quote:In Nederland zijn voor zover bekend twee exemplaren verkocht.
Wat is dat rare ding waarmee hij rondloopt? Daar komt toch (ook) de muziek uit?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 20:03 schreef Lucille het volgende:
Het filmpje laat niet de synthesizer zien waarop het origineel is gespeeld, namelijk een Fairlight.
Veel onbekende termen die ik eens fijn kan gaan uitzoeken. Bedanktquote:Op dinsdag 1 januari 2008 20:42 schreef UncleFunk het volgende:
Ik noem dit gewoon synthesizermuziek, waarbinnen dan ook weer varianten als new age en Berliner Schule vallen. Aanrader is bijvoorbeeld Ian Boddy - Spirits. Of denk bijvoorbeeld aan Vangelis met Blade Runner.
Wil je verder in de Berliner Schule dan zijn bijvoorbeeld Klaus Schulze ,Redshift en van Nederlandse bodem Gert Emmens en Ruud Heij aanraders. Zitten fantastische sequencers in
Het lied uit de OP is het Miami Vice Theme, remixed.quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:33 schreef H4ze het volgende:
Ha, Crocketts ThemeOoit nog is een midi file gedownload, in FL Studio ingeladen en geprobeerd 't bekende deuntje in een modern jasje te stoppen
Overigens diezelfde avond nog weggedonderd
Overigens vind ik Crockett's theme wel 1 van de meesterlijkste themes ooit.
Ik weet hoe Crockett's theme klinkt, en die vind ik veel vetter dan de miami vice themequote:Op donderdag 3 januari 2008 20:49 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Het lied uit de OP is het Miami Vice Theme, remixed.
Crockets Theme klinkt zo http://nl.youtube.com/watch?v=47XaK4XJxFQ&feature=related en wordt uitsluitend als "achtergrondmuziek" gebruikt in veel memorabele momenten in de eerste seizoenen.
Kan ik me helemaal in vinden. Hoewel ik de "clip" van de intro wel geweldig vind. In een paar seconden de hele tijdgeest te pakken.quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:22 schreef H4ze het volgende:
[..]
Ik weet hoe Crockett's theme klinkt, en die vind ik veel vetter dan de miami vice theme
Ik ben benieuwd, ik leer ook graag nog bijquote:Op donderdag 3 januari 2008 21:46 schreef NT-T.BartMan het volgende:
tvp!
Ik heb een behoorlijke rij cd's staan in dit genre!
Houd er wel rekening mee dat het absoluut niet om dezelfde stijl gaat, maar om een andere variant van synthesizermuziek. Ik kan me echter voorstellen dat je het daarom juist ook prachtig vindt.quote:Op woensdag 2 januari 2008 01:09 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Veel onbekende termen die ik eens fijn kan gaan uitzoeken. Bedankt
Ja en hoewel de serie een beetje voor m'n tijd is (en ik dus niet echt het hele associatie gebeuren beleef) vind ik 't wel een vette seriequote:Op donderdag 3 januari 2008 21:35 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Kan ik me helemaal in vinden. Hoewel ik de "clip" van de intro wel geweldig vind. In een paar seconden de hele tijdgeest te pakken.
http://nl.youtube.com/watch?v=LGkurWAXgZs
Nouja, tijdgeest, de tijdgeest zoals de serie hem graag wil neerzetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |