Ik ga er hetzelfde werk doen wat ik nu hier doe: documentaire import betalingen. Aangezien Denemarken net zo'n sterk import+export land is als Nederland, zijn er daar ook een aantal banken die deze werkzaamheden doen. Een open sollicitatie gaf 2 reacties, en 1 van die 2 banken is het geworden, binnen 2 maanden. Wat ik hoor van alle Denen daar, is de werkgelegenheid goed, alle bedrijven zijn zoekende. De bank waar ik ga werken, investeerd in mij door de eerste 3 maanden te focussen op de taal leren. Het werk zelf is Engels, maar de communicatie naar klant en tussen collega's is natuurlijk Deens.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 23:56 schreef Slappy het volgende:
Mag ik vragen wat voor werk je daar gaat doen?
En hoe zit het daar met werkgelegenheid?
Kwa landschap lijkt Denemarken heel veel op Nederland toch?
Heb ik gehoord jaquote:Op woensdag 2 januari 2008 00:09 schreef Fogel het volgende:
Wanneer begin je met Deenslessen te volgen? (en ik hoop dat je niet in het noorden van Jylland terecht komt, zelfs Denen snappen die lui daar niet, zo krom is hun uitspraak)
Lijkt me een goed plan, en vooral ook flink met je tong draaien en uitsteken als je een woord uitspreekt. Doen alsof je met je boventanden iets van de achterkant van je tong af wil schrapen tijdens het uitspreken zorgt voor een authentieke uitpraakquote:Op woensdag 2 januari 2008 11:40 schreef Draz het volgende:
[..]
Ik ga maar veel hete aardappels eten, zoals de rest van de Scandinaviërs zeggen over Denen, dat ze met een hete aardappel in de strot praten![]()
En meer vrouwen dan mannenquote:Op woensdag 2 januari 2008 11:37 schreef Draz het volgende:
[..]
Ik ga er hetzelfde werk doen wat ik nu hier doe: documentaire import betalingen. Aangezien Denemarken net zo'n sterk import+export land is als Nederland, zijn er daar ook een aantal banken die deze werkzaamheden doen. Een open sollicitatie gaf 2 reacties, en 1 van die 2 banken is het geworden, binnen 2 maanden. Wat ik hoor van alle Denen daar, is de werkgelegenheid goed, alle bedrijven zijn zoekende. De bank waar ik ga werken, investeerd in mij door de eerste 3 maanden te focussen op de taal leren. Het werk zelf is Engels, maar de communicatie naar klant en tussen collega's is natuurlijk Deens.
De landen lijken erg veel op elkaar inderdaad. DK heeft wel veel minder rivieren, maar weer meer kust. Het hoogste punt is lager dan Nederland, maar hier is dat alleen maar Limburg. Veel akkerbouw, veel bossen, en buiten de steden is het gewoon nog heerlijk rustigprecies waar ik van houd
quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:37 schreef Draz het volgende:
[..]
veel bossen, en buiten de steden is het gewoon nog heerlijk rustigprecies waar ik van houd
Dan kan je beter in TRV kijken, daar staan tips voor reizen (bijvoorbeeld in dit topic Denemarken ). Dit subforum gaat over in andere landen wonen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 13:44 schreef Mikkie het volgende:
tvp... ga in mei een weekje naar Kopenhagen
Haha en ondertussen moet ik m'n vriendin uit de deuk halen waarin ze dan ligt!!quote:Op woensdag 2 januari 2008 13:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Lijkt me een goed plan, en vooral ook flink met je tong draaien en uitsteken als je een woord uitspreekt. Doen alsof je met je boventanden iets van de achterkant van je tong af wil schrapen tijdens het uitspreken zorgt voor een authentieke uitpraak
Als je dan toch aan het winkelen slaat, koop dan meteen dit boek.quote:Op woensdag 2 januari 2008 14:38 schreef Draz het volgende:
[..]
Haha en ondertussen moet ik m'n vriendin uit de deuk halen waarin ze dan ligt!!![]()
Nog een beetje zure snoep halen, strakke sjaal om de nek voor de 'stoot' en een slok whiskey... ik heb er alle vertrouwen in
Ah, det er sjovt, men jeg har set det allerede...quote:
WTF is dat nou voor een taalquote:
Misschien kom je wel in deze buurt dan wonen, ik woon i h westen (Videbæk). Ik ken wel enkele nl camping eigenarenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:32 schreef psv-gomes het volgende:
heej
eindelijk een topic gevonden over denemarken
Eind deze maanda ga ik na 1 jaar en 6 weken Disneyland verlaten
en ga ik vanaf 1 maart werken op een camping in het westen van Denemarken
Ik moet nog uitzoeken hoe ik er naar toe reis enzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |