! Stom dat je daar dan zelf niet aan denkt

    Maar goed, op internet zijn die dingen dus te koop VER onder de 1000,-!!! Plus dat een kook-eiland niet handig is. Ik wil graag een GROTE eettafel. En dat kan dan niet. Dus we gaan toch voor de hoekkeuken. Hoewel ik dat eerst niet wilde, maar het is even niet anders, want mn eettafel wil ik ook niet kwijt. Het moet echt een leuke woonkeuken worden. En niet eentje waar je nog even een tafel in propt. Dussss ik heb wat plaatjes gezocht, mail opgesteld en naar de keuken man gemaild. Dat we zelf een fornuis kopen omdat die dus op internet veel goedkoper te krijgen zijn. En dat zij daar maar een keuken omheen moeten bouwen
    Met schouw

    Nou belde die man net, en ze gaan een andere tekening maken, dat kahn immers noch ja
    Hoewel zijn baas zei dat wij 'Ein wirklich tolle küche' haben uitgezocht, is ie van de baan
    En ben ik alweer een stuk positiver. Oh ja, mijn man is het er wel mee eens.
    Gelukkig is hij wél makkelijk hehe
    Nou dat moet wel een mooie keuken worden ook als er zoveel moeite in is gestopt Als je tekeningen hebt (3d?) wel posten he
      dinsdag 15 januari 2008 @ 21:16:15 #195
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56058063
    Lul niet zoveel Dash-X, en maak dat topic.

    Met foto's! Minimaal 15!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_56058364
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:16 schreef phluphy het volgende:
    Lul niet zoveel Dash-X, en maak dat topic.

    Met foto's! Minimaal 15!
    Wat zij zegt idd.

    We hebben nu wel lang genoeg naar alleen woorden zitten kijken. Het wordt nu tijd om daar het nodige beeldmateriaal aan toe te voegen!
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      dinsdag 15 januari 2008 @ 21:40:09 #197
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56058713
    Yeah! En een beetje rapper dan je gewend bent!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_56058868
    Dames dames rustig aan
      dinsdag 15 januari 2008 @ 21:59:48 #199
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56059214
    Niks rustig aan!

    Topic met foto's tijd!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_56059835
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:59 schreef phluphy het volgende:
    Niks rustig aan!

    [ afbeelding ] Topic met foto's tijd!
    Your wish..

    Dash's eerste woning en verbouwing
    pi_56059981
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:59 schreef phluphy het volgende:
    Niks rustig aan!

    [ afbeelding ] Topic met foto's tijd!
    Hahaha gek mens
    Screw them.
    We're going home.
    pi_56060024
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 20:28 schreef Dash-X het volgende:

    [..]

    Nou dat moet wel een mooie keuken worden ook als er zoveel moeite in is gestopt Als je tekeningen hebt (3d?) wel posten he
    uiteraard, uiteraard, ik moet wel na al dat gezeik van mij
    Screw them.
    We're going home.
      dinsdag 15 januari 2008 @ 22:29:57 #203
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56060031
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 22:22 schreef Dash-X het volgende:

    [..]

    Your wish..

    Dash's eerste woning en verbouwing
    ... ♥ ik mis je ♥
      dinsdag 15 januari 2008 @ 22:30:30 #204
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_56060049
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 11:06 schreef Dash-X het volgende:
    Ik heb de Sleutel
    Gefeliciteerd

    Wij zitten op het moment met wat minder kriebels aangezien de hypotheek 'n shit nu rond is en we alleen maar 5 maanden en 16 dagen moeten wachten tot we de sleutels krijgen. Dat betekend dat we nog zo'n 167 dagen hebben om wat meubels en een nieuwe vloer uit te zoeken, het huis is verder af. Maar daar nemen we dan ook maar uitgebreid de tijd voor
    Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
    Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
      dinsdag 15 januari 2008 @ 22:37:08 #205
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56060233
    5 maanden en 16 dagen, dat klinkt lang he?
    Maar over een paar weken ben je helemaal aan het idee gewend. Je zult zien, het grootste gedeelte van de tijd gaat het best snel. Af en toe heb je van die baal momentjes dat het ongeduld toeslaat. Maar ach, de drukte van alledag doet het je soms toch weer snel vergeten.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_56060481
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 22:30 schreef Berkery het volgende:

    [..]

    Gefeliciteerd [ afbeelding ]

    Wij zitten op het moment met wat minder kriebels aangezien de hypotheek 'n shit nu rond is en we alleen maar 5 maanden en 16 dagen moeten wachten tot we de sleutels krijgen. Dat betekend dat we nog zo'n 167 dagen hebben om wat meubels en een nieuwe vloer uit te zoeken, het huis is verder af. Maar daar nemen we dan ook maar uitgebreid de tijd voor
    Thnx 5 en een halve maand klinkt echt lang! Aan de ene kant jammer, aan de andere kant wel veel tijd om alles zo goed mogelijk voor te bereiden en uit te zoeken inderdaad
      woensdag 16 januari 2008 @ 10:28:01 #207
    102174 Diesz
    Stuiterbal
    pi_56067493
    *meldt*

    Aan deze kant is er veel gebeurd en we zitten helaas nog steeds niet in echt rustiger vaarwater. Tijd om bij te lezen is er dus niet en om mee te schrijven al helemaal niet. Toch probeer ik even snel te updaten tussen alles door.

    De laatste maanden van vorig jaar waren behoorlijk heftig, waaronder als 'hoogtepunt' een spoedoperatie bij mij. Dat gaat nu gelukkig allemaal goed, alleen de rest zit nog steeds niet mee.

    Het huis van mijn vriend staat sinds augustus te koop en we hadden eind augustus al een koper. Na een aantal weken geklooi mbt het tekenen van het voorlopige koopcontract gaf ik aan de makelaar aan dat we er geen vertrouwen in hadden en dat het huis ten onrechte 'verkocht onder voorbehoud' stond. Er was immers nog niks getekend. Ik kreeg de volle laag van de makelaar, het was niet mijn huis en moest dus mijn mond maar houden. Ook mijn vriend werd eerst niet serieus genomen, maar uiteindelijk heeft de makelaar het huis wel weer vrij gegeven na dik 6 weken. Helaas kregen we gelijk. Eind oktober besloot de koper om nog even wat verder te kijken

    De makelaar heeft inmiddels de pest aan ons en doet niks meer en het is niet de meest gunstige tijd van het jaar om een huis te verkopen, dus we zitten over 3 weken met 3 huizen

    Verder kregen we ineens het bericht dat de hypotheek niet door kon gaan daar mijn naam nog ergens in een contract stond. Ik heb daar al ruim 7 jaar niks meer mee te maken en kan dat ook aantonen, maar dat was niet voldoende. Van de week kreeg ik telefonisch bericht dat mijn naam verwijderd wordt, maar of dat op tijd lukt voor de hypotheek??

    Daarnaast bleek vorige week dat de jongste hond van 3 jaar lymfklierkanker heeft . Afgelopen maandag zijn we gestart met chemo en we zitten dus met regelmaat 2 uur heen en 2 uur terug in de auto naar Terneuzen.

    Kortom....... het gaat hier even niet zo makkelijk.

    Voor nu zijn we hier tussen de bedrijven door aan het inpakken. De hypotheekadviseur gaat er van uit dat alles net op tijd rond komt en dat het gewoon allemaal doorgaat op 4 februari. Ik hoop het, want we hebben de huur van mijn woning per 15 februari opgezegd, daar het niet te doen is om 3 huizen te betalen. We gaan dus niet klussen in het nieuwe huis, maken alleen goed schoon en gaan dan over. Klussen komt dan in de maanden erna. Beetje bij beetje, in plaats van alles eerst en dan verhuizen. Er zit niks anders op. Zodra we de sleutel hebben neem ik ook mijn digi mee en zal ik proberen om als we er eenmaal in zitten af en toe te gaan zitten om bij te lezen en te updaten!!
    Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
    Druifje!!
    pi_56067984
    Zo, eens kijken of ik t een beetje uit mn vingers krijg wat er qua woningen, hypotheken en informatie gisteren is binnen gekomen.

