abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 1 januari 2008 @ 04:16:53 #1
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_55698154
Ik wil binnenkort een semi-prof loopband aanschaffen om overtollige kilootjes weg te werken. Ik heb inmiddels een spinfiets en een aantal andere apparatuur staan maar wil graag een loopband erbij.

Wie kan mij helpen aan advies. Waar moet ik op letten bij aanschaf (2de hands of nieuw)
Welke merken zouden jullie mij adviseren?

Thanks
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 04:18:36 #2
147513 PeuLManS
Geweldige shit
pi_55698167
Leuk origineel voornemen voor 2008
ik zet de bloementjes buiten
  dinsdag 1 januari 2008 @ 04:20:24 #3
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_55698176
Wat een tijdstip ook, kan het met moeite lezen gvd
  dinsdag 1 januari 2008 @ 04:21:44 #4
147513 PeuLManS
Geweldige shit
pi_55698185
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 04:20 schreef fransbreda het volgende:
Wat een tijdstip ook, kan het met moeite lezen gvd
Moet je ff langs de opticien gaan.
ik zet de bloementjes buiten
  dinsdag 1 januari 2008 @ 15:24:01 #5
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_55702566
Hey wat leuk dat jullie allemaal reageren
Helaas staat er niet veel nuttigs tussen
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_55703702
Voor 120 euro heb je een paar hardloopschoenen.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 17:12:37 #7
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_55704528
Damn volgens mij heb ik een topic geopend onder : ONZIN i.p.v. SPORT
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_55704934
Tja welke idioot koopt er nou een loopband à 600-800 euro terwijl je voor 5-7x minder hetzelfde resultaat bereikt met meer plezier?
  dinsdag 1 januari 2008 @ 21:32:49 #9
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_55710270
Een hoop blabla en nog altijd geen antwoord op mijn vraag. Ik ga onnodige reacties van idioten hier maar negeren. Sukkel..
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 21:35:22 #10
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_55710336
Je moet bij Dirkh zijn, das de officiele fokloopbandexpert.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 21:54:13 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55710777
Wat fransbreda zegt idd..
Huilen dan.
pi_55710898
Okay, ik heb een paar dagen geleden dus een loopband gekocht. Voordat ik een loopband aanschafte heb ik eerst gekeken waar je op moet letten, het is namelijk niet een pak suiker wat je koopt. Het kost wel ff wat, dus is het de moeite waard om even te kijken wat belangrijk is.

Zorg dat je een breed loopvlak hebt, minimaal 45 centimeter.
Zorg dat het gemotoriseerd is, zo'n magnetisch ding is kut. Minimaal 2 pk. Een motor van 1,5 pk is goedkoper, maar gaat gewoon naar de klote bij een beetje regelmatog gebruik.

Ik heb een tweede handse gekocht, goed naar gezocht. Je betaald voor de nieuwe namelijk zomaar 600 euro, maar dan heb je nog een kutding. Per toeval kwam ik via ebay een professionele tegen, zo'n ding die je ook in de sportschool ziet.
Oh, let even op de maten van het aparaat. Ik moest die van mij helemaal slopen, hij paste niet door de deur Dus ik moest draden doorknippen, trapleuningen loshalen, vrienden er bij halen om de onderdelen naar boven te halen. Zo'n ding is loeizwaar.

Kortom, koop er een met een sterke motor en eentje die wat weegt, dat betekent gewoon dat ie stabiel is.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 22:03:24 #13
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_55711013
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 21:58 schreef Dirkh het volgende:
Okay, ik heb een paar dagen geleden dus een loopband gekocht. Voordat ik een loopband aanschafte heb ik eerst gekeken waar je op moet letten, het is namelijk niet een pak suiker wat je koopt. Het kost wel ff wat, dus is het de moeite waard om even te kijken wat belangrijk is.

Zorg dat je een breed loopvlak hebt, minimaal 45 centimeter.
Zorg dat het gemotoriseerd is, zo'n magnetisch ding is kut. Minimaal 2 pk. Een motor van 1,5 pk is goedkoper, maar gaat gewoon naar de klote bij een beetje regelmatog gebruik.

Ik heb een tweede handse gekocht, goed naar gezocht. Je betaald voor de nieuwe namelijk zomaar 600 euro, maar dan heb je nog een kutding. Per toeval kwam ik via ebay een professionele tegen, zo'n ding die je ook in de sportschool ziet.
Oh, let even op de maten van het aparaat. Ik moest die van mij helemaal slopen, hij paste niet door de deur Dus ik moest draden doorknippen, trapleuningen loshalen, vrienden er bij halen om de onderdelen naar boven te halen. Zo'n ding is loeizwaar.

Kortom, koop er een met een sterke motor en eentje die wat weegt, dat betekent gewoon dat ie stabiel is.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 22:08:33 #14
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55711125
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 22:03 schreef fransbreda het volgende:

[..]

Quoted for truth
Huilen dan.
  woensdag 2 januari 2008 @ 00:18:10 #15
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_55714009
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 21:58 schreef Dirkh het volgende:
Okay, ik heb een paar dagen geleden dus een loopband gekocht. Voordat ik een loopband aanschafte heb ik eerst gekeken waar je op moet letten, het is namelijk niet een pak suiker wat je koopt. Het kost wel ff wat, dus is het de moeite waard om even te kijken wat belangrijk is.

Zorg dat je een breed loopvlak hebt, minimaal 45 centimeter.
Zorg dat het gemotoriseerd is, zo'n magnetisch ding is kut. Minimaal 2 pk. Een motor van 1,5 pk is goedkoper, maar gaat gewoon naar de klote bij een beetje regelmatog gebruik.

Ik heb een tweede handse gekocht, goed naar gezocht. Je betaald voor de nieuwe namelijk zomaar 600 euro, maar dan heb je nog een kutding. Per toeval kwam ik via ebay een professionele tegen, zo'n ding die je ook in de sportschool ziet.
Oh, let even op de maten van het aparaat. Ik moest die van mij helemaal slopen, hij paste niet door de deur Dus ik moest draden doorknippen, trapleuningen loshalen, vrienden er bij halen om de onderdelen naar boven te halen. Zo'n ding is loeizwaar.

Kortom, koop er een met een sterke motor en eentje die wat weegt, dat betekent gewoon dat ie stabiel is.
Hahaha held! Dank je wel!
Wel leuk dat je medefokkers jouw aanwezen als expert op dit gebied

Wat voor merk heb je nu dan aangeschaft? Hoe breed is de loopvlak? Ik vind 45cm vrij smal eigenlijk. Ik dacht eerder aan 55cm. Dat van 2pk wist ik dus niet. Mag ik vragen wat je nu ervoor hebt betaald?

Is zoiets bijvoorbeeld 'goed'?
http://cgi.ebay.nl/Waanzi(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_55716385
Met het risico dat je mij ook een sukkel noemt...

Wat is de reden dat je perse een loop band wilt en niet buiten wilt lopen... Bij fietsen kun je binnen (ondanks het gigantische zweet-overschot dat je produceerd) hetzelfde vermogen halen en dus evenveel calorieen verbranden. Maar ook alleen binnen fietsen vergt donders veel discipline, want het is gewoon saai.

Met hardlopen hetzelfde. Maar bijkomend nadeel is dat hardlopen eigenlijk gemakkelijker is op een loopband. Want i.t.t. buiten lopen komt de grond nu heel hard onder je door. En dus hoef je eigelijk alleen maar omhoog te pringen om 'vooruit' te gaan. Neem dus een loopband die in hoogte verstelbaar is (en ook eentje die dat heeft EN stevig is) daarmee voorkom je dat probleem een beetje (hoewel je dan eigenlijk gewoon nog harder omhoog moet springen). Buiten lopen is leuker, goedkoper en dus ook gezonder, heeft alleen als nadeel dat als je te ver van huis bent en je bent nog niet zo in vorm dat het altijd lastig thuiskomen is.

Uiteraard dikke duim dat je wat aan je overgewicht gaat doen. Ik ken echter voldoende mensen die er het op een zelfde manier probeerden en die het niet lukte. Training met vrienden, of in een fitness club is iets hoogdrempeligger om te beginnen, maar als je eenmaal binnen bent dan is de stap minder groot om te gaan en in een groep trainen motiveert en is altijd makkelijker dan alleen, er is groepsdrang om te komen, eventueel goede begeleiding en je heeft vaste tijdstippen om te gaan, ipv dat je het gemakkelijker kunt uitstellen om in je eigen tijd te doen waardoor het er vaker bij in schiet.

Ik ben zelf prima is vorm maar wil voor komend wedstrijdseizoen mijn conditie nog beter. En aangezien ik qua weertypes best een mietje ben en tacxen (racefiets op rollerband) in je eentje erg geestdodoend is als je conditie wilt opbouwen (duurt laaaaaaaaang), ben ik daarvoor ook naar de sportschool gegaan. Spinning met 30 man motiveert big time, alleen fietsen tijdens hart van nederland niet

Nogmaals. Klasse dat je iets gaat doen, maar wellicht kun je vooraf al zien dat andere methoden goedkoper zijn, beter vol te houden zijn en dus sneller resultaat geven. In elk geval succes met je keuze en je doelstellingen
pi_55717516
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 00:18 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:

[..]

Hahaha held! Dank je wel!
Wel leuk dat je medefokkers jouw aanwezen als expert op dit gebied

Wat voor merk heb je nu dan aangeschaft? Hoe breed is de loopvlak? Ik vind 45cm vrij smal eigenlijk. Ik dacht eerder aan 55cm. Dat van 2pk wist ik dus niet. Mag ik vragen wat je nu ervoor hebt betaald?

Is zoiets bijvoorbeeld 'goed'?
http://cgi.ebay.nl/Waanzi(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem
55 centimeter is wel lekker breed, dat vergroot het comfort wel. Maar ja, hoe breder de llopband, hoe groter het aparaat. Zo'n ding is echt lomp groot.
Maar die bij Ebay ziet er goed uit. Stevige motor en zo'n beetje alle snufjes die je er bij kunt krijgen.


@Uncle
Ik heb bjvoorbeeld een loopband gekocht omdat ik me er niet toe kan zetten om te gaan joggen buiten. Ik vind dat geen reet aan. Toen ik (in een ver verleden) nog naar de sportschool ging, vond ik de loopband het leukste om te doen. Dus om toch een beetje wat aan de conditie te doen, moet je kiezen voor iets wat je leuk vindt, anders hou je het niet vol.
Ik vind een loopband leuk omdat het ten eerste makkelijk is, je loopt immers altijd droog. Je kan verschillende programma's aflopen. Ik woon in een deel van het land waar je nog geen heuveltje kan vinden, dat kan je dan simuleren op de loopband.
pi_55718409
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 10:18 schreef Dirkh het volgende:

[Ik vind een loopband leuk omdat het ten eerste makkelijk is, je loopt immers altijd droog. Je kan verschillende programma's aflopen. Ik woon in een deel van het land waar je nog geen heuveltje kan vinden, dat kan je dan simuleren op de loopband.
Denk er dan wel aan zoals ik zei dat in principe een loopband erg gemakkelijk is omdat de weg onder je door komt en je dus praktisch niet hoeft af te zetten... Een loopband welke in hoogte instelbaar is (en dan nog goed stabiel) kan dit wel voorkomen.

al snap ik niet hoe je binnen leuker kunt vinden dan buiten... maar goed, dat is uiteraard heel persoonlijk
pi_55718547
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 11:15 schreef Uncle het volgende:

[..]

Denk er dan wel aan zoals ik zei dat in principe een loopband erg gemakkelijk is omdat de weg onder je door komt en je dus praktisch niet hoeft af te zetten... Een loopband welke in hoogte instelbaar is (en dan nog goed stabiel) kan dit wel voorkomen.

al snap ik niet hoe je binnen leuker kunt vinden dan buiten... maar goed, dat is uiteraard heel persoonlijk
Die helling is zeker belangrijk, zeker als je de conditie na een tijdje verbeterd hebt. Stap voor stapje krijg je wat meer conditie.
Voordat ik een loopband aanschafte, heb ik veel ervaringen gelezen en inderdaad, de loopbandlopers gaan op een gegeven moment toch naar buiten.
  woensdag 2 januari 2008 @ 12:06:23 #20
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_55719509
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 07:23 schreef Uncle het volgende:
Met het risico dat je mij ook een sukkel noemt...

Wat is de reden dat je perse een loop band wilt en niet buiten wilt lopen... Bij fietsen kun je binnen (ondanks het gigantische zweet-overschot dat je produceerd) hetzelfde vermogen halen en dus evenveel calorieen verbranden. Maar ook alleen binnen fietsen vergt donders veel discipline, want het is gewoon saai.

Met hardlopen hetzelfde. Maar bijkomend nadeel is dat hardlopen eigenlijk gemakkelijker is op een loopband. Want i.t.t. buiten lopen komt de grond nu heel hard onder je door. En dus hoef je eigelijk alleen maar omhoog te pringen om 'vooruit' te gaan. Neem dus een loopband die in hoogte verstelbaar is (en ook eentje die dat heeft EN stevig is) daarmee voorkom je dat probleem een beetje (hoewel je dan eigenlijk gewoon nog harder omhoog moet springen). Buiten lopen is leuker, goedkoper en dus ook gezonder, heeft alleen als nadeel dat als je te ver van huis bent en je bent nog niet zo in vorm dat het altijd lastig thuiskomen is.

Uiteraard dikke duim dat je wat aan je overgewicht gaat doen. Ik ken echter voldoende mensen die er het op een zelfde manier probeerden en die het niet lukte. Training met vrienden, of in een fitness club is iets hoogdrempeligger om te beginnen, maar als je eenmaal binnen bent dan is de stap minder groot om te gaan en in een groep trainen motiveert en is altijd makkelijker dan alleen, er is groepsdrang om te komen, eventueel goede begeleiding en je heeft vaste tijdstippen om te gaan, ipv dat je het gemakkelijker kunt uitstellen om in je eigen tijd te doen waardoor het er vaker bij in schiet.

Ik ben zelf prima is vorm maar wil voor komend wedstrijdseizoen mijn conditie nog beter. En aangezien ik qua weertypes best een mietje ben en tacxen (racefiets op rollerband) in je eentje erg geestdodoend is als je conditie wilt opbouwen (duurt laaaaaaaaang), ben ik daarvoor ook naar de sportschool gegaan. Spinning met 30 man motiveert big time, alleen fietsen tijdens hart van nederland niet

Nogmaals. Klasse dat je iets gaat doen, maar wellicht kun je vooraf al zien dat andere methoden goedkoper zijn, beter vol te houden zijn en dus sneller resultaat geven. In elk geval succes met je keuze en je doelstellingen
Bedankt voor je reactie!
Ik loop heel snel een griepje op wanneer ik buiten sport. Ik kan dat nu niet permitteren i.v.m. drukte op werk. Dit was voor 2007 mijn excuus. Het sporten in een sportschool heb ik meerdere keren geprobeerd maar de drempel lag inderdaad te hoog. Vaak geen zin na het werken of nooit tijd. Vaak bleef ik de sportschool sponsoren voor één jaar terwijl ik mij daar maar 1 of 2 keer had laten zien.
In mijn gezonde jaren deed ik niets anders dan buiten joggen. Maargoed toen woonde ik bij mijn ouders in een heerlijk klein dorp met veel bosgebied eromheen. In Amsterdam Z-O wil je niet echt buiten gaan rennen. Kans is groot dat je wordt aangereden, aangesproken, overvallen of iets anders

Dus met een loopband ga ik een excuus aan de kant schuiven en hopelijk fit het jaar beginnen.
Nu nog een vinden die kostentechnisch gunstig is
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
  woensdag 2 januari 2008 @ 17:27:47 #21
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_55726662
Er staat belastbaar tot 130kg. Ik weeg 110kg (190cm lang). Mijn BMI is dus te hoog maar ik verberg het goed. Het liefst zou ik 95kg willen wegen. Er moet dus zo'n 15kg ervanaf.

Zijn er loopbanden die meer dan 130kg aan gewicht aankunnen? Zijn er ook websites (naast Ebay) waar ik ze kan vergelijken?
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_55727523
Op marktplaats staan enorm veel Outlets met loopbanden. Deze hebben bijna ook allemaal een website, gewoon daar eens snuffelen.
  donderdag 3 januari 2008 @ 00:10:21 #23
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_55735548
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 18:17 schreef Dirkh het volgende:
Op marktplaats staan enorm veel Outlets met loopbanden. Deze hebben bijna ook allemaal een website, gewoon daar eens snuffelen.
Thanks. Daar ben ik dus dit tegengekomen:

http://www.lc-sport.nl/lo(...)id-286.html?cPath=22
Volgens jouw beschrijving zou dit ook een goede loopband zijn. Ze zijn wel prijzig zeg
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
  donderdag 3 januari 2008 @ 11:17:08 #24
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_55741482
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 00:10 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:

[..]

Thanks. Daar ben ik dus dit tegengekomen:

http://www.lc-sport.nl/lo(...)id-286.html?cPath=22
Volgens jouw beschrijving zou dit ook een goede loopband zijn. Ze zijn wel prijzig zeg
Tja ze maken gebruik van mensen met straatvrees.
pi_55745421
Je kan ook ff bij de Decathlon kijken. Is ook in Zuid-Oost.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')