abonnement Unibet Coolblue
pi_56712903
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 21:11 schreef SuperSiem het volgende:
Ik word echt gek van dat p-nummer. Je hebt hem overal voor nodig, zelfs als je op een webshop wat studieboeken wilt bestellen. Als je dan de klantenservice mailt met de vraag of het als uitwisselingsstudent zonder p-nummer mogelijk is toch wat te bestellen, krijg je een heel begripvol mailtje terug maar ook een keiharde 'nej'.

Weet iemand of het mogelijk is zo'n ding ter plekke te krijgen, bij voorkeur in Stockholm (aangezien ik daar woon)? Ik heb vrijdag vrij en ik heb een OV-kaart, dus ik wil best even bij Migrationsverket of Skatteverket langsgaan als ik mijn p-nummer in een dag kan regelen. Per post aanvragen duurt waarschijnlijk weer enkele weken en tegen die tijd heb ik mijn tentamen al bijna gehad en heb ik dus mijn boeken niet meer nodig.

Tack pĺ förhand!
Ik kreeg er een van school, maar dat echt vaak deed het ding het niet
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  woensdag 13 februari 2008 @ 21:23:13 #77
10710 gday
propria cures
pi_56713132
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 21:11 schreef SuperSiem het volgende:
Ik word echt gek van dat p-nummer. Je hebt hem overal voor nodig, zelfs als je op een webshop wat studieboeken wilt bestellen. Als je dan de klantenservice mailt met de vraag of het als uitwisselingsstudent zonder p-nummer mogelijk is toch wat te bestellen, krijg je een heel begripvol mailtje terug maar ook een keiharde 'nej'.

Weet iemand of het mogelijk is zo'n ding ter plekke te krijgen, bij voorkeur in Stockholm (aangezien ik daar woon)? Ik heb vrijdag vrij en ik heb een OV-kaart, dus ik wil best even bij Migrationsverket of Skatteverket langsgaan als ik mijn p-nummer in een dag kan regelen. Per post aanvragen duurt waarschijnlijk weer enkele weken en tegen die tijd heb ik mijn tentamen al bijna gehad en heb ik dus mijn boeken niet meer nodig.

Tack pĺ förhand!
Ik neem aan dat je een personnummer bedoelt? Dat heb je inderdaad vaak 'nodig', soms zelfs bij het aanvragen van een gratis email-adres.

Voor zover ik me kan herinneren moet je dat ding krijgen van Skatteverket, maar ik denk niet dat je dat in 1 dag geregeld hebt. Ik zou zeggen: bel ze op en vraag wat je het beste kunt doen.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_56715425
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 21:23 schreef gday het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je een personnummer bedoelt? Dat heb je inderdaad vaak 'nodig', soms zelfs bij het aanvragen van een gratis email-adres.

Voor zover ik me kan herinneren moet je dat ding krijgen van Skatteverket, maar ik denk niet dat je dat in 1 dag geregeld hebt. Ik zou zeggen: bel ze op en vraag wat je het beste kunt doen.
PieterBas: ik heb er ook een van de universiteit gekregen, maar dat ding is officieus. Er staat zelfs een letter in.

gday, bedankt! Ik denk dat ik er vrijdag gewoon even langsga, ik zie dat ze ook bezoekersbalies hebben. Ik spreek redelijk Zweeds, dus misschien dat ik door een bezoekje de procedure iets kan versnellen.
And there was much rejoicing.
pi_56715933
Moet je bij Skatteverket zijn, echter heb je daarvoor je bewijs van registratie in zweden voor nodig van Migrationsverket. Daarna duurt het nog eens een week of 2 voordat je daadwerkelijk je personnummer ontvangt.

Als je het echter hebt, gaat er een wereld voor je open En een stuk makkelijker je onthouden dan je NL sofinummer

PS. zijn voor alle zweedse nederlanders hier de eerste 2 cijfers na je geboortedatum ook 30?
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:55:19 #80
10710 gday
propria cures
pi_56716010
Ik weet niet of je al folkbokförd bent ... want ik denk eigenlijk wel dat dat nodig is voordat je een personnummer krijgt. Als je gewoon ingeschreven staat als student moet dat te regelen zijn.

Edit: oh, dat zei sweboy dus ook eigenlijk.

@sweboy: Nee, de eerste 2 cijfers na mijn geboortedatum in mijn personnummer zijn 76.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_56720494
Oke. Ik denk, aangezien je van de zwedenaren (????) zelf kunt zien in welke län ze zijn geboren aan die twee, mischien kun je voor de buitenlanders ook wat zien.
pi_56721593
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:53 schreef sweboy het volgende:

En een stuk makkelijker je onthouden dan je NL sofinummer
Dat ding heet Burger Service Nummer tegenwoordig. Het getalletje zelf hebben ze niet veranderd, alleen de naam. Die 9 cijfers kan ik zonder moeite invullen.
pi_56722311
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 09:56 schreef Light het volgende:

[..]

Dat ding heet Burger Service Nummer tegenwoordig. Het getalletje zelf hebben ze niet veranderd, alleen de naam. Die 9 cijfers kan ik zonder moeite invullen.
Ik houd het lekker bij sofi nummer

Als je hem vaak moet invullen, dan weet je het wel ja, maar de meeste nederlandsers hebben wel hun idkaart/passpoort erbij nodig. In zweden hoef je slechts de laatste 4 cijfers te onthouden.
pi_56724783
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:38 schreef SuperSiem het volgende:

[..]

PieterBas: ik heb er ook een van de universiteit gekregen, maar dat ding is officieus. Er staat zelfs een letter in.

gday, bedankt! Ik denk dat ik er vrijdag gewoon even langsga, ik zie dat ze ook bezoekersbalies hebben. Ik spreek redelijk Zweeds, dus misschien dat ik door een bezoekje de procedure iets kan versnellen.
Ik had er inderdaad een letter in
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  donderdag 14 februari 2008 @ 12:39:04 #85
10710 gday
propria cures
pi_56724852
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 08:41 schreef sweboy het volgende:
Oke. Ik denk, aangezien je van de zwedenaren (????) zelf kunt zien in welke län ze zijn geboren aan die twee, mischien kun je voor de buitenlanders ook wat zien.
Dat was vroeger zo, maar sinds begin jaren 90 kun je uit die eerste twee cijfers niks meer afleiden qua geografische informatie. Bij personnummers die voor die tijd zijn uitgegeven kun je dat idd nog wel zien. Mensen die 30 als eerste 2 cijfers hebben en wiens personnummer al oud is, komen uit Kalmar län.

Nog wat informatie voor SuperSiem: http://skatteverket.se/bl(...)21c58f680007997.html

Ik las namelijk dat als je geen personnummer hebt, je soms een samordningsnummer aan kan vragen waarmee je in principe hetzelfde kunt doen als een personnummer maar waarvoor je niet folkbokförd hoeft te zijn.s
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_56820479
Ik zit nu in Vaxjo om te ´studeren´ , 14.000 studenten op een campus van een paar vierkante km. Elke avond feest en weinig studeren. Vermaak mij hier prima, mooi land, vriendelijke mensen en veel mooie vrouwen!

Adjo!
pi_56842039
Kreeg na een maand mijn cijfer terug van mijn tentamen... dat wordt dus een her. 1 punt te weinig gehaald Misschien ietsjes te veel gefeest in plaats van gestudeerd

Ik ben nu bezig met afstuderen (althans een poging tot doen) en zit af en toe met mijn iPod Zweedse popliedjes mee te neurien. Daar zijn mijn collega's niet zo heel blij mee
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  woensdag 20 februari 2008 @ 01:07:08 #88
10710 gday
propria cures
pi_56852182
Miio zeker, of Systrarna Graaf ofzo
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_56903715
gday, bedankt voor al je informatie. Helaas was het tevergeefs. De registratie bij Migrationsverket ging probleemloos en binnenkort ontvang ik mijn verblijfsvergunning. Ze vertelden me daar dat ik me met de formulieren die ik bij me had ook een personnummer kon aanvragen. Bij Skatteverket wilden ze me helaas geen personnummer en geen samordningsnummer geven, aangezien ik korter dan een jaar blijf en hier ook geen baan heb.

Naja, dan vraag ik wel een huisgenoot of hij mijn studieboeken wil bestellen, want Lycknis is toch wel wat goedkoper dan Bokus.
And there was much rejoicing.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 13:10:16 #90
10710 gday
propria cures
pi_56904187
Hm, da's apart SuperSiem. Bij de informatie over samordningsnummer lees ik namelijk het volgende:
quote:
OBS! Den som bosätter sig i Sverige under minst
ett ĺr ska till skattekontoret anmäla inflyttning frĺn
utlandet. Personen tilldelas dĺ ett personnummer
för folkbokföring.
Ik zou dus zeggen dat juist voor 'gevallen' als jij zo'n samordningsnummer geschikt is.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_56904642
Ja, ik vond het ook wat apart. Maar ik heb wel drie keer gevraagd of er echt geen mogelijkheid was om me bij Skatteverket te registreren, maar ze bleef maar volhouden dat je ook voor een samordningsnummer een baan nodig hebt. Misschien dat ik het binnenkort nog een keertje probeer, maar dan in het Engels. Hopen dat dat helpt.
And there was much rejoicing.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 19:13:34 #92
83087 Stepho
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56993709
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 14:47 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Ik moest aan kunnen tonen, dat ik inderdaad mijzelf hier kan/kon onderhouden. Ik weet dat een aantal exchange studenten uit de EU wel zich hebben geregistreerd bij de Migrationverket, maar nooit een reactie terug hebben gehad.
Dat aantonen dat je jezelf kan onderhouden, hoe moet ik me dat voorstellen? Kan ik gewoon een afschrift sturen waar een klap geld op staat of iets in die geest?

Wachten op een antwoord van de universiteit is killing trouwens, ik wil weten of ik aangenomen ben!
pi_56996461
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 19:13 schreef Stepho het volgende:

[..]

Dat aantonen dat je jezelf kan onderhouden, hoe moet ik me dat voorstellen? Kan ik gewoon een afschrift sturen waar een klap geld op staat of iets in die geest?

Wachten op een antwoord van de universiteit is killing trouwens, ik wil weten of ik aangenomen ben!
Ik moest gewoon op het formulier schrijven dat ik genoeg geld had om mezelf te onderhouden, dat was het
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_57008546
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 19:13 schreef Stepho het volgende:

[..]

Dat aantonen dat je jezelf kan onderhouden, hoe moet ik me dat voorstellen? Kan ik gewoon een afschrift sturen waar een klap geld op staat of iets in die geest?

Wachten op een antwoord van de universiteit is killing trouwens, ik wil weten of ik aangenomen ben!
Mooi verhaaltje schrijven, dat je hard heb gewerkt en gespaard en dat je (in mijn geval) een Erasmusbeurs kreeg en natuurlijk je stufi (uitwonende beurs + ov-vergoeding) en als je in financiele problemen zou komen dat je ouders je als sponsors fungeren.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_57008586
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 12:42 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Mooi verhaaltje schrijven, dat je hard heb gewerkt en gespaard en dat je (in mijn geval) een Erasmusbeurs kreeg en natuurlijk je stufi (uitwonende beurs + ov-vergoeding) en als je in financiele problemen zou komen dat je ouders je als sponsors fungeren.
Ik hoefde alleen maar een papier te ondertekenen van de hogskolan hier en toen was het geregeld, niets moeilijk doen ofzo...
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_57008679
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 12:44 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Ik hoefde alleen maar een papier te ondertekenen van de hogskolan hier en toen was het geregeld, niets moeilijk doen ofzo...
Blijkbaar verschilt het dus.. of de högskolan had dat al geregeld..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  woensdag 27 februari 2008 @ 13:31:15 #97
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_57009724
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 19:13 schreef Stepho het volgende:

[..]

Dat aantonen dat je jezelf kan onderhouden, hoe moet ik me dat voorstellen? Kan ik gewoon een afschrift sturen waar een klap geld op staat of iets in die geest?

Wachten op een antwoord van de universiteit is killing trouwens, ik wil weten of ik aangenomen ben!
Waar/wat ga jij studeren? Ik hoor 17 april of ik aangenomen ben voor m'n master, duurt nog heel lang. Zag laatst dat ze niet voldoende bewijs hadden van m'n egensle taal, terwijl ik toefl gedaan heb en opgestuurd etc. Maar een maitlje gestuurd, maar geen antwoord!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  woensdag 27 februari 2008 @ 19:46:56 #98
83087 Stepho
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_57017874
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:31 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Waar/wat ga jij studeren? Ik hoor 17 april of ik aangenomen ben voor m'n master, duurt nog heel lang. Zag laatst dat ze niet voldoende bewijs hadden van m'n egensle taal, terwijl ik toefl gedaan heb en opgestuurd etc. Maar een maitlje gestuurd, maar geen antwoord!
Niet mailen, bellen! Op de zweedse versie van studera.nu staat een nummer. maar je bent eigenlijk al te laat als ze je toefl niet hebben ontvangen, maar ik zou toch even bellen.

Ik belde ook ergens begin februari of al mijn documenten waren aangekomen, en toen melden ze me ook dat ze de TOEFL resultaten nog niet hadden. dus ik snel wat geregeld, bel ik de volgende dag weer, zegt (volgens mij dezelfde) muts dat alles in orde is en ze alles hebben.
Binnenkort nog maar weer eens bellen hoe het staat met de voortgang, dat is ongeveer het enige wat je kan doen.

Ik wil software engineering doen in KTH Stockholm, en als dat niet doorgaat in Blekinge. Wat zijnjouw plannen dan?

[ Bericht 1% gewijzigd door Stepho op 29-02-2008 13:21:21 ]
  zaterdag 15 maart 2008 @ 20:08:09 #99
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_57400427
Zo...
Zit iedereen klaar voor Melodifestivalen 2008?

Of zijn we toch te Nederlands om hier de lol van in te zien?
pi_57403296
Waddisdat? Is dat iets speciaals?
 FR
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')