abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 januari 2008 @ 11:31:29 #1
130818 JosD.
Buckethead ftw
pi_55718708
Wikipedia:

Ultimate Survival

Ultimate survival is een programma op Discovery Channel. In dit programma laat Bear Grylls zien hoe een verdwaalde toerist kan overleven in de wildernis op wat voor plek dan ook. Het is afgeleid van Man vs. Wild, de Britse versie van Ultimate survival. Het heeft ook iets weg van Extreme Survival, maar bij Ultimate survival beschikt Bear over bijna niets, meestal alleen een flesje water, een zakmes en een vuursteentje (of minder).

Bear Grylls

Edward Michael Bear Grylls, of Bear Grylls is een veteraan van de SAS. Hij heeft de Mount Everest beklommen, en is in een open boot de noordpool overgestoken. Bear is getrouwd met Sara en heeft twee kinderen: Jesse & Marmaduke. Bear houdt zich tegenwoordig bezig met televisieprogamma's, als schrijver, en als motiverend spreker.

Feiten over Bear

Was de jongste Brit op de Mount Everest (23),
Is de eerste persoon die alléén de Atlantische oceaan overstak in een open opblaasboot.
Bezit het wereldrecord dineren onder tafel die hangt onder een heteluchtballon op 24,500 voet (7,5 km) hoogte.

Bericht, afkomstig van de Telegraaf:*

De zender Channel 4 is een onderzoek gestart naar de waarheid achter de ruige ontdekkingsreiziger. Engeland keek drie maanden geleden nog ademloos toe hoe Bear het vocht uit oogballen van vissen zoog in een uiterste poging in leven te blijven.

Verder werd hij in de Sierra Nevada gefilmd toen hij als ontbijt een slangekop afbeet terwijl hij zei op een veldfles water per dag te leven. Nadat de camera uitging, legde hij zijn vermoeide hoofd te ruste in het Pines Resort Hotel waar elke kamer draaloos internet heeft en pannekoekjes met bessen op het ontbijt staan.

Een andere keer zat hij zogenaamd op een onbewoond eiland, terwijl het in werkelijkheid een uithoek van Hawaiï was. Ook daar sliep Grylls in een motel.

Weer een andere keer is de bouw te zien van een Polynesisch vlot. In werkelijkheid liet Grylls het eerst bouwen, op het strand uit elkaar halen en zogenaamd vond hij alles wat hij nodig had in de buurt. Tenslotte was er nog een avontuur waarbij Bear wilde paarden ving met een lasso. Helaas kwamen die van een manege even verder op.

Overigens is Bear Grylls niet echt een watje. De ex-commando beklom op z'n 23e al de Mount Everest.

*Een bericht van de Telegraaf valt ook altijd te betwisten m.b.t. de waarheid
Chinese Democracy
  woensdag 2 januari 2008 @ 11:37:56 #2
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_55718831
leuk programma
tuurlijk is het niet helemaal echt.
je oogst wat je zaait
  woensdag 2 januari 2008 @ 11:38:39 #3
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_55718858
Whehe volgens mij zag ik die kerel vorige week voorbij komen, net toen ie z'n eigen urine ging opdrinken om voldoende vocht binnen te krijgen. Toen ben ik maar weer doorgezapt
pi_55718880
Naja, tuurlijk is dat programma niet echt, zijn cameraman moet ook eten en drinken + spullen meesjouwen.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_55718898
Heb me dit ook afgevraagd, maar dat bericht van de telegraaf geloof ik niet.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  woensdag 2 januari 2008 @ 11:42:33 #6
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_55718958
Wat boeit dat nou, programma is best aardig om te zien en als die vent zin heeft om voor lopende camera een vis de kop af te bijten moet ie dat toch lekker zelf weten
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_55718969
Mensen die denken dat alles in documantaires authentiek zou moeten zijn.
  woensdag 2 januari 2008 @ 11:43:52 #8
130818 JosD.
Buckethead ftw
pi_55718986
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 11:39 schreef znarch het volgende:
Naja, tuurlijk is dat programma niet echt, zijn cameraman moet ook eten en drinken + spullen meesjouwen.
Dat zette mij juist aan het twijfelen. De man doet vaak vrijwel onmogelijke 'stunts', terwijl de camera hem moeiteloos blijft volgen.
Chinese Democracy
pi_55718999
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 11:43 schreef JosD. het volgende:

[..]

Dat zette mij juist aan het twijfelen. De man doet vaak vrijwel onmogelijke 'stunts', terwijl de camera hem moeiteloos blijft volgen.
Die heeft natuurlijk bepakking en uitrusting.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  woensdag 2 januari 2008 @ 11:45:42 #10
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_55719032
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 11:43 schreef JosD. het volgende:

[..]

Dat zette mij juist aan het twijfelen. De man doet vaak vrijwel onmogelijke 'stunts', terwijl de camera hem moeiteloos blijft volgen.
wel eens van een goeie voorbereiding gehoord, die beelden zijn gewoon te mooi, camera hier, camera daar en springen maar.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 2 januari 2008 @ 11:46:12 #11
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_55719043
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 11:40 schreef crossover het volgende:
Heb me dit ook afgevraagd, maar dat bericht van de telegraaf geloof ik niet.
ja die gast interreseert een nachtje buiten slapen echt niet volgens mij.
kheb em vlees van een halfopgegeten zebra zien eten, + maden uit een karkas
je oogst wat je zaait
pi_55719069
Ray Mears ftw!
  woensdag 2 januari 2008 @ 11:48:20 #13
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_55719094
Hoe heette die gast ook alweer, lange Australier met zo'n aussiehoed op, echt heel lang geleden een keer op televisie, was een ex leger officier. Die was ook briljant
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_55719179
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 11:48 schreef Klonk het volgende:
Hoe heette die gast ook alweer, lange Australier met zo'n aussiehoed op, echt heel lang geleden een keer op televisie, was een ex leger officier. Die was ook briljant
Bush tucker man (echte naam Les Hiddins)
Trust me, I know what I'm doing.
  woensdag 2 januari 2008 @ 11:52:44 #15
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_55719215
Die ja

Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_55719222
http://youtube.com/watch?v=Ysat-igQi44 hier gaat ie in een kameel zitten
pi_55719255
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 11:47 schreef Pakspul het volgende:
Ray Mears ftw!
Nou neuh... Ray is niet echt bezig met survival, meer met een comfortabel kampje bouwen, beetje bushcraften, en vooral lekker kokkerellen. Uitgebreid garnaaltjes stomen in een bamboepijp, alsof je daar tijd voor hebt in een survival situatie.

Wat bear grylls doet, al zal niet alles zo levensbedreigend zijn als hij voorstelt, zn camerateam is er natuurlijk altijd bij als back up heeft alles te maken met hoe je zal moeten handelen in een echte survivalsituatie: met de beperkte middelen die je bij je hebt zien te overleven en functioneren. Overigens, bij echte survival (wat je dus alleen meemaakt als je schip zinkt of je vliegtuig neerstort, niet wat we met het bedrijfsuitje in de ardennen doen) is er in ieder geval 1 gouden regel: doe het rustig aan, neem geen risico's. Deze kerel springt zo roekeloos van watervallen af of dondert half in een gletscherspleet, dat doe je echt alleen maar als er nog iemand bij is die je hachje kan redden.

dus: ray mears: buitensportkok, bear grylls: adrenaline junkie.

Z'n everest prestatie pakt niemand m meer af, dat is al genoeg reden om respect voor m te hebben
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  Donald Duck held woensdag 2 januari 2008 @ 11:54:53 #18
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_55719270
Aan het begin van het programma staat ook zo'n aankondiging 'dit is niet in chronologische volgorde opgenomen' enzo. Dus er zit vast wel veel precieze voorbereiding in. Maar zo nep als dat telegraafbericht het voorstelt zal het ook wel niet zijn
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 2 januari 2008 @ 11:55:53 #19
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_55719295
En als het wel zo is dan zou ik hem nog geen ongelijk geven, waarom in een vochtig gat in de grond slapen als je ook een lekker bed in de buurt hebt
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_55719397
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 11:54 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nou neuh... Ray is niet echt bezig met survival, meer met een comfortabel kampje bouwen, beetje bushcraften, en vooral lekker kokkerellen. Uitgebreid garnaaltjes stomen in een bamboepijp, alsof je daar tijd voor hebt in een survival situatie.

Wat bear grylls doet, al zal niet alles zo levensbedreigend zijn als hij voorstelt, zn camerateam is er natuurlijk altijd bij als back up heeft alles te maken met hoe je zal moeten handelen in een echte survivalsituatie: met de beperkte middelen die je bij je hebt zien te overleven en functioneren. Overigens, bij echte survival (wat je dus alleen meemaakt als je schip zinkt of je vliegtuig neerstort, niet wat we met het bedrijfsuitje in de ardennen doen) is er in ieder geval 1 gouden regel: doe het rustig aan, neem geen risico's. Deze kerel springt zo roekeloos van watervallen af of dondert half in een gletscherspleet, dat doe je echt alleen maar als er nog iemand bij is die je hachje kan redden.

dus: ray mears: buitensportkok, bear grylls: adrenaline junkie.

Z'n everest prestatie pakt niemand m meer af, dat is al genoeg reden om respect voor m te hebben
Ray ftw dus, want wat je op het laatste zegt "roekeloos" hoort niet bij survivalen
Maar goed ze komen allebij op het zelfde neer, geef ze een machete en ze redden zich wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pakspul op 02-01-2008 12:05:56 ]
pi_55719470
Leuk programma, zeker. Maar inderdaad, de moeilijkste beklimmingen en perfecte camerastandpunten.. dat is wat ongeloofwaardig.
  woensdag 2 januari 2008 @ 12:07:04 #22
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55719525
Op het moment dat er een camera (ploeg) mee is is het toch al niet echt?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55719638
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 12:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Op het moment dat er een camera (ploeg) mee is is het toch al niet echt?
Hoezo, die gasten zorgen alleen voor het videomateriaal.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_55719659
Ray Mears leeft graag (comfortabel) van hetgeen de natuur te bieden heeft.
maar dat wil niet zeggen dat je zijn technieken niet zou kunnen gebruiken in noodsituaties.
Zoals zijn tips als: natte kleding uittrekken ookal is het buiten koud, natte kleding koelt alleen maar meer af. en dat je bepaalde planten kan eten of ka gebruiken voor het maken van een vuurtje, etc.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_55719678
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 11:38 schreef Hephaistos. het volgende:
Whehe volgens mij zag ik die kerel vorige week voorbij komen, net toen ie z'n eigen urine ging opdrinken om voldoende vocht binnen te krijgen. Toen ben ik maar weer doorgezapt
Dat zag ik ook. Heb het idee dat het nep was.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')