abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 december 2007 @ 17:59:35 #1
38311 Piaf
Geel = !Geyl! = Geel
pi_55173072
Hoi!

Een vraagje aan de WiFi kenners:

Ik zit hier dus in het centrum van een stad en het stikt hier van de public WiFi acces points
Als ik dan lekker op het balkonnetje gaat zitten kan ik deze allemaal prima ontvangen
Nu is het dus een beetje koud en zit ik binnen : de ontvangst is hier slecht

Mijn vraag is:

- hoe versterk je je ontvangst? ik heb al het e.e.a. opgezocht en gevonden, en aangezien ik een interne wireless kaart heb zal dat niet makkelijk zijn (althans, niet zonder er geld aan uit te geven)

Wat ik wel zou kunnen doen is dus het e.e.a. updaten zoals de drivers, zal dat enig effect hebben? Volgens een aantal mensen die ik sprak hebben zij zeker een verdubbeling van ontvangst kunnen zien na het updaten van de drivers.
Liegen zij of is dit inderdaad mogelijk?

Mocht het inderdaad zo zijn, dan wil ik mijn drivertjes wel even updaten en hierover heb ik een andere vraag
Ik maak gebruik van Intel Pro wireless 3945BG software, op de Intel site kan ik maar lastig de driver vinden
Wel heb ik dit gevonden:

1
2
3
4
5
   
Intel® PRO/Wireless Drivers-Only for Windows Vista* (5012KB)   11.5.0.32   11/8/2007   
Microsoft Windows Vista* Drivers for Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN and Intel® PRO/Wireless 3945ABG Network Connection.   

OS:Windows Vista* Business, 32-bit version, Windows Vista* Business, 64-bit version, 


Ik zie dus een klein verschil : Intel® PRO/Wireless 3945ABG : de A

Is dit nou de driver die voor mijn 3945BG bestemd is?
pi_55173377
Met een interne antenne zal het idd niet zo makkelijk zijn. Het makkelijkste is namelijk dingetjes zoals de antenne buiten/bij het raam/hoger plaatsen, danwel beter richten.

Ik weet niet of je het vermogen van zo'n antenne softwarematig kunt 'opvoeren', maar ik ben bang dat dat lastig is. Bovendien wordt de zendkracht van je eigen antenne wel hoger, maar die van het wifi-station natuurlijk niet dus veel schiet je er niet mee op.

Nieuwe drivers installeren kan nooit veel kwaad, dus dat kun je sowieso proberen
  maandag 10 december 2007 @ 18:20:24 #3
38311 Piaf
Geel = !Geyl! = Geel
pi_55173599
Dan is het de vraag welke driver te downloaden

Datgene wat ik dus opschreef, zou dat de juiste driver zijn , of maakt die ene "A" ertussen niets uit?
pi_55173664
Je kunt altijd een systeemherstelpunt maken en het even proberen.
pi_55173687
Misschien een extern ontvangertje kopen?
Usb dingetje, als het kan met antenne?
Kan je desnoods die usb ontvanger aan een usb verlengkabel van 5 meter leggen.

Maar je bedoelt dus zeg maar dat je andermans internet gebruikt?
pi_55173711
quote:
Op maandag 10 december 2007 18:25 schreef RacerDKB het volgende:
Misschien een extern ontvangertje kopen?
Usb dingetje, als het kan met antenne?
Kan je desnoods die usb ontvanger aan een usb verlengkabel van 5 meter leggen.
da's geen slecht idee inderdaad.
quote:
Maar je bedoelt dus zeg maar dat je andermans internet gebruikt?
Wat is het probleem daarmee als het public access-points zijn?
  maandag 10 december 2007 @ 18:32:20 #7
38311 Piaf
Geel = !Geyl! = Geel
pi_55173813
Die USB stckies, hoe duur moet dat zijn?

Dat ding er dus in en tegelijkertijd gebruik maken van mijn interne wireless? of neemt die USB het helemaal overen gebruik ik de interne niet meer?


