Denk, zal eens een topic over bouwlasers openen.
Toen we een half jaar geleden ons huis kochten heb ik er lang over gedacht of en welke geschikt zou zijn. Die apparaten zijn best prijzig en dan moeten ze m.i. ook wel redelijk nuttig zijn, nu en later.
Naast verschillende merken en sterk uiteenlopende prijzen heb je ook nog eens verschillende types:
Puntlaser, lijnlaser, roterende laser en kruislaser.
Ik heb gekozen voor een kruislaser omdat die voor mijn gevoel het breedst inzetbaar was.
En qua merk / prijs deze van Stanley - 181E incl. een magnetische statiefstandaard/hulpstuk waardoor je hem bv aan een lijmtang kan vastzetten
![]()
Heb er absoluut geen spijt van - heb er muurtjes mee gezet, en een vrij groot vrijhangend plafond mee uitgelijnd. En bij het aanpakken van de keuken en de badkamer moet ie ook weer zijn diensten gaan bewijzen

Plus dat ik hem voor allerhande andere kleinere zaken gebruik waar een waterpas danwel loodlijn handig is.
Hij blijkt gewoon heel erg handig, niet dat het met andere conventionele technieken niet kan, maar nu gaat het toch wat makkelijker en misschien ook sneller
Meer mensen die er een hebben of overwegen? Of is het al een algemeen "normaal" artikel geworden in de gereedschapskist?