quote:Het kwaad moet worden gestopt
Verzetsbeweging tegen Wilders
door Jouke Schaafsma
AMSTERDAM, zondag
Tegenstanders van Geert Wilders verenigen zich en richten een tegenbeweging op onder het motto 'Stop de VerWildering'. Er staat een landelijke demonstratie in Amsterdam gepland.
PVV-voorman Geert Wilders heeft met zijn plannen voor een provocerende film over de islam een tegenbeweging tegen zichzelf in gang gezet.
Voorzitter van de HBO-Raad Doekle Terpstra vindt dat het tijd wordt 'het kwaad te stoppen' en heeft toegezegd mee te doen in een anti-Wildersbeweging. Stichting VluchtelingenWerk, verschillende gemeenteraadsleden, hoogleraren, antidiscriminatieorganisatie 'Nederland bekent Kleur ' en de stichting Islam en Burgerschap hebben ook al steun toegezegd. Op persoonlijke titel heeft Amnesty Internationaldirecteur Eduard Nazarski eveneens sympathie betuigd.
Kwaad
'Wilders is het kwaad en dat kwaad moet gestopt worden. De koude rillingen lopen me over mijn rug als ik hem hoor praten', zegt Terpstra. 'Het is tijd dat het debat over integratie bij de politiek wordt weggehaald. Laten we niet langer lijdzaam zijn. Het is belangrijk dat ook autochtonen nu opstaan en Wilders een halt toeroepen.'
Volgens Terpstra is het onNederlands wat Wilders aan ideeën verspreidt.'Problemen met allochtonen moeten benoemd worden, maar het is zinloos mensen te schofferen en over de kling te jagen zoals hij doet.'
Mohamed Sini, voorzitter van stichting Islam en Burgerschap, waar ooit nog de toenmalige minister Verdonk zich hard voor heeft gemaakt, neemt het oprichten van de anti-Wildersbeweging op zich 'Dit gaat er komen. Verder roep ik moslims op rustig te blijven en te accepteren dat ze beledigd worden.' Sini is tevens directeur van roc Midden-Nederland en lid van de nationale Unesco-commissie.
Naast een brede maatschappelijke anti-Wildersbeweging, zijn er ook demonstraties in voorbereiding. De organisatie Nederland bekent Kleur, die in 1992 na een aanslag op een moskee 82.000 mensen op de been kreeg, onder wie Ruud Lubbers, wil opnieuw een demonstratie houden, nu tegen Wilders.
'Er is heel veel animo om iets te doen. Het is tijd om de straat op te gaan, zegt woordvoerder René Danen.
2 dingen:quote:Op maandag 3 december 2007 21:16 schreef Comitatus het volgende:
Het kwaad moet inderdaad worden gestopt maar deze schijnheilige en geniepige dweilen maken onderdeel uit van het kwaad.
Je hoort en hoorde ze weinig tot niet over de zeer ernstige schadelijke en blijvende gevolgen door de komst van vele onderontwikkelde immigranten uit niet-westerse landen voor de samenleving en de economie van Nederland. Deze valse figuren proberen mensen die zeer terecht de noodklok luiden te belasteren en te demoniseren met benamingen als 'racist' en 'fascist' en willen deze klokkenluiders het liefst ook nog gerechtelijk te vervolgen.
In plaats dat deze volksverlakkers aan de kaak stellen dat deze immigranten uit niet- westerse landen grof oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitsstatistieken, dat deze immigranten een meer dan onevenredig groot beroep doen op sociale voorzieningen, dat door de komst van deze immigranten complete wijken verpauperen en onleefbaar zijn worden, dat onder deze immigranten veel racisme, discriminatie en onderdrukking voorkomt, dat deze immigranten zorgen voor grote maatschappelijke onrust en gevoelens van onveiligheid door hun onderontwikkeling, intolerantie en gebrek aan aanpassingsvermogen etc., vallen zij liever mensen aan die wel eerlijk bestaande problemen durven te benoemen en met oplossingen proberen te komen. Zij zwijgen de ernstige problemen liever dood en laten de zaken het liefst dooretteren. Niet alleen fatsoenlijke autochtonen lijden daaronder, maar net zo goed fatsoenlijke allochtonen al dan niet van niet- westerse afkomst.
Mensen die voorgaande ontkennen zetten zichzelf duidelijk te kijk als leugenaar. Deze slappe goedpraters ontkennen de feiten en problemen of proberen die te bagatelliseren, de aandacht ervan af te leiden of doen deze af als 'vooroordelen' en proberen met hun valse tactieken daar de bevolking ook van te overtuigen en te indoctrineren.
Mensen gebruik toch je gezonde verstand. Laat je leiden door de waarheid, feiten en je verstand en loop niet uit angst om onterecht voor racist, fascist of dom te worden uitgemaakt achter deze ellendige misleiders en aandachtsafleiders aan. Helaas zijn deze misselijke onderkruipsels overal te vinden en aan te treffen, van politici in de Tweede Kamer tot users op Fok. Je hoeft geen Wildersstemmer te zijn, je kan hem een vervelende schreeuwlelijk met slechte ideeën vinden, maar laat je geen zand in de ogen strooien en durf oplossingen te eisen van politici. Oplossingen voor de zeer grote en ernstige problemen die politici zelf hebben veroorzaakt door hun rampzalige immigratiepolitiek.
Er is Nederland en de Nederlanders inderdaad ontzettend veel kwaad aangedaan.
Waarom mag Terpstra niet gebruik maken van zijn vrijheid van meningsuiting?quote:Op maandag 3 december 2007 21:24 schreef gtotep het volgende:
Doekle Terpstra misbruikt zijn functie als directeur HBO-raad.
Hij hoort zich als directeur HBO-raad buiten de politiek te houden
Prive mag hij elke mening hebben, maar als hij dit met deze baan uitdraagt zoalsnu, met het anti-Wilders verhaal in de krant, gaat hij buiten zijn boekje.
Wil hij graag politiek bedrijven ga dan op de lijst van een partij staan.
Dat wilde hij niet, maar vanuit z,n huidige functie hoort hij het niet te doen.
Over de inhoud van z,n boodschap wil ik het niet hebben.
Dat is ieders eigen mening.
Tuurlijk mag hij dat, dat mocht Kok ook destijds. Maar dan moet hij het niet zo schijnheilig formuleren, want daar knapt de Burger gigantisch op af en dat levert Wilders alleen maar meer zetels op.quote:Op maandag 3 december 2007 21:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom mag Terpstra niet gebruik maken van zijn vrijheid van meningsuiting?
Dat dus. De boodschap is in feite prima en waar. De vorm is kutquote:Op maandag 3 december 2007 21:28 schreef SCH het volgende:
Terpstra zegt: stop verdomme nou eindelijk eens met die radicalisering, meneer Wilders. Zelfs uw oude makker Oplaat maakt zich ernstig zorgen over u. Stop ermee om moslims in een hoek te drijven en het telkens over fascisme te hebben.
Wat is daar mis mee?
Hoe kan het dat zoalshetis daardoor overweegt om op Wilders te stemmen. Puur omdat iemand zijn zorg uitspreekt en zegt dat het zo niet langer kan? Of dit de goede manier is weet ik niet maar de handelwijze en retoriek van Wilders zijn in ieder geval vele malen erger....
Alleen de Telegraaf suggereert dat Terpstra dit letterlijk zo zei..quote:" Wilders is het kwaad en dat kwaad moet gestopt worden. De koude rillingen lopen me over mijn rug als ik hem hoor praten" , zegt Terpstra. "Het is tijd dat het debat over integratie bij de politiek wordt weggehaald. Laten we niet langer lijdzaam zijn. Het is belangrijk dat ook autochtonen nu opstaan en Wilders een halt toeroepen."
De Telegraaf de boel misleiden!? Nee joh(!) Zou de Telegraaf zich ooit tot zo'n niveau verlagen!?!? Dat kan ik me bijna niet voorstellen(!)quote:Op maandag 3 december 2007 21:43 schreef Bluesdude het volgende:
Gaan jullie nu weer een topic vollullen over een zogenaamde 'bewering' van Terpstra, ?
nal dit:
[..]
Alleen de Telegraaf suggereert dat Terpstra dit letterlijk zo zei..
De rest van de sites beroepen zich op de Telegraaf
De Telegraaf heeft ook niet erbij gezet.. wannneer en waar Terpstra dit zei...
En als andere media niet kunnen bevestigen dat dit een letterlijke quote is dan ga je toch denken dat de Telegraaf de boel zit te misleiden...
Kijk eens aan.quote:Op maandag 3 december 2007 21:43 schreef Bluesdude het volgende:
Gaan jullie nu weer een topic vollullen over een zogenaamde 'bewering' van Terpstra, ?
nal dit:
[..]
En als andere media niet kunnen bevestigen dat dit een letterlijke quote is dan ga je toch denken dat de Telegraaf de boel zit te misleiden...
Dat bedoel ik dus. Als die Terpstra een kerel is, dan koopt de beste man gewoon zelf even een PipaBlaster en klaart hij de klus zelf ipv dat hij laf met zijn gedemoniseer een zwakzinnige uit de maatschappij opstookt, die wel even de klus voor Terpstra klaart.quote:Wilders is het kwaad en dat kwaad moet gestopt worden. De koude rillingen lopen me over mijn rug als ik hem hoor praten" , zegt Terpstra. "Het is tijd dat het debat over integratie bij de politiek wordt weggehaald. Laten we niet langer lijdzaam zijn. Het is belangrijk dat ook autochtonen nu opstaan en Wilders een halt toeroepen."