Ik moet wel even mijn fantasie gebruiken want even 5 meter kabel er bij denken gaat er niet echt makkelijk in hoe dat eruit zou moeten zien
pi_55173846
zo'n USB wifi-stick is iets van 25 euro voor een goeie. En dan heb je die interne niet meer nodig idd.
  maandag 10 december 2007 @ 19:17:58 #9
38311 Piaf
Geel = !Geyl! = Geel
pi_55174846
quote:
Op maandag 10 december 2007 18:34 schreef mcDavid het volgende:
zo'n USB wifi-stick is iets van 25 euro voor een goeie. En dan heb je die interne niet meer nodig idd.
Ik ben al eventjes op zoek naar een sticky, met dus die kabel
Een sticky erin stoppen, leuk en aardig maar dan ben ik nog niet klaar...

hoe moet ik me dat voorstellen?

is dat een USB met kabel?
pi_55174972
Is een repeater misschien mogelijk met een openbaar netwerk?
pi_55177485
quote:
Op maandag 10 december 2007 19:23 schreef Juup© het volgende:
Is een repeater misschien mogelijk met een openbaar netwerk?
Ja, zonder meer mogelijk. Ik heb het zelf wel eens gedaan met een linksys accesspoint, toen ik moest wachten op mijn eigen internet in mijn nieuwe huis. Ik kon wel een netwerk ontvangen als ik vlakbij het raam of in de tuin zat, maar niet in mijn hele huis. Het AP stel je dan in als repeater, vul hetzelfde SSID in als het netwerk wat je wil hebben, en zet dat ding op je balkon. Beetje richten en je hebt in je hele huis goed internet. Let er wel op dat bij een repeater de max snelheid omlaag gaat.
pi_55177697
quote:
Op maandag 10 december 2007 19:17 schreef Piaf het volgende:

[..]

Ik ben al eventjes op zoek naar een sticky, met dus die kabel
Een sticky erin stoppen, leuk en aardig maar dan ben ik nog niet klaar...

hoe moet ik me dat voorstellen?

is dat een USB met kabel?
Wat is er wat je je niet kunt voorstellen?
Je koopt een USB-wifi-stick. En een USB-verlengkabel. Dan stop je die verlengkabel in je computer, en de wifi-stick in het andere end van die verlengkabel. Nu plak je de wifi-stick met een flink stuk duct-tape ergens hoog aan de muur op je balkon, en hang je de snoer door het raam naar binnen. En hopsa, internetten maar!
  dinsdag 11 december 2007 @ 06:51:23 #13
38311 Piaf
Geel = !Geyl! = Geel
pi_55184426
quote:
Op maandag 10 december 2007 21:06 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja, zonder meer mogelijk. Ik heb het zelf wel eens gedaan met een linksys accesspoint, toen ik moest wachten op mijn eigen internet in mijn nieuwe huis. Ik kon wel een netwerk ontvangen als ik vlakbij het raam of in de tuin zat, maar niet in mijn hele huis. Het AP stel je dan in als repeater, vul hetzelfde SSID in als het netwerk wat je wil hebben, en zet dat ding op je balkon. Beetje richten en je hebt in je hele huis goed internet. Let er wel op dat bij een repeater de max snelheid omlaag gaat.
Ik heb hier een linksys acces point, public

Hoe repeat ik deze zooi dan?


Dank aan David, ik zal vandaag eens kijken naar die kabel
pi_55185630
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 06:51 schreef Piaf het volgende:

[..]

