abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_55070528

Op 1 juli 2006 had de gemeente Tilburg 200.085 inwoners , Daarmee zen wij de 6e Gemeente van Nederland

stad van de Kruikenzeikers


Zie hier Peerke Donders:
Peerke is in \'82 zaligverklaard door de Paus. Hij werd geboren op 27/10/1809. J���ren later werd Tilburg in WOII bevrijd op... juist... 27 oktober! Zoeen toeval!

Zo, wapentje erbij:


En de gemeente doet nog wat crea-bea's!


En hier hedde Meneer Willem II.


Maar genoeg ouwigh�d. Tilburg gaat tegenwoordig de goeie kant op qua bouwprojecten en architectuur. Natuurlijk is de Westpoint een schitterend voorbeeld van deze vooruitgang.

en het Interpolis Gebouw

en natuurlijk ook de nieuwe VGZ toren

en tilburgs trots 013!!


Tevens vindt jaarlijks de grootste kermis van Europa plaats in Tilburg. .



Ja en dit, uhh.. is Ook gewoon een mooi ploaike.


Zo, genoeg propaganda. Tilburgers, laat van U horen!

Er is maar 1 club in Brabant:



En de Tiburg Trappers!

Nederlands Kampioen 2006-2007

en dan hier wat Bekende Tilburgers :

de voormalig chauffeur van wijlen Pim Fortuyn - nu politicus! [b]Hans Smolders


Charlene!

Guusje!

Wesley

Krezip

Green Lizard

Ferry van der Zaande

en last but not least Henny Vrienten Leadzanger van Doe Maar



Geschiedenis Tilburg is ontstaan uit gehuchten en kleine dorpen, zogenaamde herdgangen, die met elkaar in verbinding stonden. De oude dorpskernen zijn nog steeds terug te vinden in de namen van verschillende oude wijken zoals Heuvel, Korvel, Veldhoven, Broekhoven en Goirke. Pas in 1809 krijgt Tilburg stadsrechten. De stad is eind negentiende eeuw groot geworden door de textielindustrie die zich vestigde tussen de herdgangen in. Na het verdwijnen van deze tak van industrie in de jaren zestig vestigde moderne industrie zich op industrieterreinen aan de rand van de stad. Vanaf de jaren tachtig worden de lege plekken in de stad, waar voorheen de textielfabrieken stonden, opgevuld met woonwijken. In de volksmond werden Tilburgers altijd Kruikenzeikers genoemd. (De carnavalsnaam van Tilburg, Kruikenstad, is hiervan afgeleid). Dit omdat de inwoners vroeger in kruiken urineerden. De kruiken met urine werden verkocht aan de zeventiende-eeuwse textielindustrie, die de urine nodig had voor het wassen van wol. Sinds de negentiende eeuw worden chemicali�n ingezet voor de bewerking van textiel. Het \"Kruikenzeiken\" duurde echter voort tot diep in de 19e eeuw. Koning Willem II verbleef graag in Tilburg. Over de plaats merkte hij eens op: \"Hier adem ik frank en vrij.\" In zijn opdracht werd een paleis gebouwd in het centrum van de stad. Hij heeft er echter zelf nooit in kunnen verblijven omdat hij stierf voor de voltooiing ervan. Het paleis werd door de koninklijke familie overgedragen aan de gemeente op voorwaarde dat er een Hogere Burger School (HBS) in gevestigd zou worden. Deze \"Rijks HBS Koning Willem II\" bestaat nog steeds als Willem II College, echter in een ander gebouw. De bekendste leerling van deze HBS is Vincent van Gogh, die de school bezocht in de periode 1866-1868. Het paleis maakt tegenwoordig deel uit van het gemeentehuis. Met het Sint-Odulphuslyceum, gesticht in 1899, heeft Tilburg de oudste Noord-Brabantse katholieke middelbare school voor jongens waaraan geen internaat verbonden was. Inmiddels is de school gemengd. De schoolkrant De Pit bestaat sinds 1937 en is een van de oudste schoolkranten van Nederland. Tegenover het Sint-Odulphuslyceum daarentegen staat sinds augustus 2005 de nieuwste middelbare school van Brabant: De Nieuwste School. Zowel het Sint-Odulphus als De Nieuwste School ressorteren onder OMO; de vereniging Ons Middelbaar Onderwijs. In 1900 werd Tilburg in beroering gebracht door de moord op Marietje Kessels. Na drie dagen vermissing werd het lijk van de 12-jarige fabrikantsdochter in de Noordhoekkerk aangetroffen. Een van de drie hoofdverdachten, de pastoor, bleef bij het gerechtelijk onderzoek volledig buiten schot. De zaak is altijd onopgehelderd gebleven. In Tilburg is vanaf 1993 een duidelijk hoogbouwbeleid ontwikkeld. Daaruit zijn twee hoge gebouwen voortgekomen die naar Nederlandse begrippen als wolkenkrabbers kunnen worden beschouwd, te weten het Interpolis-hoofdkantoor en de Westpoint-woontoren. Het laatste gebouw is 143,1 meter hoog en was daarmee korte tijd de hoogste woontoren van Nederland, een titel die inmiddels is overgenomen door het Rotterdamse Montevideo. Inmiddels is in Tilburg een tweede woontoren in aanbouw die 101 meter hoog zal worden en de naam \'De Stadsheer\' heeft gekregen. Deze woontoren maakt onderdeel uit van het project \'Het Haestrechtkwartier\'. Een gebied gelegen in de stationszone, direct ten westen van het centraal station, bestaande uit vier kantoren, een parkeergarage en een woontoren.

Vorige delen
1 Tilburg de geilste.
2 Tilburg #2 Sponsored by Jan Schellekens
3 Tilburg #3: Het centrum van Brabant
4 Tilburg #4 des een schon stad!
5 Tilburg #5 "K ke of ie k kt en als ie k kt, nie k ke"
6 Tilburg #6: De Q van Kuukse.
7 Chillburg #7 Gratis bussen met carnaval en tevens kutTT
8 Chillburg #8: Cityring FTW!
9 Tilburg #9: Gullie zén allemaal koekerts!
10 Tilburg #10 Kerk in de fik
11 Tilburg #11: Intermezzo > *!!!
12 Tilburg #12 Met werkzaamheden
13 Tilburg #013 013 013 013 013 013 013 013 013 013
14 Tilburg #14 - Summer time met Intermezzo
15 TILBURG #15 Waar ook de Kampers van de ZON genieten
16 TILBURG #16 Mooiste Stad vant Laant en omstreken
17 Tilburg #17 Op een zinderende zomerse zondag
18 TILBURG #18 Waar Vamp terug richting Erotisch moet :P
19 TILBURG #19 Waar er altijd wel een brand te vinden is!
20 TILBURG #20 Van wateroverlast naar mooi zomerweer?
21 Tilburg #21 Met de grootste kermis van het land.
22 Tilburg #22 Waar de huizen een prijs hebben!
23 Tilburg #23 Met de herfst voor de deur

En waar wonen we?

Daar dus ongeveer...

De OP: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/STA_Tilburg
pi_55070544
Haha, ik had even niet door dat ik de lapo ging hebben!
pi_55070616
quote:
Op donderdag 6 december 2007 00:58 schreef Tegan het volgende:
Haha, ik had even niet door dat ik de lapo ging hebben!
Ik wel
Maarre.. Oud zijn ftw
Al heb t ook wel iets om niet 100 te worden..
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_55070721
Ik ga voor de 112. Dan heb ik drie eeuwen meegemaakt .
He maar, die OP mag wel vernieuwd worden. Nu is het zo'n bij elkaar gegooid zootje. Misschien doe ik het wel voor het volgende topic ofzo.
pi_55070723
Man, gooi eens wat alinea's in die geschiedenis..

Oh, hoi!
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_55071326
ik was eigenlijk niet van plan veel ouder dan 40 te worden.
full stops and exclamation marks
pi_55071404
en wie heeft er nog iets leuks gehad van die man in het rood?

mijn huisje is hij voorbij gegaan... hij is denk ik boos dat ik de kerstman ook ieder jaar uitnodig!
pi_55071474
quote:
Voor jong EN oud
*meldt*
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_55071483
quote:
Op donderdag 6 december 2007 06:27 schreef -_Tommy_- het volgende:
en wie heeft er nog iets leuks gehad van die man in het rood?

mijn huisje is hij voorbij gegaan... hij is denk ik boos dat ik de kerstman ook ieder jaar uitnodig!
Hier komt ie ook niet, want ik heb geen schoorsteen.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_55071494
Ook hier komt hij niet
maar gelukkig wel elk jaar de kerstman

(al weet ik nog niet wat ik aan die goede man moet vragen )
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_55071789
Denk dat mijn kadootje in de schoorsteen is blijven hangen
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55072790
Ik heb 4 paar schoenen op rij gezet voor de balkondeuren, maar die kl##tzak heb er niks ingegooid
4 op rij.. de hint zou toch duidelijk geweest moeten zijn dunkt me..
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_55073802
quote:
Op donderdag 6 december 2007 06:27 schreef -_Tommy_- het volgende:
en wie heeft er nog iets leuks gehad van die man in het rood?

mijn huisje is hij voorbij gegaan... hij is denk ik boos dat ik de kerstman ook ieder jaar uitnodig!
Ik heb te veel om op te noemen gehad
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_55073824
En nou moet ik ook nog een nieuw lijstje inleveren bij de kersman binnen een week of zo
Maar ik heb alles al!
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_55074508
quote:
Op donderdag 6 december 2007 10:50 schreef liefie_ het volgende:
En nou moet ik ook nog een nieuw lijstje inleveren bij de kersman binnen een week of zo
Maar ik heb alles al!
Als je er een paar mannen dingen op je lijstje wilt zetten.. Kerstman komt ook hier niet, omdat ik moet mag werken van me baas
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_55074523
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:24 schreef theKiD het volgende:

[..]

Als je er een paar mannen dingen op je lijstje wilt zetten.. Kerstman komt ook hier niet, omdat ik moet mag werken van me baas
Pff daar heb ik toch niks aan
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_55075971
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:25 schreef liefie_ het volgende:

[..]

Pff daar heb ik toch niks aan
Jij niet nee..
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_55076779
T waait hard genoeg... Maar er valt hier geen kadootje meer uit de schoorsteen.....
Zou ik dan toch gewoon niet lief genoeg geweest zijn?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55076875
Denk het
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_55078015
Zijn er nog players van het piusplein aanwezig?
pi_55078491
quote:
Op donderdag 6 december 2007 14:08 schreef 4.2Quattro het volgende:
Zijn er nog players van het piusplein aanwezig?
Ik hoop het niet zeg
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_55078613
Het paradijs bestaat, en het heet 'Tilburg'.
pi_55078637
Ow ik dacht dat het altijd lekker weer was in het paradijs
En ik kan me ook niet echt voorstellen dat ze in het paradijs luidruchtig voor je huis aan het verbouwen zijn
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_55078996
Zelfs het paradijs kan niet zonder regelmatig onderhoud. Spits je oren, knijp je ogen samen, rijs je handen ten hemel... blokkeer het helse gedonder, geraas en gedruppel door je aandacht te vestigen op de beelden, geuren en geluiden die het Hemels Rijk Gods' je in de kleine dingen des levens te bieden heeft. En wees dankbaar.
pi_55079129
Hey het helpt!
Ze zijn gestopt!
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')