abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_63928202
quote:
Op woensdag 10 december 2008 21:55 schreef Vivi het volgende:
Milia, wat geweldig dat het zo goed gaat!

Hier wat minder nieuws, met mijn moeder gaat het niet zo goed, ze heeft vandaag weer uitslagen gehad en de tumormarkers (die meten de activiteit van de kankercellen zeg maar, voor de leken ) zijn fors gestegen van 39 naar bijna 800. En het zit nu ook in haar lever. De oncoloog had het dus echt over "enkele weken tot enkele maanden".

Ze is er zelf heel rustig onder. Dat vind ik heel knap maar het is best zwaar. We hebben ook wat frictie gehad de laatste tijd mb dingen uit mijn jeugd en dat hakt er ook wel in, juist in zo'n tijd. Maar ja, ik hoop iig dat ze mijn zoontjes 2e verjaardag (eind januari) nog mee kan maken .

Opzich wel fijn dat ze er rustig onder is, maar pff wat moeilijk zeg! Heel veel sterkte!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_64389382
Vivi en automatic_ ...........hoest met de moeders ?
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
pi_64793439
Het wordt een beetje een saai verhaal inmiddels, maar...........ik ben vandaag in het VU geweest voor de APK en die hebben me weer voor een half jaar goedgekeurd. En in maart hoef ik pas naar de oncoloog
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
  woensdag 7 januari 2009 @ 23:20:22 #279
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_64793568
Ik had dit niet gezien, sorry.
Fijn joh! Gefeliciteerd!

Mijn mama moet de 21e naar de chirurg om te kijken voor operatie om huid onder haar arm weg te halen & eventueel prothese ofzo
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 8 maart 2009 @ 17:05:41 #280
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_66830524
Even een gigantische schop

Hoe is het met jullie allemaal?

Mijn moeder is vorige week geopereerd onder haar arm - daar zat nogal veel overtollig vel/huid. Ze heeft geen prothese laten plaatsen, want daar wil ze nog op der gemak over nadenken.
Het "fijne" is nu wel dat haar prothese voor in de BH de klein is, dus we moeten even kijken wat we doen. Misschien toch vragen of ze eerder een nieuwe mag (anders is het feb. 2010) of vragen wat het kost als je er zelf één koopt.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_66846435
Hee, lief dat je ernaar vraagt! Er zijn best wel gekke dingetjes gaande zoals een terugkerende cyste aan de zijkant van mijn pols en wat gewrichtsproblemen maar dat is vast wel op te lossen, want ik moet dinsdag naar de oncoloog en die weet er vast wel raad mee.

Verder even een enorme mopperbui; er was een oude vrouw die aan mij vroeg of ik hip probeerde te zijn met mijn petje, ik was er echt even stil van maar liet toch maar even weten dat mijn chemohaar nog zo stom was Wat een dom wijf zeg

En een strontvervelende verkoper (die niet wist dat ik een pinkie ben zeg maar) die me een armbandje probeerde aan te smeren waarvan een gedeelte naar de pink ribbon zou gaan (ik doneer al jaren maandelijks een bedragje aan het wilhelminafonds want mijn mama is jaren geleden overleden aan een hersentumor) heb ik mijn persoonlijke donatie na een hoop gelul even laten zien, ik liet namelijk mijn shirt en bh even een stukje zakken

En al die mensen die speciaal naar mij toe komen met allerlei vreselijke verhalen over andere mensen die wel zijn overleden denken ook niet echt na over de impact die dat op mij heeft, je zou soms bijna sorry zeggen

Zo, dat is eruit en lucht enorm op

Weet je wat ik trouwens heb gelezen op het amazonesforum over protheses.......aquariumwatten kun je zo vormen dat je ze precies op maat kunt maken!
Maar ik vind het nog steeds gek hoor, mijn afspraak met de protheseboer was een paar maanden na de operatie en toen hebben ze ter plekke mijn maten genomen en een passende uit een hele collectie gezocht .Maar uit jouw verhaal begreep ik dat ze al heel snel zo'n ding hadden gereserveerd toch? Is de operatie verder meegevallen en is je mama een beetje tevreden over het resultaat?
Wat een enorm verhaal weer zeg sorry daarvoor
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
  maandag 9 maart 2009 @ 08:13:29 #282
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_66849620
quote:
Op maandag 9 maart 2009 00:07 schreef milia het volgende:
Verder even een enorme mopperbui; er was een oude vrouw die aan mij vroeg of ik hip probeerde te zijn met mijn petje, ik was er echt even stil van maar liet toch maar even weten dat mijn chemohaar nog zo stom was Wat een dom wijf zeg
Was dat een volslagen onbekende? En hoe reageerde ze toen je dat zei?
quote:
En al die mensen die speciaal naar mij toe komen met allerlei vreselijke verhalen over andere mensen die wel zijn overleden denken ook niet echt na over de impact die dat op mij heeft, je zou soms bijna sorry zeggen
Dat ervoer mijn moeder ook idd. Ik heb er ook wel eens bij gezeten dat dat gebeurde. Echt bizar.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 9 maart 2009 @ 12:29:26 #283
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_66855720
Tja, sommige mensen snappen er idd niets van.
Mijn moeder is ontslagen bij haar ene baan (contract liep af) en zit daarom nu bij het UWV. Ze vertelde dat ze opnieuw geopereerd moest worden ivm het vel en dat haar bh dan zo pijn deed. Zegt die man; Mevrouw, dan doet u uw bh toch uit? Mijn moeder; Pardon? Toen ben ik ook even uit gevallen
quote:
Op maandag 9 maart 2009 00:07 schreef milia het volgende:
Maar uit jouw verhaal begreep ik dat ze al heel snel zo'n ding hadden gereserveerd toch? Is de operatie verder meegevallen en is je mama een beetje tevreden over het resultaat?
Wat een enorm verhaal weer zeg sorry daarvoor
Mijn moeder is december 2007 geopereerd en heeft pas in februari 2008 haar eerste prothese gehaadl - ze had al langer gewacht dan normaal. Maar goed; toen was het dus mooi, omdat haar vel er nog zat. Nu zit alles weer strakker - resultaat is mooi, operatie viel mee - dus nu is de tiet kleiner.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_66883265
Ja Isegrim, het was een volslagen onbekende mevrouw in het wild zeg maar. Na mijn opmerking stamelde ze nog een beetje; Ķw, sorry want dat wist ik niet.....en maakte dat ze wegkwam

Aha automatic_ zat het zo in elkaar! Klok en klepel Echt een oud topic dit
En dat van die uvw is ook priceless zeg, wij Lotjes ( ) gaan uiteraard juist nú graag bh-loos door het leven
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
  dinsdag 10 maart 2009 @ 01:04:18 #285
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_66883288
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 01:02 schreef milia het volgende:
Ja Isegrim, het was een volslagen onbekende mevrouw in het wild zeg maar. Na mijn opmerking stamelde ze nog een beetje; Ķw, sorry want dat wist ik niet.....en maakte dat ze wegkwam

Aha A.R. zat het zo in elkaar! Klok en klepel Echt een oud topic dit
En dat van die uvw is ook priceless zeg, wij Lotjes ( ) gaan uiteraard juist nú graag bh-loos door het leven
Hij adviseerde mijn moeder een sport-bh
"Die zijn wat steviger"
Echt, ongelooflijk..
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_66883487
Voor je het weet loop je met een voedings b-h op advies van deskundigen (is het uwv of uvw écht geen idee )
Klote van die baan trouwens, mijn baas leek errug blij te zijn met mijn terugkomst.......maar mijn op de bankrekening gestorte bonus ivm het zoveeljarenindienstzijn is deze maand weer ingehouden van mijn salaris
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
  dinsdag 10 maart 2009 @ 07:47:19 #287
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_66885171
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 01:04 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Hij adviseerde mijn moeder een sport-bh
"Die zijn wat steviger"
Echt, ongelooflijk..
En was dat een arts van het UWV of gewoon zo'n randdebiel die daar voor 'jobcoach' zit te spelen?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  dinsdag 10 maart 2009 @ 18:22:58 #288
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_66905158
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 01:15 schreef milia het volgende:
Voor je het weet loop je met een voedings b-h op advies van deskundigen (is het uwv of uvw écht geen idee )
Klote van die baan trouwens, mijn baas leek errug blij te zijn met mijn terugkomst.......maar mijn op de bankrekening gestorte bonus ivm het zoveeljarenindienstzijn is deze maand weer ingehouden van mijn salaris
Naja, mijn moeder werkte daar ook nog maar een half jaar, dus het was ook wel begrijpelijk van die man... Maar goed, je krijgt het er allemaal nog even extra bij
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 07:47 schreef Isegrim het volgende:

[..]

En was dat een arts van het UWV of gewoon zo'n randdebiel die daar voor 'jobcoach' zit te spelen?
Een arts, dat was nog het mooie

Ze is in januari voor het laatst bij het UWV geweest en ze wacht nu nog op een nieuwe afspraak, haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_67282669
Van de week weer een apk gehad en ben weer even goedgekeurd
Op mijn vraag aan de oncologe of er niets te doen was aan mijn tranende oogjes meteen als ik buiten kom kreeg ik een verwijsbrief naar de oogarts met de opmerking 'Nou, het mag wel wat kosten hé' En op mijn andere vraag (ben warm en klammig met een gemiddelde lichaamstemperatuur van 34 graden) of daar niets aan te doen was verzuchtte ze ' Had ik dat maar, ik heb het altijd zo koud'
Ben ik nou gek of is zij zo dom

Inmiddels heb ik het pruikkie en de petjes opgeruimd, maar als de wind door mijn haren wappert is het best fris ondanks het mooie weer Ik gebruik ook weer haarproducten, maar hetgene wat ik nog had liggen was tot mijn verbazing (dûh, na ruim een jaar ) vergaan of vervlogen Mijn kapsel is nu vlot, een stuk donkerder dan voorheen doch nog immer zonder rooiīg kleurspoelinkie oid

Een laatste mopperklacht..........een iemand zei meneer tegen me En ik had nog wel een rokje aan, met panties en een hip shirtje erboven met mijn allernieuwste laarzen die zo mooi zijn en een beetje make-up (de rest was verdwenen door mijn tranende oogies) op mijn schone gelaat.......
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
  zondag 22 maart 2009 @ 01:12:45 #290
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_67283602
wat een kutopmerkingen van die oncologe
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  † In Memoriam † zondag 22 maart 2009 @ 09:34:09 #291
34726 Fratz
Max
pi_67286424
Goh, ik wilde dat ik dit topic eerder ontdekt had.
In december 2008 een bobbel in mijn borst gevoeld, maar ja, december, druk op het werk, mijn eigen huisarts niet aanwezig, dus nog maar niet naar de huisarts.
In de eerste week van januari een afspraak met de huisarts gemaakt.
Ik heb een hele lieve huisarts, ze heeft me meteen doorverwezen naar het ziekenhuis.
Ze zei nog: "het zal wel een cyste zijn, het zit zo mooi los, en je bent nog maar 33. dat is jong!".
Kon gelukkig al snel terecht in het ziekenhuis. Tijdens de echo kon ik al direct aan de lichaamstaal van de radioloog zien dat het foute boel was. Tijdens mijn gesprek met de chirurg werd me een en ander duidelijk, de uitslag van de punctie zou een paar dagen duren, maar van wat de radioloog had gezien moest ik toch zeker "rekening houden met het meest ongunstige geval.".
Daar zit je dan. Ergens in je achterhoofd heb je het gevoel dat het over iemand anders gaat.
Die week daarna kwam de diagnose. Borstkanker.
Ben nou inmiddels geopereerd (borstbesparend) en ze hebben ook al mijn lympheklieren eruit gehaald. Van de 27 klieren waren er helaas 7 niet goed.
Heb ook nog een botscan gehad (die was goed!), een longfoto (ook goed!) en een echo van de buikstreek. Die was helaas minder om over te juichen. Er werden twee verdachte plekken om mijn lever gevonden. De dag dat mijn interniste dat vertelde was een hele zware.
Mogelijke uitzaaiingen. Het leven is eindig. Toch nog maar een MRI scan voor de zekerheid.
"Want ik wil er nog niet aan, ik wil zekerheid" zei mijn interniste.
En toen de MRI. En het bericht van de interniste dat.. ze niet zeker wisten wat het was nu.
Het kunnen uitzaaiingen zijn, maar het hoeft niet! De plekjes liggen alleen te diep om een biopsie te doen. Ik ga nu eerst 3 CAF kuren krijgen (de eerste is begonnen) en daarna krijg ik weer een scan.
Is op de scan hetzelfde te zien, dan zijn het geen uitzaaiingen. Is het gekrompen of weg, dan wel.
Ik gebruik al mijn energie om te denken aan de eerste optie.

Heb het topic doorgelezen, Milia, je bent een sterk persoon, je bent voor mij een voorbeeld hoor!
En veel opmerkingen die mensen maken, vooral random mensen, zijn herkenbaar, nu al.
Mensen hebben ook geen idee soms wat ze zeggen ("ja de buurvrouw had ook kanker, die was binnen drie maanden weg!", of, een vriendin die bij me langskwam en als cadeautje shampoo meenam, en mijn haar is al aan het uitvallen. ook al moest ik daar dan ook wel weer om lachen).
Ik hoop dat ik hier over een jaar zo'n zelfde verhaal als jij kan posten!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  zondag 22 maart 2009 @ 13:48:33 #292
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_67291986
Jemie Fratz... Wat spannend is dat nu met die CAF kuren! Sterkte!

@ Milia; naja zeg Lekker oncologe heb je dan
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 22 maart 2009 @ 19:03:10 #293
129586 klara12
fly with the wind
pi_67301651
@Fratz,

Heel veel sterkte en succes gewenst.
pi_67311147
Ha Fratz, ik heb nog wel een pruikkie liggen voor je Omdat het nu een tweedehandje is vraag ik
slechts 500 euro !
Maar wat een gesodemieter hé, je hebt zomaar uit het niets iets levensbedreigends in je lijf zitten en alles is/ lijkt ineens veranderd. Zeker als je er nog middenin zit lijkt het proces eeuwig te duren maar....ik vond zelf vreemd genoeg dat de tijd omvloog.
Gelukkig had ik de bbc (zeker overdag) voor de nodige afleiding want ik had wel mijn ritueeltjes nodig zeg maar en ik kon me niet concentreren op een boek (nog steeds niet, helaas).
En toen alle behandelingen achter de rug waren en ik de vastigheid en routine van ziekenhuisbezoek niet meer had was ik best een tijdje onrustig omdat ze me een half jaar niet zouden zien en controleren en dat is eng!
Maar het enige wat je nu kunt doen is jezelf overgeven aan de artsen, altijd iemand meenemen naar gesprekken omdat ze zoveel vertellen, luisteren naar je lijf én niet piekeren (mantra, het is zo weer avond, slapen is goed, wakker liggen helpt niet)

Sterkte met de aankomende periode, voor je het weet is het weer herfst en kijk je met verbazing terug naar een bizarre periode in je leven!

Je gaat nu natuurlijk ook veel (heel veel) mensen ontmoeten die in hetzelfde schuitje (behandelstoel) zitten en dat is best interessant vond ik zelf en zeker als jonkie krijg je alle aandacht

Please, hou ons op de hoogte met alle ups and downs, want het is heel interessant om te lezen hoe een ander het allemaal ervaart
Deze laatste zin bedoel ik niet zo cru als het lijkt hoor .

[ Bericht 0% gewijzigd door milia op 22-03-2009 23:44:24 (cru) ]
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
  zondag 22 maart 2009 @ 23:58:40 #295
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_67311637
quote:
Op zondag 22 maart 2009 09:34 schreef Fratz het volgende:
.. verhaal..
Jeejtje Fratz, wat een verhaal weer

Heel veel sterkte en positiviteit toegewenst, je gaat dit gewoon doorlopen en dan weer gezond worden!
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  † In Memoriam † woensdag 25 maart 2009 @ 22:33:47 #296
34726 Fratz
Max
pi_67411792
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:43 schreef milia het volgende:

verhaal van Milia
Iedereen bedankt voor de sterkte enzo
Ik zal hier af en toe wel wat dingen posten over mijn verloop.

Moet zeggen dat ik, zelfs vanaf het begin, goed heb geslapen.
Piekeren heeft geen zin, ik wil er gewoon geen energie aan verspillen!
De chemo valt me tot nu toe 100% mee. nog helemaal niet misselijk geweest of zo, ben alleen erg snel moe.
Ik heb het geluk dat mijn vriend momenteel thuis kan blijven van zijn werk, dus ik maak schandalig (mis) gebruik van hem.

Gelukkig kon ik me vroeger ook altijd wel vermaken, en nu nog steeds. Ik heb me dan nog geen moment verveeld. Wel heb ik af en toe het idee dat ik naar mijn werk moet en dat ik veeeeel te laat wakker ben geworden. Da's wel raar! maar dan draai ik me om en word weer wakker als vriendlief me verse jus d'orange en broodjes komt brengen. Jaja af en toe word ik schandelijk verwend.

@Milia, meid ik hoop dat het ziekenhuis alleen maar van binnen hoeft te zien als je voor een controle moet! En verder niet meer! Dat wachten op resultaten is gewoon niet leuk. Tot nu toe heb ik dat echt als het vervelends ervaren, het wachten. Ik ben eigenlijk iemand die dingen graag zelf in de hand heeft, en dat kan nu niet. Heeft mij in elk geval veel moeite gekost, het "go with the flow".
En; hoe heb jij de belangstelling vanuit je werk ervaren Milia? Mijn directe collega's zijn echt heel leuk, belangstellend, sturen mail, kaarten, bloemen, van alles eigenlijk. Alleen mijn nieuwe baas schittert door afwezigheid. ongeveer een uur voor mijn operatie heeft hij mijn voicemail ingesproken en daarna heb ik helemaal nog niets van hem gehoord. (dit in tegenstelling tot mijn oude manager, die heeft gebeld, gemaild, twee keer is langs geweest en nog steeds regelmatig van zich laat horen). Ik hoor ook niets van de bedrijfsarts, ik ga hem morgen dus maar even bellen hoe het gaat.

Zover mijn update!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_67417252
De mensen op het werk waren en zijn nog steeds zeer attent, en ik had zelf al vrij vroeg gevraagd of ze ivm de vermoeidheid wilden mailen ipv bellen of langskomen omdat ik dan zelf kon bepalen wanneer ik zou reageren. Niets is vervelender (als je overdag alleen bent) dan een telefoon die rinkelt als je net ligt te suffen op de bank of bezoek aan de deur waarvoor je dan he-le-maal op moet staan om open te doen.
Jaja, partner and friends hebben mij ook enorm verwend en ik moet zeggen dat de prinsessenrol mij prima past en vooral ook moeilijk op te geven is

Maar weet je wat mij trouwens als allerengst en heftigst is bijgebleven.......ik dacht dat ik na het borstonderzoek (lees pletapparaat) een röntgenfoto zou krijgen maar dat bleek dus het punctiegebeuren te zijn. Ik heb van begin tot einde vreselijk getrild van de spanning omdat ik ineens geconfronteerd werd met een heuse tray met troeppies dat niets te maken had met röntgenfoto's (holle naalden, messen, potjes, doekjes) Gaat u maar liggen, wig in de rug ivm bewegen, en daarna weefsel naast het potje gespoten, ik bewoog omdat de assistente steeds tegen mijn voeten stootte we doen het nog een keer, en nog een keer, én nog een keer overnieuw)

Warrig verhaal omdat ik vanavond (van het werk uit) een taalcursus had maar nog steeds geen boek kan lezen en er achteraf rosé werd geschonken van een goed jaar of uit een zonnig land.
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
  † In Memoriam † donderdag 26 maart 2009 @ 08:33:05 #298
34726 Fratz
Max
pi_67419265
Oh dat punctiegedoe kan ik me goed herinneren. Ik kreeg na de pletmachine een echo en daarna een punctie. Uiteraard moest een dokter in opleiding mij als proefkonijn gebruiken, hij kon het echter nog niet. De radioloog was er eerst ook niet bij. Het deed zeer! In mijn oksel en mijn borst, beide niet gelukt. Dus dan maar de radioloog er weer bij geroepen. Die heeft het uiteindelijk in één keer goed gedaan.
Heb anderhalve week met een blauwe borst + oksel rondgelopen..

Het irritants vond ik de MRI scan. Die buis is gewoon niet leuk. Bovendien kreeg ik vet kramp in mijn schouder (van de ene arm die uit het apparaat stak). En het duurde zoooo lang. Ik was blij dat ik een cdtje met eigen muziek mee had genomen!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_67533734
Gaat het een beetje Fratz?
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
  † In Memoriam † maandag 30 maart 2009 @ 11:28:24 #300
34726 Fratz
Max
pi_67541205
quote:
Op zondag 29 maart 2009 23:33 schreef milia het volgende:
Gaat het een beetje Fratz?
Ja, het gaat eigenlijk best goed. Vrijdag mag ik voor mijn tweede chemokuur.
Mijn haar is momenteel rap aan het uitvallen, een rare gewaarwording vind ik.
En ik ben wat vaker moe. Verder eigenlijk (nog) geen lichamelijke ongemakken.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')