abonnement Unibet Coolblue
pi_55439666
21 december 2007AZ legt Héctor Moreno vast
ALKMAAR- AZ heeft zich versterkt met Héctor Moreno. De 19-jarige Mexicaanse verdediger speelt de komende vierenhalf jaar in Alkmaar. De jeugdinternational, die afkomstig is van het Mexicaanse UNAM Pumas, zal zich vanaf januari bij de spelersgroep aansluiten. De eenvoudig Mexicaans international wordt vrijdag om 12:00 uur aan de pers gepresenteerd.

Héctor Alfredo Moreno Herrera is geboren op 17 januari 1988. De 1.82 lange Mexciaan tekent een contract tot 2012.



bron
Hoe is het verder?
  vrijdag 21 december 2007 @ 12:47:52 #102
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_55439710
Als ie 19 is, en in het Mexicaanse elftal heeft gespeeld, kan ie vast wel wat. Verder valt er weinig over te zeggen.
><(({°>
pi_55439885
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:47 schreef BigKahuna het volgende:
Als ie 19 is, en in het Mexicaanse elftal heeft gespeeld, kan ie vast wel wat. Verder valt er weinig over te zeggen.
Behalve als de Mexicaanse tweelingbroer van San Marco daar aan het roer staat. Als je iedereen laat debuteren waaronder Jan Gerritsen van Bakkerij Gerritsen, Klaas Mooiman van Groenteboer Mooiman of Stefano Illuyuk, een random straatschoffie uit Amsterdam, dan zegt het nog niet zo bar veel over je kwaliteiten.

Desondanks las ik al dat menig voetballiefhebber erg enthousiast is over deze speler en men erg veel potentie in hem ziet. Laten we hopen dat dit echt het geval is en geen Pelle 2 gaat worden.
pi_55444298
Pelle was niet scherp, maar hij probleem is dat hij niet baltechnisch is/
Mooi doelpunt das zeker, maar helaas.

Ik heb een kater van hier tot tokio overigens. Klot zooi
Volledig verhaal volgt later...
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_55445411
was vanmiddag in de stad, lopen er nog steeds everton fans rond.
om te huilen
Hoe is het verder?
  vrijdag 21 december 2007 @ 18:09:04 #106
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_55446256
Confidence through competence
pi_55455671
Van Gaal dreigt met opstappen volgens de snor.
Zal Louis dat echt gedaan hebben?
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  zaterdag 22 december 2007 @ 01:04:15 #108
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_55456114
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 00:48 schreef Pritt het volgende:
Van Gaal dreigt met opstappen volgens de snor.
Zal Louis dat echt gedaan hebben?
Denk het niet. Er valt niets te dreigen, als er iemand verantwoordelijk gehouden moet worden is het de staf/trainer.
Confidence through competence
pi_55459183
Van Gaal heeft gewoon wederom gefaald.
  zaterdag 22 december 2007 @ 12:26:02 #110
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_55460791
Hij draaft soms wel heel ver zijn mening door ja.

Maargoed, nu moeten we het per wedstrijd bekijken, en die top 5 is zeker nog te halen
Confidence through competence
pi_55460793
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 10:36 schreef Chadi het volgende:
Van Gaal heeft gewoon wederom gefaald.
Vind ik te makkelijk om dit Van Gaal aan te rekenen.
Dit kan je idd bij Van Gaal neerleggen, als ook bij de technische staf die hun transferbeleid niet goed hebben ingericht, en ook bij de spelers zelf.

Ik denk dat het eerlijk is als iedereen 33% schuld heeft hieraan.
Feit is dat we ons nu moeten focussen om aansluiting te gaan vinden bij de top3/4 om zo zekerheden te creeren, alsook investeren in nieuwe ERVAREN spelers.

Tuurlijk is die Moreno een goede speler, maar tis een broekie. We hebben meer leiders nodig in het veld.
Zoals Opdam achterin, zo zou je ook voorin ervaring moeten hebben.

Kijk naar Feyenoord, die hebben Timmer, Gio en de Cler achterin, Makaay als ervaren rot voorin, gemixed met talenten. Dan heb je een betere basis dan wat AZ op het veld heeft staan.

Ik ben benieuwd of ze gaan vlammen tegen Roda, wel lekker dat Ari er weer bij is.
Winst zou erg lekker zijn om te stijgen.. en ze moeten zeker kunnen winnen van Roda


Wisten jullie trouwens dat Alves met zijn zaakwaarnemer op de tribune zat.
Die is daar gespot
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  zaterdag 22 december 2007 @ 12:37:50 #112
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_55460978
Pelle ziet er soms uit dat ie niet weet wat ie moet doen. "Oh ja, bal aannemen met de borst en op de middenvelders of moussa terugleggen. okee. Euhm. Ja. passen dan maar" en ondertussen is ie alweer op de grond gekwakt.

Je zag dat aan Ari ook aan het begin van het seizoen, maar Ari denkt nu steeds vaker: ja schijt aan, en draat van zijn man weg om iets anders te proberen dan kaatsen met je middenvelders.

Maargoed. Nog lang niet van het niveau Arveladze dus.
Confidence through competence
pi_55461066
quote:
AZ investeert in spelers die willen overleven

Vriendelijk lachend meldde Hector Moreno zich gisteren voor zijn presentatie bij AZ. Blij met zijn contract tot 2012, maar minstens zo blij dat hij vandaag alweer terug mag naar Mexico. Weg uit de kou, terug naar de warmte.

De bittere kou in Alkmaar viel de 19-jarige Mexicaan heel vies tegen. In een trainingsjack had hij zich woensdag gemeld op Schiphol, en ook de zoektocht naar een winterjas bood weinig soelaas. Rillend van de kou zat Moreno donderdagavond op de tribune bij AZ-Everton, de eerste keer dat hij zijn nieuwe collega's aan het werk zag. Een dag later bekeek hij de vrijdagtraining vanaf een warme, comfortabele plaats in de brasserie. Op 7 januari meldt hij zich voor het eerst zelf op de training. Moreno is na de Braziliaanse spits Ari en de Argentijnse keeper Romero voor AZ de derde aankoop uit Zuid- en Midden-Amerika.

"Onze voorkeur gaat nog altijd uit naar Nederlandse spelers", zegt Marcel Brands, directeur voetbalzaken van AZ. "Maar in ons land zijn spelers die de kwaliteit hebben en toch nog betaalbaar zijn, moeilijk te vinden. Ik heb het al eerder gezegd: wanneer clubs als Ajax en AZ interesse hebben, vragen Nederlandse clubs ongelooflijke bedragen." Louis van Gaal roemde gisteren - niet voor het eerst - vooral de Argentijnse mentaliteit die hem aanspreekt. "Die is geweldig. Dan heb je het over overleven. Dat soort spelers weet waar het om gaat", aldus de AZ-trainer. In andere bewoordingen zegt Erwin van der Schaft, een van de begeleiders van Moreno, hetzelfde: "Argentijnen schoppen je bij wijze van spreken doormidden voor een boterham."
Zoekend naar een verklaring waarom Nederlanders dat minder hebben, zegt Van Gaal: "Nederland is een welvarend land. Dat is prachtig, maar het is niet altijd goed voor de sportmentaliteit, het negentig minuten lang kunnen concentreren en focussen." De 'Argentijnse' mentaliteit ziet Van Gaal terug bij Carlos Salcido, de Mexicaan van PSV. "Bij Moreno hoop ik op hetzelfde. Maar dat zal hij moeten bewijzen." Lachend: "Want misschien is Salcido wel de enige Mexicaan met die mentaliteit."
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_55463909
@fuckbuddy:

Van Gaal heeft toch grotendeels het beleid bepaald. Dan kan je wel zeggen dat Brands dat ook doet maar in praktijk heeft die geen moer te zeggen. Wat je nu gaat krijgen is eigenlijk dat die zeepbel uit elkaar gaat spatten en dat spelers die iets er boven gaan steken bij AZ naar de traditionele top3 gaan .
  zaterdag 22 december 2007 @ 16:09:59 #115
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_55464924
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 10:36 schreef Chadi het volgende:
Van Gaal heeft gewoon wederom gefaald.
Niet de eerste keer dat het ergens een puinzooi word onder Louis.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_55465123
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 16:09 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Niet de eerste keer dat het ergens een puinzooi word onder Louis.
Ach wat een gelul, of doel je nu op het Nederlands Elftal???
Een puinzooi, man houd toch op.
Ik wil nog wel eens zien waar jullie zullen eindigen onder Atteveld
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_55465508
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 15:09 schreef Chadi het volgende:
@fuckbuddy:

Van Gaal heeft toch grotendeels het beleid bepaald. Dan kan je wel zeggen dat Brands dat ook doet maar in praktijk heeft die geen moer te zeggen. Wat je nu gaat krijgen is eigenlijk dat die zeepbel uit elkaar gaat spatten en dat spelers die iets er boven gaan steken bij AZ naar de traditionele top3 gaan .
Dirk kennende heeft hij de verschillende taken echt wel goed afgebakend hoor, die zeepbel zal heus niet spatten als van Gaal weg gaat.
pi_55465583
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 16:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dirk kennende heeft hij de verschillende taken echt wel goed afgebakend hoor, die zeepbel zal heus niet spatten als van Gaal weg gaat.
Ik geloof er geen ene reet van dat die weggaat.
Als er idd nieuwe goede spelers komen in de winter dan zie ik het probleem niet.
Vergeet niet dat het budget van AZ vergeleken met een PSV en Feyenoord veeeel kleiner is, je moet het dus wel in perspectief blijven zien. Ik ben ook van mening dat er meer geld in AZ gestoken moet worden.
Ervaren spelers kosten geld....
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  zaterdag 22 december 2007 @ 16:45:38 #119
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_55465615
quote:
'AZ haalt Deens international voor linkerkant'

22/12/2007 16:24

AZ heeft de door Louis van Gaal gewenste speler voor de linkerflank vastgelegd, melden diverse Deense media. Simon Poulsen sluit in januari aan bij de Alkmaarse selectie.