    Het was een lange zit bij de hypotheekshop maar we hadden een vriendelijke adviseur die duidelijk dingen uitlegde en ook de tijd er wel voor nam.
    Soms ging hij wel een beetje snel en vielen de kwartjes wat later. Hoewel er nu nog steeds kwartjes moeten vallen hoor. Behoorlijke overload aan informatie gekregen en in t kort verwacht ik niet dat ik binnen 3 maanden een huisje ga kopen
    Eerst alles goed laten bezinken, uitzoeken, bekijken, nog meer informatie en tussendoor mn eigen leven blijven behouden Dus daar gaat wel wat overheen.
    Ben dan ook wel blij dat ik die afspraak gemaakt heb en het niet nog langer uitgesteld heb.

    Wat me wel tegenviel was de hypotheek die ik alleen zou kunnen dragen en het viel me 200% mee de hypotheek die mn vriend en ik samen zouden kunnen krijgen.
    Al die berekeningen en type hypothen wel of niet NHG etc dat zie ik nog wel even.
    Daarnaast viel het me nog behoorlijk tegen wat er wel niet nog aan extra kosten gemoeid zijn bij von.
    En die rentes zijn ook wel aardig pittig, althans de verschillen er tussen.

    Overigens wat ik wel vreemd vond, ze wilden graag alles van je weten over al je financien. Hele formulieren ingevuld, alle dingen uit de kast getrokken om t op te zoeken.
    Hebben ze er NIKS mee gedaan.
    Echt helemaal niks.
    Hoe weten ze dan dat ik geen BRK registratie heb, dat mijn gegevens wel juist zijn en waarom heb ik er dan al die tijd ingestoken?
    Naja, het zal wel voor een doel zijn geweest en mogelijk voor een andere afspraak wel weer nuttig dat ik het al uitgezocht heb. Maar vond het wel een beetje vreemd

    Ik wil voor mezelf iig een goede duidelijke keuze kunnen maken en niet zomaak klakkeloos een adviseur volgen. Dus ik ben er wel zoet mee!

    Kan me nu wel meer focussen op wat je natuurlijk wilt, wat je als extra's er bij kunt afsluiten maar ook de extra kosten die er mee bij horen.

    Al met al nog een beetje erg warrig in mn hoofd maar dat wordt langzaamaan gestructureerd

    [ Bericht 14% gewijzigd door tirannetje24 op 16-01-2008 11:11:02 ]
    pi_56068025
    @Diesz: Dat is aardig wat wat er allemaal speelt.
    Ik hoop dat het allemaal snel opgelost kan worden en dat de andere factoren buiten de hypotheek om zich positief gaan ontwikkelen!
    Blijven jullie wel bij deze makelaar zitten na zo een slechte ervaring ?
      woensdag 16 januari 2008 @ 14:59:32 #210
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56074251
    Jeetje Diesz, wat hebben jullie allemaal voor de kiezen gekregen. Poeh!
    Ik zou meteen van makelaar geswiched zijn, of hebben jullie dat ook gedaan?
    Nog een week of 3, zet 'm op he! Succes!

    tirannetje, ik kan me voorstellen dat je murw bent na zoveel informatie. Het is best nog een uitgebreide materie. Zo veel keuzes, zo veel beslissingen! Hebben jullie in de kennissenkring niet iemand die een beetje bekend is ermee? Soms is het wel fijn om van een vertrouwd persoon wat tips te krijgen.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_56081653
    Diesz, dat klinkt niet zo fijn allemaal
    Ik vind het maar een raar verhaal met die makelaar. Snel een andere nemen!

    Tirannetje, ingewikkeld is het hè? Er zijn zoveel constructies en hypotheeksoorten. Succes met denken
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
      woensdag 16 januari 2008 @ 19:45:41 #212
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56081727
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 18:10 schreef phluphy het volgende:
    Welkom Mert, ik verheug me op de foto's!
    AHUM !!!
    ... ♥ ik mis je ♥
      woensdag 16 januari 2008 @ 19:48:15 #213
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56081823
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 19:06 schreef egg-bird het volgende:
    Jeuhj ook mn vriendin en ik hebben bijna een huis gekocht. alles is bijna geregeld en nu nog wachten totdat de huidige bewoners een 65+ flat hebben gevonden. iemand nog een idee waar ze direct in kunnen ?

    Die arme lieve mensjes!
    quote:
    oh echt heerlijk dat fantaseren over hoe je de badkamer gaat maken en hoe je je woonkamer wil gaan inrichten
    Zekers is dat heerlijk! Vooral als je weet hoe het huis er nu uitziet. Door foto's en zo.

    P.S. welkom in dit topic.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_56083970
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 19:45 schreef phluphy het volgende:

    [..]

    AHUM !!!
    Mocht ik ooit zover komen, lijkt het me verstandig eerst de foto's te posten voordat ik het goede nieuws post
      woensdag 16 januari 2008 @ 22:34:19 #215
    50458 Mert
    ___,,,,_(º-º)_,,,,___
    pi_56087914
    Bij deze vast een kleine impressie:

    Woonkamer

    Keuken, deze blijft zitten.

    En een kleine kleurimpressie.

    Topic komt nog maar ik wil eerst meer fatsoenlijke foto's maken
    Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
    XboxLive Gamertag: S2K Mert
      woensdag 16 januari 2008 @ 22:37:17 #216
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56088070
    Ha! De foto's!

    Zo'n zijraam in de woonkamer, dat vind ik echt wat hebben.
    Alleen zo jammer dat je daar dan niets hoogs kan zetten, mocht dat nodig zijn. Maar ja, daar moet je dan maar creatief mee omgaan.

    Ben benieuwd naar de rest van de foto's. En weet je al wat je wil gaan doen qua kleuren en zo?
    Nette keuken trouwens!
    ... ♥ ik mis je ♥
      woensdag 16 januari 2008 @ 23:00:09 #217
    102174 Diesz
    Stuiterbal
    pi_56089039
    Jullie zouden allemaal een andere makelaar nemen..... Dat zou ik ook willen. Maar deze man vraagt dan wel even 1100 euro voor wat ie niet heeft gedaan. Dat is toch een flinke smak geld. Kunnen we daar onderuit??
    Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
    Druifje!!
      donderdag 17 januari 2008 @ 09:09:31 #218
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_56094595
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 10:28 schreef Diesz het volgende:
    *meldt*

    Aan deze kant is er veel gebeurd en we zitten helaas nog steeds niet in echt rustiger vaarwater. Tijd om bij te lezen is er dus niet en om mee te schrijven al helemaal niet. Toch probeer ik even snel te updaten tussen alles door.

    De laatste maanden van vorig jaar waren behoorlijk heftig, waaronder als 'hoogtepunt' een spoedoperatie bij mij. Dat gaat nu gelukkig allemaal goed, alleen de rest zit nog steeds niet mee.

    Het huis van mijn vriend staat sinds augustus te koop en we hadden eind augustus al een koper. Na een aantal weken geklooi mbt het tekenen van het voorlopige koopcontract gaf ik aan de makelaar aan dat we er geen vertrouwen in hadden en dat het huis ten onrechte 'verkocht onder voorbehoud' stond. Er was immers nog niks getekend. Ik kreeg de volle laag van de makelaar, het was niet mijn huis en moest dus mijn mond maar houden. Ook mijn vriend werd eerst niet serieus genomen, maar uiteindelijk heeft de makelaar het huis wel weer vrij gegeven na dik 6 weken. Helaas kregen we gelijk. Eind oktober besloot de koper om nog even wat verder te kijken

    De makelaar heeft inmiddels de pest aan ons en doet niks meer en het is niet de meest gunstige tijd van het jaar om een huis te verkopen, dus we zitten over 3 weken met 3 huizen

    Verder kregen we ineens het bericht dat de hypotheek niet door kon gaan daar mijn naam nog ergens in een contract stond. Ik heb daar al ruim 7 jaar niks meer mee te maken en kan dat ook aantonen, maar dat was niet voldoende. Van de week kreeg ik telefonisch bericht dat mijn naam verwijderd wordt, maar of dat op tijd lukt voor de hypotheek??

    Daarnaast bleek vorige week dat de jongste hond van 3 jaar lymfklierkanker heeft . Afgelopen maandag zijn we gestart met chemo en we zitten dus met regelmaat 2 uur heen en 2 uur terug in de auto naar Terneuzen.

    Kortom....... het gaat hier even niet zo makkelijk.

    Voor nu zijn we hier tussen de bedrijven door aan het inpakken. De hypotheekadviseur gaat er van uit dat alles net op tijd rond komt en dat het gewoon allemaal doorgaat op 4 februari. Ik hoop het, want we hebben de huur van mijn woning per 15 februari opgezegd, daar het niet te doen is om 3 huizen te betalen. We gaan dus niet klussen in het nieuwe huis, maken alleen goed schoon en gaan dan over. Klussen komt dan in de maanden erna. Beetje bij beetje, in plaats van alles eerst en dan verhuizen. Er zit niks anders op. Zodra we de sleutel hebben neem ik ook mijn digi mee en zal ik proberen om als we er eenmaal in zitten af en toe te gaan zitten om bij te lezen en te updaten!!
    Oh mijn god, wat een ellende. En wat een ontzettende knuppel, die makelaar. Je betaalt hem om zijn werk te doen en voor jou je huis te verkopen, komt hij met dit soort acties .

    Sterkte iig met alle regeldingen en met je hond .
    In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
    pi_56094961
    ik zou gaan informeren of je kan switchen,w at heb je aan een makelaar die nu geen vinger meer vor je roert en ej huizen worden ook niet verkocht, daaahaaag 1100 euro, er is toch niets verkocht ? ik heb toen ook een andere makelaar genomen en koste me noppes. maar ik zocht een woning en vond hem niet genoeg zoeken
    ga gewoon naar een ander makelaarkantoor en leg het voor !
      donderdag 17 januari 2008 @ 09:35:23 #220
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56095178
    quote:
    Op donderdag 17 januari 2008 09:25 schreef Charisma het volgende:
    ik zou gaan informeren of je kan switchen,w at heb je aan een makelaar die nu geen vinger meer vor je roert en ej huizen worden ook niet verkocht, daaahaaag 1100 euro, er is toch niets verkocht ? ik heb toen ook een andere makelaar genomen en koste me noppes. maar ik zocht een woning en vond hem niet genoeg zoeken
    ga gewoon naar een ander makelaarkantoor en leg het voor !
    Daar zat ik ook aan te denken!

    Een makelaar krijgt verkoop-courtage. Nou, zo lang hij niets verkocht heeft, geen courtage.
    Ik zou inderdaad gewoon eens bij een andere makelaar binnenstappen, en het voorleggen. Hij weet vast wel hoe de regels daaromtrent zijn!

    Je kan de vraag ook voorleggen in WGR, trouwens!
    ... ♥ ik mis je ♥
      donderdag 17 januari 2008 @ 12:45:06 #221
    50458 Mert
    ___,,,,_(º-º)_,,,,___
    pi_56099986
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 22:37 schreef phluphy het volgende:
    Ha! De foto's!

    Zo'n zijraam in de woonkamer, dat vind ik echt wat hebben.
    Alleen zo jammer dat je daar dan niets hoogs kan zetten, mocht dat nodig zijn. Maar ja, daar moet je dan maar creatief mee omgaan.

    Ben benieuwd naar de rest van de foto's. En weet je al wat je wil gaan doen qua kleuren en zo?
    Nette keuken trouwens!
    De vensterbanken, ook bij het zijraam, zijn behoorlijk breed. Je kan er dus wel wat opzetten maar het mag inderdaad niet te hoog zijn.
    Wat betreft de kleuren: Er komt een donker gelakte Teakhouten laminaatvloer in te liggen, vergelijkbaar met donker eiken alleen ik vind de houtstructuur mooier. Kleuren worden voor de rest: Oranje en grijs.

    Het zit op dit moment nog allemaal in mijn hoofd, en in de diverse folders die ik heb gespaard. Maar als ik betere foto's heb zal ik ook wat tekeingen maken hoe het eruit komt te zien.

    [ Bericht 8% gewijzigd door Mert op 17-01-2008 23:27:46 ]
    Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
    XboxLive Gamertag: S2K Mert
    pi_56104012
    quote:
    Op donderdag 17 januari 2008 09:09 schreef SEMTEX het volgende:

    [..]

    Oh mijn god, wat een ellende. En wat een ontzettende knuppel, die makelaar. Je betaalt hem om zijn werk te doen en voor jou je huis te verkopen, komt hij met dit soort acties .

    Sterkte iig met alle regeldingen en met je hond .
    Thnx!! Ik hoop dat mutsie er doorheen gesleurd kan worden!!
    Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
    Druifje!!
    pi_56104111
    quote:
    Op donderdag 17 januari 2008 09:25 schreef Charisma het volgende:
    ik zou gaan informeren of je kan switchen,w at heb je aan een makelaar die nu geen vinger meer vor je roert en ej huizen worden ook niet verkocht, daaahaaag 1100 euro, er is toch niets verkocht ? ik heb toen ook een andere makelaar genomen en koste me noppes. maar ik zocht een woning en vond hem niet genoeg zoeken
    ga gewoon naar een ander makelaarkantoor en leg het voor !
    quote:
    Op donderdag 17 januari 2008 09:35 schreef phluphy het volgende:

    [..]

    Daar zat ik ook aan te denken!

    Een makelaar krijgt verkoop-courtage. Nou, zo lang hij niets verkocht heeft, geen courtage.
    Ik zou inderdaad gewoon eens bij een andere makelaar binnenstappen, en het voorleggen. Hij weet vast wel hoe de regels daaromtrent zijn!

    Je kan de vraag ook voorleggen in WGR, trouwens!
    We hebben eind oktober een gesprek gehad met een andere makelaar. Deze adviseerde ons geen overhaaste beslissingen te nemen, daar de huidige makelaar het recht heeft om deze kosten te vragen. Het enige wat we kunnen doen is de rechtsbijstand inschakelen. Dat is nog niet gebeurd daar we dus zo veel andere dingen aan ons hoofd hebben en het best een klus gaat worden denk ik

    In WGR zal ik het van de week eens proberen neer te tikken! Thnx in elk geval.
    Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
    Druifje!!
    pi_56112590
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 20:54 schreef tirannetje24 het volgende:

    [..]

    Mocht ik ooit zover komen, lijkt het me verstandig eerst de foto's te posten voordat ik het goede nieuws post
    pi_56126487
    'Binnenkort' was blijkbaar 'ondertussen' want ze hebben stiekem met twee mensen toch wat verder gewerkt
    pi_56126812
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 22:30 schreef Berkery het volgende:

    [..]

    Gefeliciteerd [ afbeelding ]

    Wij zitten op het moment met wat minder kriebels aangezien de hypotheek 'n shit nu rond is en we alleen maar 5 maanden en 16 dagen moeten wachten tot we de sleutels krijgen. Dat betekend dat we nog zo'n 167 dagen hebben om wat meubels en een nieuwe vloer uit te zoeken, het huis is verder af. Maar daar nemen we dan ook maar uitgebreid de tijd voor
    5 maand en 16dagen klinkt wel best lang maar als het een troost kan zijn, we zitten minsten in hetzelfde schuitje dus we kunnen gewoon tegen elkaar klagen als het ons te lang duurt

    Wel fijn dat jullie nu al meubels kunnen uitzoeken. Heb je al enig idee voor de vloer of hoe je het huis zult inrichten?
    pi_56126956
    Wow Diesz wat een bericht
    Hoe lang duurt het contract nog met jullie makelaar? Op deze manier is het toch niet te doen? Wat moet het vreselijk zijn om een makelaar te hebben die niets doet voor jullie mogen jullie het huis niet zelf te koop zetten via internet bijvoorbeeld? (mijn zus mocht dat niet van haar makelaar daarom deze vraag)

    Ik hoop dat het hypotheekgedoe in orde komt en dat jullie kunnen verhuizen op 4 februari. Misschien wel niet zo fijn dat het klussen pas over een paar maand zal kunnen beginnen, maar dan zitten jullie toch al in jullie nieuwe huis! Ik duim alleszins voor een vlotte verkoop van het huis van jouw vriend.

    Hopelijk werkt de chemo en raken ook deze problemen zo vlug mogelijk opgelost. Arme hond
    pi_56127055
    quote:
    Op donderdag 17 januari 2008 12:45 schreef Mert het volgende:

    [..]

    De vensterbanken, ook bij het zijraam, zijn behoorlijk breed. Je kan er dus wel wat opzetten maar het mag inderdaad niet te hoog zijn.
    Wat betreft de kleuren: Er komt een donker gelakte Teakhouten laminaatvloer in te liggen, vergelijkbaar met donker eiken alleen ik vind de houtstructuur mooier. Kleuren worden voor de rest: Oranje en grijs.

