abonnement Unibet Coolblue
pi_56034327
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:46 schreef Ongeverfde_Deur het volgende:
@ElisabethR

toffe foto, ik heb vandaag toevallig net Earth gezien in de bioscoop en dit sluit er helemaal op aan qua kleur en met die nerven in de voorgrond en mooie wolken . Alleen wel jammer dat de gedeeltes met zon helemaal uitgebleekt zijn, had mooier geweest als er wat meer detail uit te halen zou zijn

en over nerven gesproken:
[ afbeelding ]
+ Mooie groene foto
- Door misschien iets veller licht of een lichte zoom zouden de contouren nog iets beter naar voren kunnen komen


De Bikidispenser bij het station NIjmegen Lent....


avondje wezen fietsen. En eens in de avond wezen spelen met mijn 300D en een statief
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_56034449
quote:
Op zondag 13 januari 2008 00:00 schreef Ongeverfde_Deur het volgende:
+ Mooie tulp, het lijkt alsof er van achter licht doorheen schijnt. Mooi uitgelicht, goeie kleuren en scherp
- dat roze randje vind ik persoonlijk maar niks

en omdat het moest van prupke :

[ afbeelding ]
sorry voor de late reactie ..
Maar als dat dezelfde paal is dan snap je ook waarom ik zei wat ik gezegd heb
dit spreekt mij veel meer aan , ook om het feit dat je goed moet kijken om te zien what the bleep het eigenlijk is
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_56034521
Goede opname, netjes scherp.
Het beeld zegt me persoonlijk niet zo veel, wel leuk dat blauwe licht, urban honingraat

Van zondag;

Erasmo heeft deze middag meegekeken, een erg leuke middag, Erasmo heeft zelf ook wat leuke platen geschoten.
Wellicht komt er een showcase....eerst alles aan het model laten zien en toestemming krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door limpix op 14-01-2008 22:05:24 ]
http://limpeiven.blogspot.com/
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
pi_56035617
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:49 schreef limpix het volgende:
Goede opname, netjes scherp.
Het beeld zegt me persoonlijk niet zo veel, wel leuk dat blauwe licht, urban honingraat

Van zondag;
[ afbeelding ]
Erasmo heeft deze middag meegekeken, een erg leuke middag, Erasmo heeft zelf ook wat leuke platen geschoten.
Wellicht komt er een showcase....eerst alles aan het model laten zien en toestemming krijgen.
Je verrast me weer limpix!

Heb je geflitst en zo ja, wil je verklappen hoe?
  maandag 14 januari 2008 @ 22:37:13 #280
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_56036081
+ Superplaat limpix. Het feit dat de camera laag staat maakt het nog beter. De kleur van doodskoppen op haar trui passen ook mooi bij de achtergrond (geshopt?).

- Als autofiel zie ik graag meer auto



Van afgelopen zondag. Eigenlijk meer een lucky shot, maar het origineel was erg donker, waardoor ik flink heb moet shoppen om de boel weer licht te krijgen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_56036340
An,
1 shoot-trough paraplu, wit, camera rechts, 1 flitser met zelfbouw-snoot (kartonnetje) recht achter het model, parallel aan de auto, verhouding van hoofdlicht en snoot 3:2.
Flitsers zijn 2 Sb28 speedlights, op 1/4 vermogen, getriggered met radio-wave zender-ontvanger.
Camera D50 (heeft een maximale sync van 1/500sec.) op 1/320 f5.6.
Geschoten in RAW, en kleurtemp aangepast, minder verzadiging en de achtergrond wat leuker gekleurd..

Leermoment voor mezelf, het diafragma had wat verder dicht gemogen om meer scherpte te krijgen,
Slap excuus hiervoor was de kou, plus het einde van de dag...
http://limpeiven.blogspot.com/
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
  maandag 14 januari 2008 @ 22:50:12 #282
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_56036482
+ Sinterklaas
- De kwaliteit is niet heel goed en de foto is niet heel bijzonder



Een Krampus gevangen op de gevoelige plaat

[ Bericht 24% gewijzigd door King_of_Kool op 14-01-2008 23:12:26 ]
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
  maandag 14 januari 2008 @ 23:08:36 #283
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_56037026
King_of_Kool, zou je misschien je post nog even van commentaar (even je mening over de voorgaande foto geven in een paar zinnen) kunnen voorzien, zoals het in dit topic de bedoeling is ?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 00:56:35 #284
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_56039509
@King of Kool:
+ Gotsklere wat is dat?? wel lekker geschoten, sinister
- Gotsklere wat is dat?? gebrek aan omgeving, ik kan niet zien in welke contex die foto gemaakt is


Een zacht en simpel portret van mijn nichtje..

Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 07:38:32 #285
36570 Ongeverfde_Deur
dan weer open, dan weer dicht
pi_56041105
+ ogen, blik, zachtheid; wat dat betreft het mooiste portret wat ik tot dus ver in deze thread heb gezien (naar mijn smaak)
- Naar mijn gevoel is er te veel ruimte bovenin, je nichtje zakt een beetje naar beneden nu. Probeer het nog eens met een lager standpunt. En kijk dan ook eens hoe het werkt als ze wel de lens in kijkt (maar zoals nu kan het ook prima hoor)



deze moet ik nog eens over doen, want nu moest ik m uit de hand schieten wegens gebrek aan statief en dus hoge iso en digitale ruis, maar het idee voor een stations-twilight serie staat er alvast
Het is me wat..
pi_56054579
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 07:38 schreef Ongeverfde_Deur het volgende:
+ ogen, blik, zachtheid; wat dat betreft het mooiste portret wat ik tot dus ver in deze thread heb gezien (naar mijn smaak)
- Naar mijn gevoel is er te veel ruimte bovenin, je nichtje zakt een beetje naar beneden nu. Probeer het nog eens met een lager standpunt. En kijk dan ook eens hoe het werkt als ze wel de lens in kijkt (maar zoals nu kan het ook prima hoor)

[ afbeelding ]

deze moet ik nog eens over doen, want nu moest ik m uit de hand schieten wegens gebrek aan statief en dus hoge iso en digitale ruis, maar het idee voor een stations-twilight serie staat er alvast
jammer van de ruis, en dat ene witte lampje maar wel mooie foto...


testshot van dichtbij...
pi_56054885
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 07:38 schreef Ongeverfde_Deur het volgende:
+ ogen, blik, zachtheid; wat dat betreft het mooiste portret wat ik tot dus ver in deze thread heb gezien (naar mijn smaak)
- Naar mijn gevoel is er te veel ruimte bovenin, je nichtje zakt een beetje naar beneden nu. Probeer het nog eens met een lager standpunt. En kijk dan ook eens hoe het werkt als ze wel de lens in kijkt (maar zoals nu kan het ook prima hoor)

[ afbeelding ]

deze moet ik nog eens over doen, want nu moest ik m uit de hand schieten wegens gebrek aan statief en dus hoge iso en digitale ruis, maar het idee voor een stations-twilight serie staat er alvast
Ruis is er vaak best redelijk uit te halen

Klik
Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more.
pi_56055044
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:45 schreef limpix het volgende:
An,
1 shoot-trough paraplu, wit, camera rechts, 1 flitser met zelfbouw-snoot (kartonnetje) recht achter het model, parallel aan de auto, verhouding van hoofdlicht en snoot 3:2.
Flitsers zijn 2 Sb28 speedlights, op 1/4 vermogen, getriggered met radio-wave zender-ontvanger.
Camera D50 (heeft een maximale sync van 1/500sec.) op 1/320 f5.6.
Geschoten in RAW, en kleurtemp aangepast, minder verzadiging en de achtergrond wat leuker gekleurd..

Leermoment voor mezelf, het diafragma had wat verder dicht gemogen om meer scherpte te krijgen,
Slap excuus hiervoor was de kou, plus het einde van de dag...
Tof dankjewel, is leerzaam!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 20:40:55 #289
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_56057174
@ Elkravo, ik vind het niet zo'n mooie foto. Compositie en totaalplaatjevind ik vooral rommelig. Ik vind de kleuren ook niet zo mooi, te hard/direct geflitst? Ik heb er geen verstand van, maar vind deze foto gewoon niet veel soeps.
Wel oké: de timing, de twee vogels die elkaar niet aan willen kijken, dat had best een leuk beeld kunnen opleveren.

Mijn foto:
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_56076364
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 20:40 schreef Sugar het volgende:
@ Elkravo, ik vind het niet zo'n mooie foto. Compositie en totaalplaatjevind ik vooral rommelig. Ik vind de kleuren ook niet zo mooi, te hard/direct geflitst? Ik heb er geen verstand van, maar vind deze foto gewoon niet veel soeps.
Wel oké: de timing, de twee vogels die elkaar niet aan willen kijken, dat had best een leuk beeld kunnen opleveren.

Mijn foto:
[ afbeelding ]
1e post ooit hier hoo pdat ik het goed doe,

Pluspunt foto: Ik vind de kleuren erg mooi!
min punt foto: Vind het jammer van de bewegings onschertpe

mijn foto
pi_56077115
+ Druppel?
- Onscherpte + te aanwezige achtergrond

Misschien volgende keer andere hoek kiezen en ervoor zorgen dat je een egale achtergrond hebt.

Deze is eigenlijk van gisteren maar goed

Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 16 januari 2008 @ 20:20:30 #292
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_56082820
+ compositie en onderwerp
+ zwartwit omzetting
- mij wat te soft
- uitgebeten wit op rechtervoet

Ben ik weer:
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_56086236
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 00:56 schreef klappernoot2000 het volgende:

Een zacht en simpel portret van mijn nichtje..

[ afbeelding ]
Wow wat prachtig, erg mooi portret, heerlijk dromerig
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_56089664
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 20:20 schreef Sugar het volgende:

Ben ik weer:
[ afbeelding ]
+ aparte kleuren
- net iets teveel aan de saturatie getrokken? En geen duidelijk onderwerp

Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more.
pi_56090077
Wat heb je met d'r gezicht gedaan joh?
pi_56090215
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 23:30 schreef k_man het volgende:
Wat heb je met d'r gezicht gedaan joh?
Dat zei ik ook toen ik d'r zag

Maar serieus: 1 of ander filter. Was benieuwd naar een reactie.
Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more.
pi_56090286
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 23:30 schreef k_man het volgende:
Wat heb je met d'r gezicht gedaan joh?
Digitale Camera... ¤ Veel
Stucadoor... ¤ 50
k_man's reactie... Onbetaalbaar
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_56090320
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 23:36 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Digitale Camera... ¤ Veel
Stucadoor... ¤ 50
k_man's reactie... Onbetaalbaar


Origineel
Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more.
pi_56090518
+ ogen mooi in beeld gebracht. Overigens vind ik de zachte kleuren wel wat hebben, beetje apart maar zeker niet verkeerd.
- teveel loze ruimte aan de bovenkant. In mijn ogen kan je beter halverwege de onderkant van die horizontale balk en haar hoofd een schaar er doorheen halen, wordt hij volgens mij een stuk sterker van. Misschien links dan ook nog een klein beetje...

Deze is niet bewerkt, alleen omgezet van RAW naar JPG:



[ Bericht 6% gewijzigd door pirke op 17-01-2008 02:13:31 ]
dus
pi_56090668
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 23:38 schreef Dickies het volgende:

[..]



Origineel
Origineel vind ik veel leuker eigenlijk. Niet heel bijzonder maar gewoon netjes.

Trouwens, zie nu al een aantal RAW mensen voorbij komen. Schieten jullie allemaal in RAW? Neemt nogal wat ruimte in...
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')