abonnement Unibet Coolblue
pi_55604198
Heeft iemand hier ervaring met wonen in steden/dorpjes in duitsland bij de grens met nederland?
momenteel woon ik in Enschede, werk in Nijmegen.
Een betaalbare huurwoning in Nijmegen en omgeving vinden is niet haalbaar en een woning kopen ook niet in Nederland. Nu heb ik in dorpjes in Duitsland in de buurt van Nijmegen wel wat mooie koop woningen gevonden.
Iemand daar ervaring mee? Hoe zit het belastingtechnisch?
Ik weet dat er een vast contract voor nodig is, dit krijg ik in oktober. Dus ik zal nog 10 maanden heen en weer moeten reizen. Niks aan te doen.

Kom nou niet met reacties aan van werk dichterbij, etc. In Enschede is gewoon geen werk te vinden dat toekomstperspectief geeft op groeimogelijkheden en wat bij mijn universiteits opleiding past.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 28 december 2007 @ 17:08:09 #2
19431 Dwan
Likken als lassie
pi_55604445
Dwannie is like god is rubbing your tummy
  vrijdag 28 december 2007 @ 17:09:07 #3
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55604465
Ik zou hier eens vragen: Nederlanders in Duitsland
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_55604474
Ja, denk ik ook steeds vaker overna. TVP derhalve.
pi_55604551
ik heb al die site bekeken, maar wil meer ervaringen hebben van mensen.
Informatie is er in overvloed, maar aan ervaringen heb je veel meer.
Ik denk dan aan bv het verschil tussen woningen in NL en duitsland, mentaliteits verschillen of dingen waar je tegen aanloopt, die je van te voren niet wist.

trouwens, ik heb al een tijdje in duitsland gewoond, ik heb daar namelijk gestudeerd. Maar dat was in midden duitsland in een studentenkamer. Maar ik heb daar nooit gewerkt dus weet niks van belastingtechnische dingen iets af.

Huizen zijn daar gewoon veel goedkoper. Rijtjes woningen/ hoekwoningen voor 130.000 euro in Emmerich. Deze hebben 4 slaapkamers, tuin, etc. En ik heb gehoord dat duitse huizen groter zijn?

[ Bericht 17% gewijzigd door sjorsie1982 op 28-12-2007 17:19:44 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_55604874
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
het verschil tussen woningen
Ik wil eik best graag naar München, maar ieder appartement wat ik zie/aangeboden krijg is zo allejezus stupide ingedeeld.

Van achterlijk kleine kamertjes tot balzalen waar je ook geen reet aan hebt.
Op zich kan ik het wel betalen, maar ik zie gewoon niks leuks.
pi_55605234
kan jij een woning in Munchen betalen? dan is een woning in NL geen probleem voor jou.
Munchen is de duurste stad van duitsland en de gemiddelde woningprijzen in geheel duitsland en geheel nederland is praktisch gelijk.

Maar goed, woning indeling is inderdaad anders...
Ik ben in woningen geweest in Duistland, waar je echt niks kwijt kon vanwege rare hoeken, lagere daken, etc.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_55605680
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
kan jij een woning in Munchen betalen?
Ja.
quote:
Munchen is de duurste stad van duitsland en de gemiddelde woningprijzen in geheel duitsland en geheel nederland is praktisch gelijk.
Ik kom uit Amsterdam-C, ik ben wel wat gewend.
quote:
Maar goed, woning indeling is inderdaad anders...
Ik ben in woningen geweest in Duistland, waar je echt niks kwijt kon vanwege rare hoeken, lagere daken, etc.
Ze zijjn compleet gefucked. Ik wil er niks meer mee te maken hebben en ik heb een plek gekocht waar ik 'ooit' mijn huis ga laten bouwen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')