abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55034913
UTFS - gedaan

Antwoord: nog steeds onduidelijk

Ik lees links en rechts en kom uiteindelijk links en rechts verschillende informatie tegen wat betreft het gebruik van de accu/batterij v/e laptop

Ik ben sinds een x aantal dagen de bezitter van een Tecra A9 ( ) , uit eigen zak betaald en ik zie deze graag lang meegaan

Nu komt de simpele vraag
Hoe om te gaan met de oplaadbare accu/batterij
*Het merk,type etc. van een accu/batt. even weggelaten*

Volgens de winkelier-knurft:
"Laad je accu op, maak niet uit als je deze constant op het lichtnet hebt aangesloten enz."

Volgens een andere bron:
"Opladen en mocht je de laptop gebruiken terwijl deze dus volgeladen is: van het lichtnet afhalen en dan pas weer in het stopcontact steken en weer opladen bij 10%
Eens in de zoveel tijd elke 10 a 15 oplaadbeurten je computer niet opladen en "uit laten slaan" en volledig opladen"

- nu wil ik graag weten wat mensjes hier op Fok! met hun acccuutjes/battjes doen enzo

"If God didn't want us to masturbate he would've made our arms shorter"
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:50:04 #2
159635 Spike1506
NullPointerException
pi_55035080
Tijdens gebruik niet op netstroom.
En dan eens in de 3 maanden even helemaal leeg laten gaan en volledig opladen.

Zo doe ik het.
pi_55035236
En wat nou als ik dus thuis kom en dat ding dus op 30% staat , en ik wil zeker 2 uur er mee bezig zijn?

Opladen tot 100% en dan netstroom eraf

Of, zoals de verkoper gezegd heeft: netstroom eraan laten, zo heb je ook het voordeel dat je accu zeker weten vol zit als je dus vetrekt (en het netstroom er af haalt)
"If God didn't want us to masturbate he would've made our arms shorter"
  dinsdag 4 december 2007 @ 16:33:15 #4
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_55037598
Ik doe het net als mijn mobiele telefoon (welke al 6 jaar meegaat). Eerst leeg laten lopen en pas bij 3% ofzo de netspanning erop en dan opladen tot 100% en soms werk ik met stekker erin en soms niet boeit niet echt denk ik. Maar ik laadt vooral niet halverwege op, altijd eerst leegmaken.
Ik weet niet of dat DE manier is, maar mijn telefoonaccu heeft het er lang mee volgehouden.
(ook lithium-ion accu)

[ Bericht 3% gewijzigd door STORMSEEKER op 04-12-2007 16:44:41 ]
-|-|- Peace Through Power -|-|-
  dinsdag 4 december 2007 @ 17:26:04 #5
111578 tsjsieb
but not cheap...
pi_55038769
Je kunt 't niet helemaal los bekijken van 't type van de accu. Bij vrijwel alle moderne laptops is de accu een lithium- ion / lithium-polymeer accu. Bij deze accu's is het beter om de accu niet helemaal te ontladen. Ook kun je ze prima constant aan netspanning houden, omdat de accu geen last heeft van zogenaamde geheugen effecten (zoals de vroegere ni-cd accu's).

Het enige voordeel van het af en toe volledig ontladen is dat je de tijds-indicatie van duur dat de accu nog mee kan nauwkeuriger wordt, maar de accu zelf word er dus niet beter (en mogelijk zelfs slechter) van.
pi_55039063
Geen idee, nooit over nagedacht of enige activiteit invloed zou kunnen hebben op de accu. Overdag gewoon de hele tijd in het docking station, 's avonds meestal ook aan het lichtnet. Maakt volgens mij allemaal niets uit. Je hardware is toch verouderd voordat de accu stuk is. En soms vergeet ik het. Dan is ie zo leeg dat ie niet meer start zonder stekker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')