abonnement Unibet Coolblue
pi_61357907
Zolang ze maar uit Cuba wegblijven. Ik moet er nog langs in september!
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_61358073
quote:
Op woensdag 3 september 2008 20:51 schreef Keios het volgende:
Zolang ze maar uit Cuba wegblijven. Ik moet er nog langs in september!
Volgens de voorspelling ligt IKE als categorie 3 op 8 september voor de kust van Cuba.
  woensdag 3 september 2008 @ 22:30:13 #253
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_61361613
En we hebben n Karina, al is dat bijna niet het vermelden waard

pi_61363363
Gaat deze nog cat5 halen?

pi_61364934
Niet te zeggen. Als Ike Hanna achterna gaat en richting Georgia en Carolina gaat, is de kans iets minder groot. Steekt de klootzak Florida of Cuba over richting Golf van Mexico: Dan is alles mogelijk.

Maar goed, Wilma was ook een haveloos stormpje, 12 uur voordat ze onverwacht de diepste hurricane allertijden werd.
  donderdag 4 september 2008 @ 04:20:22 #256
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_61366877
quote:
Op woensdag 3 september 2008 23:13 schreef Co_OL het volgende:
Gaat deze nog cat5 halen?

[ afbeelding ]
Denk het wel..... Nu wel na de update...
De Bahamas gaan plat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Drugshond op 04-09-2008 04:30:05 ]
  donderdag 4 september 2008 @ 09:37:40 #258
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_61368824
Hanna wordt nu overigens voorspeld voor New York (en eigenlijk de gehele oostkust tot in Canada aan toe), Tot nu toe als Cat1/Tropische storm. En wellicht dat er zomaar eens een restant naar Europa kan trekken omdat hij nergens het land in voorspeld wordt

Boh dit kan een heel leuk seizoen worden...
pi_61368899
quote:
Op donderdag 4 september 2008 00:01 schreef thijsdetweede het volgende:
Maar goed, Wilma was ook een haveloos stormpje, 12 uur voordat ze onverwacht de diepste hurricane allertijden werd.
Dat dus.

Voorlopig durft het NHC nog niet te veel zinnigs over Ike te zeggen, behalve dat het monster grofweg de track van Hanna blijft volgen. Er zijn wat ongustige omstandigheden op komst voor Ike, maar het kan zelfs zo zijn dat het gewoon een Big Bully is en zich nergens wat van aan gaat trekken.
pi_61368966
quote:
Op donderdag 4 september 2008 09:37 schreef Tokamak het volgende:
Hanna wordt nu overigens voorspeld voor New York (en eigenlijk de gehele oostkust tot in Canada aan toe), Tot nu toe als Cat1/Tropische storm. En wellicht dat er zomaar eens een restant naar Europa kan trekken omdat hij nergens het land in voorspeld wordt

Boh dit kan een heel leuk seizoen worden...
Hanna zal wel de standaard route voor eastcoast hurricanes gaan volgen: Langs de kust van de VS, veel regen op de US Open, nog een laatste landfall als (Sub-)Tropical Storm in NewFoundland, en dan met de straalstroom mee naar Europa, gedissipeerd als gewoon lagedrukgebied.

Als je naar de globale circulaties in de atmosfeer kijkt, zijn er eigenlijk maar een paar wegen die die orkanen kunnen volgen.
pi_61369367
Een Cat1 storm voor de kust van NY kan een ramp worden
Interessante docu over gezien, ik meldde het al eerder in dit topic dat ze daar al jaren bang voor zijn... tis vaker gebeurd dus "it can and will happen again"

Ike
Cat 4 al?
Kan bijna een eigen topic krijgen
pi_61372962
quote:
Nieuwe orkaan Ike wint snel aan kracht

MIAMI/PORT-AU-PRINCE - De wervelstorm die na de inmiddels uitgewaaide orkaan Gustav is ontstaan, Ike, is boven de Atlantische Oceaan in kracht toegenomen tot de categorie drie.

Ike heeft daarmee windsnelheden van 185 kilometer per uur, volgens meldingen woensdag van het Amerikaanse National Hurricane Center.

Ike is woensdag erg snel van categorie één naar drie gegaan. De wervelstorm trekt waarschijnlijk begin volgende week langs de Bahamas.

Het is niet duidelijk hoe lang de orkaan zo krachtig blijft en welke richting die in noordwestelijke richting precies zal opgaan.

Hanna

Westelijker raast nog steeds de tropische storm Hanna. De autoriteiten in de Haïtiaanse hoofdstad Port-au-Prince meldden woensdag dat Hanna meer dan zestig levens heeft geëist.

Ongeveer eenderde van deze slachtoffers vond de dood in de derde stad van het land, Gonaïves. Het is een van de vele plaatsen in Haïti die te kampen heeft met overstromingen.

Gustav

Eerder geselde 'Gustav' het straatarme Haïti. Daarbij zijn circa tachtig doden gevallen.

Hanna trekt donderdag over de Bahamas en dan naar de zuidoostkust van de Verenigde Staten. Het kan als orkaan zaterdag de kust van de Verenigde Staten bereiken. Ike is nog circa duizend kilometer van de Bovenwindse Eilanden verwijderd.

Verder naar het oosten is er een tropische storm ontstaan die naam Josephine heeft gekregen, maar die zwakt inmiddels af. Het is de tiende tropische storm dit seizoen dat 1 juni begon.

Stormen

De Amerikaanse autoriteiten vrezen dat ze dit jaar in het zuidoosten en zuiden met veertien tot achttien stormen te maken krijgen. Een gemiddeld seizoen telt tien zulke stormen.

Een dramatisch record was het seizoen van 2005 toen naast de verwoestende orkaan Katrina nog 27 stormen tekeer gingen.
pi_61385798
Nieuw op dit forum

Maar Hanna heeft al voor meer dan 90 doden gezorgd op Haiti.
En die Ike wordt helemaal erg als die ergens land gaat.
-
pi_61387493
Ik ben benieuwd hoeveel orkanen er nog zullen komen dit jaar. Ben bang dat het er nog wel wat zullen zijn.
pi_61387713
quote:
Op donderdag 4 september 2008 21:25 schreef TreyZ het volgende:

Maar Hanna heeft al voor meer dan 90 doden gezorgd op Haiti.
pi_61387776
Hanna heeft met haar getreuzel wel de oceaan behoorlijk wat kouder gemaakt... Dat zal Ike wel relatief onder de duim houden.
pi_61389198
Josephine is een mooie naam voor een orkaan, of mag ik dat niet zeggen.
Ik wacht nog tot mijn naam voorbij komt, wat zal dat verwoestend zijn.
Life is Music
  donderdag 4 september 2008 @ 23:46:02 #269
3185 Adelante
To let it go now
pi_61389788
Josephine is sowieso een mooie naam, niks voor dat geweld.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:34:34 #271
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_61398368
Daar zou ik voorlopig nog niet al te zeker van zijn....
quote:
IT CANNOT BE SAID ENOUGH THAT FIVE-DAY TRACK FORECASTS
CAN HAVE SIGNIFICANT ERRORS...AND COMBINED WITH THE FACT THAT THE
MODEL SPREAD IS STILL NOTABLE BEYOND 72 HOURS...ONE SHOULD NOT
FOCUS ON THE EXACT TRACK.
  vrijdag 5 september 2008 @ 14:22:43 #273
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_61402560
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 14:22 schreef Drugshond het volgende:
De blauwe lijn = Bijzonder gevaarlijk.
die rooi ook anders (nu althans)
  vrijdag 5 september 2008 @ 14:51:15 #275
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_61402743
rood misschien nog wel gevaarlijker: blijft langer boven of dichtbij het warme zeewater, dus zal minder kracht verliezen
Ik ben een eckte rapnegert
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')