Poulsen is een 23-jarige linkermiddenvelder van FC Midtjylland. Hij kwam drie keer uit voor het Deense nationale elftal. Voor zijn club scoorde Poulsen vijf keer in 63 competitiewedstrijden.

Van Gaal sprak voor dit seizoen al de wens uit een linkerflankspeler aan te trekken. De blessures van Maarten Martens en Stijn Schaars maakten die noodzaak alleen maar groter.

Sebastien Pocognoli is inmiddels uitgegroeid tot de vaste linkermiddenvelder bij de Alkmaarders, maar de Belg is van oorsprong linksback. AZ legde eerder al de clubloze Kiki Musampa vast om de leegte op te vullen.
Wie?



http://en.wikipedia.org/wiki/Simon_Busk_Poulsen

Ook zo ervaren enzo

En Poco doet het echt megagoed op linkshalf. Okee, hij heeft soms weinig inzicht en souplesse, maar hij komt én zijn man voorbij, levert prima voorzetten af en is verdedigend ook ijzersterk.

Haal dan een linkerspits!

[ Bericht 2% gewijzigd door Stereotomy op 22-12-2007 16:52:22 ]
Confidence through competence
pi_55465906
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 16:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dirk kennende heeft hij de verschillende taken echt wel goed afgebakend hoor, die zeepbel zal heus niet spatten als van Gaal weg gaat.
Dat zal best maar Van Gaal bepaalt echt wie er komt en gaat. Kijk maar naar de mensne die gehaald en weg gegaan zijn.
pi_55465965
Linkspits in een 4-4-2 is mijn inziens niet nodig. Ik heb het dan over een echte linksvoor he.
Maar snap wel dat ie een speler nodig heeft voor links, helemaal omdat Opdam na dit seizoen wel stopt (denk ik) dus dan zet je Poco op linksachter en een goede middenvelder op half.

En dat is dan niet bovengenoemde speler....tis wachten op Martens en Schaars
Maar als Louis denkt dat het een goede speler is, dan zal zijn maatje Olsen hem wel gesms't hebben.

Hij is wel voor het Deense elftal geselecteerd overigens, dus dan zal het niet een slechte speler zijn lijkt me. Hij heeft de afgelopen 18 wedstrijden 3x gescoord. Een aanvallende middenvelder.
Wel een speler die we moeten hebben bij AZ
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_55466086
Hoop dat Schaars weer aan voetballen toekomt want er zat genoeg potentie in die jongen om uit te groeien tot een topper.
pi_55466149
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 17:08 schreef Chadi het volgende:
Hoop dat Schaars weer aan voetballen toekomt want er zat genoeg potentie in die jongen om uit te groeien tot een topper.
Schaars is een erg goede linker middenvelder met een goed schot, maar duurt nog zeker 3 maanden voordat ie weer kan trainen, dus eind februari hopenlijk goed nieuws, dan zijn we 2,5 maand verder.

Over het vertrek van de spelers uit Alkmaar kan je mijn inziens van Gaal zijn eerlijkheid naar Koevermans aanrekenen, of het slim was is een 2e. Doordat hij riep dat hij een basisplaats moest "winnen" wist Koevermans dat hij weg wilde.
De rest wilde al weg bij AZ, los wie de trainer was/is daar.
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  zaterdag 22 december 2007 @ 17:26:27 #124
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_55466521
Martens is *geen* goede linkshalf, fuckbuddy

Liep me al sinds vorig seizoen aan hem te ergeren. Martens kan echt alleen maar op 10, mijns inziens, waar Cziommer nu dramatisch aan het spelen is. Poco op linkshalf is echt een verademing, ik geloof echt dat de linkerkant er sterker door geworden is dan toen Martens er nog speelde.

En Koevermans, die speelt nu veel bij PSV he? Of moet ie zich daar ook in de basis knokken.

Ik snap best dat als je 1 seizoen errrg goed draait naast een ervaren nestor (Arveladze) dat je dan - denkt, terecht - belangrijk bent, maar om dan gelijk een zenuwinzinking te krijgen en te roepen dat je niet meer kunt slapen omdat je toekomst zo onzeker is, geeft geen geweldig sportkarakter weer. Hij had bij AZ nu alweer meer gespeeld dan dat hij bij PSV nu doet, overigens. En dat had hij ook kunnen doen als hij wat meer geloof in eigen kunnen had.

Maargoed. Koef is helaas een gesloten hoofdstuk.
Confidence through competence
pi_55466962
Onzin Koevermans scoort belangrijke goals voor PSV. En start vaker in de basis dan hij van Van Gaal vooraf had gemogen bij AZ.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')