abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55229303
Dames en heren, ik zal maar gelijk ter zake komen. Daar ik bovenmatig ben geinteresseerd in de geschiedenis en cultuur van de Verenigde Staten vond ik het nu maar eens tijd me te verdiepen in de Cajun cultuur. Of beter gezegd: de historie van de staat Louisiana.

Verdiepen doe je als moderne mens op het internet, maar ik haal mijn kennis graag uit boeken. Ik zoek eigenlijk iemand die mij gewoon even een ramgoeie titel aanraadt, want er zijn tal van boeken over Louisiana, maar daarvan lijkt mij het meeste droge, feitelijke kost.

Ik wil een boek a la 'Island in the Center of the World' (Russell Shorto), maar dan dus over Louisiana.

Iemand een tip?

Verder ben je natuurlijk vrij om in dit topic verder uit te wijden over Louisiana.
pi_55231789
Misschien kun je beter een boek zoeken over nouvelle France aangezien het historische Louisiana daar onderdeel van uitmaakte.
Verder stammen de hedendaagse Cajuns af van de Acadiërs die tijdens de zevenjarige oorlog door de Britten gedeporteerd werden uit hun thuisland, het hedendaagse Newfoundland, New Brunswick en Prins Edward Island,

A Great And Noble Scheme: The Tragic Story of the Expulsion of the French Acadians from Their American Homeland, J.M. Faragher.

Zelf nog niet gelezen maar ik denk dat het wel interessant is als je geintereseerd bent in de Cajun cultuur.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  zondag 16 december 2007 @ 13:56:11 #3
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')