    Het zit op dit moment nog allemaal in mijn hoofd, en in de diverse folders die ik heb gespaard. Maar als ik betere foto's heb zal ik ook wat tekeingen maken hoe het eruit komt te zien.
    Mert welkom hier en proficiat
    Wat leuk dat je de inrichting al volledig in je hoofd hebt Persoonlijk denk ik dat jouw kleurencombinatie meer mijn ding gaat zijn dan de foto's die je nu getoond hebt want ik vind het toch een beetje flashy

    Ik heb het allemaal een beetje gemist maar wanneer zou je verhuizen?
      vrijdag 18 januari 2008 @ 15:22:53 #229
    50458 Mert
    ___,,,,_(º-º)_,,,,___
    pi_56131353
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 12:43 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Mert welkom hier en proficiat
    Wat leuk dat je de inrichting al volledig in je hoofd hebt Persoonlijk denk ik dat jouw kleurencombinatie meer mijn ding gaat zijn dan de foto's die je nu getoond hebt want ik vind het toch een beetje flashy

    Ik heb het allemaal een beetje gemist maar wanneer zou je verhuizen?
    De kleuren op de foto's gaan er dus af he dat was wat ik bedoelde met de verschillende potjes verf van de vorige bewoner.
    Als alles op tijd klaar is ga ik op 8 februari naar de notaris voor het transport. En dan is het denk ik een kleine 2 maandjes klussen en ik hoop het voor mijn verjaardag, 31 maart, klaar te hebben.
    Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
    XboxLive Gamertag: S2K Mert
      vrijdag 18 januari 2008 @ 15:33:50 #230
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56131641
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 12:23 schreef leonieke het volgende:
    'Binnenkort' was blijkbaar 'ondertussen' want ze hebben stiekem met twee mensen toch wat verder gewerkt
    Dan klopte mijn goede gevoel erbij dus toch!

    Wat zijn ze al lekker opgeschoten! Blijft het zo, dat je niet door het raam kan kijken? Of komt dat vanzelf in orde als de vloer er in ligt?
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_56131931
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 15:33 schreef phluphy het volgende:

    [..]

    Dan klopte mijn goede gevoel erbij dus toch!

    Wat zijn ze al lekker opgeschoten! Blijft het zo, dat je niet door het raam kan kijken? Of komt dat vanzelf in orde als de vloer er in ligt?
    Jouw gevoel zat blijkbaar helemaal goed Ik durfde er zelf niet op hopen en daarom hebben we dus enige tijd gewacht om richting bouw te gaan zien (met in ons achterhoofd dat er misschien iets ging veranderd zijn als we maar lang genoeg zouden wachten ) Maar ik ben blij dat ze toch al zo zijn opgeschoten Het is nog geen volledig verdiep, maar het is een goed begin

    Wat de ramen betreft, dat zal zo blijven, denk ik. Maar dat hoort ook zo volgens het plan. We hebben speciaal voor hoge ramen gekozen omdat dit de kant is waar we toch alleen maar de buren hun huis kunnen zien. Op de andere foto's zitten ook hoge ramen, maar dat komt omdat er onder het ene raam een bureau moet komen en onder het andere raam een radiator en de zetel. En het zorgt er ook voor dat we normaalgezien weinig last gaan hebben van lichtinval in de tv. Daarnaast hebben we voor de rest van de muren voor heel grote ramen gekozen en we moeten toch ergens een zetel kwijt

    En we vinden het trouwens zelf wel lekker knus en intiem dat mensen ons niet zomaar kunnen zien als we in de zetel zitten/hangen/liggen/... . Zeker omdat er langs die kant een wandelwegje passeert aan ons huis en mensen in onze ogen iets te gemakkelijk zouden kunnen binnenkijken als ze te voet passeren. Ze zullen al genoeg zien van onze keuken en woonkamer door de grote glaspartijen.

    Ik wil verhuizen Hoe meer ik naar de foto's kijk, hoe meer zin ik krijg om er te gaan wonen
      vrijdag 18 januari 2008 @ 15:45:33 #232
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56132008
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 15:43 schreef leonieke het volgende:

    Ik wil verhuizen Hoe meer ik naar de foto's kijk, hoe meer zin ik krijg om er te gaan wonen
    Die dag komt er, echt!

    En het zal een geweldige dag worden!
    Hoe zwaarder het gevecht, hoe mooier de overwinning!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_56132041
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 15:45 schreef phluphy het volgende:

    [..]

    Die dag komt er, echt!

    En het zal een geweldige dag worden! Hoe zwaarder het gevecht, hoe mooier de overwinning!
    Ik ga wenen... ik voel het nu al dat ik zo hard ga wenen wanneer we eindelijk gaan verhuizen
      vrijdag 18 januari 2008 @ 15:50:08 #234
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56132164
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 15:46 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Ik ga wenen... ik voel het nu al dat ik zo hard ga wenen wanneer we eindelijk gaan verhuizen
    Dan doe ik met je mee hoor!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_56132325
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 15:50 schreef phluphy het volgende:

    [..]

    Dan doe ik met je mee hoor!
    Straks denken de mensen dat we gek zijn
    Maar tranen van geluk, die bestaan gewoon en dat ga ik wel ff bewijzen binnenkort
    pi_56132410
    En even een grappig verhaal van mijn ma

    Mijn ma was de foto's vanmorgen aan het bekijken en vroeg zich opeens heel serieus af of er daar nu nog een verdiep op moest komen of dat dit het volledige huis was (ze weet perfect dat we met twee verdiepingen zitten, maar ze zag niet op de foto of dit één verdiep was of twee).
    Toen ik haar de foto toonde waarop ik net door het raam kan kijken, had ze nog niet onmiddellijk door dat dit echt geen twee verdiepingen zijn. Ik heb haar gevraagd of zij boven ook een dwergje wordt ofzo want dat ik anders totaal niet kan inzien hoe we boven zouden kunnen rondlopen als dit het volledige huis was
      vrijdag 18 januari 2008 @ 15:58:50 #237
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56132430
    Bewijzen? Dan zul je foto's moeten maken!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_56132466
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 15:58 schreef phluphy het volgende:
    Bewijzen? Dan zul je foto's moeten maken!
    Bwa, aangezien we er nu toch al een 200-tal hebben denk ik wel dat er nog een foto zal afkunnen als we verhuizen
      vrijdag 18 januari 2008 @ 16:05:47 #239
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56132667
    En de tranen moet je opvangen in een bakje, en bewaren! Voor later!

    De Historische Ik-ben-eindelijk-verhuisd-Tranen van Lievenieke! Wereldberoemd!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_56132747
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 16:05 schreef phluphy het volgende:
    En de tranen moet je opvangen in een bakje, en bewaren! Voor later!

    De Historische Ik-ben-eindelijk-verhuisd-Tranen van Lievenieke! Wereldberoemd!
    Die verkoop ik gewoon op e-bay binnen x aantal jaar... Kan ik misschien de lening afbetalen met de opbrengst

    ik vind je trouwens zo'n supervrouw
      vrijdag 18 januari 2008 @ 16:11:01 #241
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56132843
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 16:08 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Die verkoop ik gewoon op e-bay binnen x aantal jaar... Kan ik misschien de lening afbetalen met de opbrengst
    Nee joh! Met dat geld kun je dan weer een nieuw huis bouwen! Gewoon, omdat bouwen zo leuk is!
    quote:
    ik vind je trouwens zo'n supervrouw
    Hé, das toevallig! Ik jou ook!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_56133076
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 16:11 schreef phluphy het volgende:

    [..]

    Nee joh! Met dat geld kun je dan weer een nieuw huis bouwen! Gewoon, omdat bouwen zo leuk is!
    Jij ook niet hé!
    Phille heeft bij het opmaken van het plan al rekening gehouden met "als we het ooit zouden verkopen dan moeten we er toch voor zorgen dat het voor veel mensen een geschikt huis zou zijn" want "wie zegt er dat we hier de rest van ons leven gaan wonen"
    quote:
    Hé, das toevallig! Ik jou ook! [/sub]
    Ah jij ik vind het trouwens best stom hoor dat we niet op een boogscheut van elkaar wonen
      vrijdag 18 januari 2008 @ 16:26:34 #243
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56133225
    Een boogscheut! Wat een schattig woord. Ik denk dat wij dit "steenworp" noemen.
    Ik ben het wel met je eens hoor! Ach, we zijn best globetrotters, ik denk dat we wel eens een tourtje die kant uit maken om het huis te komen bekijken als het klaar is.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_56133345
    Steenworp ken ik ook, maar daar zou ik zelf nooit opkomen om het te gebruiken
    Dat zou trouwens super zijn, phluphy en Jeroen op bezoek bij ons thuis Ik zie weer een fotosessie in de maak
      vrijdag 18 januari 2008 @ 16:41:43 #245
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56133605
    Als je maar lekkere koffie kunt zetten! En Belgische bonbons zijn natuurlijk ook welkom.

    Oeps, offtopic!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_56134027
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 16:41 schreef phluphy het volgende:
    Als je maar lekkere koffie kunt zetten! En Belgische bonbons zijn natuurlijk ook welkom.

    Oeps, offtopic!
    Ik drink zelf geen koffie, maar voor jou zal ik het leren en bonbons en mattetaarten (specialiteit van Geraardsbergen) en andere lekkere taarten van die ene bakker uit de streek en nog veel lekkers

    En zo offtopic is het eigenlijk niet, want het gaat toch wel een beetje over de bouw van ons huis
    pi_56134560
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 12:23 schreef leonieke het volgende:
    'Binnenkort' was blijkbaar 'ondertussen' want ze hebben stiekem met twee mensen toch wat verder gewerkt
    Gaaf! Toch weer een lekkere vooruitgang geboekt
    pi_56136355
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 12:23 schreef leonieke het volgende:
    'Binnenkort' was blijkbaar 'ondertussen' want ze hebben stiekem met twee mensen toch wat verder gewerkt
    Zie je wel, ook bij jou komt het goed

    pi_56137595
    Idd Dash Weer een beetje vooruit
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 18:48 schreef tirannetje24 het volgende:

    [..]

    Zie je wel, ook bij jou komt het goed

    Ja, stel je maar eens voor dat het niet goed zou komen
    pi_56139554
    Leonieke, Wat heerlijk dat het toch nog is opgeschoten terwijl je zelf verwachtte van niet.

    Ik had ook de vraag over die hoge ramen maar die heeft Phluphy inmiddels al gesteld en is dus door jou beantwoord. Ik weet niet of ik er zelf voor zou kiezen maar hé het is jullie droomhuisje dus moet het vast prachtig worden.

    Hopelijk blijft het bouwen gestaag vorderen en kunnen jullie over niet al te lange tijd aan het echte afwerken en inrichten gaan beginnen.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_56141111
    Leonieke, dat ziet er goed uit
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_56156829
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 20:41 schreef Nanook24 het volgende:
    Leonieke, Wat heerlijk dat het toch nog is opgeschoten terwijl je zelf verwachtte van niet.

    Ik had ook de vraag over die hoge ramen maar die heeft Phluphy inmiddels al gesteld en is dus door jou beantwoord. Ik weet niet of ik er zelf voor zou kiezen maar hé het is jullie droomhuisje dus moet het vast prachtig worden.
    De ramen zullen een beetje in deze stijl zijn (ramen op het verdiep)


    Sober modern noemen de mensen de 'stijl' van ons huis. En dat vind ik wel fijn
    quote:
    Hopelijk blijft het bouwen gestaag vorderen en kunnen jullie over niet al te lange tijd aan het echte afwerken en inrichten gaan beginnen.
    Dat zal toch nog heel lang duren, vrees ik Maar daar mag ik nu eigenlijk niet aan denken of de moed zinkt terug in mijn schoenen.
    Think happy thoughts zeggen ze altijd hé?
    pi_56156837
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 21:38 schreef snoopy het volgende:
    Leonieke, dat ziet er goed uit
    Thx
    pi_56161129
    Precies Leonieke, think happy thougths.

    Je moet maar zo denken, er wordt gebouwd en de boel vordert. Wanneer het klaar is is nog even de vraag, maar zo lang er mensen bezig zijn op de bouwplaats zijn er vorderingen en komt dus jullie verhuisdatum elke dag een stukje dichterbij.

    En ik heb nog even de bouwtekeningen bekeken (ik wist dat ze ergens stonden maar wist niet meer waar) en het wordt gewoon een prachtig huis met genoeg ramen aan de niet zicht zijde dus mijn angst dat je maar zo weinig naar buiten zou kunnen kijken was volkomen onterecht.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_56172954
    quote:
    Op zaterdag 19 januari 2008 20:01 schreef Nanook24 het volgende:
    Precies Leonieke, think happy thougths.

    Je moet maar zo denken, er wordt gebouwd en de boel vordert. Wanneer het klaar is is nog even de vraag, maar zo lang er mensen bezig zijn op de bouwplaats zijn er vorderingen en komt dus jullie verhuisdatum elke dag een stukje dichterbij.

    En ik heb nog even de bouwtekeningen bekeken (ik wist dat ze ergens stonden maar wist niet meer waar) en het wordt gewoon een prachtig huis met genoeg ramen aan de niet zicht zijde dus mijn angst dat je maar zo weinig naar buiten zou kunnen kijken was volkomen onterecht.
    De verhuisdatum kan alleen maar dichterbij komen! Dat vind ik er nu zo fijn aan. Het komt steeds dichter en dichter.

    En om die reden heb ik nog even verwezen naar de bouwtekeningen want ik dacht al dat mensen gingen denken dat we in een bunker gaan wonen Is een misverstand dat momenteel bij veel mensen leeft als ze naar de foto's kijken: Hoe, jullie hebben bijna geen ramen? Wat zal het donker zijn in jullie huis!
    pi_56219662
    Na slechts twee weken zoeken heb ik ook een huisje gevonden in Utrecht, buiten de verhuurmakelaarmaffia om en óók nog tegen een hele redelijke prijs

    Het is compleet gemeubileerd (handig, heb namelijk nog niet zoveel spullen) en ik kan er over twee weken al in...







    pi_56221585
    Mooi huis Knakker! In welke buurt van Utrecht kom je te wonen?

    Ikzelf meld mij bij deze ook aan voor het topic.
    In oktober heb ik de koop-aanneemovereenkomst getekend voor een nieuwbouwwoning in Rotterdam. De oplevering is medio 2009, voorlopig zal ik het nog met Voorpret en Kriebels moeten doen!
      dinsdag 22 januari 2008 @ 13:06:31 #258
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56222038
    Leuk, Knakker. Ziet er netjes uit allemaal. Hoe lang wil je er blijven wonen? En wat doe je met evt. spullen die je in de tussentijd zelf aanschaft?
    En ¿waarom? ben je weg uit Cali?

    Welkom Cutie. Dat is inderdaad nog wel een tijdje.
    Baal je er erg van dat je nog zo lang moet wachten, of heb je je er helemaal op ingesteld?

    Tot nu toe noemden we Leonieke in dit topic ons kneusje , omdat zij het langst moet wachten.
    Jij overtreft haar ruimschoots! Maar we zullen je niet zomaar kneusje gaan noemen hoor!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_56222061
    Wat een mooi huis Knakker! En zo handig: gemeubileerd

    Cutie: welkom Heb je foto's of plannen van jouw nieuwbouwwoning? Ik ben zelf ook aan het bouwen en moet nog geruime tijd wachten, dus we kunnen samen wat kriebelen
    pi_56222204
    Huisje staat in een goed gedeelte van Zuilen. Perfect lokatie: gratis parkeren, snelle verbinding met alle snelwegen en ook nog op fietsafstand van het centrum . De verhuurder gaat nu voor een jaar naar het buitenland voor werk en er is een redelijke kans dat ze langer blijft; in dat geval kunnen we het of langer kunnen huren of anders wellicht kopen - dat laatste wil ik eigenlijk sowieso (scheelt toch een paar honderd euro per maand ivm de HRA), dus het is helemaal goed .

    Ik ben weg uit Cali omdat ik na 2 jaar buitenland Nederland (en mijn familie) miste. Gelukkig wou "mijn" stukje Colombia met me mee, dus ik heb elke minuut van de dag nog een levende herinnering
    pi_56222347
    Knakker en Cutie welkom hier! De een kan al snel verhuizen en de ander moet nog heel lang wachten. Succes beiden.
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
      dinsdag 22 januari 2008 @ 13:20:28 #262
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56222375
    Ah, dank je voor de uitleg. Ik hoop dat je heel gelukkig wordt in Nederland!
    En succes met de voortgang van het huisje, tof hoor, zo snel al iets gevonden waar je vrijwel meteen in kan.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_56316100
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 13:06 schreef phluphy het volgende:
    Tot nu toe noemden we Leonieke in dit topic ons kneusje , omdat zij het langst moet wachten.
    Jij overtreft haar ruimschoots! Maar we zullen je niet zomaar kneusje gaan noemen hoor!
    Het is dan ook een eer om 'kneusje' te mogen zijn

    Maar er was toch nog iemand die zo lang moest wachten of heb ik dat nu helemaal verkeerd op?
      zaterdag 26 januari 2008 @ 19:56:18 #264
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_56324936
    Het heeft heel veel voeten in de aarde gehad en ook heel veel geduld van ondergetekende en de verkopende partij, maar het is uiteindelijk toch allemaal gelukt : Sinds gisteren ben ik een trotse eigenaresse van een benedenwoning met souterrain.

    Foto's kon ik gisteren niet nemen omdat mijn camera op bleek en vandaag ben ik het gewoon vergeten.

    Voordat ik echt kan gaan beginnen moet ik even wachten tot er electriciteit en gas is (Is nu afgesloten). Ik ben wel al begonnen met wat provisorisch schoonmaken (Schoonmaken zonder warm water schiet niet echt op..) en aanpassingen maken aan de electra in het souterrain.
    pi_56334976
    Alicey, gefeliciteerd! Ga je nog veel verbouwen aan je huis of kan je er zo in?

    Wij hebben woensdag kijkdag gehad bij ons nieuwe huis. Ik snap werkelijk niet waarom de oplevering pas in mei is, het lijkt echt al bijna klaar. Volgens mij moeten ze de radiatoren, de deuren en het sanitair nog plaatsen. De badkamers zijn al getegeld.

    Maar er wordt gewoon echt niet eerder opgeleverd. Ze hebben ook nog even gesproken over het apart opleveren van binnen en buitenkant maar dat is alweer van tafel geveegd.

    De keukenmeneer heeft iig kunnen inmeten, dus zij kunnen aan de slag met het maken van de keuken. En een vriend van ons, die aannemer is, heeft gekeken omdat hij de vloer gaat leggen, de wanden glad gaat maken en het schilderwerk regelt.
    En ik ben heeeeel blij, het is volgens hem een fluitje van een cent om op de eerste etage dat stukje van de kinderkamer bij de bergruimte te trekken. Dan hebben we daar straks een hele fijne inloopkast voor de kleding

    De verkoper gaat nu bemiddelen bij het zoeken naar een tijdelijke huurwoning (zij verhuren ook) en maandag hopen we meer te horen. Wordt dat niks dan mogen we in mijn moeders huis die dan weer tijdelijk bij mijn tante zal gaan wonen. Mijn tante woont naast haar Er val iig heel wat te regelen voor ons de komende weken

    En misschien kunnen jullie even kijken naar dit topic:
    Tijdelijk ergens wonen omdat nieuwe huis niet klaar is Tips?
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_56335258
    Alicey gefeliciteerd. En wat dat foto's nemen betreft, binnenkort vergeet je dat helemaal niet meer hoor

    Snoopy wat fijn dat er toch een paar opties zijn waarop je kunt terugvallen nu het huis niet op tijd kan opgeleverd worden. Wel raar dat ze al zo ver zijn en die opleveringsdatum zo ver naar achter schuiven Worden alle huizen samen opgeleverd misschien en zijn jullie al het verst gevorderd ofzo?
    pi_56335291
    Er zijn maar 10 woningen in het blok en die zijn allemaal even ver met bouwen. Het heeft iets te maken met materialen voor de buitenkant en late levering van het toegangshek
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_56335428
    Maar het toegangshek heb je toch niet direct nodig? Wel stom dat ze het opleveren daarvoor zouden uitstellen.
    pi_56335493
    Ja, dat vinden wij nou ook
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_56335507
    Daarom dus dat je iets zei van binnen- en buitenkant apart opleveren. Ik begreep het al niet zo goed toen je het hierboven postte.
    En gewoon het hek apart opleveren? Dat zal ook geen optie zijn zeker?
      zondag 27 januari 2008 @ 10:48:54 #271
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_56335576
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 09:19 schreef snoopy het volgende:
    Alicey, gefeliciteerd! Ga je nog veel verbouwen aan je huis of kan je er zo in?
    Echt verbouwen ga ik niet, de vorige eigenaar (een belegger) heeft de hele woning al grondig verbouwd. Op wat electra-aanpassingen, hang en sluitwerk nakijken en gebruikelijke dingen als schilderen/vloeren leggen kan ik er zo in. Moet alleen ook nog wat meubilair bijkopen, de woning is bijna 3 keer zo groot als de woning waar ik nu in woon.
    quote:
    Wij hebben woensdag kijkdag gehad bij ons nieuwe huis. Ik snap werkelijk niet waarom de oplevering pas in mei is, het lijkt echt al bijna klaar. Volgens mij moeten ze de radiatoren, de deuren en het sanitair nog plaatsen. De badkamers zijn al getegeld.

    Maar er wordt gewoon echt niet eerder opgeleverd. Ze hebben ook nog even gesproken over het apart opleveren van binnen en buitenkant maar dat is alweer van tafel geveegd.
    Apart opleveren van binnen- en buitenkant? Hoe moet ik zoiets zien?
    quote:
    De verkoper gaat nu bemiddelen bij het zoeken naar een tijdelijke huurwoning (zij verhuren ook) en maandag hopen we meer te horen. Wordt dat niks dan mogen we in mijn moeders huis die dan weer tijdelijk bij mijn tante zal gaan wonen. Mijn tante woont naast haar Er val iig heel wat te regelen voor ons de komende weken
    Wel prettig dat je die mogelijkheden iig hebt
    quote:
    En misschien kunnen jullie even kijken naar dit topic:
    Tijdelijk ergens wonen omdat nieuwe huis niet klaar is Tips?
    Voor wat dat aangaat : Let op dat je met sommige diensten een nieuw jaarcontract afsluit wanneer je verhuist.
      zondag 27 januari 2008 @ 10:49:45 #272
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_56335590
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 10:16 schreef leonieke het volgende:
    Alicey gefeliciteerd. En wat dat foto's nemen betreft, binnenkort vergeet je dat helemaal niet meer hoor
    Denk ook wel dat dat goed gaat komen. Misschien dati k zelfs vanmiddag al de eerste foto's schiet.
    pi_56335616
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 10:49 schreef Alicey het volgende:

    [..]

    Denk ook wel dat dat goed gaat komen. Misschien dati k zelfs vanmiddag al de eerste foto's schiet.
    Maar dan moet je ze hier ook wel posten hoor
    pi_56335653
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 10:48 schreef Alicey het volgende:

    Apart opleveren van binnen- en buitenkant? Hoe moet ik zoiets zien?
    Dat je er wel al in kan gaan wonen maar dat de buitenkant nog niet klaar is en daar nog aan gewerkt wordt als je er al woont. En dat ze dat toegangshek dan later opleveren.
    quote:
    Voor wat dat aangaat : Let op dat je met sommige diensten een nieuw jaarcontract afsluit wanneer je verhuist.
    Dank je voor die tip.
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
      zondag 27 januari 2008 @ 11:01:38 #275
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_56335715
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 10:51 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Maar dan moet je ze hier ook wel posten hoor
    Als ik foto's heb gemaakt komt hier sowieso ook een linkje.
      zondag 27 januari 2008 @ 11:02:53 #276
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_56335733
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 10:56 schreef snoopy het volgende:

    [..]

    Dat je er wel al in kan gaan wonen maar dat de buitenkant nog niet klaar is en daar nog aan gewerkt wordt als je er al woont. En dat ze dat toegangshek dan later opleveren.
    Oh natuurlijk. Ik zat in mijn hoofd dat het andersom zou zijn - Dus dat eerst de buitenkant opgeleverd wordt. Had echt zo iets van wat heb je er dan aan.

    Er zit denk ik nog wat slaapzand in mijn ogen.
    pi_56336767
    * Quinazoline en vriendje willen ook gaan samenwonen, maar het vinden van een huisje in Eindhoven wil nog niet echt lukken.
    Voorlopig is huren de meeste reeele mogelijkheid, dus we zijn een beetje afhankelijk van wachtlijsten ed.
    Everything which is not impossible, will eventually happen
      zondag 27 januari 2008 @ 12:32:33 #278
    102174 Diesz
    Stuiterbal
    pi_56337212
    Even een update......

    Met woef gaat het okee. Wat down van de prednison, maar niet ziek van de chemo.

    Verder gaat het passeren op 4 februari door, alles is uiteindelijk na veel bellen en regelen goed gekomen!!!!
    Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
    Druifje!!
    pi_56338871
    Das goed nieuws Diesz

    Quinazoline, welkom hier en succes met zoeken
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
      zondag 27 januari 2008 @ 15:15:03 #280
    112156 Debsterr
    Dino inventor
    pi_56341029
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 12:09 schreef Quinazoline het volgende:
    * Quinazoline en vriendje willen ook gaan samenwonen, maar het vinden van een huisje in Eindhoven wil nog niet echt lukken.
    Voorlopig is huren de meeste reeele mogelijkheid, dus we zijn een beetje afhankelijk van wachtlijsten ed.
    Dat ken ik . Ook vriendje en ik zijn druk op zoek in E'hoven, hebben afgelopen donderdag een hypotheekgesprek gehad wat wel wat meer perspectief bood, maar het blijft lastig.
    Once in a while, I just wanna dance and feel good
    pi_56341126
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 15:15 schreef Debsterr het volgende:

    [..]

    Dat ken ik . Ook vriendje en ik zijn druk op zoek in E'hoven, hebben afgelopen donderdag een hypotheekgesprek gehad wat wel wat meer perspectief bood, maar het blijft lastig.
    Het lootsysteem noemen we hier ook al 'kanslooshuren'. Soms zitten we inderdaad dan toch maar aan kopen te denken. Ik zou eerlijk gezegd toch liever eerst samen gaan huren, omdat we voor het eerst gaan samenwonen, maar ook omdat onze salarissen toch wel zouden moeten gaan stijgen de komende tijd (vriend is net afgestudeerd en ik ben over een klein jaar klaar) en er dan een hoop meer mogelijk is.
    Beetje frustrerend is het wel om te zien dat je in het oosten van het land (waar mijn vriend vandaan komt) voor minder dan een ton al een mooi vier kamer appartement hebt, maarja, het moet nou eenmaal Eindhoven worden he.
    Everything which is not impossible, will eventually happen
    pi_56341128
    Quinazoline en Debsterr ik hoop dat jullie zoektocht niet te lang zal moeten duren. Elke dag dat het duurt, is een dag te lang hé
    Naar wat zijn jullie precies op zoek?
    pi_56341522
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 15:19 schreef leonieke het volgende:
    Quinazoline en Debsterr ik hoop dat jullie zoektocht niet te lang zal moeten duren. Elke dag dat het duurt, is een dag te lang hé
    Naar wat zijn jullie precies op zoek?
    Wij zoeken (minstens) een appartementje met 2 slaapkamers en een woonkamer, bij voorkeur in de buurt van het CS in Eindhoven omdat ik voorlopig nog naar Utrecht op en neer moet, en misschien na mijn afstuderen ook in Utrecht ga werken. Het liefst hebben we natuurlijk een huurhuisje met een paar slaapkamers, lekkere grote zolder, een leuk tuintje, en een schuurtje.
    Vooral mijn vriend is het wonen op zijn studentenkamer behoorlijk zat inmiddels. Ik heb momenteel een eigen appartementje en dus wat minder haast, maar het zou toch wel heel fijn als we samen een thuis hadden.
    Everything which is not impossible, will eventually happen
      zondag 27 januari 2008 @ 17:39:20 #284
    112156 Debsterr
    Dino inventor
    pi_56343971
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 15:19 schreef leonieke het volgende:
    Quinazoline en Debsterr ik hoop dat jullie zoektocht niet te lang zal moeten duren. Elke dag dat het duurt, is een dag te lang hé
    Naar wat zijn jullie precies op zoek?
    Liefst 2 slaapkamers, ruime woonkamer en wasmachine die niet in de douche hoeft. Zoveel mogelijk in het centrum.. Maarja, voor de 2 ton die we kunnen krijgen vind je dat niet .
    Once in a while, I just wanna dance and feel good
      maandag 28 januari 2008 @ 20:03:50 #285
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56369276
    Gefeliciteerd Alicey!

    En Diesz, succes met de laatste loodjes.

    Nieuwkomers: heel veel succes. Hopelijk vinden jullie iets tofs, binnen budget en zo.

    Ik rol nu echt de drukke tijd in. Vanaf morgen inpakken, woensdag huis inspecteren, donderdag even tussendoor solliciteren, vrijdag huis schoonmaken, zaterdag verhuizen.
    Vergeef me dat ik de komende tijd even niet heel actief mee kan posten!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_56369417
    Wauw Phluphy ik zag in jouw andere topic jouw superkorte lintmeter En dan met een opsomming van jouw to do-lijstje zal het inderdaad héél hard gaan inkorten. Wat moet het heerlijk zijn om morgen te kunnen inpakken En spannend! Ik krijg al plaatsvervangende kriebels, wat zal dat ooit geven als ik zelf mag beginnen inpakken?

    Veel succes met het solliciteren
    En euh, vergeet je ook niet te rusten? Na zo'n helse pijn moet je toch ook extra voor jezelf zorgen, hoor.
      maandag 28 januari 2008 @ 20:17:08 #287
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56369621
    Ja Mamanieke.

    Dat ziekenhuisgedoe tussendoor is wel een domper ja. Het bederft nu een beetje de voorpret, omdat ik niet fit ben (rust nog elke middag). Gelukkig hebben we veel hulp aangeboden gekregen, dus we gaan het wel redden allemaal. Maar het is wel jammer, mijn hoofd wil meer dan mijn lijf kan.

    Ik hoop dat de komende maanden voor jou net zo snel omvliegen als die van mij in de afgelopen tijd. Soms denk je dat er geen einde aan komt, maar eigenlijk gaat het allemaal best snel om.
    Jouw tijd komt ook, en ik denk dat België die dag op zijn kop staat. (8 op de schaal van Richter?)
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_56370030
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 20:17 schreef phluphy het volgende:
    Ja Mamanieke.
    Ik moet mijn verzorgende ik op iemand kunnen loslaten hé
    Nee, serieus, je hebt me heel hard doen schrikken.
    quote:
    Dat ziekenhuisgedoe tussendoor is wel een domper ja. Het bederft nu een beetje de voorpret, omdat ik niet fit ben (rust nog elke middag). Gelukkig hebben we veel hulp aangeboden gekregen, dus we gaan het wel redden allemaal. Maar het is wel jammer, mijn hoofd wil meer dan mijn lijf kan.
    Ik denk dat dit laatste eigen is aan zieke vrouwen. Ik weet ook van geen ophouden als ik ziek ben en kan me zo ergeren als iets me dan niet lukt. Wel leuk dat je veel hulp krijgt.
    quote:
    Ik hoop dat de komende maanden voor jou net zo snel omvliegen als die van mij in de afgelopen tijd. Soms denk je dat er geen einde aan komt, maar eigenlijk gaat het allemaal best snel om.
    Jouw tijd komt ook, en ik denk dat België die dag op zijn kop staat. (8 op de schaal van Richter?)
    2008 is ondertussen bijna een maand oud En mijn pilstrip gaat ook goed vooruit Ik kan dus met zekerheid zeggen dat de tijd niet stilstaat in België
    En aan een orkaan mogen ze zich hier inderdaad verwachten
    pi_56389334
    Welkom nieuwkomers!

    Het is weer eventjes terug maar moest ff wat meer met mezelf bezig zijn dan een huisje zoeken

    Maar door omstandigheden wil ik t huisjeszoekproces proberen te gaan versnellen.
    Dus ik hoop dat ik daar allemaal een beetje de tijd in kan vinden en wat leuks kan vinden

    Nu vroeg ik me af wat heeft een makelaar voor toegevoegde waarde
    Zij hebben natuurlijk veel meer informatie dan in zo een boekje staat. Maar wat wil je standaard nog van een makelaar weten en wat gaan zijn rol zijn in t proces om en huis te kopen?
    Ik ben me momenteel zelf aan t richten op nieuwbouwwoningen.
      dinsdag 29 januari 2008 @ 17:00:36 #290
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_56389623
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 12:09 schreef Quinazoline het volgende:
    * Quinazoline en vriendje willen ook gaan samenwonen, maar het vinden van een huisje in Eindhoven wil nog niet echt lukken.
    Voorlopig is huren de meeste reeele mogelijkheid, dus we zijn een beetje afhankelijk van wachtlijsten ed.
    Wat kunnen jullie voor hypotheek aan?

    Update hier: overmorgen krijgen we de sleutel om 9 uur, bij de notaris.
    Om 8:15 gaan we het kaal bekijken en checken op event. gebreken en hoe het achetrgelaten is. De dag erop ga ik schoonmaken en de week erop begint het grote verven en verhuizen . Ik kan niet wachten .
    In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
      dinsdag 29 januari 2008 @ 17:02:45 #291
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_56389670
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 15:15 schreef Debsterr het volgende:

    [..]

    Dat ken ik . Ook vriendje en ik zijn druk op zoek in E'hoven, hebben afgelopen donderdag een hypotheekgesprek gehad wat wel wat meer perspectief bood, maar het blijft lastig.
    Voor 2 ton? Goed zoeken en je vindt echt wel. Wij hebben onze gescoord voor 215.000,-. Het zit niet echt middenin het centrum, maar wel redelijk dichtbij. Ik denk dat je ook stukken beter scoort net iets buiten het centrum.
    In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
    pi_56390087
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 17:00 schreef SEMTEX het volgende:

    [..]

    Wat kunnen jullie voor hypotheek aan?

    Update hier: overmorgen krijgen we de sleutel om 9 uur, bij de notaris.
    Om 8:15 gaan we het kaal bekijken en checken op event. gebreken en hoe het achetrgelaten is. De dag erop ga ik schoonmaken en de week erop begint het grote verven en verhuizen . Ik kan niet wachten .
    Leuk . Waar ergens?

    Ik studeer nog, en omdat we voor het eerst gaan samenwonen willen we eigenlijk ALS we iets kopen de mogelijkheid hebben dat mijn vriend (of ik) er kan blijven wonen, mocht het om de een of andere rare reden toch niet werken. Ik vind het eigenlijk niet leuk om over na te denken, maar aan de andere kant is het denk ik wel realistich. Het zou dan dus neerkomen op 1 aio salaris (zegt je dat wat?). Over een jaar ben ik ook klaar en mochten we dan gaan kopen dan is er natuurlijk al wat meer mogelijk. In principe zouden we nu ook 2 ton kunnen krijgen, want mijn vader wil wel garant staan voor ons, maar dat vind ik toch wel een beetje riskant.

    Ideaal zou het natuurlijk zijn om nu een jaar of twee te wonen en dan, als ik ook weet waar ik ga werken en we zeker weten dat we echt altijd samen willen blijven, iets te gaan kopen.
    Everything which is not impossible, will eventually happen
      dinsdag 29 januari 2008 @ 17:24:35 #293
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_56390172
    Het lijkt me dan toch een beter idee om met kopen ff te wachten. Al kan het dan financieel alleen maar makkelijker worden straks.
    In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
      dinsdag 29 januari 2008 @ 17:34:16 #294
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56390385
    @tirannetje: je bent niet de enige die zich dat afvraagt. Een makelaar voor een verkopende partij heeft natuurlijk een heel andere functie dan voor een kopende partij. Voor een kopende partij is het natuurlijk minder noodzakelijk, en volgens mij zijn er ook niet zoveel mensen die hier gebruik van maken. Ik hoorde laatst een paar keer een reclamespotje over meer/alles "zelf doen" bij (ver)koop van een huis. Dit is opgezet door de NVM (Nederlandse Vereniging voor Makelaars). Ik ben even kwijt hoe het heet, misschien kun je het vinden via de NVM site.

    Semtex, morgen al de sleutel! Veel plezier en succes volgende week met klussen!

    @Quinazoline: als je nog niet weet waar je straks gaat werken, dan zou ik nu nog geen huis kopen. Het huis "straks"evt. weer verkopen en een ander kopen, daar maak je altijd verlies op.
    Je kan het natuurlijk gokken, dat je straks in de buurt een baan vindt, maar ik weet niet of je van risico's nemen houdt.
    ... ♥ ik mis je ♥
      dinsdag 29 januari 2008 @ 18:33:21 #295
    112156 Debsterr
    Dino inventor
    pi_56391756
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 17:02 schreef SEMTEX het volgende:

    [..]

    Voor 2 ton? Goed zoeken en je vindt echt wel. Wij hebben onze gescoord voor 215.000,-. Het zit niet echt middenin het centrum, maar wel redelijk dichtbij. Ik denk dat je ook stukken beter scoort net iets buiten het centrum.
    2 ton is de maximale hypotheekgrens (al zat er zelf een bank bij die 267.000 wilde geven) en om het betaalbaar te houden een huisje rond de 170/175. Dan kunnen we ook alles meefinancieren. Gaan volgende week woensdag als het goed is kijken naar een appartement van 90m2, 2 slaapkamers, open keuken en grote woonkamer, en op fietsafstand van het centrum..

    Overigens komt ons twijfelverhaal heel erg overeen met dat van Quinazoline .. maar als we wachten op huren, kan het nog wel 'ns 2/3 jaar gaan duren. En zo lang wil ik niet samenwonen met m'n schoonvader al is 'ie wel aardig hoor!
    Once in a while, I just wanna dance and feel good
    pi_56394709
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 18:33 schreef Debsterr het volgende:

    [..]. En zo lang wil ik niet samenwonen met m'n schoonvader al is 'ie wel aardig hoor!
    Moet ik anders eens een paar verhaaltjes vertellen?
      dinsdag 29 januari 2008 @ 20:49:00 #297
    112156 Debsterr
    Dino inventor
    pi_56394909
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 20:42 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Moet ik anders eens een paar verhaaltjes vertellen?
    Haha, ik geloof dat ik wat dat betreft al genoeg gelezen heb .

    Maar goed, we zitten eigenlijk in een enorm luxe positie: niets te verkopen of te verlaten, 3 slaapkamers tot de beschikking waarvan 2 al in gebruik, wel al een baan in de goeie buurt.. Maar ik ga niet voor niets die kant op, nu wil ik m'n eigen huis ook verdomme .
    Once in a while, I just wanna dance and feel good
      dinsdag 29 januari 2008 @ 20:55:44 #298
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_56395109
    Zondag toestel vergeten mee te nemen en als ik 's avonds kom gaat het niet meer lukken (nog geen electra).. Sorry
    pi_56395773
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 17:34 schreef phluphy het volgende:
    @Quinazoline: als je nog niet weet waar je straks gaat werken, dan zou ik nu nog geen huis kopen. Het huis "straks"evt. weer verkopen en een ander kopen, daar maak je altijd verlies op.
    Je kan het natuurlijk gokken, dat je straks in de buurt een baan vindt, maar ik weet niet of je van risico's nemen houdt.
    Mijn vriend werkt natuurlijk wel in Eindhoven, dus die omgeving zal het toch ongeveer moeten worden. Momenteel zie ik mogelijkheden voor een baan in Eindhoven en Utrecht, maar je weet natuurlijk nooit waar je uit komt. Over het algemeen kan ik dan wel weer beter op staan 's ochtends, dus laat mij dan maar reizen, en Eindhoven is natuurlijk nog een stukje beter betaalbaar dan Utrecht .

    Maar we hopen en zoeken rustig verder hier.
    Everything which is not impossible, will eventually happen
    pi_56402268
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 17:34 schreef phluphy het volgende:
    @tirannetje: je bent niet de enige die zich dat afvraagt. Een makelaar voor een verkopende partij heeft natuurlijk een heel andere functie dan voor een kopende partij. Voor een kopende partij is het natuurlijk minder noodzakelijk, en volgens mij zijn er ook niet zoveel mensen die hier gebruik van maken. Ik hoorde laatst een paar keer een reclamespotje over meer/alles "zelf doen" bij (ver)koop van een huis. Dit is opgezet door de NVM (Nederlandse Vereniging voor Makelaars). Ik ben even kwijt hoe het heet, misschien kun je het vinden via de NVM site.
    Ah, thnx Phluphy.
    Dan ligt het iig niet aan mij dat ik me dat afvroeg.
    Want wie kan je dan meer vertellen over bijv. de bouwrente en alles? Is dat de projectontwikkelaar en kun je daar gewoon rechtstreeks contact mee opnemen of dan juist toch voor de makelaar.
    Gezien dat het nieuwbouw is is de verkopende partij de projectontwikkelaar, die het door de makelaar laat doen.
    Naja, misschien moet ik ze gewoon maar eens bellen of een mailtje sturen ofzo
    pi_56402348
    Er moeten volgens mij heel veel verschillen zijn tussen België en Nederland op dat gebied, wat een makelaar voor de koper bestaat hier eigenlijk niet.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')