Dat bedoel ik dus...quote:Op maandag 3 december 2007 21:51 schreef JohnDope het volgende:
Dat bedoel ik dus. Als die Terpstra een kerel is, dan koopt de beste man gewoon zelf even een PipaBlaster en klaart hij de klus zelf ipv dat hij laf een zwakzinnige op stookt via zijn gedemoniseer, die wel even het klusje voor Terpstra klaart.
Dit is gewoon weer puur 2002; een 'politicus' die een zwakzinnige uit de maatschappij zo gek probeert te krijgen, dat die laffe politicus zelf niet de Trigger hoeft over te halen, maar daardoor wel de intellectuele dader is.quote:Op maandag 3 december 2007 21:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus...
Je neemt voor waar aan dat die quote juist is..
is die quote wel de waarheid of vind je dat niet belangrijk?
Beste John... doe eens rustig.. je zit Terpstra te demoniseren ... heeft hij dit wel gezegd.. waarom melden de media dat niet..dan alleen de Telegraaf.quote:Op maandag 3 december 2007 21:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dit is gewoon weer puur 2002. Een politicus die een zwakzinnige uit de maatschappij zo gek probeert te krijgen, dat die laffe politicus zelf niet de Trigger hoeft over te halen, maar daardoor wel de intellectuele dader is.
Ik ben gewoon go with the flow. Alleen ik ben geen schijnheil.quote:Op maandag 3 december 2007 22:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Beste John... doe eens rustig.. je zit Terpstra te demoniseren ..
. heeft hij dit wel gezegd.. waarom melden de media dat niet..dan alleen de Telegraaf.
Is al je agressie en je lynchneiging nav een hoax wel zinvol?
Ik zie Wilders ook regelmatig in de achterburen rondlopen om daar de marokkaanse hangjeugd op hun vervelende gedrag aan te spreken...quote:Op maandag 3 december 2007 22:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik ben gewoon go with the flow. Alleen ik ben geen schijnheil.
En ik ben niet agressief, ik zeg alleen hoe de feiten zijn.
Het maakt me niet uit of een politicus nou links is of rechts is, als diegene maar niet door iemand anders de stront van de stoep laat vegen.
Ik weet niet of je Terpstra zijn soap bij netwerk hebt gezien, maar de beste man had het veel te vaak over dorpen. Hij heeft geen idee van wat er in de steden allemaal speelt.quote:Op maandag 3 december 2007 22:08 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik zie Wilders ook regelmatig in de achterburen rondlopen om daar de marokkaanse hangjeugd op hun vervelende gedrag aan te spreken...
Wilders durft niet eens een debat met moslims aan te gaan. Hij schreeuwt alleen van afstand dat alles wat ze doen, zeggen of lezen, heel erg slecht is.
Doekle roept helemaal NIEMAND op om Wilders om te leggen. Hij roept gewoon op om een tegengeluid te laten horen van de mensen die net als hem Wilders een gevaarlijke radicale idioot vinden.
Heeft Doekle Terpstra al om retificatie gevraagd?quote:Op maandag 3 december 2007 21:43 schreef Bluesdude het volgende:
nal dit:
[..]
wat bedoel je hiermee....quote:Op maandag 3 december 2007 22:01 schreef JohnDope het volgende:
Het maakt me niet uit of een politicus nou links is of rechts is, als diegene maar niet door iemand anders de stront van de stoep laat vegen. Dus gewoon de mouwtjes opstropen en het zelf doen, kleine moeite
Ik wil de zwaar gematigde Fortuyn natuurlijk niet vergelijken met Wilders, maar het politieke klimaat dat nu geschapen wordt door Terpstra is wel hetzelfde.quote:Op maandag 3 december 2007 22:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
wat bedoel je hiermee....
??
wees ff duidelijk..
je suggereert dat Terpstra Wilders dood wil hebben en met zijn vermeende quote roept hij anderen op dat uit te voeren???
Maar heeft Terpstra die quote wel gedaan ?
En iemand van moordplannen beschuldigen is echt wel demoniseren...
Wellicht mogelijk, maar de suggestieve correlatie tussen persoon en uitspraak is wel 1-op-1 in de media gekomen,quote:Op maandag 3 december 2007 21:43 schreef Bluesdude het volgende:
nal dit:
[..]
Of hij de voortrekker is van deze beweging wordt me niet duidelijk uit het stuk.quote:'Wilders is het kwaad en dat kwaad moet gestopt worden. De koude rillingen lopen me over mijn rug als ik hem hoor praten', zegt Terpstra. 'Het is tijd dat het debat over integratie bij de politiek wordt weggehaald. Laten we niet langer lijdzaam zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |