abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_55621559
Hey mensen,
Heeft iemand hier ervaring met de Azoren? Er zijn zoveel eilanden om uit te kiezen...
pi_55621623
TVP, wil er ook eens een, voornamelijk omdat je van nooit iemand hoort dat ze erheen gaan. Lijkt me dus wel tof, eindelijk een eiland waar weinig tot geen Nederlanders zitten.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_55621656
en de hogedrukgebieden bij ons komen altijd daar vandaan
pi_55625948
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:44 schreef Koploperkopper het volgende:
TVP, wil er ook eens een, voornamelijk omdat je van nooit iemand hoort dat ze erheen gaan. Lijkt me dus wel tof, eindelijk een eiland waar weinig tot geen Nederlanders zitten.
Klopt ja... er is ook geen enkele fok!post over geweest in de afgelopen vijf jaar In de eiland ranking van National Geographic dit jaar scoren de Azoren erg hoog. Er zijn niet echt stranden en 30 graden wordt het er ook niet, maar het is er wel groen en mooi.

En op www.sata.pt kun je zelfs rechtstreekse vluchten boeken naar het oostelijke eiland, São Miguel.

Lijkt mij wel tof om een week in een huisje te zitten, om daarna naar een ander eiland te vliegen/varen en daar nog een weekje te verblijven
pi_55632344
Ach, ook op Fok is er altijd wel iemand die er geweest is. Ik in ieder geval en volgens mij is er wel eens eenof ander topic over geweest
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_55633227
Ik ben op 5 van de negen eilanden geweest
Faial
Pico
Sao Jorge
Sau Miguel
Faial

Fantasatische eilanden met allemaal een eigen natuur. De eilanden verschillen nogal wat in leeftijd. Het is er op Sao Miguel na ngo vrijwel niet toeristisch en ook Sao Miguel is nog niet bepaald de Canarische eilanden. Het weer kan varieren, maar in de zomer wordt het er nooit koud, ook niet in de nacht.

Het heeft best wel het e.e.a. aan Portugese historie en er is best wel wat te zien, Erg gechikt voor wandelen en natuur bekijken.

Wij hebben alles met taxi, openbaar vervoer en huurauto gedaan en dat is prima te doen. De meeste eilanden had ik na een dag of twee drie wel gezien. Maar ik hou nou eenmaal van doorgaan. als je ergens langer wilt blijven dan kan je je daar denk ik verder ook prima vermaken.

Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

Via Lissabon/ Porto kan je met TAP naar meerdere eilanden vliegen (starten op bijvoorbeeld Faial en terug van Terceira of Sao Miguel.

http://www.visitazores.org/

[ Bericht 4% gewijzigd door Its-Jojo-4you op 31-12-2007 16:12:10 ]
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_55703050
Ja, er zijn best leuke mogelijkheden qua eilandhoppen... niet eens zo duur ook, 70 euro voor een enkeltje tussen twee eilanden (per vliegtuig). Holland International heeft zo'n pakket: 12 dagen, 3 eilanden, 4 dagen op elk eiland en op eentje met huurauto, inclusief alle vluchten, +/- EUR 1100 pp.
Maar ik heb ook leuke vakantiehuisjes gevonden (o.a. www.portugal-casas.nl) waarbij je op hetzelfde bedrag of zelfs wat minder kunt uitkomen.

Ik vraag me alleen af hoe het met het weer zit: als ik het goed begrijp heb je in de zomermaanden de meeste kans op droog weer (al is dat nog steeds een káns), en kan het begin september al regelmatig regenen. Wanneer ben jij geweest en wat was je ervaring? En weet je misschien of je er ook leuk kunt duiken?

[ Bericht 4% gewijzigd door ploppie op 01-01-2008 16:00:00 ]
pi_55935197
Its-Jojo-4you...?
pi_55938320
Sorry, was vergeten dat ik er hier wat liep. Nu geen tijd, maar van het weekend kom ik er op terug
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 10 januari 2008 @ 23:57:28 #10
62913 Blik
The one and Only!
pi_55939459
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:46 schreef het_fokschaap het volgende:
en de hogedrukgebieden bij ons komen altijd daar vandaan
En dat zorgt altijd voor enorm anti winterse weersomstandigheden...
pi_56068785
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 23:14 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Sorry, was vergeten dat ik er hier wat liep. Nu geen tijd, maar van het weekend kom ik er op terug
Graag...
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:04:40 #12
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_60965755
Schopje, eind september is dus geen goed periode?
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
  zondag 24 augustus 2008 @ 23:15:10 #13
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_61098084
Ik ben net terug van vier weken Azoren + Madeira. Ik zal binnenkort even wat fotootjes en ervaringen posten.
Hoe het weer eind september is weet ik niet, maar in juli / augustus is het prima! Het regent heeeel af en toe, maar het mooie is dat het nooit lang duurt. Four seasons in one day, en dat is helemaal waar. En in deze maanden is het altijd warm genoeg.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  Moderator dinsdag 27 februari 2018 @ 12:42:54 #14
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177480394
quote:
17s.gif Op maandag 26 februari 2018 20:58 schreef SEMTEX het volgende:
De Azoren, in september.
Ik heb het al een paar keer bekeken als mogelijk alternatief voor de Antillen. Kun je het aanraden? En kun je het vergelijken met de Antillen?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_177480786
Ben alleen op Pico en Horta geweest maar het gaat vooral om de natuur. Je hebt wel mogelijkheden om te zwemmen in de zee maar dat is of in de haven, een natuurbad en heel soms een klein strandje.

Vermaak is er verder amper maar de natuur maakt een hoop goed.
pi_177480915
Ik ben niet op de Antillen geweest maar feitelijk is het:
- Relatief niet erg toeristisch
- niet zo warm als de Antillen
- Veel natuur
- Weinig strand
- wel wat cultuur

Mijn k is dat het anders is dan de Antillen maar ik vond het een top locatie ^O^
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 27 februari 2018 @ 13:28:50 #17
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_177481035
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:42 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik heb het al een paar keer bekeken als mogelijk alternatief voor de Antillen. Kun je het aanraden? En kun je het vergelijken met de Antillen?
Nee, het is koeler dan de Antillen, maar ook veel vruchtbaarder (meer groen (groener dan ik ooit ergens heb gezien), meer bos, exotische planten, natuur). Gemiddelde temperaturen liggen tussen de 21 en 25 graden, afhankelijk van welke maand je ernaartoe gaat.

Zeer vergelijkbaar met Madeira, uiteraard (ligt er redelijk dichtbij, iets dichterbij Afrika en ook Portugees). En een stuk rustiger. Het is nog niet overspoeld door toeristen en je wordt er ook niet behandeld als een toerist waar geld te halen valt.

Alle eilanden verschillen ook onderling. Sao Miguel is het meest toeristische en daar heb je aan 5 dagen niet genoeg. Pico is een droger, warmer eiland met iets minder vruchtbare en groene natuur. Ik ben op 4 van de 9 eilanden geweest: Sao Miguel, Pico, Faial en Terceira. Ieder eiland heeft weer z'n eigen 'quirk'.

Je hebt ook nog de twee eilanden Flores en Corvo, welke op de Noord-Amerikaanse tektonische plaat liggen. Een uur of 4 vliegen vanaf de andere eilanden en ook weer een geval apart, al kan ik je daar persoonlijk niks over vertellen (al staan die stiekem wel op m;n verlanglijstje)

Is tevens erg geschikt om te hiken, kent veel minder stranden dan de Antillen. Je moet dus echt een fan zijn van hiken of wandelen of een actieve vakantie en qua stranden zit je meer vast aan de rotsige baden aan zee.

Oh en ja: gewoon kunnen betalen met je euro's is natuurlijk ook relaxed :)

[ Bericht 11% gewijzigd door SEMTEX op 27-02-2018 13:35:40 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator dinsdag 27 februari 2018 @ 14:09:45 #18
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177481796
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 13:28 schreef SEMTEX het volgende:
Nee, het is koeler dan de Antillen, maar ook veel vruchtbaarder (meer groen (groener dan ik ooit ergens heb gezien), meer bos, exotische planten, natuur). Gemiddelde temperaturen liggen tussen de 21 en 25 graden, afhankelijk van welke maand je ernaartoe gaat.
Dat zijn prima temperaturen voor ons.

quote:
Zeer vergelijkbaar met Madeira, uiteraard (ligt er redelijk dichtbij, iets dichterbij Afrika en ook Portugees). En een stuk rustiger. Het is nog niet overspoeld door toeristen en je wordt er ook niet behandeld als een toerist waar geld te halen valt.
Madeira staat ook nog steeds op onze short list. Dit klinkt als een uitstekend alternatief.

quote:
Alle eilanden verschillen ook onderling. Sao Miguel is het meest toeristische en daar heb je aan 5 dagen niet genoeg. Pico is een droger, warmer eiland met iets minder vruchtbare en groene natuur. Ik ben op 4 van de 9 eilanden geweest: Sao Miguel, Pico, Faial en Terceira. Ieder eiland heeft weer z'n eigen 'quirk'.

Je hebt ook nog de twee eilanden Flores en Corvo, welke op de Noord-Amerikaanse tektonische plaat liggen. Een uur of 4 vliegen vanaf de andere eilanden en ook weer een geval apart, al kan ik je daar persoonlijk niks over vertellen (al staan die stiekem wel op m;n verlanglijstje)

Is tevens erg geschikt om te hiken, kent veel minder stranden dan de Antillen. Je moet dus echt een fan zijn van hiken of wandelen of een actieve vakantie en qua stranden zit je meer vast aan de rotsige baden aan zee.
Wij zijn niet vies van een stukje hiken. Wat mij betreft dus een goed alternatief voor de Antillen. Al zijn we ook best wel gek op snorkelen. Wat dat betreft zouden we beter naar de Antillen gaan, vermoed ik.

quote:
Oh en ja: gewoon kunnen betalen met je euro's is natuurlijk ook relaxed :)
Daar heb ik nooit zo'n problemen mee. Ben gek op ander papiergeld. Vooral als het waardeloos is. :P.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 15:24:08 #19
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_177483176
Ik heb eigenlijk geen idee of je goed kunt snorkelen op de Azoren, niet geprobeerd. Kom wel dit filmpje tegen:
Weinig indrukwekkend though.

Er zitten trouwens ook veel walvissen en dolfijnen, waarmee je kunt zwemmen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator dinsdag 27 februari 2018 @ 17:28:57 #20
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177485432
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 15:24 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb eigenlijk geen idee of je goed kunt snorkelen op de Azoren, niet geprobeerd. Kom wel dit filmpje tegen:
Weinig indrukwekkend though.

Er zitten trouwens ook veel walvissen en dolfijnen, waarmee je kunt zwemmen.
Grappig, maar inderdaad niet erg indrukwekkend.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_177489528
Wij zijn een paar jaar geleden in september naar Sao Miguel geweest, maar dat was eigenlijk net iets te laat, aangezien de meeste Hortensia's al uitgebloeid waren. Verder was het nog steeds wel heel groen hoor.
Het weer begon wat minder met toch wel wat regen hier en daar, maar later klaarde het weer op en werd het heerlijk weer. Zeker toen we de huurauto hadden, prachtig weer hadden we toen!
pi_177494488
Ik heb Sao Miguel een kruising tussen Hawaii en Ierland genoemd. De groene heuvels en ruige kust van Ierland met de (sub)tropen en de vulkanische activiteit van Hawaii. Een huurauto is wel een must. Echt de moeite waard om heen te gaan! Ook een topplek om te mountainbiken.
  Moderator woensdag 28 februari 2018 @ 13:06:29 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_177501891
* MaJo zet Azoren op lijstje met must go to locaties O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 28 februari 2018 @ 20:42:00 #24
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177512461
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 13:06 schreef MaJo het volgende:
* MaJo zet Azoren op lijstje met must go to locaties O+
* UIO_AMS ook.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_177581603
Wij zijn er een paar jaar geleden in juni geweest. Een beetje eilandhoppen, via Booking leuke last minute accomodatie gevonden.
Gevlogen naar Sao Miguel (met Tui), na een paar dagen met sata.pt een vlucht naar Pico, daar gelift naar de boot naar Faial. Op Faial het eiland rondgefietst, dagtripje, met fietsen die bij de acomodatie waren. Daarna terug naar Pico en met de veerboot naar Sao Jorge. leuk we zagen vanaf de veerboot de dolfijnen zwemmen, een losse dolfijnen trip is dus niet nodig. Terug op Pico met een huurauto op pad, helaas geen tijd om de berg Pico Alto te beklimmen. terug gevlogen (met Sata) naar Sao Miguel en daar met een huurfiets nog een paar dagen getoerd.

Erg leuk dat je er gemakkelijk kunt liften, ook vrouwen nemen lifters mee is onze ervaring. Criminaliteit komt er weinig voor omdat het eilanden midden in de oceaan zijn, je kunt nergens naar toe vluchten.

Wij willen nog wel eens terug naar de Azoren, erg relaxte, niet overlopen eilanden.
  Moderator donderdag 8 maart 2018 @ 11:57:13 #26
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177682473
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 18:46 schreef fietsmiep het volgende:
Wij zijn er een paar jaar geleden in juni geweest. Een beetje eilandhoppen, via Booking leuke last minute accomodatie gevonden.
Gevlogen naar Sao Miguel (met Tui), na een paar dagen met sata.pt een vlucht naar Pico, daar gelift naar de boot naar Faial. Op Faial het eiland rondgefietst, dagtripje, met fietsen die bij de acomodatie waren. Daarna terug naar Pico en met de veerboot naar Sao Jorge. leuk we zagen vanaf de veerboot de dolfijnen zwemmen, een losse dolfijnen trip is dus niet nodig. Terug op Pico met een huurauto op pad, helaas geen tijd om de berg Pico Alto te beklimmen. terug gevlogen (met Sata) naar Sao Miguel en daar met een huurfiets nog een paar dagen getoerd.

Erg leuk dat je er gemakkelijk kunt liften, ook vrouwen nemen lifters mee is onze ervaring. Criminaliteit komt er weinig voor omdat het eilanden midden in de oceaan zijn, je kunt nergens naar toe vluchten.

Wij willen nog wel eens terug naar de Azoren, erg relaxte, niet overlopen eilanden.
Had je nou op Faial fietsen gehuurd? Of had je die van Pico meegenomen? En hoe is het fietsen op de Azoren?

Een collega van me gaat vaak op visvakanties. Hij huurt dan zelf een boot en neemt vanuit NL zijn hengels mee. Hij was wel benieuwd of je daar makkelijk een bootje kan huren. En of het goede visgronden zijn.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_177682512
Wij zijn vorig jaar naar Sao Miguel geweest voor onze huwelijksreis. Zo mooi. Zulke vriendelijke mensen. Leuke stadjes en prachtige wandelingen. Dolfijnen en walvissen kijken was echt Awesome. Week was eigenlijk te kort maarja.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_177695470
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:57 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Had je nou op Faial fietsen gehuurd? Of had je die van Pico meegenomen? En hoe is het fietsen op de Azoren?

Een collega van me gaat vaak op visvakanties. Hij huurt dan zelf een boot en neemt vanuit NL zijn hengels mee. Hij was wel benieuwd of je daar makkelijk een bootje kan huren. En of het goede visgronden zijn.
We hadden een huisje gehuurd, waar fietsen bij zaten, dus we zijn het eiland rondgefietst.
Op Sao Miguel hadden we een fietsverhuur gevonden, met mountainbikes. je moet wel van heuvelachtig/ bergen gebied houden, alhoewel, de weg om Faial wel redelijk vlak was. Op Sao miguel zijn we naar de meren bij Sete Cidades gefietst, erg mooi.
  Moderator vrijdag 9 maart 2018 @ 08:10:50 #29
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177700149
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 22:15 schreef fietsmiep het volgende:
We hadden een huisje gehuurd, waar fietsen bij zaten, dus we zijn het eiland rondgefietst.
Op Sao Miguel hadden we een fietsverhuur gevonden, met mountainbikes. je moet wel van heuvelachtig/ bergen gebied houden, alhoewel, de weg om Faial wel redelijk vlak was. Op Sao miguel zijn we naar de meren bij Sete Cidades gefietst, erg mooi.
Kan me nog een item herinneren van 3 op reis. Evi op de Azoren waar ze ook langs die meren kwam: https://www.npo3.nl/3-op-(...)5-2017/BNN_101383083

Ziet er geweldig uit.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_177704671
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 08:10 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Kan me nog een item herinneren van 3 op reis. Evi op de Azoren waar ze ook langs die meren kwam: https://www.npo3.nl/3-op-(...)5-2017/BNN_101383083

Ziet er geweldig uit.
Als ze te zien zijn jah :D
Niet voor niets dat het Monte Palace maar een blauwe maandag open is geweest. Was het eerste 5* hotel op de Azoren. Locatie was top zo boven Sete Cidades, maar wat men een beetje over het hoofd had gezien, was de locatie die uit de buurt van alles is, en de hoeveelheid mist die er kan hangen en dus de grote hoeveelheid dagen dat het uitzicht 0 is (wij zijn er 1x geweest met een excursie, toen zat het potdicht en 1x met de huurauto. We zouden de andere kant op gaan, maar omdat het kraakhelder was boven de heuvels, hebben we de plannen om gegooid en zijn we toch naar Sete Cidades gereden. Een dag later, toen we dus eigenlijk gepland hadden die kant op te gaan, zat het weer dicht).

Hotel binnen lopen is overigens ook een aanrader. Beetje urbexen ;)
  vrijdag 9 maart 2018 @ 13:16:35 #31
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_177704730
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 13:13 schreef MissRelin het volgende:

[..]

Als ze te zien zijn jah
Sete Cidades heb ik meerdere keren goed kunnen zien, o.a. vanaf het Vista do rei (dat is het uitzichtpunt op de weg die langs Monte Palace ligt). Ik had meer moeite met Lagoa do Fogo; drie keer langsgereden, drie keer dikke mist. Het uitzichtpunt ligt een stuk hoger, dus je hebt dat vaker op dat punt. Misschien is het in de zomer minder erg.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_177704821
Wij hebben er een dag gestaan dat het echt potdicht zat. Op een gegeven moment waren we een rondje aan het rijden met de zonsondergang en toen was het echt prachtig.

Dat hotel is echt niet meer om aan te zien. Zonde hoor. We hebben ons toen nog af staan vragen wat het was.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator vrijdag 9 maart 2018 @ 13:22:38 #33
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177704823
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 13:16 schreef SEMTEX het volgende:
Lagoa do Fogo; drie keer langsgereden, drie keer dikke mist.
Niet geheel onverwacht met zo'n naam.

[/slechte inkopper]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 13:28:23 #34
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_177704918
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 13:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Dat hotel is echt niet meer om aan te zien. Zonde hoor. We hebben ons toen nog af staan vragen wat het was.
Dat is een boeiend verhaal: https://sometimes-interes(...)alace-in-the-clouds/
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_177704944
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 13:28 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat is een boeiend verhaal: https://sometimes-interes(...)alace-in-the-clouds/
Thanks vanavond even lezen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_177704998
Ik heb nog wat telefoon kiekjes op mijn telefoon staan.












I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 9 maart 2018 @ 13:34:23 #37
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_177705017
Ik heb op mijn blog onze reis in september vorig jaar vastgelegd: https://roadtrippinweb.wordpress.com/
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_177705085
Mijn badkleding heb ik weg kunnen doen trouwens na een dag dobberen in die warmwater bronnen _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_177705410
Grappig, die laatste waterval ben ik ook nog naar toe gewandeld, erg leuke en mooie tocht.

En met Futurismo snorkelen als de dolfijnen lans zwemmen, geweldig.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177705517
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 13:56 schreef truthortruth het volgende:
Grappig, die laatste waterval ben ik ook nog naar toe gewandeld, erg leuke en mooie tocht.

En met Futurismo snorkelen als de dolfijnen lans zwemmen, geweldig.
Wij hebben ze beide in een wandeling gezien. Maar het begon te schemeren en toen vond ik het wel wat spooky worden in die kloof _O-

Wij hebben niet gesnorkelt maar gewoon vanaf een bootje naar de dolfijnen, walvissen en schildpadden gezien. Hadden een biologe bij die echt helemaal enthousiast werd van mijn vragen was wel leuk haha. Toen we aankwamen trok ze ook nog overal boeken en botten vandaan om het uit te leggen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_177705801
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 14:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij hebben ze beide in een wandeling gezien. Maar het begon te schemeren en toen vond ik het wel wat spooky worden in die kloof _O-
Dat kan ik me voorstellen, zeker omdat het zo ontzettend rustig is (heerlijk). Nemen de geluiden dan ook toe?
quote:
Wij hebben niet gesnorkelt maar gewoon vanaf een bootje naar de dolfijnen, walvissen en schildpadden gezien. Hadden een biologe bij die echt helemaal enthousiast werd van mijn vragen was wel leuk haha. Toen we aankwamen trok ze ook nog overal boeken en botten vandaan om het uit te leggen.
Was dat ook bij Futurismo? Want die zijn allemaal erg enthousiast. Met dat snorkelen, ook al is het daar meer dan 700m diep, je ziet er niets van. En dat er een dolfijn met haar babytje op enkele meters langs je heen zwemt (in het wild) vond ik het meer dan waard.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Moderator vrijdag 9 maart 2018 @ 14:20:10 #42
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177705881
Leuk die foto's!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_177705998
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 14:16 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen, zeker omdat het zo ontzettend rustig is (heerlijk). Nemen de geluiden dan ook toe?

[..]

Was dat ook bij Futurismo? Want die zijn allemaal erg enthousiast. Met dat snorkelen, ook al is het daar meer dan 700m diep, je ziet er niets van. En dat er een dolfijn met haar babytje op enkele meters langs je heen zwemt (in het wild) vond ik het meer dan waard.
Ja echt enorm en oké ik moet toegeven ik ben een tikkeltje claustrofobisch aangelegd. Maar die kloof leek steeds kleiner te worden _O- we waren ook echt alleen dus dat was wel even apart :+

Wij zijn ook met futurismo meegeweest inderdaad. Wist niet eens dat ze ook snorkelen deden.

Heb ook nog wel wat foto's op mijn telefoon staan van wat dolfijnen. Zo eens opzoeken.

Ik baalde echt zo grandioos. Vrienden hadden gezegd neem niet je spiegelreflex mee want die zee is wild.. Nou echt we hebben nog geen mini golfje gehad dus baalde echt dat ik hem niet bij had.
Goede reden om nog eens terug te gaan :D
I solemnly swear i'm up to no good
pi_177706533
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 14:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ja echt enorm en oké ik moet toegeven ik ben een tikkeltje claustrofobisch aangelegd. Maar die kloof leek steeds kleiner te worden _O- we waren ook echt alleen dus dat was wel even apart :+
Haha, zo klein was die kloof nou ook weer niet :D
quote:
Wij zijn ook met futurismo meegeweest inderdaad. Wist niet eens dat ze ook snorkelen deden.

Heb ook nog wel wat foto's op mijn telefoon staan van wat dolfijnen. Zo eens opzoeken.

Ik baalde echt zo grandioos. Vrienden hadden gezegd neem niet je spiegelreflex mee want die zee is wild.. Nou echt we hebben nog geen mini golfje gehad dus baalde echt dat ik hem niet bij had.
Goede reden om nog eens terug te gaan :D
Dat is inderdaad zonde. Maar het scheelt volgens mij echt per dag hoe hoog de golven zijn. Toch zijn die bootjes voor mij altijd net iets te druk.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177706706
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 14:55 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Haha, zo klein was die kloof nou ook weer niet :D

[..]

Dat is inderdaad zonde. Maar het scheelt volgens mij echt per dag hoe hoog de golven zijn. Toch zijn die bootjes voor mij altijd net iets te druk.
Ja was gewoon mijn hoofd hoor :')

En klopt die bootjes zijn best druk. Wij hadden verder ook geen idee wilde met die snelle bootjes en niet met die grotere boten.


Ik vond trouwens de kust soms pp de Ierse West kust lijken. Zo mooi hè O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_177706748
Dolfijnen


I solemnly swear i'm up to no good
pi_177706866
Leuke fotos ^O^ Dat is ons niet gelukt ze zo erop te krijgen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177713099
Nou, ik vond Monte Palace anders heel fascinerend!


En wij hadden gelukkig mazzel bij Lagoa do Fogo (naar boven klauteren was niet zo grappig overigens, soms moest je echt mega stappen nemen :D)


Uitzichtje



Wandeltochtje


Tot slot nog een beetje water

  Moderator zaterdag 10 maart 2018 @ 12:22:28 #49
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_177721251
Toffe foto's allemaal en gaaf verslag semtex! _O_ ik ben eigenlijk wel om maar mijn man nog niet helemaal :D

Hoe zit het eigenlijk met stranden? Heb je mooie zandstranden of is het vooral veel steen?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_177722708
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 12:22 schreef MaJo het volgende:
Toffe foto's allemaal en gaaf verslag semtex! _O_ ik ben eigenlijk wel om maar mijn man nog niet helemaal :D

Hoe zit het eigenlijk met stranden? Heb je mooie zandstranden of is het vooral veel steen?
Rotsen en steen. Ik heb volgens mij geen zandstrand gezien.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 10 maart 2018 @ 21:24:16 #51
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_177733138
Je hebt op Sao Miguel wel Mosteiros maar da’s een zwart zandstrand. Zelf niet geweest tr.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_177734295
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 12:22 schreef MaJo het volgende:

Hoe zit het eigenlijk met stranden? Heb je mooie zandstranden of is het vooral veel steen?
Bij Ribeira Grande heb je strand (en golven). Is nog wel een redelijk plaatsje qua grootte.

pi_177760895
Zo die foto's zien er wel uitnodigend uit. :)

Lijken me prachtige eilanden als ik dit zie, lees en wat zoek op Google.

Ik heb het idee dat het er nog best rustig is en geen hordes massatoerisme zoals de kanaries?

* polariteit zet het op zijn groeiende lijstje...
Voor wat foto's, kijk hier
pi_177789734
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 13:34 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb op mijn blog onze reis in september vorig jaar vastgelegd: https://roadtrippinweb.wordpress.com/
[ afbeelding ]
Nice! Grote kans dat dit onze vakantiebestemming wordt voor dit jaar.

voorbereiding Japan :o wil ik ook!
pi_177791181
Het is fantastisch.
Gino ♥
pi_177827050
Je kunt trouwens vanaf Lissabon met Ryanair naar Ponta Delgada en Terceira vliegen. vanaf Porto ook trouwens. Dus op een voordelige manier is dit te combineren. met een beetje zoeken, zitten er leuke prijzen bij.
pi_177827245
Ben vorig jaar met Tui gevlogen vanaf Schiphol naar Ponta del Gada was ook niet duur. Met Ryanair al zoveel shit gehad daar vlieg ik niet meer mee.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_177831000
Dat klinkt qua ticketprijzen al een stuk goedkoper dan de tijd dat ik er geweest ben. Toen vlogen alleen TAP en een kleine maatschappij vanuit Duitsland. Volgens mij kostte het me toen ist iets van 750 gulden om er te komen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')