abonnement Unibet Coolblue
pi_55238449
Het ligt in mijn bedoeling om begin volgend jaar met een cursus BKB (Basiskennis Boekhouden) of PDB (Praktijk Diploma Boekhouden) te beginnen. Omdat het voor mij niet mogelijk is om een avondcursus te volgen, zit ik te denken aan de LOI of het NTI.

Mijn eerste keuze gaat gevoelsmatig uit naar de LOI, dit meer vanwege de problemen die er vroeger met het NTI zijn geweest. Niet geheel eerlijk misschien, omdat dit waarschijnlijk wel veranderd is.
Voordeel van de LOI vind ik de I-studie. Een nadeel lijkt me weer het mindere contact met de andere cursisten (alleen per mail.) Terwijl het NTI bijvoorbeeld een forum heeft. Hoewel het in de praktijk natuurlijk afwachten is of er veel gebruik van wordt gemaakt.

Kan iemand mij zijn/haar ervaringen vertellen? Zowel qua inhoud van de beide cursussen (was het goed te doen bijv?) als ervaringen met de LOI en/of NTI.

Alvast bedankt
pi_55239797
Ik heb de cursus BKB gedaan via het NTI, het forum is idd niet druk bezocht dus daar heb je niet veel aan, verder prima cursus en duidelijk lesmateriaal, ik heb de cursus in 3 maanden gedaan , examen gedaan en geslaagd .
pi_55261292
Bedankt voor je reactie!

Weet iemand waar de verdere online studiefaciliteiten van de NTI uit bestaan? Hoe gaat het huiswerkverzenden bij het NTI? Op de site lees ik namelijk dat je uitwerkbladen krijgt, is het alleen mogelijk om deze te gebruiken, of kun je oon dingen insturen per mail/digitale leeromgeving?

Heeft er iemand verder ervaring met de reactiesnelheid van de docenten bij het NTI of de LOI? Ik begrijp dat dit per persoon weer verschilt, maar om gewoon een indicatie te hebben.
pi_55272804
Ik doe nu Praktijkdiploma boekhouden (oude stijl) bij het NTI . Het forum is inderdaad niet echt druk bezocht dus daar heb je niet veel aan. Je krijgt uitwerkbladen thuis gestuurd maar je kan ze ook downloaden en zo het huiswerk via e-mail insturen. De docent die mijn huiswerk nakijkt reageert meestal binnen 24 uur dus daar heb ik geluk mee want ik heb ook verhalen gehoord dat mensen 2 weken moeten wachten op hun werk.

De cursus zelf vind ik soms nog best moeilijk vooral omdat je veel dingen alleen moet doen. Je kunt je docent wel dingen vragen maar via e-mail vind ik dat toch wel wat lastiger als gewoon persoonlijk in een klas iets vragen..
pi_55310930
Ik denk dat ik toch ga kiezen voor de LOI. Je betaalt wel wat meer, maar heb toch het idee dat de studiefaciliteiten beter zijn. De LOI heeft bijv. een kennistrainer en een kennistest over elk hoofdstuk. Over dit soort opties lees ik bij NTI niets. Daarnaast zag ik bij de LOI dat je, als je het diploma Basiskennis boekhouden en Basiskennis calculatie behaald, je deze diploma's kunt "inwisselen" voor het diploma Financial Assistant.
Nu is alleen de grote vraag, begin ik "laag", dus bij BKB of gelijk naar PDB? Of toch BKB en dan bijv. Basiskennis Calculatie (BKC) of doe ik die twee bijv. nu tegelijk?
pi_55325897
Volgens mij is het vanaf dit jaar zo dat je voordat je aan PDB kan beginnen eerst het diploma Basiskennis Boekhouden en Basiskennis Calculatie (= samen Financial Assistent) moet hebben. Als je dit hebt gehaald moet je nog 2 modules doen: Bedijfseconomie & Periode-afsluiting en Financiėle Administratie & Kostprijscalculatie. Als je deze twee ook hebt gehaald heb je het diploma PDB.
pi_55330761
Inderdaad je hebt gelijk, stom zeg....is me helemaal niet opgevallen...
Blijft het wel raar dat de NTI Financial Assistent niet aanbiedt....
Eerst gewoon maar eens beginnen met Basiskennis Calculatie en Basiskennis Boekhouden en dan maar verder zien. Dan hebben ze eerst de mogelijkheid om PDB opnieuw op te zetten...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')