Als je modem er een firewall (of NAT) in heeft zitten wel anders nietquote:Op zaterdag 15 december 2007 10:27 schreef Kaneel het volgende:
Kijk, dat moest ik weten, bedankt!
Internet gaat gewoon door toch, zonder per se op een wan poort te moeten?
Oh trouwens, wat als ik de modem aansluit op een LAN poort, dan heb ik geen firewall, maar wel IP adressen?
ADSL, Speedtouch 510. Ik heb net de modem aan de router gehangen en de router gereset, maar hij pakt geen internet dan.quote:Op zaterdag 15 december 2007 10:35 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Als je modem er een firewall (of NAT) in heeft zitten wel anders niet. Wat voor modem heb je hangen? Heb je kabel of ADSL?
Mja, maar ik ga over naar Telfort, en die modem laat 80, 21 en 25 door. Zal hooguit een DMZ moeten instellen dan, lijkt me.quote:Op zaterdag 15 december 2007 10:41 schreef heus het volgende:
Als jou modem meerdere adressen kan uitdelen dat werkt het precies het zelfde als een router en blijf je nog steeds met je poorten/firewall etc probleem.
Tijd op NAT te leren hoor ik zo
Zou eerder de poorten open zetten die je wilt ipv DMZ. DMZ zet namelijk alles door. En als je ongewild dat bepaalde dingen open heb staan kan dat een beveiliging's probleem vormenquote:Op zaterdag 15 december 2007 10:46 schreef Kaneel het volgende:
[..]
Mja, maar ik ga over naar Telfort, en die modem laat 80, 21 en 25 door. Zal hooguit een DMZ moeten instellen dan, lijkt me.
Waarom zou je in godesnaam een switch kopen voor twee tientjes als je je router gratis als switch kan gebruiken?quote:Op zaterdag 15 december 2007 11:00 schreef Croga het volgende:
Waarom zou je in godesnaam je router als switch willen gebruiken als je voor een tientje of twee een gewone switch koopt bij de boer op de hoek?
Die dus. Maar ik snap Cogra wel.quote:Op zaterdag 15 december 2007 11:01 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Waarom zou je in godesnaam een switch kopen voor twee tientjes als je je router gratis als switch kan gebruiken?
Omdat je die overbodige router tweedehands kunt verkopen voor drie keer het geld wat een nieuwe switch kostquote:Op zaterdag 15 december 2007 11:01 schreef veldmuis het volgende:
Waarom zou je in godesnaam een switch kopen voor twee tientjes als je je router gratis als switch kan gebruiken?
60 euro voor een router? Een relatief dure consumentenrouter kost dat nieuw nog nietquote:Op zaterdag 15 december 2007 12:09 schreef Croga het volgende:
[..]
Omdat je die overbodige router tweedehands kunt verkopen voor drie keer het geld wat een nieuwe switch kost
20 euro voor een switch is dan ook enorm overdrevenquote:Op zaterdag 15 december 2007 12:22 schreef veldmuis het volgende:
60 euro voor een router? Een relatief dure consumentenrouter kost dat nieuw nog niet
Of je plugt een kabelske om.quote:Op zaterdag 15 december 2007 12:09 schreef Croga het volgende:
[..]
Omdat je die overbodige router tweedehands kunt verkopen voor drie keer het geld wat een nieuwe switch kost
Yow.quote:Op zondag 16 december 2007 19:25 schreef Theodorx het volgende:
Ik heb een Modem en Router ineen, maar ik wil 3 computers door middel van een Moden en een Router met elkaar verbinden (dus zodat ze allemaal op internet kunnen)
Is dit een steek jegens mij?quote:Op zondag 16 december 2007 19:25 schreef Theodorx het volgende:
Ik heb een Modem en Router ineen, maar ik wil 3 computers door middel van een Moden en een Router met elkaar verbinden (dus zodat ze allemaal op internet kunnen)
Wat is een 'gewone' switch ?quote:Op zaterdag 15 december 2007 11:00 schreef Croga het volgende:
Waarom zou je in godesnaam je router als switch willen gebruiken als je voor een tientje of twee een gewone switch koopt bij de boer op de hoek?
Een router zonder firewall en DHCP zeg maar. Een switch doet niets anders dan de verbindingen op alle poorten gelijk verdelen. Vroeger had je met hubs dat je 5 poorten / je verbinding had, waardoor het best traag ging, met een switch kun je tegenwoordig in theorie 1GBps halen.quote:
Ik weet wat een switch is grapjas (een switch is trouwens GEEN router zonder firewall en DHCP, een switch is een multiport bridge, op layer 2 dus, een router werkt op layer 3, maar dat terzijde).quote:Op zondag 23 december 2007 12:47 schreef Kaneel het volgende:
Een router zonder firewall en DHCP zeg maar. Een switch doet niets anders dan de verbindingen op alle poorten gelijk verdelen.
We noemen dat een verschil in referentie kader. Hoewel ik voor jou hoop dat je hier gewoon wat aan het overdrijven bent om je punt te maken....quote:Op zondag 23 december 2007 13:10 schreef Aaargh! het volgende:
Ik vroeg me af wat een gewone switch is. Da's nogal subjectief, wat ik een 'gewone' switch noemt koop je nl. niet voor 2 tientjes en ook niet voor 20.
Pff, sorry dat ik je in je eer heb aangetast. Ik ging het niet allemaal EXACT uitleggen omdat ik dacht dat je niet wist wat een switch is. Sorry hoorquote:Op zondag 23 december 2007 13:10 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ik weet wat een switch is grapjas (een switch is trouwens GEEN router zonder firewall en DHCP, een switch is een multiport bridge, op layer 2 dus, een router werkt op layer 3, maar dat terzijde).
Ik vroeg me af wat een gewone switch is. Da's nogal subjectief, wat ik een 'gewone' switch noemt koop je nl. niet voor 2 tientjes en ook niet voor 20.
Mijn thuisnetwerk draait op een Cisco Catalyst 3548 XL enterprise edition 48 poort fully managed switch, beslis zelf maar of ik overdrijf om een punt te maken of dat ik gewoon echt gestoord ben.quote:Op zondag 23 december 2007 14:25 schreef Croga het volgende:
[..]
We noemen dat een verschil in referentie kader. Hoewel ik voor jou hoop dat je hier gewoon wat aan het overdrijven bent om je punt te maken....
Ligt een beetje aan wat je wilt, als je alleen internet wilt delen dan is elk el-cheapo switchje goed genoeg, als je ook nog een fileservertje hebt staan of regelmatig over het interne netwerk tussen meerdere machines bestanden kopieert is het misschien handig om ff te letten op wat voor backplane je switch heeft, misschien dat je dan heel iets meer moet uitgeven voor een switch die je dan wel volledige bandbreedte geeft als je met meerdere computers data loopt te pompen.quote:Een "gewone" switch heeft geen GbE nodig, geen management, geen fibre modules, geen 19" rack rails, geen 64 poorten. Een "gewone" switch is datgene wat een gemiddelde Nederlander thuis zou kunnen gebruiken om wat meer PCs aan te kunnen sluiten. Dan praat ik dus over 5 tot 8 poorten 100Mbit Ethernet. Van Sweex of zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |