abonnement Unibet Coolblue
pi_55146842
Nieuw topic maar aangemaakt gezien ik de vorige heb beeïndigd.

Laatste 2 vragen cq reacties
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 23:31 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoelang hebben bij jullie de katten zodanig aan elkaar gewend voordat ze elkaar niet meer aanvielen? En hoe hebben jullie het gedaan?

Kikker zit hier nog in een bench, komt er heel af en toe uit en dan komt Disney om de hoek kijken om even te laten zien wie de baas is
Hoe moet ik dit de 1e nachten doen?
quote:
Op zondag 9 december 2007 00:08 schreef liquid-orange het volgende:
Mijn kat heb ik met niesziekte uit het asiel gehaald. De mevrouw aldaar vertelde dat het wel over zou gaan zodra ze daar weg is, maar helaas... Ik heb pilletjes meegekregen (doxycycline), daarvan moest ze 10 dagen elke dag een half pilletje. Na deze kuur was het niezen nog niet over, dus heeft ze een andere kuur van tien dagen gehad. Deze keer moest ze een pilletje 's ochtends en een pilletjes 's avonds. Alle keren gewoon door het eten heen. Ze at ze prima op. Die pilletjes van de 2e kuur roken ook een beetje naar vanille. Ik weet de naam er niet meer van.

Maar ja, ze niest nog steeds. Het is nu anderhalf/ twee week geleden dat ze de laatste pil van de tweede kuur heeft gehad. Ik dacht even te moeten wachten, dat het wel over zou gaan, maar helaas. Ik denk dat ik woensdag maar weer eens met het asiel bel, maar kunnen ze nog iets doen aan het niezen?

Het is voor haar natuurlijk ook vervelend om steeds met een volle neus rond te lopen en daarnaast hoest ze ook. Ik noem het maar een zware rokershoest. Ze gaat dan namelijk plat op de grond liggen en aan het hoesten te horen moet het van diep komen. Het klinkt net alsof ze een zware roker is.

Ik wil haar natuurlijk niet terugbrengen en een andere kat meenemen, want ze is wel een lievert. Doordat haar neusje dicht zit zit haar tongetje steeds half buiten haar bekje.

'T is wel ranzig spul dat snot van een kat. Ik veeg het gelijk weg als ze op de bank ligt, maar nu zitten er toch allemaal witte vlekken (is een rode bank). Weet iemand hoe ik die wegkrijg?
Als het opgedroogd op de vloer ligt moet je het wegkrabben. Kijk, da's dus ook een reden waarom ik hoop dat ze van het niezen afkomt. Voor haar dus, maar ook een beetje voor mij.
Allemaal lief doen tegen elkaar, niet baggeren en diegene die dit topic sluit mag proberen een orginele nieuwe OP aan te maken



Links Disney en rechts Kikker

[ Bericht 8% gewijzigd door admiraal_anaal op 09-12-2007 20:10:46 ]
  zondag 9 december 2007 @ 15:40:49 #2
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55146893
Wat een vreemd advies van het asiel, liquid-orange. Neem je kat eens mee naar een fatsoenlijke dierenarts

En A_A, als je het vorige topic even een beetje doorleest zal je zien dat er heel vaak zulke vragen langskomen. Het komt er voornamelijk op neer dat je gewoon rustig moet afwachten (toch minstens een week of 2) en niet teveel ingrijpen. Katten moeten hun plekje in de hiërarchie even bepalen, en dat kunnen ze zelf het beste. Schikken ze zich na 2 weken nog steeds niet naar hun positie kan je misschien wat anders proberen.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  zondag 9 december 2007 @ 15:48:06 #3
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_55147022
Liquid-orange, ik zou naar de dierenarts gaan met die kat!
Heb ik gelijk een tvp
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zondag 9 december 2007 @ 15:55:53 #4
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_55147164
quote:
Op zondag 9 december 2007 15:48 schreef MissBliss het volgende:
Liquid-orange, ik zou naar de dierenarts gaan met die kat!
Heb ik gelijk een tvp
Dat dus
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_55147852
Waar zijn de foto's van Kikker?!
I will take the sun in my mouth
pi_55149708
Ik gaf toch al een link vol met info over hoe je met een nieuwkomer moest omgaan
  zondag 9 december 2007 @ 18:14:52 #7
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55150249
Dit is een stel hier je kattenvragen topic?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_55150420
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:14 schreef Harajuku. het volgende:
Dit is een stel hier je kattenvragen topic?
Nee, dit is versier hier chickies voor admiraal anaal.

Heb je soms interesse?
  zondag 9 december 2007 @ 18:24:10 #9
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55150440
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:14 schreef Harajuku. het volgende:
Dit is een stel hier je kattenvragen topic?
Volgens mij wel, al heb ik het idee dat mensen het als een veredelde SC beginnen te zien
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_55150913
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:24 schreef Litso het volgende:

[..]

Volgens mij wel, al heb ik het idee dat mensen het als een veredelde SC beginnen te zien
Niet zo slowchatten, laatste waarschuwing

Mijn kat heb ik nog altijd niet aan de krabpaal of krabplank gekregen , ook niet met loktstof en snoepjes. Eigenwijs mormel, typisch vrouwengedrag

pi_55154120
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:52 schreef SolidasRock het volgende:


Mijn kat heb ik nog altijd niet aan de krabpaal of krabplank gekregen , ook niet met loktstof en snoepjes. Eigenwijs mormel, typisch vrouwengedrag

dat lukt hiet ook niet zo goed, maar we hebben haar het krabben aan het behang wél afgeleerd
pi_55161732
quote:
Op zondag 9 december 2007 21:13 schreef freecell het volgende:

[..]

dat lukt hiet ook niet zo goed, maar we hebben haar het krabben aan het behang wél afgeleerd
Dat doet ze gelukkig niet.
  maandag 10 december 2007 @ 05:41:51 #13
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_55161748
Je kan spul kopen bij de dierenwinkel wat ze erg lekker vinden ruiken. Ik weet ff niet meer hoe het heet. Dat druppel je op de plek waar je wil dat ze hun nagels scherpen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 10 december 2007 @ 10:27:10 #14
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55163873
Catnip. .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 10 december 2007 @ 11:16:00 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55164863
Nou... vooralsnog werkt de Ecodor spray hier niet als DE oplossing, maar het gaat de kattenzeikgeur wel goed tegen!

Gisteren ging Janus met zijn dikke kont pontificaal in het spulletje zitten toen ik dat hoekje bij het raam net ingespoten had.

Tsja... we willen hem eigenlijk geen van beide kwijt, stinkie zei al 'als het alleen dat plekje is', maar ja... dan kan ik dus nooit meer gordijnen ophangen.
Even afwachten dus.
Het kan idd ook nog zijn dat hij toch veranderingen merkt mbt de baby die er aan komt dus we wachten het sowieso nog wel even af.
***
pi_55180615
quote:
Op maandag 10 december 2007 05:41 schreef tonja het volgende:
Je kan spul kopen bij de dierenwinkel wat ze erg lekker vinden ruiken. Ik weet ff niet meer hoe het heet. Dat druppel je op de plek waar je wil dat ze hun nagels scherpen.
Lokstof, dat heb ik al gedaan en werkt dus niet.
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:52 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Mijn kat heb ik nog altijd niet aan de krabpaal of krabplank gekregen , ook niet met loktstof en snoepjes. Eigenwijs mormel, typisch vrouwengedrag



[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2007 22:57:29 ]
pi_55180665
Ik zit te twijfelen over het wel of niet nemen van een tweede kat.

We hebben onze kat Eros nu sinds februari. Hij komt uit het asiel, er was niets over hem bekend want hij was gevonden naast de weg. Na een begin met niesziekte is hij weer beter geworden en sindsdien een enorm lieve knuffelkater die geen vlieg kwaad doet en het liefst de hele avond bij iemand op schoot ligt te snurken. Hij is trouwens 3,5 jaar oud. De laatste tijd ben ik echter wat vaker weg (niet elke dag de hele dag hoor..), en als we dan 's avonds zo rond 18.00 allebei weer thuiskomen is hij zo uitgelaten dat we er weer zijn dat we ons nu wat schuldig voelen over het feit dat hij soms heel dagen alleen thuis is, en denken we er dus aan een tweede kat in huis te nemen.

Maar.. denk ik nu niet teveel voor mijn kat? Misschien vindt hij het wel prima in z'n uppie? Misschien kan hij helemaal niet goed overweg met andere katten? (In het asiel heeft hij maar zo kort gezeten dat ze dat daar niet in konden schatten namelijk). Misschien is het wel heel gemeen om in ZIJN territorium een nieuw dier neer te planten?

Wat zijn jullie ervaringen met het in huis nemen van een nieuwe kat? Zou het dan een kitten moeten zijn om dat territorium-idee wat minder dreigend te maken? Of juist een vrouwtje? Of misschien wel een mannetje?
  maandag 10 december 2007 @ 22:59:58 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55180711
Nou, het gezeik heeft hier inmiddels een hoogtepunt, of beter dieptepunt, bereikt.

Janus komt net binnen, dus ik roep hem, hij springt op tafel en voor ik door heb wat er gebeurt staat hij gewoon tegen mij aan te zeiken.
Dus ik heb hem een klap verkocht (uit reflex, en niet geheel onterecht) waarna hij weer naar buiten stoof.
Maar hij stond 2 tellen later wel weer heel zielig te mekkeren dus ik heb hem toch maar binnen gehaald en even gekroeld.

Ik vind het zo naar... en dit is eigenlijk ook echt wel de druppel. Waarom zeikt een kat tegen zijn baasje aan?

stinkie en ik hopen eigenlijk dat het te maken heeft met de aanstaande bevalling, dat hij op de een of andere manier toch iets oppikt van mijn hormonen, dus we geven hem toch nog wel tot net daarna, maar dan moet het wel heel rap afgelopen zijn, want dit wordt toch echt te gek.

Iig ga ik morgen toch maar de dierenarts bellen om nog een keer uit te sluiten dat het iets lichamelijks is, maar gezien de straal die eruit kwam lijkt me dat niet. Dit leek niet op een poes die moeite had met plassen...

Bah... onze lieve rooie sukkel, waarom moet het nou zo...
***
pi_55180843
Niet om je te ontmoedigen, maar in het asiel waar wij onze kat vandaan hebben zat een hele mooie lieve kat die was gaan sproeien sinds zijn baasje zwanger was en daar ook niet meer mee op is gehouden . In het asiel heeft hij nooit meer gesproeid.

Ik hoop voor je dat Janus er snel mee kapt hoor! Ik weet hoe het is, maar dan met de vrouwtjeskatvariant, en je kan er soms echt wanhopig van worden.
Wel blijven bedenken dat zo'n dier het echt niet doet om jou te pesten en dat er inderdaad meestal grote stress achter zit. En wat bij ons goed hielp tegen geurtjes was azijn over de schoongemaakte plekken heen sprenkelen. Onze poes wilde dan niet eens meer bij dat plekje in de buurt komen.
  maandag 10 december 2007 @ 23:08:32 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55180937
Thanks voor je reactie.
Ik hou daar ook stiekem wel een klein beetje rekening mee hoor... het kan gebeuren dat hij daar gewoon echt door van slag is.
In principe zou hij wrsch zo naar mijn schoonouders kunnen, maar ja... die zitten op een flat met een nogal enthousiaste Golden Retriever, dus of dat nou de oplossing zal zijn...

Nou ja goed, nog even afwachten dus, en maar hopen dat het de komende weken een klein beetje mee gaat vallen. En dat de baby maar gewoon snel komt.
***
pi_55181045
Had je nog ideeën over mijn tweede kat vraagstuk, toevallig heel misschien?
  maandag 10 december 2007 @ 23:39:42 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55181716
Oh sorry, ik had jouw post helemaal niet gezien omdat we bijna tegelijk postten.

Wij hebben het dus wel gedaan omdat we het zielig vonden voor de ene die overbleef toen de ander doodgereden werd.
We hebben toen een kitten genomen (de rooie kater dus) en achteraf gezien hadden we beter een wat oudere kat kunnen nemen want Mowgli werd echt gek van die kleine stuiterbal.

Of het wel of niet kan... dat is een kwestie van uitproberen. Ik denk dat je mss met het asiel nog wel een regeling zou kunnen treffen dat je het een paar weken aan mag kijken en dat de andere kat anders terug mag als het niet werkt.

Ik zou het geloof ik wel doen, een beetje 'aanspraak' is natuurlijk nooit weg voor een kat.
***
pi_55182694
Als ik Poes naar buiten laat, hou ik altijd de deur open. Ze kan nog niet zo hard miauwen en krabben, en anders staat ze voor een dichte deur (ik mag hier geen kattenluikje). Maar de hele dag komen hier katten binnen lopen, spelen met haar speeltjes, eten haar drinken. Zodra Poes dat merkt, rent ze terug, en begint ze die beesten aan te vallen. Zij zijn allemaal helemaal niet vijandelijk, maar Poes valt elke kat aan die ze ziet. Is dit normaal? En hoe worden katten vriendjes?
pi_55184616
tvp
pi_55186817
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 00:19 schreef lovelyrita het volgende:
Als ik Poes naar buiten laat, hou ik altijd de deur open. Ze kan nog niet zo hard miauwen en krabben, en anders staat ze voor een dichte deur (ik mag hier geen kattenluikje). Maar de hele dag komen hier katten binnen lopen, spelen met haar speeltjes, eten haar drinken. Zodra Poes dat merkt, rent ze terug, en begint ze die beesten aan te vallen. Zij zijn allemaal helemaal niet vijandelijk, maar Poes valt elke kat aan die ze ziet. Is dit normaal? En hoe worden katten vriendjes?
Dat is niet zo raar Die andere katten lopen allemaal zomaar háár territorium binnen en jagen op háár "prooi" en zitten aan háár eten. Volgens mij zou elke kat daar kwaad van worden. Ze verdedigt haar territorium, zoals een goede kat betaamt
pi_55187092
En vindt jij dat gewoon goed dan, dat er allemaal vreemde katten binnen komen? Stel je voor dat jij je deur open zet en mensen uit de wijk komen gewoon binnen lopen, eten je kasten leeg en gaan op jouw bank tv zitten kijken. Dan stuur je ze toch ook weg?!
Kleur buiten de lijntjes.
pi_55190546
quote:
Op maandag 10 december 2007 22:59 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, het gezeik heeft hier inmiddels een hoogtepunt, of beter dieptepunt, bereikt.


Bah... onze lieve rooie sukkel, waarom moet het nou zo...
Lucky heeft ook 1 keer tegen mij aan gesproeid, bij Lucky was het denk ik meer een foutje, hij kwam de badkamer binnen toen ik op de wc zat en *sproei*. Ik heb echt geen idee wat er met Janus is, Be Ik hoop dat het ophoudt als hij gewend is aan de nieuwe situatie mét baby
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  dinsdag 11 december 2007 @ 13:38:25 #29
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_55190672
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 13:32 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Lucky heeft ook 1 keer tegen mij aan gesproeid, bij Lucky was het denk ik meer een foutje, hij kwam de badkamer binnen toen ik op de wc zat en *sproei*. Ik heb echt geen idee wat er met Janus is, Be Ik hoop dat het ophoudt als hij gewend is aan de nieuwe situatie mét baby
Lucky kwam gewoon ff gezellig meezeiken!

Ik hoop van harte dat Janus er snel mee op houdt BE
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_55191742
Wij hebben het ooit met een poes gehad. die ook gewoon op je plaste als je op de bank zat. en ook als je er niet zat. die heeft toen van de dierenarts homepathische druppels gehad. (vraag mij niet meer wat het was) en bij boy was het probleem het luikje van de kattenbak. Succes er in ieder geval mee hoop voor je dat hij er snel mee ophoud.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 december 2007 @ 22:21:11 #31
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_55203975
Jamie-update: zijn naar de DA geweest, waarschijnlijk heeft hij een vlooienallergie. En vlooien dus Dat betekent dus alledrie een portie Frontline Combo en daar consequent mee doorgaan elke 4 weken. Hij heeft ook een spuitje tegen de jeuk gekregen. Hopelijk trekt ie gauw weer een beetje bij, een kat met een halve bontjas is géén gezicht
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 12 december 2007 @ 14:56:53 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55218003
quote:
Op woensdag 12 december 2007 14:55 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, helaas (ja, klinkt een beetje raar) is er niks lichamelijks aan de hand bij Janus en is het dus een gedragsprobleem.
Ze heeft nog wat tips gegeven (oa. voor een tijd helemala niet meer naar buiten laten gaan en het luik ook helemaal afsluiten zodat hij weet dat hij daar niks meer van te vrezen heeft) en idd een verwijzing naar een gedragstherapeut.
Net even overlegd met stinkie en daar willen we ook zeker wel wat mee gaan doen, maar op dit moment heeft dat gewoon even echt niet heel veel zin. Ik heb er de energie niet voor om met hem heen en weer te slepen naar Zevenhuizen. Is niet heel ver weg, maar nu met die buik wil dat gewoon even niet, en voor hetzelfde geld is de baby er over 2 weken en moet je weer tijdelijk stoppen enzo.

Dus we zien het voorlopig nog maar gewoon even aan zoals het gaat en dan gaan we, als de baby er eenmaal is, wel weer verder kijken.
Het is nu redelijk overzichtelijk (op 1 plek) en als het daar nu maar even bij blijft dan is het nog wel een paar weken vol te houden.
En... vannacht was er niks! God, het lijkt wel zindelijkheidstraining bij een kind.
***
  zondag 16 december 2007 @ 22:29:16 #33
92409 Twinky
Little star.
pi_55323390
Pfoe, toch wel even een naar probleempje hier. Ik ben sinds dit weekend verhuisd en zit nu met Mozes op mijn kamer. Elke keer als ik hem aanraak is het zo'n statisch stroompje. Dat is niet echt prettig en ik wil ook niet dat hij mij associeert met statische electriciteit. Hoe komt dit, en wat kan ik er aan doen? Weet iemand dat?
  zondag 16 december 2007 @ 22:36:32 #34
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55323585
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:29 schreef Twinky het volgende:
Pfoe, toch wel even een naar probleempje hier. Ik ben sinds dit weekend verhuisd en zit nu met Mozes op mijn kamer. Elke keer als ik hem aanraak is het zo'n statisch stroompje. Dat is niet echt prettig en ik wil ook niet dat hij mij associeert met statische electriciteit. Hoe komt dit, en wat kan ik er aan doen? Weet iemand dat?
Goede vraag, mijn katten zijn ook regelmatig statisch. Ik heb niet het idee dat ze er last van hebben overigens
Het knettert wel lekker als ik ze kam
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  zondag 16 december 2007 @ 22:37:31 #35
92409 Twinky
Little star.
pi_55323612
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:36 schreef Litso het volgende:

[..]

Goede vraag, mijn katten zijn ook regelmatig statisch. Ik heb niet het idee dat ze er last van hebben overigens
Het knettert wel lekker als ik ze kam
hij trekt z'n kopje weg als ik 'm aai, dus denk niet dat hij het fijn vindt
  maandag 17 december 2007 @ 18:36:10 #36
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_55341913
Ik zat net te surfen op kittentekoop.nl (nee, ik ga geen kat erbij nemen )Toen kwam ik deze foto tegen. Een kater met een broekje?! Weet iemand waar dat voor is? Ik heb inmiddels al antwoord gekregen van de eigenaresse:
quote:
Dat is een Katerbroekje, er zit maandverband met vleugeltjes in, het is van skai, zodat de vleugeltjes goed plakken. Op deze manier kunnen "Open Katers", degene die dus nog dekkater zijn en ontzettens proeien, een uurtje gewoon door het huis en in de groep blijven. Zo raken ze niet zo afgezonderd en blijven een beetje deel uit maken van het geheel. Maar de meeste tijd brengen ze helaas in de katerkamer door, waar ze altijd met een paar zijn, maar ze blijven bij mij nooit zo lang dekkater. Ook hebben ze een buitenren, zodat ze lekker buiten kunnen.


[ Bericht 53% gewijzigd door tonja op 17-12-2007 19:44:30 (antwoord toegevoegd) ]
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 17 december 2007 @ 18:38:28 #37
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_55341973
Geen idee, maar kittentekoop is een gevaarlijke site.
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  maandag 17 december 2007 @ 18:41:14 #38
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_55342023
quote:
Op maandag 17 december 2007 18:38 schreef Ingetje79 het volgende:
Geen idee, maar kittentekoop is een gevaarlijke site.
Absoluut
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 17 december 2007 @ 18:53:59 #39
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55342345
Hoeveel van die zooi doen jullie in de kattenbak? De doos zei zo'n 5cm maar toen dacht ik die willen dat je gauw nieuwe koopt. .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 17 december 2007 @ 18:54:39 #40
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55342376
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:29 schreef Twinky het volgende:
Pfoe, toch wel even een naar probleempje hier. Ik ben sinds dit weekend verhuisd en zit nu met Mozes op mijn kamer. Elke keer als ik hem aanraak is het zo'n statisch stroompje. Dat is niet echt prettig en ik wil ook niet dat hij mij associeert met statische electriciteit. Hoe komt dit, en wat kan ik er aan doen? Weet iemand dat?
Dat krijg je met dit weer, hmm.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 17 december 2007 @ 19:52:10 #41
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_55343739
Daar had ik ook altijd last van. Vreemd genoeg 'had' want op dit moment hebben mijn poezen en ik er geen last van. Er is verder niets aan vloerbedekking of schoeisel veranderd hier.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 17 december 2007 @ 20:23:11 #42
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55344557
Ik kan mn haar niet eens los doen. Mên, ik kan zelfs een auto kickstarten. .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_55371984
Is het niet zo dat als je de verwarming aanraakt je dat statische gedoe kwijt raakt? Of is dat een fabeltje wat iemand me ooit heeft verteld en wat me altijd is bijgebleven ?
pi_55372654
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 21:30 schreef ijsmeis het volgende:
Is het niet zo dat als je de verwarming aanraakt je dat statische gedoe kwijt raakt? Of is dat een fabeltje wat iemand me ooit heeft verteld en wat me altijd is bijgebleven ?
Ja dat is wel zo volgens mij. Je kan ook zo'n rubber livestrong bandje omhangen dan heb je er ook geen last meer van.
pi_55372868
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 21:52 schreef tonks het volgende:

[..]

Ja dat is wel zo volgens mij. Je kan ook zo'n rubber livestrong bandje omhangen dan heb je er ook geen last meer van.
Serieus?
Oeh, die moet ik dan eens wat vaker dragen aangezien ik ook altijd van vanalles een opflikker krijg.
  dinsdag 18 december 2007 @ 22:07:10 #46
92409 Twinky
Little star.
pi_55373093
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 21:30 schreef ijsmeis het volgende:
Is het niet zo dat als je de verwarming aanraakt je dat statische gedoe kwijt raakt? Of is dat een fabeltje wat iemand me ooit heeft verteld en wat me altijd is bijgebleven ?
Zou mooi zijn mijn nieuwe huis heeft inderdaad centrale verwarming, dat had mijn vorige huis niet. Zou het daar aan liggen?
pi_55373422
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 22:07 schreef Twinky het volgende:

[..]

Zou mooi zijn mijn nieuwe huis heeft inderdaad centrale verwarming, dat had mijn vorige huis niet. Zou het daar aan liggen?
Bijna zeker weten! Iets met de droogte van de lucht. Daarom hadden ze vroeger ook altijd van die bakjes water aan de verwarmings hangen.. Misschien dat die dingen echt helpen?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 18 december 2007 @ 22:22:54 #48
92409 Twinky
Little star.
pi_55373621
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 22:16 schreef Morretje het volgende:

[..]

Bijna zeker weten! Iets met de droogte van de lucht. Daarom hadden ze vroeger ook altijd van die bakjes water aan de verwarmings hangen.. Misschien dat die dingen echt helpen?
ja, die was ik van plan te halen, maar waar koop je zoiets?
pi_55373725
Weet iemand misschien wat en OF het wat betekent dat Kikker steeds onze handen aan het likken is, zodra je haar wil aanhalen (mocht het lukken om haar te aaien ) dan begint ze je handen af te likken, Disney doet en deed dit niet dus dit is nieuw voor ons...\\

Iemand enig idee?
  dinsdag 18 december 2007 @ 22:26:33 #50
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55373742
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 21:30 schreef ijsmeis het volgende:
Is het niet zo dat als je de verwarming aanraakt je dat statische gedoe kwijt raakt? Of is dat een fabeltje wat iemand me ooit heeft verteld en wat me altijd is bijgebleven [afbeelding] ?
Ik zit 5cm van een verwarming af, en raak hem vaak aan om te kijken of ie nog aanstaat. Toch krijg en geef ik van alles optaters. En mn haaaaaar . Wat een kut gevoel is dat, zeg. Vandaag zat m'n broek ook aan mn benen vast. .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 18 december 2007 @ 22:27:12 #51
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55373768
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 22:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
Weet iemand misschien wat en OF het wat betekent dat Kikker steeds onze handen aan het likken is, zodra je haar wil aanhalen (mocht het lukken om haar te aaien [afbeelding] ) dan begint ze je handen af te likken, Disney doet en deed dit niet dus dit is nieuw voor ons...\\

Iemand enig idee?
Het wast je? Zomaar een idee, hoor. .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 18 december 2007 @ 22:28:06 #52
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_55373799
Ik heb vorig jaar onze versterker gemolesteerd door m'n statische vingertjes
Ik drukte op het knopje en toen knalde er direct een of andere zekering uit. Duur statisch grapje.

Kan je nagaan wat er hier met poezeneusjes en oortjes gebeurd.
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_55373820
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 22:27 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Het wast je? Zomaar een idee, hoor. [afbeelding].


zou je denken
Maar hoezo doet ze dit? Is daar een aanleiding voor of doen ze dat gewoon want ze laat geen kans onbenut om het te doen
  dinsdag 18 december 2007 @ 22:31:25 #54
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55373896
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 22:28 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]



[afbeelding] zou je denken [afbeelding]
Maar hoezo doet ze dit? Is daar een aanleiding voor of doen ze dat gewoon want ze laat geen kans onbenut om het te doen [afbeelding]
Jazz doet het wanneer hij me lief vindt.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_55379711
Ik heb 2 katjes.
Een daarvan plast continu overal buiten de bak, schijten doet die wel ALTIJD in de kattenbak. Nu is het zo dat als ik niets op mijn vloer heb liggen hij het dan gewoon naast me hoofd op me kussen doet.

Omdat ik het nu echt spuugzat ben, wil ik echt een oplossing ervoor zoeken. Ik heb het idee dat zij dat doet omdat ze me niet wakker kan krijgen.

Iemand hulpmiddelen om ervoor te zorgen dat ze gewoon weer in de bak gaat plassen? Moet ik naast een 2de kattenbak nog een 3de erbij kopen? Ik sta op het punt om haar 's nachts gewoon buiten te gooien, maar ik vind het nu te koud buiten.
Het gebeurd ook nooit op het moment dat ik wakker ben, het is altijd wanneer ik aan het slapen ben

Help me
World Wrestling Entertainment
pi_55380642
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 22:28 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]



zou je denken
Maar hoezo doet ze dit? Is daar een aanleiding voor of doen ze dat gewoon want ze laat geen kans onbenut om het te doen
Je handen ruiken naar moeders buik?
Toen Miepje nog klein was deed ze dat ook, tot ze een fijn plekje had gevonden (zo onder je duim) en daar ging ze fanatiek op zitten zuigen in de hoop tot melk. Ze was zo fanatiek dat ze blauwe plekken kon maken op je buik als je sliep
I will take the sun in my mouth
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 december 2007 @ 10:06:04 #57
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_55381147
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 22:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
Weet iemand misschien wat en OF het wat betekent dat Kikker steeds onze handen aan het likken is, zodra je haar wil aanhalen (mocht het lukken om haar te aaien ) dan begint ze je handen af te likken, Disney doet en deed dit niet dus dit is nieuw voor ons...\\

Iemand enig idee?
Wassen gebeurt vaak uit genegenheid Of omdat je een zoutige smaak aan je handen hebt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_55386244
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 22:22 schreef Twinky het volgende:

[..]

ja, die was ik van plan te halen, maar waar koop je zoiets?
Blokker, de Hema. Dat soort winkels.
pi_55392588
Niemand die een oplossing heeft voor mijn probleem?

Ik wil weer veilig in een droge bed kunnen slapen, en omdat ik een nieuw matras ga bestellen, is het handig om het probleem nu nog op te lossen
World Wrestling Entertainment
  woensdag 19 december 2007 @ 17:31:53 #60
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_55392724
quote:
Op woensdag 19 december 2007 17:26 schreef MeneerMuis het volgende:
Niemand die een oplossing heeft voor mijn probleem?

Ik wil weer veilig in een droge bed kunnen slapen, en omdat ik een nieuw matras ga bestellen, is het handig om het probleem nu nog op te lossen
Gadver
Kun je haar 's nachts niet ergens opsluiten met een kattenbak en wat eten/drinken? Badkamer bijvoorbeeld?
En heb je al geprobeerd de bak van de kattenbak af te halen?
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_55392733
keep off spray gebruiken. komt de kat in ieder geval niet meer in bed. Of dit het echte probleem oplost denk ik niet. Hoe oud is de kat? misschien sproeit hij als het een hij is en kan castreren nog weleens helpen.
pi_55395799
quote:
Op woensdag 19 december 2007 17:31 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Gadver
Kun je haar 's nachts niet ergens opsluiten met een kattenbak en wat eten/drinken? Badkamer bijvoorbeeld?
En heb je al geprobeerd de bak van de kattenbak af te halen?
Opsluiten doe ik niet. En schijten doet ze wel in de bak, dus dat is het vreemdste

Ik heb ook het idee dat het komt omdat ze me niet wakker kan krijgen wanneer zij dat wilt. Dan gaat ze gewoon uit boosheid ergens op plassen. Op me bed is de garantie dat ik wakker wordt
World Wrestling Entertainment
pi_55395842
quote:
Op woensdag 19 december 2007 17:32 schreef ferrari_rood het volgende:
keep off spray gebruiken. komt de kat in ieder geval niet meer in bed. Of dit het echte probleem oplost denk ik niet. Hoe oud is de kat? misschien sproeit hij als het een hij is en kan castreren nog weleens helpen.
Die spray ga ik morgen even kopen

De kat is 1,5 jaar oud en het is een zij (hoewel ik altijd hij zeg). Ze is gesterilliseerd!
World Wrestling Entertainment
  woensdag 19 december 2007 @ 20:34:25 #64
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_55398111
quote:
Op woensdag 19 december 2007 19:31 schreef MeneerMuis het volgende:

[..]

Opsluiten doe ik niet. En schijten doet ze wel in de bak, dus dat is het vreemdste

Ik heb ook het idee dat het komt omdat ze me niet wakker kan krijgen wanneer zij dat wilt. Dan gaat ze gewoon uit boosheid ergens op plassen. Op me bed is de garantie dat ik wakker wordt
Hopelijk is het met het nieuwe matras over, daar zit haar luchtje nog niet in.
Wees blij dat ze DIT!!! niet doet.
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  woensdag 19 december 2007 @ 20:47:53 #65
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55398520
quote:
Op woensdag 19 december 2007 19:31 schreef MeneerMuis het volgende:

[..]

Opsluiten doe ik niet. En schijten doet ze wel in de bak, dus dat is het vreemdste [afbeelding]

Ik heb ook het idee dat het komt omdat ze me niet wakker kan krijgen wanneer zij dat wilt. Dan gaat ze gewoon uit boosheid ergens op plassen. Op me bed is de garantie dat ik wakker wordt [afbeelding]
Dat opsluiten kan nog best eens werken hoor.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_55408537
quote:
Op woensdag 19 december 2007 20:34 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Hopelijk is het met het nieuwe matras over, daar zit haar luchtje nog niet in.
Wees blij dat ze DIT!!! niet doet.
Wel grappig

Ze slaat wel altijd met haar pootjes in me gezicht om me wakker te krijgen, net als vanochtend

Gelukkig is me bed droog gebleven
World Wrestling Entertainment
pi_55410729
Wakker gemaakt worden door neusjes en koppies en pootjes in je gezicht is zo lief
Maar hopelijk vind je snel een oplossing tegen het plassen!
I will take the sun in my mouth
pi_55428844
meneer Mozes heeft eigenlijk een trekje waar ik toch wel jullie mening over wil vragen.
Hij komt vaak naast me liggen op een kussentje, lekker knuffelen enzo. Ik aai hem heel braaf zoals hij het fijn vindt (absoluut niet in de buurt van zijn buik, verder vooral rond zijn kopje) en meneer begint rustig te spinnen. Meestal draait hij dan zo half op zijn rug (in 'aai mijn buik stand' maar dan absoluut zonder buikaaien) en dan ineens grijpt hij met zijn scherpe nageltjes mijn hand, krabt hem open en stopt dan ook meestal mijn hand in zijn bekje en bijt dan stevig door. Alles helemaal niet vriendelijk! Maar het spinnen gaat gewoon door. In het begin trok ik mijn hand gauw weg en gaf hem een tik, nu daag ik hem wel eens uit, ga dus tegen zijn pootjes aantikken, tegen zijn neusje, en dan gaat hij met zijn pootjes zwaaien en probeert me dan weer stevig te grijpen. Soms lukt het ook, dat doet zeer!
Houdt hij nou niet van (te lang) aaien of wil hij spelen maar gaat daarin iets mis? Of nog iets anders?
pi_55428901
Dat doet mijn kat ook altijd
  donderdag 20 december 2007 @ 22:47:17 #70
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_55428971
Ik herken het ook van Harry, niet echt heel agressief maar echt lekker voelt het nou ook weer niet. Ik denk dat ze zich opeens toch te kwetsbaar voelen als ze zich zo aan hun buik laten zitten.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_55429048
quote:
Op donderdag 20 december 2007 22:47 schreef tonja het volgende:
Ik herken het ook van Harry, niet echt heel agressief maar echt lekker voelt het nou ook weer niet. Ik denk dat ze zich opeens toch te kwetsbaar voelen als ze zich zo aan hun buik laten zitten.
ik zit juist niet aan zijn buik want dan gaat mijn hand er meteen af
het wisselt trouwens of hij zijn oren naar achter doet of niet..
  donderdag 20 december 2007 @ 22:51:23 #72
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_55429099
Ach ja, het blijven mafkezen. Stuk voor stuk
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_55429126
quote:
Op donderdag 20 december 2007 22:51 schreef tonja het volgende:
Ach ja, het blijven mafkezen. Stuk voor stuk
ik vind het niet fijn mijn handen zien er niet uit
  donderdag 20 december 2007 @ 23:47:26 #74
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55430720
Doet Jazz ook, de lul. gelukkig niet doorbijten maar prettig is het niet. en dan gaat ie verdomme nog kwispelen ook. .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_55451336
Ik heb voor een paar dagen de kat en poes van een maat van me in huis, echter zijn ze nergens meer te bekennen...

Toen ze vanochtend hier waren hebben ze zich gelijk verstopt, en hebben zich daarna niet meer laten zien. Na een uurtje maar naar mijn werk gegaan.

nadat ik weer thuis kwam schoten ze weer weg, en weer zijn ze al een paar uur verdwenen. Ik weet waar ze zitten, maar krijg ze daar niet te pakken, bang dat ik een pak slaag krijg.

De poes en de kat (zusjes) zijn ongeveer 1 jaar oud, altijd samen en binnen geweest. Ik ben ook gee onbekende, kom daar regelmatig over de vloer en zijn dan helemaal niet schuw.

Hoe lang blijft dit zo, dat ze zo zijn in een vreemde omgeving?
"Deze shit escaleert helemaal de hand uit"
  vrijdag 21 december 2007 @ 22:21:05 #76
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55451472
De meeste katten zitten de eerste dagen ergens verstopt.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 21 december 2007 @ 22:22:15 #77
92409 Twinky
Little star.
pi_55451504
kan lang duren mijn kat was voordat hij bij mij kwam nog nooit ergens anders geweest dan in zijn oude huis. Duurde twee weken voordat we dichter dan anderhalve meter bij elkaar in de buurt kwamen.

niet forceren of pakken, dat maakt het alleen maar erger. Misschien helpt het om op de grond in de buurt te gaan zitten en daar gewoon je ding te doen (tv kijken, laptop op schoot, boek lezen), als ze toevallig komen kijken gewoon doorgaan met je ding, geen aandacht aan ze geven, niet aanraken, niks forceren.
Mijn ervaring met mijn kater is dus (heeft hij altijd, met iedereen) dat je pas mag aanraken/aaien als hij een kopje heeft gegeven. dat kun je op dat moment dan als leidraad gebruiken
  vrijdag 21 december 2007 @ 22:26:13 #78
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55451584
Jazz liep hier gelijk rond alsof hij hier altijd al was. De twee blauwe russen van mijn zus hebben twee weken op zolder gezeten..
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_55452255
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 22:16 schreef Black_Rainbow het volgende:
Ik heb voor een paar dagen de kat en poes van een maat van me in huis, echter zijn ze nergens meer te bekennen...

Toen ze vanochtend hier waren hebben ze zich gelijk verstopt, en hebben zich daarna niet meer laten zien. Na een uurtje maar naar mijn werk gegaan.

nadat ik weer thuis kwam schoten ze weer weg, en weer zijn ze al een paar uur verdwenen. Ik weet waar ze zitten, maar krijg ze daar niet te pakken, bang dat ik een pak slaag krijg.

De poes en de kat (zusjes) zijn ongeveer 1 jaar oud, altijd samen en binnen geweest. Ik ben ook gee onbekende, kom daar regelmatig over de vloer en zijn dan helemaal niet schuw.

Hoe lang blijft dit zo, dat ze zo zijn in een vreemde omgeving?
Als je ze eten geeft, komen ze dan wel gewoon?

En pak ze inderdaad maar niet, want als je ze eenmaal hebt, wat dan? Ze moeten uiteindelijk toch echt zelf van die plek waar ze zitten komen. Je kunt ze niet dwingen, dat werkt averechts.
Komt wel goed, kan gewoon even duren .
pi_55452279
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 22:26 schreef Harajuku. het volgende:
Jazz liep hier gelijk rond alsof hij hier altijd al was. De twee blauwe russen van mijn zus hebben twee weken op zolder gezeten..
Alledrie jonkies? (Jazz wel, dat weet ik. Maar de blauwe russen?)
  vrijdag 21 december 2007 @ 23:03:43 #81
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55452453
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 22:56 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Alledrie jonkies? (Jazz wel, dat weet ik. Maar de blauwe russen?)
yup, zullen ook zon 13 weken geweest zijn denk ik. broer en zus
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_55453732
eentje heeft even z'n hoofd laten zien, rondje rond de tafel en weer terug in het holletje in mijn bank.

ik heb eten klaar gezet, maar ze hebben er nog geen aandacht voor. ik wacht wel af,
"Deze shit escaleert helemaal de hand uit"
pi_55460598
Onze haarbal Doortje heeft roos. Nu heb ik op internet gelezen dat dit kan komen doordat ze zich niet goed kan wassen (al doet ze wel d'r best, ze wast zichzelf vaak), of gewoon dikke-vacht-bij-de-verwarming... Ik borstel haar regelmatig, maar dat helpt niet. Er hangen al waterbakjes aan de verwarming voor de luchtvochtigheid. Maar is er nog iets dat ik kan doen tegen de roos? Ze verhaart ook als een idioot trouwens, maar wat wil je met zo'n dikke vacht.
Kleur buiten de lijntjes.
pi_55461252
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 22:21 schreef Harajuku. het volgende:
De meeste katten zitten de eerste dagen ergens verstopt.
Toen ik mijne kocht niet hoor. Meteen heel erg aanhankelijk en door het huis heen rennen en zich uitsloven enzo .
  zaterdag 22 december 2007 @ 13:14:51 #85
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55461630
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 12:54 schreef tonks het volgende:

[..]

Toen ik mijne kocht niet hoor. Meteen heel erg aanhankelijk en door het huis heen rennen en zich uitsloven enzo .
Ja, like I said, mijne ook, maar veel niet
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_55464266
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 13:14 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, like I said, mijne ook, maar veel niet
Oh sorry .
  zaterdag 22 december 2007 @ 15:42:13 #87
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_55464463
quote:
Op donderdag 20 december 2007 23:47 schreef Harajuku. het volgende:
Doet Jazz ook, de lul. gelukkig niet doorbijten maar prettig is het niet. en dan gaat ie verdomme nog kwispelen ook. .
Als een kat met zijn staart 'kwispelt' ('k wi(L) spelen), dan noem je dat met de staart slaan en wordt het tijd om uit te kijken
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  zaterdag 22 december 2007 @ 16:06:01 #88
92409 Twinky
Little star.
pi_55464855
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 15:42 schreef tonja het volgende:

[..]

Als een kat met zijn staart 'kwispelt' ('k wi(L) spelen), dan noem je dat met de staart slaan en wordt het tijd om uit te kijken
die van mij kwispelt 24/7. Echt continu
  zaterdag 22 december 2007 @ 16:15:54 #89
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_55465037
Dan heeft ie constant de pest in.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  zaterdag 22 december 2007 @ 16:17:52 #90
92409 Twinky
Little star.
pi_55465086
ik denk het wel grappig hoor, dan zit hij luidkeels spinnend te kwispelen
pi_55469018
Ik heb een kater die het leuk vind om dagelijks boven de kookplaat t sproeien niet erg fijn/fris om dat elke dag op te ruimen , Is hier iets tegen te doen ?
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zaterdag 22 december 2007 @ 19:23:14 #92
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55469342
Ik vind het bizar dat ie soms zit te mauwen van tief op, maar ondertussen wel spinnen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_55486359
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:23 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind het bizar dat ie soms zit te mauwen van tief op, maar ondertussen wel spinnen
Dat doen alle katten toch ?
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zondag 23 december 2007 @ 12:45:48 #94
92409 Twinky
Little star.
pi_55486957
Pff, ik maak me nu toch wel zorgen over morgen. Voor de kerstdagen ga ik naar de moeder van mijn vriend en daar blijf ik een week. Mozes kan gewoon niet zo lang thuisblijven dus hij gaat mee. Nu moet ik dan van Utrecht naar Zeeland, met de trein, en dat is in totaal iets van drie uur (met bus ed erbij). Hebben jullie tips hoe ik dat het beste kan doen? Ik ga zijn favoriete kussentje in het meneemding stoppen, maar moet hij water/eten/poepen onderweg ofzo?
  zondag 23 december 2007 @ 13:04:11 #95
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_55487461
Ik zou iig een krant in het meeneemding stoppen, voor als ie inderdaad moet poepen of plassen. Ziggy is wel eens een uur of meer onderweg en hoeft nooit, maar Lucky presteert het na een kwartier al te poepen en te plassen
En een reservekrant voor als het idd raak is
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zondag 23 december 2007 @ 13:17:14 #96
92409 Twinky
Little star.
pi_55487804
quote:
Op zondag 23 december 2007 13:04 schreef MissBliss het volgende:
Ik zou iig een krant in het meeneemding stoppen, voor als ie inderdaad moet poepen of plassen. Ziggy is wel eens een uur of meer onderweg en hoeft nooit, maar Lucky presteert het na een kwartier al te poepen en te plassen
En een reservekrant voor als het idd raak is
Mozes poept meest alalleen maar 's nachts, als ik slaap. Dan gaat hij naar china graven en marathons rennen in de kattenbak (staat nu in mijn slaapkamer) zodat ik wakker word maar goed idee, ik hoop dat hij dan niet zijn kussentje onderpoept
  zondag 23 december 2007 @ 16:23:34 #97
92409 Twinky
Little star.
pi_55492899
verder niemand goeie meeneempoestips?
pi_55494475
quote:
Op zondag 23 december 2007 16:23 schreef Twinky het volgende:
verder niemand goeie meeneempoestips?
Die zijn er niet . Altijd een drama een kat in t' bakkie .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zondag 23 december 2007 @ 17:57:15 #99
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55495023
quote:
Op zondag 23 december 2007 12:19 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Dat doen alle katten toch ?
Geen idee? . Spinnen is toch als het leuk is? Dus waarom dan spinnen als het niet leuk is
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_55499323
nou onze kat spinde ook altijd bij de dierenarts. En dat was niet omdat ze het fijn vond. Katten kunnen ook spinnen als ze het niet fijn vinden. Tja het blijven rare beesten.
pi_55499563
quote:
Op zondag 23 december 2007 17:57 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Geen idee? . Spinnen is toch als het leuk is? Dus waarom dan spinnen als het niet leuk is
Nee hoor, ook als ze zenuwachtig zijn, pijn hebben of wanneer ze zich gewoon niet op hun gemak voelen.
pi_55499615
Mijn kat doet echt raar nu. Elke keer als iemand de buitendeur open maakt dan wil hij er meteen uitrennen, ik snap niet goed waarom want hij heeft het hier gewoon goed denk ik, zal het maar niet persoonlijk opvatten. Maar hoe gaat je hier nou mee om? Ik wil hem eigenlijk nog niet buiten hebben en vooral niet met deze kou. Hij is nu 12 weken trouwens, ik weet niet echt of dat te vroeg is, maar het is wel echt heel koud buiten maar toch moet ik hem elke keer oppakken als er iemand binnen komt of weggaat .
pi_55499645
quote:
Op zondag 23 december 2007 20:51 schreef tonks het volgende:
Mijn kat doet echt raar nu. Elke keer als iemand de buitendeur open maakt dan wil hij er meteen uitrennen, ik snap niet goed waarom want hij heeft het hier gewoon goed denk ik, zal het maar niet persoonlijk opvatten. Maar hoe gaat je hier nou mee om? Ik wil hem eigenlijk nog niet buiten hebben en vooral niet met deze kou. Hij is nu 12 weken trouwens, ik weet niet echt of dat te vroeg is, maar het is wel echt heel koud buiten maar toch moet ik hem elke keer oppakken als er iemand binnen komt of weggaat .
Misschien omdat ie het dus niet mag, maakt dat 't beestje misschien nieuwsgieriger.
Maar ik zou hem nog lekker binnenhouden . Zeker met dat pokkevuurwerk weer .
  dinsdag 25 december 2007 @ 14:10:31 #104
92409 Twinky
Little star.
pi_55533049
nou, dat viel dus echt super mee. Met enige moeite kreeg ik hem erin (lees: heel hard duwen) en toen ging het verder goed. In het begin moest hij nog wat blazen maar in de trein lag hij gewoon lekker om zich heen te kijken. En ook hier doet hij het prima, lekker onderzoekend en niet echt bang. Ik heb me weer zorgen gemaakt om niks!

Fijne kerst iedereen
  woensdag 2 januari 2008 @ 19:40:24 #105
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_55728975
Poes voor het eerst naar buiten.. Ik heb mijn poes gisteren voor het eerst naar buiten gedaan. (ze was nog nooit buiten geweest) En het is goed gegaan, na een beetje voorzichtig rondlopen, verkende ze rustig en nieuwsgierig het hele geboed waar ze altijd van droomde als ze naar de vogeltjes miauwde voor het raam. Later nog een keer, toen bleef ze bijna 3 uur weg, alvorens luid miauwend voor de deur te gaan zitten

Hier nog een paar fotos va Kitty, mijn stoere poes!



(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 3 januari 2008 @ 06:35:08 #106
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_55738865
Ik ben echt wanhopig. Ik heb een derde kattenbak gekocht voor me kat die om de zoveel dagen op de grond plast (meestal op spullen als die er liggen).

Nu maakt die het zelfs zo erg, dat die gewoon op accu's gaat zeiken die op de grond liggen

Nee ze heeft geen blaasontsteking. En ik weet nu ook geen andere oplossing meer. Maar nu gaat het gewoon echt te ver
World Wrestling Entertainment
pi_55738867
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 06:35 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik ben echt wanhopig. Ik heb een derde kattenbak gekocht voor me kat die om de zoveel dagen op de grond plast (meestal op spullen als die er liggen).

Nu maakt die het zelfs zo erg, dat die gewoon op accu's gaat zeiken die op de grond liggen

Nee ze heeft geen blaasontsteking. En ik weet nu ook geen andere oplossing meer. Maar nu gaat het gewoon echt te ver
Eén van mijn katten doet dat als ik een nacht van huis ben, weet niet of je er wat aan hebt
Dolf is de baas
Insaantje
  donderdag 3 januari 2008 @ 06:46:34 #108
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_55738882
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 06:40 schreef Lobasca het volgende:

[..]

Eén van mijn katten doet dat als ik een nacht van huis ben, weet niet of je er wat aan hebt
Ik ben elke dag thuis. Heb 1 kattenbak beneden staan, twee in me eigen kamer. Gebruik de duurste korrels die er zijn, en maak hem om de paar dagen schoon. Tegenwoordig haal ik op snoeren na alles van de grond af

Hier moet ik echt snel een oplossing voor verzinnen, nu begon me accu helemaal te roken en was ik er snel bij, de volgende keer gaan er dingen kapot
World Wrestling Entertainment
pi_55738891
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 06:46 schreef MeneerMuis het volgende:

[..]

Ik ben elke dag thuis. Heb 1 kattenbak beneden staan, twee in me eigen kamer. Gebruik de duurste korrels die er zijn, en maak hem om de paar dagen schoon. Tegenwoordig haal ik op snoeren na alles van de grond af

Hier moet ik echt snel een oplossing voor verzinnen, nu begon me accu helemaal te roken en was ik er snel bij, de volgende keer gaan er dingen kapot
Ben je er wel eens bij, als 'ie ergens anders piest?
Is het een ongecastreerde kater?
Dolf is de baas
Insaantje
pi_55740398
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 06:35 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik ben echt wanhopig. Ik heb een derde kattenbak gekocht voor me kat die om de zoveel dagen op de grond plast (meestal op spullen als die er liggen).

Nu maakt die het zelfs zo erg, dat die gewoon op accu's gaat zeiken die op de grond liggen

Nee ze heeft geen blaasontsteking. En ik weet nu ook geen andere oplossing meer. Maar nu gaat het gewoon echt te ver
Ik heb hetzelfde probleem! Twee kittens, 4 maanden oud, mannetje en vrouwtje. Ze zijn over het algemeen prima zindelijk, maar vinden het toch leuk ofzo om op verschillende plaatsen in huis te plassen. Soms lijkt het alsof ze tijdens het spelen gewoon vergeten om naar de kattenbak te lopen en het dan maar doen waar ze op dat moment zijn, maar waarom ze in de boekenkast direct naast de kattenbak plassen, blijft mij een raadsel!

Dus ik blijf dit topic even volgen voor briljante oplossingen!!

Overigens, als ik ergens Mispoes spuit, plassen ze er de volgende keer gewoon weer
  donderdag 3 januari 2008 @ 10:47:22 #111
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55740949
quote:
Op zondag 23 december 2007 20:48 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Nee hoor, ook als ze zenuwachtig zijn, pijn hebben of wanneer ze zich gewoon niet op hun gemak voelen.
Oooh dat wist ik niet. Maar Jazz miauwt alleen als ie t er niet mee eens is.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:57:26 #112
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_55744846
quote:
Onzindelijkheid en sproeien

Katten die in huis plassen, komen helaas nogal eens voor.
Dit hoeft niet altijd een gedragsprobleem te zijn, er kan ook een medische oorzaak achter zitten, die eerst uitgesloten moeten worden.


Hoe vervelend onzindelijkheid ook is voor de eigenaar, uw kat kan het bedoelen als heel normaal gedrag.
Realiseer u dat katten in een GEURWERELD leven. Sproeien is normaal kattengedrag, wat thuis hoort in het hele repertoire van communcatie via geuren. Hieronder vallen ook kopjes geven en krabben aan bomen of stoelen. Er wordt via sproeien aan andere katten duidelijk gemaakt wie er heeft gesproeid. Er wordt verondersteld dat in de natuur zulke informatie bedoeld is om bepaalde individuen uit de weg te gaan of juist te ontmoeten. Sproeien vindt vaak plaats in een competitieve sfeer tussen katten uit hetzelfde huishouden, maar ook van daarbuiten.
Sproeien gebeurt meestal op plaatsen waar men het huis binnenkomt, en tegen de binnenkant van bijvoorbeeld buitenmuren of ramen. Ook zaken die buiten het huis komen, of op andere plaatsen geweest zijn, bijvoorbeeld boodschappentassen, nieuw bankstel, kunnen doelwit zijn.
Sproeien komt meer voor in multi-kat huishoudens. Dit is logisch als men bedenkt dat sproeien een communicatiemiddel is.


Vaak begint het in een voor de kat stressvolle periode.
Sommige rassen zijn stressgevoeliger en sproeien vakern, bv Siamezen en Burmezen.
Zowel poezen als katers (ook na sterilisatie en castratie!) kunnen gaan sproeien of in de normale gehurkte plas- of poephouding buiten de kattenbak gaan zitten.


Als eerste moet natuurlijk gekeken worden of er een aanwijsbare reden is dat de kat de kattenbak niet meer wil gebruiken: is hij vies,verkeerd grit (verander ook niet te vaak van type grit), verkeerde plek, te dicht bij de etensbak, met te sterk ruikend middel schoongemaakt, liever niet overdekt of geen luikje ervoor?


Tip: gebruik bij het schoonmaken van de ondergeplaste plekken liever geen chloor of ammonia of andere sterk ruikende middelen: uw kat zal er dan juist overheen willen plassen!
Wel geschikt is Biotex groen of groene zeep.


Als uw kat een vaste plek heeft waar hij/zij gaat zitten, probeer dan om daar een plant of (tijdelijk) een kattenbak neer te zetten. Wat ook wel eens wil helpen is wattenbolletjes te prikken op de plek waar ze sproeien: na 1x sproeien hangt z'n geur er al en hoeft hij niet nog eens. Na verloop van tijd kunt u de wattenbolletjes weer weghalen.
Ook afdekken met aluminiumfolie wil wel helpen (kat spettert zichzelf dan onder…).
Wat ook wel eens helpt is het etensbakje er neer zetten: daar zal hij het ook niet snel bevuilen.


Soms helpt niets en regelmatig krijgen we behoorlijk wanhopige mensen op de praktijk. Gelukkig zijn er een aantal middelen waarmee we uw kat kunnen behandelen en waarmee de onzindelijkheid vaak stopt.

Waar vaak goede resultaten mee gezien worden is het gebruik van synthetische feromonen. Feromonen zijn reukstoffen die een kat in zijn territorium achterlaat door oa. met zijn kop langs voorwerpen te strijken. Mensen kunnen dit niet ruiken. Deze feromenen zijn verkrijgbaar als spray of (veel gebruikt!) verdamper voor in het stopcontact. De spray kan 1 of 2 maal daags aangebracht worden op de plekken waar de kat tegenaan plast. De verdamper is gebruiksvriendelijker, want werkt 1 maand. Hij moet wel permanent in het stopcontact blijven. Indien nodig kan een navulling gekocht worden.


Zowel spray als verdamper heet Feliway. Vraag ernaar: het heeft al voor veel wanhopige katteneigenaren de oplossing gebracht.

Hoewel dit vaak goede resultaten geeft, lukt het ook dan niet altijd.
Een volgende stap die door ons geadviseerd is, is met bepaalde gedragsbeïnvloedende medicijnen. Ook hiermee zijn de resultaten gelukkig vaak goed.


Soms kan het voor mensen een reden zijn om een ander adres voor hun kat te zoeken. Gelukkig zijn dit grote uitzonderingen.

http://www.dierenkliniek-overtoom.nl/?Kat:Gedragsproblemen:Onzindelijkheid_en_sproeien
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 3 januari 2008 @ 15:11:10 #113
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55746461
Jazz heeft gister van een uur of 1400 zitten janken tot ie voer kreeg. .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:55:15 #114
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_55749095
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 06:52 schreef Lobasca het volgende:

[..]

Ben je er wel eens bij, als 'ie ergens anders piest?
Is het een ongecastreerde kater?
Vaak gebeurde het 's nachts, een enkele keer (net als vanmorgen) doet die het gewoon op een halve meter afstand van me
De kat is gesterilliseerd.

MissBliss bedankt voor de nuttige informatie, ik ga even langs de dierenwinkel nu om te kijken of zij mij ook verder kunnen helpen
World Wrestling Entertainment
  Moderator zondag 6 januari 2008 @ 23:58:48 #115
8781 crew  Frutsel
pi_55837067
Disney hoest de laatste dagen steeds, lijkt wel alsof er iets dwars zit in haar keel zo kucht ze en schraapt ze haar keel, ze heeft wel antihaarbal snoepjes gekregen maar weet niet wat het evt zou kunnen zijn

Ook lijkt het of laatste dagen er meer vuil in haar ogen zit en of ze veel meer aan het verharen is dan normaal...

Iemand misschien een idee?
  maandag 7 januari 2008 @ 00:04:59 #117
92409 Twinky
Little star.
pi_55837126
niesziekte? gras in haar keel?
pi_55837161
quote:
Op maandag 7 januari 2008 00:04 schreef Twinky het volgende:
niesziekte? gras in haar keel?
Gras kan niet, ze komt niet buiten, niesziekte zou misschien kunnen maar dan moet ze toch niezen en niet zogenaamd kokhalzen en keelschrapen?
pi_55857171
niemand?
pi_55857251
quote:
Op maandag 7 januari 2008 00:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Disney hoest de laatste dagen steeds, lijkt wel alsof er iets dwars zit in haar keel zo kucht ze en schraapt ze haar keel, ze heeft wel antihaarbal snoepjes gekregen maar weet niet wat het evt zou kunnen zijn

Ook lijkt het of laatste dagen er meer vuil in haar ogen zit en of ze veel meer aan het verharen is dan normaal...

Iemand misschien een idee?
Luchtweginfectie
Dolf is de baas
Insaantje
pi_55868161
misschien van een plant gegeten. dan kan ook dwars zitten. of iets anders opgegeten wat is vast blijven zitten. als ze niesziekte heeft is ze erg ziek (rillirig,hangerig) net zoals wanneer een mens griep heeft.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 11:21:01 #122
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55868517
quote:
Op maandag 7 januari 2008 00:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Disney hoest de laatste dagen steeds, lijkt wel alsof er iets dwars zit in haar keel zo kucht ze en schraapt ze haar keel, ze heeft wel antihaarbal snoepjes gekregen maar weet niet wat het evt zou kunnen zijn

Ook lijkt het of laatste dagen er meer vuil in haar ogen zit en of ze veel meer aan het verharen is dan normaal...

Iemand misschien een idee?
Heeft ze er nog steeds last van? Misschien toch even langs de DA, het kan zijn dat er inderdaad iets een beetje vast in de keel zit, maar het zou natuurlijk ook iets ernstigers kunnen zijn. Gewoon even vragen bij iemand die ervoor geleerd heeft
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_55868628
Mijn kat doet iets raars de laatste tijd hij verzamelt allerlei spullen van verschillende kamers in het huis en verstopt ze dan in "zijn hoekje" dingen die hij dan pakt zijn pennen en aanstekers en dopjes van flessen en bh vullingen etc.

Of is dit normaal voor katten?
pi_55868715
Klinkt als redelijk normaal kattengedrag.
Die van mij gooit alles wat klein is (dus inderdaad aanstekers, flessendoppen, sleutels en pennen enzo) van de tafel af op de grond. Ook vrij irritant
  dinsdag 8 januari 2008 @ 11:36:49 #125
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55868905
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 11:25 schreef tonks het volgende:
Mijn kat doet iets raars de laatste tijd hij verzamelt allerlei spullen van verschillende kamers in het huis en verstopt ze dan in "zijn hoekje" dingen die hij dan pakt zijn pennen en aanstekers en dopjes van flessen en bh vullingen etc.

Of is dit normaal voor katten?
Volgens mij is dat aardig normaal hoor
Als ik de bank verschuif vind ik een hele stapel pennen, aanstekers, flessendoppen, suikerklontjes en batterijen. Een van de twee maakt er een hobby van om met haar voorpootje net zolang tegen kleine dingen aan te tikken tot ze van tafel vallen, en neemt ze dan mee naar haar hoekje

Mijn vorige kat nam altijd de bh's van mijn huisgenote mee alstie de kans kreeg
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  dinsdag 8 januari 2008 @ 11:43:37 #126
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55869079
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 11:36 schreef Litso het volgende:

Mijn vorige kat nam altijd de bh's van mijn huisgenote mee alstie de kans kreeg [afbeelding]
Mwehehehe
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_55872162
onze boy haalde toen hij jonger was altijd sokken mee vanuit de la of stropdassen en de deksel van het vissenvoer. Mijn Ramses gooide alles van tafel af wat daar volgens hem niet hoorde. Wat af en toe best irritant was omdat daar ook breekbare dingen bijzaten. Verder had hij nog de neiging om alle kaarsen uit te slaan met zijn poten.
pi_55924873
Mijn (maroc.) bovenburen hebben een kater die vaak ontsnapt en dan op de gang rond loopt. Hij is volgens mij niet gecastereerd en piest in de gang, oa bij de buitendeur en bij mijn voordeur. Meer om zijn geur achter te laten dan omdat hij nodig moet, maar het stinkt regelmatig ontzettend als ik de deur open doe.
Ik heb de buurvrouw al proberen uit te leggen dat ze dat beest moeten laten casteren, maar ze snap me geloof ik niet.

Is er iets wat ik kan doen zodat hij in ieder geval niet meer bij mijn deur piest? Ik heb zelf twee katten trouwens (ex-poes en ex-kater), hij probeert altijd bij mij binnen te komen.
  donderdag 10 januari 2008 @ 15:54:03 #129
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55925784
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 15:18 schreef computergirl het volgende:
Mijn (maroc.) bovenburen hebben een kater die vaak ontsnapt en dan op de gang rond loopt. Hij is volgens mij niet gecastereerd en piest in de gang, oa bij de buitendeur en bij mijn voordeur. Meer om zijn geur achter te laten dan omdat hij nodig moet, maar het stinkt regelmatig ontzettend als ik de deur open doe.
Ik heb de buurvrouw al proberen uit te leggen dat ze dat beest moeten laten casteren, maar ze snap me geloof ik niet.

Is er iets wat ik kan doen zodat hij in ieder geval niet meer bij mijn deur piest? Ik heb zelf twee katten trouwens (ex-poes en ex-kater), hij probeert altijd bij mij binnen te komen.
Azijn geloof ik
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 10 januari 2008 @ 15:55:04 #130
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55925819
En verder, teken een piemel, kat, een mes en een DA, en geef dat aan de buren. Moeten sowieso geen ongecastreerde katten rondlopen buiten .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 10 januari 2008 @ 23:50:29 #131
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_55939300
een poes kun je niet steriliseren als er nog geen nestje is geweest!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 10 januari 2008 @ 23:56:14 #132
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_55939435
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 23:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
een poes kun je niet steriliseren als er nog geen nestje is geweest!


Natuurlijk wel!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 11 januari 2008 @ 00:06:56 #133
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_55939660
dat is ethisch niet verantwoord. Bovendien zijn de eileiders te klein dan. Dat is hetzelfde dat als een meisje van 15 vraagt of ze niet gesteriliseerd kan worden omdat ze condooms zo lastig vindt. dat doe je dan toch ook niet!!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_55939714
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 00:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dat is hetzelfde dat als een meisje van 15 vraagt of ze niet gesteriliseerd kan worden omdat ze condooms zo lastig vindt. dat doe je dan toch ook niet!!!
Echt wel Breezer babyboom indammen

En ja binnenkort gaan allebei mijn poesjes onder het mes zijn nu 7 maanden dus oud genoeg
  vrijdag 11 januari 2008 @ 00:12:17 #135
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_55939785
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 00:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dat is ethisch niet verantwoord. Bovendien zijn de eileiders te klein dan. Dat is hetzelfde dat als een meisje van 15 vraagt of ze niet gesteriliseerd kan worden omdat ze condooms zo lastig vindt. dat doe je dan toch ook niet!!!
Uhm, katten zijn wel wat anders dan meisjes hoor

Ooit een kat condooms zien gebruiken??

Waarom ga ik hier op in?
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 11 januari 2008 @ 01:14:30 #136
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_55940919
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 00:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dat is ethisch niet verantwoord. Bovendien zijn de eileiders te klein dan. Dat is hetzelfde dat als een meisje van 15 vraagt of ze niet gesteriliseerd kan worden omdat ze condooms zo lastig vindt. dat doe je dan toch ook niet!!!
whahaha, hoe kom je hier nou bij? wat een oudewetse gedachtegang zeg.
Lees je eerst eens in over katten voor je onzin verspreid wil je?

o'ja, ik heb 4 poezen die gecastreerd zijn en alle 4 nog nooit een nestjes hebben gehad, zijn nog binnenkatten ook.
pi_55942819
Hallo jullie zijn serieus op BHFH aan het reageren
pi_55943407
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 15:55 schreef Harajuku. het volgende:
En verder, teken een piemel, kat, een mes en een DA, en geef dat aan de buren. Moeten sowieso geen ongecastreerde katten rondlopen buiten .
ik woon in a'dam in een etagewoning, ik op de eerste en zij op de tweede, dus hij loopt niet echt buiten.
Helaas kan ik die lui niet dwingen. Rekening houden met hun buren is vreemd voor hen, ook gezien het geluidsoverlast
pi_55958194
IK dacht dat een poes 1 of 2x krols moet zijn geweest voordat ze gesteriliseerd mochten worden. En tenminste 1jr. Kan het ook mis hebben ik heb allen 2 je weet wel katers. Waarvan d e een deze week (11mnd) gecastreerd is en wat was hij zielig. Heeft echt een dag geduurd voordat meneer weer iets helder was.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 15:47:35 #140
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_55974630
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:15 schreef Marleentje215 het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde probleem! Twee kittens, 4 maanden oud, mannetje en vrouwtje. Ze zijn over het algemeen prima zindelijk, maar vinden het toch leuk ofzo om op verschillende plaatsen in huis te plassen. Soms lijkt het alsof ze tijdens het spelen gewoon vergeten om naar de kattenbak te lopen en het dan maar doen waar ze op dat moment zijn, maar waarom ze in de boekenkast direct naast de kattenbak plassen, blijft mij een raadsel!

Dus ik blijf dit topic even volgen voor briljante oplossingen!!

Overigens, als ik ergens Mispoes spuit, plassen ze er de volgende keer gewoon weer
Ihk van ongewenst plassen: mijn poesjes doen het af en toe, op mijn tapijt
Schoonmaken met een sopje helpt tijdelijk. Ik ben redelijk ten einde raad, ook omdat ik niet kan zien waar ze hebben gepiest (ze hebben heldere plasjes). Ik heb nu een Urinegeur Combipakket bij Ecodor besteld. Het bestaat uit 2 reinigers en een pis-detector
(over die pis detector heb ik nog gefantaseerd, ik zat me te bedenken hoe gaaf het zou zijn als dat bestond. Zoiets als Luminol en zo'n lamp - ja ik kijk veel CSI - en nu blijkt het gewoon te bestaan!).
quote:
Eén 200ml pompflacon EcoPet, om (urine)geur en/of vlekken uit bekleding te halen (dekbed, bankstel, bekleding in het algemeen) en één 500 ml UF2000 triggersprayflacon voor verwijdering van urine uit harde ondergronden (zoals beton, voegen, muur, steen hout en/of parket).
Tevens is een 'Urine (vlek) detector' in dit pakket ingesloten om de voor het blote oog onzichtbare urinevlekken gemakkelijk op te sporen.
De in urine aanwezige (opgedroogde) zouten zullen (in het donker) door de detector oplichten waardoor een gerichte behandeling makkelijker wordt gemaakt. Inclusief 4 stuks AA batterijen.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 16:04:56 #141
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_55974947
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 15:47 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ihk van ongewenst plassen: mijn poesjes doen het af en toe, op mijn tapijt
Schoonmaken met een sopje helpt tijdelijk. Ik ben redelijk ten einde raad, ook omdat ik niet kan zien waar ze hebben gepiest (ze hebben heldere plasjes). Ik heb nu een Urinegeur Combipakket bij Ecodor besteld. Het bestaat uit 2 reinigers en een pis-detector
(over die pis detector heb ik nog gefantaseerd, ik zat me te bedenken hoe gaaf het zou zijn als dat bestond. Zoiets als Luminol en zo'n lamp - ja ik kijk veel CSI - en nu blijkt het gewoon te bestaan!).
[ afbeelding ]
[..]
Kost dat?
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 16:07:29 #142
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_55974986
Ik was 27 euro kwijt, incl. verzendkosten. Ik post mijn bevindingen wel hier!
  zaterdag 12 januari 2008 @ 16:45:34 #143
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_55975661
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 16:07 schreef Aventura het volgende:
Ik was 27 euro kwijt, incl. verzendkosten. Ik post mijn bevindingen wel hier!
Gaarne
Gaat hier vooral om voegen tussen de plavuizen.
En de CSI-urinezoekert is ook wel cool
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 20:35:21 #144
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_56057048
Oke de csi-detector werkt. Het leverde vooralsnog weinig verrassingen op, maar wellicht is hij voor toekomstige 'ongelukjes' handig! De schoonmaakmiddelen heb ik nog niet uitgeprobeerd.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 20:54:00 #145
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_56057507
Cool zo'n detector. Ik ga het bijna jammer vinden dat die van mij de boel niet onderzeiken
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_56060078
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 16:07 schreef Aventura het volgende:
Ik was 27 euro kwijt, incl. verzendkosten. Ik post mijn bevindingen wel hier!
tvp'tje voor dit pakket. Heb je dit ergens in Amsterdam gekocht?
..kwam vandaag thuis en diverse plekken stonken naar kattepis. Doet 't mijn eigen kat normaal nooit dus ik heb het vermoeden dat een andere kat via het kattenluikje heeft gesproeid.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 22:32:56 #147
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_56060115
Nope via http://www.ecodor-geurbestrijding.nl/
Supersnelle bezorging ook!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 22:33:40 #148
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_56060139
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 20:54 schreef tonja het volgende:
Cool zo'n detector. Ik ga het bijna jammer vinden dat die van mij de boel niet onderzeiken [afbeelding]
Inderdaad
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 22:34:27 #149
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_56060163
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 22:32 schreef Aventura het volgende:
Nope via http://www.ecodor-geurbestrijding.nl/
Supersnelle bezorging ook!
Gebookmarked
Ben benieuwd naar je bevindingen.
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_56061364
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 20:54 schreef tonja het volgende:
Cool zo'n detector. Ik ga het bijna jammer vinden dat die van mij de boel niet onderzeiken
misschien dat als je het erg wenst het op een goede dag zover is
Er gaat niets boven een naar kattepis stinkend huis als je moe van je werk thuis komt

[ Bericht 6% gewijzigd door mirugai op 15-01-2008 23:25:08 ]
  dinsdag 15 januari 2008 @ 23:46:31 #151
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_56062262
Ben wel verrast. Ben er net in het pikkedonker nog even door het huis gelopen. Op 2 plekken zie ik het tot op de plinten zitten. Waar de kattenbak staat, zie een een paar minuscuule vlekjes op de muur Apart omdat ik twee gesteriliseerde vrouwtjes heb. Op zich valt het wel mee hoor, niet zo dat het vergeven is van de pis. Wel verrassend dat je het zo duidelijk kunt zien zitten!
pi_56117356
Ik kon niet wachten op de ervaringen dus heb ik ook een pakket gekocht. Gisteren besteld en vandaag in huis, inderdaad erg snel. Met de uv-lamp zie ik de gesproeide plekken niet, maar dat zou ook kunnen omdat ik ze al heb geprobeerd weg te poetsen.
  donderdag 17 januari 2008 @ 23:34:48 #153
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_56117378
Het moet wel echt pik- en pikkedonker zijn he! Dan zie ik de plekken echt helderwit.
  donderdag 17 januari 2008 @ 23:41:56 #154
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_56117571
* Ingetje79 wil ook zo'n setje!

Heb je het schoonmaakspul al geprobeerd?
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 01:56:45 #155
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_56120025
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 23:17 schreef mirugai het volgende:

[..]

misschien dat als je het erg wenst het op een goede dag zover is
Er gaat niets boven een naar kattepis stinkend huis als je moe van je werk thuis komt
Oeh, hier baalt iemand als een stekker. Kan ik me voorstellen hoor. Ik zei ook 'bijna'.
Sterkte ermee.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_56188018
ff stomme vraag he maar de muts van onze poes is dikker dan onze andere poes het lijkt wel een beetje op ballen eigenlijk maar een piemeltje zien we eigenlijk niet
Wanneer en hoe is het nou eigenlijk zichtbaar?


ff edit gedaan want ik zie GEEN piemeltje, enkel of opgezwolle lipjes of kleine balletjes

[ Bericht 13% gewijzigd door admiraal_anaal op 21-01-2008 12:53:47 ]
  maandag 21 januari 2008 @ 01:57:37 #157
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_56191195
Echt, lees je tekst nog even door

Maar goed. Een piemeltje zie je doorgaans sowieso niet, maar je kan wel voelen of er balletjes zijn.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_56199773
Ja maar hoe voelt het verschil tussen ballentjes en schaamlippen bij een poes/kater van 7 maanden
  maandag 21 januari 2008 @ 15:06:17 #159
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_56200266
Poes

Kater
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_56201339
Kan je daar nou geen linkjes van maken
pi_56201877



uuh
  maandag 21 januari 2008 @ 16:28:34 #162
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_56201965
Kater
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 21 januari 2008 @ 16:29:25 #163
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_56201995
quote:
Op maandag 21 januari 2008 15:59 schreef tonks het volgende:
Kan je daar nou geen linkjes van maken
Jawel hoor.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_56204290
Iemand anders nog een andere mening dan kater

Anders word het toch echt een rithe DA zodat er geen kleine disney/kikker kittens komen

Oja en Disney past niet bij een jongetje
  maandag 21 januari 2008 @ 18:33:39 #165
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_56204619
Het is echt overduidelijk een katertje hoor
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_56204664
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:33 schreef tonja het volgende:
Het is echt overduidelijk een katertje hoor
Maar hoe kan het dan dat de DA dat over het hoofd heeft gezien bij de 2 keer dat ze daar is geweest?
  Moderator / Miss SHO maandag 21 januari 2008 @ 18:45:08 #167
22592 crew  Ole
pi_56204901
Nogal veel te doen over plassen in huis. mijn oudste kater , 13,5 plast sinds kort ook in huis.

Misschien vanwege nieuwe jonge katten in de binnentui. Ik heb weer een kattenbak neergezet ( na 9 jaar)
Het lijkt te werken.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO maandag 21 januari 2008 @ 18:45:42 #168
22592 crew  Ole
pi_56204915
Of zou hij het gewoon kutweer vinden
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 21 januari 2008 @ 19:00:20 #169
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_56205284
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:35 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Maar hoe kan het dan dat de DA dat over het hoofd heeft gezien bij de 2 keer dat ze daar is geweest?
Geen idee. Heb je er wel specifiek naar gevraagd?
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_56205446
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:00 schreef tonja het volgende:

[..]

Geen idee. Heb je er wel specifiek naar gevraagd?
1e keer dat we gingen voor inenting hebben we er specifiek naar gevraagd of DA kon bevestigen dat het een poes is..... 2 keer niet specifiek gevraagd maar DA keek wel naar staart en kontgat omdat er toen een beetje afscheiding zat....
  maandag 21 januari 2008 @ 19:10:25 #171
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_56205502
Kan je die foto niet naar je DA mailen met de vraag?
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 21 januari 2008 @ 20:27:12 #172
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_56207388
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
[ afbeelding ]


uuh
Oooh man, ik schiet hier echt keihard in de lach!
Hoe heb je die foto gemaakt? En zie ik daar een sok?

Ennieweej....ik ga ook voor kater.
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_56208123
quote:
Op maandag 21 januari 2008 20:27 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Oooh man, ik schiet hier echt keihard in de lach!
Hoe heb je die foto gemaakt? En zie ik daar een sok?

Ennieweej....ik ga ook voor kater.
Das me trui
Maar in me armen genomen en in nekvel gepakt zodat hij of zij niet ze nagels uitzet en me vriendin heeft de foto gemaakt
  maandag 21 januari 2008 @ 21:00:10 #174
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_56208216
Creatief heur...
En je trui lijkt echt wel op een sok
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_56208637
quote:
Op maandag 21 januari 2008 21:00 schreef Ingetje79 het volgende:
Creatief heur...
En je trui lijkt echt wel op een sok
Nietus

  maandag 21 januari 2008 @ 21:27:17 #176
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_56208798
Oke oke, ik geloof je.
Is dat bordje van jou?
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_56208829
quote:
Op maandag 21 januari 2008 21:27 schreef Ingetje79 het volgende:
Oke oke, ik geloof je.
Is dat bordje van jou?
lief he
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 21 januari 2008 @ 21:31:39 #178
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_56208874
Schattig heur
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  maandag 21 januari 2008 @ 22:20:43 #179
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_56210160
quote:
Op maandag 21 januari 2008 21:20 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Nietus [afbeelding]

[afbeelding]
Dat beest kan boos kijken.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Moderator / Miss SHO maandag 21 januari 2008 @ 22:23:28 #180
22592 crew  Ole
pi_56210234
Heeft wel een katerkop ook
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_56235219
Ik schijn dus idd een kater te hebben ipv een poes
  Moderator / Miss SHO dinsdag 22 januari 2008 @ 21:44:49 #182
22592 crew  Ole
pi_56235355
Is mij ook overkomen toen ik mijn zwart witte kerel kreeg (zie plaatje)
Zou een klein meisje blijven. Maar mijn DA zag wel meteen dat het een kater was. Hij was toen ongeveer 8 weken.

We hadden de verkeerde meegenomen uit het nest
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 22 januari 2008 @ 21:46:21 #183
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_56235409
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 21:39 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik schijn dus idd een kater te hebben ipv een poes
En wanneer gaat zijn grootste trots eraf?
Disney...wel beetje een homo-naam voor een kater.
Maak er dan Gizmo van, toch een beetje dezelfde klank.
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_56235557
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 21:46 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

En wanneer gaat zijn grootste trots eraf?
Disney...wel beetje een homo-naam voor een kater.
Maak er dan Gizmo van, toch een beetje dezelfde klank.
Z'n trots gaat er waarschijnlijk over 2 weken af
En idd homo-naam zitten nu in tussenfase met naam dus tijdelijk is het proelie en nu zoeken naar een nieuwe
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:01:47 #185
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_56235906
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 21:39 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik schijn dus idd een kater te hebben ipv een poes
Wie of wat heeft je overtuigd?
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_56236077
Ehm ik kom even tussendoor met 'n vraagje, maar het is tenslotte een kattenvraagbaak toch, of is het de norm dat ik het antwoord van de eerdere vraag afwacht?

Sinds 'n paar maanden hebben wij twee poesjes (Cornish rexjes). Gaat allemaal prima, maar ik probeer bepaald gedrag te begrijpen:
Ze gaan heel vaak op mijn schouders zitten (alle twee) en in mijn nek, daar vallen ze rustig in slaap voor een paar uur (als ik loop slapen ze rustig door, achter de pc zit etc.) maar de laatste weken gaan ze heel vaak in mijn schouder "bijten", niet echt hard, maar ze doen het wel, en ze (ik zeg ze, ze doen het alletwee, maar m.n. een) gaat bijv met haar pootje naar mijn kin (zonder nageltjes) en dan heel hard (voor haar doen dan) kopjes geven, eigenlijk lijkt het op dezelfde manier zoals ze elkaars nek vastpakken als ze elkaar likken.
Ook als ze op schoot zitten en heel hard spinnen hebben ze de neiging om omhoog te komen en allemaal kopjes op je gezicht te geven. Hoewel ik ze niks wil toedichten, ben ik toch wel nieuwsgierig naar ideeen wat dit gedrag betekent, en bijv. de zachte bijtjes in mijn schouder... mocht iemand ideeen hebben
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:09:59 #187
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_56236177
Love hurts

Ze vinden je lief.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_56236283
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:07 schreef squatt3r het volgende:
Ehm ik kom even tussendoor met 'n vraagje, maar het is tenslotte een kattenvraagbaak toch, of is het de norm dat ik het antwoord van de eerdere vraag afwacht?

Sinds 'n paar maanden hebben wij twee poesjes (Cornish rexjes). Gaat allemaal prima, maar ik probeer bepaald gedrag te begrijpen:
Ze gaan heel vaak op mijn schouders zitten (alle twee) en in mijn nek, daar vallen ze rustig in slaap voor een paar uur (als ik loop slapen ze rustig door, achter de pc zit etc.) maar de laatste weken gaan ze heel vaak in mijn schouder "bijten", niet echt hard, maar ze doen het wel, en ze (ik zeg ze, ze doen het alletwee, maar m.n. een) gaat bijv met haar pootje naar mijn kin (zonder nageltjes) en dan heel hard (voor haar doen dan) kopjes geven, eigenlijk lijkt het op dezelfde manier zoals ze elkaars nek vastpakken als ze elkaar likken.
Ook als ze op schoot zitten en heel hard spinnen hebben ze de neiging om omhoog te komen en allemaal kopjes op je gezicht te geven. Hoewel ik ze niks wil toedichten, ben ik toch wel nieuwsgierig naar ideeen wat dit gedrag betekent, en bijv. de zachte bijtjes in mijn schouder... mocht iemand ideeen hebben
Die zachte bijtjes betekenen dat ze je lief vinden .
En kopjes geven idem dito.

Mocht je dat bijten zat zijn, straf ze dan niet, maar haal ze dan gewoonweg van je schouder af en loop weg. Straffen werk averechts, je kunt het beter 'negeren'.

En je mag hier te allen tijde je vraag stellen, ook al is er eentje niet beantwoord .
  Moderator / Miss SHO dinsdag 22 januari 2008 @ 22:13:57 #189
22592 crew  Ole
pi_56236318
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:09 schreef tonja het volgende:
Love hurts

Ze vinden je lief.
yup, dat denk ik ook
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_56236549
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:13 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Die zachte bijtjes betekenen dat ze je lief vinden .
En kopjes geven idem dito.

Mocht je dat bijten zat zijn, straf ze dan niet, maar haal ze dan gewoonweg van je schouder af en loop weg. Straffen werk averechts, je kunt het beter 'negeren'.

En je mag hier te allen tijde je vraag stellen, ook al is er eentje niet beantwoord .
thx! ik vind ze ook lief maar beheers de kopjes-techniek niet zo goed, dus houd ik het maar bij aaien..
ik heb de weglooptechniek al geprobeerd, alleen ze zijn meestal net zo snel weer op mijn schouder, ik twijfel 'n beetje of ik moet proberen dat "af te leren" omdat ze moeilijk onderscheid kunnen maken tussen op mijn schouder springen als ik zit, of op mijn schouder springen als ik mijn veters strik omdat ik wegga...

Kan het zijn dat ze tandjes wisselen? (of gebeurt dat later bij kittes/helemaal niet) ze hebben namelijk de neiging om op pennen te 'kauwen', wel gek, want het is alleen bij pennen. 'sochtends tref ik meestal wel weer 4 pennen op de grond aan en met 'n beetje geluk komen ze ze alle 4 brengen...
pi_56236761
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:19 schreef squatt3r het volgende:

[..]

thx! ik vind ze ook lief maar beheers de kopjes-techniek niet zo goed, dus houd ik het maar bij aaien..
ik heb de weglooptechniek al geprobeerd, alleen ze zijn meestal net zo snel weer op mijn schouder, ik twijfel 'n beetje of ik moet proberen dat "af te leren" omdat ze moeilijk onderscheid kunnen maken tussen op mijn schouder springen als ik zit, of op mijn schouder springen als ik mijn veters strik omdat ik wegga...

Kan het zijn dat ze tandjes wisselen? (of gebeurt dat later bij kittes/helemaal niet) ze hebben namelijk de neiging om op pennen te 'kauwen', wel gek, want het is alleen bij pennen. 'sochtends tref ik meestal wel weer 4 pennen op de grond aan en met 'n beetje geluk komen ze ze alle 4 brengen...
Dat op de schouders zelf liggen gaat vanzelf wel weg.. Zo ging het hier in ieder geval ook. Op een gegeven moment past dat ook bijna niet meer . Maar dat bijten, tja.. dat kun je afleren, maar ik heb zo'n idee dat dat op een gegeven moment ook wel minder wordt zodra ze wat ouder worden.

Maarre hoe oud waren ze toen ze hun mammie verlieten?
pi_56236934
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:25 schreef ijsmeis het volgende:

[..]
Maarre hoe oud waren ze toen ze hun mammie verlieten?
ongeveer 4 maanden, net geen 4 maanden geloof ik, 15 en een halve week, zoiets..

Het nekzitten past nu inderdaad al bijna niet meer (nu ben ik niet zo breed eeh), maar ze gaan zo goed als op elkaar zitten en houden elkaar zo ongeveer in evenwicht. Vaak sta ik op en vallen ze alsnog, maar dat weerhoudt ze er blijkbaar (nog) niet van, maar zal inderdaad binnenkort wel gedaan zijn. Dan geniet ik er nog maar even van
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:34:39 #193
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_56237109
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:19 schreef squatt3r het volgende:

[..]

Kan het zijn dat ze tandjes wisselen? (of gebeurt dat later bij kittes/helemaal niet) ze hebben namelijk de neiging om op pennen te 'kauwen', wel gek, want het is alleen bij pennen. 'sochtends tref ik meestal wel weer 4 pennen op de grond aan en met 'n beetje geluk komen ze ze alle 4 brengen...
Ja, katten hebben ook een melkgebit. Toen Harry aan het wisselen was had hij op een gegeven moment dubbele hoektanden.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:35:10 #194
105098 lexine
"Het Kattenvrouwtje"
pi_56237135
Het likken van handen en ook het likken van elkaar, katten,is een vorm van prenten en dus dominantie gedrag.
Het leven bestaat voor 10% uit wat je overkomt en voor 90% hoe je er mee omgaat.
pi_56237357
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:35 schreef lexine het volgende:
Het likken van handen en ook het likken van elkaar, katten,is een vorm van prenten en dus dominantie gedrag.
Onze poes Kikker is best wel angstig, zo hebben we haar uit het asiel gehaald en ze blijft ook best wel schikkerig en angstig maar als ze eens een goede bui heeft dan mag je haar aanhalen, ze komt niet uit haarzelf naar je toe maar we mogen heel voorzichtig wel naar haar toe.
En zodra we haar aanhalen begint ze als een bezetenen onze handen te likken terwijl we haar aanhalen....en dit blijft ze doen net zolang tot je zelf wegloopt

Is dit verkeerd gedrag, moeten we ergens mee opletten, wat kan het allemaal inhouden? (gehalve dat we vieze handen hebben )
pi_56237364
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:30 schreef squatt3r het volgende:

[..]

ongeveer 4 maanden, net geen 4 maanden geloof ik, 15 en een halve week, zoiets..

Het nekzitten past nu inderdaad al bijna niet meer (nu ben ik niet zo breed eeh), maar ze gaan zo goed als op elkaar zitten en houden elkaar zo ongeveer in evenwicht. Vaak sta ik op en vallen ze alsnog, maar dat weerhoudt ze er blijkbaar (nog) niet van, maar zal inderdaad binnenkort wel gedaan zijn. Dan geniet ik er nog maar even van
Oke, dan is het in ieder geval niet zo dat ze te vroeg zijn weggehaald ofzo .
Ik weet eerlijk gezegd niet waarom ze het dan wel doen. Mocht het aanhouden, zou ik toch eens naar de dierenarts gaan.

Ze hebben neem ik aan wel speeltjes enzo?
pi_56237449
Is het eigenlijk erg als je kat je krabt? kan je er iets aan over houden als je kat je bijvoorbeeld op de arm krabt? (diep)
pi_56237673
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:34 schreef tonja het volgende:

[..]

Ja, katten hebben ook een melkgebit. Toen Harry aan het wisselen was had hij op een gegeven moment dubbele hoektanden.
haha dat ga ik eens bekijken, kan ik ook (melk)tandjes van ze in huis vinden dan eigenlijk? Of perongeluk stofzuigen, dat is waarschijnlijker..
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:41 schreef ijsmeis het volgende:

[..]
Ze hebben neem ik aan wel speeltjes enzo?
Het is bijna meer speeltjes dan huis, ik ben -in een iets te enthousiaste bui- zover gegaan dat ik 'n op afstandbedienbare (hele kleine sluitende vanzelfsprekend niet-gevaarlijk) balletje in elkaar heb gezet, kan twee richtingen uitrollen, omhuld met dat zachte spul wat veel speeltjes hebben, alleen ik heb erin twee 'gewichtjes' gedaan die om eigen as draaien, waardoor de bal kan bewegen en ze kunnen vanzelfsprekend de bal ook zelf laten bewegen. Vinden ze erg leuk, maar de (nep!!)muizen blijven favoriet, en ehm zo'n balletje met draad, stokje en het piept, vinden ze ook schitterend. Helaas weerhoudt dit ze er niet van om ook op eigen initiatief nog meer speeltjes te creeren, waarbij ze rustig de aangekochte speeltjes links laten liggen...

Van het afschuwelijk-uitziende kattenmeubel wat ik heb aangeschaft gebruiken ze enkel de bovenste verdieping om in te slapen, de spannende andere verdiepingen gebruiken ze enkel als springplank..
pi_56237778
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:44 schreef tonks het volgende:
Is het eigenlijk erg als je kat je krabt? kan je er iets aan over houden als je kat je bijvoorbeeld op de arm krabt? (diep)
Kan wel. Onder de nagels van de kat kan immers ook vuil zitten.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:56:21 #200
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_56237848
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:51 schreef squatt3r het volgende:

[..]

haha dat ga ik eens bekijken, kan ik ook (melk)tandjes van ze in huis vinden dan eigenlijk? Of perongeluk stofzuigen, dat is waarschijnlijker..
[..]
Ik heb er van mijn katten geen een gevonden. Het schijnt dat ze ze meestal doorslikken. En drolletjes uitpluizen ging mij net ff te ver.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_56238014
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:54 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Kan wel. Onder de nagels van de kat kan immers ook vuil zitten.
Ja daar had ik niet echt aan gedacht . misschien maar wat rustiger spelen voortaan mijn hele handen en armen zitten onder de krassen. Lijk wel een gothic
  dinsdag 22 januari 2008 @ 23:08:57 #202
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_56238312
Mwah, goed voor je weerstand. Als het oppervlakkige krassen betreft zou ik me er niet al teveel zorgen over maken hoor.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  dinsdag 22 januari 2008 @ 23:12:09 #203
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_56238440
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 23:08 schreef tonja het volgende:
Mwah, goed voor je weerstand. Als het oppervlakkige krassen betreft zou ik me er niet al teveel zorgen over maken hoor.
Dan was ik al 10 x dood geweest geloof ik
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_56238472
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:41 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Onze poes Kikker is best wel angstig, zo hebben we haar uit het asiel gehaald en ze blijft ook best wel schikkerig en angstig maar als ze eens een goede bui heeft dan mag je haar aanhalen, ze komt niet uit haarzelf naar je toe maar we mogen heel voorzichtig wel naar haar toe.
En zodra we haar aanhalen begint ze als een bezetenen onze handen te likken terwijl we haar aanhalen....en dit blijft ze doen net zolang tot je zelf wegloopt

Is dit verkeerd gedrag, moeten we ergens mee opletten, wat kan het allemaal inhouden? (gehalve dat we vieze handen hebben )
pi_56238549
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 23:08 schreef tonja het volgende:
Mwah, goed voor je weerstand. Als het oppervlakkige krassen betreft zou ik me er niet al teveel zorgen over maken hoor.
Ja de meeste zijn ook wel oppervlakkig hoor maar soms pakt hij mijn arm dan beet en gaat ie met zijn achterpoten krabben die zijn wel wat dieper
  dinsdag 22 januari 2008 @ 23:15:01 #206
92409 Twinky
Little star.
pi_56238554
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 23:12 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]
joh, laat 'r gewoon lekker haar ding doen. Als zij zich fijn voelt daarbij en minder bang is zie ik niet in waarom ze het niet zou mogen doen!
  dinsdag 22 januari 2008 @ 23:17:22 #207
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_56238633
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 23:12 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]
Doet onze poes (ja, echt een poes ) ook.
Ik heb altijd het idee dat ze dat doet om dat ze ons best heul erg lief vind, maar wel een beetje eng en groot zeg maar.
En we hebben haar inmiddels alweer bijna 5 jaar.
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_56238638
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 23:15 schreef Twinky het volgende:

[..]

joh, laat 'r gewoon lekker haar ding doen. Als zij zich fijn voelt daarbij en minder bang is zie ik niet in waarom ze het niet zou mogen doen!
Vind het ook niet erg, vraag me de betekenis ervan af en tuurlijk als zij daardoor minder angstig is, des te beter, maar vroeg het me af...
Als iemand evt andere tips heeft om minder angstig te maken, is het ook welkom
pi_56238670
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 23:17 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Doet onze poes (ja, echt een poes ) ook.
Ik heb altijd het idee dat ze dat doet om dat ze ons best heul erg lief vind, maar wel een beetje eng en groot zeg maar.
En we hebben haar inmiddels alweer bijna 5 jaar.
Kikker is ook ECHT een poes
Disney is een ander verhaal
  dinsdag 22 januari 2008 @ 23:20:24 #210
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_56238762
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 23:18 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Kikker is ook ECHT een poes
Disney is een ander verhaal
Pics
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 23:22:56 #211
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_56238850
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 23:14 schreef tonks het volgende:

[..]

Ja de meeste zijn ook wel oppervlakkig hoor maar soms pakt hij mijn arm dan beet en gaat ie met zijn achterpoten krabben die zijn wel wat dieper
Een beet waarbij je een kleine diepe wond oploopt, dat zijn de gevaarlijkere verwondingen. Bij die verwondingen zit het vuil diep en het bloed niet genoeg om het schoon te spoelen. Dan kan je vervelende ontstekingen krijgen.
Bij wat diepere krassen kan je het eventueel wat ontsmetten, maar doorgaans gaat dat gewoon vanzelf goed.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_56238999
Hier is mijn katje Joey



  dinsdag 22 januari 2008 @ 23:29:25 #213
92409 Twinky
Little star.
pi_56239048
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 23:17 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Vind het ook niet erg, vraag me de betekenis ervan af en tuurlijk als zij daardoor minder angstig is, des te beter, maar vroeg het me af...
Als iemand evt andere tips heeft om minder angstig te maken, is het ook welkom
Mozes was doodsbang toen hij hier kwam, maar ik heb hem echt helemaal zijn eigen gang laten gaan. Tot en met om hem heen lopen om te vermijden dat hij zou gaan blazen. Ik aaide hem ook niet meer na het een paar keer geprobeerd te hebben met dodelijke afloop voor enkele huidcellen. Na een maand gaf hij me op een dag per ongeluk en half kopje, en uiteindelijk mocht ik hem steeds vaker aaien. Nu is hij zelfs blij als ik thuis kom, ligt naast me op de bank en wil vaker geaaid worden. Voor bezoek (en eigenlijk ook voor mezelf) houd ik aan dat hij eerst een kopje moet geven, daarna mag je hem aaien, maar niet als zijn oren naar achteren gaan.

In dit topic zijn ze ook erg fan van de Feliway stekker, heb je dat al eens geprobeerd?
  dinsdag 22 januari 2008 @ 23:33:25 #214
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_56239159
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 23:27 schreef tonks het volgende:
Hier is mijn katje Joey

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het is een droppie hoor
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  dinsdag 22 januari 2008 @ 23:43:38 #215
105263 Litso
Interlectueel.
pi_56239424
Tonks, wat een schatje

Lijkt een beetje op mijn Djinn (foto's volgen)
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_56239621
Disney




Kikker

  dinsdag 22 januari 2008 @ 23:54:22 #217
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_56239731
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 23:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
Disney

[ afbeelding ]


Kikker

[ afbeelding ]
Dat zouden leuke baby-katjes kunnen worden
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_56259304
uuuh 2 dagen geleden dus achter gekomen dat we dus een poes en een kater hebben
En nu weet ik het bijna wel zeker aangezien ik het mannetje van het vrouwtje heb moeten schoppen omdat meneer even lekker wilde gaan rijden

Fuck wat moet ik hier nou mee, ik wil geen nestje (denk ik ) maar kan volgende week pas terecht bij de DA
  woensdag 23 januari 2008 @ 20:35:38 #219
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56259497
Erg vreemd dat je volgende week pas terecht kan.
Misschien een andere da bellen, een afspraak maken o mde kater te laten helpen en de poes ondertussen aan de pil zetten. ( is maar een korte termijn oplossing)

Hoe oud zijn de katten eigenlijk?

en je wilt idd geen nestje, er is al een kattenoverschot en iedr nestje is er een teveel, zo krijgen de katten in het asiel helemaal geen kans.

Meer info kan je hier lezen.

http://www.geocities.com/turbo502002/
  woensdag 23 januari 2008 @ 20:43:35 #220
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_56259772
Jazz beet gister ineens in mijn wang. Daarna nog een keer. Hij klom juist onder mijn kin, dat vindt hij een fijn plekje, en lag daar dus fijn te kroelen. En toen ineens bijten dus. Niet echt doorbijten, maar prettig was het niet. Ik schrok er best wel van. .

Whyyyy?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 23 januari 2008 @ 21:05:36 #221
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_56260401
Oh ja, net hing ie ineens aan mn keel. 't Beest probeert me gewoon de strot door te bijten. .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_56260606
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 23:27 schreef tonks het volgende:
Hier is mijn katje Joey

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Awwwwwwwwwww. Cute .
pi_56261046
Een kater is meestal pas rond het 1e jaar geslachtsrijp. Ze proberen het echter wel eerder. Een poes moet inprincipe eerst krols zijn geweest en dit kan vanaf 6maanden maar ook pas vanaf een jaar
  maandag 28 januari 2008 @ 19:22:48 #224
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_56368336
Krijg bijna een nieuwe poes

Hoe lang moet ie binnen blijven voordat 'ie gewend is?
  maandag 28 januari 2008 @ 19:56:35 #225
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56369107
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 20:43 schreef Harajuku. het volgende:
Jazz beet gister ineens in mijn wang. Daarna nog een keer. Hij klom juist onder mijn kin, dat vindt hij een fijn plekje, en lag daar dus fijn te kroelen. En toen ineens bijten dus. Niet echt doorbijten, maar prettig was het niet. Ik schrok er best wel van. .

Whyyyy?
Stoeien, weet niet hoe oud jazz is maar ik gok nog jong?
Maar hebben er hier ook 2 gedaan (de rest was al ouder toen ze hier kwamen), toch moet je leren dat dit niet mag, normaal leren ze dit van nestgenoten alleen die heeft hij nu niet dus dit moet jij hem nu leren.
als hij jou aanvalt en hij speelt te hard dan van schoot afzetten op de grond en geen aandacht geven, totaal negeren, je mag wel voor je hem op de grond zet even hard Auw roepen.

Dan leert de kat dat hij met dit gedrag niks voor elkaar krijgt.

Speelt hij goed, dus niet te hard en lief dan hem extra knuffelen of een kattensnoepje geven, zo wordt goed gedrag beloond.
  maandag 28 januari 2008 @ 19:58:34 #226
92409 Twinky
Little star.
pi_56369151
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:22 schreef Riro het volgende:
Krijg bijna een nieuwe poes

Hoe lang moet ie binnen blijven voordat 'ie gewend is?
Kitten of volwassen, jongetje of meisje, gecastreerd?
  maandag 28 januari 2008 @ 20:07:11 #227
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_56369350
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:58 schreef Twinky het volgende:

[..]

Kitten of volwassen, jongetje of meisje, gecastreerd?
We schatten hem tussen 6 en 9 maanden. Het is een kater (een rode ) en heeft de laatste maand(en) buiten geleefd. Nog niet gecastreerd maar dat gaat nog wel gebeuren.
  maandag 28 januari 2008 @ 20:09:30 #228
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_56369412
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:56 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

Stoeien, weet niet hoe oud jazz is maar ik gok nog jong?
Maar hebben er hier ook 2 gedaan (de rest was al ouder toen ze hier kwamen), toch moet je leren dat dit niet mag, normaal leren ze dit van nestgenoten alleen die heeft hij nu niet dus dit moet jij hem nu leren.
als hij jou aanvalt en hij speelt te hard dan van schoot afzetten op de grond en geen aandacht geven, totaal negeren, je mag wel voor je hem op de grond zet even hard Auw roepen.

Dan leert de kat dat hij met dit gedrag niks voor elkaar krijgt.

Speelt hij goed, dus niet te hard en lief dan hem extra knuffelen of een kattensnoepje geven, zo wordt goed gedrag beloond.
Jazz is een echte kat. Hij weet dondersgoed wanneer hij fout zit, maar doet het zo weer.
Vanmiddag beet hij me weer in mijn wenkbrauw. Het gebeurt ook alleen wanneer hij bij me ligt te spinnen en kopjes te geven ed.

Hij is nu eh, bijna 6 maand
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 28 januari 2008 @ 20:17:15 #229
92409 Twinky
Little star.
pi_56369627
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:07 schreef Riro het volgende:

[..]

We schatten hem tussen 6 en 9 maanden. Het is een kater (een rode ) en heeft de laatste maand(en) buiten geleefd. Nog niet gecastreerd maar dat gaat nog wel gebeuren.
ik zou even wachten tot -ie gecastreerd is. Gecastreerde katers zijn over het algemeen ook het meest huiselijk, komen het meest terug. En gecastreerde katers vinden de buurtbewoners ook fijner! En als je hem niet kwijt wilt is het verstandig om minstens een maand te wachten. Ondanks gekrijs
  maandag 28 januari 2008 @ 20:22:47 #230
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_56369760
Gewoon binnen houden.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 28 januari 2008 @ 20:56:23 #231
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56370559
6 maanden is nog erg jong he, dan zijn ze vaak nog erg speels, kan wel tot 1 jaar of langer duren.
Maar iniedergeval wel straffen als hij te ver gaat, als hij echt erg hardleers is dan natspuiten of in de nekvel stevig beetpakken (nooit optillen bij wat oudere katjes!!!)

Riro, waarom wil je de kat buiten hebben eigenlijk? wij hebben 4 binnenkatten waarvan 1tje een wilde kat is geweest, ze doen het perfect binnen, alle 4 en zelfs als de voordeur openstaat blijven ze binnen .
Hou er rekening mee dat buiterkatten veel meer kans hebben op een niet natuurlijk dood ( denk aan overreden worden, kattenaids, mishandeld, vergiftigd enz)

[ Bericht 7% gewijzigd door KD-fotografie op 28-01-2008 21:19:36 ]
  maandag 28 januari 2008 @ 21:09:49 #232
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_56370832
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:17 schreef Twinky het volgende:

[..]

ik zou even wachten tot -ie gecastreerd is. Gecastreerde katers zijn over het algemeen ook het meest huiselijk, komen het meest terug. En gecastreerde katers vinden de buurtbewoners ook fijner! En als je hem niet kwijt wilt is het verstandig om minstens een maand te wachten. Ondanks gekrijs
Ik had inderdaad op internet ook 4 weken gelezen maar wilde hier graag nog even de meningen weten Ga sowieso morgen even naar de dierenarts om te kijken of 'ie helemaal gezond is en vraag dan ook even over de castratie enzo.
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:56 schreef KD-fotografie het volgende:
6 maanden is nog erg jong he, dan zijn ze vaak nog erg speels, kan wel tot 1 jaar of langer duren.
Maar iniedergeval wel straffen als hij te ver gaat, als hij echt erg hardleers is dan natspuiten of in de nekvel stevig beetpakken (nooit optillen bij wat oudere katjes!!!)

Riro, waarom wil je de kat buiten hebben eigenlijk? wij hebben 4 binnenkatten waarvan 1tje een wilde kat is geweest, ze doen het perfect binnen, alle 4 en zelfs als de voordeur openstaat blijven ze binnen ( vorige week achtergekomen, toen heeft de deur perongeluk een paar uur opengestaan, kennis liep binnen en zag het viertal mooi op de trap zitten en een beetje naar buiten staren)

Hou er rekening mee dat buiterkatten veel meer kans hebben op een niet natuurlijk dood ( denk aan overreden worden, kattenaids, mishandeld, vergiftigd enz)
Ik heb nog een andere kat en die komt ook al jaren buiten. Heb een tuin en woon in een rustige woonwijk dus ik vind het leuk als ze naar buiten kunnen. Denk dat het voor deze kat ook leuker is en als hij altijd binnen zit is dat natuurlijk prima (doet die andere kat ook maar die is al 17) maar hij krijgt wel de kans om ook naar buiten te kunnen.
  zondag 3 februari 2008 @ 11:00:35 #233
40432 SpookY22
I Stack #FAIL
pi_56495495
Ok, gaaf dat er op FoK hier een forum voor huisdieren is.

Ik heb een dillemma, ik ben sinds november gaan samenwonen met mijn vriendin en bij mijn ouders thuis liepen 2 katers rond die van mij waren en die hebben het altijd goed met elkaar kunnen vinden. Voor zover ik weet althans, 1 van de 2 was altijd een beetje afwezig en vrij snel schrikachtig. De ander was juist heel aanhankelijk. Beiden zijn nu 4 jaar oud en tot aan hun tweede jaar liepen ze altijd om elkaar heen en lagen ze bij elkaar.

Ondanks dat IK niet vaak thuis was, was er altijd 1 van mijn ouders thuis om ze aandacht te geven en we hadden ook nog 3 andere poezen waar ze ook mee omgingen.

Eind November ben ik verhuisd en heb de katten nog even bij mijn ouders gelaten omdat wij nog niet helemaal klaar waren met alles inruimen en een plek geven.

Na kerst (drukke maand december) is de schrikachtige naar de dierenarts gebracht omdat hij niet meer naar de bak kon, blaasgruis enzo kortom nierpatientje hij is daar al 2 maal eerder voor weggeweest.

Toen hebben mijn vriendin en ik hem opgehaald om hem meteen mee te nemen naar het nieuwe huis zodat hij geen stress had om weer een andere keer vervoerd te worden.

Ik heb de kat daarna nog 12 dagen 2 maal daags lastig moeten vallen met zijn kuurtje en tabletjes dus wennen is hij pas gaan doen na ongeveer 2 weken.

Toen kwam hij daarna ook vanzelf weer naar ons toe en we zagen echt een verbetering van de kat. En kudos voor de kat, hij wist vanaf dag 1 de bak te vinden.

Nu hebben we gisteren zijn broer opgehaald, die moet nu ook gaan wennen, maar nu zitten ze dus allebei in een andere hoek van de kamer en als de nieuwe maar in de buurt komt bij degene die er al een maandje zat dan begint die te blazen en te grommen. Hoe ga ik dit nu oplossen, moet ik het aankijken voor een aantal dagen of wat.

Waar ik nog het meest angstig voor ben is dat ze nu allebei niet naar de bak gaan en dus diegene die altijd last heeft van zijn nieren dus opnieuw last krijgt......

Ik snap het niet katten zijn raar, gelukkig hebben ze voor mijn idee wel gegeten gezien de etensbak half leeg was. Maar kan het niet checken om dat ze dat nu vooral snachts doen.

Wie heeft er tips....
ICT'er, Gamer, Social, Loveable, Huggable, Computer-Fixer, Limited Edition Geek, Good Laugh and a good friend if you need it.
X360 Gamertag: SpoekGTi ; Twitter: @ SpoekGTi #WoWPlayer
pi_56495545
Haal er sowieso dan even een tweede kattenbak bij, zodat ze ieder hun eigen kattenbak hebben.
Daarnaast zou ik het gewoon nog even aankijken .

Dat van de dierenarts, als ik het goed lees, is dus al van meer dan 12 weken terug hè? Want anders kon het zijn dat je andere kat dat rook en daar houden ze eenmaal niet zo van .

Maar ik denk dat dat wel goed komt.
  zondag 3 februari 2008 @ 11:19:35 #235
40432 SpookY22
I Stack #FAIL
pi_56495730
quote:
Op zondag 3 februari 2008 11:04 schreef ijsmeis het volgende:
Haal er sowieso dan even een tweede kattenbak bij, zodat ze ieder hun eigen kattenbak hebben.
Daarnaast zou ik het gewoon nog even aankijken .

Dat van de dierenarts, als ik het goed lees, is dus al van meer dan 12 weken terug hè? Want anders kon het zijn dat je andere kat dat rook en daar houden ze eenmaal niet zo van .

Maar ik denk dat dat wel goed komt.
Check, 2de bak gaan we regelen. En dat van de dierenarts, das dus nu ongeveer 4 a 5 weken geleden. En het is juist diegene die bij de dierenarts is geweest die zo aggressief staat opgesteld.
ICT'er, Gamer, Social, Loveable, Huggable, Computer-Fixer, Limited Edition Geek, Good Laugh and a good friend if you need it.
X360 Gamertag: SpoekGTi ; Twitter: @ SpoekGTi #WoWPlayer
  zondag 3 februari 2008 @ 12:17:36 #236
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56496581
zolang er geen bloed aan te pas komt komt het vaak wel goed.

de kat die er als eerste was ziet julie huis nu als zijn terrartorium en nu komt er ineens een "indringer", ook roken ze eerst naar elkaar e dat is nu weg.
Je kan bv eerst de ene kat aaien met een washandje en daarna de andere kat, dan gaan ze weer wat meer naar elkaar ruiken.
En dan vooral bij de flanken, daar zit de meeste geur.

Een 2de bak is idd een goed idee!

succes!
  zondag 3 februari 2008 @ 12:31:33 #237
40432 SpookY22
I Stack #FAIL
pi_56496856
quote:
Op zondag 3 februari 2008 12:17 schreef KD-fotografie het volgende:
zolang er geen bloed aan te pas komt komt het vaak wel goed.

de kat die er als eerste was ziet julie huis nu als zijn terrartorium en nu komt er ineens een "indringer", ook roken ze eerst naar elkaar e dat is nu weg.
Je kan bv eerst de ene kat aaien met een washandje en daarna de andere kat, dan gaan ze weer wat meer naar elkaar ruiken.
En dan vooral bij de flanken, daar zit de meeste geur.

Een 2de bak is idd een goed idee!

succes!
Bedankt, Heb nu in iedergeval ook even een bakje drinken en eten apart klaargezet voor de 'nieuwe'
ICT'er, Gamer, Social, Loveable, Huggable, Computer-Fixer, Limited Edition Geek, Good Laugh and a good friend if you need it.
X360 Gamertag: SpoekGTi ; Twitter: @ SpoekGTi #WoWPlayer
pi_56553681
Disney is gecastreerd
Was wel ff zielig om te zien toen ie weer thuis was zo rustig als ie was en telkens omvallen
Na een nachtje slapen was ie weer de oude en scheurt ie weer door het huis
Kikker moest eerst ff niks van hem hebben maar is bijgetrokken...

Verandert het gedrag van een poes of kater na castratie/sterrilisatie ?

Oja Disney gaat helemaal flippen van een laserlampje zelfs als ie 2 verdiepingen hoger zit en hij hoort het klikje van de laserlamp al dan komt ie als een dolle naar beneden stormen al zoekend naar het lichtje

Kikker komt eindelijk een beetje los, durft dichterbij te komen zolang we haar negeren, dus hier gaan we nog een tijd mee door
pi_56554033
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 01:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
Disney is gecastreerd
Was wel ff zielig om te zien toen ie weer thuis was zo rustig als ie was en telkens omvallen
Na een nachtje slapen was ie weer de oude en scheurt ie weer door het huis
Kikker moest eerst ff niks van hem hebben maar is bijgetrokken...

Verandert het gedrag van een poes of kater na castratie/sterrilisatie ?

Oja Disney gaat helemaal flippen van een laserlampje zelfs als ie 2 verdiepingen hoger zit en hij hoort het klikje van de laserlamp al dan komt ie als een dolle naar beneden stormen al zoekend naar het lichtje

Kikker komt eindelijk een beetje los, durft dichterbij te komen zolang we haar negeren, dus hier gaan we nog een tijd mee door
De kater wordt meestal wat rustige na een castratie.

Even een vraag ,waar heb je het laserlampje vandaan,ik ben hier al een tijd naar op zoek voor mijn 5 katten.
pi_56554068
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 02:09 schreef vronie het volgende:

[..]

De kater wordt meestal wat rustige na een castratie.

Even een vraag ,waar heb je het laserlampje vandaan,ik ben hier al een tijd naar op zoek voor mijn 5 katten.
Uuh laserlampje heb ik eigenlijk al een tijd, volgens mij gekocht bij kijkshop ofzo of die gadget shop hier in Den Haag..... zal eens voor je in de gaten houden, Disney is echt super verslaafd eraan
pi_56659906
Topic gaat niet echt snel he

Maar ff een vraagj dan:
Disney die vorige week gecastreerd is begint sinds gister dus overal te plassen in huis op mijn net gewassen en gestreken kleding, op tapijt op de bank, overal waar ie de mogelijkheid krijgt.....
Kan dit ergens op duiden? Disney is nu 8 maanden trouwens, weet niet of dat iets uitmaakt...
  maandag 11 februari 2008 @ 10:13:33 #242
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_56660494
Kan het zijn dat ie een blaasontsteking heeft oid?
Merk je dat ie pijn heeft?

En anders is het vast gewoon keiharde wraak
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_56660721
quote:
Op maandag 11 februari 2008 10:13 schreef Ingetje79 het volgende:
Kan het zijn dat ie een blaasontsteking heeft oid?
Merk je dat ie pijn heeft?

En anders is het vast gewoon keiharde wraak
Hoe kom ik erachter of ie dat heeft dan? want gewoon op de kattenbak poept en piest ie met gemak....
Moet ik ergens op letten dan?
  maandag 11 februari 2008 @ 10:46:45 #244
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_56660995
Met blaasontsteking zeiken ze ook overal neer.
Anders bel je toch ff met de DA om te vragen wat het kan zijn?
Kan ook een reactie op de narcose zijn oid.
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  maandag 11 februari 2008 @ 13:34:17 #245
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56664292
Kan stress zijn, misschien is er iets veranderd in huis?
zou de urine wel even na laten kijken door de dierenarts.
Staat de kattenbak dicht bij de etensbak of krabpaal?
pi_56667128
Vorige week was het aan het regenen,
en de poes wou naar buiten.
Hij wou bij de voordeur naar buiten.
Ik zei: ''Het regent Dikkie, dat zie je zelf ook wel''
Heeft ze even haar kopje naar buiten gestoken,
liep ze opeens naar de achterdeur.
Blijkbaar dacht ze dat het daar droog was.

Dikkie is een tweelingzusje van Zohra, die vorig jaar helaas is overreden.
Zohra was een stuk dunner, en net zo eigenwijs als Dikkie.
Ze had ook meer lef dan Dikkie, in bomen klimmen en in de regen naar buiten.
Na de dood van Zohra is Dikkie een tijdje weggeweest,
ik weet mij god niet waarheen, na 2 dagen was ze weer terug.

We geven haar veel aandacht,(daarvoor natuurlijk ook al)
Als ik een eind ga wandelen loopt ze standaard mee.
Nu het lekker weer is,is ze ook een stuk speelser en echt happy.
Life is Music
  donderdag 14 februari 2008 @ 11:48:46 #247
92409 Twinky
Little star.
pi_56723797
Zijn er mensen hier die zo'n fontein hebben? Lijkt me erg cool en handig aangezien Mozes volgens mij alleen nog maar drinkt als ik op de wc de kraan openzet. En uit de emmer onder een wasbak die gaat lekken als de wasmachine aanstaat
pi_56726779
je bedoelt die fontein/waterbal voor katten de cat nog wat? die hebben wij alleen doen die van ons er niets mee. Zorro drinkt wel uit de echte fontein van mijn ouders maar deze bekijkt hij niet eens. als je echt interesse hebt kun je hem wel overnemen.
  donderdag 14 februari 2008 @ 14:06:53 #249
40432 SpookY22
I Stack #FAIL
pi_56726820
Status update van mijn kant:

na 2 dagen knokken en klauwen en blazen, zijn ze weer samen gekomen Liggen nu weer saampjes op de bank (de bank verhaart nu ook) 2de bak was ook niet nodig, die andere deed het netjes op dezelfde bak maar na een aantal dagen wel poepen op de bak maar plassen er net voor of naast...... experiment gestart door de bovenkant van de bak af te halen resultaat = OK, katten doen nu alles netjes op de bak.

Ze eten ook weer normaal uit 1 bakje en ze komen nu gezellig samen op de bank zitten bij je als je binnenkomt


Alles toch nog goed gekomen.
ICT'er, Gamer, Social, Loveable, Huggable, Computer-Fixer, Limited Edition Geek, Good Laugh and a good friend if you need it.
X360 Gamertag: SpoekGTi ; Twitter: @ SpoekGTi #WoWPlayer
  donderdag 14 februari 2008 @ 18:05:38 #250
92409 Twinky
Little star.
pi_56731638
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:04 schreef ferrari_rood het volgende:
je bedoelt die fontein/waterbal voor katten de cat nog wat? die hebben wij alleen doen die van ons er niets mee. Zorro drinkt wel uit de echte fontein van mijn ouders maar deze bekijkt hij niet eens. als je echt interesse hebt kun je hem wel overnemen.
heb ik
pi_56733463
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 11:48 schreef Twinky het volgende:
Zijn er mensen hier die zo'n fontein hebben? Lijkt me erg cool en handig aangezien Mozes volgens mij alleen nog maar drinkt als ik op de wc de kraan openzet. En uit de emmer onder een wasbak die gaat lekken als de wasmachine aanstaat
Ik heb er eentje voor mijn twee freggels van 5 maanden. Ideaal. Ze mieterden voorheen altijd brokjes in hun waterbakje. Nu hoef ik er 3 dagen niet naar om te kijken. Ze drinken er prima uit. Vrouwtje gaat nog wel eens helemaal los op dat ding door er met haar pootje in te gaan harken en weet ik wat. Koddig gezicht ook hoe ze er van drinken vind ik. Aanrader dus!

Edit: Ik wist dat ik er al eens een foto van had geplaatst Katten met foto's deel 49

[ Bericht 8% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 14-02-2008 19:58:56 ]
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_56786455
Ik heb sinds eind december een kitten in huis, Robin. Hij is nu 4,5 maand oud.

Robin heeft gisteravond iets gedaan waar ik me niet echt raad mee weet. Hij lag tegen mijn arm aan, begon me een beetje te wassen (zoals hij wel vaker doet) met wat kleine zachte beetjes en wat getrappel van zijn achterpootjes en plotseling zat hij op mijn arm en probeerde hij mij te dekken met een, voor zover ik kon zien, volledige erectie. Vanochtend probeerde hij dit weer! Ik schrok er een beetje van. Hij is pas 4,5 maand oud. Is dit normaal??

Ik heb hem overigens niet gestraft, maar wel direct even aan de kant gezet en opgestaan om wat anders te doen. Hij is (nog) niet aan het sproeien geweest, dus ik vraag me af wat hier aan de hand is. Is hij vroegrijp of was dit iets anders? Moet ik hem al laten castreren? Ik heb hem trouwens via Werkgroep Zwerfkat Gouda. Castratie via de dierenarts was inbegrepen in de aanschafprijs, maar dit is pas op een leeftijd van 6 maanden...

Ik hoop dat jullie een antwoord hebben, want ik ben een klein beetje in de war over het gedrag van mijn kat.
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
pi_56788542
Is er een poes in de buurt? dan kunnen ze die drang al eerder hebben. Hij is waarschijnlijk nog niet geslachtsrijp en kan ze dus nog niet voortplanten maar heeft die behoefte schijnbaar wel. Straffen heeft denk ik geen zin aangezien hij in principe niets verkeerd doet (het zit toch in de genen om zich voort te planten).
pi_56788817
Nee, er is geen poes in de buurt. Ook geen andere kater overigens. Robin is mijn eerste, en vooralsnog enige, kat.

Ja, dat is de reden waarom ik hem niet gestraft hebt. Hij kan er ook niets aan doen, het is de natuur. Ik schrok er alleen wel erg van omdat het zo vroeg is (en omdat mijn arm gebruikt werd als 'lustobject'... bah).

Nu vraag ik me dus af wat ik moet doen. Castratie is op een leeftijd van 6 maanden, maar om hem nu nog anderhalve maand hiermee rond te laten lopen... Dat is voor mij niet fijn (denk je dat de kat lekker komt knuffelen, bespringt hij je ineens :S) en voor hem denk ik ook niet. Al die hormonen die door zijn lijf gieren en waar hij niets mee kan, dat zal ook geen pretje zijn.

Ik kan natuurlijk morgen even de DA bellen, uitleggen wat er is gebeurd en vragen of het gezien de situatie niet verstandig is om wat eerder langs te komen (mag een kat trouwens op zo'n jonge leeftijd geholpen worden?).
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
pi_56790051
Hij mag best eerder geholpen worden hoor, alleen vinden veel dierenarts het geen leuk werkje omdat alles toch nog wat klein is dus meer gepriegel, plus ze moeten nauwkeuriger zijn met de narcose. Voordeel is wel dat jongere katten meestal veel sneller herstellen. Zijn z'n ballen al ingedaald ? (dwz; zie je ze hangen ?)

In Amerika is zo'n groot zwerfkattenprobleem dat het daar standaard is kittens te castreren voordat ze de opvang verlaten, omdat gebleken is dat de nieuwe eigenaars dat vaak niet doen, en daar gebeurt het vaak al met 7 weken. Hier in Nederland zijn diverse kattenfokkers die hun kittens van 12 weken castreren voor de verhuizing zodat ze geen mensen aantrekken die de diertjes alleen willen kopen om ze uit te buiten als fokdier in een broodfokkerij. Uit studies naar zulke vroege castraties zijn geen nadelige gevolgens gebleken Al is er meer onderzoek nodig, op basis hiervan worden vroege castratie niet ontraden.
overzicht van studies

[ Bericht 0% gewijzigd door pumpkin_Ruby op 17-02-2008 14:04:16 ]
pi_56801391
Zijn ballen zijn al ingedaald (hij had al vrij vroeg een zichtbare partij). Ik ga morgenochtend direct de DA bellen. Hopelijk kan hij z.s.m. geholpen worden.
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
  maandag 18 februari 2008 @ 18:31:54 #257
92409 Twinky
Little star.
pi_56819398
hoeveel moet een gecastreerde kater van bijna 4 wegen?
  maandag 18 februari 2008 @ 18:52:52 #258
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_56819817
quote:
Op maandag 18 februari 2008 18:31 schreef Twinky het volgende:
hoeveel moet een gecastreerde kater van bijna 4 wegen?
Gewone HTK-kat? Kilo'tje of 3 tot 6.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 18 februari 2008 @ 18:54:36 #259
92409 Twinky
Little star.
pi_56819855
quote:
Op maandag 18 februari 2008 18:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Gewone HTK-kat? Kilo'tje of 3 tot 6.
is wel heel wijd hij weegt nu 5 kilo en heeft vanmorgen zeker een kilo uitgekotst
  maandag 18 februari 2008 @ 18:55:29 #260
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_56819868
quote:
Op maandag 18 februari 2008 18:54 schreef Twinky het volgende:

[..]

is wel heel wijd hij weegt nu 5 kilo en heeft vanmorgen zeker een kilo uitgekotst
Oh, ik zou me meer zorgen maken om dat kotsen dan om zijn gewicht ,dan.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 18 februari 2008 @ 23:44:49 #261
92409 Twinky
Little star.
pi_56828237
quote:
Op maandag 18 februari 2008 18:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oh, ik zou me meer zorgen maken om dat kotsen dan om zijn gewicht ,dan.
nou, hij kotst wel vaker, dus ik maakte me er niet zoveel zorgen over. Ware het niet dat ik vandaag in elke kamer op de bovenverdieping een flinke portie kots tegen kwam. Dus in mijn slaapkamer, mijn studeerkamer, kamer van mijn huisgenootje, op de overloop EN in de badkamer. Dat is vijf keer de normale portie kots. dus ik hoop dat het hiermee ophoudt. Ik ben dit weekend erg veel weggeweest, voel me wel een beetje schuldig nou dat ik er niet was voor hem. Nouja, even afwachten, als het nog een keer gebeurt ga ik even langs de dierenarts.
pi_56835267


[ Bericht 100% gewijzigd door danosa op 20-02-2008 11:25:11 ]
pi_56835302
Wat een vaag advies van de dierenarts dan . En gaf hij dan helemaal geen alternatieven voor opereren? Pijnstilling o.i.d.?
pi_56835516


[ Bericht 100% gewijzigd door danosa op 20-02-2008 11:24:43 ]
pi_56876871
Ik heb een kat en ze heet kimmy............
Kan er wel een boek over schrijven. Dat meiske spoort echt niet!

Wij proberen haar te leren dat ze aan een krabpaal moet krabben. Al maanden!!!!!!!
Ik heb van allerlei dingen geprobeerd, meerdere krabpalen gekocht in verschillende vormen en maten, kattenkruid erop gesmeerd... Maar ze blijft steeds aan meubels krabben, de bank, de stoelen, het bed. We hebben geprobeerd met aluminiumfolie, om alle plekken waar ze normaal gesproken krabt, af te plakken. Resultaat: ze zoekt andere plekjes op... Op het laatst stond onze bank compleet ge-aluminiumfolied in de huiskamer. De buren dachten van: wow, wat een mooi kunstwerk! Maar dan vind ze weer iets nieuws om te krabben, de gordijnen, de dekens op het bed, de kussens.

Mijn tas Mijn truien

Als ik op mn computerstoel zit, vind ze het zelfs grappig om met haar nagels in mijn broek te rauzen, en gaten in mijn broek/benen te krabben Dat doet gewoon pijn hoor poes!!! Ik word er gewoon een beetje moedeloos van. Ik heb geprobeerd boos te worden, een plantenspuit te pakken, te belonen, te spelen.... niets werkt
Ze loopt beledigd met een boog om de krabpaal heen. S'ochtends maakt ze me helemaal gestoord als ze via de verwarming achter de gordijnen kruipt, net naast mn oor, en dan in de gordijnen gaat krabben. Ik heb af en toe de neiging om mezelf wat aan te doen Word er hoorndol van!

Voorlopig hebben we dit plan verzonnen: ik omsingel mezelf, als ik achter de computer zit, met 4 krabpalen... Dan loopt ze met een boog om mij heen of springt ze meteen op mn schouders. Ik vind het een prima resultaat, de kleine poezenageltjes op mijn benen zijn al bijna geheeld, maar mezelf inbouwen is iedere keer zon gedoe... En slaappillen helpen maar tijdelijk en ik hoor de wekker niet.

Heeft er iemand een gouden tip? Iets met diervriendelijk ducktape ofzo
  donderdag 21 februari 2008 @ 11:32:29 #266
92409 Twinky
Little star.
pi_56880795
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 03:18 schreef kyraaa het volgende:
Voorlopig hebben we dit plan verzonnen: ik omsingel mezelf, als ik achter de computer zit, met 4 krabpalen...
omg ik moet echt hard lachen
quote:
Heeft er iemand een gouden tip? Iets met diervriendelijk ducktape ofzo
Bij mijn kater werkte het om het 'voor te doen', dus gezellig samen te krabbelen. Misschen is dat een idee!
  donderdag 21 februari 2008 @ 11:36:25 #267
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_56880892
Misschien helpt het om te weten dat een kat door ergens aan te krabben zijn geursporen uitzet. De motivatie is niet primair het scherpen van de nagels. Dus dan kun je je kat wel met alle geweld aan de krabpaal willen krijgen, maar dat gaat niet werken.

Je kunt nog ontmoedigen door op de beruchte plekken met een afweerspray te gaan werken. Of je probeert de kat in een feromonenhemel te brengen, zodat hij geen behoefte meer heeft aan zijn eigen geruststellende geursporen. Feliway wil wel eens werken. Heeft bij mij geholpen om te voorkomen dat mijn katten aan de nieuwe bank zouden gaan beginnen. De oude was geliefde krabplaats.
The love you take is equal to the love you make.
pi_56880922
Wat zijn eigenlijk de eigenschappen als een poes zwanger is
Onze Disney is 2 weken geleden geholpen aan ze ballen, alleen is onze Kikker sinds een paar weken ineens super aanhankelijk. Krijgt naar ons idee een iets dikker buikje enzo... maar voor we naar de DA gaan voor een test wilde ik zelf wat signalen opvangen...
Ik mag niet aan haar buik zitten trouwens, zo schuw is ze nog wel, als ik aan haar buik zit duwt ze met haar poot mijn hand weg of gaat gewoon ff bijten zodat ik wel weg ga. Haar vasthouden om gedwongen naar haar buik te kijken doe ik niet, zo goed verzekerd ben ik nou ook weer niet

Dus iemand ervaringen ermee?
  donderdag 21 februari 2008 @ 11:41:11 #269
92409 Twinky
Little star.
pi_56881007
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:38 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat zijn eigenlijk de eigenschappen als een poes zwanger is
Onze Disney is 2 weken geleden geholpen aan ze ballen, alleen is onze Kikker sinds een paar weken ineens super aanhankelijk. Krijgt naar ons idee een iets dikker buikje enzo... maar voor we naar de DA gaan voor een test wilde ik zelf wat signalen opvangen...
Ik mag niet aan haar buik zitten trouwens, zo schuw is ze nog wel, als ik aan haar buik zit duwt ze met haar poot mijn hand weg of gaat gewoon ff bijten zodat ik wel weg ga. Haar vasthouden om gedwongen naar haar buik te kijken doe ik niet, zo goed verzekerd ben ik nou ook weer niet

Dus iemand ervaringen ermee?
Je kunt het het beste zien aan de tepels. Als die dik en rozerood zijn heb je een probleem
-edit: kan ze niet gewoon krols zijn?
pi_56881314
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:41 schreef Twinky het volgende:

[..]

Je kunt het het beste zien aan de tepels. Als die dik en rozerood zijn heb je een probleem
-edit: kan ze niet gewoon krols zijn?
Ja ze kan ook krols zijn ( ) maar hoelang duurt dat dan en wat doet ze dan?
Geen mogelijkheid dat ik tepels mag bekijken van Kikker ze maakt me af ze heeft wel een klein beetje hangbuikje (wat ze niet had) terwijl ze zelf erg tenger is....
Ik mag haar kroelen en aaien maar zodra mijn hand richting buik gaat moet ik dekking zoeken
pi_56881498
Krols duurt hier een dag of 4 meestal.
Kenmerken: héél hard miauwen, aandacht vragen en het belangrijkste: zodra je aait, achter haar aanrent of aandacht geeft, ploft ze op haar buik met haar kont in de lucht en de staart omhoog of opzij.
En dan dat mauwtje daarbij Het is echt een duidelijke "neem me!" Vrij vermoeiend na een paar dagen
pi_56882634
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:32 schreef Twinky het volgende:
omg ik moet echt hard lachen

Bij mijn kater werkte het om het 'voor te doen', dus gezellig samen te krabbelen. Misschen is dat een idee!
Heej, bedankt voor je tip, maar ik ga al geregeld op de grond zitten krabben... In de hoop dat ze er ook gezellig bij komt staan. Tevergeefs... Mijn andere kat trouwens wel, die kan niet zonder krabpaal. Jammer dat Kim daar geen voorbeeld aan neemt.

Ik heb ook een tijdelijke oplossing gevonden voor het krabben bij het gordijn sochtends vroeg...
Ik zet de verwarming aan, dan kan ze er niet langs want dat ding is te heet Okeej, ik word badend in het zweet met knallende hoofdpijn wakker, maar in ieder geval krabt ze niet meer daar, zodat ik wat minder geirriteerd wakker word.
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:36 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt nog ontmoedigen door op de beruchte plekken met een afweerspray te gaan werken. Of je probeert de kat in een feromonenhemel te brengen, zodat hij geen behoefte meer heeft aan zijn eigen geruststellende geursporen. Feliway wil wel eens werken
Dat klinkt als een middel wat ik wel eens kan gaan proberen
Is dat in iedere dierenwinkel verkrijgbaar? Ik denk dat ik morgen lekker ga shoppen dan! Het zou me wat zijn als dit helpt! Tnx!!!!!!
  donderdag 21 februari 2008 @ 13:01:12 #273
92409 Twinky
Little star.
pi_56882637
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:03 schreef freecell het volgende:
Krols duurt hier een dag of 4 meestal.
Kenmerken: héél hard miauwen, aandacht vragen en het belangrijkste: zodra je aait, achter haar aanrent of aandacht geeft, ploft ze op haar buik met haar kont in de lucht en de staart omhoog of opzij.
En dan dat mauwtje daarbij Het is echt een duidelijke "neem me!" Vrij vermoeiend na een paar dagen
ja maar de eerste keer is vaak anders. Omdat ze niet weten wat ze er mee moeten. Maar dat gejengel is wel altijd
pi_57014271
Is feliway alleen via de dierenarts te verkrijgen? Ik was namelijk net in de dierenwinkel en daar zeiden ze dat. Maar op internet staat 't op verschillende sites aangeboden . Als ik het online bestel, wat is dan de beste site hiervoor? (ervaringen). Ik heb namelijk nog geen vaste dierenarts (poes moet nog komen), maar zou wel graag feliway willen hebben. Ik kan het de moeder van mijn vriend misschien laten halen, zij hebben een kat en dus ook dierenarts, maar misschien is er een makkelijkere weg .
I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
pi_57031188
Kikker is nu 7 maanden alleen ze miauwt nog niet, als ik haar (kan) aanhalen dan spint ze wel en er komt soms een piepgeluidje uit haar maar miauwen doet ze niet, moet ik hier iets mee of kan dat gewoon normaal zijn?
  donderdag 28 februari 2008 @ 12:50:57 #276
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_57032723
Ik vind Jazz een fatass, maar hij krijgt niet eens veel. 's Ochtends en 's avonds een handje brokken en dan af en toe wel eens een snoepje. Hoe komt ie in godsnaam zo vet
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 28 februari 2008 @ 13:16:02 #277
92409 Twinky
Little star.
pi_57033335
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 11:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kikker is nu 7 maanden alleen ze miauwt nog niet, als ik haar (kan) aanhalen dan spint ze wel en er komt soms een piepgeluidje uit haar maar miauwen doet ze niet, moet ik hier iets mee of kan dat gewoon normaal zijn?
knijpen?
  donderdag 28 februari 2008 @ 13:16:48 #278
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_57033351
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:04 schreef Mikani het volgende:
Is feliway alleen via de dierenarts te verkrijgen? Ik was namelijk net in de dierenwinkel en daar zeiden ze dat. Maar op internet staat 't op verschillende sites aangeboden . Als ik het online bestel, wat is dan de beste site hiervoor? (ervaringen). Ik heb namelijk nog geen vaste dierenarts (poes moet nog komen), maar zou wel graag feliway willen hebben. Ik kan het de moeder van mijn vriend misschien laten halen, zij hebben een kat en dus ook dierenarts, maar misschien is er een makkelijkere weg .
Nee hoor, ik heb het bij de Jumper gekocht. Dus dan moeten ze het ook bij andere dierenwinkels wel hebben.
The love you take is equal to the love you make.
pi_57035485
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 11:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kikker is nu 7 maanden alleen ze miauwt nog niet, als ik haar (kan) aanhalen dan spint ze wel en er komt soms een piepgeluidje uit haar maar miauwen doet ze niet, moet ik hier iets mee of kan dat gewoon normaal zijn?
Lucky mauwt zelden, Ziggy mauwt de hele dag door, keihard
Lijkt me geen drama als ze niet mauwt.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  Moderator / Miss SHO donderdag 28 februari 2008 @ 14:37:13 #280
22592 crew  Ole
pi_57035533
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 11:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kikker is nu 7 maanden alleen ze miauwt nog niet, als ik haar (kan) aanhalen dan spint ze wel en er komt soms een piepgeluidje uit haar maar miauwen doet ze niet, moet ik hier iets mee of kan dat gewoon normaal zijn?
Is normaal hoor. Lekker rustig ook
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO donderdag 28 februari 2008 @ 14:40:02 #281
22592 crew  Ole
pi_57035597
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 12:50 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind Jazz een fatass, maar hij krijgt niet eens veel. 's Ochtends en 's avonds een handje brokken en dan af en toe wel eens een snoepje. Hoe komt ie in godsnaam zo vet
aanleg ben ik bang..

Mijn 2 katers hebben altijd eten staan, maar eten met 2 maar 1 blikje en wat droogvoer. Ze komen veel buiten, en zijn geen gram te dik. Nooit geweest ook
Ik heb gewoon mazzel denk ik..

had ik er zelf ook maar geen last van
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_57042804
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb het bij de Jumper gekocht. Dus dan moeten ze het ook bij andere dierenwinkels wel hebben.
Dankje!
We hebben even wat dierenwinkels afgebeld en ja hoor, aanwezig! Dus net even in de auto gesprongen en het spul gehaald.

We zijn nu klaar om onze poes te verwelkomen .
I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
  vrijdag 29 februari 2008 @ 08:32:05 #283
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_57053540
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:40 schreef Ole het volgende:

[..]

aanleg ben ik bang..

Mijn 2 katers hebben altijd eten staan, maar eten met 2 maar 1 blikje en wat droogvoer. Ze komen veel buiten, en zijn geen gram te dik. Nooit geweest ook
Ik heb gewoon mazzel denk ik..

had ik er zelf ook maar geen last van [afbeelding]
Nu ik erover nadenk, de fokker zei ook dat Jazz wel de hele dag door vrat Wel hilarisch om hem te zien rennen op zn korte poten met dik lijf tho

I hear ya
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_57060174
Hoi
Mijn ouders waren op wintersport geweest en in die week is onze oude kater bij mijn zus opgevangen (waar hij het heel gezellig heeft gehad ) en kleine Miep (poes, 4 jaar) is naar een pension gegaan. Dit was een gemengd pension waar de katten overdag uit het hokje mochten om samen te spelen ed. Miepje was het hier absoluut niet mee eens en is een week in hongerstaking gegaan. Hierop heeft het personeel van het pension Miep gewoon blikvoer door d'r strotjes geperst, terwijl ze écht alleen maar dieetvoer mag. Toen we Miep weer thuis was, was ze weer helemaal de oude. Vet blij en knuffelig en ze at weer gewoon.
Maar m'n moeder voelt zich vet schuldig omdat Miep het zo naar heeft gehad daar, en twijfelt nu al om uberhaupt op vakantie te gaan van de zomer.
Vandaar mijn vraag: Met welk pension hadden jullie hele goede ervaringen? Werd er goed gelet op het eten, konden de katten apart van elkaar zijn, werd medicatie goed toegedient én, heeft de kat het er (natuurlijk is een pension nooit echt leuk) redelijk naar z'n zin gehad?
We zoeken er eentje in de omgeving van Alphen aan den Rijn en Leiden. Maar we willen er ook wel wat verder voor rijden binnen Zuid-Holland.
Hopelijk weten jullie wat
I will take the sun in my mouth
pi_57077883
Mijn kat heeft al een tijdje last van dat ze aan het overgeven is.
Het zijn geen haarballen want deze kan ik niet vinden, het zijn meestal brokjes.
Kan het zijn dat ze te snel iets eets zonder het goed te kouwen of kan het wat anders zijn. Ze geeft ongeveer 1 a 2 keer in een week over.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 11:38:13 #286
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_57078041
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 11:29 schreef Doemskie het volgende:
Mijn kat heeft al een tijdje last van dat ze aan het overgeven is.
Het zijn geen haarballen want deze kan ik niet vinden, het zijn meestal brokjes.
Kan het zijn dat ze te snel iets eets zonder het goed te kouwen of kan het wat anders zijn. Ze geeft ongeveer 1 a 2 keer in een week over.
Komen de brokjes er haast onverteerd weer uit, kort nadat ze gegeten heeft?

Zo ja, dan zou ik zeggen dat ze wat te gulzig gegeten heeft. En als er verder niks aan de hand is (geen diarree of afwijkend gedrag, bijv. lusteloosheid) dan zou ik me bij één à twee keer in de week geen zorgen maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lienekien op 02-03-2008 07:45:38 (Taalfout) ]
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 12:21:02 #287
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_57078850
Wij hebben hier ook eentje die tegenwoordig dagelijks een heerlijke haarbal uitkotst.
Lag gisternacht al haast in de spagaat toen ik er met de blote voet instond

Iemand ervaring met die haarbal-pasta? En kan ik dat alleen bij de DA kopen?
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 12:35:22 #288
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_57079165
Nee, geen ervaring mee. Maar als je kat erg verhaart, wil het misschien ook helpen als je 'm elke dag even borstelt of kamt (met bijv een vlooienkam haal je ook veel losse haren weg).
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 12:39:04 #289
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_57079230
Ze verhaart niet heel erg, ze heeft alleen een wasobsessie
Tis ook maar een heel klein poesje (mensen zien haar vaak voor een kitten aan), dus ik gok dat het maagje en darmpjes ook niet echt groot zijn.
Die pasta is er toch voor om de haarballen beter door de darm te laten glijden?
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 12:42:53 #290
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_57079319
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 12:39 schreef Ingetje79 het volgende:
Ze verhaart niet heel erg, ze heeft alleen een wasobsessie
Tis ook maar een heel klein poesje (mensen zien haar vaak voor een kitten aan), dus ik gok dat het maagje en darmpjes ook niet echt groot zijn.
Die pasta is er toch voor om de haarballen beter door de darm te laten glijden?
Of vorming van een bal in de maag tegen te gaan.
quote:
Gevaar voor haarballen!

Dat katten zo graag hun vacht reinigen, heeft ook een nadeel: gevaar voor haarballen. De dode haren blijven immers aan hun ruwe tong plakken, waardoor ze ingeslikt worden. Ze hopen zich op in de maag en vormen haarballen. Die veroorzaken aanvankelijk oprispingen en braken. Vaak worden ze op die manier uitgescheiden. Soms slaagt de kat er echter niet in om ze uit te braken en veroorzaken ze een obstructie van het spijsverteringskanaal, met constipatie en anorexia tot gevolg. Als u vermoedt dat uw kat veel haren heeft binnengekregen geef hem dan koffiemelk te drinken of giet wat slaolie over zijn eten. Nog beter is het om bij de dierenarts een speciale pasta te halen om het dier te laten laxeren.

Om de vorming van haarballen tegen te gaan, zijn preventieve maatregelen nodig, vooral voor binnenshuis levende katten met lang haar. Kattenkruid bevat veel vezels, bevordert de darmtransit en werkt ook als braakmiddel, waardoor de haarballen geëlimineerd kunnen worden. Paraffineolie smeert de darmen, wat eveneens de uitscheiding van de haren bevordert. Je mag ze mengen met het kattenvoer of enkele druppels aanbrengen op zijn voorpoten. Aangezien katten heel schoon zijn, zal hij de vette substantie meteen oplikken. Tot slot bestaat er nog haarbalpasta voor katten en droogvoer met veel plantaardige vezels, om de ophoping van haren in het spijsverteringskanaal te beperken.
http://www.poezenweide.nl/De-vacht-van-een-kat.asp
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 12:45:21 #291
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_57079376
Tnx

Maar haar makkelijker laten braken is niet nodig, ze kotst als een grote
Heb liever dat ze helemaal geen haarballen meer heeft, dus dat de boel gewoon via de andere weg wordt uitgescheiden
Tis zo zielig als ze met dat kleine lichaampje van die kotsbewegingen maakt.
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_57096299
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 11:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Komen de brokjes er haast onverteerd weer uit, kort nadat ze gegeten heeft?

Zo ja, dan zou ik zeggen dat ze wat te gulzig gegeten heeft. En als er verder niks aan de hand is (geen diarree of afwijkend gedrag, bijv. lusteloosheid) dan zou ik me bij één aan twee keer in de week geen zorgen maken.
Ja klopt, meestal kan je de brokjes nog tellen, volgens mij is het ook meer dat ze te snel eet. Het is ook niet echt hele natte spuug, maar gewoon opgestapelde brokjes om het zo maar te zeggen .
  zondag 2 maart 2008 @ 11:28:42 #293
105263 Litso
Interlectueel.
pi_57100605
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 12:45 schreef Ingetje79 het volgende:
Tnx

Maar haar makkelijker laten braken is niet nodig, ze kotst als een grote
Heb liever dat ze helemaal geen haarballen meer heeft, dus dat de boel gewoon via de andere weg wordt uitgescheiden
Tis zo zielig als ze met dat kleine lichaampje van die kotsbewegingen maakt.
Is het omdat je het zo zielig vindt, of heb je zelf ook gewoon last van die haarballen?
Ik kan me het tweede goed voorstellen, maar ik denk eerlijk gezegd dat het zo in de natuur van een kat zit dat je je geen zorgen hoeft te maken dat het zielig voor d'r is hoor .
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  zondag 2 maart 2008 @ 11:49:37 #294
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_57100939
In de eerste plaats zielig hoor.
We hebben overal laminaat en plavuizen, dus het is zo opgeruimd.
Vind het sneu dat ze dus eerst zich misselijk voelt....
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_57101514
Vooral bij een kleine kat kost het overgeven veel moeite. Nina weegt maar max 1,5 kilo en als zijn moet overgeven komt er zoveel kracht op het kleine lichaampje dat ze er gewoon van achteruit gaat lopen. Dus ik kan met goed voorstellen dat Ingetje het zielig vindt. Ookal blijf ik het ook vies vinden hoor.
  zondag 2 maart 2008 @ 12:59:46 #296
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_57102242
Heb je al speciale voeding geprobeerd?
Hills en Royal Canine hebben dat volgens mij...
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_57108108
Even een klein vraagje, ik haal voor mijn kat altijd blikvoer van het AH huismerk en dat eet hij dan ook altijd gewoon graag. Alleen nu hadden we vrijdag thuis iets te vieren ofzo dus hadden we allemaal lekker eten dus ik kocht voor de kat zo'n blikje van een of ander kattenmerk met zalm mouse erin, hij heeft het meteen opgegeten alleen nu heb ik weer gewoon vlees voor hem uit het blik en nu heeft hij daar geen zin meer in lijkt het wel . Elke keer als ik het erneer zet dan eet hij er maar heel weinig terwijl hij het voorheen meteen leeg at. Kan dit door het 'speciale' voer komen van laatst? Of merken katten dat niet en is er iets anders aan de hand?
  zondag 2 maart 2008 @ 17:29:21 #298
92409 Twinky
Little star.
pi_57108251
quote:
Op zondag 2 maart 2008 17:22 schreef tonks het volgende:
Even een klein vraagje, ik haal voor mijn kat altijd blikvoer van het AH huismerk en dat eet hij dan ook altijd gewoon graag. Alleen nu hadden we vrijdag thuis iets te vieren ofzo dus hadden we allemaal lekker eten dus ik kocht voor de kat zo'n blikje van een of ander kattenmerk met zalm mouse erin, hij heeft het meteen opgegeten alleen nu heb ik weer gewoon vlees voor hem uit het blik en nu heeft hij daar geen zin meer in lijkt het wel . Elke keer als ik het erneer zet dan eet hij er maar heel weinig terwijl hij het voorheen meteen leeg at. Kan dit door het 'speciale' voer komen van laatst? Of merken katten dat niet en is er iets anders aan de hand?
ja dat kan doet die van mij ook, vooral bij de zalmmousse! Gewoon stug volhouden, hij krijgt vanzelf wel weer honger.
pi_57115503
Ik las net dat iemand een kat heeft die altijd overal overheen plast, op dingen die op de grond liggen enzo.
De kat van m'n ma heeft precies hetzelfde, alleen kotst die overal overheen. (als ze moet kotsen)

Overal ligt laminaat, en dan liggen er 2 matjes en daar kotst ze dan weer overheen.
  maandag 3 maart 2008 @ 21:15:38 #300
170092 Fha
Fuzzy!
pi_57135938
quote:
Op zondag 2 maart 2008 17:22 schreef tonks het volgende:
Even een klein vraagje, ik haal voor mijn kat altijd blikvoer van het AH huismerk en dat eet hij dan ook altijd gewoon graag. Alleen nu hadden we vrijdag thuis iets te vieren ofzo dus hadden we allemaal lekker eten dus ik kocht voor de kat zo'n blikje van een of ander kattenmerk met zalm mouse erin, hij heeft het meteen opgegeten alleen nu heb ik weer gewoon vlees voor hem uit het blik en nu heeft hij daar geen zin meer in lijkt het wel . Elke keer als ik het erneer zet dan eet hij er maar heel weinig terwijl hij het voorheen meteen leeg at. Kan dit door het 'speciale' voer komen van laatst? Of merken katten dat niet en is er iets anders aan de hand?
Dat doet mijn kat inderdaad ook, maar dan andersom. Zij eet absoluut geen "dure" merken, alleen huismerken. En als ik te lang hetzelfde smaakje koopt wil ze die ook niet meer. Ik probeer altijd een beetje af te wisselen en ach, uiteindelijk krijgen ze vanzelf wel weer honger en dan heb je de strijd gewonnen
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
pi_57136156
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:45 schreef warrel het volgende:
Hoi
Mijn ouders waren op wintersport geweest en in die week is onze oude kater bij mijn zus opgevangen (waar hij het heel gezellig heeft gehad ) en kleine Miep (poes, 4 jaar) is naar een pension gegaan. Dit was een gemengd pension waar de katten overdag uit het hokje mochten om samen te spelen ed. Miepje was het hier absoluut niet mee eens en is een week in hongerstaking gegaan. Hierop heeft het personeel van het pension Miep gewoon blikvoer door d'r strotjes geperst, terwijl ze écht alleen maar dieetvoer mag. Toen we Miep weer thuis was, was ze weer helemaal de oude. Vet blij en knuffelig en ze at weer gewoon.
Maar m'n moeder voelt zich vet schuldig omdat Miep het zo naar heeft gehad daar, en twijfelt nu al om uberhaupt op vakantie te gaan van de zomer.
Vandaar mijn vraag: Met welk pension hadden jullie hele goede ervaringen? Werd er goed gelet op het eten, konden de katten apart van elkaar zijn, werd medicatie goed toegedient én, heeft de kat het er (natuurlijk is een pension nooit echt leuk) redelijk naar z'n zin gehad?
We zoeken er eentje in de omgeving van Alphen aan den Rijn en Leiden. Maar we willen er ook wel wat verder voor rijden binnen Zuid-Holland.
Hopelijk weten jullie wat
Iemand? *maakt grote ogen incl pruillipje
I will take the sun in my mouth
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')