abonnement Unibet Coolblue
pi_55346414
quote:
Op maandag 17 december 2007 17:39 schreef SeaOfLove het volgende:
Ligt een beetje aan de grootte van de rollade. Maar ik gebruik eigenlijk alleen croma en dan de rollade even aanbraden, en dan zo'n 3 kwartier laten sudderen en af en toe even draaien. (ik heb meestal rollade's van zo'n 500 gr)
same here
  maandag 17 december 2007 @ 21:36:50 #27
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_55346418
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_55346420
Rondom aanbraden in de braadpan en gewoon lekker lang op een laag vuurtje met de deksel erop door laten sudderen. Regelmatig overgieten met braadvocht en uiteraard blijven omdraaien. Zo deed oma het vroeger het ook.
pi_55346597
Rollades zijn erg mager.
De juiste bereidingswijze is: heel langzaamaan garen op een lage temperatuur (<150 graden).
Dat kan in een oven, in een roemertopf of zelfs in een braadpan met deksel. Maar hou die temperatuur laag.
Regelmatig bedruipen met wat braadvet/vocht is een uitstekend idee.

Vergeet een knapperig randje. Als je een knapperig randje wil, koop dan speklapjes.

De rollade is klaar alsie van binnen warm en witgaar is (varken/kip/kalkoen), maar er nog wel iets rozig vocht van het snijvlak komt.
  maandag 17 december 2007 @ 21:49:33 #30
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_55346805
quote:
Op maandag 17 december 2007 21:43 schreef klaarover het volgende:
Rollades zijn erg mager.
De juiste bereidingswijze is: heel langzaamaan garen op een lage temperatuur (<150 graden).
Dat kan in een oven, in een roemertopf of zelfs in een braadpan met deksel. Maar hou die temperatuur laag.
Regelmatig bedruipen met wat braadvet/vocht is een uitstekend idee.

Vergeet een knapperig randje. Als je een knapperig randje wil, koop dan speklapjes.

De rollade is klaar alsie van binnen warm en witgaar is (varken/kip/kalkoen), maar er nog wel iets rozig vocht van het snijvlak komt.
Ja maar dat kan ook gewoon in een braadpan, het is niet dat het een delicaat vleessoort is, het moet gewoon NET gaar zijn van binnen....
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_55350032
Ik heb wel eens gehoord dat de rollade ook nog een beetje insmeren met wat mosterd de malsheid ook ten goede komt, of dit ook echt zo is weet ik eigenlijk niet
pi_55350074
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door Muck op 17-12-2007 23:37:41 (ga lekker bij de buren op 49 spelen) ]
  dinsdag 18 december 2007 @ 10:28:01 #33
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_55355463
quote:
Op maandag 17 december 2007 23:34 schreef fisc het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat de rollade ook nog een beetje insmeren met wat mosterd de malsheid ook ten goede komt, of dit ook echt zo is weet ik eigenlijk niet
ik lust geen mosterd
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')