abonnement Unibet Coolblue
pi_55529298
Als eerste prettige kerst

Om aan te komen ga ik flink kwark eten, hebben jullie lekkere manieren? Want alleen kwark met suiker word op den duur ook wel saai. Ik zat te denken aan misschien wat komkommer met knoflook en wat kruiden zodat je een soort tsatsiki krijgt
pi_55529967
Er zijn genoeg volle kwarktoetjes........
pi_55529973
Door de kwark: fruit (ananas, aardbei, banaan, mango, perzik, mandarijn, peer) , scheutje siroop, handje muesli, handje noten (amandel en pecan zijn lekker icm fruit) . Of bijv. beetje cacaopoeder en/of koffiepoeder en wat melk en suiker.

Tzatziki lijkt me overigens niet lekker om zomaar los te eten, maar icm stokbrood of chips is het natuurlijk

En ook fijne kerst natuurlijk
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_55530138
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 11:13 schreef Étoile het volgende:
Door de kwark: fruit (ananas, aardbei, banaan, mango, perzik, mandarijn, peer) , scheutje siroop, handje muesli, handje noten (amandel en pecan zijn lekker icm fruit) . Of bijv. beetje cacaopoeder en/of koffiepoeder en wat melk en suiker.

Tzatziki lijkt me overigens niet lekker om zomaar los te eten, maar icm stokbrood of chips is het natuurlijk

En ook fijne kerst natuurlijk
Bedankt hier kan ik wat mee Misschien is het ook wel lekker als je cocolade fijnstampt en er wat cacaopoeder bij doet, zo maak je natuurlijk alles lekker maar het gaat ermaar om dat ik die kwark binnenkrijg

Wat ik net heb gedaan is gewoon standaard wat citroensap + wat suiker en een drupje olijfolie omdat het nogal droog was. Maar om dat nou elke dag te eten mwa....
pi_55532271
Vroeger kregen we wel eens kwark, met geraspte appel en rozijnen er door. Best wel lekker hoor.
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
pi_55608152
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 11:24 schreef sambuca_18 het volgende:

[..]


Wat ik net heb gedaan is gewoon standaard wat citroensap + wat suiker en een drupje olijfolie omdat het nogal droog was. Maar om dat nou elke dag te eten mwa....
Je kan de kwark natuurlijk ook wel afwisselen of mengen met volle yoghurt, dat helpt ook goed. Of een scheutje vruchtensap door de kwark om het wat vochtiger te maken. En natuurlijk shakes maken met yoghurt. De mogelijkheden zijn eindeloos
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_55609652
Je kan er kwarkbolletjes mee bakken.

500 gram kwark, 500 gram bloem, beetje zout, beetje suiker, beetje olie, beetje bakpoeder.
Kneden, bolletjes vormen en bakken (in de bakoven).

Smaakt heerlijk!
pi_55632045
Waarom kwark als ik vragen mag? Er zijn veel calorierijkere producten voorhanden?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_55639294
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 20:29 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Waarom kwark als ik vragen mag? Er zijn veel calorierijkere producten voorhanden?
Is er een goedkoop makkelijk te maken product dat ik ook kan gebruiken dan ?
pi_55647037
slagroom. 35% vet.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_55715156
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 11:13 schreef Étoile het volgende:
Door de kwark: fruit (ananas, aardbei, banaan, mango, perzik, mandarijn, peer).
dat dus. zelf ben ik lui en koop meestal gewoon fruitkwark zodat ik er zelf niks meer aan hoef toe te voegen.

wordt tzatziki trouwens niet met yoghurt gemaakt i.p.v. kwark?
full stops and exclamation marks
pi_55716515
quote:
Op zondag 30 december 2007 11:20 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
slagroom. 35% vet.
Maar dat is natuurlijk niet erg gezond. Je kan ook de hele dag hamburgers, chips en chocola wegstouwen, maar daar wordt je cholesterol niet erg blij van. Eiwitrijk voedsel als kwark is juist heel goed omdat het ook ondersteunt bij spieropbouw. Verder goed zijn bijv: pasta en rijst, vis, muesli, zo donker mogelijk brood, vla, goed gevulde soep en bijv. tussendoor wat crackers met kaas, salade, vleeswaren.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_55719084
@ITsJoJo4you: Wat Étoile zegt
@Krioro: Klopt Griekse yoghurt, is wel vetter dan kwark en iets duurder dan kwark
@Étoile: Ik wil idd ook nog wel redelijk gezond blijven, en van kwark word je niet misselijk en mn moeder heeft ook geen zin om telkens bijv. kip te kopen omdat dat op den duur gewoon te duur word. De alternatieven die je geeft eet ik eigelijk best veel.

Het is trouwens ook zo dat ik altijd een hongergevoel heb, zelfs als ik zegmaar geen honger heb dit is heel erg vaag. Als wij rond 6/7 eten eet ik genoeg dan zit ik even vol, maar een halfuur daarna eet ik soms gewoon 4 boterhammen. Toen we uit eten waren geweest kwamen we thuis iedereen hardstikke vol (ik opzich ook wel) en ik ging in de koelkast kijken wat er nog stond Terwijl ik dan eigenlijk wel vol zit maar ik heb gewoon een drang om te eten. Gelukkig ben ik niet aangelegd om dik te worden maar dit is toch wel erg vaag. Misschien zou dit verhaal beter in LIF passen maar hier zitten ook genoeg mensen met verstand van zaken dunkt me.
pi_55753205
Misschien eet je overdag te weinig, zodat je dit savonds compenseert? Hier kan je een indicatie vinden van wat je gemiddeld ongeveer nodig hebt op een dag. Als je veel beweegt kan het nog wel meer zijn.

Opzich is er niets mis mee om naast de 3 hoofdmaaltijden nog een aantal (verantwoorde) tussendoortjes te nemen. Je kan met jezelf bijv. afspreken dat je om 8-13-18u je hoofdmaaltijden eet en om 11-15-20u een (gezond) tussendoortje neemt.

Het kan natuurlijk best dat je gewoon een vrij snelle stofwisseling hebt. Misschien moet je er ook aan wennen om iets rustiger te eten, het duurt even voor het ik-zit-vol-signaal van je maag je hersens bereikt. En zorgen dat je vooral heel vezelrijk eet: groenten, fruit, volkoren brood, volkoren pasta en zilvervliesrijst vullen meer en langer. En drink je wel genoeg (minstens 1,5 liter)? Soms ''voelt' dorst namelijk als honger en kan je je trek wel stillen met een groot glas water. Of is het meer een psychisch ding, verveling of stress wegeten?

Ik noem maar wat dingen, misschien kan je er wat mee
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 19:08:30 #15
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_55801492
is kwark dikmakend dan? Dacht dat het net zo "gezond"als yoghurt was...
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')