Ik heb hier een linksys acces point, public

Hoe repeat ik deze zooi dan?
In de webinterface van de linksys kun je de wireless mode op "repeater" zetten. Als ik me niet vergis moet je dan naast het SSID ook het macadres van het accesspoint dat je wil repeaten invullen. Dat vind je het makkelijkst door een site survey te doen (ik dacht ergens onder status oid te vinden) want daar staat het macadres bij.
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:00:40 #15
195027 D.Licious
Ik heb geen ondertitel
pi_55186000
quote:
Op maandag 10 december 2007 21:06 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja, zonder meer mogelijk. Ik heb het zelf wel eens gedaan met een linksys accesspoint, toen ik moest wachten op mijn eigen internet in mijn nieuwe huis. Ik kon wel een netwerk ontvangen als ik vlakbij het raam of in de tuin zat, maar niet in mijn hele huis. Het AP stel je dan in als repeater, vul hetzelfde SSID in als het netwerk wat je wil hebben, en zet dat ding op je balkon. Beetje richten en je hebt in je hele huis goed internet. Let er wel op dat bij een repeater de max snelheid omlaag gaat.
Aan hoeveel % verlies moet je dan ongeveer denken?
Wie altijd achter de kudde aanloopt, staat altijd in de stront.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:11:45 #16
38311 Piaf
Geel = !Geyl! = Geel
pi_55186171
die repeater met linksys e.a.
Is er ergens een walkthrough / stappenplan te vinden om dit heel simpletjes door te nemen en het te doen?
pi_55186455
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:00 schreef D.Licious het volgende:

[..]

Aan hoeveel % verlies moet je dan ongeveer denken?
50%.
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:35:38 #18
195027 D.Licious
Ik heb geen ondertitel
pi_55186610
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:27 schreef Farenji het volgende:

[..]

50%.
Dat is best veel eigenlijk. Is het trouwens ook mogelijk om een bekabeld netwerk zonder internet dmv een access point met repeatfunctie te koppelen aan een draadloos netwerk (met internet)? M.a.w.: kun je het netwerksignaal dat de ap opvangt doorsturen naar het bekabelde netwerk zodat daar ook internet beschikbaar is?
Wie altijd achter de kudde aanloopt, staat altijd in de stront.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
pi_55186775
quote:
Op maandag 10 december 2007 19:17 schreef Piaf het volgende:

[..]
hoe moet ik me dat voorstellen?

is dat een USB met kabel?
Een usb-verlengkabel is niks anders dan een verlengkabel voor je usb. Als de kabel 2 meter is dan kan je een usb-apparaat op 2 meter afstand van je computer plaatsen, en nog steeds aansluiten aan je computer. Je sluit dan een losse wireless-adapter aan op deze verlengkabel.

Het nut is dat je de ontvanger nu beter kunt plaatsen zonder dat je je computer hoeft te verplaatsen. Betere plaatsing kan beter bereik opleveren.

Wat je in dit voorbeeld nodig hebt is: een usb-verlengkabel (net als zo'n verlengkabel voor je grasmaaier, maar dan usb), en een usb wireless adapter.


De nieuwe wireless adapter maakt je oude (huidige) wireless adapter niet onbruikbaar, sterker nog: ze kunnen tegelijk werken.

Een ander belangrijk weetje, maar hierover heb ik weinig details voor je: met een (in dit geval) externe usb wireless adapter kan je een soort schotel antenne bouwen. Zoals schotel antenne's eruit zien, op die manier kan je ook je wireless adapter 'ombouwen'. Je zou bijvoorbeeld een wokpan kunnen gebruiken. Dat zijn dingen die niet kunnen met een ingebouwde wireless adapter natuurlijk.

Om terug te komen op de verlengkabel (en daar tevens deze post mee af te sluiten), Je moet zeker weten dat je met een externe ontvanger beter bereik hebt, anders is het simpelweg zonde. Heb je kennisen met verstand hiervan? Misschien iemand met een laptop (die zou voor je door het huis kunnen lopen op zoek naar een plek met meer ontvangst. Als die er daadwerkelijk is en hij blijkt op een te grote afstand van je computer te zijn dan lijkt me dat ook vrij handig om te weten .
pi_55187059
Ik ben geen fan van wifi usb ontvangers, aangezien ze wel eens de neiging hebben om uit te vallen. Verder verwacht ik niet dat een wifi usb stick een beter ontvangst heeft dan een netwerkkaart, helemaal niet als je zo'n budget geval koopt.

Welk OS heb je, ik heb zelf gemerkt dat ik meer netwerken detecteer met windows Vista dan met xp.
pi_55187195
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 11:00 schreef Darow het volgende:
Ik ben geen fan van wifi usb ontvangers, aangezien ze wel eens de neiging hebben om uit te vallen. Verder verwacht ik niet dat een wifi usb stick een beter ontvangst heeft dan een netwerkkaart, helemaal niet als je zo'n budget geval koopt.

Welk OS heb je, ik heb zelf gemerkt dat ik meer netwerken detecteer met windows Vista dan met xp.
De ontvangst is juist beter dan interne apparatuur omdat ze niet afgeschermd worden. Als ze uitvallen zijn ze gewoon stuk en moet je ze terug brengen naar de winkel.
pi_55187275
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:44 schreef sentiao. het volgende:

Een ander belangrijk weetje, maar hierover heb ik weinig details voor je: met een (in dit geval) externe usb wireless adapter kan je een soort schotel antenne bouwen. Zoals schotel antenne's eruit zien, op die manier kan je ook je wireless adapter 'ombouwen'. Je zou bijvoorbeeld een wokpan kunnen gebruiken. Dat zijn dingen die niet kunnen met een ingebouwde wireless adapter natuurlijk.
Als je een beetje kunt solderen is het niet te moeilijk om een dipool antenne te maken. Er zijn hiervoor zat bouwbeschrijvingen te vinden op internet. Probleem blijft dat je zendcapaciteit dan wel beter wordt, maar de ontvangst niet.
quote:
Om terug te komen op de verlengkabel (en daar tevens deze post mee af te sluiten), Je moet zeker weten dat je met een externe ontvanger beter bereik hebt, anders is het simpelweg zonde. Heb je kennisen met verstand hiervan? Misschien iemand met een laptop (die zou voor je door het huis kunnen lopen op zoek naar een plek met meer ontvangst. Als die er daadwerkelijk is en hij blijkt op een te grote afstand van je computer te zijn dan lijkt me dat ook vrij handig om te weten .
Het makkelijkste is natuurlijk gewoon ff vragen wie er zo'n ding heeft (usb-wifi-adapter) en het even proberen. En als het werkt er zelf een kopen.
pi_55187335
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 11:06 schreef mcDavid het volgende:

[..]

De ontvangst is juist beter dan interne apparatuur omdat ze niet afgeschermd worden. Als ze uitvallen zijn ze gewoon stuk en moet je ze terug brengen naar de winkel.
De ontvangst beter? Dat ligt heel erg aan de prijs en geloof me bij een wifi usb stick van 30 zul je echt geen betere verbinding krijgen. Het uitvallen komt heel veel voor bij die budget crap, heeft niks te maken met stuk zijn.


Ja je kunt gaan kloten met een usb kabel, maar daar ga ik geen tijd aan besteden. Zelf een draadloze router kopen is ook een optie.
pi_55193540
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 11:00 schreef Darow het volgende:
Ik ben geen fan van wifi usb ontvangers, aangezien ze wel eens de neiging hebben om uit te vallen. Verder verwacht ik niet dat een wifi usb stick een beter ontvangst heeft dan een netwerkkaart, helemaal niet als je zo'n budget geval koopt.

Welk OS heb je, ik heb zelf gemerkt dat ik meer netwerken detecteer met windows Vista dan met xp.
Van Vista weet ik het niet, kom ik hopelijk vanavond achter (nieuwe pc!).
Ik heb verschil gemerkt in XP tussen SP1 en SP2. SP2 had een iets betere ontvangst. Ubuntu was veruit de beste, maar Vista heb ik nog niet geprobeerd. Met Ubuntu heb ik netwerken gevonden die ik voorheen nog nooit gezien had, enkel met XP als ik netstumbler een paar minuten aan liet staan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')